@
DRuw Dat zou niet zo moeten gebeuren. Weet je zeker dat alle instellingen goed staan?
Wat je verder doet kan wel onhandig zijn, afhankelijk van je lijndikte, die combinatie van 2mm wanden in je model en dan cura vertellen dat het 1.2mm moet zijn.
Voorbeeldjes:
In je model een wand van 5mm breed en in Cura een wall-thickness van 1,2mm: geen probleem, aan de beide zijden krijg je een wand van 1,2mm en de overige 2.6mm (5mm- 2x1.2mm) wordt opgevuld met infill.
In je model een wand van 2,4mm breed en in Cura een wall-thickness van 1,2mm: geen probleem, je krijgt een wand van 2.4mm breed (want 2x 1.2mm).
Wat jij nu doet is een gekke tussenmaat. Eén wand van 1.2mm is te weinig, en de 0,8mm die overblijft kun je niet mooi opvullen met met een volwaardige andere wand. Twee wandjes van in totaal 2,4mm is teveel. Wat er vervolgens gebeurt is afhankelijk van je lijndikte.
Met een lijndikte van 0,6mm raak je in de knel. Want 3x 0,6 = 1,8mm (te weinig) en 4x 0,6mm = 2,4mm (te veel). Cura zal dan proberen in drie lijnen te printen, met wat afstand ertussen om toch tot 2mm te komen:
Met 0,4mm gaat het beter, want dan kan Cura er 5 x 0,4mm van maken:
Het gedrag wat jij beschrijft, dat Cura de buitenste lagen weg gooit om tot een kern van 1,2mm te komen, krijg ik echt op geen enkele wijze voor elkaar. Voor bovenstaande screenshots heb ik even een muurtje van 2mm dik gemaakt en de lijndikte in Cura staat op 2x 0,6mm of 3x 0,4mm. In geen enkel geval raak ik opeens 0,8mm kwijt van mijn muurtje, al is de oplossing met 3x 0,6mm en wat afstand ertussen verre van ideaal.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX