Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 14:22

S1W

JBS schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:36:
Wanneer je eenmaal de bootloader hebt geschreven op je Ender 3 en de Marlin firmware hebt geupdate middels een Arduino Uno (of Raspberry Pi), is het updaten vervolgens wel mogelijk via een SD kaartje of is bijvoorbeeld de OctoPrint Firmware Updater plugin aan te bevelen https://github.com/OctoPrint/OctoPrint-FirmwareUpdater?
Bij mij werkt die plugin niet, ik zou lekker via de SD blijven updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54
Gizz schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:26:
Waar het qua printbaarheid lastiger wordt is de producten waar wat doorheen gemengd is. Zo heb ik dit weekend af en toe flink ruzie gehad met glow-in-the-dark PLA. Bleef niet plakken, supports die omvielen, voor het eerst in mijn printcarriere had ik verstopte nozzles.
Nu je dat zo zegt, same here....
RealFilament via 123-3d besteld, na het afstellen van de printer uiteindelijk wel gelukt maar het geduld is op de proef gesteld :X

De octopi was ff een snelle om te testen of ik iets fout had na 2x een mislukte print met dat Glow in the dark, de Pikachu had ik bij de 4e pas iets goed en de bulbasaur ging dus in 1x goed. (allemaal voor mini-me ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ecCsqzPS2g8cebqAvIFOjJZu/thumb.jpg

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-09 11:22
raymondw schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:32:
[...]

Nu je dat zo zegt, same here....
RealFilament via 123-3d besteld, na het afstellen van de printer uiteindelijk wel gelukt maar het geduld is op de proef gesteld :X

De octopi was ff een snelle om te testen of ik iets fout had na 2x een mislukte print met dat Glow in the dark, de Pikachu had ik bij de 4e pas iets goed en de bulbasaur ging dus in 1x goed. (allemaal voor mini-me ;) )

[Afbeelding]
Zijn die Pikachu en Bulbasaur direct uit de printer? If so dan zijn ze echt super smooth al lijkt het.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

raymondw schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:32:
[...]
Ik vond het lastig spul om te printen, terwijl als je zoekt online je vooral berichten vindt dat glow-in-the-dark hetzelfde zou moeten printen als normaal PLA. Nou echt niet. Je voelt het al als je het filament laadt en door de tube duwt, dat gaat zoveel stroever dan elk ander filament dat ik heb.

Uiteindelijk is het bij mij ook gelukt, maar ik mis wel wat details en ik heb de vingers moeten lijmen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X3I1H9BExqMYcMGsTr0Nc7By/medium.jpg
(klikbaar)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Soepstengel Ja, komt zo uit de printer :)
Geprint met alleen support op het bed
Design staat op Thingiverse

@Gizz je kan het omschrijven als stroever, maar ik heb het idee juist dat het wat rubber achtig aanvoelt.
Mijn eerste print ermee was een uil van 12cm en en die ging in 1x goed zonder issues.
Deze Pokémon hebben ook temperatuur lagen, dat heb ik in de uil ook niet.
Het is gek spul...
/Edit
Wil je het design delen?
Kan hem niet vinden O-)

[ Voor 6% gewijzigd door raymondw op 09-12-2019 19:20 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:41
DRuw schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:33:
Kijk, daar heb ik inderdaad wat aan.
Ik print ook sinds kort en het spul wat bij de ender 3 zat print erg goed moet ik zeggen (ik ben echt verbaast over de printkwaliteit out-of-the-box) waarbij ik alleen een heel klein beetje stringing heb maar ik het het niet eens waard vind om ernaar te kijken wat het is.
Waarschijnlijk de temp 5 graden omlaag maar ik kijk wel, ben eerst wat simpele mods aan het printen.
Nu moet ik zeggen dat ik bij de officiele creality shop ook tijdens de 11-11 aanbiedingen een hoop filament had gekocht maar deze order is blijven hangen op "verpakt voor verzenden" en ik ben nu achter mijn geld aan het aangaan want ze reageren echt totaal niet... niet wat ik verwacht had van "de officiele shop"...
Hobbyking en 1-2-3 print kom ik in ieder geval vaker tegen hier op het forum dus ik denk dat ik daar maar op over ga binnenkort.
Zelfde verhaal, totdat ik jouw post las, dacht ik ik wacht wel. Misschien was vanwege de vele bestellingen de voorraad op in Duitsland en moeten ze een nieuwe voorraad laten komen. Bij mij staat er wacht op levering, maar de tracking info is niet beschikbaar. Zal ze ook maar eens een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KiefDelicious schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:27:
[...]

Zelfde verhaal, totdat ik jouw post las, dacht ik ik wacht wel. Misschien was vanwege de vele bestellingen de voorraad op in Duitsland en moeten ze een nieuwe voorraad laten komen. Bij mij staat er wacht op levering, maar de tracking info is niet beschikbaar. Zal ze ook maar eens een berichtje sturen.
Heb geen zin... Ze reageren nergens op, al weken. Ook op het dispute wat ik op 1 van de 5 items had aangemaakt van mijn order is niet op gereageerd of direct akkoord gegeven door ze. De rest van de order ook maar geannuleerd. Ik had best willen wachten als voorraad problemen de reden is maar ze laten kompleet niets van zich horen... Was het wel zat na een maand..

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
DRuw schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:32:
[...]

Heb geen zin... Ze reageren nergens op, al weken. Ook op het dispute wat ik op 1 van de 5 items had aangemaakt van mijn order is niet op gereageerd of direct akkoord gegeven door ze. De rest van de order ook maar geannuleerd. Ik had best willen wachten als voorraad problemen de reden is maar ze laten kompleet niets van zich horen... Was het wel zat na een maand..
mm, eens kijken of ze reageren als ik een dispute open voor de wel geleverde Ender3, gezien ik daar ook 2 rollen filament bij heb besteld, Ender3 is geleverd. Filement niet. Thx voor de headsup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat kan.. die filament komt volgens mij vanuit China. Wordt sowieso apart geleverd naast de ender zelf... Maar proberen kan, zeker bij gebrek aan trackingsopties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Om manual mesh bed leveling eens te proberen, tijdens het wachten op de BLTouch, heb ik de stappen onder 'Bilinear Bed Leveling' gevolgd op https://all3dp.com/2/ende...firmware-on-your-ender-3/

Conform stap 8 heb ik 'Sanguino' als board gekozen. Bij het compilen krijg ik echter de melding:
exit status 1
#error "Oops! Make sure you have 'Arduino Mega' selected from the 'Tools -> Boards' menu."
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x3jIWpJ.png

Ik heb 't gevoel iets stoms over hoofd te zien? Kies ik Arduino Mega, dan krijg ik namelijk de error dat er een lcd controller benodigd is.
Doet het board er nog toe als ik via USB of SD de firmware wil flashen?

Laat ik de firmware onaangepast, zoals de eerste keer keer nadat de bootloader geschreven was, dan lukt 't compilen zonder error.

[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 09-12-2019 22:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Nu de ender 3 pro een paar weken en mijn eerste echte projectje gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://kruyt.org/content/images/2019/12/IMG_8060.jpeg

Een lampekap voor aan het plafond in de overloop, waar al een jaar een zielig peertje hing. En nu ziet de vrouw ook de voordelen van een 3d printer in >:)

uitgebreide beschrijving: https://kruyt.org/3d-print-project-lampshade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
KiefDelicious schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:27:
[...]

Als je er nu een wil bestellen vanuit Duitsland word ie ook pas de 25e geleverd, lijkt er inderdaad op dat de voorraad in Duitsland op is. Vanuit Polen en Tsjechië is het 4 tot 7 dagen, dus daar hebben ze schijnbaar wel voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die PSU controller waarmee ik mijn pi mijn voeding ga laten schakelen maar toen bedacht ik me nog iets leuks.
Ik heb een 24V koelwitte ledstrip die ik precies in het profiel kan schuiven en dat is de ideale verlichting volgens mij. nu wil ik die eigenlijk met ook een software knopje aan en uitzetten met een relais op de GPIO (precies hetzelfde als de PSU dus). Nu kan ik die plugin niet 2x installeren..
Iemand enig idee hoe ik zo'n extra knopje erin krijg?
Het is gewoon een knopje die een GPIO moet aansturen zodat mijn relais schakelt.
mijn relais is een 3.3V die dus direct op de GPIO kan en officieel 220V kan aan/uit zetten dus de 24V van de voeding moet ook lukken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoutenpepper
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-02 11:42
https://nl.aliexpress.com...home.hotSpots_341199838.0

https://www.123-3d.nl/Cre...KI00012-i2776-t15080.html

Zijn dit dezelfde? Of zijn er nog bepaalde types onder de noemer "Ender 3"? Ik weet dat er een X en een Pro versie bestaat, maar zijn er nog revisies onder "Ender 3"? Als het dezelfde is koop ik hem voor 5 euro liever in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

eth0 schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:49:
Een lampekap voor aan het plafond in de overloop, waar al een jaar een zielig peertje hing.
Mooi project, leuk ook dat je het proces beschrijft op je site.
En nu ziet de vrouw ook de voordelen van een 3d printer in >:)
Dat is hier vanaf de start nooit een probleem geweest. Mijn vriendin komt vaak met ideetjes voor prints waar ik nog helemaal niet aan had gedacht. We oefenen ook samen met Fusion 360 tutorials en als zij thuis is haalt ze de prints van de plaat af en start ze in Octoprint het volgende project.
En moet er ergens een lastig stukje support subtiel verwijderd worden, dan besteed ik dat graag aan haar uit. Zelf ben ik daar veel te lomp voor, er gaat dan meer weg dan alleen de support :P
zoutenpepper schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:45:
https://nl.aliexpress.com...home.hotSpots_341199838.0

https://www.123-3d.nl/Cre...KI00012-i2776-t15080.html

Zijn dit dezelfde? Of zijn er nog bepaalde types onder de noemer "Ender 3"? Ik weet dat er een X en een Pro versie bestaat, maar zijn er nog revisies onder "Ender 3"?
Er zijn revisies, maar Creality is daar niet duidelijk over. Bij de laatste leveringen zit dan bijvoorbeeld een klemmetje dat een jaar geleden nog niet in het pakket zat.
Als het dezelfde is koop ik hem voor 5 euro liever in Nederland.
Leg er nog een paar euro bij en koop direct de pro? Al is het al alleen maar vanwege de veel betere voeding. Maar ook de magneetmat is best fijn, zeker als je met PETG aan de slag gaat. Voor 175 euro heb je de pro met glasplaat.

[ Voor 37% gewijzigd door Gizz op 09-12-2019 21:56 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoutenpepper
Gizz schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:47:
[...]

Mooi project, leuk ook dat je het proces beschrijft op je site.

[...]

Dat is hier vanaf de start nooit een probleem geweest. Mijn vriendin komt vaak met ideetjes voor prints waar ik nog helemaal niet aan had gedacht. We oefenen ook samen met Fusion 360 tutorials en als zij thuis is haalt ze de prints van de plaat af en start ze in Octoprint het volgende project.
En moet er ergens een lastig stukje support subtiel verwijderd worden, dan besteed ik dat graag aan haar uit. Zelf ben ik daar veel te lomp voor, er gaat dan meer weg dan alleen de support :P

[...]

Er zijn revisies, maar Creality is daar niet duidelijk over. Bij de laatste leveringen zit dan bijvoorbeeld een klemmetje dat een jaar geleden nog niet in het pakket zat.

[...]

Leg er nog een paar euro bij en koop direct de pro? Al is het al alleen maar vanwege de veel betere voeding. Maar ook de magneetmat is best fijn, zeker als je met PETG aan de slag gaat. Voor 175 euro heb je de pro met glasplaat.
Bedankt voor de info! Ik zag niet dat die Pro voor bijna niets een extra glasplaat erbij zat. Had geen zin om te wachten, maar is wel erg interessant eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KiefDelicious schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:02:
[...]

mm, eens kijken of ze reageren als ik een dispute open voor de wel geleverde Ender3, gezien ik daar ook 2 rollen filament bij heb besteld, Ender3 is geleverd. Filement niet. Thx voor de headsup
Ik zie net dat die officiële creality store geen filament meer heeft in zijn assortiment. Alleen wat sample stukjes maar geen rollen meer.
Wellicht die andere store van ze maar erg apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 10:42

Multensor

wtf

zoutenpepper schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:13:
[...]

Bedankt voor de info! Ik zag niet dat die Pro voor bijna niets een extra glasplaat erbij zat. Had geen zin om te wachten, maar is wel erg interessant eigenlijk.
Heb laatst een pro binnen gekregen (black friday) en kan het alleen maar aanraden. Na het in elkaar zetten (volg ff een filmpje) werkte het direct prima. Heb alleen het bed even moeten levellen, maar verder direct prima prints. Op zich leek het kalibreren van esteps enzo me best leuk, maar als ik de kwaliteit van de prints zie dan is dat niet eens nodig :).

Als ik dan toch een nadeel moet benoemen dan is dat het geluid, maar daar heb ik een skr mini e3 voor gekocht (hopelijk helpt dat).

En de flexibele plaat waar je op print is echt heel handig, kan me voorstellen dat er soms toch iets TE vastgekoekt zit op een standaard plate (helemaal als ie al koud is geworden). Verder is de voeding een stuk bneter /veiliger wat mij deed overhalen om voor de pro te gaan.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoutenpepper
Multensor schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:20:
[...]

Heb laatst een pro binnen gekregen (black friday) en kan het alleen maar aanraden. Na het in elkaar zetten (volg ff een filmpje) werkte het direct prima. Heb alleen het bed even moeten levellen, maar verder direct prima prints. Op zich leek het kalibreren van esteps enzo me best leuk, maar als ik de kwaliteit van de prints zie dan is dat niet eens nodig :).

Als ik dan toch een nadeel moet benoemen dan is dat het geluid, maar daar heb ik een skr mini e3 voor gekocht (hopelijk helpt dat).

En de flexibele plaat waar je op print is echt heel handig, kan me voorstellen dat er soms toch iets TE vastgekoekt zit op een standaard plate (helemaal als ie al koud is geworden). Verder is de voeding een stuk bneter /veiliger wat mij deed overhalen om voor de pro te gaan.
Ik heb nog nooit problemen gehad met de glazen plaat bij een Ultimaker 2/3, maar ik weet niet of dat te vergelijken is (bij een andere printer)? Ik zie trouwens dat de levertijd wel meevalt, je kan zo te zien kiezen. Ik dacht dat ik het rond kerst pas zo hebben, maar 5-7 is ook een optie.

Iemand nog tips waar ik het beste budgetrollen kan halen (PLA)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

zoutenpepper schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:47:
[...]

Ik heb nog nooit problemen gehad met de glazen plaat bij een Ultimaker 2/3, maar ik weet niet of dat te vergelijken is (bij een andere printer)?
Ook niet met PETG? Dat staat erom bekend dat het te goed plakt aan glas en ermee versmelt. Genoeg foto's te vinden waarbij er gewoon glas uit de glasplaat wordt getrokken. Niet helemaal optimaal :)
Iemand nog tips waar ik het beste budgetrollen kan halen (PLA)?
Hobbyking als je uit warehouse UK of Europe genoeg kan bestellen (moet je geluk hebben met de verschillende beschikbare kleuren en materialen, is soms vrij beperkt) zodat je geen verzendkosten hoeft te betalen. Ik heb daar magenta vandaan voor een euro of 8 en veel andere rollen waren rond de 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
DRuw schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:05:
Ja dat kan.. die filament komt volgens mij vanuit China. Wordt sowieso apart geleverd naast de ender zelf... Maar proberen kan, zeker bij gebrek aan trackingsopties
ik had dit bericht gekregen zie ik nu net (heel irritant die 2 versies van de messages module in alie).

op 16-11-2019
Hello.friend
First thank you for choose our product
Due to hot sale
We now have no current pla stock in our EU warehouse
In order to let you receive printer first
We shipped out printer first.
But new stock for pla on the way to our EU warehouse
We really appreciate you can kindly wait us a few days and kind understanding.
Also we will do fast shipment when new stock arrive
best regards.monda

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Multensor schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:20:
[...]

Gaat zeker helpen. Net een SKR 1.3 / met TMC2209 ingebouwd en nu kijk ik af en toe of hij wel wat doet >:)

Nieuw nadeel is dan dat je nu de fan's echt hoort. Dus nu bezig om deze te vervangen icm Direct Drive.
Nadeel is dat de 5015 fan nodig is en dit staat niet bekend om zijn stilte. Wel de fan voorzien van nieuw dotje vet schijnt ook wonderen te doen en als het strak allemaal is aangesloten gaan we merken of dit alles geholpen heeft.

Ondanks dat sommige niet echt te spreken zijn over de Noctula toch maar 2 gekocht want er zijn genoeg tevreden gebruikers over en eerste test met de hotend is nu toch wel genieten zo stil.
NF-A4x20 voor de hotend en een NF-A4-10 voor in de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Over fans gesproken: Van't weekend heb ik twee Sunon 5015 fans binnen gekregen om mijn goedkope, luidruchtige 5015 partcoolling fans op mijn Hero me duct te vervangen. Beide soorten fans zijn 12V en het oude setje heb ik in serie op 24V aangesloten zonder enig probleem. Ik kan ze zonder problemen op bijv 40 of 70% laten draaien, echter maken ze dan wel een piepend geluid en ze zijn gewoon luidruchtig. Die Sunon fans voelen een stuk meer solide aan en volgens de reviews waren ze stil(ler). Echter, krijg ik ze niet in beweging als ik ze net als de vorige fans in serie met elkaar op de 24V aansluit. Individueel op een 12V adapter doen ze het prima.

Er zit dus denk ik niets anders op dan de fans parallel aan te sluiten op 12V. Daarbij zou ik het liefste gebruik willen blijven maken van de mogelijkheid om de fans harder of zachter te laten draaien dmv PWM. Maar kan dat nog steeds als ik er een buckconverter tussen zet? Ik zou ook in marlin het PWM signaal kunnen limiteren op 128 stappen ivp de max van 255. Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
@Yukkie Als je een buck converter gaat gebruiken kun je geen pwm meer toepassen. Ik heb een dergelijke setup met 1 24V fan, deze geef ik via de buck converter 12V (of meer als ik dat wil) zodat deze geen jankend geluid maakt :) Kun je ze niet parallel aansluiten en het pwm niet boven de 50% laten komen?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@pwillemske Ja dat kan zeker (denk ik, ik heb het nog niet geprobeerd) Ik had bedacht dat ik dat dan in Marlin ga afdwingen, zodat ik niet per rongeluk een foutje in mijn slicer kan maken en de volle 24V op de fans zet. Maar ik was benieuwd naar ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
Yukkie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:38:
@pwillemske Ja dat kan zeker (denk ik, ik heb het nog niet geprobeerd) Ik had bedacht dat ik dat dan in Marlin ga afdwingen, zodat ik niet per rongeluk een foutje in mijn slicer kan maken en de volle 24V op de fans zet. Maar ik was benieuwd naar ervaringen van anderen.
HO! die PWM uitgang beperkt de 24V uitgang NIET tot 12V bij 50%, zo werkt dat niet. Bij 50% PWM krijg je 24V en 0V afgewisseld. Dat gaat de fan vast ook niet lang leuk vinden.

Wat je wilt is een mosfet achtige oplossing waarbij je de mosfet met 12V voedt waarbij de mosfet gestuurd wordt door de 24V PWM. Dat is de enige fatsoenlijke oplossing voor een 12V fan op een 24V aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yukkie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:42:
Over fans gesproken: Van't weekend heb ik twee Sunon 5015 fans binnen gekregen om mijn goedkope, luidruchtige 5015 partcoolling fans op mijn Hero me duct te vervangen. Beide soorten fans zijn 12V en het oude setje heb ik in serie op 24V aangesloten zonder enig probleem. Ik kan ze zonder problemen op bijv 40 of 70% laten draaien, echter maken ze dan wel een piepend geluid en ze zijn gewoon luidruchtig. Die Sunon fans voelen een stuk meer solide aan en volgens de reviews waren ze stil(ler). Echter, krijg ik ze niet in beweging als ik ze net als de vorige fans in serie met elkaar op de 24V aansluit. Individueel op een 12V adapter doen ze het prima.

Er zit dus denk ik niets anders op dan de fans parallel aan te sluiten op 12V. Daarbij zou ik het liefste gebruik willen blijven maken van de mogelijkheid om de fans harder of zachter te laten draaien dmv PWM. Maar kan dat nog steeds als ik er een buckconverter tussen zet? Ik zou ook in marlin het PWM signaal kunnen limiteren op 128 stappen ivp de max van 255. Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup?
Je zou ook een 5015 kunnen 24v gebruiken, scheelt een hoop omzetten.
https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_53

Volgens mij bestaan er geen stille 5015 fan's maar had wel de tip gevonden om de sticker even voorzichtig los te halen en dan daar een beetje vet in het gaatje te stoppen. Schijnen ze wel wat stiller van te worden en zeker het piepende geluid lijkt er bijna op dat hij vrij droog is geworden.

Ook net toegepast en hoop vanaf verder te kunnen met het ombouwen en kan ik het verschil hopelijk merken.

Maar had van Sunon ook 30x30 fan's besteld in NL omdat veel aangeven dat deze stiller waren. Nou in een case maken ze dus gewoon ook behoorlijk herrie dus denk dan veel te maken heeft waar je printer staat en hoe gevoelig je bent voor geluiden. Dus deze worden daarom alweer vervangen >:)

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 10-12-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Het geluid van de huidige fans komt mijn inziens vooral door de bouwkwaliteit van die fans. Het is meer het rammelen van het roterende onderdeel tegen de behuizing. Dat je de lucht hoort ruisen is denk ik onoverkomelijk met zulke kleine fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:41:
Om manual mesh bed leveling eens te proberen, tijdens het wachten op de BLTouch, heb ik de stappen onder 'Bilinear Bed Leveling' gevolgd op https://all3dp.com/2/ende...firmware-on-your-ender-3/

Conform stap 8 heb ik 'Sanguino' als board gekozen. Bij het compilen krijg ik echter de melding:

[...]

[Afbeelding]

Ik heb 't gevoel iets stoms over hoofd te zien? Kies ik Arduino Mega, dan krijg ik namelijk de error dat er een lcd controller benodigd is.
Doet het board er nog toe als ik via USB of SD de firmware wil flashen?

Laat ik de firmware onaangepast, zoals de eerste keer keer nadat de bootloader geschreven was, dan lukt 't compilen zonder error.
Dezelfde stappen ook nog even op een ander systeem doorlopen, dan gaat het compileren van de firmware wel gewoon goed. Dit levert twee bestanden op:
  • Marlin.ino.sanguino.hex
  • Marlin.ino.with_bootloader.sanguino.hex
Aangezien de bootloader al eens eerder geschreven is, vermoed ik dat ik nu 'Marlin.ino.sanguino.hex` moet gebruiken om via een SD kaartje de firmware te updaten? Het klinkt nogal als een beginnersvraag, en gevoelsmatig is dat 't ook. Deze stappen vind ik echter niet echt in een duidelijk tutorial terug (de meeste gaan over het schrijven van de bootloader en het flashen van de firmware via USB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dit gedaan met m'n pi maar volgens mij komt het op hetzelfde neer in principe:
https://www.fission3d.com...irmware-with-raspberry-pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariatus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-02 10:39
the filament we're also choose ship from germany ,it's can avoid tax ,but there are need waitting about 10-25 days,it's Ok?
or w'ere choose ship from China soon

Dit is het bericht wat ik 5 december van ze had gekregen. als je vanuit duitsland hebt besteld zou ik er maar van uit gaan dat je nog wel een paar weken aan het wachten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb een ender 3 pro met magnetische build plate. Ik heb destijds ook het tempered glass mee besteld maar deze nog niet gebruikt.

