De stutten vielen me op en toen heb ik eens met de 3D view rondgekeken op Funda. Dan zie je waar de oude muren liepen (de indeling van de onderverdieping was vroeger heel anders, niet alleen de keuken) en welke muren nu dus allemaal ontbreken. Dat in combinatie met een forse dakkapel en de extra kamers die boven gemaakt zijn (dat gedeelte ziet er nog best oke uit, als basis) vraag ik mij af of de verdiepingsvloer dusdanig sterk genoeg is om dat allemaal te dragen. Misschien kan het wel, zo'n grote overspanning is het nu ook weer niet, maar stutten die blijven staan op een foto doen wel alarmbellen rinkelen. Dat doet vermoeden dat het er toch niet op berekend is en dan kan je volgens mij het beste op de begane grond weer een aantal muren/pilaren gaan plaatsen (als het niet te laat is). Maar ja, dan is de hele appeal van van begane grond ook in een keer weg.
Het lijkt me een geval van een leuk en ambitieus plan, waar opeens een "oh shit" momentje kwam, men met de handen in het haar zat en het ofwel niet meer kon betalen, of men eieren voor hun geld heeft gekozen en heeft gezegd "meteen stoppen, geen geld meer verspillen en proberen de tent te verkopen". Zoiets gebeurt wel vaker en het is ook wel te redden, alleen dan zitten ze wel wat hoog met de prijs. Tenminste, volgens mij is Eindhoven nu ook weer niet zo erg qua prijzen als Amsterdam en omliggende steden, zo'n (nog altijd) relatief klein huisje met een klein in een buitenwijk van Eindhoven... ik er absoluut geen 225k voor betalen (150 max eerder).