Nederlands is makkelijker als je denkt.
Die uitdaging valt wel mee. In de showroom van onze kunststofkozijnenleverancier was destijds ook een model waarbij bestaand glas-in-lood was opgenomen in de HR-panelen. En nee, ik heb het echt niet over dat nep glas-in-lood dat je wel vaker in kunststof voordeuren ziet. Maar bij zo'n flipper zijn "makkelijk" en "goedkoop" natuurlijk wél de hoofdcriteria... Dat en de "VT-wonen look" natuurlijk.downtime schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:41:
[...]
Maar wel van Energielabel G naar A gegaan. Dat zal wel een uitdaging zijn als je het glas in lood erin laat zitten. Dan is dit de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Inbreker: "Dat gaas vertraagt de inbraak met een seconde of 4".vooghel schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:06:
[...]
Architect: "En om de tuin komt een muurtje waarbij er openingen in het metselwerk komen zodat het niet te dicht oogt."
Bewoner: "Krijg de tering maar, inbrekers klimmen zo mijn tuin in, ik zet er gaas tegen!"
Een jaar later staat deze parel, niet geheel verrassend, nog steeds te koop. Nu wel met een paar verse rendersTralapo schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:26:
[...]
In dezelfde categorie: Vandaag is rood.... (met geel)![]()
https://www.funda.nl/koop...0320565-stationsweg-59-c/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...1911256-stationsweg-59-c/

Die renders zijn op zich wel keurigTralapo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:46:
[...]
Een jaar later staat deze parel, niet geheel verrassend, nog steeds te koop. Nu wel met een paar verse renders![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

altijd wat te drinken tijdens het slapen zo
[ Voor 18% gewijzigd door Blaze85 op 31-08-2020 00:32 ]

Zonnepanelen isoleren beter dan het dak zelf waarschijnlijk

Zonnescherm voor airco?

Speciaal airco-hoekje?
Daar kan ik dus ook niet tegen, mijn boeken staan op genre en auteur.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:46:
[...]
Ik krijg vooral jeuk van een boekenkast die op kleur gesorteerd is. Verder wel een leuk huis, trouwens.
Gelukkig wel in een aparte slaapkamer, onze tweeling van 7 kreeg laatst van de school ook weer een opdracht.
Dan starten ze google niet op maar duiken de boeken in ;-)
Natuurlijk zijn de meeste boeken wel generaties in ons bezit en zienswijzen veranderen nog wel eens ( kennis staat gelukkig niet stil )
Indien ik dat tegenkom leg ik er een inlegvel in.
Die beide meiden maken er wel eens een puinhoop van.
Maar vorig jaar hadden ze ook een werkopdracht, dan help ik ze natuurlijk wel.
Maar grotendeels zonder google, dat vond hun juf vreemd, ze kon maar weinig via google vinden.
De beide meiden begonnen te lachen: Pappa heeft een eigen bieb en hij maakt samen met ons het huiswerk.
De D en DT fouten heb ikzelf ook moeite mee, dus die haal ik er via google uit.
Maar verder pas ik niks van mijn meiden aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 31-08-2020 10:50 ]
Ik vind de renders in dit geval wel nuttig. Ik vind het erg moeilijk om in deze woning door de jaren '90 rood-geel kleurstelling heen te kijken. Ik had alleen ook een foto van de badkamer erbij gezet zonder de rood-gele accessoires (of desnoods ook een zwart-wit foto).Tralapo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:46:
[...]
Een jaar later staat deze parel, niet geheel verrassend, nog steeds te koop. Nu wel met een paar verse renders![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar wat een raar huis is het eigenlijk. Van de drie slaapkamers is er een zonder ramen en voor de derde moet je door de tweede slaapkamer heen. In de praktijk zul je er dus maar 1 als echte slaapkamer kunnen gebruiken. En ook in de woonkamer heel weinig ramen voor mijn gevoel. (O, ik zie net in één van de foto's nog net dat er tegenover de bank, naast de TV, ook lamellen zijn en dat daar dus ook een raam zal zijn? Hadden ze ook wel iets duidelijker mogen laten zien.)
Hoewel het huis (zeker de renders) mij op het eerste gezicht best leuk lijkt, bij nader inzien dus toch heel onpraktisch.
Die ramen bij de TV zie je ook op foto 7 vanaf de buitenkant, naast de voordeur.
Voor dat probleem met die deur in de derde slaapkamer suggereren ze een oplossing met de tweede plattegrond (Begane Grond 1) waarbij ze de hal doortrekken en een vierde slaapkamer toevoegen. Staat er trouwens vrij onduidelijk/helemaal niet bij dat die plattegrond ook een toekomstvisie is.
Het is hoe dan ook een bijzonder geval en vind de prijs vrij hoog als je ziet wat er allemaal nog moet gebeuren (volledige strip).
[ Voor 44% gewijzigd door Tralapo op 31-08-2020 08:50 ]
Dat lijkt mij helemaal claustrofobisch worden, dan heb je helemaal geen uitzicht naar buiten meer in die slaapkamers. Maar het is inderdaad een oplossing. Dan kun je wellicht nog iets leuks doen met die rode balken-constructie die aan de achterkant (deels) buiten het huis staat. Misschien een hoge lichtstraat of zo.Tralapo schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:43:
Voor dat probleem met die deur in de derde slaapkamer suggereren ze een oplossing met de tweede plattegrond (Begane Grond 1) waarbij ze de hal doortrekken en een vierde slaapkamer toevoegen. Staat er trouwens vrij onduidelijk/helemaal niet bij dat die plattegrond ook een toekomstvisie is.
We hebben nog 1 paneel over, maar dat past niet. Ja, leg daar maar neer, dat heeft niemand door.Blaze85 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 00:26:
https://www.funda.nl/koop...-41081030-achteromweg-14/
[Afbeelding]
Zonnepanelen isoleren beter dan het dak zelf waarschijnlijk
[...]
Als ik naar die oude dakramen kijk... Deze steken al een stuk uit het dak, en je ziet dat het dak niet of nauwlijks is geïsoleerd, zo dun is het.Jolke schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:26:
[...]
We hebben nog 1 paneel over, maar dat past niet. Ja, leg daar maar neer, dat heeft niemand door.
Een ton is natuurlijk weinig, maar je mag nog voor zeker 2 ton gaan verbouwen. En 88m2 is tamelijk karig...
I hide at work because good employees are hard to find.
Bij woningen als dit moet je niet voor 2 ton een bouwbedrijf laten komen. Dat ga je nooit terugkrijgen. Een leuke starterswoning die je (als je in de buurt woont) vanuit je ouderlijk huis zelf kunt opknappen.Nyarlathotep schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:46:
[...]
Als ik naar die oude dakramen kijk... Deze steken al een stuk uit het dak, en je ziet dat het dak niet of nauwlijks is geïsoleerd, zo dun is het.
Een ton is natuurlijk weinig, maar je mag nog voor zeker 2 ton gaan verbouwen. En 88m2 is tamelijk karig...
De herstelkosten van de NAM kunnen je aardig op gang helpen.
Gezien de (waarschijnlijk via de waardevermeerderingsregeling gratis) panelen op het dak, heeft de huidige eigenaar helaas de herstelkosten waarschijnlijk al gecasht. Waarschijnlijk dat daarom ook een paneel 'over' is. Maar dat is puur speculatie van mijn kant.
Dat is om de herrie van Eindhoven Airport tegen te gaan.Incolumis schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:49:
[Afbeelding]
Lekker van het zonnetje genieten in de tuin...
Overigens, alleen maar grijs en wit gebruikt in het hele huis - behalve die ene kamermuur, die groen is.
[ Voor 12% gewijzigd door Jolke op 31-08-2020 10:11 ]
In de zomer fik je daar toch compleet weg? Het wordt superwarm onder die overkapping, er is geen groen, alleen maar tegels ...moet er niet aan denken.Incolumis schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:49:
[Afbeelding]
Lekker van het zonnetje genieten in de tuin...
Ik snap die indeling ook niet helemaal. Zit de keuken aan de voorkant met een soort van extra deur naast de voordeur?
This too shall pass
:strip_exif()/f/image/GVC66LRx81pz8ellD6OyLlmm.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet niet of deze al geplaatst was, maar een open toilet op de gang is wel weer wat anders.
https://www.funda.nl/koop...s-41073546-thuishaven-33/
Ik ben eigenlijk benieuwd wie gezien wordt als de doelgroep voor dit huis, voor deze prijs.Jolke schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:03:
Dat is om de herrie van Eindhoven Airport tegen te gaan.
Het lijkt mij dat je enkel voor dit huis kiest als je 1) een fetisj hebt voor nieuwbouw 2) Werkzaam bent bij ASML of idd Eindhoven Airport en een aversie hebt tegen meer dan 5 minuten fietsen.
Vandaar waarschijnlijk ook die airco. Het valt mij op dat mensen met een airco heel vaak ook zo'n 'onderhoudsvriendelijke' hitte-verzamelende tuin hebben. Toeval....?Sharky schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:06:
[...]
In de zomer fik je daar toch compleet weg? Het wordt superwarm onder die overkapping, er is geen groen, alleen maar tegels ...moet er niet aan denken.
Ik dacht even dat de deur gewoon niet op de foto stond, maar het is echt een open plee: https://www.funda.nl/koop...ishaven-33/#plattegrond-2Erazher schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:11:
[Afbeelding]
Weet niet of deze al geplaatst was, maar een open toilet op de gang is wel weer wat anders.
https://www.funda.nl/koop...s-41073546-thuishaven-33/
Volgens mij ligt die tuin op het noord-oosten, dus dat zou nog mee kunnen vallen met de warmte.Sharky schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:06:
[...]
In de zomer fik je daar toch compleet weg? Het wordt superwarm onder die overkapping, er is geen groen, alleen maar tegels ...moet er niet aan denken.
Ik snap die indeling ook niet helemaal. Zit de keuken aan de voorkant met een soort van extra deur naast de voordeur?
Kijk voor de grap eens op de satellietfoto in die link. Dit is rijtjeshuis next level.vooghel schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:37:
[...]
Volgens mij ligt die tuin op het noord-oosten, dus dat zou nog mee kunnen vallen met de warmte.
[ Voor 9% gewijzigd door SamPatterson op 31-08-2020 12:43 ]
Wel knap, gezien je beste strenge eisen hebt m.b.t. brandwering.SamPatterson schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:42:
[...]
Kijk voor de grap eens op de satellietfoto in die link. Dit is rijtjeshuis next level.
Dat zie je hier in het bastion terug in verschillende hoogtes qua woningen.
Bij de bovenste trap dacht ik nog even dat smaller worden is het perspectief... tot je trap van onder ziet:Blaze85 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:52:
https://www.funda.nl/koop...1082094-kwartaalstraat-8/
And the Safety Award 2020 goes to...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Naar boven lopen zal nog wel gaan maar naar beneden kosten die smaller wordende trede je rug of nek.
Dat hekje gemaakt van buizen voor een kleding rek is ook te erg voor woorden. Helemaal als je een jong kind in huis hebt. Die kruipt er gewoon onder door.
Dan vraag ik mij wel af hoe het er uit gezien heeft in 1998. Zoals het nu is kan het huis nooit opgeleverd zijn zelfs niet met de normen van 1998.
Foto 24 verraad dan ook wel de reden dat ze willen verhuizen.
Dit, aan te vullen met Philips en de andere tech bedrijven in Eindhoven.
Ik heb 6 jaar gewoond in dat deel van Eindhoven (Meerhoven) en je komt er verder met Engels, Chinees en Indiaas dan met Nederlands. Het is een echte expat wijk met mensen die een huis kopen, er niets aan willen doen (vandaar de belachelijk kleine betegelde tuinen) en na 5-10 jaar gaan ze weer door naar een ander bedrijf/land.
Het voordeel is dat mijn appartement daar wel heel snel en goed verkocht ook midden in de corona crisis. Vandaar ook deze vraagprijs en die gaan ze ongetwijfeld wel krijgen.
Geen gezellige wijk om te wonen, maar wat een fantastische investering was het!
En als je dan je kachel gebruikt in de winter kun je lekker je poten verbranden op het verdiepPart schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:36:
[...]
Bij de bovenste trap dacht ik nog even dat smaller worden is het perspectief... tot je trap van onder ziet:
[Afbeelding]
Naar boven lopen zal nog wel gaan maar naar beneden kosten die smaller wordende trede je rug of nek.
Dat hekje gemaakt van buizen voor een kleding rek is ook te erg voor woorden. Helemaal als je een jong kind in huis hebt. Die kruipt er gewoon onder door.
Dan vraag ik mij wel af hoe het er uit gezien heeft in 1998. Zoals het nu is kan het huis nooit opgeleverd zijn zelfs niet met de normen van 1998.
Daar zitten metalen klemmetjes op de pijpen, daar zal dus wel een glasplaat voor hebben gezeten. Voor nu is het in ieder geval een levensgevaarlijk huis. Het ontbeert ook een beetje een ziel voor mijn gevoel.Part schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:36:
[...]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Meestal zijn deze pijpen wel geïsoleerd maar mij god hoe graag wil je een houtkachel? Wie haalt dit in zijn hoofd?azerty schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:48:
[...]
En als je dan je kachel gebruikt in de winter kun je lekker je poten verbranden op het verdiep
De plaatsnaam verraadt dat toch al?Part schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:36:
[...]
..
Mooi inbouwbed
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Weet dat het een pension was maar dan nog vind ik zoiets als een Urinoir midden in de kamer wat vreemd.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik ben nu 45, en de meeste nachten zou dit enorm praktisch zijn!Touchdomex schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:33:
https://www.funda.nl/koop/dwingeloo/huis-40342823-esweg-18/
Weet dat het een pension was maar dan nog vind ik zoiets als een Urinoir midden in de kamer wat vreemd.
[Afbeelding]
Is de eventuele partner daar ook blij mee als je staat te kletteren in de slaapkamer midden in de nacht?vooghel schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:59:
[...]
Ik ben nu 45, en de meeste nachten zou dit enorm praktisch zijn!
Ik denk dat mensen met begroeide tuinen meer aan uiterlijk hechten, en mensen met 'onderhoudsvriendelijke' tuinen meer aan praktische dingen. Een airco is twee weken per jaar fijn, maar de overige 50 weken heb je zo'n hondslelijke plastic puist aan de binnen- en buitenmuur.Rubbergrover1 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:24:
Vandaar waarschijnlijk ook die airco. Het valt mij op dat mensen met een airco heel vaak ook zo'n 'onderhoudsvriendelijke' hitte-verzamelende tuin hebben. Toeval....?
Verder denk ik dat we als landje nog in de ontkenningsfase zijn over klimaatverandering. Zodra iemand een manier bedenkt om die dingen een beetje netjes weg te werken, denk ik dat het aantal airco's gaat exploderen.
Zou je best al eens gelijk in kunnen hebben:CVTTPD2DQ schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:03:
[...]
Ik denk dat mensen met begroeide tuinen meer aan uiterlijk hechten, en mensen met 'onderhoudsvriendelijke' tuinen meer aan praktische dingen. Een airco is twee weken per jaar fijn, maar de overige 50 weken heb je zo'n hondslelijke plastic puist aan de binnen- en buitenmuur.
Verder denk ik dat we als landje nog in de ontkenningsfase zijn over klimaatverandering. Zodra iemand een manier bedenkt om die dingen een beetje netjes weg te werken, denk ik dat het aantal airco's gaat exploderen.
https://www.ad.nl/wonen/d...er=https://www.google.nl/
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Daarom zeg ik ook 'praktisch', niet 'wenselijk'Robbierut4 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:02:
[...]
Is de eventuele partner daar ook blij mee als je staat te kletteren in de slaapkamer midden in de nacht?
Dat galmt alleen nog méér na onder dat afdak... Ken het effect van de woning van mijn schoonmoeder: die woont in de aanvliegroute van AWACSJolke schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:03:
[...]
Dat is om de herrie van Eindhoven Airport tegen te gaan.
Da's een opvallende afvallende constructie...Part schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:36:
[...]
Bij de bovenste trap dacht ik nog even dat smaller worden is het perspectief... tot je trap van onder ziet:
[Afbeelding]
'Doghouse' van manlief.
Mooi is het niet die airco units, maar als je ook wilt verwarmen heb je er toch veel vaker plezier van dan twee weken. Ik neem er zelf ook een voor de zolder om ook te kunnen verwarmen, zodat ik daar geen leidingwerk en radiotoren hoef te plaatsen.CVTTPD2DQ schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:03:
[...]
Ik denk dat mensen met begroeide tuinen meer aan uiterlijk hechten, en mensen met 'onderhoudsvriendelijke' tuinen meer aan praktische dingen. Een airco is twee weken per jaar fijn, maar de overige 50 weken heb je zo'n hondslelijke plastic puist aan de binnen- en buitenmuur.
[ Voor 62% gewijzigd door RobNemoo op 31-08-2020 16:44 ]
Daar hebben ze een "nachtspiegel" voor uitgevonden...vooghel schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:59:
[...]
Ik ben nu 45, en de meeste nachten zou dit enorm praktisch zijn!
Ik weet een manier: Er een grote struik voor planten...CVTTPD2DQ schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:03:
[...]
De makelaar zegt "Goed onderhouden", totdat je goed kijkt naar de zeiknatte gevel ter hoogte van de regenwater afvoer:

zolang er maar niet al te veel vochtproblemen zijn
Pak je rust!
[ Voor 28% gewijzigd door Andy Wachelder op 31-08-2020 18:45 ]
Verwijderd
Zit ook nog een verrassing in/onder de grijze panelen erboven. In de punt.Den the Man schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:31:
[...]
De makelaar zegt "Goed onderhouden", totdat je goed kijkt naar de zeiknatte gevel ter hoogte van de regenwater afvoer:
[Afbeelding]
Geen idee waar je het over hebt, ik zie alleen maar de lijsterbes op de voorgrond die die punt aan het zicht onttrekt...Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:58:
[...]
Zit ook nog een verrassing in/onder de grijze panelen erboven. In de punt.
Verwijderd
Daar zou zomaar eens een bewuste keuze achter kunnen zitten. Focus maar eens op het rechtse raam. Vooral de bovenkant.Andy Wachelder schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:53:
[...]
Geen idee waar je het over hebt, ik zie alleen maar de lijsterbes op de voorgrond die die punt aan het zicht onttrekt...
Als ik dat zie en de rest van het huis bekijk moet ik denken aan het woordje missionaris
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Zal wel aan mij liggen, maar ik zie het nog steeds niet.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:14:
[...]
Daar zou zomaar eens een bewuste keuze achter kunnen zitten. Focus maar eens op het rechtse raam. Vooral de bovenkant.
Aha! Je bedoelt dat kromgetrokken rabatdeel?!Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:14:
[...]
Daar zou zomaar eens een bewuste keuze achter kunnen zitten. Focus maar eens op het rechtse raam. Vooral de bovenkant.

