r_255 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:24:
@
SiGNe
Prima als je gelukkig bent met een e3 v1.2, maar om iemand die een silent versie heeft van de v1.5 te voorzien van advies om een skr 1.2 e3 te nemen is mij nou net even te enthousiast. Te weinig winst voor de moeite en het geld. Maar ik hoor graag jouw argumentatie waarom wel.
Een thermal runaway is nou niet echt normaal te noemen als je usb aansluit, ik lees hier en daar ook bltouch issues en tmc connection errors. Zal ongetwijfeld aan een nog niet zo volwassen firmware liggen maar toch om iets wat goed werkt in te ruilen voor iets wat half af is .... ik ben daar op basis van de ervaring niet zo voor.
Daarnaast is marlin nog altijd in Beta en prima als het goed werkt, maar als je voor stabiliteit gaat denk ik dat je beter af bent met 1.1.x Wat dat betreft verwonder ik me wel eens over hoe hard iedereen
Oh en ik zwijg nog maar over mijn persoonlijke negatieve ervaringen met de e3 dip. Die heb ik niet met de 1.3 en 1.1 pro. Dat zal onbewust ook wel doorwerken.
Mjn reden om over te stappen van de 1.1.3 standaard bord naar iets anders was de TMC stepper drivers, of de 1.1.5 wel stil is heb ik dus ook geen ervaring mee.
Eerst had ik een printer die behoorlijk wat geluid maakte, hele dag BZZZ, BZZZ, etc. maar nu hoor ik die motoren niet terwijl ik ook nog eens op 100mm/s print, 2x zo snel.
De fans maken nu het meeste geluid maar volgens Gizz komt dat mogelijk ook omdat fan0 en fan1 op het mini E3 bordje omgedraaid zijn, moet ik even checken.
En dat met die thermal runaway dat is een foutje in Cura zelf, dat heeft verder niks met het bord te maken.
En ook erg simpel op te lossen door wat lijntjes tekst uit te zetten.
BLtouch problemen zouden op het 1.2 bord al verbeterd zijn maar ik heb geen Bltouch dus ik kan daar ook weinig over zeggen.
De e3 DIp is ook nog versie 1.0 en net zoals de 1.0 van de E3 mini zitten daar inderdaad fouten in, oa in de BLTouch.
Maar daarom is er van de Mini ook een verbeterde 1.2 versie gekomen die die problemen verhelpt.
Ik ben verder eigenlijk nog maar weinig negatieve verhalen over die 1.2 tegengekomen, het is dat jij er over begon want anders had ik er helemaal niet over gehoord.