Ik heb geen last van wapperen en gebruik ook geen support struts.En mocht je er last van hebben, enige wat dan zou kunnen gebeuren is dat je nozzle tegen je print aanloopt/aantikt. En dat is simpel op te lossen door z-hop te gebruiken in je slicer?BastiaanCM schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:39:
Wat mij betreft is een tweede Z as op de Ender-5 toch ook onmisbaar. Ook met die support struts blijft het bed wapperen, en ik heb ook het idee dat het printen zelf de vrije kant van het bed naar beneden drukt, wat problemen geeft.
Heb zelf dan ook een eenvoudige mod gedaan met puur een extra z schroef, zonder extra motor en ook zonder nog twee van die gladde assen/staven.
En als tijdens het printen lijkt of de printer het bed naar beneden drukt dan is je bedlevel niet goed genoeg naar mijn idee. Wel met je eens dat de een extra z-as mogelijk meer stijfheid geeft, maar denk niet dat het nodig is als je bed goed level is.
Denk ook dat het in de Ender 5 en de pro ook niet echt een probleem is. Wel als je naar de Ender 5 Plus gaat, dan is je bed zo groot dat extra support wel slim is. Maar dat heeft de plus out-of-de-box.