Acties:
  • 0Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07
wally1987 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:52:
[...]

Dat is inderdaad een kwestie van proberen en uitsluiten/bevestigen.
Zijn er alternatieven voor het medicijn wat je gebruikt?
Buiten het printen om lijkt me een brandende tong best een ongemakkelijk gevoel om te hebben namelijk.
Medicijnen zijn geen optie. En wil ik hier verder ook niet bespreken. Het is inderdaad een ongemakkelijk gevoel, maar het is begonnen op de dag dat ik de printer in gebruik heb genomen. Dus dit is in mijn ogen het meest aannemelijk maar ik ga het nog even aankijken.

PSN: Romiith_666

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:49
Playmaster schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:52:
Ik krijg last van tongbranden en keel van het 3D printen. Ik kan hier niks over vinden, maar ik heb zelfs een enclosure gemaakt met afzuiging en zelfs dat is niet voldoende. Ik ga mijn 3 weken oude printer dan ook weer verkopen. Als iemand interesse heeft hoor ik het graag. Het betreft een Ender 3 S1.
Kan wel ja, is vorig jaar nog getest geweest.

https://www.makeuseof.com...es-dangerous-your-health/

Ik gebruik altijd pla+ ipv gewone pla.

https://www.amazon.nl/eSU.../261-8342967-0501237?th=1

Over dit item
【Milieuvriendelijk PLA+】PLA+ is een verbeterde versie van gewoon PLA. Het heeft een hogere sterkte en betere taaiheid en is niet gemakkelijk te breken. Gemaakt van zetmeelgrondstoffen uit hernieuwbare plantaardige bronnen, milieuvriendelijk en niet-toxisch, ideaal voor interne druk.

Is ook gewoon geurloos bij het printen.

Misschien dit eens proberen, als het niet helpt. Dan denk ik dat je soort van alergie zal hebben aan een stof die vrij komt en daardoor irritatie hebt.

Best eens met je arts bespreken en eens kijken in het bloed.
Dan pas zou ik de printer weg doen.
Mogelijk komt er iets uit de bloed resultaten dat je nog niet wist.

[Voor 4% gewijzigd door KBE91 op 23-05-2023 09:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07
KBE91 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:55:
[...]

Kan wel ja, is vorig jaar nog getest geweest.

https://www.makeuseof.com...es-dangerous-your-health/

Ik gebruik altijd pla+ ipv gewone pla.

https://www.amazon.nl/eSU.../261-8342967-0501237?th=1

Over dit item
【Milieuvriendelijk PLA+】PLA+ is een verbeterde versie van gewoon PLA. Het heeft een hogere sterkte en betere taaiheid en is niet gemakkelijk te breken. Gemaakt van zetmeelgrondstoffen uit hernieuwbare plantaardige bronnen, milieuvriendelijk en niet-toxisch, ideaal voor interne druk.

Is ook gewoon geurloos bij het printen.

Misschien dit eens proberen, als het niet helpt. Dan denk ik dat je soort van alergie zal hebben aan een stof die vrij komt en daardoor irritatie hebt.

Best eens met je arts bespreken en eens kijken in het bloed.
Dan pas zou ik de printer weg doen.
Mogelijk komt er iets uit de bloed resultaten dat je nog niet wist.
Ik heb ook PLA+ van SUNLU gebruikt. Maakt voor mij weinig verschil. Misschien is er wel verschil tussen de onderliggende producten maar niet voldoende dusver.

PSN: Romiith_666

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 21:58

duronbug

Step on it.....!

Damian schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:43:
Ik ben maar weer eens gaan kloten met Klipper op mijn Ender 3 Pro. Lijkt allemaal nu prima te werken, op mijn BL Touch na. Onder de stock firmware met van Creality werkte hij uiteraard prima, onder de nieuwe Klipper firmware gebeurt er weinig. Bij opstarten printer doet ie wel netjes de self-test, echter de commando's die ik hem geef (BLTOUCH_DEBUG COMMAND=pin_down en BLTOUCH_DEBUG COMMAND=pin_up) gebeurt er weinig. En de state van de bltouch wisselt een beetje tussen triggered en open, maar verder weinig beweging. Ook "Home all Axis" gaat fout want de Z blijft maar naar beneden geen totdat de extruder in het bed drukt. Bltouch blijft ook rood terwijl ie normaal blauw word en dus de pin eruit ploept.

printer.cfg BLtouch stuk ziet er zo uit:

[bltouch]
sensor_pin: ^PB1
control_pin: PB0
pin_up_touch_mode_reports_triggered: True
probe_with_touch_mode: True
x_offset: -44
y_offset: -6
z_offset: 0.0
speed: 10
samples: 3
sample_retract_dist: 5.0
lift_speed: 40
samples_tolerance_retries: 3
speed: 10
samples: 2

z-offset nog stock want heb hem nog niet kunnen testen dus..

Iemand een idee?
Uit welk jaar komt hij? En welk moederbord zit erin?
Voor de oudere ender 3 modellen kom ik deze config tegen:

# ================================================================================
# BLTouch Definition
# ================================================================================
[bltouch]
sensor_pin: ^PC4
control_pin: PA4
x_offset: -50.0
y_offset: -16.0
speed: 5.0
sample_retract_dist: 8.0

Gaat vooral om de sensor en control pin.

En de v4.2.2 moederborden:

# Pin mappings for BL_T port
[bltouch]
sensor_pin: ^PA7

[Voor 5% gewijzigd door duronbug op 23-05-2023 20:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:31

Damian

Insane Obtrusion

duronbug schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:25:
[...]

Uit welk jaar komt hij? En welk moederbord zit erin?
Voor de oudere ender 3 modellen kom ik deze config tegen:

# BLTouch Definition
[bltouch]
sensor_pin: ^PC4
control_pin: PA4

Gaat vooral om de sensor en control pin.

En de v4.2.2 moederborden:

# Pin mappings for BL_T port
[bltouch]
sensor_pin: ^PA7
Bordje is een 4.2.7. Jaar geen idee.

Maar ik heb al achterhaald waar het door komt. Ik heb de BLtouch wat oudere versie, en die sluit je nog aan met zo'n adapterboardje. Even uitzoeken welke pins er dan gebruikt worden...

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Banditoz
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:41
Dat adapterbordje heb je toch alleen nodig voor de 8bits moederbordjes waarbij ze tussen de schermkabel komen? Wat ik zo zie heeft het 4.2.7 bord een speciale probe aanlsuiting. Moet je daar wel de goeie firmware voor flashen.
https://printermods.co.uk...d-bl-touch-wiring-options

[Voor 54% gewijzigd door Banditoz op 24-05-2023 07:54]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:31

Damian

Insane Obtrusion

Banditoz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:49:
Dat adapterbordje heb je toch alleen nodig voor de 8bits moederbordjes waarbij ze tussen de schermkabel komen? Wat ik zo zie heeft het 4.2.7 bord een speciale probe aanlsuiting. Moet je daar wel de goeie firmware voor flashen.
https://printermods.co.uk...d-bl-touch-wiring-options
Klopt, alleen mijn Bltouch heeft nog de oude kabel, en nooit zin gehad om die te rewiren. Met Marlin/Creality firmware werkt dat prima, maar Klipper vind het iets minder leuk dus...

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:40
Gezien de tijd van het jaar en het feit dat ik weer wat meer aan het printen ben de laatste tijd zat ik er aan te denken om weer eens wat upgrades uit te voeren aan mijn Ender 3 Pro. De grootste reden hiervoor is eigenlijk gewoon omdat het kan en hij al weer te lang goed werkt zonder problemen en daar wil ik graag verandering in brengen.

De upgrades die ik in gedachte heb zijn een Direct drive extruder en een all metal hot end. Het lijkt me wel leuk om wat andere materialen te printen zoals PETG en TPU en daar lijken dit me de meest nuttige upgrades voor.

Er zijn best wat verschillende kits te vinden die dit doen van bijvoorbeeld Micro Swiss of E3D, maar ik ben ook op zoek naar wat jullie ervaringen zijn en of er eventueel nog andere merken zijn die goede resultaten geven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:57

Ravhin

no <root>...

Hij doet het al veel te lang probleemloos... _O-
Lekker eerlijk, en zo voel ik het vaak ook :*)

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:38
SacredRose schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:35:
Gezien de tijd van het jaar en het feit dat ik weer wat meer aan het printen ben de laatste tijd zat ik er aan te denken om weer eens wat upgrades uit te voeren aan mijn Ender 3 Pro. De grootste reden hiervoor is eigenlijk gewoon omdat het kan en hij al weer te lang goed werkt zonder problemen en daar wil ik graag verandering in brengen.

De upgrades die ik in gedachte heb zijn een Direct drive extruder en een all metal hot end. Het lijkt me wel leuk om wat andere materialen te printen zoals PETG en TPU en daar lijken dit me de meest nuttige upgrades voor.

Er zijn best wat verschillende kits te vinden die dit doen van bijvoorbeeld Micro Swiss of E3D, maar ik ben ook op zoek naar wat jullie ervaringen zijn en of er eventueel nog andere merken zijn die goede resultaten geven.
Ik ben nog steeds blij met de upgrade naar de Sprite Pro (in combinatie met de mriscoc firmware).

In principe geheel probleemloos.
Wel de retraction en coast getuned voor minder stringing, dat had de Sprite pro iets meer dan de standaard hot end.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

• Banditoz
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:41
Ik heb laatst op mijn ender 5 pro een ldo orbiter extruder gezet met een trianglelab ceramic hotend (v6 formaat). Voor de lol ook maar een orbiter sensor erop gezet. Bevalt me prima tot nog toe en was eigenlijk ook niet omdat het moet maar omdat het kan 😁. Blijft weinig creality over zo langzaam aan.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:26

Tacoos

i am i

Als beginner loop ik nu tegen een probleempje aan waarbij ik wel wat hulp kan gebruiken.

Ik heb sinds een tijdje een Ender 3 Neo. Na opbouwen en afstellen heb ik een calibration cube en de benchy geprint en later wat modellen van thingiverse en dat zag er allemaal niet slecht uit.

Maar gisteren heb ik een exhaust fan cover geprint en die ziet er gewoon niet uit.
Het gaat om deze cover.

Ik heb de stl gesliced in Cura 5.3.1 in dynamic quality, ik gebruik Kexcelled PLA 5 basic.
Bed was 50C, kop 200
Voor printen heb ik wel z-offset en levelling ge-update.
Waarom gaat t mis en hoe te corrigeren?

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Extrusion rate te hoog gok ik. Doe een extrusion calibration. @Tacoos
En je zit te ver van het bed met je eerste level. Lijnen liggen niet netjes strak tegen elkaar aan. Er mag geen ruimte tussen de lijnen van je eerste level zitten

Desnoods kun je de printsnelheid van je eerste laag nog wat lager zetten, maar ik zou eerst je first layer netjes proberen te krijgen.

• aegis3d
Ik zie over extrusion, aan de binnenkant, en ook de klodders op de schuine kantjes.

Probeer is 90% of 95% extrusion rate. Of volg deze guide om het precies te bepalen:
https://teachingtechyt.github.io/calibration.html#flow

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

• Tacoos

Tacoos

i am i

aegis3d schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:11:
Ik zie over extrusion, aan de binnenkant, en ook de klodders op de schuine kantjes.

Probeer is 90% of 95% extrusion rate. Of volg deze guide om het precies te bepalen:
https://teachingtechyt.github.io/calibration.html#flow
Wat ik niet benoemd heb: ik heb laatst de e-steps gecalibreerd. Maar daarbij moet ik dus iets gruwelijk fout hebben gedaan want die zat er ver naast :X
Na calibreren van de e-steps ziet het er al veel beter uit (y)
smitae schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:04:
En je zit te ver van het bed met je eerste level. Lijnen liggen niet netjes strak tegen elkaar aan. Er mag geen ruimte tussen de lijnen van je eerste level zitten

Desnoods kun je de printsnelheid van je eerste laag nog wat lager zetten, maar ik zou eerst je first layer netjes proberen te krijgen.
Afgelopen vrijdag heb ik de bed-level en z-offset nog opnieuw gedaan en die lijken me redelijk ok. Met de z-as op 0 kun je een a4-tje er met lichte weerstand onderdoor bewegen.

Toch gaat er idd iets mis met de adhesion, want bij printen van deze flessenstandaard:

Was een liggend voetje verworden tot 1 kluwe filament |:(

• aegis3d
Tacoos schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:16:
[...]

[...]

Wat ik niet benoemd heb: ik heb laatst de e-steps gecalibreerd. Maar daarbij moet ik dus iets gruwelijk fout hebben gedaan want die zat er ver naast :X
Na calibreren van de e-steps ziet het er al veel beter uit (y)

[...]

Afgelopen vrijdag heb ik de bed-level en z-offset nog opnieuw gedaan en die lijken me redelijk ok. Met de z-as op 0 kun je een a4-tje er met lichte weerstand onderdoor bewegen.

Toch gaat er idd iets mis met de adhesion, want bij printen van deze flessenstandaard:
[Afbeelding]
Was een liggend voetje verworden tot 1 kluwe filament |:(
Dat is wel een vrij lastig model om te printen als je bed adhesion nog niet 100% onder controle hebt.

Je zou 't met een raft kunnen proberen, dan weet je bijna zeker dat het lukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

aegis3d schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:43:
[...]

Dat is wel een vrij lastig model om te printen als je bed adhesion nog niet 100% onder controle hebt.
Op zich was ik me daarvan wel bewust, maar mijn vrouw wilde een flessen droger en ik een business case om die 3d printer aan haar te verantwoorden :P
Bovendien duurt deze maar 2 uur en kost minder filament dan die fan shroud.
Je zou 't met een raft kunnen proberen, dan weet je bijna zeker dat het lukt.
Links de mislukte versie, rechts heb ik een brim (ipv raft) gebruikt, first layer width 110% en bed temp 60 ipv 50C. Ik heb nu een grijze rol gepakt van zelfde merk en type omdat zwart al redelijk op aan het gaan is.
Ik heb dus wel aan meerdere knoppen tegelijk gedraaid....

De liggende voeten gaan nu goed, op de verticale as nog wat haren en hier en daar een rand die wat uitsteekt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aegis3d
Die lijntjes die je hebt omcirkeld worden meestal stringing genoemt, en komt doordat de nozzle buiten het object om beweegt terwijl er nog een druppel warm plastic aan hangt. Vrij normaal, meeste 3d prints hebben wel een paar draadjes hier en daar.

In Cura kan je in de preview view de travel ook aanvinken, dan zie je deze bewegingen gevisualiseerd:

Om jouw probleem op te lossen kun je spelen met combing mode, als je dit in Cura aanzet zullen de travel bewegingen zoveel mogelijk binnenin het object zijn, zodat de nozzle niet het object verlaat en dus dit soort draadjes trekt. Nadeel is een iets langere print tijd omdat alle travels iets langer zijn.
Ik heb mijn combing op 'Not on outer surface' staan, zodat hij zoveel mogelijk binnendoor beweegt.

[Voor 3% gewijzigd door aegis3d op 28-05-2023 10:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Mijn vraag betreft het plaatselijk gebruik van een support.
Ik heb een Ender 3 V2 en gebruik Cura 4.7.1

Ik zoek de mogelijkheid om in Cura op 1 punt/locatie een support te plaatsen, terwijl de rest van het project dit niet nodig heeft/kan gebruiken.
Stel je voor een simpel wiel bestande uit een velg, naafplaat en naaf
Die print je op zijn kant natuurlijk, dus de velgrand komt op het bed, maar de naaf is wat korter aan 1 kant, dus komt niet op het bed.
Nu wil ik die naaf (alleen de naaf dus) ondersteunen. Maar HOE doe ik dat. ik heb al eens filmpjes van chepp bekeken waarin dit werd uitgelegd, maar die gebruikte een andere (oudere?) versie, waardoor ik dit niet kon namaken.
Ik hoef geen stap voor stap beschrijving, dat is een beetje veel gevraagd (?), maar naar welke functies moet ik zoeken, want bij de supports zijn er een enorm aantal, en heb geen idee waarvoor die allemaal zijn.

Bijkomende vraag, die mogelijk hiermee verband houdt: het zou ook mogelijk zijn om plaatselijk te printen met een grotere dichtheid, of zelfs plaatselijk massief. Hoe?
Mijn dank is groot ;)

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0Henk 'm!
Naalroc schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:16:

Ik zoek de mogelijkheid om in Cura op 1 punt/locatie een support te plaatsen, terwijl de rest van het project dit niet nodig heeft/kan gebruiken.
Die print je op zijn kant natuurlijk, dus de velgrand komt op het bed, maar de naaf is wat korter aan 1 kant, dus komt niet op het bed.
Nu wil ik die naaf (alleen de naaf dus) ondersteunen. Maar HOE doe ik dat. ik heb al eens filmpjes van chepp bekeken waarin dit werd uitgelegd, maar die gebruikte een andere (oudere?) versie, waardoor ik dit niet kon namaken.
Ik hoef geen stap voor stap beschrijving, dat is een beetje veel gevraagd (?), maar naar welke functies moet ik zoeken, want bij de supports zijn er een enorm aantal, en heb geen idee waarvoor die allemaal zijn.

Bijkomende vraag, die mogelijk hiermee verband houdt: het zou ook mogelijk zijn om plaatselijk te printen met een grotere dichtheid, of zelfs plaatselijk massief. Hoe?
Mijn dank is groot ;)
Cursus heeft heel veel opties. Je hebt bv de optie voor custom support, dan kun je zelf bepalen waar wel en geen support komt. Gebruik ik zelf redelijk veel. Zit aan het linker kant van je Cura scherm, bij de optie voor re-scaling, spiegelen etc. Kan zijn dat je een add-on moest installeren, weet ik niet meer of ik dat gedaan heb.

Variatie van dichtheid weet ik niet of dat kan, klinkt niet als heel vreemd. Maar geen idee of dat kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Mijn dank is groot ;)
Niet echt een antwoord op je vraag, maar ik ben zelf overgestapt naar PrusaSlicer, daar kun je heel makkelijk supports tekenen waar je zelf denkt dat ze nodig zijn. Uiteindelijk is de kwaliteit van mijn prints ook flink omhoog gegaan omdat het in PrusaSlicer een stuk makkelijker is om profielen in te stellen per filament/printer en je dus maar één keer echt alles hoeft te tunen en als je dan ooit van filament wisselt voer je die gewoon als nieuwe filament in

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naalroc
smitae schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:24:
[...]
Cursus heeft heel veel opties. Je hebt bv de optie voor custom support, dan kun je zelf bepalen waar wel en geen support komt. Gebruik ik zelf redelijk veel. Zit aan het linker kant van je Cura scherm, bij de optie voor re-scaling, spiegelen etc. Kan zijn dat je een add-on moest installeren, weet ik niet meer of ik dat gedaan heb.

Variatie van dichtheid weet ik niet of dat kan, klinkt niet als heel vreemd. Maar geen idee of dat kan.
Aan de linkerkant zie ik onder elkaar 6 opties, waarvan de 1 na onderste weer tientallen mogelijkheden hebben , lijkt me een duplicatie van de gebruikelijke printsettings?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0Henk 'm!
Naalroc schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:48:
[...]

Aan de linkerkant zie ik onder elkaar 6 opties, waarvan de 1 na onderste weer tientallen mogelijkheden hebben , lijkt me een duplicatie van de gebruikelijke printsettings?
Naalroc schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:48:
[...]

Nee, deze opties werken heel anders dan de gebruikelijke print-settings. Met de opties links kun je in het 3D-model dingen gaan doen. Support verwijderen, toevoegen op bepaalde plek, etc. De reguliere print-settings zijn een ander soort settings, meer algemeen zou ik zeggen.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 21:40

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Vraagje, ik heb een Creality 3D Ender 3 V2 Neo 3D printer gekocht waarmee ik vrolijk PLA aant printen ben geweest. Nou wil ik ePA-CF Koolstof/Nylon gaan printen waarvoor ik de Micro Swiss metal hot-end heb gekocht. Zojuist heb ik die geinstalleerd en ben ik het test bootje gaan printen met PLA, echter kwam er niets uit de nozzle. Ik had al gelezen dat je een iets hogere temperatuur nodig zou hebben, en in mijn geval ben ik van 200 graden naar 230 gegaan voordat `ie goed wilde printen. Is zo`n verschil normaal?