Heeft iemand hier soms een link naar de review van deze geweldige tv-beugel?

Geen grind, geen tegels, en toch onderhoudsvriendelijk

Leuk tuintafeltje ook

niet heel boeiend, wel een grappig keukenbehangetje

Wat bijzonder deze keuken, gewoon 3 vaatwassers naast elkaar (deze is heel droog
Wel een modern spook: met een mobieltje.Blaze85 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:23:
https://www.funda.nl/koop...is-41084989-nieuweweg-10/
Geweldig spookhuis dit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Betaal je bijna een half miljoen om "op de hoek van de rotonde" te wonen, heb je zo'n kuttuin pardon my French.Blaze85 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:38:
https://www.funda.nl/koop...s-41081265-soesterveen-5/
[Afbeelding]
Wat bijzonder deze keuken, gewoon 3 vaatwassers naast elkaar (deze is heel droog![]()
)

Dan kun je nog beter hier op de rotonde gaan wonen.
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Bijzonder dat ze al foto's zijn gaan maken terwijl de overledene nog op bed lag:zoepersooi schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:59:
https://www.funda.nl/koop...50-nieuwstraat-16/#foto-7
Als ik dat zie en de rest van het huis bekijk moet ik denken aan het woordje missionaris![]()
![]()
https://www.funda.nl/koop...50-nieuwstraat-16/#foto-8
Bizar....dit lijkt wel het enige koopblokje in een huurwijk of zo. Eromheen alle woning vernieuwd en dit 'krot' staat daar trots tussen. Prachtig gedaan ook, die betonnen omheining. Zou het een gesloten inrichting zijn?Blaze85 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:21:
https://www.funda.nl/koop...87448308-sumatrastraat-7/
[Afbeelding]
Geen grind, geen tegels, en toch onderhoudsvriendelijk
[Afbeelding]
Leuk tuintafeltje ook
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Misschien is 6ton al geen 'duur/groot' huis meer...Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:54:
Kijkt iemand hier weleens 'voor hetzelfde geld' op RTL4? Gisteren kwamen er drie huizen voorbij van zo'n 6 ton en ik stond echt te kijken van de inrichting. Dan heb je een duur/groot huis, hangt er een systeemplafond in de kamer en een inrichting alsof je langs de kringloop bent geweest.
In de randstad (en waarschijnlijk er buiten ook) zijn dat 'gewone' huizen ondertussen en denk ik dat de meeste mensen niet 'rijk' zijn.
Dat zegt hij toch ook? De vochtplek is goed onderhouden, die zit er nog!Den the Man schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:31:
[...]
[Afbeelding]
Volgens mij is alleen het blok op de hoek vernieuwd. Het huis aan de andere kant lijkt al lang geleden verbouwd/vernieuwd. Bij de rest van die kant van de straat gaat het om woningen in een vergelijkbare stijl en bouwkwaliteit (en vermoedelijk ook bouwperiode).Panzer_V schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 06:55:
[...]
Bizar....dit lijkt wel het enige koopblokje in een huurwijk of zo. Eromheen alle woning vernieuwd en dit 'krot' staat daar trots tussen. Prachtig gedaan ook, die betonnen omheining. Zou het een gesloten inrichting zijn?
Serieus.. als ik ooit een huis van plan ben om te kopen drop ik eerst de Funda link hier.. jullie zien dingen.. bizar. Dat was me echt nooit opgevallen.. ja nu ik het gezien heb wel ja.. maar vaker is het me al opgevallen dat hier details gezien worden die ik zelf niet zo snel zou zien (*laatst ook een dakconstructie die niet goed leek te zijn.. dat zou echt een miskoop zijn geweest in mijn boekje maar ben nu, door dit topic, veel alerter geworden al)Den the Man schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:31:
[...]
[Afbeelding]
*sowieso
Normaliter loop je ook het huis na met een aannemer toch om te zoeken naar verborgen gebreken. Dat water was misschien niet opgevallen op die dag, maar als een tweaker het van een foto kan zien zou een aannemer die dakconstructie wel moeten herkennen als mogelijk slecht.DonJunior schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:37:
[...]
Serieus.. als ik ooit een huis van plan ben om te kopen drop ik eerst de Funda link hier.. jullie zien dingen.. bizar. Dat was me echt nooit opgevallen.. ja nu ik het gezien heb wel ja.. maar vaker is het me al opgevallen dat hier details gezien worden die ik zelf niet zo snel zou zien (*laatst ook een dakconstructie die niet goed leek te zijn.. dat zou echt een miskoop zijn geweest in mijn boekje maar ben nu, door dit topic, veel alerter geworden al)
Zeker een goed punt .. maar het is toch fijner wanneer je nog niet zo ver in het proces zit dat er al een aannemer komt kijken en je het dan pas ziet..Robbierut4 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:43:
[...]
Normaliter loop je ook het huis na met een aannemer toch om te zoeken naar verborgen gebreken. Dat water was misschien niet opgevallen op die dag, maar als een tweaker het van een foto kan zien zou een aannemer die dakconstructie wel moeten herkennen als mogelijk slecht.
*sowieso
Volgens mij gaven ze aan iets 'unieks' te willen, er zijn genoeg gelijkwaardig geprijsde huizen in 'de provincie' die dezelfde ruimte geven, maar niet een oud politiebureau (inclusief cel) of tandartsenpraktijk zijn.SpeedyDH schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:05:
[...]
Misschien is 6ton al geen 'duur/groot' huis meer...
In de randstad (en waarschijnlijk er buiten ook) zijn dat 'gewone' huizen ondertussen en denk ik dat de meeste mensen niet 'rijk' zijn.
Qua inrichting kan het natuurlijk alle kanten op gaan, genoeg huizen met stevige houten/leren meubels.
In Sprang-Cappelle
Bij Bergen op Zoom
[ Voor 11% gewijzigd door kizke op 01-09-2020 09:01 ]
Gegarandeerd dat er voldoende argumenten worden aangedragen dat je van de koop afziet...DonJunior schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:37:
Serieus.. als ik ooit een huis van plan ben om te kopen drop ik eerst de Funda link hier..
Ik heb de aflevering niet gezien, maar het valt mij hier op het forum op dat er door sommige mensen wordt 'verwacht' dat als je een nieuw huis koopt, dat je dan ook bijna je hele interieur vernieuwt. Terwijl ik zelf dat als twee heel verschillende dingen zie. Bij mij zie je dus ook een hoop dingen die twintig jaar oud zijn (of ouder) en een combinatie van goedkope Ikea met duur design. Gewoon wat wij zelf leuk vinden in plaats van wat de 'VT wonen'-smaak is. Dus ik denk dat veel mensen ons interieur ook wel niet zullen begrijpenPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:54:
Kijkt iemand hier weleens 'voor hetzelfde geld' op RTL4? Gisteren kwamen er drie huizen voorbij van zo'n 6 ton en ik stond echt te kijken van de inrichting. Dan heb je een duur/groot huis, hangt er een systeemplafond in de kamer en een inrichting alsof je langs de kringloop bent geweest.
Aannemer? Da's een bouwkundige inspectie, en op veel plaatsen is de markt zo overspannen dat je dat wel als ontbindende voorwaarde kunt opnemen in je bod, maar dan kun je naar het huis fluiten.Robbierut4 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:43:
Normaliter loop je ook het huis na met een aannemer toch om te zoeken naar verborgen gebreken. Dat water was misschien niet opgevallen op die dag, maar als een tweaker het van een foto kan zien zou een aannemer die dakconstructie wel moeten herkennen als mogelijk slecht.
Serieus? Dat wist ik niet, damn. Ben blij dat ik niet in de markt ben voor een koopwoning.CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:21:
[...]
Aannemer? Da's een bouwkundige inspectie, en op veel plaatsen is de markt zo overspannen dat je dat wel als ontbindende voorwaarde kunt opnemen in je bod, maar dan kun je naar het huis fluiten.
Als verkoper heb je meldplicht, als koper heb je onderzoeksplicht.CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:21:
[...]
Aannemer? Da's een bouwkundige inspectie, en op veel plaatsen is de markt zo overspannen dat je dat wel als ontbindende voorwaarde kunt opnemen in je bod, maar dan kun je naar het huis fluiten.
Daar kun je niet onderuit komen, tenzij je in het contracht opneemt dat je als koper eventuele verborgen gebreken voor lief neemt. Dit komt wel eens voor, zeker bij 'opknappers'.

Custom made meubels in de woonkamer, eigenlijk best geinig, maar zal wel niet comfortabel zitten .
I hide at work because good employees are hard to find.
Ik zie 3 dezelfde deurpanelen, niet 3 vaatwassers. Zeker onder de gootsteen gaat dat niet passen.Blaze85 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:38:
https://www.funda.nl/koop...s-41081265-soesterveen-5/
[Afbeelding]
Wat bijzonder deze keuken, gewoon 3 vaatwassers naast elkaar (deze is heel droog![]()
)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zijn waarschijnlijk gewoon ladekasten, in ieder geval geen vaatwassers nee.ArCadE schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:27:
[...]
Ik zie 3 dezelfde deurpanelen, niet 3 vaatwassers. Zeker onder de gootsteen gaat dat niet passen.
Slim van ze, aangezien er een tekort op de huizenmarkt is. Waarom zou dit absurd zijn, er zijn genoeg mensen die een tijdelijke woning zoeken, dan is dit een prima oplossing.
Ik ken ook wel mensen die een garage hebben omgebouwd tot studio, maar daar ziet het er dan wel iets verzorgder uit. Net als dat een hoop mensen de garage ombouwen tot bijvoorbeeld een werkkamer. Dat kan ook prima, maar bij dit voorbeeld heb je echt het idee dat je in een schuur woont. En dat de eigenaren echt zo min mogelijk moeite doen om zo veel mogelijk geld binnen te harken.wifikabelhuren schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:02:
[...]
Slim van ze, aangezien er een tekort op de huizenmarkt is. Waarom zou dit absurd zijn, er zijn genoeg mensen die een tijdelijke woning zoeken, dan is dit een prima oplossing.
Verwijderd
Bouwkundige inspectie kan meestal prima hoor. Maar gewoon direct na mondeling akkoord laten uitvoeren, nog voor het tekenen van de overeenkomst. Dan heb je nog 3 dagen bedenktijd en dan kan je je rapport daarin gewoon meenemen (dus niet formuleren als voorbehoud). Enige risico: als de verkoper zich terugtrekt voor het tekenen, dan ben je als koper de kosten van je keuring kwijt. Kun je niet verhalen.CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:21:
[...]
je zit er niet ver af; https://www.tubantia.nl/h...r=https://www.google.com/zoepersooi schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:59:
https://www.funda.nl/koop...50-nieuwstraat-16/#foto-7
Als ik dat zie en de rest van het huis bekijk moet ik denken aan het woordje missionaris![]()
![]()
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pandje uit 1949, dat in de jaren 70 duidelijk eens 'gerenoveerd' is. Daarna is er niets meer aan gedaan.
Bij het opknappen van de badkamer sloeg de twijfel toe:
"Nemen we seventies-bruin of toch seventies-groen?"
https://www.funda.nl/koop...tweede-oude-heselaan-446/
[ Voor 12% gewijzigd door dreamscape op 01-09-2020 13:45 ]
Punctuality is the politeness of kings
Naast de enorme verbouwingskosten, krijg je er ook nog eens gratis vruchtgebruik bij. Je moet wel goed gek zijn als je dit koopt voor die prijs (of zijn dit normale prijzen daar?).dreamscape schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:45:
[Afbeelding]
Pandje uit 1949, dat in de jaren 70 duidelijk eens 'gerenoveerd' is. Daarna is er niets meer aan gedaan.
Bij het opknappen van de badkamer sloeg de twijfel toe:
"Nemen we seventies-bruin of toch seventies-groen?"
https://www.funda.nl/koop...tweede-oude-heselaan-446/
Dit zijn in Nijmegen inmiddels normale prijzen aan het worden, ja.Kapotto schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:18:
[...]
Naast de enorme verbouwingskosten, krijg je er ook nog eens gratis vruchtgebruik bij. Je moet wel goed gek zijn als je dit koopt voor die prijs (of zijn dit normale prijzen daar?).
En wat betreft dat vruchtgebruik: ik zie op de foto's aan de achterkant van het perceel een tuinpoortje, maar op de kadastrale tekening liggen alle percelen tegen elkaar aan. Ik vermoed dat - zoals op zoveel plekken - op de laatste halve meter van het perceel een stuk van een mandelig achterpad ligt.
Als is het wel onhandig om dit zo in de advertentie te zetten, want het werpt alleen maar vragen op. Of schrikt potentiële kopers af.
Punctuality is the politeness of kings
Tenzij je een niet-bewoningsclausule opneemtNyarlathotep schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:14:
[...]
Als verkoper heb je meldplicht, als koper heb je onderzoeksplicht.
Daar kun je niet onderuit komen, tenzij je in het contracht opneemt dat je als koper eventuele verborgen gebreken voor lief neemt. Dit komt wel eens voor, zeker bij 'opknappers'.
Die zal je toch wel hard moeten kunnen maken voor een rechter dan?Blik1984 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:57:
[...]
Tenzij je een niet-bewoningsclausule opneemt
Nederlands is makkelijker als je denkt
Kan ook wel genieten van de rolluik die ze boven hebben geplaatst

Ontwerp met zo'n mooi afgerond naam, rechthoekig rolluik ervoor, zou er haast voor kiezen om dat rolluik dicht te doen voor deze foto

https://www.funda.nl/koop...459269-hobbemastraat-212/
Valt me nog mee dat er niet de standaard "goed staat van onderhoud" benoemd is in de omschrijving.
Lijkt me sterk dat je voor iedere niet-bewoningsclausule naar een rechter moet stappen...SeatRider schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:43:
[...]
Die zal je toch wel hard moeten kunnen maken voor een rechter dan?
Eigenlijk is het "as ge ut nie mir wit, gebruikte kit, kekt ge er deur dan gebruikte pur..”Napo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:50:
"as ge ut nie mir wit, pur of kit"
Gezellig daarTens schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:38:
[...]
je zit er niet ver af; https://www.tubantia.nl/h...r=https://www.google.com/
https://www.telegraaf.nl/...wente-gedwongen-opgenomen
https://www.tubantia.nl/h...helena-opgepakt~a4f0ec80/
[ Voor 14% gewijzigd door Azrael op 01-09-2020 22:05 ]
Hoezo? tenzij je er aantoonbaar gewoond hebt natuurlijk. Maar ik heb een woning verkocht met die clausule omdat ik er niet gewoond heb (wijlen ouders) en dan is dat een normale afspraak, en risico koper die er in de bieding rekening mee mag houden (als verkoper weet je ook dat het pand wat minder courant is daardoor en de koper vast wel wat van de bieding zal afdoen voor iets wat beide partijen niet weten maar wel geld gaat kosten).SeatRider schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:43:
[...]
Die zal je toch wel hard moeten kunnen maken voor een rechter dan?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bij mij hetzelfde, ik zit er nu midden in. Verkoop van het huis van mijn schoonmoeder met een niet-bewoningsclausule. Daar hoeft geen rechter tussen te komenfranssie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:10:
[...]
Hoezo? tenzij je er aantoonbaar gewoond hebt natuurlijk. Maar ik heb een woning verkocht met die clausule omdat ik er niet gewoond heb (wijlen ouders) en dan is dat een normale afspraak, en risico koper die er in de bieding rekening mee mag houden (als verkoper weet je ook dat het pand wat minder courant is daardoor en de koper vast wel wat van de bieding zal afdoen voor iets wat beide partijen niet weten maar wel geld gaat kosten).
Dit topic is gesloten.
![]()
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.