Na wat succesvolle (maar steeds slechter wordende) prints start ik vanmorgen een nieuwe print en om de een of andere reden slaat de Z-offset volledig de plank mis (zichtbaar zit de nozzle meerdere millimeters boven het bed). Bij nakijken slaat nu de X voorbij de stop tegen het begin van de as aan bij een homing opdracht.

Mogelijk dat dit de boel weer uit zijn verband gooit.
Gaat weer goed, vanavond de switch op de X as maar eens doormeten of deze wel werkt.
Inmiddels ook een tweede printer besteld, heb genoeg om af te drukken dus een tweede om er sneller doorheen te komen is wel fijn.. Alsmede een sanity check of het nu ik ben die helemaal gek is of de printer.
Betreft print bed, gebruik gewoon de standaard nog want die werkt eigenlijk voor elk filament tot nu toe behalve letterlijk één enkele die ik heb.
Heb nog niks anders dan een aantal kleuren PLA en PLA+ geprobeerd, wil eerst eens zorgen dat dit ding meer dan een dag operationeel kan blijven.
EDIT: En weer terug bij af, bedlevelling weigert weer te werken en het ene stuk komt los terwijl het andere vrijwel het bed in duikt.. 2cm van elkaar af. Bed mesh met afwijkende waarden die totaal genegeerd lijkt te worden, gat in het midden en alle aanpassingen die ik maak maken totaal geen verschil.
Nogmaals edit, ik ben het kreng nu echt zat. Was aan het stoeien met het bed en hoor ineens een hoop ratelende herrie uit het hotend. Blijkt de fan op de heatbreak naar de knoppen te zijn.
Ik geef het op, dit kreng is waardeloos.
Mijn geduld is echt op nu, deze gaat de grote bak in en ik wacht op de andere printer en ga een vreugdevuur met dit geval creëren.
Wellicht dat ik iets verkeerds doe, maar ik ben het zat om te proberen deze schroothoop aan de praat de krijgen. Af en toe wat moeten aanpassen en leren is best, maar dit ding is mijn tijd niet waard.
Ieder bedankt voor de suggesties en hulp, ik waardeer het zeer!
Heb veel geleerd, maar ben bang dat dit een cursusje "wat kan er mis zijn met een 3d printer" van een aantal weken voor de prijs van €240 is geweest die nu in de hoek als reminder van slechte keuzes in het leven gaat staan.
Ding zit weer in de doos gegooid, iemand met meer geduld dan ik mag hem hebben. Wil het kreng eigenlijk gewoon nooit meer zien.
[
Voor 86% gewijzigd door
Garfrost op 12-07-2023 18:30
. Reden: Verdere bevindingen van dit monster uit de hel ]