Ik ben dit ding aan het printen voor een vriend (door mij ontworpen houder voor z'n router. (~10 cm breed))
Ik print met PETG, maar daar heb ik nog niet heel veel ervaring mee.
Ik heb wat andere printjes gemaakt en die trokken een beetje krom vanuit de hoekjes, maar dat was geen probleem. Dit ontwerp is echter nogal strak gedimensioneerd, en het moet mooi blijven, dus kan het wel een probleem worden.
De print loopt al, en ik dacht er aan om er een gewicht in te leggen als de print hoog genoeg was, maar toen vroeg me opeens af of het waarom ik niet gewoon een paar neodymium magneetjes in de hoeken zou leggen. Ik heb het voorzichtig aan de rand getest, en het bed zelf is niet magnetisch genoeg voor veel kracht, dus dan moet ik er een onder het bed hangen en een in de print leggen. Heeft iemand dat wel eens geprobeerd? Zou het een slecht plan zijn?
Ik print met wit Real PETG van 123-3d, ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie settings hiervoor zijn.
Ik print op 240 °C, met bed op 50 graden voor eerste laag, dan naar 55 en dan handmatig om de zoveel tijd er een graad bij. fan op 20%
(Het kromtrekken had ik geen last meer van toen ik dat begon te doen, maar die prints deed ik ook met een brim , dus dat zou het ook geweest kunnen zijn. Ook waren het geen prints met hele grote bodem vlakken)