Aangezien ik een beginner ben leek het me handig eerst te oefenen op het magnetische plate. Nu heb ik deze, natuurlijk, te hard gebogen op bepaalde stukken waardoor er kleine bobbels zijn ontstaan. Resultaat is dus een oneven oppervlak. Nu wilde ik dan toch het glazen bed gaan gebruiken maar weet niet of ik de 'stikker' die op het metalen bed frame zit beter kan verwijderen of niet? ik wil ooit wel nog een keer een nieuw magnetisch plate gaan aanschaffen omdat dit toch wel fijn werkte, zeker met het verwijderen van printjes (pla) en daarbij weet ik nu beter wat ik wel en niet kan doen. 8)7

Mocht ik deze stikker laten zitten, heeft dan wellicht invloed op het glazen bed en de printjes?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sticker lekker laten zitten en je glasplaat heeft daar geen last van. Wellicht dat het 5% langer duurt voordat je glasplaat op temperatuur is, maar op de hele printtijd maakt dat niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Gizz schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:55:
Sticker lekker laten zitten en je glasplaat heeft daar geen last van. Wellicht dat het 5% langer duurt voordat je glasplaat op temperatuur is, maar op de hele printtijd maakt dat niet zoveel uit.
Bedankt, dan ga ik deze morgen avond even monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee, ik moet toch even mijn modje plaatsen hoor:)
had op Ali een 24V koelwitte ledstrip gekocht voor een paar euro en deze past echt precies in de sleuf van het profiel.
2 kleine inkepingen maken in het bovenprofiel en voila:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sCGvfz2/IMG-20191210-205643-1.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qCVDMT0/IMG-20191210-205628.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mqD0xFq/IMG-20191210-205632.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9bLHpXF/IMG-20191210-205639.jpg
:D :+ :D :+ Ikkuh blij :D :+ :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@DRuw Heb je een linkje? Ik wil mijn printer ook van licht voorzien, handig om zeker te weten dat het past :)
Ik heb sinds kort een mooie Pi-Cam op mijn prints gericht, maar die camera is zo ongelooflijk niet lichtgevoelig dat het zelfs overdag naast een raam op het noorden nauwelijks te zien is wat er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 13:55
Akumu22 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:00:
[...]

Bedankt, dan ga ik deze morgen avond even monteren :)
Ik heb wel eens in dit topic iemand gehoord die zei dat zijn glasplaat behoorlijk vast was gaan zitten aan die magneetlaag. Dus zou je glasplaat wel af en toe verwijderen om dat te voorkomen als je ooit weer terug wil naar magneet plaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:30:
@DRuw Heb je een linkje? Ik wil mijn printer ook van licht voorzien, handig om zeker te weten dat het past :)
Ik heb sinds kort een mooie Pi-Cam op mijn prints gericht, maar die camera is zo ongelooflijk niet lichtgevoelig dat het zelfs overdag naast een raam op het noorden nauwelijks te zien is wat er gebeurt.
Precies het probleem wat ik ook had dus (raam op het zuiden maar zolder dus weinig raam oppervlak).
Ik heb deze
https://s.click.aliexpress.com/e/FqiGGdVR9
Ip65 en wit (NIET warmwit).
Waterdicht omdat die met siliconen volgestopt zijn en je geen contact met de rails maakt.
Bovenprofiel markeren en met een Dremel sleufjes in maken waar de strip van verticaal naar horizontaal gaat.
Vanaf rechtsboven de strip met de aansluitdraden naar beneden drukken, de andere kant op maat knippen en met een lading Dreft (of ander glijmiddel) in het eerste sleufje drukken. Bij het 2e sleufje met het kleine schroevendraaiertje eruit wippen terwijl je doordrukt en vervolgens naar beneden drukken in het verticale deel. Dan een beetje pielen en de boel weer vast. Snoertje is net te kort om aan te sluiten dus heb ik moeten verlengen maar ga ik nog een keer netter maken met ook een schakelaartje ertussen.
Nu gewoon echt super mooi weggewerkt en lijkt net of het af fabriek zo hoort:)

[ Voor 9% gewijzigd door DRuw op 10-12-2019 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de voeding van een Ender 3 temperatuur geregeld. Viel mij gisteren namelijk op dat de fan niet gaat draaien als ik de printer aanzet. Maar als deze pas aangaat bij een bepaalde temperatuur dan is dat logische >:)

Heb deze in het begin al aangepast naar een grote 80mm fan dus gaat is ook groter waardoor meer koeling door de grotere opening. Anders is de fan mogelijk heen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:27
Oeps, ik heb gisteren één van de bladen van m'n fan gesloopt. Weet iemand wat ik het beste kan kopen om deze te vervangen als ik niet wil/kan solderen? Er wordt op internet gezegd dat ik een originele Creality fan vrij makkelijk in kan pluggen maar ik heb niet heel veel zin om in de officiële AliExpress store te gaan bestellen i.v.m. de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikT738 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:05:
Oeps, ik heb gisteren één van de bladen van m'n fan gesloopt. Weet iemand wat ik het beste kan kopen om deze te vervangen als ik niet wil/kan solderen? Er wordt op internet gezegd dat ik een originele Creality fan vrij makkelijk in kan pluggen maar ik heb niet heel veel zin om in de officiële AliExpress store te gaan bestellen i.v.m. de levertijd.
Handig om even te vermeld welke Printer je hebt en om welke fan het gaat.
Alles fan's zijn eenvoudig te vervangen al hangt het van het model af of het een 12v of 24v systeem betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
@ErikT738 Ik heb toen ik een fan had gesloopt een fan bij www.123-3d.nl besteld, zijn niet echt goedkoop maar wel snelle levertijd :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

MikeOO schreef op woensdag 11 december 2019 @ 07:57:
Is de voeding van een Ender 3 temperatuur geregeld.
Ja.
MikeOO schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:43:
[...]

Alles fan's zijn eenvoudig te vervangen al hangt het van het model af of het een 12v of 24v systeem betreft.
Alle Ender 3's zijn toch 24v? Of zeg ik nu iets geks? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:07:
[...]

Ja.

[...]

Alle Ender 3's zijn toch 24v? Of zeg ik nu iets geks? :P
1. Tnx
2. Ja dat klopt maar aangezien er inmiddels in dit topic meer dan alleen de Ender 3 wordt besproken voor de zekerheid erbij vermeld aangezien andere modellen 12v gebruiken. Beetje jammer als iemand de verkeerde fan besteld, zeker als je niet wilt solderen/aanpassen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:27
MikeOO schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:43:
[...]

Sorry, het gaat om de Ender 3 Pro.
pwillemske schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:05:
@ErikT738 Ik heb toen ik een fan had gesloopt een fan bij www.123-3d.nl besteld, zijn niet echt goedkoop maar wel snelle levertijd :)
Op Amazon.de zijn de prijzen en levertijden prima maar het is volstrekt onduidelijk welke fans "plug-and-play" zijn en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@ErikT738: waar het om draait is dat de fan 24v is, de juiste maat heeft en er een kabel aan zit die lang genoeg is (50+cm? of 70cm voor de zekerheid) met een 2 pins connector (JST-XH, female).

In alle andere gevallen, bijvoorbeeld een kort kabeltje, zul je altijd even moeten solderen of met verlengkabels moeten werken. Voor de rest is een fan installeren niets meer dan plaatsen, schroeven, stekkertje aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariatus
Heb even een vraagje. Weet iemand wat er allemaal op de SD moet staan? Hij is corrupted geraakt en alle data is weg.. Print momenteel direct van Cura af. Gaat verassend makkelijk trouwens, maar vind het zo zonde om mijn pc aan te hebben staan tijdens een print van 10 uur. Iemand ideeën?

Ga mss ook een Pi halen maar weet niet zo goed wat voor 1 ik moet halen. 3b, 3b+, 4b 1, 2,4 GB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Ariatus Met het standaard moederbord heb je volgens mij alleen je gcode-files nodig voor het printen. Bij een SKR mini E3 wordt een klein stukje van het SD-kaartje ook gebruikt om EEPROM te simuleren. Maar bij een standaard Ender 3 zou alle EEPROM info gewoon op het moederbord bewaard moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 22:55

Mitchell

Ondertitel

Mijn nieuwe Ender 3 Pro is gisteren binnengekomen en natuurlijk meteen in elkaar gezet.

Wat me opviel is dat de Z-as best wel moeilijk omhoog gaat. Omlaag gaat prima, alleen omhoog duurt lang (geen idee of dat normaal is of niet). Heb al meerdere keren geprobeerd hem soepeler te maken (wieltjes strakker/losser, mount waarin hij eindigt losser/strakker/iets anders geplaatst), maar tot op heden nog geen succes gehad om dat wat soepeler te maken. Is dit normaal of?

Verder zit de extruder lager dan het printbed toen ik hem in elkaar gezet had. Dit heb ik opgelost door mijn printbed goed af te stellen via die adjuster knoppen (maar de spring staat nu best wel strak), is dat normaal?

Heb gister wel een test printje gemaakt (https://www.thingiverse.com/thing:445717, downsized naar 25% originele grootte) en dat ging redelijk goed, behalve toen ik de deksel ging printen, daarbij leek het alsof het midden van mijn printbed toch net iets lager is dan mijn hoeken. Vergeten foto's van de crate te maken, maar leek vooral last te hebben van Ringing en dat komt omdat ik het meegeleverde PLA had laten vallen en dit nu door de war zit. Zou opgelost moeten zijn als ik gewoon een coil gebruik.

Vanavond maar verder mee klooien.

[ Voor 14% gewijzigd door Mitchell op 11-12-2019 11:32 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariatus
@Gizz
Aaah okee das mooi!

Ook ervaring met Octoprint? Wil dat graag gaan gebruiken om mijn printer te bespieden. En eventueel uit te schakelen als het spaghetti monster wordt gesignaleerd. maakt het heel veel uit welke Pi ik haal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 20:02
Mitchell schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:29:
Mijn nieuwe Ender 3 Pro is gisteren binnengekomen en natuurlijk meteen in elkaar gezet.

Wat me opviel is dat de Z-as best wel moeilijk omhoog gaat. Omlaag gaat prima, alleen omhoog duurt lang (geen idee of dat normaal is of niet). Heb al meerdere keren geprobeerd hem soepeler te maken (wieltjes strakker/losser, mount waarin hij eindigt losser/strakker/iets anders geplaatst), maar tot op heden nog geen succes gehad om dat wat soepeler te maken. Is dit normaal of?

Verder zit de extruder lager dan het printbed toen ik hem in elkaar gezet had. Dit heb ik opgelost door mijn printbed goed af te stellen via die adjuster knoppen (maar de spring staat nu best wel strak), is dat normaal?

Heb gister wel een test printje gemaakt (https://www.thingiverse.com/thing:445717, downsized naar 25% originele grootte) en dat ging redelijk goed, behalve toen ik de deksel ging printen, daarbij leek het alsof het midden van mijn printbed toch net iets lager is dan mijn hoeken. Vergeten foto's van de crate te maken, maar leek vooral last te hebben van Ringing en dat komt omdat ik het meegeleverde PLA had laten vallen en dit nu door de war zit. Zou opgelost moeten zijn als ik gewoon een coil gebruik.

Vanavond maar verder mee klooien.
Zoek even op internet op "Luke Hatfield guide" en zet de printer nog een keer in elkaar :*)

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
ik wil mijn V-slots gaan vervangen voor MGN12H geleiders. Het liefste bestel ik er een par op Ali, maar daar zijn de ervaringen nogal verdeeld over. Heeft iemand een Ali shop waar ze "goede" geleiders verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 10:00
@-DUS-

Ja die zijn er

https://www.thingiverse.com/thing:4008699
Dan ben je meteen compleet en heb je hiwins

of anders uit de bom lijst van :
https://www.thingiverse.com/thing:3382718 ( update foute link )

https://nl.aliexpress.com...145064796824e8ada17da2c86

[ Voor 3% gewijzigd door r_255 op 11-12-2019 12:28 ]

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErBo66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-05 14:02
-DUS- schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:21:
ik wil mijn V-slots gaan vervangen voor MGN12H geleiders. Het liefste bestel ik er een par op Ali, maar daar zijn de ervaringen nogal verdeeld over. Heeft iemand een Ali shop waar ze "goede" geleiders verkopen?
Ik zit nog op levering te wachten maar bij deze set kan je originele hiwin geleiders bestellen:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.c27b4c4dsLndEx

Bijbehorende thingiverse thingy:
https://www.thingiverse.com/thing:4008699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ariatus schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:35:
Ook ervaring met Octoprint? Wil dat graag gaan gebruiken om mijn printer te bespieden. En eventueel uit te schakelen als het spaghetti monster wordt gesignaleerd. maakt het heel veel uit welke Pi ik haal?
Ik heb mijne (Ender 5, maar maakt uiteraard niet uit) aan een RPi3b hangen (niet de plus dus). Werkt gewoon goed verder. Maar vermoed dat het ook eraan ligt wat je er verder mee wilt gaan doen. Iets als Spaghetti Detective lokaal op de RPi draaien zal waarschijnlijk niet lukken (de cloud variant gebruiken en dus alleen de beelden uploaden, of op een thuisserver/NAS zelf draaien, zal lijkt mij geen probleem zijn omdat ie dan toch alleen de stream hoeft te versturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariatus
RobertMe schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:36:
[...]

Ik heb mijne (Ender 5, maar maakt uiteraard niet uit) aan een RPi3b hangen (niet de plus dus). Werkt gewoon goed verder. Maar vermoed dat het ook eraan ligt wat je er verder mee wilt gaan doen. Iets als Spaghetti Detective lokaal op de RPi draaien zal waarschijnlijk niet lukken (de cloud variant gebruiken en dus alleen de beelden uploaden, of op een thuisserver/NAS zelf draaien, zal lijkt mij geen probleem zijn omdat ie dan toch alleen de stream hoeft te versturen).
Komt dan goed uit dat ik binnenkort een NAS heb staan :) maar die 10 euro extra uitgeven voor een 4 of een + verhelpt dat waarschijnlijk ook al dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ariatus schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:00:
[...]

Komt dan goed uit dat ik binnenkort een NAS heb staan :) maar die 10 euro extra uitgeven voor een 4 of een + verhelpt dat waarschijnlijk ook al dan.
Ik vermoed dat ook een RPi 4 te licht zal zijn voor Spaghetti Detective. En daarnaast is de RPi qua SoC bij mijn weten nooit echt vernieuwend. De RPi loopt wel steeds iets harder, maar daartegenover staat wel een onproportionele toename van het stroomverbruik (zelfde cores die een beetje harder lopen door veel meer stroom er doorheen te laten gaan). Daarom dat ik ook juist voor de RPi 3 ben gegaan (~2 maanden terug, dus RPi4 was ook een optie). Redelijk verkrijgbaar, qua CPU ruim voldoende en relatief zuinig. Ga je voor een RPi 4 heb je gewoon een stuk hoger stroomverbruik terwijl je er waarschijnlijk niet echt merkbaar iets voor terug krijgt. Zeker bij het simpele gebruik van OctoPrint die even kort door de bocht een webinterface is voor wat gcodes te sturen en daarnaast de gcode file doorzet en eventueel een webcam stream host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariatus
RobertMe schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:14:
[...]

Ik vermoed dat ook een RPi 4 te licht zal zijn voor Spaghetti Detective. En daarnaast is de RPi qua SoC bij mijn weten nooit echt vernieuwend. De RPi loopt wel steeds iets harder, maar daartegenover staat wel een onproportionele toename van het stroomverbruik (zelfde cores die een beetje harder lopen door veel meer stroom er doorheen te laten gaan). Daarom dat ik ook juist voor de RPi 3 ben gegaan (~2 maanden terug, dus RPi4 was ook een optie). Redelijk verkrijgbaar, qua CPU ruim voldoende en relatief zuinig. Ga je voor een RPi 4 heb je gewoon een stuk hoger stroomverbruik terwijl je er waarschijnlijk niet echt merkbaar iets voor terug krijgt. Zeker bij het simpele gebruik van OctoPrint die even kort door de bocht een webinterface is voor wat gcodes te sturen en daarnaast de gcode file doorzet en eventueel een webcam stream host.
Okee, bedankt. Computers ben ik redelijk in thuis maar van RPi weet ik echt heuuuulemaal niks. Ik ga erachteraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Zelfs een ESP-32 CAM is al krachtig genoeg voor gezicht herkenning.

Heb zelf een project met een RPI3+ en een standaard cam, ik kan meerdere auto's herkennen aan nummerplaat en dan de snelheid wegschrijven in een db.

Ik denk dat een Spaghetti Detective prima kan draaien op een recente RPI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Laatst online: 06-09 21:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariatus
raymondw schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:20:
Zelfs een ESP-32 CAM is al krachtig genoeg voor gezicht herkenning.

Heb zelf een project met een RPI3+ en een standaard cam, ik kan meerdere auto's herkennen aan nummerplaat en dan de snelheid wegschrijven in een db.

Ik denk dat een Spaghetti Detective prima kan draaien op een recente RPI ;)
Hmmm, dan toch ook maar even kijken voor een 4, is een wraith prism die ik nog heb liggen overkill? haha

Ik ga me er in verdiepen iig.

Iemand hier enig idee waarom die raspberry pi's zulke rare wisselende prijzen hebben? Je zou denken dat zo iets een redelijk constante markt heeft.. Maar 70 euro voor een pi 2? of dat soort grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Ariatus schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:01:
[...]

