Zijn er hier toevallig mensen die voor mij modellen kunnen printen?
Het gaat hierbij om kleine diertjes in de schaal H0 1:87 van ongeveer 2 cm lang.
Het gaat hierbij om kleine diertjes in de schaal H0 1:87 van ongeveer 2 cm lang.
Net vandeweek een skr besteld bij 123 had dus iets goedkoper kunnen zijn.Pro-tip. Als je via de pricewatch naar 123-3D.nl gaat heb je geen verzendkosten
Ik denk dat je dan beter kunt vragen bij een deel van het forum waar ze resin printers hebben H0 is erg klein denk ik voor een fdm printer, details is dan niet makkelijk als een koe bv 2cm hoog is.0108daniel schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:52:
Zijn er hier toevallig mensen die voor mij modellen kunnen printen?
Nee, werkt al een tijdje niet meer. Waarschijnlijk teveel mensen die de opmerking hier hebben gemaakt. Is mij vorige jaar nog wel diverse keren gelukt met PLA bestellen.Banditoz schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:40:
[...]
Net vandeweek een skr besteld bij 123 had dus iets goedkoper kunnen zijn.
Als ik schroeven nodig had was het lekker goedkoop verzenden zo. Toen waren de schroeven ook niet zo duur, heb er wel een keer of 5/6 alleen schroeven gekocht. Ook gebruikte ik eerst REAL filament maar sinds 123-3D de verzendkosten niet meer gratis doet vanaf Tweakers ben ik in zijn geheel overgestapt op E-sun. Bevalt mij veel beter en is stukken goedkoper ook nog. Zeker PETG of ander soort filament.smitae schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:47:
[...]
Nee, werkt al een tijdje niet meer. Waarschijnlijk teveel mensen die de opmerking hier hebben gemaakt. Is mij vorige jaar nog wel diverse keren gelukt met PLA bestellen.
Vandaag weer 6 rollen besteld, lukte niet om via tweakers de korting te krijgen. Jammer…. Nou, 3,95. Overleven we ook wel weer.
De filament spoel is buiten de kast en heb ik geplaatst in een e-sun Drybox.smitae schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:10:
[...]
Dat ziet er wel mooi en strak uit.Komt de Filament spoel buiten de kast of heb je genoeg ruimte in de kast?
[ Voor 27% gewijzigd door Daniel. op 08-09-2021 00:11 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Eerste vraag die je voor jezelf moet beantwoorden is wat wil je?harley schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:20:
Weet niet of het gepast is, maar wat is nu een voordelige maar goede instap printer van creality ? Want ik zie en V3 en dan een pro en een plus en nog tig andere uitvoeringen.
Budget 2 á 300 euro, en voor zover ik me wat heb ingelezen is een verwarmd bed en auto leveling wel een must.
[ Voor 14% gewijzigd door smitae op 09-09-2021 08:48 ]
[ Voor 22% gewijzigd door harley op 09-09-2021 10:24 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Zelf Creality 3D CR-6 SE printers, werken prima. Aan de printers zelf weinig veranderd ( spool holder boven gemaakt ipv zijkant, wat kleine 3d prints voor cable holder/tube en de ptfe tube vervangen maar stelt weinig voor ). Wel direct de community firmware geflashed en octopi aangesloten, dat werkt prima en makkelijker dan met SD kaartjes.harley schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:20:
Weet niet of het gepast is, maar wat is nu een voordelige maar goede instap printer van creality ? Want ik zie en V3 en dan een pro en een plus en nog tig andere uitvoeringen.
Budget 2 á 300 euro, en voor zover ik me wat heb ingelezen is een verwarmd bed en auto leveling wel een must.
Dan zou ik idd zeker voor een 5 pro gaan. Maar vergeet niet dat ik alleen ervaring heb met de Ender 5 (Uiteindelijk geupgrade naar pro door zelf de boel aan te passen.).harley schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:18:
@smitae allereerst bedankt voor het antwoord !
Het gaat mij natuurlijk voornamelijk om het printen, als er wat getweaked moet worden (wat volgens mij lichtelijk verplicht is bij 3d printen) dan is dat geen probleem maar het moet niet zo zijn dat je na iedere print weer meer aan het afstellen bent dan daadwerkelijk printen. Of telkens onderdelen moet vervangen omdat je anders niet vooruit kunt.
Nog aanbeveling voor specifieke webshop met leuke aanbieding voor de ender 5 pro?
En de ender 5 pro heeft volgens mij geen auto leveling bed ? Is wel mogelijk neem ik aan ?
Bedenk voor je gaat aanschaffen ook goed wat je wilt gaan printen.harley schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:20:
Helemaal gelijk. Ik heb beide, juist omdat FDM en Resin elk jaar erg goed aanvullen. De grotere delen/dingen met FDM en dan de detail prints in Resin. Met modelbouw en mini games / wargaming een perfecte setup.Vullisbak schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:39:
[...]
Bedenk voor je gaat aanschaffen ook goed wat je wilt gaan printen.
Als het relatief kleine dingen zijn waar veel detail in moet zitten zou je wellicht beter aan een resin printer kunnen denken ipv een fdm-printer als een Ender 3 of 5.
Resin printers komen overigens met hun eigen nadelen en beperkingen, dus vooraf vooral goed inlezen.
Linkje naar all3dp waar het verschil tussen de 2 technieken wordt uitgelegd:
https://all3dp.com/1/sla-...-printer-the-differences/
Helemaal met je eens. Moet toegeven dat sinds de introductie van video chapters ik eerder direct naar het interessante onderdeel skip.sanscorp schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:54:
Ben ik de enige die zo slecht tegen al die filmpjes kan? Je zoekt 1 ding en moet 23 minuten aan geouwehoer aanhoren.
Nee hoor heb ik ook en skip inderdaad ook het eerste gedeelte. SponsorBlock voor YouTube helpt al een stuk en verder zoek ik ook verder waar het interessant wordt.sanscorp schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:54:
Ben ik de enige die zo slecht tegen al die filmpjes kan? Je zoekt 1 ding en moet 23 minuten aan geouwehoer aanhoren.
Ik gebruik altijd 3DLAC op mijn Ender 5. In het begin had ik ook last dat de prints niet altijd goed bleven plakken, nu nooit meer last. Niet altijd nodig, maar just in case, elke mislukte print is er 1 teveel naar mijn gevoel. Ik heb het bed altijd op 50 graden met PLA.R3m3d7 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:19:
Vraagje, ik heb sinds gisteren een ender 5 pro en ben eerst maar eens het ender hondje aan het printen om te zien of ik de basis voor elkaar heb.
Wat er gebeurt is dat hij rond de 70% bij z'n kop bezig is en dan (zo lijkt het) door het hefboom effect wat meer druk zet op de achterkant van de hond die dan wat los laat van de bed.
Ik heb de temp van het bed nu op de standaard 45 graden staan, print met pla van sunlu en vraag mij af hoe ik dit kan voorkomen. Bij het printen van de eerst lagen gaat alles nu goed, ook de bed level test print van een vierkant gaat goed na het uitvoerig en nauwkeurig levelen van de printer.
Ik zit te denken dat de bed temp wat ophogen wellicht helpt maar ik lees dat je voor pla eigenlijk geen warm bed nodig heb, moet ik dan iets van lijm spuiten voor ik start met printen? Of doe ik toch iets anders fout? Bedankt alvast!
Even met Google gezocht en je ziet toch wel steeds 40W worden gebruikt voor de Ender3 v2Evertt schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:55:
Helaas is bij het monteren van de hotend de kabel beschadigd.
Bij 123 zie ik meerdere staan zoals deze https://www.123-3d.nl/123...0W-150-cm-i3319-t394.html
Wel moet waarde aangepast worden in de firmware.
En deze https://www.123-3d.nl/E3D...R-24V-30W-i2744-t394.html maar deze is wel wat minder wattage.
Welke kan ik het beste kiezen voor de Ender 3 v2
Of kijken naar een Ender 3 v2 en met de overige budget upgraden.harley schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:30:
ben nog wat aan het rondneuzen geweest,
123-3d heeft wel het grootste aanbod volgens mij zijn de prijzen daar ook goed, wel vind ik de site niet makkelijk om te vergelijken.
Budget is namelijk ( dankzij werk) een stukje hoger 500,- á 600,-
Liefst zo klein mogelijke minimale nozzle voor meer detail ( maar vooral gladdere minder ribbelige oppervlakte)
Indien mogelijk wil ik ook een dual nozzle zodat supports van PVA en/of 2 kleuren prints mogelijk worden. Had al naar de XYZ serie gekeken, maar die ondersteunen alleen eigen filament dus die vallen af, de Flashforge Creator Pro 3D-Printer leek me in 1e instantie wel iets, maar daarvan wordt dualcolor print afgeraden omdat die daar niet voor geschikt zou zijn.
Dan kom ik weer bij de Creality 3D CR X Pro 3D Printer uit, maar 2 rollen boven op de arm die de printkop aanstuurt lijkt me zo onstabiel worden...
Plus dat er op YT zat howto's te vinden zijn om de V2 uit te bouwen naar een dual-hotend/extruder situatie.Evertt schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:13:
[...]
Of kijken naar een Ender 3 v2 en met de overige budget upgraden.
Ik heb dit ook gedaan elke keer een upgrade hierdoor leer je printen beter kennen. En stiekem is het leuker dan printen zelf.
[ Voor 21% gewijzigd door harley op 12-09-2021 14:20 ]
Daar had ik met mijn V2 ook last van tot ik de bedveren vervangen heb voor platte stuggere veren.MC Taz Man schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:48:
Irritant dingetje aan m'n 3 v2, lijkt wel alsof de bed-levelling na zo'n beetje elke print fucked is. Iemand een idee van de oorzaak en/of een oplossing?
Gaat om een 2e hands printer die ik 2 weken heb. afgezien van metalen extruder geen wijzigingen aangebracht. Ik gebruik het glazen bed, probleem komt zowel normaal, als met het bed omgekeerd (gladde kant boven) voor.
Damn, vergeten te zeggen... Heb ik, als het goed is, ook gedaan. Deze veren zitten er nu onder.Jesse- schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:13:
[...]
Daar had ik met mijn V2 ook last van tot ik de bedveren vervangen heb voor platte stuggere veren.
Ik zou eerst ff kijken of je bed niet wiebelt en goed op t frame zit, dat was bij mijn E3V2 het probleem.MC Taz Man schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:43:
[...]
Damn, vergeten te zeggen... Heb ik, als het goed is, ook gedaan. Deze veren zitten er nu onder.
Misschien handige om over te gaan naar de rubberen busjes?
Ik had m'n excentric nuts al goed vast gezet, dacht ik. Zal ik nog eens naar kijken. Z-stop... Heb hier een BL-Touch liggen... Wellicht een betere oplossing?AteGjalt schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:07:
[...]
Ik zou eerst ff kijken of je bed niet wiebelt en goed op t frame zit, dat was bij mijn E3V2 het probleem.
Misschien ook ff checken of je Z-stop goed vast zit.
Da's een betere oplossing, heb em ook liggen maar kom er niet aan toe de printer te verbouwen.MC Taz Man schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:09:
[...]
Ik had m'n excentric nuts al goed vast gezet, dacht ik. Zal ik nog eens naar kijken. Z-stop... Heb hier een BL-Touch liggen... Wellicht een betere oplossing?
Kleurenwissel kun je ook direct via Slicer doen. Dan kun je zelf aangeven op welke laag je een pauze wilt hebben of meerdere keren kan ook.MC Taz Man schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:15:
[...]
Plus dat er op YT zat howto's te vinden zijn om de V2 uit te bouwen naar een dual-hotend/extruder situatie.
Daarnaast heb je geen dual-situatie nodig voor multi-kleur. Via een GCode commando kan je je printer vertellen dat je filament wil wijzigen.Zodoende kan je dus ook kleur wijzigen. Meer werk, maar scheelt wel aanzienlijk op je budget
Ja doen. Zijn top dingen en sinds ik die gebruik is het 1x instellen en blijft het bed gewoon level en hoef ik er nooit meer iets aan te stellenMC Taz Man schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:43:
[...]
Damn, vergeten te zeggen... Heb ik, als het goed is, ook gedaan. Deze veren zitten er nu onder.
Misschien handige om over te gaan naar de rubberen busjes?
Ook voor jou @MC Taz ManMikeOO schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:47:
[...]
Kleurenwissel kun je ook direct via Slicer doen. Dan kun je zelf aangeven op welke laag je een pauze wilt hebben of meerdere keren kan ook.
Curra is Post processingscript voor Pause At Height
YouTube: Cura - Pause At Height for a Filament Change
[...]
Ja doen. Zijn top dingen en sinds ik die gebruik is het 1x instellen en blijft het bed gewoon level en hoef ik er nooit meer iets aan te stellen
[ Voor 0% gewijzigd door Vullisbak op 14-09-2021 09:15 . Reden: taalvaudtje ]
I know, was ik ook van plan. Alleen is het firmware gedeelte nu nog ff een stap te ver. Gaat wel komen in de komende weken, maar nu nog ff nietHoogie2004 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:06:
[...]
Ook voor jou @MC Taz Man
Let wel op met de 'Pause at Height' als je die gebruikt voor de filament wissel. De steppers blijven niet actief... Beter compileer je een versie van je firmware met M600 (filament change) support, dan heb je die issues niet met je as die verloopt omdat de steppers niet actief zijn. Cura heeft ook een optie 'Filament change' die een M600 stuurt naar je printer.
En ja, dit heb ik zelf ervaren recent
Dank, maar ben geen fan van pauzes. Liefst gebruik ik de M600 methodeMikeOO schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:47:
[...]
Kleurenwissel kun je ook direct via Slicer doen. Dan kun je zelf aangeven op welke laag je een pauze wilt hebben of meerdere keren kan ook.
Curra is Post processingscript voor Pause At Height
YouTube: Cura - Pause At Height for a Filament Change
PrusaSlicer
YouTube: How To: PrusaSlicer Filament Swaps (Multi-Material on ANY* 3D Printer)
Mooi, blij voor de bevestiging[...]
Ja doen. Zijn top dingen en sinds ik die gebruik is het 1x instellen en blijft het bed gewoon level en hoef ik er nooit meer iets aan te stellen
Voor het geval dat: Bed leveling is verwarrende benaming. Het is niet met een waterpas zorgen dat kruislings het belletje in het midden zit, maar je bed in lijn zetten met de assen van je 3d printer waarover de hotend beweegt. Als je een waterpas gebruikt zet je het bed op lijn met de aarde, niet met de assen van je printer.MC Taz Man schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:36:
Vraagje; als ik het bed af en toe waterpas zet, pakt de BL Touch dat dan wel goed op? Of moet die dan weer geconfigureerd worden?
Duidelijk, dus regelmatig waterpas controleren/maken (want dat is makkelijk te meten en uit te voeren, met minimale afwijking) & de BLT (Vullisbak schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:18:
[...]
Voor het geval dat: Bed leveling is verwarrende benaming. Het is niet met een waterpas zorgen dat kruislings het belletje in het midden zit, maar je bed in lijn zetten met de assen van je 3d printer waarover de hotend beweegt. Als je een waterpas gebruikt zet je het bed op lijn met de aarde, niet met de assen van je printer.
Een BLTouch corrigeert de 'misalignment' en slaat deze daarna op (ofwel op de SD kaart, ofwel in EEPROM van het moederbord). Belangrijk is dat ook de z-offset goed instelt.
TeachingTech heeft een goede video over de BLTouch (met gerelateerde videos) [YouTube: BLtouch for any 3D printer - Comprehensive step by step guide]
Mijn ervaring is dat als dit verschil te groot wordt de BLT het uiteindelijk opgeeft. Een BLT zorgt er wel voor dat je veel minder de boel hoeft uit te lijnen, maar helemaal vrij kom je er niet van.
Goed uitlijnen van de gehele printer kan een tijdrovend en secuur werkje zijn, maar is de basis en heb je op de lange termijn meer plezier van. De standaard veren vervangen door stuggere veren of nylon bussen helpt goed om de uitlijning van het bed vast te houden. BLTouch is om de laatste afwijking te corrigeren.
Als je toch bezig bent...MC Taz Man schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:22:
Duidelijk, dus regelmatig waterpas controleren/maken (want dat is makkelijk te meten en uit te voeren, met minimale afwijking) & de BLT () doet de rest
.
De bekende gele stugge veren werken voor mij voldoende. Voor zover ik weet zijn er geen setjes waarbij er een kortere siliconen of nylon bus voor bij de trekontlasting in zit. Misschien dat je met een goed scherp mes een stukje kunt inkorten.Zit er idd over te denken om de veren te vervangen door busjes... Zijn hier sets voor waarbij het busje links achter een ander formaat heeft? De Ender 3 v2 heeft hier namelijk een trekontlasting zitten.
Gebruik zelf deze al 2 jaar nu en die is wel met trekontlasting en werken perfect.SacredRose schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:50:
Ik ben ze wel tegengekomen op AliExpress of Bol. Tenminste op de foto lijkt het een kleinere bus te zijn en 3 lange.
Ik heb zelf gewoon 4 van dezelfde lemgte geprobeerd maar dat werkte niet helemaal lekker of ik moest de Z-stop een paar centimeter omhoog schuiven. Heb het toen maar opgegeven en die gele veren eronder gezet met een spacer omdat mijn rechter kant een stuk hoger moet zijn en bijna los op de veren lag (geen idee waarom alle hoeken die ik kon meten zijn goed en het lijkt nu ook geen probleem te zijn als je hem goed levelled)
Tja vanalles
E3V2 bevalt mij persoonlijk goed en het verbouwen van het een en ander was relatief makkelijk.vso schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:26:
vraagje voor een budget van 600,- ik denk aan een FDM (grotere objecten)
https://www.123-3d.nl/ is zoals je weet kwa vergelijken niet erg prettig.
ik twist tussen de ender 3 v2 en cr-10
https://www.123-3d.nl/3D-...3D-Ender-3-V2-p16058.html
en
https://www.123-3d.nl/3D-...3D-CR-10S-Pro-p15116.html
de volgende upgrades wil ik gelijk meenemen
- Creality 3D printer behuizing (M) 76x65x72 cm
- Heated bed veer 30 mm (4 stuks) ?
- Bowden hotend kit voor Creality 3D printers
- flex plate ?
- Creality 3D BL Touch auto bed leveling kit (Ender-3 v2)
- keramisch verwarmings element bv https://www.123-3d.nl/123...0W-150-cm-i3319-t394.html
- bl touch sensor
en
- een fillement droger doos ?
zelf zou ik voor de ender 3v2 kiezen en parts upgraden vind ik niet erg (knutselen is wel leuk) .. ik heb een RPi (diverse) liggen voor octopi oid ..
Anyway ik start dus met 3d printen, wat ik wil printen zijn behuizingen voor domotica achtige zaken die ik vervolgens wil gebruiken in huis, caravan/ auto dus ABS zal wegens hoge temp op de gebruikte locaties niet voldoen denk ik zo. is een bowden upgrade kit meenemen of andere zaken daarom handig ?
wat is jullie advies ?
Advies erbij, en ik spreek uit eigen ervaring maar vele zullen dit herkennenvso schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:26:
vraagje voor een budget van 600,- ik denk aan een FDM (grotere objecten)
https://www.123-3d.nl/ is zoals je weet kwa vergelijken niet erg prettig.
ik twist tussen de ender 3 v2 en cr-10
https://www.123-3d.nl/3D-...3D-Ender-3-V2-p16058.html
en
https://www.123-3d.nl/3D-...3D-CR-10S-Pro-p15116.html
de volgende upgrades wil ik gelijk meenemen
- Creality 3D printer behuizing (M) 76x65x72 cm
- Heated bed veer 30 mm (4 stuks) ?
- Bowden hotend kit voor Creality 3D printers
- flex plate ?
- Creality 3D BL Touch auto bed leveling kit (Ender-3 v2)
- keramisch verwarmings element bv https://www.123-3d.nl/123...0W-150-cm-i3319-t394.html
- bl touch sensor
en
- een fillement droger doos ?
zelf zou ik voor de ender 3v2 kiezen en parts upgraden vind ik niet erg (knutselen is wel leuk) .. ik heb een RPi (diverse) liggen voor octopi oid ..
Anyway ik start dus met 3d printen, wat ik wil printen zijn behuizingen voor domotica achtige zaken die ik vervolgens wil gebruiken in huis, caravan/ auto dus ABS zal wegens hoge temp op de gebruikte locaties niet voldoen denk ik zo. is een bowden upgrade kit meenemen of andere zaken daarom handig ?
wat is jullie advies ?
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-09-2021 16:10 ]
thx .. tja het budget moet op zeg maar (lang verhaal waarom, en is ook niet relevant)MikeOO schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:34:
[...]
Advies erbij, en ik spreek uit eigen ervaring maar vele zullen dit herkennen![]()
Neem eerst een printer en ga daarmee aan de slag. Zo leer je de printer kennen en als je dit eenmaal doorhebt en de printer werkt zoals het moet dan ga je stap voor stap upgraden.
Geloof mij en komt een hoop info op je af als je eenmaal aan de slag gaat, Printer goed afstellen is in het begin best een uitdaging. Slicers software leren kennen met al zijn afstellingen en profielen en verschillende soorten filament die allemaal hun "eigenschappen" hebben.
Veel mensen willen gelijk upgrades uitvoeren omdat ze dit zien / lezen maar vergeten dat de meeste gebruikers als een stap verder zijn. Simpel voorbeeld is als je printer niet goed haaks gebouwd is en je voert allerlei upgrades uit ga maar zoeken waar het fout gaat.
Tevens komt je soms tot andere inzichten en wil je ineens een andere upgrade dat wat je in het begin al had besteld. En voor je het weet heb je een bak vol met spullen die eigenlijk overbodig zijn.
Een BL-Touch is leuk maar voorkomt niet dat je evengoed nog je bed moet levelen. En ook dat kan in het begin een hele uitdaging zijn.
Belangrijkste is dus:
Doe het rustig aan. Tevens scheelt je een hoop geld aan overbodige zaken.
Zou bij de printer wel gelijk filament bij bestellen anders is de lol van korte duur![]()
Maar leuk is het zeker en prachtige hobby en ineens zie je overal om je heen problemen die je kan/moet oplossen. Niet omdat het moet maar omdat het kan.
Tja vanalles
[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 15-09-2021 20:27 ]
Nou ja we gaan het zien. En als hij niet goed werkt gaan we gewoon proberen te claimensanscorp schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:42:
Niet om je aankoop meteen de grond in te boren maar ik heb spijt van dit model.
Haalt de ingestelde temperatuur niet, na 2u was de ondermaatse spanningsadapter naar zijn gruzelementen en n.a.v. een testfilmpje op Youtube zag ik van de week dat dit model voor geen meter droogt..
https://www.formfutura.co...rm-rpla-2838?category=459MC Taz Man schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:37:
Vraagje; ik moet eerdaags voor het eerst filament kopen (heb een hoop bij de printer gekregen), maar dof-zwart vinden is wat lastig. Iemand een linkje/advies?
Andere kleuren etc, geen enkel probleem om die te vinden. Dof zwart vin'l lastiger beoordelen op het internet & hier in de buurt hebben we geen verkooppunten voor zover ik weet.
[ Voor 23% gewijzigd door Wout r op 16-09-2021 07:42 ]
En besteld, dankWout r schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:40:
[...]
https://www.formfutura.co...rm-rpla-2838?category=459
Deze is redelijk mat, er zijn kortingscodes in omloop voor formfutura.[Afbeelding]
@MikeOOsanscorp schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:42:
Niet om je aankoop meteen de grond in te boren maar ik heb spijt van dit model.
Haalt de ingestelde temperatuur niet, na 2u was de ondermaatse spanningsadapter naar zijn gruzelementen en n.a.v. een testfilmpje op Youtube zag ik van de week dat dit model voor geen meter droogt..
Om mezelf maar te quotenPVG555 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:53:
Vandaag geupgrade naar de BTT SKR mini 2.0, nieuwe firmware erop geflashed via BTT Github.
Nu blijkt echter dat de Y as niet wil homen, deze draait dan sputterend en langzaam de verkeerde kant op totdat de printer halt in error. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Als ik de Y as via het menu beweeg gaat het wel goed gek genoeg....firmware dingetje?
Iemand een die een andere firmware kan aanraden die ik kan proberen (met BLTouch)?
[ Voor 26% gewijzigd door Melmer op 16-09-2021 12:41 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Melmer op 16-09-2021 13:14 ]
Hoezo krijg je dat niet voor elkaar?PVG555 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:01:
[...]
Ik krijg helaas Vscode en Marlin autobuild niet goed aan de praat, ik verneem het graag als hier iemand een goed werkende firmware versie heeft (of een link) voor een Ender 3 Pro met BL-Touch voor de BTT SKR Mini V2.
Tnx ga het eerst testen als hij binnen is en mocht het resultaat hetzelfde zijn dan hebben we iets aan te passen. Snap niet dat een fabrikant dan zelf ook geen aanpassingen doorvoert. Maar misschien is dat wel de reden voor de korting en komt er binnenkort een ander modelChristoxz schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:28:
[...]
@MikeOO
Enigszins correct, stock presteert hij minimaal vergeleken andere merken in de zelfde prijsklasse(Zonder de korting dan)
De temperatuur is wel prima, echter is het de temp van de heater zelf en niet in de behuizing en dat komt door de locatie van de thermistor. Ook onbreekt er een fan, waardoor de warme lucht niet circuleert.
Hier een video betreft het modden van een SunluS1: het verplaatsen van de thermistor en het plaatsen van een fan.(Genoeg te vinden op thingiverse btw)
YouTube: SUNLU S1 Box MODIFICATION
Heb hem zelf ook, en behuizing temp was eerst rond de 40, en met fan haal ik de 50+ al, en dan heb ik de thermistor nog op de originele locatie zitten.
Het kan dus prima in de groenbak zo te lezen, alleen willen de bedrijven het niet omdat ze bang zijn dat er dan ook ander plastic in gegooid wordt.Op basis van alle bevindingen concluderen de onderzoekers dat composteerbare plastics die voldoen aan de Europese norm EN13432 snel genoeg afbreken in de Nederlandse GFT-afvalverwerking. Producten gemaakt van PLA breken zelfs sneller af dan bijvoorbeeld papier en sinaasappelschillen.
https://www.evmi.nl/nieuw...tic-kan-prima-bij-het-gft
PLA is kan men dacht ik nog niet recyclen en dus niet bij je plastic afval. PETG kan bij plastic afval volgens mij.MC Taz Man schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:45:
Eerste PLA rol is op, nieuwe is besteld, PETG Temp Toren print nu![]()
Maar ff m'n Groen Links hoedje opzetten... M'n vrouw en ik hebben gezocht en gezocht, maar konden nergens een punt vinden waar we ons PLA/PETG afval heen kunnen brengen/sturen voor recycling. Iemand een adresje?
Ik heb er geen ervaring mee, maar laatst wel deze informatieve video van Teaching Tech gezien die over 3 manieren praat en ze laat zien:Melmer schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:19:
Ik ben even wat aan het rond kijken voor een Dual Z voor mijn Ender3v2. Nu zijn er verschillende oplossingen.
- Tweede stepper aan de andere kant + lead screw
- Tweede lead screw met timing belt aan de bovenkant
Of toch deze mod: https://www.thingiverse.com/thing:4243512![]()
Iemand ervaring met het uitvoeren van een Dual Z? En wat is aan te raden?
[ Voor 54% gewijzigd door sanscorp op 19-09-2021 18:03 ]
De leadscrews zijn meestal wel recht, maar de koppelingen zorgen ervoor dat de ze niet loodrecht op de motor as zitten doordat je deze schreef trekt met de maden schroefjes, ik heb zelf deze geprint en gebruik ze op, inmiddels 3 DIY printers zonder problemen, met bovenlagers en zonder riemen, gewoonsanscorp schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:26:
9 van de 10 leadscrews zijn niet recht. Dan kan je beneden stellen wat je wil maar hij blijft stroef lopen als je hem bovenaan vast zet.
Ik heb om die reden ook flexibele koppelingen gebruikt.
Riem is beter qua synchroon lopen, 2e stepper is beter om dode / stroeve punten te voorkomen.
[ Voor 3% gewijzigd door Hardy8 op 20-09-2021 16:46 ]
Interessante oplossing heb je daar, kende ik nog niet en ga ik zeker uitproberen.Hardy8 schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:35:
[...]
De leadscrews zijn meestal wel recht, maar de koppelingen zorgen ervoor dat de ze niet loodrecht op de motor as zitten doordat je deze schreef trekt met de maden schroefjes
Tja vanalles
https://www.thingiverse.com/thing:602481Melmer schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:56:
@Hardy8 heb je een linkje naar de STL bestanden?
Ik heb de goedkoopste die je krijgen kunt uit China, en die zijn toch echt wel recht, ook heb ik er nog een paar liggen die ik gekregen heb en van een anet8 komen, en die zijn ook gewoon recht.Vullisbak schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:13:
Interessante oplossing heb je daar, kende ik nog niet en ga ik zeker uitproberen.
Leadscrews zijn, mits je ze van een goede producent koopt, redelijk recht ja
8 keer geluk gehad? kan misschien, ze zijn in ieder geval allemaal afzonderlijk en bij verschillende Chinese leveranciers gekocht en in een tijdbestek van +/- 2 jaar, steeds gezocht naar op dat moment de goedkoopste, ik denk eerder dat jij toevallig pech hebt, kan ook misschiensanscorp schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:23:
Hier ook de creality en 2 Z assen van ali, allemaal niet recht en dat heeft niets met de zitting in de koppeling te maken. Geluk gehad denk ik dan.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq