• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:46
breaker.evert schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:41:
Kan je met firmware.bin file uitlezen wat in de Configuration files staat?
Of is dit niet mogelijk?
Ik heb wel is firmware van IP cams uit elkaar getrokken met Binwalk in windows subsystem for linux.
Heb 't nog niet geprobeerd met marlin firmware, maar dit zou kunnen werken.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 16:11

Ravhin

no <root>...

MikeOO schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 07:49:
[...]

Plaatjes zijn dan handig zeker als je twijfelt aan hoe ze heten >:)

Bedoel je deze?
https://www.123-3d.nl/123...EEiVCGRtXhtgaAnBIEALw_wcB
Yes, thanks! die bedoel ik. Ik heb een 40x40 profiel geprint om achter de tweede z-as ook de voeding weer aan het frame te monteren. Dit is natuurlijk niet zo sterk als een écht aluminium profiel maar met 4x M4 schroeven door het profiel heen en dan aan het frame van de MAX heb ik er vertrouwen in dat de voeding niet zomaar gaat dansen. Ik kom nu alleen een paar glijmoeren / T-nuts / Boat lugs >:) tekort om aan de bovenkant ook de 2e z-screw te zekeren aan het frame. Dank!

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 16:11

Ravhin

no <root>...

Grappig! ik had verwacht dat dat te ielig was om te kunnen houden. Enniehoe: ik heb de link hierboven gevolgd en die ga ik gebruiken. Sommige dingen doe ik het liefst toch met metaal.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-01 17:57
@breaker.evert bij de NG series zit er al een steppermotor bij en het klopt dat je een fanduct zelf moet printen. Hiervoor zou ik ABS/ASA adviseren aangezien deze beter tegen hogere temperaturen kunnen. Zelf geven ze ook PETG als optie. https://www.thingiverse.com/thing:5358828 (klik op Thing details om de beschrijving te krijgen mocht deze tab niet geselecteerd zijn.
De kwaliteit van de rails, ze zijn de afgelopen jaren flink beter geworden. Zelf heb ik alleen ervaring met de rails van CNA welke allemaal goed waren (wel even schoonmaken en opnieuw smeren), dus daar kan ik je alleen een positieve reactie op geven.

Mooi dat je je probleem hebt gevonden en hebt kunnen oplossen.

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-01 16:07
@sjirafje

Dingen die continu onder spanning staan kun je beter niet uit kunststof maken.
Na verloop van tijd treedt er relaxatie op waardoor alles "los" komt te zitten!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:35

sjirafje

Why so serious, Sam?

Esso21 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:03:
@sjirafje

Dingen die continu onder spanning staan kun je beter niet uit kunststof maken.
Na verloop van tijd treedt er relaxatie op waardoor alles "los" komt te zitten!
Klopt, maar het maakt wel uit hoeveel kracht je er op zet. Mijn toolhoudertjes hangen al 3 jaar probleemloos aan geprinte t-nuts. Ik had ze oorspronkelijk bedoeld om de houdertje tijdelijk mee vast te makken in afwachting van metalen t-nuts, maar ik heb ze uiteindelijk nooit vervangen.

"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"

Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05
Vandaag voor het eerst met TPU geprint.
Na 7 testprintjes had ik een redelijk goede profile te pakken in SuperSlicer. Viel nog hartstikke mee.
Nog even warping in de hoeken oplossen (hopelijk werken die rim ears). Kan dat door hoge temperatuur van het bed komen? Die eerste ziet er namelijk recht uit en die had de laagste temp van alle testprints. Dacht eigenlijk dat hogere temp beter was voor hechting aan bed.

Telefoonhoesje is nu aan het printen met oortjes.

[Voor 13% gewijzigd door Xyphoid op 25-01-2023 18:29]

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• Royvz81
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:33
Mijn zoon van 12 wilde graag een 3D printer in plaats van een tv, helemaal goed natuurlijk dus een Ender 3 v2 aangeschaft.

Inmiddels al even mee lopen spelen, erg leuk!

Loop alleen tegen het volgende aan:

Bij elke print print de printer een soort support plateau waar de complete print aan vast zit. Zie hem ook in CURA maar krijg het met geen mogelijkheid weg. Ik wil gewoon de 3D print op de plaat hebben en niet eerst nog een soort supportplak eronder. De print blijft hier namelijk aan vast zitten en krijg hem dan niet netjes los.

Wie weet hoe ik dit weg krijg?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:18
Royvz81 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:16:
Mijn zoon van 12 wilde graag een 3D printer in plaats van een tv, helemaal goed natuurlijk dus een Ender 3 v2 aangeschaft.

Inmiddels al even mee lopen spelen, erg leuk!

Loop alleen tegen het volgende aan:

Bij elke print print de printer een soort support plateau waar de complete print aan vast zit. Zie hem ook in CURA maar krijg het met geen mogelijkheid weg. Ik wil gewoon de 3D print op de plaat hebben en niet eerst nog een soort supportplak eronder. De print blijft hier namelijk aan vast zitten en krijg hem dan niet netjes los.

Wie weet hoe ik dit weg krijg?

[Afbeelding]
"Adhesion " instelling? Zijn een aantal opties voor. Niks, een lijn er omheen, een "plaat" er onder en ik meem dat zelfs een "muurtje" er omheen kan.

Dit zijn dan allemaal opties om ervoor te zorgen dat een print (indien nodig) beter blijft plakken. Ik meen juist dat alleen die lijn er omheen de standaard was, maar mogelijk dus veranderd of gebaseerd op printer profiel. Uiteraard daarbij ook even opletten of bij een andere optie de print vervolgens niet los laat.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:11
@Royvz81 Lijkt op een brim, ffies zoeken of en waar dat staat in Cura.
https://www.simplify3d.co...s/rafts-skirts-and-brims/

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18:46
Onder de Print settings scroll je tot aan "Build Plate Adhesion". Daar kan je kiezen voor "None". Wat ik als default staan heb is een Skirt. Dan maakt-ie een lijntje of drie los van het voorwerp. Nuttig om enkele zaken zoals goede flow, nozzle hoogte en bed adhesion te controleren. Maar wel uitschakelen als je hele grote zaken gaat printen die het hele printbed nodig hebben.
Pagina: 1 ... 147 148 149 Laatste

Let op:
Het meegeleverde rolletje PLA bij een nieuwe Creality printer is vaak van matige kwaliteit, bij printproblemen graag eerst proberen met goede kwaliteit PLA.

Verkoop en printverzoekjes niet in dit topic, maar via V&A:
categorie: 3D Printers
categorie: Grafisch ontwerp en 3d visualisatie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee