Zou iemand mij misschien kunnen helpen met het identificeren van het volgende probleem:
Dit heb ik geprint met mijn Ender 3. Bed level tests komen er erg mooi uit. Ik heb het probleem met mijn oude bord en met mijn nieuwe SKR E3 Mini V2 bord. De nozzle die ik gebruik is 0.2mm. Ik heb nog geen spacer geprint voor de z-as. Verder lijkt deze wel soepel te lopen en op sommige punten uit zichzelf naar beneden te zakken.
Wat betreft slicer, ik gebruik Cura 4.8 met als basis de
profile van 3d printed Tomb of Horrors. De nozzle is 0.2mm en als layer height gebruik ik 0.1mm; ik wil de test cubes nog met 0.08mm en 0.12mm layer height gaan testen; dat zeggende met andere prints heb ik dat ook een keer getest maar het probleem bleef aanwezig.
Om slicer uit te sluiten probeer ik de XYZ cubes nu met Prusa alleen ben ik nog niet erg bekend daarmee.
Het gebruikte materiaal is ESun PLA+; nieuwe rol zit er net op maar het probleem had ik ook met een oude rol.
Ik heb de meeste standaard upgrades al gedaan aan mijn printer. Betere veren, de niet plastic extruder, de tube die naar de hotend loopt los gekoppeld en er een spacer tussengezet. Cable chains zitten er op
Als aanvulling het probleem lijkt meer prevalent als een print meer detail heeft, ik heb ook prints gehad waar ik er nagenoeg geen last van had.
Als ik info ben vergeten dan zal ik dat aanvullen en als dit in een eigen topic moet dan zal ik het verwijderen

.