@Gizz Gecontroleerd en is nu weer spot on, via deze methode gedaan: https://letsprint3d.net/h...er-steps-ender-3-5-cr-10/. De Esteps/mm stonden af-fabriek op 93.00, een tijdje terug had ik al eens die methode gevolgd en kwam toen op 95.84 uit. Net opnieuw gedaan, nu 96.80 en spot on. Dat was dus juist underextrusion. Het filament is netjes 1.75mm dikte dus daar zit het 'm ook niet in.
@iDaniel Dat zeg je netjes. Zeg maar gerust, die boeg ziet er niet uit.
Alleen de bovenste 5mm is een heel stuk netter. Ik ga eens lezen over sharpest corner / seam. Ik heb net in Cura de preview (play...) bekeken en volgens mij print de printer de buitenkant in 2 lagen/randen maar in de boeg wordt er niet gewisseld van binnenste naar buitenste laag. Die wisseling zit in het rechte deel, in de boeg print de printkop gewoon een ononderbroken lijn lijkt het. Dus waar die bobbels in de boeg nou vandaan komen? Er lijkt meer aan de hand ja.
-toevoeging-
Zojuist weer een 3Dbenchy gestart. Nieuw gesliced, ditmaal met de Z-hop aan. Nieuwe rol PLA, ditmaal blauw. En..... same result als de witte en de blauwe. Ik heb de print gestopt nu. En tast in het duister. Het enige dat me nu opvalt is dat de printer bij de boeg niet in volle vaart met constant snelheid doorprint. Zowel de printkop als de extruder zie je (zo lijkt het) een heeeeeleboel kleine stapjes maken. Maar waarom.
@iDaniel Dat zeg je netjes. Zeg maar gerust, die boeg ziet er niet uit.
-toevoeging-
Zojuist weer een 3Dbenchy gestart. Nieuw gesliced, ditmaal met de Z-hop aan. Nieuwe rol PLA, ditmaal blauw. En..... same result als de witte en de blauwe. Ik heb de print gestopt nu. En tast in het duister. Het enige dat me nu opvalt is dat de printer bij de boeg niet in volle vaart met constant snelheid doorprint. Zowel de printkop als de extruder zie je (zo lijkt het) een heeeeeleboel kleine stapjes maken. Maar waarom.
[ Voor 18% gewijzigd door Snelletomaat op 06-02-2021 15:26 ]