Ik printte altijd PETG op spiegels maar PETG vreet helaas alle spiegels op.
Op internet kon ik niet echt een print oppervlakte vinden wat mij aansprak.
Op mijn werk hebben we gegalvaniseerde platen, ik dacht ik probeer dat een keer.
Deze platen zijn ook mooi vlak. Ik heb er 1 afgeknipt, goed schoongemaakt met afwasmiddel even met Isopropyl Alcohol 99,9% er over heen, maar helaas de eerste laag plakte half en bij laag 2 ging deze al helemaal heen en weer. Bed temperatuur nog verder omhoog gebracht hielp helaas niet.
Insmeren met Prittstift was een uitkomst, maar ik kreeg het niet voor elkaar om een super gladde lijmlaag neer te leggen.
Weken zo geprint vooral na 3 printjes werd de lijmlaag nog bobbeliger en de lijm bleef op de print zitten.
Ook niet echt een optie voor een mooi gladde resultaat...
Ik heb de gegalvaniseerde plaat even ligt opgeschuurd met schuurpapier 150, ik denk nog iets te grof.
Foto's van hier onder zijn van mijn eerste print, deze bleef mooi kleven en de onderzijde vond ik er mooier uit zien.(op een stukje na waar plastic op was gevallen)
Nog even wat bij schaven en settings tweaken dan denk ik dat mits de print goed blijft kleven dit een goede optie is voor de PETG printers onder ons...
Bed temperatuur: De eerste 4 lagen print ik op 93 graden daarna verlaag ik de temperatuur na 79 graden.
Extruder: eerste 3 lagen 253 graden daarna 245 graden.
(Misschien met de temperaturen verder spelen, maar deze temperaturen had ik ook nodig toen ik printte op een een spiegel)
Deze foto kun je vergroten
De krasjes van het schuren zie ik bij normale lichtomstandigheden niet zitten, met de vinger voelt het mooi glad aan.
Ondertussen ook gewerkt aan een enclosure van een IKEA standaard keukenkast.
Temperaturen blijven nog strakker, geluid is nog minder.
Alleen om die kast helemaal af te maken is toch meer werk dan ik dacht...