Iemand hier enig idee waarom die raspberry pi's zulke rare wisselende prijzen hebben? Je zou denken dat zo iets een redelijk constante markt heeft.. Maar 70 euro voor een pi 2? of dat soort grappen.
hoe ouder hoe duurder want deze zijn moeilijk te krijgen en daarnaast willen de winkels liever dat je de nieuwe producten afneemt. In het geval van een RPI altijd de laatste versie proberen te nemen. Een RPI4 met 2GB voor 47 euro is toch schappelijk en meteen vrij future proof.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een 3b+ heeft goede koeling en wordt beter ondersteund.
De 4 wil met octopi nog niet helemaal goed en ook de add-ons voor je printer op basis van de 4 zijn nog niet heel erg uitgebreid.
Ik zou de 3b+ doen en die heb ik zelf recent bij Ali vandaag (wel de echte kopen) en die was in iets meer dan een week binnen.
€ 35,57 | Originele Raspberry Pi 3 Model B + Raspberry Pi Raspberry Pi3 B Plus Pi 3 Pi 3B Met WiFi & bluetooth
https://s.click.aliexpress.com/e/rOfAAppZ

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 19:33
Op het moment lijkt dan ali de beste optie als je er snel een wilt hebben. Als je wat meer gedult hebt kun je bij nederlandse shops preorderen met leveringen verwacht in januari/februari afhankelijk van welke webshop.

• Ariatus
Aliexpress lijkt tegenwoordig voor alles de beste optie haha
Had nooit verwacht dat ik dat zou zeggen.

Edit:
@DRuw

Ik zie trouwens geen 3b+ voor 35 alleen 53 en de 3b voor 35.

[ Voor 27% gewijzigd door Ariatus op 12-12-2019 08:27 ]

Nee qua prijs is het niet eens goedkoper maar ik had setje 5.
Hij is in ieder geval leverbaar vanuit Ali en niet vanuit NL... Beetje jammer Nederland...

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DRuw schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:33:
De 4 wil met octopi nog niet helemaal goed
Waarom niet? Sinds juli was er een testversie die de Pi 4 ondersteunt en op 14 november is (na een release candidate die uitgebreid getest is) Octopi 0.17.0 uitgekomen die de Pi 4 ondersteunt. Ik heb daarbij geen kanttekening gezien dat bepaalde zaken niet goed zouden werken.

Ook op Github zie ik vrijwel geen issues die specifiek met de Pi 4 te maken hebben.

Bij mij werkt Octopi ook prima op een Pi 4 (+ Pi-cam en allerlei plugins). Nu ben ik zelf een vrij kleine samplegroep :P maar ik zie online geen beeld van Octopi dat niet lekker wil samenspelen met de Pi 4.

• Ariatus
Gizz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:10:
[...]

Waarom niet? Sinds juli was er een testversie die de Pi 4 ondersteunt en op 14 november is (na een release candidate die uitgebreid getest is) Octopi 0.17.0 uitgekomen die de Pi 4 ondersteunt. Ik heb daarbij geen kanttekening gezien dat bepaalde zaken niet goed zouden werken.

Ook op Github zie ik vrijwel geen issues die specifiek met de Pi 4 te maken hebben.

Bij mij werkt Octopi ook prima op een Pi 4 (+ Pi-cam en allerlei plugins). Nu ben ik zelf een vrij kleine samplegroep :P maar ik zie online geen beeld van Octopi dat niet lekker wil samenspelen met de Pi 4.
Ik heb ook even rond gezocht, maar kon ook zo snel niks vinden over slechte werking.
Klopt, is ook een beetje achterhaald lees ik maar het gros van de behuizingen en dergelijke om je pi aan de ender the klussen is op basis van de 3(+)

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 14:22

S1W

Gizz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:10:
[...]

Eens, ik heb een 4+ en Octopi met de plugins die ik nodig hebt werkt perfect.

• Ariatus
S1W schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:15:
[...]

Eens, ik heb een 4+ en Octopi met de plugins die ik nodig hebt werkt perfect.
Er bestaat toch nog helemaal geen 4+?

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Mistacal schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:40:
[...]

Zoek even op internet op "Luke Hatfield guide" en zet de printer nog een keer in elkaar :*)
Heb dit gedaan en het lijkt nu inderdaad wat beter te rollen/bewegen, nu alleen bed leveling nog goed doen. Heb nog steeds een klein "putje" in het midden, dus vanavond maar weer verder klooien. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Mitchell op 12-12-2019 19:24 ]

Signature

• laurens-b
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-03 20:28
Sinds 1,5 week een Ender 3 Pro in huis en de Lack enclosure is bijna klaar. :D Printen gaat tot dusver redelijk probleemloos en wil de printer nu voorzien van een aantal upgrades. Meeste is me al wel vrij duidelijk (veren, aluminium extruder upgrade, etc), maar twijfel enorm over welk mainboard nu een goede optie is.

Ik heb de volgende shortlist:
- Creality 1.1.5
- Skr mini e3 1.2
- Skr e3 1.3 met 2209 drivers
- TH3D EZBoard

De 2209's spreken me wel aan, maar volgens de site van TH3D hebben die weinig/geen toegevoegde waarde voor een Ender. Hebben de skr boards dan nog andere noemenswaardige voordelen t.o.v. bijvoorbeeld de creality 1.1.5. En is het EZBoard zijn meerprijs echt waard?

Verder kom ik meerdere merken/handelaren voor de skr tegen: Biqu, PoPrint, Kingprint, etc. Nog aan-/afraders?

En hoe zijn de ervaringen met een ander display? Zinnig, of geen toegevoegde waarde?

[ Voor 5% gewijzigd door laurens-b op 12-12-2019 21:19 . Reden: vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergeant_BoB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 07:49
Hallo,

Ik heb nu maandag een besteld op ali express vanuit duitsland maar deze is nu nog altijd niet verzonden, Is dat normaa?. Anders heb ik nooit dat probleem op ali.
Het is deze die ik besteld heb:
https://s.click.aliexpress.com/e/n4sHVEGo

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Sergeant_BoB schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:41:
Hallo,

Ik heb nu maandag een besteld op ali express vanuit duitsland maar deze is nu nog altijd niet verzonden, Is dat normaa?. Anders heb ik nooit dat probleem op ali.

Bedankt!
Ik heb er ook een in bestelling staan alleen zag ik vanuit Duitsland de lever datum pas na de kerst was (26/12). Daarom heb ik Tsjechië gekozen als verzend land, daar stond 4-7 dagen levertijd bij. En ik heb ook een bericht gehad dat ie onderweg is.

Misschien annuleren en in Polen / Tjechie of Spanje als lever land kiezen?
laurens-b schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:16:
Sinds 1,5 week een Ender 3 Pro in huis en de Lack enclosure is bijna klaar. :D Printen gaat tot dusver redelijk probleemloos en wil de printer nu voorzien van een aantal upgrades. Meeste is me al wel vrij duidelijk (veren, aluminium extruder upgrade, etc), maar twijfel enorm over welk mainboard nu een goede optie is.

Ik heb de volgende shortlist:
- Creality 1.1.5
- Skr mini e3 1.2
- Skr e3 1.3 met 2209 drivers
- TH3D EZBoard

De 2209's spreken me wel aan, maar volgens de site van TH3D hebben die weinig/geen toegevoegde waarde voor een Ender. Hebben de skr boards dan nog andere noemenswaardige voordelen t.o.v. bijvoorbeeld de creality 1.1.5. En is het EZBoard zijn meerprijs echt waard?

Verder kom ik meerdere merken/handelaren voor de skr tegen: Biqu, PoPrint, Kingprint, etc. Nog aan-/afraders?

En hoe zijn de ervaringen met een ander display? Zinnig, of geen toegevoegde waarde?
Creality bordje is prima als je alleen een stille printer wil en het gemak van erin / eruit. Maar het blijft een 8bit bord.
Skr mini heb ik dingen op Reddit over gelezen qua onderdelen die te heet worden.
Skr 1.3 zou mijn keuze zijn, modern bord en betaalbaar.
EZboard is mooi maar ook duur, tuurlijk zijn de componenten waarschijnlijk wat beter etc. Maar voor dat geld koop ik dan liever een Duet 2 wifi..

Qua leverancier kijk ik op Ali vaak naar het aantal bestellingen en reviews. Maar het zal denk ik hetzelfde product zijn.

