Dan toch niet tegenover België. Hier wordt Nederland net aangehaald als het land met kleine huizen en tuinen. Er wordt dan vooral gedacht aan de typische projectbouw met tussenwoningen van nog geen 5m breed en een tuin die een Vlaming een 'koer' zou noemen.Freeaqingme schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:52:
[...]
Ik vind 't wel wat hebben. Ik geloof dat de huizen in Nederland relatief groot zijn ten opzichte van ons omringende landen. Dit soort bouwsels zijn dan wellicht een goed iets om om te gaan met toenemend woonruimte-tekort? Mij persoonlijk niet gezien, maar ik kan me voorstellen dat er echt wel een doelgroep voor is.
Een rijtjeshuis in Rotterdam voor 495.000 euro?
Nu heb ik 5,5 jaar in de randstad gewerkt en dus ook gewoond, nooit weer.
Maar dit huis spreekt mij wel aan en is maar weinig duurder.
https://www.funda.nl/koop...1152022-port-natalweg-14/
jaikzelf schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:29:
Damn, is die echt? Wat een joekel. Je zou denken van niet, maar ik zie verder nergens 'leuke grappige dingen'.
Ik ben een Nederlander die nu ongeveer 10 jaar in Belgie woont en ik denk dat dit wel meevalt. Het is wel iets dat alle Belgen zeggen, maar uit mijn eigen steekproeven zit er weinig verschil in. In Belgie heb je wel meer aanbouw en dergelijke maar volgens mijn zit er helemaal niet zo veel verschil in de grote van de woningen. Nederlandse woningen lijken wel vaak kleiner van de buitenkant, maar dat is de manier van bouwen (in Belgie is de voorkant belangrijker omdat mensen dit zien, wordt dit vaak protseriger gemaakt dan zijkanten en achterkant, in Nederland boeit niemand dat als je naar de rijtjeshuizen kijkt en gaat het meer om de algehele afwerking).Admiral Freebee schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:17:
[...]
Dan toch niet tegenover België. Hier wordt Nederland net aangehaald als het land met kleine huizen en tuinen. Er wordt dan vooral gedacht aan de typische projectbouw met tussenwoningen van nog geen 5m breed en een tuin die een Vlaming een 'koer' zou noemen.
Tenzij je de prijs per m2 erbij pakt, maar dat wordt meestal niet bedoeld. Dat kan natuurlijk wel effect gaan hebben op termijn, met auto's rijden Belgen ook steeds een klasse hoger door de BPM in Nederland.
[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 28-10-2020 08:35 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Vrijstaand wordt hier echt letterlijk genomen.FitTiv schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:07:
[...]
Dit is een veredelde caravan/bouwkeet.
Het is de bedoeling dat je dit ding op je eigen grond plaatst.
21% btw, vraag me af of dat al in de prijs zit..
"Verplaatsen van de unit is voor de koper"
Ik hou wel van die woningen. Er staan er daar nog een paar. Jammer dat 'ie niet vorig jaar op de markt is gekomen, toen was ik op zoek naar een woning in Assen, liefst in die buurt.jaikzelf schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:29:
Vraag me af hoe lekker het hier thuiswerken is...
Misschien een huis van iemand uit Azie, al rijden die meestal niet op die grote motoren. In Vietnam ziet elke huiskamer er zo uitKalentum schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:35:
[...]
Ik hou wel van die woningen. Er staan er daar nog een paar. Jammer dat 'ie niet vorig jaar op de markt is gekomen, toen was ik op zoek naar een woning in Assen, liefst in die buurt.
Vraag me af hoe lekker het hier thuiswerken is...
[Afbeelding]
/▌
Als de BTW en de grond er nog bij moet heb je ook een 'echt' huis voor die prijs.FitTiv schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:07:
[...]
Dit is een veredelde caravan/bouwkeet.
Het is de bedoeling dat je dit ding op je eigen grond plaatst.
21% btw, vraag me af of dat al in de prijs zit..
"Verplaatsen van de unit is voor de koper"
/▌
Echt of niet, stel dat ik dit huis zou bezichtigen met mijn vrouw dan weet ik nu al dat er iemand gillend naar buiten rent en dat deze woning direct van het lijstje gaat.Ojjorz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:27:
[...]
Damn, is die echt? Wat een joekel. Je zou denken van niet, maar ik zie verder nergens 'leuke grappige dingen'.
Met een transmieterSharky schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:15:
[...]
En hoe hebben ze deze daar gekregen?
[Afbeelding]
Volgens mij is het een nep spin aan de stand van de onderste poten te zien, en volgens mij ( daar kan ik mij in vergissen, slechte ogen ) maar tel ik 9 poten.Ojjorz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:27:
[...]
Het gebouw is ook in gebruik geweest als kerk. Dit lijkt wel een bad waarin gedoopt wordt.peterpv schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:12:
[...]
Jawel hoor:
[Afbeelding]
Maar zie deze maar eens te vinden! Hint: bij de "natuurfilms"![]()
Maar hoe kom ik nu weer naar buiten? Ik ben verdwaald. Help!
Verder staat er in de kelder een hoop apparatuur wat lijkt voor het kopiëren en inpakken van CD's/DVD's.
Ik heb wat gezocht naar betrouwbare cijfers maar vaak wordt in gemiddelden ook de grootte van appartementen meegenomen wat de cijfers nogal vertekent. Bovendien is het moeilijk om te vergelijken als je niet weet wat er wordt meegerekend in de oppervlakte.Marzman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:32:
[...]
Ik ben een Nederlander die nu ongeveer 10 jaar in Belgie woont en ik denk dat dit wel meevalt. Het is wel iets dat alle Belgen zeggen, maar uit mijn eigen steekproeven zit er weinig verschil in. In Belgie heb je wel meer aanbouw en dergelijke maar volgens mijn zit er helemaal niet zo veel verschil in de grote van de woningen. Nederlandse woningen lijken wel vaak kleiner van de buitenkant, maar dat is de manier van bouwen (in Belgie is de voorkant belangrijker omdat mensen dit zien, wordt dit vaak protseriger gemaakt dan zijkanten en achterkant, in Nederland boeit niemand dat als je naar de rijtjeshuizen kijkt en gaat het meer om de algehele afwerking).
Tenzij je de prijs per m2 erbij pakt, maar dat wordt meestal niet bedoeld. Dat kan natuurlijk wel effect gaan hebben op termijn, met auto's rijden Belgen ook steeds een klasse hoger door de BPM in Nederland.
Er zijn wel genoeg krantenartikels die suggereren dat er in België of Vlaanderen te groot wordt gebouwd/geleefd tegenover de buurlanden maar echte harde data vind ik niet.
Een kleine anekdote: toen mijn Nederlandse familie voor het eerst in ons huis op bezoek kwam vonden ze het een villa met een royale tuin (twee onder één kapper uit 1980 op een perceel van 320m²
Het lijkt erop dat de "3D walkthrough" viraal is gegaan en ze hem hebben weggehaaldShamalamadindon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 03:49:
https://www.redfin.com/KY...ck-Rd-40219/home/84240362
Dames en heren, een inzending uit het buitenland. Advies, ga naar "3D walkthrough" en speel "vind het bad/douche"!
Flauw hoor!
Ik kom dit artikel tegen. De bronnen daarvan heb ik niet gecontroleerd.Admiral Freebee schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:32:
[...]
Ik heb wat gezocht naar betrouwbare cijfers maar vaak wordt in gemiddelden ook de grootte van appartementen meegenomen wat de cijfers nogal vertekent. Bovendien is het moeilijk om te vergelijken als je niet weet wat er wordt meegerekend in de oppervlakte.
In m2:
Ongetwijfeld is dat inclusief appartementen, maar wat mij betreft zou je die net zo goed mee kunnen tellen. Het gaat (m.i. in deze) om het woonoppervlak wat je tot je beschikking hebt.Frankrijk: 88
Duitsland: 87
Nederland: 98
Belgie: 86
Let wel, dat voor nieuwe woningen de getallen iets anders zijn (in m2):
Frankrijk: 113
Duitsland: 109
Nederland: 116
Belgie: 119
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
En mag je niet meer dan 45K verdienen etc...Khaelos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:50:
https://www.funda.nl/koop...-van-henegouwenstraat-13/
Zo'n 150k onder gemiddelde verkoopprijs hier in IJsselstein
Echter heb je wel 2 rechter handen nodig en nog een aantal extra handen ook😂
Ex-huurwoningen die door de woningbouw alleen verkocht worden aan lokale instappers, dat de woning zelf kompleet kansloos is...
Overigens is het wel een aardige locatie, vlak bij het centrumpje, alleen parkeren is in die straat niet heel handig
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
@vectormatic toevallig ook gekeken naar foto 18?
Leuke vlizo-constructie. Hoef je niet zo hoog te reiken om de trap van de zolder naar beneden te 'trekken'. Maar vind het verder niet heel opmerkelijk.ewoud75 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:08:
Als ik de zolderruimte als woonruimte zou willen gebruiken, dan zou ik wel een gewone vaste trap nemen. (Maar die gedachte heb ik bij de meeste bergzolders)
[ Voor 15% gewijzigd door Rubbergrover1 op 28-10-2020 10:25 ]
Jup, zoals ik al zei, kansloos.ewoud75 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:08:
Best zonde, want als casco is het geen slecht huis, en de locatie is best okee (heb zelf 10 jaar in ijsselstein gewoond)
Maar als je als starter daar in wil mag je wel vrolijk 40-80k spaargeld meenemen om het een beetje bewoonbaar te maken... heb je alsnog niks aan de lage prijs
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Volgens mij is het idee van veel van die tiny huizen vooral dat door de indeling, inrichting en het ontwerp het gevoel van ruimte veel groter is dan je op basis van het werkelijke vloeroppervlak zou denken. Bij veel huizen (of vaak appartementen) met bruto 50 m2 vloeroppervlak houd je weinig effectieve ruimte over en heb je vooral een krap, haast claustrofobisch gevoel. Door het ontwerp van deze woning heb je waarschijnlijk best een ruim en luxe gevoel, met veel ramen, eetkeukentje, dakterras, luxe badkamer etc. Dus kort gezegd het idee dat leefcomfort niet afhankelijk is van m2, maar van wat je met de ruimte doet. Best een interessante filosofie, vind ik.SpeedyDH schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:12:
[...]
Ik geloof toch dat dit slim gedaan is. Ga ervan uit dat het 3x240k is, dus 720k voor zo’n huis op zo’n plek met zo weinig grond...
Neemt niet weg dat ik het er wel mee eens bent dat we misschien allemaal wel te groot wonen... (maar heb dan toch ook weer niet de behoefte om zo klein te wonen)
Maar in dit voorbeeld zijn er wel wat dingen die ik toch minder geslaagd vind. De verspilde ruimte achter de wenteltrap, bijvoorbeeld. Ik denk dat het praktischer was geweest als bijvoorbeeld was gekozen voor een (houten) wenteltrap met ingebouwde opbergruimte er achter. Ook vind ik het niet handig dat de WC op te tweede laag is en gasten dus je hele huis en slaapkamer door moeten voordat ze bij de WC komen.
Bij deze villa heb je geen enkele geluidsoverlast van de achterburen.
Daar ligt het oude kerkhof achter, de voorkant is nog vrij ver weg van de Zuiderweg met aan de oostkant de rotonde Alteveerstraat.
Daar staan 11 prachtige villa's en hopelijk wel zo goed geïsoleerd, dat je de melkwagens van de DOC, voormalige melkfabriek al jaren kaasmakerij en poedermelkfabriek.
Want de vrachtwagens rijden 24/7 door, volcontinu bedrijf.
https://www.funda.nl/koop...uis-41648966-leiendijk-6/
Daar ligt het oude kerkhof achter, de voorkant is nog vrij ver weg van de Zuiderweg met aan de oostkant de rotonde Alteveerstraat.
Daar staan 11 prachtige villa's en hopelijk wel zo goed geïsoleerd, dat je de melkwagens van de DOC, voormalige melkfabriek al jaren kaasmakerij en poedermelkfabriek.
Beauty is in the eye of the beerholder
Rare constructie is dat. Mijn woning mag de woningvereniging ook terugkopen omdat het ooit als sociale koopwoning (zoiets als eenpremiewoning in Nederland) is gebouwd. Maar dat is dan wel voor de prijs waarvoor ik het ook aan iemand anders kan verkopen (wat ze waarschijnlijk nooit zullen doen want ze bouwen liever nieuwe woningen). Het enige is dat je bij verkoop die maatschappij de optie moet bieden het ook te kopen voor die prijs.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:22:
[...]
Precies. Niet aan beginnen, tenzij het echt niet anders kan. Wurgvoorwaarden, verpakt in een marketing-sausje. Verre van optimaal.
/▌
Mijn zus en haar toenmalige vriend, kochten ook via de woningbouw hun huurhuis.Marzman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Rare constructie is dat. Mijn woning mag de woningvereniging ook terugkopen omdat het ooit als sociale koopwoning (zoiets als eenpremiewoning in Nederland) is gebouwd. Maar dat is dan wel voor de prijs waarvoor ik het ook aan iemand anders kan verkopen (wat ze waarschijnlijk nooit zullen doen want ze bouwen liever nieuwe woningen). Het enige is dat je bij verkoop die maatschappij de optie moet bieden het ook te kopen voor die prijs.
Zo uit mijn hoofd circa 18 a 19 jaar geleden, ook voor een aangepaste prijs, de enige voorwaarde die de woningbouw stelde dat wanneer ze die woning binnen de 5 jaar verkochten, zou de woningbouw meedelen in de winst, elk jaar dat ze daar woonden werd dat stukje meedelen wat minder.
Hoe die regeling exact was weet ik niet, na 12 jaar was die relatie stuk, beiden een goede baan.
En heeft haar vriend/expartner haar uitgekocht.
Verwijderd
Hoe ga je dat dan doen? Je komt met iemand een verkoopprijs overeen en vervolgens zeg je: "ja, maar nu moet ik eerst even overleggen met de vorige eigenaar van het huis, want die moet ik het nu eerst ook voor deze prijs aanbieden". Dat doen ze hier meestal via een taxatie en ook daar zal wel het een en ander over in de voorwaarden staan. Ik gok namelijk, dat je niet zelf de taxateur mag aanwijzen. Maar het zou ook kunnen dat de woningbouw het recht heeft op een contra taxatie door een door hen gekozen taxateur. En dan komt het er (in NL) in de praktijk op neer, dat je niet de hoogst mogelijke prijs voor je woning gaat krijgen. De verkoopprijs ligt hier vaak nog net iets boven de uiterst mogelijke taxatiewaarde die je kunt krijgen. En zelfs die uiterst mogelijke taxatiewaarde ga je dus niet krijgen.Marzman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Rare constructie is dat. Mijn woning mag de woningvereniging ook terugkopen omdat het ooit als sociale koopwoning (zoiets als eenpremiewoning in Nederland) is gebouwd. Maar dat is dan wel voor de prijs waarvoor ik het ook aan iemand anders kan verkopen (wat ze waarschijnlijk nooit zullen doen want ze bouwen liever nieuwe woningen). Het enige is dat je bij verkoop die maatschappij de optie moet bieden het ook te kopen voor die prijs.
Ik ken premiewoningen (van vroeger) als een soort van huurhuizen met een gekoppelde koop-optie. Dan kan je na X jaar huren de woning kopen tegen een mooie prijs. Dus je begint in een (meestal nieuwbouw) huurwoning en als je blijft zitten, heb je de mogelijkheid om over te stappen naar koop zonder te verhuizen. Ken mensen die dat inderdaad gedaan hebben en daar geen spijt van hebben gehad. Maar da's lang geleden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2020 12:21 ]
https://my.matterport.com/show/?m=BGMifUnvLxQ&mls=1peterpv schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
Het lijkt erop dat de "3D walkthrough" viraal is gegaan en ze hem hebben weggehaald![]()
Flauw hoor!
De directe link bestaat nog maar helaas hebben ze de kamer met het bad er wel uitgehaald.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Je kan het nog wel zien via de dollhouse optie. Overigens wel echt een tof systeem om je huis digitaal te presenteren!Shamalamadindon schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:51:
[...]
https://my.matterport.com/show/?m=BGMifUnvLxQ&mls=1
De directe link bestaat nog maar helaas hebben ze de kamer met het bad er wel uitgehaald.
5 extra punten als iemand meer dan 3 stofzuigers kan vinden
Ga je daar echt zoveel meer van merken dan van bijvoorbeeld de A28? Ik moest echt ff zoeken om te kijken waar je het over had.jaikzelf schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:52:
Bij deze villa heb je geen enkele geluidsoverlast van de achterburen.
Nee nu je het zo schrijft denk ik het niet.Patriot schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:03:
[...]
Ga je daar echt zoveel meer van merken dan van bijvoorbeeld de A28? Ik moest echt ff zoeken om te kijken waar je het over had.
Wij wonen hemelsbreed ongeveer net zover van de DOC en dan aan de noordzijde.
En wij horen ze ook niet en ons huis is wel een stuk ouder, wel goed geïsoleerd, heb ikzelf laten doen.
Maar ik zat zo eens terug te denken circa 19 jaar geleden woonde ik in Hoogeveen oost en wanneer de wind uit het westen kwam hoorde we nachts wel de VAM trein.
Die horen we hier ook niet, terwijl ik wat meer in het centrum wonen.
Maar dat komt hoogstwaarschijnlijk ook dat er ten westen van ons huis aardig wat hoogbouw staat.
ik kan er maar 3 vindenDjVe schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:58:
[...]
Je kan het nog wel zien via de dollhouse optie. Overigens wel echt een tof systeem om je huis digitaal te presenteren!
5 extra punten als iemand meer dan 3 stofzuigers kan vinden
spoiler:
1 in de DVD kelder, naast een electrische zaag??(via de keuken)
1 in het 'kantoor (via de keuken)'
1 bij de hoofdingang van het gebouw
1 in het 'kantoor (via de keuken)'
1 bij de hoofdingang van het gebouw
Leuk stukje achtergrond over dat bijzondere oude schooltje midden in de indische buurt in Groningen:
https://www.funda.nl/koop...s-41150016-ceramstraat-8/
Sinds vrijdag staat ’t Kleine Schooltje - zoals De Groot het heeft gedoopt - op Funda . Binnen de kortste keren stond de telefoon bij makelaar Wichers van der Schaaf roodgloeiend. Stelletjes uit het hele land met interesse in de school belden op, net als aannemers en beleggers. En jongeren die de school gezamenlijk willen bewonen.
https://www.dvhn.nl/groni...Finse-komaf-26143873.html
https://www.funda.nl/koop...16-ceramstraat-8/#foto-33SuBBaSS schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:22:
Leuk stukje achtergrond over dat bijzondere oude schooltje midden in de indische buurt in Groningen:
[...]
Toch vervelend als je terug naar de Gamma moet tijdens het verven.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Da's tegenwoordig niet raar meer; in ons blok stond er laatst een te koop voor 5,5 ton, binnen een week verkocht. Toegegeven, het is een hoekhuis, maar toch.jaikzelf schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:29:
[...]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Ik vind het wel wat hebbenSuBBaSS schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:22:
[...]
Probeer voor je werk de stad maar eens in en uit te komen, bijkans onmogelijk.DjVe schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:44:
[...]
Ik vind het wel wat hebbenDe prijs valt me ook best mee (zeker als je er 1300m2 grond bij krijgt).
Naar de Gamma? Als je een Hornbach in de buurt hebt ga je naar de Hornbach. En die is er in Groningen.Jeroenneman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:28:
[...]
https://www.funda.nl/koop...16-ceramstraat-8/#foto-33
Toch vervelend als je terug naar de Gamma moet tijdens het verven.
Ja het is betaald parkeren, het zijn oude arbeiders woningen en dus vrij gehorig.vectormatic schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:55:
[...]
En mag je niet meer dan 45K verdienen etc...
Ex-huurwoningen die door de woningbouw alleen verkocht worden aan lokale instappers, dat de woning zelf kompleet kansloos is...
Overigens is het wel een aardige locatie, vlak bij het centrumpje, alleen parkeren is in die straat niet heel handig
Ook mag je bijna geen winst maken met verkoop en je moet tussen de 18 en 35 zijn en starter etc.. onaantrekkelijke voorwaarden dus..
Plus er moet Flink verbouwd worden
[ Voor 3% gewijzigd door Khaelos op 28-10-2020 14:15 ]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Deze zolderverdieping bevat een aantal mooie museumstukken.
:strip_exif()/f/image/9sv5b1pmgOCnVIjeBXwzjk2u.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast nog een oude tv en zo te zien ook nog een oude wasmachine en droger.
https://www.funda.nl/koop...is-87470949-kogerlaan-93/
:strip_exif()/f/image/9sv5b1pmgOCnVIjeBXwzjk2u.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast nog een oude tv en zo te zien ook nog een oude wasmachine en droger.
https://www.funda.nl/koop...is-87470949-kogerlaan-93/
Ja, de makelaar regelt dat. In de praktijk stuurt hij een brief met een verlooptermijn en moet de koper die termijn afwachten. En tegen de koper zegt hij dat er nog nooit een huis is teruggekocht.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:19:
[...]
Hoe ga je dat dan doen? Je komt met iemand een verkoopprijs overeen en vervolgens zeg je: "ja, maar nu moet ik eerst even overleggen met de vorige eigenaar van het huis, want die moet ik het nu eerst ook voor deze prijs aanbieden".
/▌
Aardappel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:48:
[...]
Bedoel je dat ze met het behang iets proberen te.... VERBLOEMEN?!!
[Afbeelding]
Ik ook wel, maar da's toch wel vooral om de huidige aankleding. Zou er zelf niet kunnen wonen, veel te veel prikkels qua kleurenboel.DjVe schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:44:
[...]
Ik vind het wel wat hebbenDe prijs valt me ook best mee (zeker als je er 1300m2 grond bij krijgt).
En moet er al helemaal niet aan denken om dit in ietwat neutralere staat te krijgen (los van dat verhaal van de makelaar dat er nog wel een ton tegenaan gegooid mag worden). Woon je nog steeds in een veredelde barak.
Je snapt de grap niet helemaal geloof ik. De deur is voor de helft geverd, net alsof de verf op was..Stoneshop_gs schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:51:
[...]
Naar de Gamma? Als je een Hornbach in de buurt hebt ga je naar de Hornbach. En die is er in Groningen.
[ Voor 10% gewijzigd door evleerdam op 28-10-2020 15:04 ]
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Verwijderd
En die termijn is dan 3 dagen ofzo? Die koper wil handelen, dus die gaat niet even 3 weken zitten niksen tot hij eens wat hoort natuurlijk. In 3 weken kan hij ook een ander huis vinden en kopen namelijk. Ik neem aan dat de koper niet vastzit aan het feit dat hij "misschien een huis mag kopen". (Ik ken de lokale markt bij jullie natuurlijk niet, maar "bij mij" gaat er bij elke rare eis of constructie gewoon een bedrag van de prijs af. Moeilijk doen kent gewoon zijn prijs.Marzman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:32:
[...]
Ja, de makelaar regelt dat. In de praktijk stuurt hij een brief met een verlooptermijn en moet de koper die termijn afwachten. En tegen de koper zegt hij dat er nog nooit een huis is teruggekocht.
Dat is de vanaf-vraagprijs. En de makelaar geeft al aan dat de kozijnen en goten niet al te best zijn (is ook op de foto's goed te zien). En zo'n oude school heeft heel veel kozijnen en heel veel goten... En het overige houtwerk ziet eruit alsof dat ook wel een verfje mag gebruiken. Voordat alles weer bijgewerkt is ben je dus wel een paar 10k verder. Daarnaast zit je met energielabel F vermoedelijk met allemaal enkelglas en zul je een flinke energierekening krijgen.DjVe schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:44:
[...]
Maar ik ben wel benieuwd voor welke prijs het schooltje uiteindelijk weg gaat.
Haha, de markt in Nederland is volledig op hand van de verkoper. Je kunt natuurlijk een bedrag van de prijs af doen, maar dan heb je dus gewoon geen huisVerwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:05:
[...]
En die termijn is dan 3 dagen ofzo? Die koper wil handelen, dus die gaat niet even 3 weken zitten niksen tot hij eens wat hoort natuurlijk. In 3 weken kan hij ook een ander huis vinden en kopen namelijk. Ik neem aan dat de koper niet vastzit aan het feit dat hij "misschien een huis mag kopen". (Ik ken de lokale markt bij jullie natuurlijk niet, maar "bij mij" gaat er bij elke rare eis of constructie gewoon een bedrag van de prijs af. Moeilijk doen kent gewoon zijn prijs.En hier laat de markt dat ook nog wel toe.)
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Verwijderd
Niet in heel Nederland hoor. Ik heb net 2 weken de sleutels van ons nieuwe huis, dus het kán wel. Maar niet in de randstad. Nee, daar moet er nog een hoop geld bij. Hier kon er nog wel wat af.Jeroenneman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:23:
[...]
Haha, de markt in Nederland is volledig op hand van de verkoper. Je kunt natuurlijk een bedrag van de prijs af doen, maar dan heb je dus gewoon geen huis
(Zulke constructies zijn gewoon ook niets voor mij. Als ik iets koop, dan is het gewoon van mij. Geen rare constructies of voorwaarden.)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2020 16:30 ]
Twee weken dacht ik, de huizen zijn vrij snel verkocht hier in de wijk. Sowieso zit je als koper in een proces van maanden als je een huis koopt.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:05:
[...]
En die termijn is dan 3 dagen ofzo? Die koper wil handelen, dus die gaat niet even 3 weken zitten niksen tot hij eens wat hoort natuurlijk. In 3 weken kan hij ook een ander huis vinden en kopen namelijk. Ik neem aan dat de koper niet vastzit aan het feit dat hij "misschien een huis mag kopen". (Ik ken de lokale markt bij jullie natuurlijk niet, maar "bij mij" gaat er bij elke rare eis of constructie gewoon een bedrag van de prijs af. Moeilijk doen kent gewoon zijn prijs.En hier laat de markt dat ook nog wel toe.)
/▌
Ik woon zover van de Randstad af als eigenlijk mogelijk in Nederland in het oosten, maar de combinatie universiteitsstad en veel concurrentie zorgt er wel voor dat ik echt niks vindt onder de koopprijs. Minimaal 20K erbovenop gooien, dan heb je nog een kans.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:27:
[...]
Niet in heel Nederland hoor. Ik heb net 2 weken de sleutels van ons nieuwe huis, dus het kán wel. Maar niet in de randstad. Nee, daar moet er nog een hoop geld bij. Hier kon er nog wel wat af.
(Zulke constructies zijn gewoon ook niets voor mij. Als ik iets koop, dan is het gewoon van mij. Geen rare constructies of voorwaarden.)
(Laatst overboden bij een huis van de prijsklassen 400-500K, gooit iemand 85K bovenop de vraagprijs
Verwijderd
Zo zie je maar weer dat het overal weer anders werkt. Voor "jullie" voelt het waarschijnlijk gewoon als een formaliteit. Mijn beeld is natuurlijk gekleurd. Maar ik kom ook nog uit de tijd dat het verkopen van een huis lastiger was dan het kopen.Marzman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:29:
[...]
Twee weken dacht ik, de huizen zijn vrij snel verkocht hier in de wijk. Sowieso zit je als koper in een proces van maanden als je een huis koopt.
Duhuh. Natuurlijk ga je een nieuwe pot verf halen als die op is. Allen niet bij de Gamma als er ook een Hornbach is.evleerdam schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:04:
[...]
Je snapt de grap niet helemaal geloof ik. De deur is voor de helft geverd, net alsof de verf op was[..
[Afbeelding]
Dan is dat koopgarant, met de vaste verkoopprijs, toch wel handig...Jeroenneman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:35:
[...]
Ik woon zover van de Randstad af als eigenlijk mogelijk in Nederland in het oosten, maar de combinatie universiteitsstad en veel concurrentie zorgt er wel voor dat ik echt niks vindt onder de koopprijs. Minimaal 20K erbovenop gooien, dan heb je nog een kans.
(Laatst overboden bij een huis van de prijsklassen 400-500K, gooit iemand 85K bovenop de vraagprijs)
Het schilderij van Het Meisje met de Parel was blijkbaar 4 halen, 3 betalen:
Woonkamer:

De slaapkamer:

De zolder:

https://www.funda.nl/koop...1153952-wolweverslaan-41/
Woonkamer:

De slaapkamer:

De zolder:

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 240Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
https://www.funda.nl/koop/drunen/huis-87517833-gelderhof-11/
Dat verhaal ook:

Dat verhaal ook:
Jean-Paul en Hedy verkopen het huis waar ze vier jaar geleden introkken. “Het is natuurlijk een unieke en heel erg mooie plek. Toen we het voor het eerst zagen, wisten we dat we eens in een huis als dit wilden wonen. Maar we hebben een luxeprobleem: we vinden het een beetje te groot. Zelfs met zijn vieren hebben we een heleboel plek over.” Die had je misschien niet zien aankomen. Wat je ongetwijfeld nu al wel ziet, is je kans. Eentje uit duizenden, want een huis als dit kom je niet vaak tegen. Op zoek naar die ene parel om jouw leven een fantastische wending in te geven? Ga snel kijken. Dan zie je dat je hier alles kunt hebben waarop je hoopte voor jezelf.
Alles wat je kunt verzinnen
In je nieuwe thuis kun je doen en laten wat je wilt. Zeggen dat dat hier geen enkel probleem is, is een understatement. Al voordat je de woonkamer binnenloopt, hoor je de echo van je eigen stem. Dan hoor je de ruimte in de woonkamer. De fantastische woonkamer met de fraaie open ruimte. Op dat moment weet je dat je alles hebt voor het gezellige leven samen. Een plek om de dag door te nemen met je gezin en samen nieuwe plannen te maken. Maar ook de ruimte waarin je met speels gemak je bezoek vermaakt.
Daar blijft het niet bij. Je nieuwe thuis is bijna 1000m3 groot en heeft…een kelder. Een echte, onder het hele huis, waar alles nu draait om genieten. “Het zijn in totaal vier verschillende ruimtes waar we niet alleen spullen kunnen opbergen, maar nu ook plek hebben voor race simulaties, een potje poolen, lekker hangen en onderuitgezakt film kijken in onze eigen thuisbioscoop.” Dat dus. Als in de huizen die je normaal gesproken op MTV ziet in Cribs. Maar dan gewoon in Drunen. Lekker doen wat je wilt, omdat je overal ruimte voor hebt. Ongestoord je gang gaan en gewoon genieten van het moment. Dat kan alleen maar heel erg goed klinken.

https://www.funda.nl/koop...s-87520962-schoollaan-12/

[ Voor 15% gewijzigd door Blaze85 op 29-10-2020 09:14 ]
Het zijn gewoon enorme Vermeer-fans!Jorissie87 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:29:
Het schilderij van Het Meisje met de Parel was blijkbaar 4 halen, 3 betalen:
Woonkamer:
[Afbeelding]
De slaapkamer:
[Afbeelding]
De zolder:
[Afbeelding]

Wel leuk huis trouwens
En waarom is dat LOL? Lekker denigrerend.Azrael schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:55:
[...]
LOL. Eufemisme voor: "Jean-Paul werkte in de evenementenbranche en is nu werkloos, en met de inkomsten als schoonheidsspecialiste van Hedy kunnen ze never nooit de hypotheek betalen, ze zijn nu dus dringend op zoek naar iets kleiners!"?
Gadverdamme, dat kun je het beste platbranden (met die gasflessen erinThe Grand Slam schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:45:
Deze knaller van een woning :
https://www.funda.nl/koop...s-41165758-poststraat-53/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gelukkig geen slaapkamer meer enzo, ik denk niet dat hier nog iemand gewoond heeft.
/▌
Als het niet op zo'n kloteplek zou staan was het best interessant. Lekker wat breder dan de standaard 5.10 of 5.40 van tegenwoordig. Plus de eerste eigenaar heeft maximaal geïnvesteerd met de kelder en de opbouw op de garage.
De opbouw op de garage gebruiken voor een uit de kluiten gewassen kast vind ik vrij loos, maar zo'n forse kelder had ik hier graag gehad. Helaas was dat geen optie.
Ik dacht eerst 'waarom zetten ze daar een vlaggenmast neer', maar bij beter kijken zag ik dat het een lantaarnpaal was
Die staat wel wat ongelukkig, een meter naar rechts zou wat praktischer geweest zijn in plaats van nu net op de hoek van de inrit. Verder heb ik er niets op aan te merken, zou er prima kunnen wonen. Alleen een beetje groot in m'n eentje
Groot en kil. En dan ook nog eens een kale bende met een tegelvloer. Dat kan niet anders dan een holle en ongezellige bende worden.
Gelukkig zegt de makelaar het eigenlijk ook:
Als je de ruimte kunt horen op het moment dat je binnenloopt, dan weet je dat je een plek hebt voor alles dat je kunt bedenken.
Punctuality is the politeness of kings
Het is wel gratis verlichting voor je oprit en inbraakwerend. Bij mij staat er achter bij de poort ook een lantaarn en dat vind ik niet zo erg. Hij brandt ook de hele nacht (wat tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid meer is).Tankiej schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:21:
[...]
Ik dacht eerst 'waarom zetten ze daar een vlaggenmast neer', maar bij beter kijken zag ik dat het een lantaarnpaal was
Die staat wel wat ongelukkig, een meter naar rechts zou wat praktischer geweest zijn in plaats van nu net op de hoek van de inrit. Verder heb ik er niets op aan te merken, zou er prima kunnen wonen. Alleen een beetje groot in m'n eentje
Je moet alleen goede gordijnen kopen
/▌
Klopt, het zal wel wat werk kosten om die echo eruit te krijgen.dreamscape schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:31:
[...]
Groot en kil. En dan ook nog eens een kale bende met een tegelvloer. Dat kan niet anders dan een holle en ongezellige bende worden.
Gelukkig zegt de makelaar het eigenlijk ook:
[...]
Natuurlijk, het feit dat er een lantaarnpaal voor je huis staat zie ik ook niet als minpunt. Maar precies op de hoek van je oprit is niet bijzonder praktisch. Ik ken wat mensen die wel eens moeite hebben met het inschatten van hoe groot hun voertuig is, die zullen vast en zeker wel eens die lantaarnpaal raken als ze daar moeten parkerenMarzman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:44:
[...]
Het is wel gratis verlichting voor je oprit en inbraakwerend. Bij mij staat er achter bij de poort ook een lantaarn en dat vind ik niet zo erg. Hij brandt ook de hele nacht (wat tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid meer is).
Je moet alleen goede gordijnen kopen
[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 29-10-2020 08:47 ]
Zoals ik het zie is de oprit breder gemaakt dan oorspronkelijk de bedoeling is. Waarschijnlijk om een tweede auto te kunnen parkeren. Zie ook de trottoirband. Ik vermoed dat de tuin later is aangelegd.Tankiej schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:21:
[...]
Bij ons in de wijk staan de lantaarnpalen precies voor het midden van tweekappers, dan heb je daar geen last van.
Weliswaar een huis voor een knalprijs!The Grand Slam schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:45:
Deze knaller van een woning :
https://www.funda.nl/koop...s-41165758-poststraat-53/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar als je hier een ton in zou gooien zou je het nog wel met winst kunnen verkopen denk ik.
Check die foto's ook.....Vailliant posters en een Vailliant informatiezuil. Dit is een winkel geweest in CV ketels.Awaken1 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:57:
[...]
Weliswaar een huis voor een knalprijs!
Maar als je hier een ton in zou gooien zou je het nog wel met winst kunnen verkopen denk ik.
Deze foto's laten op een bizar treurige en markant mooie manier het einde van het gastijdperk zien.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Ik ben bang van niet :XAwaken1 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:57:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door gekke-gerrit op 29-10-2020 09:16 ]
Of je dan winst zou maken is maar zeer de vraag, kijk waar Wildervank ligt. Daar betalen ze nog met guldens. Maar als je in Groningen of thuis kan werken, en je kan er inderdaad een ton (of meer) tegenaan gooit, kun je hier zeker een ruime woning van maken.Awaken1 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:57:
[...]
Weet iemand ook waarom er 95m2 wordt opgegeven?
Ik tel 140m2 op de begane grond?
Steam - PTR83
Ze hebben de winkelruimte van 45 m2 niet meegerekend.CoronelHimself schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:22:
[...]
Of je dan winst zou maken is maar zeer de vraag, kijk waar Wildervank ligt. Daar betalen ze nog met guldens. Maar als je in Groningen of thuis kan werken, en je kan er inderdaad een ton (of meer) tegenaan gooit, kun je hier zeker een ruime woning van maken.
Weet iemand ook waarom er 95m2 wordt opgegeven?
Ik tel 140m2 op de begane grond?
Zouden naar dit soort huizen/gebieden niet steeds meer vraag komen nu veel mensen thuis werken?!
Met het compleet ontbreken van een keuken, badkamer, wc en een normale inrichting heb je waarschijnlijk wel meer dan een ton nodig om het echt leuk te maken. Of je moet de tijd en de handigheid hebben om zelf het meeste te doen.
Geheel met u eens, ik ken nogal wat familiebedrijven in de evenementenbranche. Eén ervan is voorzichtig de derde generatie aan het voorbereiden om het bedrijf over te dragen.
Die moeten dus alle zeilen bijzetten om zakelijk te overleven, dag en nacht werken, en ik kan het weten, het is verre familie van mij en ik heb daar zelf nog een paar jaar gewerkt.
Dagen van 15 uur + zijn in het seizoen eerder regel dan uitzondering.
Ook met alle feestdagen werken, vond ik persoonlijk altijd mooi, mensen zijn dan veel vrolijker en vriendelijker.
Maar voor het gezin, en met name kleine kinderen is dat op jonge leeftijd niet altijd leuk.
Denk het ook, je hebt alleen al een dagtaak om alle vlaggenstok houders te demonteren.Grove den schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:33:
[...]
Ze hebben de winkelruimte van 45 m2 niet meegerekend.
Zouden naar dit soort huizen/gebieden niet steeds meer vraag komen nu veel mensen thuis werken?!
Met het compleet ontbreken van een keuken, badkamer, wc en een normale inrichting heb je waarschijnlijk wel meer dan een ton nodig om het echt leuk te maken. Of je moet de tijd en de handigheid hebben om zelf het meeste te doen.
Steam - PTR83
Dit is ook een prachtige locatie, maar volgens mijn maat een lokale historicus.
Is dat pand jonger dan de opgegeven 1850 en klopt de informatie over het aantal onderduikers ( 13 gedurende 2,5 jaar ook niet helemaal )
Die man durf ik mijn handen voor in het vuur te steken, want ook mijn grootouders hadden onderduikers en dat heeft hij helemaal uitgezocht.
Hij is in de loop der jaren echt een maat van mij geworden en ik maak nog wel eens foto's van huidige panden/locaties over historische feiten.
https://www.funda.nl/koop...8QorGtbljv7U0aXHVejEDUs-c
Is dat pand jonger dan de opgegeven 1850 en klopt de informatie over het aantal onderduikers ( 13 gedurende 2,5 jaar ook niet helemaal )
Die man durf ik mijn handen voor in het vuur te steken, want ook mijn grootouders hadden onderduikers en dat heeft hij helemaal uitgezocht.
Hij is in de loop der jaren echt een maat van mij geworden en ik maak nog wel eens foto's van huidige panden/locaties over historische feiten.
Wauw wat een prachtig huis zeg! Alles keurig onderhouden en opgeknapt!jaikzelf schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:46:
Dit is ook een prachtige locatie, maar volgens mijn maat een lokale historicus.
Nog maar even sparen denk ik
Er zijn inderdaad berichten van steeds meer mensen bij wie het thuiswerken een katalysator is om weg te trekken uit het westen en naar 'afgelegen' gebieden als oost Groningen te trekken. Maar ik denk dat die toch eerder voor een wat afgewerkter huis kiezen.Grove den schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:33:
[...]
Ze hebben de winkelruimte van 45 m2 niet meegerekend.
Dat laatste vooral. 'Gewoon' opknappen door een aannemer kost waarschijnlijk meer dan nieuwbouw en voor nieuwbouw kun je beter een kavel zonder bebouwing kopen. (Nog los van dat de huidige bebouwing verder goed in het straatbeeld past en dat bij nieuwbouw nog maar de vraag is.) Maar als je handig bent en veel zelf wilt doen, en daar de tijd voor hebt, dan kun je van dit winkelpand best een mooi woonhuis maken.Met het compleet ontbreken van een keuken, badkamer, wc en een normale inrichting heb je waarschijnlijk wel meer dan een ton nodig om het echt leuk te maken. Of je moet de tijd en de handigheid hebben om zelf het meeste te doen.
Dat LOL slaat m.i. niet zozeer op de (mogelijk trieste) situatie van de verkopers, maar meer om de manier waarop de makelaar er een mooi verhaal omheen verzint.
Vreemde verkoopteksten trouwens: "Al voordat je de woonkamer binnenloopt, hoor je de echo van je eigen stem." Is dat positief?
Als je graag je eigen stem hoort wel. Als je ook honden in hebt is echo absoluut niet wenselijkRubbergrover1 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
Dat LOL slaat m.i. niet zozeer op de (mogelijk trieste) situatie van de verkopers, maar meer om de manier waarop de makelaar er een mooi verhaal omheen verzint.
Vreemde verkoopteksten trouwens: "Al voordat je de woonkamer binnenloopt, hoor je de echo van je eigen stem." Is dat positief?
Exact expert nodig?
De manier waarop die post, gebaseerd op aannames, is geschreven is nogal denigrerend naar de genoemde beroepsgroepen.Rubbergrover1 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
En stel het klopt, de makelaar draait eromheen, dat maakt de situatie toch nog steeds niet grappig?
Voor de verkoop van het huis maakt het ook 0.0 uit of er nu staat we willen kleiner wonen of we worden gedwongen door financiële redenen om kleiner te wonen. Dat laatste zou ik ook niet op een site zetten die door duizenden gluurders in de gaten gehouden wordt, gaat ze niks aan.
Och, er staat vaak genoeg in die teksten iets neutraals, zoals simpelweg dat de bewoners nu helaas de woning te koop moeten zetten omdat ze naar een andere woning moeten verhuizen (al dan niet naar een ander deel van het land). Dat is dan simpel en helder en leidt niet direct tot vragen. Maar als je er als makelaar een raar verhaal omheen breit, dan zal dat eerder tot gekke gedachtes of vragen leiden. Dan zouden kopers júist kunnen denken: kat in het nauw maakt rare sprongen, als ze op hete kolen zitten, dan gaan ze misschien wel akkoord met een gek laag bod.rvrrr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
Voor de verkoop van het huis maakt het ook 0.0 uit of er nu staat we willen kleiner wonen of we worden gedwongen door financiële redenen om kleiner te wonen. Dat laatste zou ik ook niet op een site zetten die door duizenden gluurders in de gaten gehouden wordt, gaat ze niks aan.
Nog iemand opzoek naar 3 aan elkaar geplakte rijtjeshuizen voor 2,7 miljoen?
https://www.funda.nl/koop...s-41167830-nederhoven-45/
https://www.funda.nl/koop...s-41167830-nederhoven-45/
[ Voor 54% gewijzigd door Grove den op 29-10-2020 12:03 ]
Deze woningen zijn volgens mij geen aan elkaar geplakte woningen, maar ze waren van begin af aan al zo breed. Alleen is er in de loop der jaren wel wat aan, op en bijgebouwd. De prijs is voor deze buurt overigens niet uitzonderlijk.Grove den schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:02:
https://www.funda.nl/koop...s-41167830-nederhoven-45/[Afbeelding]
Voor die prijs zou ik toch wel verwachten dat je niet nog moet gaan klussen

Vraag me ook af hoe dat opeens verdwijnt

Nooit aangesloten gezeten.
Zo krijg je geen kalkaanslag.
En hoef je geek kalkoplosser te gebruiken op je marmer
Scheelt weer in de kosten voor een poetsvrouw.
Win win win
Een woning hier in de buurt, waar ik altijd al door gefascineerd was door die afzichtelijke leeuwen in de voortuin, staat nu te koop.

Nu ik binnen heb kunnen kijken, ben ik een heel stuk minder enthousiast, zeker gezien de vraagprijs. Wat voorbeeldjes:

Nu ik binnen heb kunnen kijken, ben ik een heel stuk minder enthousiast, zeker gezien de vraagprijs. Wat voorbeeldjes:

Tok, tok tokkie!Halfkakkende schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:49:
Een woning hier in de buurt, waar ik altijd al door gefascineerd was door die afzichtelijke leeuwen in de voortuin, staat nu te koop.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Die badkamer zou voor mij juist het enige zijn wat ik zou laten zitten. Maar er is duidelijk enorm veel energie en geld gestoken in het huis inrichten naar hun eigen smaak. Ik hoop dat ze een koper met dezelfde smaak kunnen vinden.Halfkakkende schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:49:
[Afbeelding]
Het is niet mijn smaak maar wel in lijn met de leeuwen buiten.Halfkakkende schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze zijn wel consistent met het inrichten naar hun smaakHalfkakkende schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:49:
[Afbeelding]
Het zullen koperdieven geweest zijn (en koperen leidingenRobbiedobbie schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:58:
Voor die prijs zou ik toch wel verwachten dat je niet nog moet gaan klussen![]()
[Afbeelding]
/▌
Mooi ook hoe de makelaar dacht "Joh, weet je wat, ik heb nu toch een drone ter beschikking, plemp ik gelijk even 12 foto's er bij van de plaatselijke natuur". (Begrijp mij niet verkeerd, het is een mooie omgeving en zo, kom er regelmatig, maar om nou even een derde van de foto's daarmee vol te gooienHalfkakkende schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niks mis met huis maar wel... apart om te zien. Geen idee of ik het mooi vindt.

En dan nog een uniek object, een woning/appartement vast aan een watertoren (watertoren is niet je eigendom
)

En dan nog een uniek object, een woning/appartement vast aan een watertoren (watertoren is niet je eigendom

Semi-vrijstaand..... dat noemen we een eindwoning.Grove den schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:02:
https://www.funda.nl/koop...s-41167830-nederhoven-45/[Afbeelding]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Nouja, op zich is het op steenworp afstand natuurlijk, dus ergens snap ik dat nog wel... zeker omdat de foto’s van binnen voor velen weinig overtuigend zullen zijn 😉Raznov schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:16:
[...]
Mooi ook hoe de makelaar dacht "Joh, weet je wat, ik heb nu toch een drone ter beschikking, plemp ik gelijk even 12 foto's er bij van de plaatselijke natuur". (Begrijp mij niet verkeerd, het is een mooie omgeving en zo, kom er regelmatig, maar om nou even een derde van de foto's daarmee vol te gooien)

Ik vind dit toch wel echt iets hebben hoor.. jammer van die snelweg in de buurt. Oh en de jaren dat we nog moeten sparen.
https://www.funda.nl/koop...32766-oude-baan-oost-141/
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.