Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.866.618 views

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-09 16:19
Molen

Altijd al in een molen willen wonen? Wel lekker midden in de Randstad.

https://www.funda.nl/koop...s-86680744-noordeinde-96/

[ Voor 8% gewijzigd door karel-jacobse op 30-07-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
Akemi schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:06:
WOZ is helaas online ook niet beschikbaar. Die brandblusser naast het bed ! :)
Volgens mij is een (woon)boot een roerende zaak, en betaal je toch geen WOZ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Tuurlijk... :|

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/114/487/791_1080.jpg

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:40
BCM schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:36:
[...]

Volgens mij is dat schip NIET geïsoleerd. Krijg je dat wel boven de 10 graden in de winter?
Nee, dan moet je tijdelijk even in een hotel gaan zitten.

Ik vind het maar een raar ding. Zit er wel een ligplaatsvergunning op? Ik neem aan van wel maar. .. liggeld, erfpacht? Het blijft allemaal onvermeld.
Het ziet er echt uit alsof het voor de verkoop is opgeschilderd en die glazen dozen erin zijn gezet. Hoe zien ze voor je dat je daar woont bij vorst, dan moet je je in een van die glazen dozen terugtrekken, of met een winterparka aan in de keuken achter het fornuis gaan staan?
Maar er is ongetwijfeld een gek die het koopt en er nog blij mee is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ASW1 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:35:
[...]

Nee, dan moet je tijdelijk even in een hotel gaan zitten.

Ik vind het maar een raar ding. Zit er wel een ligplaatsvergunning op? Ik neem aan van wel maar. .. liggeld, erfpacht? Het blijft allemaal onvermeld.
Het ziet er echt uit alsof het voor de verkoop is opgeschilderd en die glazen dozen erin zijn gezet. Hoe zien ze voor je dat je daar woont bij vorst, dan moet je je in een van die glazen dozen terugtrekken, of met een winterparka aan in de keuken achter het fornuis gaan staan?
Maar er is ongetwijfeld een gek die het koopt en er nog blij mee is ook.
Hetzelfde denk ik als bij die andere 'woonboten' (tussen aanhalingstekens want ze hebben een verdieping en een zolder en zonnepanelen en lijken niet op boten).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Raznov schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:07:
[...]

Dat lijkt wel stickers 8)7. Vraag mij bijna af waarom je zoiets zou doen, maar dan "Sfeervolle woning in woonwijk De Essen!", aaaah ja, sfeervol! Boekenkaststickers over je hele woning.
Stickers :) Ik zat al te kijken wat dat voor rare boekenkast was in een deuropening, maar dat is ook een sticker.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Marzman schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:03:
[...]

Hetzelfde denk ik als bij die andere 'woonboten' (tussen aanhalingstekens want ze hebben een verdieping en een zolder en zonnepanelen en lijken niet op boten).
Da's een hardstikke leuk project met zelf(af)bouw woonarken, supergeisoleerd, ze hebben een onderling minigrid om elektriciteit van elkaar af te nemen en te verrrekenen, er zitten warmtepompen in die warmte onttrekken uit het water onder de arken etc...
Kortom daar zit je er wel comfortabel bij in de winter, je buurman uit die ongeisoleerde vuurtorenschuit komt dan waarschijnlijk steeds bij je op de koffie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Voor wie het verbouwde huis (+ enorme prijsstijging) uit Hoofddorp nog herinnert, hij is nu 'af' ;)
Huis in Hoofddorp gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop...is-40317053-kruislaan-22/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
"VERASSEND!!

staat er dan in omschrijving...jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:29

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

die stalen deuren zijn nu natuurlijk helemaal hip, al vind ik er geen reet aan.

maar wel fijn om te zien dat een verbouwing tegenwoordig toch nog kan zonder de hele tuin vol te tegelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:07
Over die vuurtorenboot zonder isolatie, vergeet de winter nog even, hoe zou het daar binnen zijn als het buiten 40 graden is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16
Water dempt zowel de hitte als de kou. Je hebt het hele jaar gewoon een woning van +10 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pirke schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:31:
Water dempt zowel de hitte als de kou. Je hebt het hele jaar gewoon een woning van +10 graden :)
Het water zal inderdaad wel als een soort heatsink werken in de zomer en een coldsink in de winter. Maar ik denk niet dat het genoeg is :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jochemd13 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:49:
Voor wie het verbouwde huis (+ enorme prijsstijging) uit Hoofddorp nog herinnert, hij is nu 'af' ;)
Huis in Hoofddorp gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop...is-40317053-kruislaan-22/
Ziet er best leuk uit, maar dat is inderdaad wel heel veel geld voor een rijwoning van 112m².

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackah
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-08 09:14
Smaken verschillen. Maar stiekem vind ik dit wel heel erg gaaf!
Panzer_V schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:38:
[...]

Prijs op aanvraag. Zal even "uniek" zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

Reinier

\o/

raceneus968 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:57:
"VERASSEND!!

staat er dan in omschrijving...jammer
"Deze supermoderne tool word je aangeboden"

Makelaars. Je zou €250 per taalfout op hun courtage in mindering moeten brengen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:10
Reinier schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:31:
[...]

"Deze supermoderne tool word je aangeboden"

Makelaars. Je zou €250 per taalfout op hun courtage in mindering moeten brengen.
Foutieve samentrekkingen en idiote zinsconstructies, daar hebben ze ook twee linkerhandjes van.
Zoiets als "Door de schuifpui bereikt men de ruime achtertuin en heeft veel schaduwgevende beplanting'. :X

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 13:53

vooghel

Cunning linguist

dreamscape schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:51:
[...]

Foutieve samentrekkingen en idiote zinsconstructies, daar hebben ze ook twee linkerhandjes van.
Zoiets als "Door de schuifpui bereikt men de ruime achtertuin en heeft veel schaduwgevende beplanting'. :X
Die is vast van Tante Betje Makelaars. :P

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

[...]
daar hebben ze ook twee linkerhandjes van.
Kudo's voor deze versmelting van twee spreekwoorden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:18
Jochemd13 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:49:
Daar zit je dan in je slaapkamer in een huis van een half miljoen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7dGbMG7_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Oké toegeven, het is niet de ‘master bedroom’, maar waarom ze er dan voor de verkoop een tweepersoonsbed inproppen is me een raadsel.

[ Voor 9% gewijzigd door titan1901 op 31-07-2019 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:59:
[...]

Kudo's voor deze versmelting van twee spreekwoorden :)
offtopic:
Wat is een kudo? ;) Of bedoel je kudos?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Oepsers :$

Volgens Wikipedia mag het als enkelvoud :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:18:
Oepsers :$

Volgens Wikipedia mag het als enkelvoud :)
offtopic:
Dan heeft Wikipedia het fout ;)

Volgens het algemeen Nederlands woordenboek van het instituut van de Nederlandse taal is kudos het enkelvoud.

Maarja, niemand hout zich tegen woordig nog aan taal regels :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:07
BCM schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:36:
[...]

Volgens mij is dat schip NIET geïsoleerd. Krijg je dat wel boven de 10 graden in de winter?
Ook waar ik aan dacht. Volgens mij moet de boel verwarmd worden met die twee grote houtkachels. Als het buiten vriest moet je stoken om het leven, muren en plafonds gaan fungeren als gigantische stalen koelelementen. Ben ook wel benieuwd hoeveel condensvorming dat gaat geven...

Het ziet er allemaal wel heel mooi uit, maar isoleren was wel handig geweest in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Terrz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:58:
[...]

Ook waar ik aan dacht. Volgens mij moet de boel verwarmd worden met die twee grote houtkachels. Als het buiten vriest moet je stoken om het leven, muren en plafonds gaan fungeren als gigantische stalen koelelementen. Ben ook wel benieuwd hoeveel condensvorming dat gaat geven...

Het ziet er allemaal wel heel mooi uit, maar isoleren was wel handig geweest in mijn optiek.
Ik denk dat een petroleumkacheltje dat wel warm krijgt, maar heel comfortabel is het niet. Zo'n schip werd toch ook gebruikt in de winter?

/▌

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:50
Marzman schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:00:
[...]

Ik denk dat een petroleumkacheltje dat wel warm krijgt, maar heel comfortabel is het niet. Zo'n schip werd toch ook gebruikt in de winter?
Een lichtschip en werd volgens mij niet bewoond maar voor de kust voor anker gelegd om daar als vuurtoren te dienen.
Hier hebben ze er isolatie uitgehaald en daarna weer geisoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:42

Bob Popcorn

Plop!

[...]

"Stoere schakelaars, logge lichtpunten worden afgewisseld met de rankheid van het glas."

:')

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
titan1901 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:20:
[...]

Daar zit je dan in je slaapkamer in een huis van een half miljoen:
Ja okee maar dan heb je wel 2 inbouwspotjes. En een plastic deksel over de centraaldoos zo te zien.

Leuke prijs voor een buitenwijk van Amsterdam, maar dit is Hoofddorp.
Hoofddorp is uiteraard helemaal niets, maar dit is wel een mooie straat en een leuk buurtje, beter wordt het volgens mij niet in die gemeente.
Overigens probeer ik te zien hoe groot die tuin nu is door op het kaartje "kadastraal" te kiezen maar dat laadt maar niet; hebben meer mensen daar last van? https://www.funda.nl/koop...is-40317053-kruislaan-22/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
ASW1 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:35:
[...]

Ja okee maar dan heb je wel 2 inbouwspotjes. En een plastic deksel over de centraaldoos zo te zien.

Hoofddorp is uiteraard helemaal niets, maar dit is wel een mooie straat en een leuk buurtje, beter wordt het volgens mij niet in die gemeente.
Overigens probeer ik te zien hoe groot die tuin nu is door op het kaartje "kadastraal" te kiezen maar dat laadt maar niet; hebben meer mensen daar last van? https://www.funda.nl/koop...is-40317053-kruislaan-22/
Je kunt het op de plattegrond bij de foto's zien, 13.18m bij 5.55m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:09
ASW1 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:35:
[...]

Het is een schandalige prijs voor zo'n huis. Er is echt wel wat beters te vinden in Hoofddorp voor 525k.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:16
TakeAway schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:46:
[...]

Een lichtschip en werd volgens mij niet bewoond maar voor de kust voor anker gelegd om daar als vuurtoren te dienen.
Hier hebben ze er isolatie uitgehaald en daarna weer geisoleerd.
Ik kijk niet vaak een youtube filmpje, maar deze is awesome en ik heb hem helemaal afgekeken. Eerst al dat foam eruit, dat was een monnikenwerk, en daarna een prachtig kantoor van gemaakt. Zou ik ook zo willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Terrz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:58:
[...]

Klopt helemaal. Weet ik uit enige ervaring. Dat schip is bloedheet in de zomer en ijskoud in de winter. Ziet er leuk uit, maar het is geen wonder dat het alweer te koop staat.

En dan krijg je ook nog eens grote condens problemen in de winter. Behalve dat de bodem dan onder je schip vandaan roest raakt ook al het houtwerk uit vorm, en wordt alles muf en klam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Bij mijn moeder's huis (wat binnenkort ook verkocht moet gaan worden) is een mooi huisje op gekocht:
https://www.funda.nl/koop...0008638-plein-leo-xiii-5/
Originele staat alles prima onderhouden en erg netjes maar lichtelijk gedateerd.
Het huis is uiteindelijk voor 190 verkocht volgens mij.

En dat is nu veranderd in:
https://www.funda.nl/koop...0310405-plein-leo-xiii-5/
Op het eerste gezicht ziet het er redelijk netjes uit.
Alleen als je op details gaat letten zie je dat de TV aansluiting gewoon uit de muur komt plinten zijn (vooral goed zichtbaar op de 3D view) erg erg erg slecht geplaatst. Vloeren zijn niet door gelegd.
Keuken ziet er mooi uit maar is in een huis van 325 een beetje euh goedkoop qua apparatuur.
Op het eerste oog ziet het er allemaal netjes uit maar ik heb tussendoor best wat mee gekregen van hoe de verbouwing is gedaan en laten we het er op houden dat ik daar niet wil wonen!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hier nog een verbouwd huis.

Oud:
https://www.oozo.nl/wonin...e-landenlaan-39-apeldoorn

Is verkocht voor €350.000 volgens het Kadaster.

Nieuw (en inmiddels verkocht):
https://www.funda.nl/koop...83146-lage-landenlaan-39/

Die serre moest volgens mij voor de extra m2 gaan zorgen, wat een gedrocht (die hele woning).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
Overdrijven is ook een vak.

Snap alleen het nu niet van een keuken zonder kastjes aan de muur. Waar moet je al je spullen kwijt? Misschien handig voor mensen die allen maar kant-en-klaar-maaltijden eten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ossi schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:38:
Overdrijven is ook een vak.

Snap alleen het nu niet van een keuken zonder kastjes aan de muur. Waar moet je al je spullen kwijt? Misschien handig voor mensen die allen maar kant-en-klaar-maaltijden eten...
uh, de kastjes eronder en de kastenwand (waar o.a. oven inzit) er tegenover?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
LuNaTiC schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:46:
[...]

uh, de kastjes eronder en de kastenwand (waar o.a. oven inzit) er tegenover?
Dat is toch veel te weinig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ossi schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Dat is toch veel te weinig :X
Ik zeg ook niet dat het heel veel is, maar ik heb ook minder opbergruimte gezien qua keukens (bij mijn eigen vorige keuken bijv, al was dat een kleiner appartement :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Er blijkt duidelijk een markt voor te zijn, maar ik wordt een beetje verdrietig van al deze huizen waarbij alle karakter en de ziel eruit wordt gesloopt voor de dertien in een dozijn renovatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Omni superens schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:02:
Er blijkt duidelijk een markt voor te zijn, maar ik wordt een beetje verdrietig van al deze huizen waarbij alle karakter en de ziel eruit wordt gesloopt voor de dertien in een dozijn renovatie.
Jij hebt liever alle originele details opnieuw nagemaakt in een vooroorlogs huis terwijl je wel een kapitaal steekt in de modernisatie van de woning? Dat heet volgens mij iets met smaak en zo.

Geef mij maar een heerlijk strakke woning met mooie strak gestuukte wandjes goed glas en kozijnen en een mooie strakke vloer en keuken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

CrashOne schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:17:

Oud:

Die sere moest volgens mij voor de extra m2 gaan zorgen, wat een gedrocht (die hele woning).
Een Frankensteinwoning, gedeelte kantoor, een moderne burcht, woning en boerenschuur. 🤣

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Shunt schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

Jij hebt liever alle originele details opnieuw nagemaakt in een vooroorlogs huis terwijl je wel een kapitaal steekt in de modernisatie van de woning? Dat heet volgens mij iets met smaak en zo.

Geef mij maar een heerlijk strakke woning met mooie strak gestuukte wandjes goed glas en kozijnen en een mooie strakke vloer en keuken.
Ieder zijn eigen keuze natuurlijk, maar mijn ouderlijk huis uit 1937 heeft o.a. nog de originele hardstenen deurdorpels die zijn uitgesleten door 82 jaar intensief gebruik. Dat is karakter. Als je dat zou weghalen dan kun je net zo goed het huis afbreken en een dertien-in-een-dozijn prefab bouw neerzetten.

Dus: ja. :)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Maasluip schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:08:
[...]

Ieder zijn eigen keuze natuurlijk, maar mijn ouderlijk huis uit 1937 heeft o.a. nog de originele hardstenen deurdorpels die zijn uitgesleten door 82 jaar intensief gebruik. Dat is karakter. Als je dat zou weghalen dan kun je net zo goed het huis afbreken en een dertien-in-een-dozijn prefab bouw neerzetten.

Bij de meeste historische huizen is op een gegeven moment alleen de voorgevel nog origineel (dat is in Brugge en Brussel bij die historische panden, maar ik denk in Amsterdam niet anders).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ossi schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:38:
Ziet er qua hoeveelheid ruimte wel een beetje uit als onze keuken; wij hebben ook geen kastjes boven het aanrecht. En ondanks dat we nog wel een extra keukenkast / servieskast hebben staan waar we wat keukenspullen in hebben gepropt (en we dus eigenlijk te weinig ruimte hebben), zou ik een volgende keuken gewoon weer op dezelfde manier inrichten. Veel ruimtelijker / minder 'volgebouwd' gevoel :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mathieu76
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 15:16
Altijd al je eigen kerkje willen hebben?

Afbeeldingslocatie: https://d1nbgubw4hq765.cloudfront.net/objects/1233/279372/8453148_1200x800_canvas.jpg
Afbeeldingslocatie: https://d1nbgubw4hq765.cloudfront.net/objects/1233/279372/8453176_1200x800.jpg

[ Voor 138% gewijzigd door mathieu76 op 03-08-2019 07:28 . Reden: links werkt niet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• titan1901
Maasluip schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:08:
[...]

Eens, maar er zijn natuurlijk in die tijd ook genoeg twaalf-in-een-dozijn woningen gebouwd die juist helemaal geen bijzondere elementen hebben. Wat mij betreft is dat gewoon oude rommel die je er prima uit kunt slopen.

Je gaat toch ook niet je huis renoveren en daarbij een godsvermogen uitgeven om het schrootjesplafond of de kakdoos in de tuin in ere te herstellen :P .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:03

Theo

moederbord

Daar koop je niet enkel een kerkje; je koopt een woning, agrarisch bedrijf, theehuis, kerk, een kappelletje, een paar ruïnes en 7 hectare aan grond..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Shunt schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Je kan ook een huis renoveren en moderniseren zonder de hele ziel eruit te slopen. Daar zijn genoeg voorbeelden van. Dit zijn echter renovaties om in zo weinig mogelijk tijd zo veel mogelijk winst te maken.

Zoals gezegd er lijkt een markt voor te zijn. En over smaak valt niet te twisten. Maar naar mijn mening kan je als je zo'n woning wilt beter iets nieuws bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
Omni superens schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:16:
[...]
Maar naar mijn mening kan je als je zo'n woning wilt beter iets nieuws bouwen.
Niet perse. Als je een gerenoveerd huis hebt zit je vaak in een hele andere omgeving dan een nieuwbouwhut in een Vinex-wijk. Dat geeft toch een hele andere sfeer. En zelf bouwen op een losse kavel is lang niet voor iedereen bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vinex wijken worden niet meer gebouwd. Dat is iets van de jaren 90. ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Sport_Life schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:18:
Vinex wijken worden niet meer gebouwd. Dat is iets van de jaren 90. ;)
Nou, dat valt mee (of tegen, als je er een hekel aan hebt). Sowieso was die nota uitgangspunt tot 2005 ( Wikipedia: Vinex ), en omdat planning en realisatie van complete wijken nog al eens een decennium uit elkaar liggen, kan ik je een voorbeeld noemen van een vinex-wijk waar nog steeds aan gebouwd wordt (de Groote Wielen in Rosmalen - en ja dat is een vinex-lokatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
CrashOne schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:17:

Oud:

Die serre moest volgens mij voor de extra m2 gaan zorgen, wat een gedrocht (die hele woning).
Ik wordt altijd een beetje bang van dit soort serre's. De hoop is natuurlijk dat de isolatie goed is maar zonder enige externe zonwering kan dit nog wel eens een broeikast worden, warmte die je er wellicht met een airco wel uitkrijgt maar daar ga je niet bijzonder blij van worden :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
319.000.. wat een prijs voor een huis waar je eigenlijk alles mag vervangen en de schuur wordt gestut..
https://www.funda.nl/koop...86681256-in-de-bremmen-8/

:|

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/114/318/014_1080.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/114/317/938_1080.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 03-08-2019 21:42 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:41
Forse prijs in het oh zo mooie Haelen. Moet idd wel heel veel aan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wilke schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:56:
[...]

Nou, dat valt mee (of tegen, als je er een hekel aan hebt). Sowieso was die nota uitgangspunt tot 2005 ( Wikipedia: Vinex ), en omdat planning en realisatie van complete wijken nog al eens een decennium uit elkaar liggen, kan ik je een voorbeeld noemen van een vinex-wijk waar nog steeds aan gebouwd wordt (de Groote Wielen in Rosmalen - en ja dat is een vinex-lokatie).
Mja, de Moddertuinen Watertuinen werden in 2005 opgeleverd en Vinex duurde tot 1 januari 2005, dus daar heb je een punt. Maar was randje. Dat er vervolgens een financiele crisis tussendoor kwam hielp niet bij het afbouwen. Mooi wonen, dat wel ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• titan1901
Misschien geen echte Vinex dan, maar als ik moet kiezen tussen dit of een gerenoveerde woning in een bestaande wijk zou ik het wel weten:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/105/152/179_1440.jpg

Over zielloos gesproken :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als dat je beeld is van de gemiddelde nieuwbouwwoning dan heb je inderdaad een punt :P.