De 2209 is volgens mij een prima driver, van wat ik begrepen heb het beste van 2 werelden (2208/2130 drivers). Waarom dat niks voor de ender 3 zou zijn snap ik dan ook niet.

Een display is denk ik persoonlijk, de een gebruikt t wel de ander amper. Het kost trouwens niet veel bij een skr 1.3 dus waarom ook niet.. :)

[ Voor 57% gewijzigd door xAndyx op 13-12-2019 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Laatst online: 26-09 20:25
Sergeant_BoB schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:41:
Hallo,

Bedankt!
Zelf op cybermonday een Ender 3 pro besteld met 2 kilo Filament vanuit Duitsland. De filament is binnen gekomen. De printer nog niet.

Wel had ik een berichtje gestuurd met de vraag of die al onderweg was.
Netjes een berichtje terug gehad dat ze verwachten een nieuwe stock deze week nog te ontvangen in het warenhuis in Duitsland en dat ik volgende week de printer kan verwachten. Even afwachten nog dus :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergeant_BoB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 07:49
xAndyx schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:37:
[...]

Ik heb er ook een in bestelling staan alleen zag ik vanuit Duitsland de lever datum pas na de kerst was (26/12). Daarom heb ik Tsjechië gekozen als verzend land, daar stond 4-7 dagen levertijd bij. En ik heb ook een bericht gehad dat ie onderweg is.

Misschien annuleren en in Polen / Tjechie of Spanje als lever land kiezen?

[...]

Creality bordje is prima als je alleen een stille printer wil en het gemak van erin / eruit. Maar het blijft een 8bit bord.
Skr mini heb ik dingen op Reddit over gelezen qua onderdelen die te heet worden.
Skr 1.3 zou mijn keuze zijn, modern bord en betaalbaar.
EZboard is mooi maar ook duur, tuurlijk zijn de componenten waarschijnlijk wat beter etc. Maar voor dat geld koop ik dan liever een Duet 2 wifi..

Qua leverancier kijk ik op Ali vaak naar het aantal bestellingen en reviews. Maar het zal denk ik hetzelfde product zijn.

De 2209 is volgens mij een prima driver, van wat ik begrepen heb het beste van 2 werelden (2208/2130 drivers). Waarom dat niks voor de ender 3 zou zijn snap ik dan ook niet.

Een display is denk ik persoonlijk, de een gebruikt t wel de ander amper. Het kost trouwens niet veel bij een skr 1.3 dus waarom ook niet.. :)
Net toevallig heb ik daarnet melding gehad dat hij verstuurd is dus ik denk dat het in orde is. Er stond bij 4-7 dagen voor duitsland. Maakt dat verschil van tsjechie of duitsland voor taxen/douane?

Waar kopen jullie je filament? Ook op ali of een lokalere webshop? Er zijn er zoveel dat ik neet weet te kiezen wat goed is. Vooral als beginner in 3d.

[ Voor 0% gewijzigd door Sergeant_BoB op 13-12-2019 10:54 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

xAndyx schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:37:
Die van Creality heeft als nadeel dat hij significant duurder is dan de SKR mini E3, terwijl de meerwaarde voor mij onbekend is.

Het heet worden van de SKR mini E3 was alleen bij de eerste versie, dat speelt niet als je er nu eentje koopt. Verder is het vervangen van het bordje net zo makkelijk als met de Creality: alle stekkers zitten op precies dezelfde plek, alleen fan0 en fan1 moet je even omdraaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Sergeant_BoB schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:07:
[...]
Maakt dat verschil van tsjechie of duitsland voor taxen/douane?
Nee Tsjechië is sinds 2004 ook lid van de EU. Dus zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had disputes aangemaakt voor de filament en magnetische pad die ik besteld had op 11/11 en die heb ik allen akkoord gekregen als restitutie.
De officiele Creality shop is een beetje overbelast geraakt door die koopgolf en in mijn geval communiceerden ze exact 0.
Mijn originele bestelling van de ender pro met plaat en filament ging wel goed...
Wat ik niet snap is dat alle filament nu uit hun store is verdwenen (op wat teststukjes na dan) dus blijkbaar zijn ze daar ook me opgehouden.
jammer... nu maar weer elders filament zoeken en de magnetische plaat (mooi ding is dat:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 22:21
DRuw schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:01:
Ik had disputes aangemaakt voor de filament en magnetische pad die ik besteld had op 11/11 en die heb ik allen akkoord gekregen als restitutie.
De officiele Creality shop is een beetje overbelast geraakt door die koopgolf en in mijn geval communiceerden ze exact 0.
Mijn originele bestelling van de ender pro met plaat en filament ging wel goed...
Wat ik niet snap is dat alle filament nu uit hun store is verdwenen (op wat teststukjes na dan) dus blijkbaar zijn ze daar ook me opgehouden.
jammer... nu maar weer elders filament zoeken en de magnetische plaat (mooi ding is dat:))
Als je creality filament wil raad ik je amazon.de aan. Die hebben daar veel van voor een gunstige prijs. Ikzelf haal altijd owl bij Amazon.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:18:
[...]

Als je creality filament wil raad ik je amazon.de aan. Die hebben daar veel van voor een gunstige prijs. Ikzelf haal altijd owl bij Amazon.
Tnx for de tip!
Ik vind het spul wel mooi printen van ze (niet dat ik anderen heb geprobeerd) en ze zijn niet duur..
ik heb toch nog een prime lidmaatschap voor een paar dagen dus kan ik mooi gebruik van maken.
Merci!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 22:21
DRuw schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:19:
[...]

Tnx for de tip!
Ik vind het spul wel mooi printen van ze (niet dat ik anderen heb geprobeerd) en ze zijn niet duur..
ik heb toch nog een prime lidmaatschap voor een paar dagen dus kan ik mooi gebruik van maken.
Merci!!
https://www.amazon.de/dp/...id=1576232484&sr=8-5&th=1

Het print inderdaad mooi, maar dat andere is zoveel goedkoper haha. En print ook prima. Voor mij dan.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Daniel. schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:22:
[...]

https://www.amazon.de/dp/...id=1576232484&sr=8-5&th=1

Het print inderdaad mooi, maar dat andere is zoveel goedkoper haha.
Voor die prijzen zou ik lekker het huismerk van 123-3d.nl halen. Goedkoper en morgen in huis :)

Of kijken of je de juiste kleurtjes bij elkaar kunt klikken bij Hobbyking, maar de keuze is vaak beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik had ze dus besteld voor 16,20 en dan was het wel aantrekkelijk:)
zal is bij de buren kijken inderdaad;)

Welke gebruiken jullei van 123 of hobbyking als ik vragen mag?

Ik heb trouwens gisteren de standaard veren vervangen met de gele versie en het valt mij op dat de veer linksachter voor 99.9% in heb moeten drukken om het bed level te krijgen...
Haden jullie dat ook?
Komt door die clip voor de bedheating maar ik heb echt moeten klooien om het wiel nog te draaien want die moest echt vast...

[ Voor 63% gewijzigd door DRuw op 13-12-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens-b
@xAndyx en @Gizz
Bedankt voor de info. De Creality valt dan sowieso af en aangezien ik toch een andere case wil printen voor onder de behuizing, wordt het denk ik de SKR 1.3

Ik zag net bij BTT op Github wel een commit voor een 1.4 versie:
https://github.com/bigtre...e/master/BTT%20SKR%20V1.4

Volgens mij nog niet te koop, maar wellicht het wachten waard, gezien de eerste regel uit de manual :+
BIGTREETECH SKR V1.4 motherboard is a 32-bit 3D printer motherboard optimized and upgraded by the 3D printing team of Shenzhen Big Tree Technology CO., LTD. for the deficiencies of V1.3 version, especially suitable for small and medium-sized printers.
@DRuw
Ik heb de printer bij 123-3D besteld en daar een rol REAL filament bij gedaan. Eigenlijk vooral omdat het in NL gemaakt wordt :) Buiten het testrolletje van Creality niet echt vergelijkingsmateriaal, maar print prima.

V.w.b. de veren: ik heb de stock veren er nog op, maar zat bij het levellen idd ook te klooien met de veer linksachter. Misschien is dat een algemeen dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laurens-b schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:55:
@DRuw
Ik heb de printer bij 123-3D besteld en daar een rol REAL filament bij gedaan. Eigenlijk vooral omdat het in NL gemaakt wordt :) Buiten het testrolletje van Creality niet echt vergelijkingsmateriaal, maar print prima.

V.w.b. de veren: ik heb de stock veren er nog op, maar zat bij het levellen idd ook te klooien met de veer linksachter. Misschien is dat een algemeen dingetje?
[/quote]
Ja ik denk het wel omdat het support van die kabel erbij zit.
Je kunt het wat ruimte geven door je Z as switch hoger te zetten maar ik ga over naar een ABL binnenkort dus ik neem de moeite niet meer.
Ik zit sowieso te denken dat ik over ga naar een vast bed als ik toch die ABL heb dan..
jammer dat ik te weinig tijd heb om daadwerkelijk wat te ondernemen.
Ik wil die verstelbare ABL printen en een enclosure voor mijn (octo)pi achetr het display en dan gaat de ABL erin is de bedoeling:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Mistacal schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:40:
[...]

Nou, het is me gelukt. Hartelijk bedankt @Mistacal (en Luke Hatfiel + The Edge of Tech). Mijn bed is zo goed als level en ik ben begonnen met het printen van upgrades voor de printer. Binnenkort maar eens mijn eerste rol filament halen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens-b
Net ook een filmpje online gekomen van BTT over de SKR 1.4:

Edit: gelijk maar besteld incl. 2209 drivers. Nu begint het lange wachten...

[ Voor 16% gewijzigd door laurens-b op 13-12-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
wPlayNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:03:
[...]

Zelf op cybermonday een Ender 3 pro besteld met 2 kilo Filament vanuit Duitsland. De filament is binnen gekomen. De printer nog niet.

Wel had ik een berichtje gestuurd met de vraag of die al onderweg was.
Netjes een berichtje terug gehad dat ze verwachten een nieuwe stock deze week nog te ontvangen in het warenhuis in Duitsland en dat ik volgende week de printer kan verwachten. Even afwachten nog dus :9~
Wauw! Ik heb mijn Ender 3 Pro met 2 kilo filament besteld op black friday; de printer is wel binnen maar de filament en glazen plaat nog niet. Heel bijzonder om te lezen dat jij de filament al wel binnen hebt; ze hebben het niet echt goed op orde daar :P

Edit: inmiddels wel bericht gehad dat het nog wel een maand kan gaan duren :X

[ Voor 4% gewijzigd door Soepstengel op 14-12-2019 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 16:19

basvn

Breezand - NHN

Soepstengel schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 00:39:
[...]

Wauw! Ik heb mijn Ender 3 Pro met 2 kilo filament besteld op black friday; de printer is wel binnen maar de filament en glazen plaat nog niet. Heel bijzonder om te lezen dat jij de filament al wel binnen hebt; ze hebben het niet echt goed op orde daar :P

Edit: inmiddels wel bericht gehad dat het nog wel een maand kan gaan duren :X
Zelfde hier. geen filament en geen glasplaat.
enige wat ze willen doen is het verschil terugstoren indien je dit wilt.. (weet niet meer hoeveel het was, maar ging om een klein bedrag..)

misschien toch maar een dispute openen..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
@basvn & @Soepstengel neem je verlies en koop lekker van HK, 123 of amazon. Het is weinig waard hierover een dispute te openen, ze doen er altijd alles aan om er 1 te voorkomen en het gaat echt niet sneller met een dispute

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehh bij mij wel.. ze reageerden totaal niet en ook het dispute werd op de laatste dag dat ze konden reageren pas beantwoord.
Ze hebben zich totaal vergist in de verkoop afgelopen maand met singles dat en black friday-cyber Monday. Bij mij was de printer trouwens tegelijk verstuurd met het filament en de glasplaat. Had wat andere bits en pieces die later kwamen vanuit China. Dit was een paar weken voor het koopgeweld losbarstte..
Ik zou een dispute openen voor het bedrag wat die filament je nu zou kosten. Omgerekend krijg je dan dus korting op je printer als het lukt:)
De levering laat voorlopig nog wel op zich wachten en ik heb persoonlijk het vermoeden dat ze met die filament stoppen gezien het uit hun webshop is gehaald....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sergeant_BoB schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:07:
[...]

Net toevallig heb ik daarnet melding gehad dat hij verstuurd is dus ik denk dat het in orde is. Er stond bij 4-7 dagen voor duitsland. Maakt dat verschil van tsjechie of duitsland voor taxen/douane?

Waar kopen jullie je filament? Ook op ali of een lokalere webshop? Er zijn er zoveel dat ik neet weet te kiezen wat goed is. Vooral als beginner in 3d.
Bestel het meestal ook op Amazon.de en kies gewoon een rol die leuk in prijs is op dat moment. Beetje reviews lezen en je krijg vaak wel een indruk. Heb al een aardig verzameling en tot op heden geen problemen ondervonden ermee.

En bij Amazon is het nog steeds gratis verzending als je naar een DHL/DPD ophaalpunt laten versturen.
Zo kun je dus ook onder de 29 euro iets bestellen zonder extra verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 16:19

basvn

Breezand - NHN

Mistacal schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 08:18:
@basvn & @Soepstengel neem je verlies en koop lekker van HK, 123 of amazon. Het is weinig waard hierover een dispute te openen, ze doen er altijd alles aan om er 1 te voorkomen en het gaat echt niet sneller met een dispute
Tot nu toe is een dispute altijd in mijn voordeel beoordeeld door of de verkoper, of Aliexpress zelf.
ze zouden wat leveren, en dat is niet gebeurd(en gaat ook niet gebeuren binnen beloofde levertijd) dus heeft in dit geval zeker wel zin.

niet dat ik filament nodig heb, maar voor die kleine meerprijs was het een leuke aanbieding.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 19:33
Een hele hoop pakketjes binnen gekomen :9~

Ik ben bezig mijn kersverse ender 5 om te modden naar een ender 5 met dual z-as, ik kon het duikplankje (ook met de super struts) eigenlijk niet aanzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LeCPtsq8fPaPvv3Ut7GXn2fr/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VaVlgvkn0Px17gJkUbsD6fVB/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/731FDKoaVnzXADm29E4IZNzO/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y4gytTWspldY2eDCDSmug7cA/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wYYgf3ADY6n0iVHCU3WYqJOA/thumb.jpg

De bestaande conversies vond ik niets, dat moet beter kunnen, ik heb een kopie gemaakt van het z-as systeem aan de achterkant. Ik ben nu een bracket aan het prototype printen voor ik de final versie in metaal laat maken door een cnc machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
basvn schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:14:
[...]

Tot nu toe is een dispute altijd in mijn voordeel beoordeeld door of de verkoper, of Aliexpress zelf.
ze zouden wat leveren, en dat is niet gebeurd(en gaat ook niet gebeuren binnen beloofde levertijd) dus heeft in dit geval zeker wel zin.

niet dat ik filament nodig heb, maar voor die kleine meerprijs was het een leuke aanbieding.
Het is uiteindelijk iets van 10 euro geloof ik wat ik dan terug krijg, dan wacht ik liever een maand en koop ik in de tussentijd wat andere filament :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou ik doen, voor 10 euro koop jij geen nieuwe.
Daar zit ik overigens naar te kijken maar hobbyking heeft niets op voorraad in nl en bijna niets in de UK dus ga je voor global dan komt er belasting bij of en verzendkosten (of je koopt genoeg om geen verzendkosten te hebben maar dan komt de douane alsnog langs).
Ik denk dat je overal ongeveer op 20 euro per kilo uitkomt als ik het zo bekijken en alles wat eronder zit is meegenomen maar volgens mij allen met aanbiedingen.
Zelfde geldt voor Amazon.de trouwens...
Wie weet het beter? (linkjes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
HAARLAK GEZOCHT!

De action heeft die paarse bussen helaas niet meer. Ik heb 2 andere bussen mee genomen, en die werken voor geen meter. Een klein plat object komt na een layer of 10 al los.

Welke haarlakken (liefst bij de lokale drogist verkrijgbaar) weken ook goed?

Edit: voor de duidelijkheid, ik print PETG en PLA op glas (CR10)

[ Voor 11% gewijzigd door SuperKris op 14-12-2019 13:53 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 173 Laatste

Let op:
Het meegeleverde rolletje PLA bij een nieuwe Creality printer is vaak van matige kwaliteit, bij printproblemen graag eerst proberen met goede kwaliteit PLA.

Verkoop en printverzoekjes niet in dit topic, maar via V&A:
categorie: 3D Printers
categorie: Grafisch ontwerp en 3d visualisatie