Over de SKR E3 DIP gesproken, ik zou er voorlopig even van weg blijven. Ik heb er gisteren nog een dag aan besteed, maar het is incombi met een bltouch ( 3.1 org ) hier niet werkend te krijgen.
Het is ook niet consequent, in configuration_adv heb je nog wat opties om je bltouch in te stellen. Zoals voltage of DO mode.
Vreemde is ook dat het blauwe lampje op de bltouch niet werkt zoals ik dat gewend ben. Gaat bij een deploy wel even aan, en dan weer uit en dan is het de vraag maar of hij je bed wel ziet of niet. ( naar ik begrijp door te veel noise op de 5v lijn van het bordje )
Ik vraag me daarom af of ik ongestraft van een externe bron 5v op de bltouch servo pins kan zetten ( op de bltouch zelf dan ) mijn vraag is dan of ik dan de schone min 5v lijn ook met het bordje moet delen. ?
Soms wil mijn printkop op de x-as de printer aan de rechter kant verlaten bij een home opdracht. Dit gebeurt overigens alleen als je de printer naar het middel punt van de tafel moet om de z-as te homen. Gebeurt ook een enkele keer dus het is iedere keer weer spannend na een G28
Ik heb verder alles geprobeerd wat ik naar kon vinden op github en behalve een capacitor plaatsen of een schone ext 5v zijn nog de 2 dingen die ik zou kunnen proberen.
Maar zaken zoals een thermal protection die aan slaat bij booten zonder dat er ook nog maar iets verwarmd wordt zou je doen vermoeden dat er wel wat meer aan de hand is en de boel nog behoorlijk buggy is.
De optie interrupts voor je eind stops werkt weer niet met je tmc uart mode ( dan compileert de boel niet ), en als ik dan de uart mode uit zet in de firmware lost het voor de bltouch niets op.
Als iemand nog tips of sugesties heeft, of een goed werkende firmware voor de e3 dip. Ik hou me aanbevolen.
[
Voor 4% gewijzigd door
r_255 op 06-10-2019 07:10
]
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.