Verschrikkelijke muren maar wel echt goedkoop voor een vrijstaand huis van die maat. (Ik kom uit regio Den Haag)PaT schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:47:
[...]
Zulke muren hadden we in ons huis ook toen we het kochten. Dat zijn geen grappen. Eerst egaliseren en daarna weer afwerken
Er zijn blijkbaar mensen die dit mooi vinden.
Ach, volgens de plattegrond is het de schuur en de garage.Arjan A schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:44:
En dan deze woning in Onstwedde. Bij het zien van de foto denk je wellicht dat dit een schuurtje is dat bij de woning hoort. Niets is minder waar....
Woonboerderijen met een aangebouwde schuur/garage of deel zijn toch niet zo heel uitzonderlijk? Maar je mag er wel wat aan verbouwen inderdaad. Alleen al alle ruimten die niet op de foto zijn gezet... Wel genoeg gras om te maaien op een vrije zaterdagmiddag
Nee, dit is wel degelijk de achterkant van de woning (check deuren en ramen maar op de plattegrond)JeroenE schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:06:
[...]
Ach, volgens de plattegrond is het de schuur en de garage.
Woonboerderijen met een aangebouwde schuur/garage of deel zijn toch niet zo heel uitzonderlijk? Maar je mag er wel wat aan verbouwen inderdaad. Alleen al alle ruimten die niet op de foto zijn gezet... Wel genoeg gras om te maaien op een vrije zaterdagmiddag

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ergens word ik van dit soort foto's altijd een beetje droef. Zie de staat van de woning, de staat van de inrichting.
Daar heeft dus iemand tientallen jaren gewoond en gewerkt. Waarschijnlijk geen kinderen, of ze wilden het bedrijf niet overnemen. Geen koper kunnen vinden of met stug Oost Groningse mentaliteit dan maar gesloten ipv verkopen aan een vreemde.
En beetje bij beetje, jaar na jaar, verloederd het verder. Zowel de regio als de woning en de bewoners. Onderhoud en nieuwe meubels....niet nodig, is de bewoner toch te oud voor. Etc.
Ja, ik krijg er wel een treurig gevoel bij...….
Daar heeft dus iemand tientallen jaren gewoond en gewerkt. Waarschijnlijk geen kinderen, of ze wilden het bedrijf niet overnemen. Geen koper kunnen vinden of met stug Oost Groningse mentaliteit dan maar gesloten ipv verkopen aan een vreemde.
En beetje bij beetje, jaar na jaar, verloederd het verder. Zowel de regio als de woning en de bewoners. Onderhoud en nieuwe meubels....niet nodig, is de bewoner toch te oud voor. Etc.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Volgens de plattegrond zitten aan de achterkant van het grote gebouw een schuur en een garage. Zoom maar eens in, dan kan je de tekst lezen in de grote grijze vlakken.Arjan A schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:09:
Nee, dit is wel degelijk de achterkant van de woning (check deuren en ramen maar op de plattegrond)
Dat bedoel ik dus met een woonboerderij met aangebouwde schuur/garage of deel. Bij kop-hals-romp-boerderijen zie je een mooie afscheiding tussen het woongedeelte (de kop) en het schuurgedeelte (de romp) maar je hebt ook modellen zoals deze waarbij de overgang aan de buitenkant minder duidelijk is te zien.
Bedankt he.... nu wordt ik achtervolgd door Marcel wanders advertenties op het internetOme Ernst schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:56:
[...]
Ik kon hem ook niet, maar dat zegt natuurlijk niets
Om de man toch een eerlijke kans te geven, heb ik toch maar even alles van zijn website bekeken.
Dit is wel mooi : https://www.marcelwanders.com/work/mad-collection ( ook even naar beneden scrollen)
Deze is ook wel mooi, of iig ik snapte wat hij met het ontwerp wilde, en
als je er de ruimte voor hebt, denk ik niet verkeerd : https://www.marcelwanders.com/work/tulip-dahlia
Maar voor de rest.....Yikes !!
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
Beetje tweaker weet toch wel hoe je die omzeilt?ConQuestador schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:06:
[...]
Bedankt he.... nu wordt ik achtervolgd door Marcel wanders advertenties op het internet
k kan er niets aan doen, maar ook dit doet me weer wat. Ik heb schijnbaar een zwak voor objecten die je naar een ander tijdperk transporteren.Arjan A schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:44:
En dan deze woning in Onstwedde. Bij het zien van de foto denk je wellicht dat dit een schuurtje is dat bij de woning hoort. Niets is minder waar....
[Afbeelding]
Wel een lekker authentiek interieur
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop/onstwedde/huis-41451082-holte-43/
Tja. Wat @TakeAway zei.ConQuestador schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:06:
[...]
Bedankt he.... nu wordt ik achtervolgd door Marcel wanders advertenties op het internet
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Je kijkt hier naar 240k....
1 kamer. Ik vind het een beetje "aan de prijs."
https://www.funda.nl/koop...30712-lijndenstraat-26-b/
Is dat de voorkant? Best een smalle voorgevel voor toch een redelijk grote woning (maar om het een villa te noemen vind ik ook weer wat overdreven). En wat zit er aan de straatkant? Een veranda/serre?Arjan A schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:44:
Kijk eens wie we daar weer hebben:
https://www.funda.nl/koop...877514-anton-pieckhof-12/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hoezo, alles onder 10.000,-/m² is toch een koopje in Amsterdam?Ome Ernst schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:00:
[Afbeelding]
Je kijkt hier naar 240k....
1 kamer. Ik vind het een beetje "aan de prijs."
https://www.funda.nl/koop...30712-lijndenstraat-26-b/
Dit pand moet ik toch echt even delen met jullie: https://www.funda.nl/koop...s-87894690-waagstraat-28/

