Ebayzo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:08:
We zijn hier thuis aan het kijken naar een printer en na wat zoeken lijkt de Ender 5 Pro een goede kandidaat. Is de automatische bed level upgrade een toevoeging qua gemak, of hoef je dit niet zo vaak handmatig te doen?
E5 pro lijkt mij een goede keuze. Ik heb zelf de Ender 5, heb de tube vervangen door een capricron tub. Heb nog liggen een nieuw silent board (sinds een week of 2) en een nieuwe metal extruder en glasbed (al sinds de aanschat) liggen, maar nog geen tijd gehad om erin te hangen. Glasbed ga ik denk ik nooit gebruiken, heb mee gek laten maken door de youtubers
Ik heb mijn Ender 5 al maanden geen bedlevel gedaan. Ik print op het creality magnetische flexbed. Dus het is echt niet zo dat je steeds met je bedlevel zit. Als die goed is kun je tijden printen. En dan is de handmatige bedlevel ook nog eens minder dan 1 minuut werk. Ik ga zeker geen BL touch toevoegen.
Ik zou eerst de printer kopen, ff lekker je printer leren kennen en dan kun je op termijn altijd nog kijken of je iets wilt aanpassen. Maar denk dat je met de Creality Ender 5 Pro weining noodzaak zult hebben om aan de core van de printer nog iets aan te passen.
"Leuke" dingen zijn dan, naar mijn idee, OctoPi gebruiken, Camera en mogelijk iets met LED's voor de camera, maar dat zijn geen aanpassingen aan je printer. Maar meer toevoegingen.