Gisteravond kreeg ik ineens zin om iets leuks te doen, dus begon ik vol goede moed aan de reis naar Klipper met de Ender 3 Pro. Pffff...blijkbaar heb ik precies het verkeerde voorbeeld gepakt. Een printer.cfg voor een SKR Mini E3 V2 bordje. Dat bleek vol met oude opties te zitten waardoor ie naar mijn gevoel elke regel afkeurde en zei dat het niet mocht of fout was. Dan ga je zoeken en zie je dat het inderdaad helemaal anders is (geworden?). Echt behoorlijk frustrerend. En toen ik eenmaal een printer.cfg had waar ie niet over mekkerde, bleek ie geen verbinding te kunnen maken met de printer. En ik had volgens mij toch echt alle instructies opgevolgd die
hier staan. Net nog even een tweede keer voor de zekerheid, maar alles was in orde. Aangezien het scherm op de Ender het niet meer doet na het Klipperizen, kon ik niet zien wanneer ie klaar was, maar ik heb 'm een paar minuten laten gaan en daarna het kaartje er weer uitgehaald. En hij had het firmware file idd gerenamed naar firmware.cur, wat volgens mij een teken is dat ie klaar is.
De naam van de USB poort opgehaald met het :LS commando en dat in de printer.cfg gezet. Maar ik zal wel ergens iets over het hoofd hebben gezien. Ik ga nog maar eens goed zoeken naar een beter voorbeeld.
Misschien dat de Klipperianen hier met een Ender 3 of liever een Ender 3 Pro hun [mcu] sectie kunnen delen. Want ik denk dat het daar ergens niet goed zit.
Ondertussen weer de oude firmware erop gezet en Octoprint weer even ontklipperd. Ben nu even iets met nieuw filament aan het printen: een baby-groot met Wood filament. Kijken wat dat wordt. Het ruikt hier heerlijk naar verbrand hout

(echt!)
[
Voor 6% gewijzigd door
mphilipp op 13-11-2021 23:21
]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.