"That's what I do. I drink and I know things."
Een glas waterchocolade voor maar 5 ct!Frozenhands schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:18:
Dit pand moet ik toch echt even delen met jullie: https://www.funda.nl/koop...s-87894690-waagstraat-28/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toen kon het nog allemaal haha ;-)

Waterchocola?
Glas kwast?
Champagneciter?
..wat?
Glas kwast?
Champagneciter?
..wat?
Ja, de woningen in de binnenstad zijn over het algemeen ouder dan dat. Zelf heb ik een huis uit 1905 in de binnenstad.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:47:
Alsof je 100 jaar terug in de tijd gaat..
Ik vind het wel wat hebben..
Het huis van onze buurman stond te koop, tot mijn verrassing verkocht. Geen idee voor welke prijs, maar ik hoop niet voor de vraagprijs. Er moet volgens mij wel 2 of 3 ton verbouwd worden.
https://www.funda.nl/koop...0548-akkerwindestraat-23/
Ik mag ook hopen niet tegen de vraagprijs, maar het huis heeft absoluut charme, als je door het achterstalligeAristos schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:52:
Het huis van onze buurman stond te koop, tot mijn verrassing verkocht. Geen idee voor welke prijs, maar ik hoop niet voor de vraagprijs. Er moet volgens mij wel 2 of 3 ton verbouwd worden.
onderhoud en het gedateerde interieur heen kijkt. Er zal behoorlijk wat geld in moeten inderdaad om het up to date te krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Ome Ernst op 22-10-2019 09:59 ]
Waterchocola is nog wel te raden, water met cacao in tegenstelling tot melk met cacao.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:34:
Waterchocola?
Glas kwast?
Champagneciter?
..wat?
Al vind ik het raam dat de cacao 5 cent kost (water is immers gratis), maar een glas melk kost 5 ct en chocolademelk slechts 6 cent.
Die andere 2 zou ik ook niet weten. Hoe maak je van Champagne cider? Cider uit de streek Champagne?
Kwast is een mix van heet water, citroensap en bruine basterdsuiker. Tenminste dat was bij ons thuis vroeger zo. Volgens de wiki kan het met elke willekeurige zoetstof.
Kwast is een warme (citroen) limonade. Kun je nog steeds krijgen, wie is er niet mee groot geworden (in de jaren 80 en 90), was redelijk normaal en volop te krijgen hier in groningen.
Wow, dat pand kunnen ze zo oppakken en in het openluchtmuseum zetten.Frozenhands schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Laten ze die nou net hebben in Enkhuizen: Zuiderzee museumEnigmaNL schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:25:
[...]
Wow, dat pand kunnen ze zo oppakken en in het openluchtmuseum zetten.

Leuk appartementje in Amsterdam als belegging. In verhuurde staat. Prima zou je denken. Jaaropbrengsten huur: € 1760,- en de servicekosten, waarvan onduidelijk is of die voor kosten van de huurder zijn, zijn € 102,- per maand.
In het gunstigste geval zijn die € 1760,- dus de huuropbrengsten (zonder servicekosten). In het minst gunstige geval is de daadwerkelijke opbrengst iets meer dan € 500,- per jaar.
https://www.funda.nl/koop...31962-verversstraat-57-b/
Bijna zonde om te verbouwen...EnigmaNL schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:25:
Wow, dat pand kunnen ze zo oppakken en in het openluchtmuseum zetten.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
En die huurder gaat er natuurlijk nevernooit uit, € 150 huur per maand (excl. servicekosten) voor een 2-kamer appartement in hartje Amsterdam....Ojjorz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:27:
[Afbeelding]
Leuk appartementje in Amsterdam als belegging. In verhuurde staat. Prima zou je denken. Jaaropbrengsten huur: € 1760,- en de servicekosten, waarvan onduidelijk is of die voor kosten van de huurder zijn, zijn € 102,- per maand.
In het gunstigste geval zijn die € 1760,- dus de huuropbrengsten (zonder servicekosten). In het minst gunstige geval is de daadwerkelijke opbrengst iets meer dan € 500,- per jaar.
Ja precies, en zonder huurovereenkomst!Hulkkonen schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:33:
[...]
En die huurder gaat er natuurlijk nevernooit uit, € 150 huur per maand (excl. servicekosten) voor een 2-kamer appartement in hartje Amsterdam....
Wat een bizar verhaalOjjorz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:27:
[Afbeelding]
"GEEN BEZICHTIGING MOGELIJK, GEEN HUUROVEREENKOMST. WORDT VERKOCHT "AS IS ""
Ben wel echt benieuwd naar het verhaal hier achter.
De normale vierkantemeterprijs daar is ook minimaal 3 keer zo hoog.
Hoef het niet eens te kopen, maar wil het best huren... zelfs voor het dubbele!
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 22-10-2019 11:37 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De buren van nr 21 zullen het interieur wel kunnen waarderen.....
funda linkje: https://www.funda.nl/koop...s-40839257-amstenrade-21/

[ Voor 10% gewijzigd door Rdam op 22-10-2019 11:38 . Reden: plaatje werkt niet ]
Het is veel geld. Maar ook héél veel ruimte, met parkeergelegenheid op eigen terrein. En met een zéér goede mogelijkheid voor dubbele of zelfs driedubbele bewoning. Een paar honderd meter er vandaan betaalden vrienden 3 ton voor 100m2 benedenwoning met tuin, wel in betere staat.Aristos schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:52:
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
2 ton verbouwen is ook wel wat. Dat is alleen voor de mensen met 2 enorme linkerhanden.Ivow85 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:48:
[...]
Het is veel geld. Maar ook héél veel ruimte, met parkeergelegenheid op eigen terrein. En met een zéér goede mogelijkheid voor dubbele of zelfs driedubbele bewoning. Een paar honderd meter er vandaan betaalden vrienden 3 ton voor 100m2 benedenwoning met tuin, wel in betere staat.
Ik denk dat je met een ton en niet al te gekke wensen heel, heel ver komt. Onder voorbehoud dat je verder geen idiote gebreken tegen komt.
K to the KillaZ
Eerder €1760 per maand lijkt me. Typfout wellicht?Ojjorz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:27:
[Afbeelding]
Heb je nu jezelf gedoxxed met dit bericht? Maargoed, je komt volgend jaar waarschijnlijk vanzelf achter de koopprijs via je WOZ taxatierapport.Aristos schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:52:
Is dat een zwarte plek boven de geiser?Aristos schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:52:

Zo'n plek is niets bijzonders boven een hittebron. Warme lucht stijgt op. En als die warme lucht wat vuil is, dan is het resultaat dat het vuil zich vasthecht aan de oppervlakken.dakong schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:03:
[...]
Is dat een zwarte plek boven de geiser?
[Afbeelding]
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Nou ik heb nog nooit een zwarte plek boven een C.V., geiser, fornuis of wat dan ook gezien. Het lijkt me vooral een teken van slechte afzuiging/ventilatie. Je zal niet de eerste zijn die het loodje legt door koolmonoxide vergiftiging.Ivow85 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:06:
[...]
Zo'n plek is niets bijzonders boven een hittebron. Warme lucht stijgt op. En als die warme lucht wat vuil is, dan is het resultaat dat het vuil zich vasthecht aan de oppervlakken.
Het is een open geiser. Waar zie jij een afvoer van rookgassen?dakong schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:09:
[...]
Nou ik heb nog nooit een zwarte plek boven een C.V., geiser, fornuis of wat dan ook gezien. Het lijkt me vooral een teken van slechte afzuiging/ventilatie. Je zal niet de eerste zijn die het loodje legt door koolmonoxide vergiftiging.
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 22-10-2019 12:18 ]
/▌
Je vraagt je bijna af of de verkoper zelf de huurder is.Richh schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:36:
[...]
Wat een bizar verhaalHoezo woont daar iemand die maar 100 euro per maand inlegt voor huur in hartje Amsterdam? Hoezo woont diegene er nog steeds?
"GEEN BEZICHTIGING MOGELIJK, GEEN HUUROVEREENKOMST. WORDT VERKOCHT "AS IS ""
Ben wel echt benieuwd naar het verhaal hier achter.
De normale vierkantemeterprijs daar is ook minimaal 3 keer zo hoog.
Hoef het niet eens te kopen, maar wil het best huren... zelfs voor het dubbele!
Hey das eigenlijk helemaal geen gekke gedachte: je hut verkopen, overwaarde incasseren en voor je netto hypotheeklasten (of lagerswtimmer schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:19:
[...]
Je vraagt je bijna af of de verkoper zelf de huurder is.
Ergo: goedkoper wonen en de overwaarde kun je opmaken op de Bahama's.
Dan ben je weinig bekend met huizen die een ouderwetse gashaard of geiser hebben.dakong schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:09:
[...]
Nou ik heb nog nooit een zwarte plek boven een C.V., geiser, fornuis of wat dan ook gezien. Het lijkt me vooral een teken van slechte afzuiging/ventilatie. Je zal niet de eerste zijn die het loodje legt door koolmonoxide vergiftiging.
Maar dergelijke zwarte aanslag van stof zie je in moderne panden ook wel eens rond de openingen van de mechanische ventilatie, wanneer de schoonmaak met de Franse slag gaat. Het is zegmaar niet iets wat in een paar weken ontstaat.
Precies, hutje in de crisis gekocht voor de helft, lekker verkopen, bak met geld er bij en voor 100 de maand in Amsterdam wonen. Geniaal!Sammy_tukker schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:24:
[...]
Hey das eigenlijk helemaal geen gekke gedachte: je hut verkopen, overwaarde incasseren en voor je netto hypotheeklasten (of lager![]()
) een huur overeenkomst met jezelf aan de kopende partij in de maag splitsen.
Ergo: goedkoper wonen en de overwaarde kun je opmaken op de Bahama's.
Dat is best een geniaal ideeswtimmer schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:19:
[...]
Je vraagt je bijna af of de verkoper zelf de huurder is.
Omdat ik die dubbele voordeur zag zat ik ook al naar de plattegrond te kijken, maar ik kan niet goed achterhalen hoe de indeling zou moeten zijn bij dubbele of driedubbele bewoning. Waarschijnlijk zijn er hier en daar wat muren weggehaald.Ivow85 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:48:
[...]
Het is veel geld. Maar ook héél veel ruimte, met parkeergelegenheid op eigen terrein. En met een zéér goede mogelijkheid voor dubbele of zelfs driedubbele bewoning. Een paar honderd meter er vandaan betaalden vrienden 3 ton voor 100m2 benedenwoning met tuin, wel in betere staat.
Het heeft inderdaad we heel veel potentie, maar het moet wel goed opgeknapt worden.
[ Voor 6% gewijzigd door HeleBoel op 22-10-2019 14:59 ]
De keuken ook: een gaskookplaat (of hoe noem je deze variant) boven op het gasfornuis, want die laatste zal wel niet goed meer werken. Om van de afzuiger daarboven maar te zwijgen.Panzer_V schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:12:
Ergens word ik van dit soort foto's altijd een beetje droef. Zie de staat van de woning, de staat van de inrichting.
Deze wordt nog lastig, want agrarische bestemming, en iets anders dan platgooien en nieuw bouwen kan hier eigenlijk niet. Om het puur voor de (landbouw)grond te kopen is het (veel) te duur, en om een nieuwe boerderij te beginnen is goed 1 hectare dan wel weer heel erg klein.
Dus: je zult redelijk zeker willen weten dat de gemeente de bestemming zou willen veranderen naar wonen, of nog andere grond er bij kopen, en zo gek zijn een boerderij te willen beginnen. Succes met de stikstof.
Via de kantonrechter de huurder eruit zien te krijgen. Lijkt een redelijk haalbare kaart, het weigeren van een redelijk (nieuw) huurcontract wordt als goede reden gezien. En 1760 euro per jaar voor een 2 kamer appartement in Amsterdam is natuurlijk belachelijk.Ojjorz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:27:
[Afbeelding]
Knap beroerde opbrengst, 1760 euro per jaar. En dat gaat in 2021 of 2022 nog vervelender worden. Je mag de rente van je 2e hypotheek al niet aftrekken, maar de opbrengt is ook belastingvrij. Maar straks betaal je belasting over een verschil in rendement. Regels snap ik niet helemaal, maar komt er op neer dat met een hypotheek van 140.000 en een Woz waarde van 200.000 euro nu een paar tientjes belasting betaal, en in 2022 bijna 2000 euro. Plus, als je een hypotheek wilt als belegging kom je niet bij de particuliere hypotheekverstrekking uit maar de zakelijke. Die financieren normaal gesproken zo'n 70% van de waarde en je hebt wat extra buffer nodig (precies 60K op de bank is in dit geval dan niet genoeg zeg maar). En dat allemaal voor 1760 euroOjjorz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:27:
[Afbeelding]

Exact expert nodig?
Maar hoe is dit een goed belegginsobject. Goed kost 180 ruggen. 1760 per jaar zou een hele lange terugverdientijd betekenen. Dus waarom dit een goed beleggingsobject is snap ik eerlijk gezegd ook niet.
De truc is natuurlijk dat je de huurders er uit moet krijgen en het dan voor het dubbele kan verkopen, maar als je geen voodoo trucs machtig bent zal het een moeilijke zaak worden.peakrever schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:33:
Maar hoe is dit een goed belegginsobject. Goed kost 180 ruggen. 1760 per jaar zou een hele lange terugverdientijd betekenen. Dus waarom dit een goed beleggingsobject is snap ik eerlijk gezegd ook niet.
Je hebt nog wel wat ademruimte als je het koopt en pas 10 jaar later kan verkopen omdat de huurders dan pas eieren voor hun geld nemen, maar de verkoper verkoopt het niet zo maar lijkt me voor die prijs.
Ik zelf als huurder zal meteen een bod doen en het dan door verkopen voor het dubbele ,aar misschien verkoopt de huurder het pand zelf wel:)
Festina lente
Die huurder is er zo uit; http://www.advocaten.nl/o...s-dringend-eigen-gebruik/
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik heb een jaar of 6 geleden een advertentie gezien op Funda van een pandje in de grachtengordel waarin stond dat de bovenste verdieping (van 3) bewoond werd door een vrouw van 78 en dat gratis mocht blijven doen tot haar dood.
Geen idee hoe je dat juridisch dicht tikt maar op zich wel een oplossing als je alvast wel wil cashen voor je dood maar wel wil blijven wonen. En als de andere partij de gok wil nemen... Ze kan 79 worden of 110.
Het huis is in ieder geval verkocht of van de markt gehaald want terugvinden kan ik niet meer.
Soort op-eet-hypotheek maar dan anders.
Geen idee hoe je dat juridisch dicht tikt maar op zich wel een oplossing als je alvast wel wil cashen voor je dood maar wel wil blijven wonen. En als de andere partij de gok wil nemen... Ze kan 79 worden of 110.
Het huis is in ieder geval verkocht of van de markt gehaald want terugvinden kan ik niet meer.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Huis ziet er cool uit, maar is volgens mij onwijs onhandig ingericht. Ook vonden ze het heel belangrijk dat de bijzondere douche matcht met de bijzondere kleur in de keuken (check ook de 'kookplaat'):
https://www.funda.nl/koop...1433462-vrouwenpolder-44/