Daarnaast wil ik aan de slag met die ePA-CF waarvoor een temperatuur van 260-280 wordt opgegeven. Voor die PLA was een temperatuur van 195-215 nodig volgens specs, dus moet ik dan rond de 295 aanhouden voor de ePA-CF?

Bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-06 09:50

(...)Bijkomende vraag, die mogelijk hiermee verband houdt: het zou ook mogelijk zijn om plaatselijk te printen met een grotere dichtheid, of zelfs plaatselijk massief. Hoe?
Mijn dank is groot ;)
De dichtheid kun je aanpassen via de optie infill steps maar het kan zijn dat deze optie niet standaard zichtbaar is onder het infill-menu.
Dat is dan aan te passen door linksboven op >settings te klikken en dan >configure settings visibility
Dan krijg je een venster met een aantal tabs en onnoemelijk veel opties die je aan en uit kunt zetten. Voor het overzicht klap ik eerst altijd alle tabs in maar je kunt bovenin ook zoeken.
Bij de infillopties kun je vervolgens deze instelling aanzetten. Het gebruik is misschien even puzzelen maar door te slicen en de preview te bekijken krijg je een goed beeld van deze functionaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:57

Ravhin

no <root>...

Blijkbaar is de temperatuursensor in de Micro-swiss afwijkend t.o.v. de werkelijkheid. De temperaturen waarbij PLA plastisch wordt (zeker als het dezelfde rol betreft) zijn redelijk verankerd in de natuurlkundige wetten.

Het zou dus zo maar kunnen dat je die kant op moet met de temperatuur. Mijn advies zou zijn om te starten bij de 175 graden, en dan per 10 graden omhoog testen wanneer de boel extrudeert. Zodra-ie dat doet, kan je gaan fijntunen.

Er zijn ook kalibratietools voor. Cura heeft daar opties voor.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naalroc
M van Lent schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 00:38:
[...]

De dichtheid kun je aanpassen via de optie infill steps maar het kan zijn dat deze optie niet standaard zichtbaar is onder het infill-menu.
Dat is dan aan te passen door linksboven op >settings te klikken en dan >configure settings visibility
Dan krijg je een venster met een aantal tabs en onnoemelijk veel opties die je aan en uit kunt zetten. Voor het overzicht klap ik eerst altijd alle tabs in maar je kunt bovenin ook zoeken.
Bij de infillopties kun je vervolgens deze instelling aanzetten. Het gebruik is misschien even puzzelen maar door te slicen en de preview te bekijken krijg je een goed beeld van deze functionaliteit.
Heb gevonden wat je bedoelt, maar dan nog, er zijn onnoemelijk vele opties, die me niet bepaald aanspreken. Nog een hint is de juiste richting? Helaas kan ik die optielijst niet kopieëren en hier plakken.....

Naalroc schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:05:
[...]

Heb gevonden wat je bedoelt, maar dan nog, er zijn onnoemelijk vele opties, die me niet bepaald aanspreken. Nog een hint is de juiste richting? Helaas kan ik die optielijst niet kopieëren en hier plakken.....
Probeer ook eens een PID-Tune uit te voeren voor je hotend. Zou het bed ook gelijk meenemen dan heb je ze beide gelijk goed afgesteld en moet je eigenlijk altijd uitvoeren als je hierin iets veranderd.

https://3dprinterly.com/h...-heatbed-with-pid-tuning/

[Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 03-06-2023 07:35]

Pagina: 1 ... 153 154 155 Laatste

Let op:
Het meegeleverde rolletje PLA bij een nieuwe Creality printer is vaak van matige kwaliteit, bij printproblemen graag eerst proberen met goede kwaliteit PLA.

Verkoop en printverzoekjes niet in dit topic, maar via V&A:
categorie: 3D Printers
categorie: Grafisch ontwerp en 3d visualisatie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee