hi guys
heb dik een half jaar geleden mijn eerste ender 3 v2 gekocht en na een avondje stoeien kon ik daar mee aan de slag.
Ik print erg veel langere jobs en het leek me handig een 2e printer aan te schaffen om de kleine en tussendoor jobjes wat sneller te kunnen doen.
Nou helaas bleek het deze keer geen feestje ,
Als eerste liep het bed ramvast tegen de motor aan de achterkant , blijkt een euvel te zijn wat vaker voorkomt, en te work arounden (verhelpen vind ik niet het juiste woord) door de sensor een mm of 3-4 omhoog te zetten.
toen in dat ondekt en verholpen had, kwam het volgende : het bed is krom, ik heb een hele week echt alles geprobleerd tot aan glasplaten omgewisseld , veren verwisseld.
het komt er op neer dat als ik hem in de hoeken goed afstel (a4 tje) en ik scroll naar het midden met het papiertje eronder, dan zit die helemaal vast en scheur ik alleen het papier kapot als ik het eronder uit probeer te halen.
als je een bed opdeelt in bovenste rij 123, middelste rij 456 en de onderste rij 789 , dan is rij 456 niet te gebruiken als ik de hoeken juist afstel, zoals gezegd loopt de nozzle vast op de glasplaat.
De leverancier komt met niet meer als het niveau heb je de stekker erin gedaan en meer van die pagina 1 opmerkingen.
ik ben een week aan het klooien geweest en krijg dus de printer niet afgesteld gewoon omdat de marges van het bed gewoon te extreem uit elkaar liggen.
Glasplaat kan ik afstrepen , kwartslag draaien en omgekeerd blijft het probleem hetzelfde.
Als ik de glasplaat op een vlakke ondergrond leg ligt ie vlak, op het bed kan ik de hoeken naar beneden drukken en zie ik de mesh van de glasplaat veranderen (lichtinval)
Uiteindelijk met Jyers Manual Mesh heb ik het zo kunnen levelen dat ik redelijk kan printen, maar het is instabiel, een keer een print die vastzit erafhalen en de boel is niet meer uitgeleveld.
Met jyers heb ik nu ongeveer (met wat schipperen ongeveer 17 microsteps verschil (1.7 mm ? geen idee hoeveel een microstep is.)
Ik weet nu ondertussen wel dat kopen bij een nederlandse leverancier dus geen haar betere support geeft dan bij ome ali.
Ik ben erg benieuwd naar de reacties
ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee maar heb eigenlijk nog een paar vragen :
Bij een lcd had je een max aantal dode pixels, is er voor zo'n 3d printer ook een marge , of is t heb goed val goed (en heb ik dus de eerste keer gewoon geluk gehad met mijn aanschaf)
Is er iemand die mij kan vertellen hoe je een bolling in het midden weg kunt regelen met de stelschroeven in de hoeken.
Ik snap dat met een auto bed leveler dit wel op te lossen is , maar ik zag eigenlijk geen meerwaarde in die upgrade omdat ik hem eerder ook niet nodig had.