Het eerste wat ik dacht bij deze foto, en ze zijn een toilet vergeten op de verdieping, en zijn dan maar "kasteelachtig" gaan denken.
En wat zien we op het plan? Kzat er precies niet echt ver naast

dreamscape schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:25:
[...]
Wel een paar andere curieuze details. Een vreemd kookeiland waarbij je op de convectorput moet staan tijdens het koken. En dan kun je achter je uit de koelkast je groente pakken, om het eiland heen lopen naar de wasbak om groente te wassen en dan weer terug naar het fornuis. Ook jammer dat ze de opstaande rand aan de achterkant van het fornuis hebben laten zitten. Die steekt nu midden uit het kookeiland, terwijl je hem er gewoon af kunt schroeven...
De badkamer is helaas betegeld door een slechtziende tegelzetter. Ook zo jammer.
(edit: ah, dat werd hierboven ook al gemeld, maar toen stond mijn bijdrage nog in de steigers en werd ik gebeld...)
Ik had zo'n een vermoeden dat het pand vroeger door een bank of dergelijke was gebruikt, verklaart dan ook die kluisdeur, die ga je echt niet op 2dehands scoren en in je pand inbouwen. Dit verklaart dan ook rare indeling en de aanwezigheid van die centrale stofzuigerunit. Dit is nooit gezet geweest als woning maar als kantoor, maar je wil wel een keuken en badkamer inbouwen als je het als woning wil verkopen.
Op de streetview van 2009 vond ik nog een foto, waarop die zijaanbouw met garages er niet is, en waar op de ramen boven de inkomdeur de letters CCB hangen. In 2015 lijkt het me dat ze met de verbouwing bezig zijn.
https://www.google.be/map...Dl8Fxg!2e0!7i13312!8i6656
[
Voor 59% gewijzigd door
Arator op 07-12-2019 14:17
]