Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Ik wou net wat gaan printen, ik dacht tijdens het opwarmen, ik ga even kijken hoe mijn XT60 connector er uit ziet na een maand printen...

Ender 3 Pro versie

Afbeeldingslocatie: https://heisenberg.nu/tweakers/3dprinting/stekker.jpg

Ik heb een niet gesoldeerde versie van de XT60.

Ik heb deze XT60 stekker er tussen uit gehaald en de draden aan elkaar gesoldeerd met krimpkousen er omheen.

Heeft iemand dit ook gedaan?

Ik print alleen PETG CA 250 graden nozzle en 60 a 65 graden bed.

[ Voor 11% gewijzigd door kmichael op 30-04-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Wow die ziet er slecht uit zeg! Ik houd mijn connectoren ook in de gaten regelmatig, maar zodra ik een keer iets in de buurt van die kabels ga doen, haal ik ze er ook tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alicanto
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 19:49
@kmichael vreemd. Ik dacht dat een XT60 normaalgesproken 60A aan moet kunnen. Psu kan 15A leveren geloof ik, maar ik weet niet hoeveel er gemiddeld doorheen gaat tijdens het printen. Ik dacht dat de draden (16awg?) het eerder zouden begeven dan de connectoren. Misschien een slechte leverancier.

[ Voor 47% gewijzigd door Alicanto op 01-05-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaikoBe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 15:07
Het probleem met de XT60 connectors bij de ender3 is ondertussen wel vrij goed gekend. Neem maar eens een kijkje in de FB groep/Reddit. Daar zie je elke dag wel een paar half bruine connectoren passeren.
Vervangen door een degelijke connector of volledig weglaten is vaak de boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:00
Weet iemand hier een goedkopere hotend die beter is dan de standaard om op hogere temperaturen te printen. Ik heb het nog niet nodig maar voor sommige filamenten moet je op 300 graden printen. Kan deze printer dat überhaupt aan en wat heb je precies nodig. De extruderen van 60 euro is erg duur, maar dat is toch niet alleen de oplossing om hoger te kunnen gaan dan 250 graden? Ik ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel. op 01-05-2019 21:10 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:56

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Zijn hier mensen die Octoprint gebruiken in combinatie met hun Ender 3 en dan ook zodanig gemodificeerd hebben dat ze de printer vanuit octoprint kunnen in/uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
eagle00789 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:51:
Zijn hier mensen die Octoprint gebruiken in combinatie met hun Ender 3 en dan ook zodanig gemodificeerd hebben dat ze de printer vanuit octoprint kunnen in/uitschakelen?
Ben het van plan met een relais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Daniel. schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:31:
[...]

Ben het van plan met een relais.
Ik dus ook en heb deze relais besteld samen met deze onderdelen: Onderdeel 1 Onderdeel 2 Onderdeel 3
en dan natuurlijk de raspberry pi niet te vergeten met octoprint er al op.
Voor de behuizing van dit geheel zal ik zelf een kastje ontwerpen en deze printen natuurlijk :D
De voeding zal dan inkomen op het kastje en met de kabel uitgaan naar de printer.
Ik ga wel kijken of ik ook de profieldelen mee kan printen zodat ik deze voedingsrelais dan aan de printer vast kan schuiven. (dit profiel bedoel ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
eagle00789 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:21:
[...]

Ik dus ook en heb deze relais besteld samen met deze onderdelen: Onderdeel 1 Onderdeel 2 Onderdeel 3
en dan natuurlijk de raspberry pi niet te vergeten met octoprint er al op.
Voor de behuizing van dit geheel zal ik zelf een kastje ontwerpen en deze printen natuurlijk :D
De voeding zal dan inkomen op het kastje en met de kabel uitgaan naar de printer.
Ik ga wel kijken of ik ook de profieldelen mee kan printen zodat ik deze voedingsrelais dan aan de printer vast kan schuiven. (dit profiel bedoel ik dan)
Is 2A wel genoeg? Ik ga hem op de 24v zetten en de raspberry pi voeden met de voeding van de printer. Op die stekker komt weer een smart stekker dienik weer kan bedienen met homey. Die kan ik op afstand bedienen en dan door de voeding van de printer voedt ik de raspberry pi en die voeding doet dan ook de printer met een relais erbij. Daarnaast heb ik er nog meer gekocht om ook licht aan en uit te kunnen schakelen. Dat gebeurd dan ook via een relais en de raspberry pi en daar komen ook drukknoppen bij die de raspberry pi een signaal sturen zodat ik ook met knopjes dat kan bedienen. Zelfde is voor de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Daniel. schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:37:
[...]

Is 2A wel genoeg? Ik ga hem op de 24v zetten en de raspberry pi voeden met de voeding van de printer. Op die stekker komt weer een smart stekker dienik weer kan bedienen met homey. Die kan ik op afstand bedienen en dan door de voeding van de printer voedt ik de raspberry pi en die voeding doet dan ook de printer met een relais erbij. Daarnaast heb ik er nog meer gekocht om ook licht aan en uit te kunnen schakelen. Dat gebeurd dan ook via een relais en de raspberry pi en daar komen ook drukknoppen bij die de raspberry pi een signaal sturen zodat ik ook met knopjes dat kan bedienen. Zelfde is voor de printer.
Het zou net genoeg moeten zijn. maar we gaan het zien. en anders bestellen we gewoon een ander relais die wel een hoger amperage aan kan. maar met de powermeter ben ik nooit boven de 450 watt uitgekomen dus moet die 2A voldoende zijn in theorie.
Voor de veiligheid deze maar ff besteld

[ Voor 9% gewijzigd door eagle00789 op 03-05-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimi040
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 23:17
Beste Tweakers,

Heeft iemand van jullie een mod voor elkaar gekregen waarmee hij/zij nylon heeft kunnen printen met de Creality Ender 3 (pro)?

Alvast bedankt,

mimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eagle00789 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:51:
Kijk eens naar de TP-Link of Tasmota Plugin.

Gebruik zelf een Sonoff S20 met Tasmota geflasht en hiermee kun je vanuit Octoprint de printer aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 21:42
Ik heb ondertussen de onderdelen binnen om een eigen ABL setup te maken en wilde beginnen aan de montage. Al heb ik nog wat vragen bij het diagram. Zie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fmr5hpm.png

Waar haal ik de 5v vandaan? De Z-stop switch op de Ender 3 heeft alleen een signal en gnd. Kan ik de 5v ergens van het ender 3 bordje afhalen of heb ik twee aparte stepdowns nodig? Eentje voor (voeding) 24v naar 12v (sensor) en eentje van 24v naar 5v optocoupler?

[ Voor 3% gewijzigd door Nickster! op 04-05-2019 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 17:01
Nickster! schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 18:59:
[...]

Ik heb ondertussen de onderdelen binnen om een eigen ABL setup te maken en wilde beginnen aan de montage. Al heb ik nog wat vragen bij het diagram. Zie:

[Afbeelding]

Waar haal ik de 5v vandaan? De Z-stop switch op de Ender 3 heeft alleen een signal en gnd. Kan ik de 5v ergens van het ender 3 bordje afhalen of heb ik twee aparte stepdowns nodig? Eentje voor (voeding) 24v naar 12v (sensor) en eentje van 24v naar 5v optocoupler?
de endstop connector van je mainboard geeft 5v. Die zet je op de VCC van de optocoupler. Dat is de "signal" cable waar je het over hebt. Zet die maar eens op de multimeter :)

[ Voor 10% gewijzigd door Razwer op 04-05-2019 22:00 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
Razwer schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:58:
[...]

de endstop connector van je mainboard geeft 5v. Die zet je op de VCC van de optocoupler. Dat is de "signal" cable waar je het over hebt. Zet die maar eens op de multimeter :)
Ah oke. De endstop op 't mainboard heeft twee pinnen, de 5v en gnd. Dus dat wil zeggen dat ik de 5v aan zowel de vcc evenals de out van de optocoupler moet verbinden? (uitgaande van het diagram)

opto vcc -> 5v end-stop mainboard
opto out -> 5v end-stop mainboard
opto gnd -> gnd end-stop mainboard

Klopt dat zo? (het lijkt mij nogal vreemd)

[ Voor 3% gewijzigd door Nickster! op 05-05-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaikoBe
Deze week de gele veren dan toch maar vervangen door siliconen spacers aangezien het bed niet level wou blijven.
Voorlopig lijkt dat prima te werken, en aangezien dat levelen al snel gaat vervelen hoop ik dat het ook zo blijft.

Als er iemand een zakje met gele veren wil... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Om een 5015 fan te monteren wil ik een nieuwe duct printen, en bij de meeste populaire kun je dan gelijk kiezen tussen de OEM hotend of een E3D V6

Dus nu gaat het een beetje kriebelen om een Trianglelabs kloon daarvan te proberen.

Maar buiten dat het leuk staat, heeft het eigenlijk nog voordelen voor iemand die alleen PLA print, wellicht wat PETG in de toekomst maar dat is het dan wel. Of haal je je alleen maar 'uitdagingen' op de hals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:00
Heeft iemand ook een tip hoe je het geprinte object fatsoenlijk los kunt krijgen van de ender 3 glasplaat (de originele). Bij mij zitten de prints echt muurvast bij zowel een opgewarmd bed als bij een afgekoeld bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
vanisher schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:39:
Heeft iemand ook een tip hoe je het geprinte object fatsoenlijk los kunt krijgen van de ender 3 glasplaat (de originele). Bij mij zitten de prints echt muurvast bij zowel een opgewarmd bed als bij een afgekoeld bed.
Wat ik altijd doe:
Ik ga met de spatel over het glas naar een hoek van mijn object, ik laat de spatel dan over het glas glijden en tik met een bepaalde snelheid en kracht tussen het glas en de geprinte object, dan hoor ik meestal wel een geluidje dat de print iets los komt van het glas. Daarna ga ik na een andere hoek doe ik precies hetzelfde zo rond om.
Daarna probeer ik voorzichtig de spatel er onder te krijgen dan gaat vaak wel mijn print los.
Als dat niet het geval is ga ik nog een keer rond met de spatel.
Uiteraard doe ik dit wel met een gepaste kracht en snelheid dat mijn print niet beschadigd.

Soms gebruik ik ook nog 3D print lijm om het nog vaster te laten hechten op mijn glasplaat.
Ik heb wel eens gehad als het object een te smalle deel heeft, dat er een hoekje tijdens het printen van het glas loskomt, dan heb je een krom stuk aan je print.

Ik print alleen maar PET-G

Uiteraard is dit mijn manier, misschien wel de foute manier :9
Ik ben ook wel benieuwd hoe andere Tweakers dit los maken.

[ Voor 4% gewijzigd door kmichael op 05-05-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Met 3dlac gaat hij los zodra de plaat ECHT afgekoeld is, daarvoor niet. Mocht ik hem eerder er af willen hebben, heb ik een fles air duster van de Action, die het bevriest, waardoor het er af komt.

Ik lees ook wel eens dat men de hele glasplaat in de vriezer zet heel kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:00
Air duster, goeie! Als hij bij mij naar kamertemp afgekoeld is zit het nog steeds muurvast. Ik spuit er ook niets op voor het printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:01

Soul__assasin

de Belbelg

ongelooflijk hard aan het twijfelen om zelf een ender3(of pro) te bestellen...

maar ik raak er niet uit of hij nu wel of niet de moeite waard is...

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Soul__assasin schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:29:

Mijn eerste printer, was ook aan het twijfelen een paar maand geleden.
Heb er nog geen spijt van gehad, ontzettend leuk om te doen als het werkt.
Ik heb mijn printer alleen nog maar voor functionele dingen gebruikt.

Alleen heb ik zelf ca 150 a 200 euro aan accessoires uitgegeven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rafnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Soul__assasin schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:29:

Misschien dat dit helpt. Er is nu een sale gaande bij Alie. Ik heb de Ender 3 Pro vanuit DE in mijn winkelmandje en het kost maar: 175,22 (inclusief Store Coupon: 9,07)

Verkoper: Ender Official Store

Vergeet een cashback site niet eerst te bezoeken voor extra korting. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met levertijd van de Creality shop op Ali vanuit China? 16 april hebben ze voor de tweede keer een bestelling (glas, BLtouch) verstuurd en die blijft hier op hangen: 21-04 "Guangzhou Swap Bureau" and the next stop "WZDM" en ik heb het idee dat er weer iets mis gaat.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Nickster! schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Ah oke. De endstop op 't mainboard heeft twee pinnen, de 5v en gnd. Dus dat wil zeggen dat ik de 5v aan zowel de vcc evenals de out van de optocoupler moet verbinden? (uitgaande van het diagram)

opto vcc -> 5v end-stop mainboard
opto out -> 5v end-stop mainboard
opto gnd -> gnd end-stop mainboard

Klopt dat zo? (het lijkt mij nogal vreemd)
Misschien is dit duidelijker. VCC gebruik je in principe niet. Is namelijk dezelfde lijn als signal in dit geval.
De doelstelling is om contact tussen signal en ground te krijgen om de endstop te triggeren.

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.th3dstudio.com/wp-content/uploads/2017/10/wiring.jpg

ter duidelijkheid, 12V- is dus ground van je PSU.

Op de Ender geeft je voeding overigens 24v dus ff buck converter er tussen proppen (zowel + als -) en potmeter draaien totdat hij 12 geeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Razwer op 06-05-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultjepower
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05 09:08
Hallo,

Ik ben compleet nieuw in het 3D printen,en heb sinds een paar dagen een Ender 3.
Ik heb hem rustig opgebouwd met YouTube tutorials en dat is prima gegaan,de eerste print het testhondje was ik ook erg blij mee want die zag er goed uit,
Nu heb ik nog een paar kleine dingen voor mijn Sim-race stuur geprint wat ook goed ging.
Ik heb daarna nog een keer een testprint gedaan om mijn bed te controleren,waarna ik de PLA er ontzettend lastig afkreeg met als gevolg...krassen in mijn (verwisselbare bed).
Hierna heb ik uren en uren geprobeerd opnieuw te levelen omdat mijn 1e layer gewoon niet meer hecht...ik heb Cura instellingen opgezocht en aangepast maar niks werkt.
Dus ik vermoed dat ik gewoon een nieuw bed moet hebben,een glazen denk ik dat lees ik het meest.
Kan iemand mij een aanrader geven over welk bed goed is,dan kan ik er 1 bestellen en snel weer gaan printen.

Ender Bed

[ Voor 28% gewijzigd door Paultjepower op 06-05-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Rafnold schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Misschien dat dit helpt. Er is nu een sale gaande bij Alie. Ik heb de Ender 3 Pro vanuit DE in mijn winkelmandje en het kost maar: 175,22 (inclusief Store Coupon: 9,07)

Verkoper: Ender Official Store

Vergeet een cashback site niet eerst te bezoeken voor extra korting. :P
Met een extra "ramadan" kortingscode er nog eens enkele euro's afgekregen... 168.88

Nu paar dagen wachten... Ondertussen wat PLA en capricorn tube besteld

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50
@Paultjepower
Kan de foto niet zien, geeft aan dat deze met wachtwoord beveiligd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultjepower
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05 09:08
Suicyder schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:44:
@Paultjepower
Kan de foto niet zien, geeft aan dat deze met wachtwoord beveiligd is.
Sorry,ik hoop nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@Paultjepower
Jep nu wel.

Ik heb zelf maar 2 prints van dat bed af gekregen zonder hechtingsproblemen, ben heel snel overgestapt op een op maat gemaakte Ikea spiegel (mede omdat de Ender glasplaat zo krom was als wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Suicyder schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:28:
@Paultjepower
Jep nu wel.

Ik heb zelf maar 2 prints van dat bed af gekregen zonder hechtingsproblemen, ben heel snel overgestapt op een op maat gemaakte Ikea spiegel (mede omdat de Ender glasplaat zo krom was als wat).
Koop 4 spiegels bij de action van 30x30cm en snijd ze op maat. Heb ik ook. De glasplaat van creality zelf is ook krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Daniel. schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:37:
[...]

Koop 4 spiegels bij de action van 30x30cm en snijd ze op maat. Heb ik ook. De glasplaat van creality zelf is ook krom.
Die van de action niet ?
En kun je die wel verwarmen naar 60 graden bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ja ik heb er geen problemen mee, print perfect en de spiegels zijn perfect recht. Heb ze wel vast gezet met klemmen. En 4 stuk 3 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel. op 06-05-2019 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
Razwer schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:19:
[...]

Misschien is dit duidelijker. VCC gebruik je in principe niet. Is namelijk dezelfde lijn als signal in dit geval.
De doelstelling is om contact tussen signal en ground te krijgen om de endstop te triggeren.

[Afbeelding]

ter duidelijkheid, 12V- is dus ground van je PSU.

Op de Ender geeft je voeding overigens 24v dus ff buck converter er tussen proppen (zowel + als -) en potmeter draaien totdat hij 12 geeft.
Ah ja dit is inderdaad een stukje duidelijker, mijn elektrotechnische kennis is niet zo geweldig dus thanks _/-\o_
Het lijkt er op dat ik dus ook gewoon de originele z-stop sensor kan behouden en kan laten zitten voor 't geval dat de capacitieve sensor niet meewerkt en de kop door de bodemplaat wil. Het is nu alleen nog even wachten op een set XH 2.54 connectoren. Ik heb geen zin om de lijm los te peuteren en/of de originele z-stop kabel door te knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
Ik wil volgende maand een ender 3 pro kopen.
Nu zie ik dat ie nu op aliexpress voor rond de 185 wordt aangeboden. Omdat er "sale" is. Maar dat is volgens mij elke week wel een keer. En dus volgende maand ook wel.
Of is 185 nu echt een goede aanbieding voor de pro? En kan ik hem beter nu kopen?

https://s.click.aliexpress.com/e/oR2MNWqaX

[ Voor 10% gewijzigd door Kitser op 06-05-2019 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kitser schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:42:
Nu zie ik dat ie nu op aliexpress voor rond de 185 wordt aangeboden. Omdat er "sale" is. Maar dat is volgens mij elke week wel een keer. En dus volgende maand ook wel.
Of is 185 nu echt een goede aanbieding voor de pro? En kan ik hem beter nu kopen?

Denk niet dat er iemand is die hier antwoord op kan geven of ze moeten speciale gave hebben. Er zijn regelmatig aanbiedingen maar of dat volgende maand ook is merk je helaas dan pas >:)

Je niet nu al gek laten maken door een korting. Er is altijd wel weer een aanbieding te vinden maar check ook altijd de verkoper. Aanbieding is altijd mooi maar kijk ook of ze goede reviews hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Kitser schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:42:

ik zou niet wachten, ik ben gisteren op de promo gesprongen en heb incl nog enkele extra kortingen 168€ betaald.. is nu onderweg van uit Duitsland en zou hier morgen al moeten zijn

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Even een vraag.

Ik zou ook wel willen upgraden naar een MKS Gen L alleen welke stappers worden aangeraden. Ik lees over 5x de

Of 4x de 2208 en 2x de pc 8729(reserves).

Maar zo heb je ook nog de 2130, DRV8825 en A4985. Die worden als set verkocht. Nu begrijp dat het verstandig om voor je extruderen de 8729 te hebben maar wat is allemaal aan te raden. Dan kan ik het laten komen. En nog een betere printer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 12:52
@Daniel. Draait hier prima met 4x 2208, gewoon even netjes de vref instellen en gaan.

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
MikeOO schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:51:
[...]

Denk niet dat er iemand is die hier antwoord op kan geven of ze moeten speciale gave hebben. Er zijn regelmatig aanbiedingen maar of dat volgende maand ook is merk je helaas dan pas >:)
Haha, ja dat begrijp ik ;-)
De vraag was ook eigenlijk anders bedoeld. Ik vroeg me af of de pijs de afgelopen maanden wel eerder rond de 185 is geweest? En dat dit dus een erg goede aanbieding is?
Je niet nu al gek laten maken door een korting. Er is altijd wel weer een aanbieding te vinden maar check ook altijd de verkoper. Aanbieding is altijd mooi maar kijk ook of ze goede reviews hebben.
Dit gaat om de CREALITY 3D Official Store. Dus ik denk dat dat wel goed moet zijn.
Soul__assasin schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:53:
[...]

ik zou niet wachten, ik ben gisteren op de promo gesprongen en heb incl nog enkele extra kortingen 168€ betaald.. is nu onderweg van uit Duitsland en zou hier morgen al moeten zijn
Zo, dat is een erg nettte prijs voor de Pro. Hoe ben je op die prijs gekomen? Is die ook van CREALITY 3D Official Store?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

via @Rafnold zijn post, en dan ff google gebruiken op jacht naar en extra coupon code van €10

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Denyo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:39:
@Daniel. Draait hier prima met 4x 2208, gewoon even netjes de vref instellen en gaan.
Begin nu ook wel te twijelen over de BIGTREETECH SKR V1.1 32-Bit Smoothieboard.

Ga mij er maar eens goed in verdiepen welke het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:39:
[...]

Begin nu ook wel te twijelen over de BIGTREETECH SKR V1.1 32-Bit Smoothieboard.

Ga mij er maar eens goed in verdiepen welke het beste is.
Zou dan kiezen voor de BIGTREETECH SKR V1.3 die is weer nieuwer.

Zelf geen ervaring mee maar zag ik gisteren toevallig voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Iemand hier al eens meegemaakt dat deze printer niet compleet geleverd werd ?
Mijne werd vandaag bezorgd, pakket zag er netjes uit en leek niet al eerder open geweest.
Toch mist een zeer essentieel en belangrijk onderdeel waardoor ik nu helaas niet verder kan met installeren.
Vreemd, normaal lijkt me dat ze zeer zorgvuldig zijn met inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcube
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04
snars schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:59:
Wat is jullie ervaring met levertijd van de Creality shop op Ali vanuit China? 16 april hebben ze voor de tweede keer een bestelling (glas, BLtouch) verstuurd en die blijft hier op hangen: 21-04 "Guangzhou Swap Bureau" and the next stop "WZDM" en ik heb het idee dat er weer iets mis gaat.
ik heb 1 x besteld bij creality in china: levertijd +- 2 maand.
besteld 10 februari, geleverd 4 april

Dat was verwacht, maar toch lang wachten :'( - we zijn tegenwoordig rotverwend met "voor 24u besteld, daags nadien geleverd"

Your mileage may vary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16
Na lang twijfelen en lezen net de pro besteld met 2 rollen Fillament.

Met bonnen eraf 215 euro in de sale. Vorige week had je alleen de pro 😀voor dat geld. Hopelijk voor het weekend binnen om er mee aan de slag te gaan.

Tips zijn welkom! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sugarcube schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:27:
[...]

ik heb 1 x besteld bij creality in china: levertijd +- 2 maand.
besteld 10 februari, geleverd 4 april

Dat was verwacht, maar toch lang wachten :'( - we zijn tegenwoordig rotverwend met "voor 24u besteld, daags nadien geleverd"

Your mileage may vary.
Beste is dan ook voor dit soort aankopen om een verkoper te kiezen die in Europa warehouses heeft. Dan heb je hem meestal binnen 1 week in huis en voorkom je ook eventuele invoerkosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Waarom zou je het moederbord van de ender vervangen door iets anders?

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

Welke Nozzles gebruiken jullie ? .. Ik zit te denken aan RVS nozzles . .maar weet niet welke diameter gat nu het beste is (varieeren van 0.20mm tot 1mm ) standaard is toch 0.2mm ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixie100
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 21:40
Solid Seal schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:37:
Welke Nozzles gebruiken jullie ? .. Ik zit te denken aan RVS nozzles . .maar weet niet welke diameter gat nu het beste is (varieeren van 0.20mm tot 1mm ) standaard is toch 0.2mm ?
Standaard is een brass 0.4mm

Zelf gebruik ik gehard staal 0,5mm omdat ik nog wel een print in wood filament en carbon PETG

RVS nozzle heb ik zelf ook geprobeerd, Maar dat vond ik niks omdat de temp overdracht bagger was naar de nozzle :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Soul__assasin schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:00:
Waarom zou je het moederbord van de ender vervangen door iets anders?
Voornaamste redenen zijn:
  • Andere stepper drivers kunnen gebruiken welke preciezer en stiller zijn
  • Meer geheugen/opslag, zodat er meer functies in de firmware aangezet kunnen worden
  • Extra aansluitingen voor bijvoorbeeld auto bed leveling, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik heb gisteren de pro besteld voor 171 euro van uit Duitsland.
Nu even wat upgrades aan het zoeken. Te beginnen bij de PTFT koppelingen. Is de enige mogelijkheid om ze via de Amazon link uit de startpost te kopen?

Ik zie deze 2 nog:
https://nl.aliexpress.com...in-Fitting-for-3D-Printer

https://www.ebay.co.uk/it...-Fittin-R1J4/283453065879

Heeft iemand die gekocht? Of zijn dit de neppers waarover ze het hebben op de Amazon pagina?
"LOVE3D is fake seller who sell the yellow connectors do not include rubber O'rings as picture show ewigkeit is the owner and promise all have rubber O'rings on yellow fittings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Daniel. schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:37:
[...]

Ik heb nu ook een Action glasplaat, de onderkant wordt wel erg mooi glad het voelt net als een spiegel...
Nog maar één object er mee geprint (first layer), hier en daar heeft het niet goed gekleefd.
Ik ga zeker nog met Speed en temp spelen.
Voordat ik dingen ga proberen, gebruik jij iets voor het hechten op glas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
kmichael schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:25:
[...]

Ik heb nu ook een Action glasplaat, de onderkant wordt wel erg mooi glad het voelt net als een spiegel...
Nog maar één object er mee geprint (first layer), hier en daar heeft het niet goed gekleefd.
Ik gebruik niets, alleen bed 60 graden, het is wel fijn als de onderkant iets wat groot is maar bij mij is er nog nooit wat afgewipt.

Oja schoonmaken met alcohol 95% of 90% van de kruidvat.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel. op 08-05-2019 23:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SaikoBe
Kitser schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:24:
Nu even wat upgrades aan het zoeken. Te beginnen bij de PTFT koppelingen. Is de enige mogelijkheid om ze via de Amazon link uit de startpost te kopen?

Ik zie deze 2 nog:

Heeft iemand die gekocht? Of zijn dit de neppers waarover ze het hebben op de Amazon pagina?
"LOVE3D is fake seller who sell the yellow connectors do not include rubber O'rings as picture show ewigkeit is the owner and promise all have rubber O'rings on yellow fittings"
Over die eBay/Ali koppelingen durf ik mij niet uitspreken. Geen ervaring mee.
Ik heb hier wel dat setje 'Amazon' koppelingen liggen, welke ikzelf ook gebruik.

Als je specifiek deze zoekt wil ik er u gerust een paar opsturen (free of charge). Ik kan mij niet voorstellen dat ik die ooit nog allemaal ga nodig hebben. :P Je laat maar iets weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Kitser schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:24:

Ik zie deze 2 nog:

ik heb gelijk een capricorn tube besteld met bijpassende koppelingen bij123-3D

www.weefab.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Glas plaat eerst goed schoonmaken met zeep en heet water als je hem uit de verpakking haalt.
Grote kans dat er iets op zit.

Op de spiegel heb je niets nodig qua hechting. Als het niet hecht weer ontvetten met zeep en heet water en desnoods daarna nog met alcohol.

Als het dan nog niet kleeft is het probleem meestal je bed die niet goed is afgesteld of het printoperavlak is te klein waardoor het los komt. Dan gebruik maken van een Brim.

Maar 9 van de 10 keer is het toch de afstelling van je bed. Hier zijn genoeg testje voor te vinden op Thingiverse. Aantal van downloaden en dan daarmee testen. Heb in het begin ook aardig lopen stoeien ermee en soms paar uur bezig geweest om het goed te krijgen.

Sinds een aantal werken maak ik gebruik van Siliconen Solid Spacer en die werkt top. In combinatie met de BL-Touch totaal geen problemen meer. 1x het bed gesteld na het plaatsen van de spacers en elke dag printen en elke keer uitstekende hechting.

Tip mocht je dit ooit overwegen
BL-Touch is wel een clone maar deze doet het uitstekend. De eerst die ik had gekocht ergens anders was troep. Let in iedere geval op dat je er 1 kiest met plastic punt. Vele verkopen nog met een alu punt en dat is een drama. Valt vaak naar beneden tijdens printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@MikeOO bedankt voor de tips, ik zal vanmiddag alles eens goed schoon schrobben.
BL-Touch heb ik origineel, ik heb de veren vervangen voor de gele variant via creality ali winkel.
De een is wel te spreken over de gele veren de ander niet. Tot nu toe werken ze prima bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kmichael schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:03:
@MikeOO bedankt voor de tips, ik zal vanmiddag alles eens goed schoon schrobben.
BL-Touch heb ik origineel, ik heb de veren vervangen voor de gele variant via creality ali winkel.
De een is wel te spreken over de gele veren de ander niet. Tot nu toe werken ze prima bij mij.
Gele ken ik inderdaad en zijn op zich ook prima. Omdat mijn eerste BL-Touch gek ging doen en mijn bed niet meer te levelen was deze toen besteld omdat ik dacht dat het probleme daarin zat.

Pakte dus goed uit want alles voelt veel steviger aan. Maar beste is de problemen 1 voor 1 te onderzoeken en stapje voor stapje te doen. Dan weet je ook waar problemen door komen.

p.s schrobben is niet nodig hoor. Ik wrijf hem in met wat afwasmiddel en daarna goed naspoelen en droog maken. Daarna zorgen dat je niet met je vingers het glas weer aanraakt want krijg je weer vetvlekken en kun je opnieuw beginnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

[...]

Ik gebruik Action lijmspray :*)
Een heel dun laagje aanbrengen, voor het printen kan je de lijm wat plakkeriger maken door er met je spatel over te krabben. Een nieuwe lijmlaag doe ik om de 20 prints, gaat lang mee zo!

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitser
Soul__assasin schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:08:
[...]

ik heb gelijk een capricorn tube besteld met bijpassende koppelingen bij123-3D
Heb 40 centimeter bij E3D Online besteld.
Een aluminium extruder blok en een Siliconen Cover op Aliexpress.
En van @SaikoBe krijg ik wat koppelingen 😁😁👌

[ Voor 11% gewijzigd door Kitser op 18-05-2019 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaikoBe
Net even de tijd genomen om mijn Trianglelab BMG extruder te installeren. In eerste instantie natuurlijk vergeten de motorrichting te wijzigen. 8)7
Ik vraag me wel af hoe hard je die veer moet aanspannen. Te weinig wordt snel duidelijk, maar in hoeverre je dat ook te hard kan aanspannen...

E-steps waren wel direct goed. Morgen maar eens een testprintje doen.

---

Ook een eerste keer zo'n threaded insert gebruikt in een print.
Warm gemaakt met de soldeerbout en deze dan in de print duwen. Gaat vlot, misschien iets te vlot, want het gaat echt alle kanten op waardoor de uitlijning van uw gaten wel een probleem wordt.
Zit wel verrassend goed vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SaikoBe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:42:

Ook een eerste keer zo'n threaded insert gebruikt in een print.
Warm gemaakt met de soldeerbout en deze dan in de print duwen. Gaat vlot, misschien iets te vlot, want het gaat echt alle kanten op waardoor de uitlijning van uw gaten wel een probleem wordt.
Zit wel verrassend goed vast.
Wat ook werkt is in je ontwerp een 6 kant gat voor een moertje tekenen. Boven het moertjes maak je het gat weer kleiner door bv een cirkel te tekenen die kleiner is, ik neem altijd de maat van het boutje.
Het zeskant gat van het moertje maak ik even groot als het moertje zelf waardoor deze net niet past.

Moer

In o.a Cura kun je de printer laten pauzeren op een bepaalde layer hoogte. Je kijkt dan in Cura op welke laag het gat voor het moertje overgaat naar de cirkel en laat het net daarvoor stoppen.

Moetje heet maken en daarna duw je deze in het gat. Als deze goed zit haal je de printer van pauze af en print hij de cirkel die dus kleiner is dan het moertje en zit deze muurvast.

Werkt prima en kost niets extra qua aanschaf, mits je moertjes hebt natuurlijk. ;)
Jouw optie is makkelijker qua ontwerp maar prima te doen als je deze niet (meer) hebt

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 10-05-2019 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

mijn eerste 2 ender prints waar ik best tevreden van ben...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DJPAD7g285qUwIWcDtuhgSKH/medium.jpg
het fornite logo is quick en dirty op 3h geprint omdat een neefje het wou voor zijn feestje deze middag...
de benchy is gewoon geprint op 0,2mm

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Soul__assasin schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:41:
mijn eerste 2 ender prints waar ik best tevreden van ben...

[Afbeelding]
het fornite logo is quick en dirty op 3h geprint omdat een neefje het wou voor zijn feestje deze middag...
de benchy is gewoon geprint op 0,2mm
Ziet er toch goed uit.

Ik heb nog problemen met de dikte berekenen, zonet deze geprint https://www.thingiverse.com/thing:2234489
Alhoewel 13 uur printen totaal maar bij het in elkaar schuiven paste het niet en moest ik vijlen, als ik de instellingen controleer met de kubus enzo en dikte en e-step rate moet het allemaal kloppen.

Heb wel behoorlijke dikke walls gebruikt, maar zou dat de settings overschijven met hoe dike het volgens het ontwerp zou moeten zijn? Cura gebruik ik voor het slicen maar zit behoorlijk te overwegen om Simplify3D aan te schaffen. Maar die is zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Daniel. schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:29:
[...]

Ziet er toch goed uit.

Ik heb nog problemen met de dikte berekenen, zonet deze geprint https://www.thingiverse.com/thing:2234489
Alhoewel 13 uur printen totaal maar bij het in elkaar schuiven paste het niet en moest ik vijlen, als ik de instellingen controleer met de kubus enzo en dikte en e-step rate moet het allemaal kloppen.

Heb wel behoorlijke dikke walls gebruikt, maar zou dat de settings overschijven met hoe dike het volgens het ontwerp zou moeten zijn? Cura gebruik ik voor het slicen maar zit behoorlijk te overwegen om Simplify3D aan te schaffen. Maar die is zo duur.
Dikke walls veranderd niet de maten van het object. Ik gebruik meestal standaard 3 of 4 walls en als het gewicht moet dragen verhoog ik dit meer.
Je extruder drukt waarschijnlijk te veel filament er doorheen tijdens het printen dan kloppen de maten niet meer.
Dit kun je afstellen. op verschillende manieren.

Als je een voorkant blokje hebt van 9x9 cm wat in een gat van 9x9 cm moet vallen moet je het gat ook iets groter maken, anders gaat het niet passen. Licht er aan hoe strak je een object in mekaar wil hebben.
Ik maak het gat meestal tussen de 0.2 a 0.4 mm groter.
Ik kan niet zien of je ellephant foot hebt, als je daar ook last van hebt dan zou ik dit ook eerst fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
kmichael schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:49:
[...]

Dikke walls veranderd niet de maten van het object. Ik gebruik meestal standaard 3 of 4 walls en als het gewicht moet dragen verhoog ik dit meer.
Je extruder drukt waarschijnlijk te veel filament er doorheen tijdens het printen dan kloppen de maten niet meer.
Dit kun je afstellen. op verschillende manieren.

Als je een voorkant blokje hebt van 9x9 cm wat in een gat van 9x9 cm moet vallen moet je het gat ook iets groter maken, anders gaat het niet passen. Licht er aan hoe strak je een object in mekaar wil hebben.
Ik maak het gat meestal tussen de 0.2 a 0.4 mm groter.
Ik kan niet zien of je ellephant foot hebt, als je daar ook last van hebt dan zou ik dit ook eerst fixen.
Elephant foot zie ik niet, maar ga de estep maar controleren en weer opnieuw afstellen. In ieder geval bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
iemand tips voor het op maat snijden van een action spiegeltegel???
Heb er al 4 verklooid door het schuin afbreken... ;(
Had wel een nieuwe glassnijder gebruikt maar wil niet echt mooi lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik denk dat ik wellicht wat lomp geweest ben daarin, haakse slijper met diamantschijf :+
Wel met instelbaar toerental, dat nog net wel.

Wat vooral erg belangrijk is bij het breken niet te forceren. Leg iets net naast de breuk onder de plaat en dan moet je het vrij makkelijk kunnen breken door ene kant tegen te houden en de andere naar beneden te duwen. Zodra er kracht bij komt kijken is de snede niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
Ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een ender 3 Pro. Het in elkaar zetten ging zonder problemen en gelijk een paar kleine aanpassingen gedaan voor het bed. Naast de voorgestelde moertjes heb ik ook een metalen spacer er tussen gedaan.

Na ongeveer 3 test prints was het goed en print nu goed.

Ik lees dat een hoop eigenaren van de Ender 3 (Pro) de firmware aanpassen ivm een of andere Thermische beveiliging. Is het verstandig om dit snel uit te voeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59
Erik2B schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:54:
Ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een ender 3 Pro. Het in elkaar zetten ging zonder problemen en gelijk een paar kleine aanpassingen gedaan voor het bed. Naast de voorgestelde moertjes heb ik ook een metalen spacer er tussen gedaan.

Na ongeveer 3 test prints was het goed en print nu goed.

Ik lees dat een hoop eigenaren van de Ender 3 (Pro) de firmware aanpassen ivm een of andere Thermische beveiliging. Is het verstandig om dit snel uit te voeren?
Ja dat is verstandig.
Er is een kans, al dan niet klein, dat er een thermistor los raakt of een heater cartridge eruit valt, en zonder thermal runaway kan dat hele vervelende gevolgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb nu op twee verschillende manieren een bootloader geflasht naar mijn Ender 3, dan kan ik vervolgens prima Marlin uploaden. Dat werkt dan prima. Maar als ik vervolgens een update of nieuwe versie wil uploaden via Arduino, is de bootloader verdwenen. Dan kan ik dus alweer een bootloader flashen, zie ik ergens iets over het hoofd?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
ManIkWeet schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:25:
[...]

Ja dat is verstandig.
Er is een kans, al dan niet klein, dat er een thermistor los raakt of een heater cartridge eruit valt, en zonder thermal runaway kan dat hele vervelende gevolgen hebben.
OK, dan is dat het eerste wat ik ga doen... alleen jammer dat ik geen uno heb om dat te doen.

Mocht er iemand zijn die in berkel en rodenrijs woont en misschien zin en tijd heeft om voor een bakkie koffie en lekkere koek (of biertje :P ) mij even wil helpen om de Firmware erop te zetten met zijn bordje dan zou dat fijn zijn.... anders bestel ik er een bij ali... prijs is het niet, maar de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smansoni
  • Laatst online: 19-08 22:33
Dit kan ook met een raspberry pi, heb je die meteen in huis voor octoprint!
Erik2B schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:16:
[...]

OK, dan is dat het eerste wat ik ga doen... alleen jammer dat ik geen uno heb om dat te doen.

Mocht er iemand zijn die in berkel en rodenrijs woont en misschien zin en tijd heeft om voor een bakkie koffie en lekkere koek (of biertje :P ) mij even wil helpen om de Firmware erop te zetten met zijn bordje dan zou dat fijn zijn.... anders bestel ik er een bij ali... prijs is het niet, maar de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
Smansoni schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:59:
Dit kan ook met een raspberry pi, heb je die meteen in huis voor octoprint!

[...]
Hmmm dat is ook een leuke.... pfff keuzes keuzes.

Maar gaat dat updaten dan net zo makkelijk? alle you tube filmpjes gebruiken de Uno.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smansoni
Erik2B schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:21:
[...]

Hmmm dat is ook een leuke.... pfff keuzes keuzes.

Maar gaat dat updaten dan net zo makkelijk? alle you tube filmpjes gebruiken de Uno.
Met deze link ging dat prima https://www.fission3d.com...irmware-with-raspberry-pi. Echter ondertussen heb ik het moederbordje vervangen voor een MSK GEN L bordje met TMC2208 stepper motor drivers (dat ding is nu fluisterstil op de fans na). Dit bordje heeft al een bootloader. Die grap kostte ongeveer 32 euro's...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
Smansoni schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:26:
[...]

Met deze link ging dat prima https://www.fission3d.com...irmware-with-raspberry-pi. Echter ondertussen heb ik het moederbordje vervangen voor een MSK GEN L bordje met TMC2208 stepper motor drivers (dat ding is nu fluisterstil op de fans na). Dit bordje heeft al een bootloader. Die grap kostte ongeveer 32 euro's...!
Thanks, Ik ga er eens naar kijken.

Bordje vervangen is dus ook een optie..... hmmm ook maar eens naar kijken. Gebruik je die dan met de originele motors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hallo

Vraag omdat ik het niet aandurf, ben zo technisch als Donald Trumps toupetje.

Ik heb een Raspberry en een Ender 3. En ik wil graga mijn Ender flashem met een bootloader en dan Marlin er op.
Maar nogmaals, ik durf het niet aan, gaat bij mij geheid fout.

Iemand in Zeeuws-vlaanderen die me er bij wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Delchrys schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:02:
iemand tips voor het op maat snijden van een action spiegeltegel???
Heb er al 4 verklooid door het schuin afbreken... ;(
Had wel een nieuwe glassnijder gebruikt maar wil niet echt mooi lukken.
Vlakke ondergrond waar de spiegel op kan liggen, waarbij het niet kan verschuiven.(eventueel vastplakken)
Beetje olie aan het wieltje (bijvoorbeeld druppeltje olie ergens op, waar je het wieltje even in kan dippen)

Belangrijk dat je maar 1 keer over je glas heen snijd, dus niet heen in weer!!!
Het makkelijkste is als je langs een object heen kan snijden, dus niet over een getekende lijn.
Belangrijk is dat je met die dunne spiegel goed aan de zijkanten begint met snijden.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
had al een paar keer geoefend op de eerste mislukte, dan gaat alles goed, maar als het voor het eggie moest langs een liniaal dan ging het fout ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smansoni
Erik2B schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:24:
[...]

Thanks, Ik ga er eens naar kijken.

Bordje vervangen is dus ook een optie..... hmmm ook maar eens naar kijken. Gebruik je die dan met de originele motors?
Zeker zelfde motors maar andere aanstuur chips "stepper motor drivers" noemen ze die ook wel. Ik heb er 4xTMC2208 opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

frustratiepost...

krijg niets meer hechtend aan mijn magnetisch bed, tot gisteren geen probleem, en vandaag niets meer
begin best radeloos te worden

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Soul__assasin schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:47:
frustratiepost...

krijg niets meer hechtend aan mijn magnetisch bed, tot gisteren geen probleem, en vandaag niets meer
begin best radeloos te worden
beetje haarlak geprobeerd? Er zal iets zijn met de bovenlaag wat haarlak of pritt kan fixen. door het laagje wat je er op spuit of smeert zal alles moeten hechten. Als het dan nog niet hecht moet je bed levelen 101 gaan volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Na een tijdje de hobby op pauze gezet te hebben had ik vandaag weer eens tijd en zin om het lang geleden bestelde MKS GEN L bordje met TMC2208 stepper drivers in te bouwen in mijn Ender 3.
Het was even een klusje maar gelukkig alle acties foutloos uitgevoerd. Ook meteen mijn mooie nieuwe multimeter kunnen uitproberen om de vref goed te zetten op de steppers.

Ik heb nog wat issues met bed leveling dus kan er nog geen goede prints op maken, maar man man man wat een verschil in geluid. Die TMC2208 drivers zijn echt een wereld van verschil in geluid. De originele drivers incl dampeners zijn nog steeds oorverdovend wanneer je vergelijkt met de 2208 drivers.

Ik zit te twijfelen om mijn CR10-S ook om te bouwen met een MKS GEN L bord en deze drivers want ik ben dik overtuigd met deze drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smansoni
Razwer in "[3D Printer] Creality Ender 3 (Pro)-ervaringen"
Het was even een klusje maar gelukkig alle acties foutloos uitgevoerd. Ook meteen mijn mooie nieuwe multimeter kunnen uitproberen om de vref goed te zetten op de steppers.
Hoe bepaal je hier de juiste waarde voor? Ik heb ze gemeten op ongeveer 0,95V dat leek me wel prima, maar op reddit ook gelezen dat 0,8V een betrouwbare waarde is om zonder missed steps.

Wat heb je gedaan qua behuizing/koeling voor MKS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Razwer schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:10:
[...]

beetje haarlak geprobeerd? Er zal iets zijn met de bovenlaag wat haarlak of pritt kan fixen. door het laagje wat je er op spuit of smeert zal alles moeten hechten. Als het dan nog niet hecht moet je bed levelen 101 gaan volgen :)
bed levelen met papiertje tot het "schuurt" moeilijk is het niet me dunkt... bed staat krom/hol als het op de hoeken ok is dan kunnen er 2 blaadjes onder in het midden..

toch maar eens een spiegel fixen denk ik dan

moet je je zero switch dan ook verhogen?

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Smansoni schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:09:
[...]
Wat heb je gedaan qua behuizing/koeling voor MKS?
Nog niets, is nog work in progress
Smansoni schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:09:
[...]
Hoe bepaal je hier de juiste waarde voor? Ik heb ze gemeten op ongeveer 0,95V dat leek me wel prima, maar op reddit ook gelezen dat 0,8V een betrouwbare waarde is om zonder missed steps.
X, Y, Z: 0.725V
Extruder: 0.90V
zie hier voor een uiterst duidelijke instructie video

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 15:03
Even een "newsflash" omdat niet iedereen mijn review checkt voor de laagste prijs. Op dit moment is de Ender 3 voor het lage bedrag van 142,59 gratis thuisbezorgd te krijgen en geen duane gezeur.

Wat moet je doen: Ga naar hobbyking.com en toets onderin de hoofdpagina dat je voor de nieuwsbrief wilt aanmelden. Doe dit met een onzin mailadres en je krijgt gelijk een 10% kortingscode.
Klik op deze link en ga direct naar de EU Warehouse voor de Ender 3, ding in je mandje met een nieuw account en de Ender 3 staat in 3 tot 10 dagen bij je voor de deur. EU warehouse zit namelijk in Nederland.

Referral weggeknipt, doen we niet aan op het forum.

[ Voor 13% gewijzigd door _ferry_ op 17-05-2019 13:27 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

bed een grondig gepoetst met solveco (werken op een bedrijf dat elke dag verlijmingen doet heeft zo zijn voordelen) en werkt weer als een tierelier

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Soul__assasin schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:18:
bed een grondig gepoetst met solveco (werken op een bedrijf dat elke dag verlijmingen doet heeft zo zijn voordelen) en werkt weer als een tierelier
Goed schoon maken is altijd het beste, beter dan haarlak of pritt.
Ik had verwacht dat je dit pad al bewandeld had. Soms bij gebruik van de verkeerde schoonmaak middelen blijft er juist een "vettig" laagje achter (glassex bijvoorbeeld laat siliconen achter) en dan hecht er helemaal niets meer. Dan kan haarlak of pritt uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Heeft iemand al een SKR 1.3 bordje geprobeerd?
Dit is een 32bits bord wat qua layout 95% gelijk is aan MKS GEN L (wat een 8 bit bord is)
Behalve het 32bit vs 8bit verschil heeft de SKR 1.3 ook een SD kaart slot aan boord.
De SKR zal alleen werken met Marlin 2.0

Het prijsverschil is te verwaarlozen (2 of 3 euro duurder voor de SKR).

Ik heb er eentje besteld maar kan online weinig vinden over gebruik met Ender 3. Ik ben dus benieuwd of iemand hier er wel ervaring mee heeft.

https://github.com/bigtreetech/BIGTREETECH-SKR-V1.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Razwer schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:14:
Dit is een 32bits bord wat qua layout 95% gelijk is aan MKS GEN L (wat een 8 bit bord is)
Behalve het 32bit vs 8bit verschil heeft de SKR 1.3 ook een SD kaart slot aan boord.

Ik heb er eentje besteld maar kan online weinig vinden over gebruik met Ender 3. Ik ben dus benieuwd of iemand hier er wel ervaring mee heeft.

Ik ga hem vandaag ophalen bij het pakket punt. Kon er ook weinig over vinden maar zo spannend kan dat toch niet zijn. Wel eerst mijn Pack kast uitprinten voordat ik deze er in ga zetten. Ben bang dat ik dan een weekje uit de running ben.

Waar ik ook benieuwd naar ben is wat iedereen ermee print. Nu print ik vooral dingen om de printer beter te maken maar zodra dat klaar is wat zijn o.a. projecten die wij hier allemaal printen.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel. op 17-05-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Daniel. schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:16:
[...]

Ik ga hem vandaag ophalen bij het pakket punt. Kon er ook weinig over vinden maar zo spannend kan dat toch niet zijn. Wel eerst mijn Pack kast uitprinten voordat ik deze er in ga zetten. Ben bang dat ik dan een weekje uit de running ben.

Waar ik ook benieuwd naar ben is wat iedereen ermee print. Nu print ik vooral dingen om de printer beter te maken maar zodra dat klaar is wat zijn o.a. projecten die wij hier allemaal printen.
de MKS GEN L had ik voor elkaar binnen 2-3 uurtjes, en dat terwijl ik afgeleid was door het kijken van Ajax huldiging op YouTube. Zal vast wel los lopen :)
Qua wiring is het identiek.

Ik ben iig benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Als ik een holle vierkant uitprint van 2 bij 2 cm, met een dikte van 0,5 mm

Nu krijg ik de volgende maten per kant. (gezien vanaf voorzijde printer)
De voor en achter zijde netjes 0,5 (afwijking van 0,01)
De linker en rechterzijde 0,54 a 0,56

Ik heb het vierkantje 45 graden gedraaid nu zijn 2 kanten 0,48
en 2 kanten 0,57 a 0,63

Is dit ook te corrigeren?
Ik heb ook geen idee hoe ik dit moet omschrijven bijvoorbeeld in google....

Verder print de printer wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
kmichael schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:31:
Als ik een holle vierkant uitprint van 2 bij 2 cm, met een dikte van 0,5 mm

Nu krijg ik de volgende maten per kant. (gezien vanaf voorzijde printer)
De voor en achter zijde netjes 0,5 (afwijking van 0,01)
De linker en rechterzijde 0,54 a 0,56

Ik heb het vierkantje 45 graden gedraaid nu zijn 2 kanten 0,48
en 2 kanten 0,57 a 0,63

Is dit ook te corrigeren?
Ik heb ook geen idee hoe ik dit moet omschrijven bijvoorbeeld in google....

Verder print de printer wel netjes.
esteps calibreren
er zijn 1001 tutorials voor de extruder, maar deze werken net zo goed op je assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

De eerste 20h+ print (T-rex schedel) is aan het lopen, alles ziet er na 13h nog steeds goed uit... Hopelijk blijft dat zo als ik morgen wakker ben.... SPANNEND

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razwer schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:14:

Mijne is sinds een paar dagen onderweg. Hou ons op de hoogte van je bevindingen >:)
Er is inderdaad nog weinig over te vinden maar neem aan dat dit de komende tijd wel zal verbeteren aangezien hij net uitgekomen is.
Pagina: 1 ... 13 ... 173 Laatste

Let op:
Het meegeleverde rolletje PLA bij een nieuwe Creality printer is vaak van matige kwaliteit, bij printproblemen graag eerst proberen met goede kwaliteit PLA.

Verkoop en printverzoekjes niet in dit topic, maar via V&A:
categorie: 3D Printers
categorie: Grafisch ontwerp en 3d visualisatie