Ik had er inderdaad al een schuursponsje onder gezet om het bed op te vangen, mocht ik hem dan vergeten weg te halen met het homen/starten van print dan kan het niet zo veel kwaad.... maar is nu gelukkig dus niet meer nodig.Chrisje1983 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 05:29:
[...]
Het bed van de ender 5 zakt meteen zodra de z stappen motor niet meer bekrachtigt is, de anti-backlash veer doet daar niets tegen. Met de superstruts welke de bed verzwaren wordt het nog erger, laat staan een zware print. Erg irritant om elke keer het bed omhoog te draaien.
Wat nog irritanter en misschien wel schadelijk is, met een auto home command geeft het de z-as eerst een slinger naar beneden voor hij naar boven draait, als de z-as al op de laagste stand hangt vanwege de zwaartekrach krijgt de z-as motor behoorlijk op z'n donder.
En zoals gezegd is anti-backlash niet nodig, maar kan ook geen kwaad om het wel te hebben natuurlijk.
Lead screw vervangen voor €5-6 is één van de beste mods naar mijn mening. Ik moet nog even wachten op m'n smeermiddel, ik had nog wat over maar is maar 1ml, niet genoeg voor de hele schroef dus. (alhoewel las ik dat bij delrin vaak geen middel nodig zal zijn, maar we zullen zien)
ja, daag.