Ik ben zelf verhuisd van een gerenoveerde woning uit 1897 naar een nieuwbouwwoning uit 2019 en ik moet zeggen, ik zou nu met kinderen niet meer terug willen ;). Buiten dat om wonen we nu veel groter en goedkoper. Met name het onderhoud was extreem duur.

[ Voor 63% gewijzigd door Sport_Life op 03-08-2019 23:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

titan1901 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:36:
Misschien geen echte Vinex dan, maar als ik moet kiezen tussen dit of een gerenoveerde woning in een bestaande wijk zou ik het wel weten:

[Afbeelding]

Linkje...?

Enne...: Oud nieuws: Detmer in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2" :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 04-08-2019 00:28 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• titan1901
Sport_Life schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:39:
Als dat je beeld is van de gemiddelde nieuwbouwwoning dan heb je inderdaad een punt :P.

Ik ben zelf verhuisd van een gerenoveerde woning uit 1897 naar een nieuwbouwwoning uit 2019 en ik moet zeggen, ik zou nu met kinderen niet meer terug willen ;). Buiten dat om wonen we nu veel groter en goedkoper. Met name het onderhoud was extreem duur.
Nou valt mee hoor, heb vorig jaar zelf een nieuwbouwhuis gekocht. Wel in een relatief klein project: 20 vrijstaande woningen midden in een bestaande wijk (oud schoolterrein). Ik zie er ook wel de voordelen van ten opzichte van renovatie: goede isolatie, alles nieuw en zeer comfortabel. Maar als ik soms van die megalomane nieuwbouwprojecten zie waarbij ellenlange rijen van dezelfde huizen op ieniemienie kaveltjes gepropt zijn kan ik me voorstellen dat mensen de voorkeur geven aan een gerenoveerde woning. Natuurlijk heeft dat ook z’n (technische) beperkingen maar veel huizen zouden wat mij betreft wel opknappen van een laagje stuc en een nieuwe badkamer en keuken ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• titan1901
Hij is al eens eerder gepost in dit topic:

https://www.funda.nl/koop...0061640-parsivalstraat-7/

Het uitzicht richting de achterkant van de “tuin” is overigens niet veel beter.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4Z2SmnB/837-A57-D0-E53-F-409-D-9-A51-5-AB585-B145-B5.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door titan1901 op 04-08-2019 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

titan1901 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:27:
[...]

En blijkbaar zijn er toch mensen die daar willen wonen, want het was binnen 2,5 maand verkocht... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Fiber schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:31:
[...]

En blijkbaar zijn er toch mensen die daar willen wonen, want het was binnen 2,5 maand verkocht... :)
Zelfs met een vraagprijs van 250k heeft het nog zo lang geduurd.. Een woning die nu 2,5 maand te koop staat is na een beetje crash onverkoopbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wilke schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:56:
[...]

Meerhoven in datzelfde licht.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GAIAjohan schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:40:
319.000.. wat een prijs voor een huis waar je eigenlijk alles mag vervangen en de schuur wordt gestut..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
"in een prachtige groene omgeving" en dan zo'n voortuin.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/114/318/272_1440.jpg ;(

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
100km westelijker betaal je dat ook voor een woning die je nog mag opknappen. De schuur van 80m2 stutten hoeft dan weer niet, want die heb je voor dat geld niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 22:52

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vraag me altijd af wat voor verhaal er dan achter zit.

Was het geld op en wordt de bank nu zenuwachtig en proberen ze het snel te verkopen voordat de bank het doet met veel verlies ?

Of is hij/zei vaan scheiden en gaat het nu weg ?

Of ?

Verder wel een mooi huis als je aan huis wilt werken.

Maar om alles nog af te maken ben je met deze vraagprijs en na verbouwing denk in wel 500.000 nodig. En voor dat geld zijn er ook een hoop andere huizen te koop die leuke opties bieden zonder zo extreem te klussen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
"Vraag me altijd af wat voor verhaal er dan achter zit."

?
https://www.1limburg.nl/s...-na-vondst-hennepkwekerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:44
My goodness. Ik vind het wel iets hebben. Iets van een luchtplaats van een gevangenis :X

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mekkieboek schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:27:
[...]

My goodness. Ik vind het wel iets hebben. Iets van een luchtplaats van een gevangenis :X
Jij hebt je door Detmer in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2" laten inspireren, dat is wel duidelijk.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Detmer schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:44:
Tuin of binnenplaats van een gevangenis :o ?
[Afbeelding]

Ik hoop dat hier nog iets van schuttingen komen, want zo heb je 0,0 privacy.

Alle nieuwbouwhuizen hebben dat hier, ook aan de straatkant, vaak met een semi doorzichtig doek eraan.. ik snap er ook niks van..
Tankiej schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:37:
Ik vroeg me al af, wat is dat toch voor vloerbedekking...

[Afbeelding]

[...]

Hoezo heeft iemand dit als vloerbedekking? Is de hele eerste verdieping een kinderspeelruimte? :?

https://www.funda.nl/koop...15180-loogkruidstraat-12/
Dat spul verkopen ze bij gamma. Hebben wij destijds ook in ons huurhuis in de keuken gedaan nadat een vaatwasserlekkage ons laminaat kapot had gemaakt..
https://www.gamma.nl/asso...k71au5vxzbjYaAgA4EALw_wcB

Was ook eenvoudig te verwijderen..

Ik hoor het mensen nog zeggen: "voor minder dan een ton vind je geen vrijstaand huis".
Toch vond ik zojuist dit huisje op 20 minuten van de stad Groningen. Met een vraagprijs van €97.500
https://www.funda.nl/koop...-40392670-hoofdstraat-74/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/114/975/990_1080.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/114/975/994_1080.jpg

Ietwat moderniseren en volgens mij kun je er dan goedkoop vrij goed wonen.. zeker als je werk in Groningen of omgeving hebt...

[ Voor 39% gewijzigd door GAIAjohan op 04-08-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Net buiten het aardbevingsgebied, dat scheelt. Wel in the middle of nowhere verder, maar dat is niet voor iedereen een probleem. En je betaalt je scheel aan stookkosten vrees ik.

Maar wel een leuk gezellig huisje hoor, dat wel. Beetje ver weg voor mij helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:44
Volgens mij is dat hetzelfde cellencomplex maar met een blik naar de achterkant..

Wat ontbreekt zijn sfeerbepalend elementen zoals een betonnen molestbestendige tafeltennistafel en een basketballpaal.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Fiber schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:52:
Net buiten het aardbevingsgebied, dat scheelt. Wel in the middle of nowhere verder, maar dat is niet voor iedereen een probleem. En je betaalt je scheel aan stookkosten vrees ik.

Maar wel een leuk gezellig huisje hoor, dat wel. Beetje ver weg voor mij helaas...
Er zit gelukkig al een nieuw dak op. Verder is het wel wat klussen inderdaad.

Wil je dat in die regio niet, dan betaal je 160k voor een vrij nieuwe hoekwoning in een iets meer in de bewoonde wereld gelegen dorp. Deze regio is overigens wel degelijk een groeiregio.

https://www.funda.nl/koop...is-40313465-dwarsdiep-18/

Als ik nog in die regio werk zou hebben (kom er eigenlijk vandaan, niet uit dat dorp trouwens, maar iets zuidelijker), en starter zou zijn, zou ik het wel weten, die van 160k is een mooi startershuis.. :Y afstand tot de stad is klein, verder is vrijwel alles op een acceptabele afstand.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 04-08-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Dat huis in Groningen, het dak is pas vernieuwd en geïsoleerd. Als de kozijnen goed zijn, HR++ er in, EPS in de spouw en je zit qua stookkosten vergelijkbaar met een doorsnee jaren '90 hut.

Je moet misschien wel alle electra vervangen als dat nog niet is gebeurd.

Maar zeker niet afgeleefd o.i.d. aan de foto's te zien. Dus ja, lang niet slecht zo op het eerste gezicht.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GAIAjohan
Zeg schat, hoe maken we de slaapkamers gezelliger?
Ja, laten we er een systeemplafond in doen!

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/112/678/067_1080.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/112/678/068_1080.jpg

En de tuin dan?
Ja, die gaan we volledig beklinkeren en omheinen met oude schuttingen en een verdwaalde loungeset
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/112/678/076_1080.jpg

Wat een paradijsje
https://www.funda.nl/koop.../huis-40289472-kievit-18/

[ Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 04-08-2019 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:26

Sharky

Skamn Dippy!

GAIAjohan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:42:
Zeg schat, hoe maken we de slaapkamers gezelliger?
Ja, laten we er een systeemplafond in doen!

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En de tuin dan?
Ja, die gaan we volledig beklinkeren en omheinen met oude schuttingen
[Afbeelding]

Wat een paradijsje
Systeemplafonds in woonhuizen zal ik nooit begrijpen. In kantoren prima, maar in huis? Ons vorige huis had het in de keuken. Echt het eerste wat ik eruit heb gesloopt. Bah.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

GAIAjohan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:24:
[...]

Er zit gelukkig al een nieuw dak op. Verder is het wel wat klussen inderdaad.

Wil je dat in die regio niet, dan betaal je 160k voor een vrij nieuwe hoekwoning in een iets meer in de bewoonde wereld gelegen dorp. Deze regio is overigens wel degelijk een groeiregio.

https://www.funda.nl/koop...is-40313465-dwarsdiep-18/

Als ik nog in die regio werk zou hebben (kom er eigenlijk vandaan, niet uit dat dorp trouwens, maar iets zuidelijker), en starter zou zijn, zou ik het wel weten, die van 160k is een mooi startershuis.. :Y afstand tot de stad is klein, verder is vrijwel alles op een acceptabele afstand.
Wel erg klein hoor, voor een eengezinswoning. Minder dan 4 meter breed en minder dan 8 meter diep...

Waar ze die 85 m2 woonoppervlakte vandaan halen weet ik niet, klopt geen hout van volgens mij, zit dichter bij de 60 m2, wat prima is voor een flatje, maar erg krap voor een rijtjeshuis... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Fiber schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:47:
[...]

Wel erg klein hoor, voor een eengezinswoning. Minder dan 4 meter breed en minder dan 8 meter diep...

Waar ze die 85 m2 woonoppervlakte vandaan halen weet ik niet, klopt geen hout van volgens mij, zit dichter bij de 60 m2, wat prima is voor een flatje, maar erg krap voor een rijtjeshuis... O-)
Je hebt gelijk, de opgegeven oppervlakte kan niet kloppen.. dit is kleiner dan mijn ex-huurflatje.. voor 2 personen nog te doen, maar niet te doen met kinderen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:22:
[...]

Ik hoor het mensen nog zeggen: "voor minder dan een ton vind je geen vrijstaand huis".
Toch vond ik zojuist dit huisje op 20 minuten van de stad Groningen. Met een vraagprijs van €97.500

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ietwat moderniseren en volgens mij kun je er dan goedkoop vrij goed wonen.. zeker als je werk in Groningen of omgeving hebt...
Wel handig: als je licht uitvalt weet je dat de garagedeur is dichtgewaaid 8)7
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/114/976/003_1440.jpg

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
Euhhh, nee hoor!
Wat staat daar achter die twee raampjes... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

GAIAjohan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:42:

En de tuin dan?
Ja, die gaan we volledig beklinkeren en omheinen met oude schuttingen en een verdwaalde loungeset
[Afbeelding]

Wat een paradijsje
Er zou gewoon een boete moeten komen voor het volledig beklinkeren van je tuin!

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:25
Tusk schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:43:
[...]

Er zou gewoon een boete moeten komen voor het volledig beklinkeren van je tuin!
AKA de tuintegeltaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22
GAIAjohan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:22:
[...]

Alle nieuwbouwhuizen hebben dat hier, ook aan de straatkant, vaak met een semi doorzichtig doek eraan.. ik snap er ook niks van..

[...]

Dat spul verkopen ze bij gamma. Hebben wij destijds ook in ons huurhuis in de keuken gedaan nadat een vaatwasserlekkage ons laminaat kapot had gemaakt..
https://www.gamma.nl/asso...k71au5vxzbjYaAgA4EALw_wcB

Was ook eenvoudig te verwijderen..

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Heel leuk ding, zeker, maar klein hoor! Als ik de foto's bekijk heb ik het gevoel dat als ik op die bank zit met mijn voeten de andere muur kan raken.

En veel zal het in de praktijk niet schelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

prachtig!
Wie zijn tuin helemaal bestraat, maakt meer gebruik van de gemeentelijke voorzieningen om hemelwater af te voeren.'
Reden genoeg om dit landelijk in te voeren lijkt mij.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

titan1901 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:36:

[Afbeelding]

Dat is voornamelijk het probleem met nieuwbouw in gemeenten waar de grondprijs erg hoog is. Dan kan je voor onder de vier ton eigenlijk niks leuks neerzetten en wordt het altijd triestig. Pas vanaf vier ton kan je naar mijn idee leuke nieuwbouw kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
Tsurany schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:19:
[...]

Dat is voornamelijk het probleem met nieuwbouw in gemeenten waar de grondprijs erg hoog is. Dan kan je voor onder de vier ton eigenlijk niks leuks neerzetten en wordt het altijd triestig. Pas vanaf vier ton kan je naar mijn idee leuke nieuwbouw kopen.
Ja maar gek genoeg zit hier nog wel een redelijke “achtertuin” bij.

Wat je ook vaak ziet is dat de keuken en woonkamer niet op dezelfde verdieping zitten. Ook een gevolg van zoveel mogelijk huis op zo weinig mogelijk grond proppen. Lijkt me echt zeer onpraktisch om elke keer de trap op en af te moeten als je even iets uit de keuken wilt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
titan1901 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:29:
[...]

Ja maar gek genoeg zit hier nog wel een redelijke “achtertuin” bij.

Wat je ook vaak ziet is dat de keuken en woonkamer niet op dezelfde verdieping zitten. Ook een gevolg van zoveel mogelijk huis op zo weinig mogelijk grond proppen. Lijkt me echt zeer onpraktisch om elke keer de trap op en af te moeten als je even iets uit de keuken wilt hebben.
Een belangrijke reden hiervoor is vaak dat parkeren op eigen grond moet. Daardoor wordt de "tuin" een terras op de eerste zodat je eronder kunt parkeren. De begane grond is dan vaak een ruimte voor een kantoor aan huis of de keuken.

Vrienden van mij hebben een huis gekocht in een project in Den Haag. Daar hebben ze beide varianten, keuken of kantoor op de begane grond. https://binckplaats.nl/ De binnenplaats is een heel grote parkeergarage met daarop een binnentuin.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 13:53

vooghel

Cunning linguist

In Nieuw-Terbregge, Rotterdam heb je ook een aantal straten met een parkeerterrein en daarbovenop een soort binnenplaats, maar dat ziet er wel iets prettiger uit dan die in Apeldoorn:
https://www.funda.nl/koop...72900-zus-braunstraat-18/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/112/401/673_1080x720.jpg

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

WvdWest schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

Een belangrijke reden hiervoor is vaak dat parkeren op eigen grond moet. Daardoor wordt de "tuin" een terras op de eerste zodat je eronder kunt parkeren. De begane grond is dan vaak een ruimte voor een kantoor aan huis of de keuken.

Vrienden van mij hebben een huis gekocht in een project in Den Haag. Daar hebben ze beide varianten, keuken of kantoor op de begane grond. https://binckplaats.nl/ De binnenplaats is een heel grote parkeergarage met daarop een binnentuin.
Daar zijn ze wel flink aan de weg aan het timmeren, tot enkele jaren geleden kon je daar snachts (als vrouw) niet eens veilig over straat :).

Ben ook best verbaasd over de prijzen die men vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 05-08-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
Sport_Life schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:22:
[...]

Daar zijn ze wel flink aan de weg aan het timmeren, tot enkele jaren geleden kon je daar snachts (als vrouw) niet eens veilig over straat :).

Ben ook best verbaasd over de prijzen die men vraagt.
Ja, het verandert heel hard daar. De tijd met de vage autosloperijen ed is wel voorbij. De prijzen zijn inderdaad behoorlijk hoog, maar gezien de locatie is het ook niet echt verwonderlijk. Het is dichtbij beide grote stations in Den Haag en bij het Centrum. Daarnaast zit je zo op de snelweg, zeker als zo de Rotterdamse baan klaar is. Ik zou daar vooral missen dat je geen winkels hebt op loopafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

[Afbeelding]
Daar valt volgens mij best wat van te maken. Een veranda breekt al en die hekken zou ik ook overleggen met de buren (raar dat niemand dat gedaan heeft). Er staat 2010 als bouwjaar in Funda.

Mijn woning is ook zoiets (alleen een stuk ouder, komt uit 1971), grasveldje aan de voorkant en garage en veel plek voor auto's aan de achterkant en het ligt tegen het stadspark aan. De woningen zijn hier heel snel verkocht.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:50
Marzman schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:22:
[...]

Daar valt volgens mij best wat van te maken. Een veranda breekt al en die hekken zou ik ook overleggen met de buren (raar dat niemand dat gedaan heeft). Er staat 2010 als bouwjaar in Funda.

Mijn woning is ook zoiets (alleen een stuk ouder, komt uit 1971), grasveldje aan de voorkant en garage en veel plek voor auto's aan de achterkant en het ligt tegen het stadspark aan. De woningen zijn hier heel snel verkocht.
Gezien dat, voor zover zichtbaar, echt niemand het aangepast heeft Ik acht de kans groot dat dat volgens het koopcontract niet mag en dat er een forse boete op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dronium schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:31:
[...]

Gezien dat, voor zover zichtbaar, echt niemand het aangepast heeft Ik acht de kans groot dat dat volgens het koopcontract niet mag en dat er een forse boete op staat.
Dat zou kunnen, in mijn koopcontract staan ook dergelijke dingen, maar na 50 jaar heeft toch iedereen uitbouwen, veranda's, andere garagedeuren, nieuwe kozijnen en dat soort dingen. Misschien is 9 jaar dan een beetje kort omdat er dan nog niks versleten is, maar je kan toch ook een doek voor dat hek hangen of er een houten of rieten schutting voorzetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 23:49
Lijkt me dat je ook geen echt gras kan zaaien etc... wat een lelijke dooie boel die bloedheet wordt in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:19:
[...]

Dat zou kunnen, in mijn koopcontract staan ook dergelijke dingen, maar na 50 jaar heeft toch iedereen uitbouwen, veranda's, andere garagedeuren, nieuwe kozijnen en dat soort dingen. Misschien is 9 jaar dan een beetje kort omdat er dan nog niks versleten is, maar je kan toch ook een doek voor dat hek hangen of er een houten of rieten schutting voorzetten.
Die zaten er ook als je kijkt op de satellietfoto https://www.funda.nl/koop...0-parsivalstraat-7/#kaart Blijkbaar is het onlangs allemaal vernieuwd waardoor het er nu weer standaard uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Basekid schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:22:
Lijkt me dat je ook geen echt gras kan zaaien etc... wat een lelijke dooie boel die bloedheet wordt in de zomer.
Dat heb ik dan niet, wel gewoon op eigen grond en een eigen garage. Ik doelde puur op het 'design' :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
Dan doe je je best om de nummerborden te blurren
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/114/215/775_2160.jpg

En dan zie je dezelfde auto buiten met het nummerbord gewoon zichtbaar
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/114/215/742_2160.jpg

Ik snap het niet 8)7

https://www.funda.nl/koop...78-van-ravesteijnkade-21/ Ze durven ook een hoop geld te vragen voor een casco woning met gratis inkijk van de achterburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kan best zijn dat ze die auto speciaal voor de foto nog daar geparkeerd hebben :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:06:
Kan best zijn dat ze die auto speciaal voor de foto nog daar geparkeerd hebben :p
Auto van de makelaar, scheelt weer lopen... :Z

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pjot1 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:09:
[...]

Auto van de makelaar, scheelt weer lopen... :Z
Ik denk dat het echt voor de foto is, het geeft namelijk een heel andere uitstraling dan die opeltoyota en fiets in de garage en die bus die ook in de straat staat. Al kan het best zijn dat die van de makelaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 05-08-2019 15:14 ]

/▌

Pagina: 1 ... 56 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.