Ahh, daar was ik nog naar op zoek, thanks!
Beetje TVP ook, tof topic.
Heb sinds kort een klassieke Ender 3 (en een 3 Pro) in m'n schoot geworpen gekregen.
Ben nu bezig om die Ender 3 een beetje gangbaar te maken. Diverse issues al gevonden maar heb nog wel wat andere dingetjes te fixen.
Inmiddels de volgende dingetjes al aangepakt:
- Her en der wat schroefjes en moertjes aangedraaid, wieltjes strakker gezet (buildplate wiebelde, X gantry wat veel play, etc)
- Bed level knob locks geplaatst
- Vrijlopende wieltje van de extruder was afgeknapt in t plastic, weer provisorisch aan elkaar geplakt met epoxy. Werkt nu wel weer, heeft een permanent fix nodig.
- Kap over de fans van de PSU en electronics case.
- Bowden tube vervangen (was wat verbrand aan t einde). Moet nog locks voor de connectors maken.
- Ringvormige part cooler aan de side-fan gemonteerd en spacer ringetjes achter de fan om de montage oogjes te beschermen.
- Bed level tot nozzle staat nu op 0,02mm, gemeten met een voelermaat (ipv een stukje papier wat vaak aangeraden wordt). Had eerder bed adhesie issues die wss ook door underextrusion worden veroorzaakt, maar hij print nu een best aardige eerste layer.
Ik las al dat de hotend en de hoeveelheid play in de bowden connectors een combinatie is voor veel verstoppingen en under-extrusion. Dus daar ga ik sowieso nog wat aan doen, want ik merk dat er nog wel wat under extrusion plaats vindt. Ik zag de extruder-side connector ook al intrekken en uitduwen bij retract/continue.
Heb ook al een hele nieuwe hot end besteld (slechts n tientje, prima te doen) en een aluminium bowden extruder thingy.
Zijn er nog andere must-have upgrades/aanpassingen die een classic Ender3 nodig heeft voor een goede printkwaliteit?
Ik heb twee Tina2's staan die beter en sneller weten te printen dan de Ender3 dat nu doet, dus ik heb de mogelijkheid om parts te printen.
Wat me bij t volgende dingetje brengt: Hoe maak je een Ender3 sneller?
Als ik de print speed van b.v. 50mm/s naar 60mm/s zet (ik gebruik Cura) lijkt de printer daar niks mee te doen. Temperatuur aanpassen werkt b.v. wel.
Is dat misschien een firmware issue? Update nodig of iets customs maken?
[
Voor 5% gewijzigd door
McKaamos op 06-05-2024 16:42
]