De duivel zit in punt 3:CeesKees schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:25:
Niet onmogelijk, wel lastig.Voorwaarden aan opzegging
De wet stelt drie voorwaarden aan een geldige opzegging.(...)
- Het eigen gebruik moet dringend zijn.
- De uit te voeren belangenafweging moet in het voordeel van de verhuurder uitvallen.
- Er moet passende, vervangende woonruimte voor de huurder beschikbaar zijn.
Aanwezigheid passende woonruimte
Als de belangenafweging in het voordeel van de verhuurder uitvalt, zal de vordering alsnog niet worden toegewezen als er geen passende, vervangende woonruimte voor de huurder voorhanden is. Van passende woonruimte is sprake als de huurder deze woonruimte, gezien zijn inkomen kan betalen. De vervangende woning hoeft dus niet per se even duur of goedkoper te zijn dan het gehuurde.
@koppensneller die douche doet me denken aan ouderwetse maandverbandreclame

[ Voor 3% gewijzigd door burnedhardware op 22-10-2019 22:02 ]
Be careful what you whish forWuursj schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:37:
Ik heb een jaar of 6 geleden een advertentie gezien op Funda van een pandje in de grachtengordel waarin stond dat de bovenste verdieping (van 3) bewoond werd door een vrouw van 78 en dat gratis mocht blijven doen tot haar dood.
http://www.bpensio.com/nl/verkoop-op-lijfrente/
https://www.nytimes.com/1...lasts-apartment-heir.html
[ Voor 5% gewijzigd door Sparhawk op 22-10-2019 22:26 ]
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Die kookplaat heeft gewoon een deksel. Zit een normale kookplaat onder. Ik vind het wel een mooi huis.Koppensneller schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:00:
Huis ziet er cool uit, maar is volgens mij onwijs onhandig ingericht. Ook vonden ze het heel belangrijk dat de bijzondere douche matcht met de bijzondere kleur in de keuken (check ook de 'kookplaat'):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik vind het ook wel een mooi huis (dat blauwe). Het mag misschien je smaak niet zijn, en ik zou er zelf niet opgekomen zijn, met het heeft wel stijl, is consequent uitgevoerd, de kleurencombinaties slaan ergens op, ik zou niet klagen als het van mij was hoor
De opgegeven woonoppervlakte kan nooit behaald worden: (7,37*11,70)+(7,47*12,16)+(11,74+4,28)+(2,11*12,16) = 218,7418. Dat is inclusief serre die alleen verwarmt wordt met een straalkacheltje, dus eigenlijk zit het net rond de 193m2. Meer dan 50m2 teveel opgegeven.Koppensneller schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En het is niet dringend. Je koopt zelf een huis in verhuurde staat. Wat verwacht je dan? Als je zelf woonruimte nodig hebt zul je een huis zonder huurder moeten kopen.burnedhardware schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:00:
[...]
De duivel zit in punt 3:
[...]
Niet onmogelijk, wel lastig.
Het is zeer lastig.
Ik waardeer je optimisme maar het lijkt me een stuk moeilijker dan je voordoet.CeesKees schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:25:
Voorkomend nadeel is dat je de beste man/vrouw ook passende woonruimte moet aanbieden, je kan hem/haar moeilijk in Groningen neerzetten
Een voorbeeld van dringend eigen gebruik is wanneer de verhuurder zelf geen woonruimte (meer) heeft. De belangenafweging kan vervolgens echter weer in het voordeel van de huurder uitslaan, als blijkt dat de woningnood van de verhuurder aan hemzelf te wijten is. Verkoop van de woning is geen reden om de huurovereenkomst op te zeggen op grond van dringend gebruik.
Festina lente
Er zit toch vloerverwarming in de serre / tuinkas?:CrashOne schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:46:
[...]
Dat is inclusief serre die alleen verwarmt wordt met een straalkacheltje, dus eigenlijk zit het net rond de 193m2. Meer dan 50m2 teveel opgegeven.
De gehele benedenverdieping heeft een strakke plavuizenvloer en wordt inclusief de entresol en tuinkas verwarmd middels hoofdvloerverwarming.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Ik vind het echt een mooi huis.Koppensneller schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:00:
Die kookplaten zijn topspul van Gaggenau. Het deksel scharniert omhoog.Koppensneller schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:00:
Ah, ik zie het. Ik vermoed dat het door de hoogte en glas verre van voldoende is. Er hangen daar namelijk ook twee straalkacheltjes:Wuursj schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 07:42:
[...]
Er zit toch vloerverwarming in de serre / tuinkas?:
[...]
https://www.funda.nl/koop...vrouwenpolder-44/#foto-18
https://www.funda.nl/koop...vrouwenpolder-44/#foto-16
Ik vermoed zelfs 4, maar herken die vlakke platen niet direct.
Kijk je som nog eens na, je doet 11,74 plus 4,28 in plaats van vermenigvuldigen met elkaar, ik kom op 256,61 m2 vloeroppervlakte ex berging: (12,16*9,88)+(11,70*7,37)+(11,74*4,28) = 120,14+86,23+50,25CrashOne schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:46:
De opgegeven woonoppervlakte kan nooit behaald worden: (7,37*11,70)+(7,47*12,16)+(11,74+4,28)+(2,11*12,16) = 218,7418. Dat is inclusief serre die alleen verwarmt wordt met een straalkacheltje, dus eigenlijk zit het net rond de 193m2. Meer dan 50m2 teveel opgegeven.
Verder mis jij de tussenmuur van de serre/woonkamer, die 30 cm die ze in de tekening aangeven over 12 meter is ook even 4m2(!).
Die blauwe vlakke platen zijn gewoon designlampen. Ik vermoed dat het ondanks het dikke glas toch nog best wel fris kan worden in de serre, je mist immers toch een berg isolatie t.o.v. de buitenmuur. Met die straalkacheltjes zit je alsnog lekker, terwijl je niet het hele hok warm hoeft te stoken.CrashOne schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:33:
Ah, ik zie het. Ik vermoed dat het door de hoogte en glas verre van voldoende is. Er hangen daar namelijk ook twee straalkacheltjes:
https://www.funda.nl/koop...vrouwenpolder-44/#foto-18
https://www.funda.nl/koop...vrouwenpolder-44/#foto-16
Ik vermoed zelfs 4, maar herken die vlakke platen niet direct.
Wat ik mij dan weer afvraag, in de zomer wordt zo'n kas ook lekker warm. Hebben die franse balkons dan wel zin?
I stand correctedPizza_Boom schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:37:
[...]
Kijk je som nog eens na, je doet 11,74 plus 4,28 in plaats van vermenigvuldigen met elkaar, ik kom op 256,61 m2 vloeroppervlakte ex berging: (12,16*9,88)+(11,70*7,37)+(11,74*4,28) = 120,14+86,23+50,25
Verder mis jij de tussenmuur van de serre/woonkamer, die 30 cm die ze in de tekening aangeven over 12 meter is ook even 4m2(!).
[...]
Sowieso vraag ik me af waarom de slaapkamers / serre de oriëntatie zuidwest hebben, ik had hem gespiegeld gebouwd warmte technisch gezien.Pizza_Boom schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:37:
[...]
Kijk je som nog eens na, je doet 11,74 plus 4,28 in plaats van vermenigvuldigen met elkaar, ik kom op 256,61 m2 vloeroppervlakte ex berging: (12,16*9,88)+(11,70*7,37)+(11,74*4,28) = 120,14+86,23+50,25
[...]
Die blauwe vlakke platen zijn gewoon designlampen. Ik vermoed dat het ondanks het dikke glas toch nog best wel fris kan worden in de serre, je mist immers toch een berg isolatie t.o.v. de buitenmuur. Met die straalkacheltjes zit je alsnog lekker, terwijl je niet het hele hok warm hoeft te stoken.
Wat ik mij dan weer afvraag, in de zomer wordt zo'n kas ook lekker warm. Hebben die franse balkons dan wel zin?
Waarschijnlijk omdat je dan in de wintermaanden wel lekker in het zonnetje kan zitten zonder in de wind te zitten?ocrammarco schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:35:
[...]
Sowieso vraag ik me af waarom de slaapkamers / serre de oriëntatie zuidwest hebben, ik had hem gespiegeld gebouwd warmte technisch gezien.
Aantal woningen met daarbij de prijs per m2:
https://www.pararius.nl/h...oosdrecht/d8864175/drecht
€24.875 (duurste die ik kon vinden)
https://www.pararius.nl/h...ren-nh/45c1b63e/de-noolen
€21.717
Maar ook grotere woningen:
https://www.pararius.nl/a...180/pieter-de-hoochstraat
208m2 voor €17.548 per m2
Aan de andere kant kan je ook voor €266 een opknappertje met 334m2 woonoppervlakte kopen in Wierum
https://www.pararius.nl/h...a9/master-sinnemastrjitte
Al zou ik deze platgooien en er wat nieuws neerzetten
€21.717
Aan de andere kant kan je ook voor €266 een opknappertje met 334m2 woonoppervlakte kopen in Wierum
Die tweede, een 2 onder 1 kap van 100 m2 voor 2.1 miljoen!! Geen wonder dat het al zolang te koop staat, wat hebben de bewoners gesnoven voor zo'n vraagprijs...
Ik vermoed dat ze de goedkoopste makelaar hebben gezocht en de gok hebben gewaagd (Mijn Huis Makelaardij kost €197,- voor een plaatsing, met 1 foto
)

Gezellige Funda-foto deze. De rest bewaar ik voor de doorklikkers. 
Het is in elk geval niet alledaags.

https://www.funda.nl/koop/vijlen/huis-41430140-hopschet-10/

[ Voor 7% gewijzigd door snmght op 23-10-2019 15:57 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Niet mijn smaak, maar wel netjes gedaan en consequent doorgevoerd.snmght schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:56:
[Afbeelding]
"Een garage is te huur via de gemeente voor € 1,- per jaar." <- dat valt dan wel weer mee

Daar wil ik ook wel een paar garages hurenHulkkonen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:33:
[...]
Niet mijn smaak, maar wel netjes gedaan en consequent doorgevoerd.
"Een garage is te huur via de gemeente voor € 1,- per jaar." <- dat valt dan wel weer mee
/▌
In Belgie is dat een gebruikelijke manier van verkopen. Je betaald dan zelfs nog maandelijks een fooi aan die vrouw ook als aanvulling op haar AOW. Het heet verkoop op lijfrente en je hoopt dan gewoon dat ze niet te lang blijft leven en dan heb je huis voor een goedkope prijs.Wuursj schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:37:
/▌
Je hebt het hier steeds over m2 en oppervlak maar je bedoelt woonoppervlakte. Die eerste woning mag dan misschien 40 m2 zijn. Het hele perceel is dan wel weer 8.320 m2. Volgens mij gaat het zelfs om een eigen eiland met veel privacy.CrashOne schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:38:
Aantal woningen met daarbij de prijs per m2:
€21.717
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Man man mansnmght schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:56:
[Afbeelding]

Ja, precies. Die 40m2 woonboot die er nu ligt is leuk en maakt dat de prijs per m2 heel hoog lijkt, maar met deze twee zaken wordt het toch wat anders:Jorissie87 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:32:
[...]
Je hebt het hier steeds over m2 en oppervlak maar je bedoelt woonoppervlakte. Die eerste woning mag dan misschien 40 m2 zijn. Het hele perceel is dan wel weer 8.320 m2. Volgens mij gaat het zelfs om een eigen eiland met veel privacy.
Bijna 8500m2 aan privé-eiland waar je ook nog eens een woonark tot 200m2 neer mag leggen, dan vind ik een miljoen bijna meevallen.Op deze prachtige locatie mag men een grotere woonark neerleggen met de maximale afmetingen van 18 meter lang bij 6 meter breed, over twee woonlagen met een totaal van ca. 200 m2 aan woonoppervlakte.
Het eiland met eigen water is volledige eigendom, biedt volop privacy en heeft meerdere aanlegsteigers, terrassen, een royaal gazon, goed onderhouden beschoeiing en een beschutte prive-haven voor meerdere boten.
Ook wel een mooi staaltje 'hier gaat iets mis in de backend' trouwens:
Ligging: aan vaarwater, aan het water, default.situations.outside_built-up_area, landelijk gebied, open gebied, vrij uitzicht
Ik was even verbaasd over de hoeveelheid keukens/kitchenettes, tot ik zag dat het een B&B is geweest. Ik verbaas me wel over de ruimte met het label 'slaapkamer/gastenverblijf' waar alleen een bureau en een kast staan...snmght schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:56:
[Afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door MDKorpel op 23-10-2019 22:53 ]
De woonark mag zelfs 5 keer zo groot worden, dus in feite koop je eerder land dan huis.Jorissie87 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:32:
[...]
Je hebt het hier steeds over m2 en oppervlak maar je bedoelt woonoppervlakte. Die eerste woning mag dan misschien 40 m2 zijn. Het hele perceel is dan wel weer 8.320 m2. Volgens mij gaat het zelfs om een eigen eiland met veel privacy.
Festina lente
Schat, ik wil graag spotjes in het plafond. " Hoeveel dan?" Doe maar wat. "Zeg niks meer"
https://www.funda.nl/koop...21630-voergang-59/#foto-6
Verder best een druk interieur.
Linkje: https://www.funda.nl/koop...uis-41421630-voergang-59/
Lang leve de Action!Kapteynn schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:12:
Ben hier dus even wezen kijken, want is om de hoek. Net straatje, A12 geen tot nauwelijks last van.il-Principe schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:37:
Een nostalgisch huis met echt nog authentieke details:
https://www.funda.nl/koop...s-41413591-malsenlaan-23/
Alleen verhouding prijs/locatie/staat is zeer apart, gezien je er waarschijnlijk 100k tegenaan moet gooien om het op te frissen.
oh en:
[...]
Maar, vergeet je mondkapje en sloophamer niet. Het moet binnen grondig worden aangepakt.
Maar, het huis an sich is best leuk. Het is omdat er teveel aan moet gebeuren maar anders hadden wij wel een bod uitgebracht. Maar wij hebben de tijd simpelweg niet.
En, dat voorbehoud kantonrechter valt best mee. Maar dat ga ik niet op een forum verder toelichten.
Ben wel vergeten te kijken wat voor vintage apparatuur het is.
[ Voor 0% gewijzigd door [Mad Max] op 24-10-2019 13:53 . Reden: typo ]
Leuk zo'n klein aquarium op de plek waar je normaal een magnetron/oven zou plaatsen... Oh wachtttt.....Kapteynn schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:12:
Schat, ik wil graag spotjes in het plafond. " Hoeveel dan?" Doe maar wat. "Zeg niks meer"

Deze huizen staan bij mij in de wijk. Prima buurt verder, alleen die "natuur" foto's zijn aan de noordkant van de wijk gemaakt. En dit huis staat aan de zuidkantKapteynn schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:12:
Hi DorpsgenootStarck schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:55:
[...]
Deze huizen staan bij mij in de wijk. Prima buurt verder, alleen die "natuur" foto's zijn aan de noordkant van de wijk gemaakt. En dit huis staat aan de zuidkant

Zo, die hebben volgens mij het hele assortiment van de woonwinkel in één keer gekochtKapteynn schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:12:
Ik vind al die slaapkamers ook wel erg volgepropt overigens

Ik heb net een gesprek gehad met de aannemer van mijn nieuwbouw project, kosten ledpot ~350 euro ps.Kapteynn schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:12:
Als ik zoiets doe kom ik dus op ongeveer 7000 euro uit en genoeg licht om een wietplantage te beginnen
Toen hij klaar was, vroeg hij, "Zo goed ?"Kapteynn schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:12:
Zij, "Spot on"
Stiekem staat die te huur en niet te koop, maar moest hem wel even delen. Vanwege het prijskaartje van 1500€/maand, en DEZE DOUCHEKOP?? Wat doet die daar?
https://www.wonen-013.nl/woning-aanbod/korvelseweg-6/
https://www.wonen-013.nl/woning-aanbod/korvelseweg-6/

Het is daar ZO smerig en slecht onderhouden, vreemd dat dat bedrag moet gaan opbrengen, maar het zalN1ckk schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:30:
Stiekem staat die te huur en niet te koop, maar moest hem wel even delen. Vanwege het prijskaartje van 1500€/maand, en DEZE DOUCHEKOP?? Wat doet die daar?
wel naar een aantal Polen gaan, die er samen ingaan.
En die douchekop op die plek ? Misschien van het merk Waterpik wellicht ?
Uit de tekstKapteynn schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:12:
Zonder eigen ketel dus. Die maandprijs is ook best fors zegt mijn gevoelWarm water/verwarming via CV-ketel bouwjaar 2018, huur € 37,90 per maand, mogelijkheid tot koop behoort tot de opties.
WOZ waarde was 01-01-2018 346.000 dus als je de huurder het leven zuur genoeg maakt eruit krijgt, kun je het voor het dubbele verkopenpeakrever schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:33:
69 m2 (1 slaapkamer), 4350 euro/m2.dakong schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:25:
Iemand nog een opknappertje voor 300k:
https://www.funda.nl/koop...s-41439706-rottekade-158/
Voor iets dat nog net niet letterlijk uit elkaar valt, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
(Voorlopig) Energielabel F is haast vanzelfsprekend.
Zelfs de douche laat z'n kop hangen

[ Voor 6% gewijzigd door Wilke op 24-10-2019 16:45 ]
nou ja, die spotjes...en dan ook nog die lamp in de hoek met tig lampenKapteynn schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:12:
Tijdje geleden viel men over het het rijtjeshuis in Amsterdam voor anderhalf miljoen.
Het kan nog erger; 1.895.000 k.k. voor een verouderd/niet verbouwd exemplaar:

Maar ja, een paar huizen verderop staat dit te koop voor €2.000.000:

Ook een gezellige boel:
Lijkt rechtstrees uit The Sims te komen...

Ook een gezellige boel:
Lijkt rechtstrees uit The Sims te komen...

De makelaar dacht: be-spot-telijk.Ome Ernst schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:28:
[...]
Toen hij klaar was, vroeg hij, "Zo goed ?"
Zij, "Spot on"

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 24-10-2019 20:32 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Met 275 m² is het nauwelijks een rijtjeshuis te noemen.Piet91 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:24:
Tijdje geleden viel men over het het rijtjeshuis in Amsterdam voor anderhalf miljoen.
Een tuin van 20 meter diep is gigantisch voor wat tegenwoordig wel centrum Amsterdam genoemd mag worden, ook al is het niet de grachtengordel. Prijs van 7200/m² is in die zin redelijk goedkoop, maar er zal inderdaad nog wel wat op stukgeslagen moeten worden om het naar een vandaag de dag gewenst comfort en afwerkingsniveau te tillen. Als je dat doet kun je waarschijnlijk wel 10k/m² beuren, dus je hebt 2800x275= €770.000 te besteden aan een nieuw behangetje etc,.
Ik vraag me echt af wie dat nog kan betalen. Dat is 7k per maand aan hypotheek als je het huis wil (moet, volgens de regels) afbetalen. Zelfs als tweeverdiener gaat dat nog lastig worden.Piet91 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Of wordt dit alleen gekocht door mensen wiens huis door de bubbel ook zoveel opbrengt?
Signatures zijn voor boomers.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.