Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 180 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.871.567 views

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:07
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:42:
[...]

Dat is echt een tuin om zwaar depressief van te worden. Blijkbaar zijn de huidige bewoners er geestelijk al aan onderdoor gegaan, waardoor ze nu het huis na een jaar alweer verkopen.

Maar....
- Waar is de poort? Ow, wacht die hebben ze wel, rechts achterin. :)
- Waar is het schuurtje?

Dit is overigens typisch "de goedkoopste tuininrichting". Graszoden en dit soort betontegels kosten echt bijna niets. Alleen zijn ze hier wel op een totaal inspriatieloze manier toegepast. Het lijkt er ook een beetje op, alsof ze de tegels door een vrijwilliger hebben laten leggen. Dat kan ik nog beter, als ik er wat tijd in stop.

Lekker ruimte voortuin ook. En dat de buren de hangtafel en de tuinmeubels permanent buiten hebben staan is natuurlijk altijd al een goed teken. Geeft wel een beetje een "omhooggevallen volksbuurt" gevoel.
Ik zou weleens willen weten hoe en waar jullie wonen die dit maar niks vinden. Ooit heb ik in een soortgelijke wijk/woning gewoond en daar waren we heel erg blij mee. Waarom? Omdat het een grote stap vooruit was voor ons!

De tuin hebben we in eerste instantie simpel gehouden en later aangepakt.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om buiten de randstad te gaan wonen of om vrijstaand/2 onder 1 kap te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door newtastyland op 19-08-2020 09:41 ]

Verwijderd

newtastyland schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:39:
[...]

Ik zou weleens willen weten hoe en waar jullie wonen die dit maar niks vinden. Ooit heb ik in een soortgelijke wijk/woning gewoond en daar waren we heel erg blij mee. Waarom? Omdat het een grote stap vooruit was voor ons!
De woning op zich is niet zoveel mis mee. Voor mij zou het niets zijn, omdat ik gewoon niet wil dat het trottoir op 80 cm van mijn aanrecht loopt en als ik dan zie dat de buren op die 80 cm "grond" allemaal tuinmeubels en hangtafels hebben staan, dan haak ik al helemaal direct af. Niet omdat ik het lelijk vind, maar omdat het iets zegt over de buurt. Wij hebben ook een bankje in de voortuin staan hoor, maar die staat nog 4,5 meter van het trottoir af.

Mijn tuin bestaat o.a. uit dezelfde elementen als die troosteloze bende. Dezelfde tegels, ook een stukje gras, maar....
- ook nog 2 kleine bordertjes met wat vast groen
- een soort van pergola achtige constructie waar zo'n hangende stoel aan kan en de schommel van de kleine aan hangt
- hier en daar een vogelhuisje aan schutting/muur
- wat hangende planten in bakjes aan de schutting
- en natuurlijk een speelhuisje met glijbaan en zandbakje!

Maar onze tuin staat te koop. :) De volgende tuin is qua vorm heel anders en ik zou me echt kapot schamen als die zo'n uitstraling zou krijgen als de tuin op de foto. :)

Maar ik ben dan ook van mening, dat de belangrijkste kenmerken van een woning niets met de woning te maken hebben, maar met de plek waar de woning staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2020 09:54 ]

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:51

Eens met Bazzh. Hoewel het wat OT wordt, volgens mij zit het niet zozeer in wat de woning en de tuin aan mogelijkheden biedt, maar aan de manier waarop de tuin ingericht is. Heel kaal en met weinig variatie.

Je kunt hier met de zelfde tuin-oppervlak een heel andere sfeer krijgen door die tuin anders en diverser in te richten. Dat kan al met een aantal relatief eenvoudige ingrepen, bv. door een paar borders en hier en daar een struik te plaatsen of wat klimplanten tegen de schuttingen te zetten.

Ik heb even snel gegoogeld naar een willekeurig voorbeeld van hoe het bij een ongeveer even grote nieuwbouwtuin ook kan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmc8sjGT0y4hrxopakVDZU10OBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrfddTU0sD1zFkztnNUZC3eC.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.vangeldertuin...g-ontwerpen-en-aanleggen/
Een natuurlijk begroeide schutting, diversiteit in plantsoorten (hoogte, bladsoort, textuur etc.) en iets minder hokkig. Een ontwerp dat volgens mij geen jaren duurt voordat je al iets hebt staan en je hebt nog steeds een stukje terras en een stukje gras.

En zo zijn er talloze voorbeelden te vinden die de tuin niet zo 'troosteloos' maken.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:42
Volgens mij is die tuin overigens deels 'opgeknapt' voor de foto... De graszoden liggen er nog los in ;) .

Overigens heb ik niet eens zo'n groot probleem met de maat van de tuin (tikje klein, maar oké), ik zou vooral niet zo dicht op mijn achterburen willen wonen. Iedereen kijkt continu bij elkaar naar binnen en als je in de achtertuin zit kan je alleen maar naar de achterburen kijken, je wil toch enigszins (de illusie van) vrij uitzicht hebben?

De woning is verder overigens prima, zo zijn er nog duizenden gemaakt in Almere :)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:42:
[...]

Lekker ruimte voortuin ook. En dat de buren de hangtafel en de tuinmeubels permanent buiten hebben staan is natuurlijk altijd al een goed teken. Geeft wel een beetje een "omhooggevallen volksbuurt" gevoel.
Als de verkopers zelf een zonnebank hebben en een bordje met daarop:
“Be the kind of woman who, when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh, no! She's up.”
lijkt het me dat ze zelf ook aardig in dat plaatje passen.....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-12 10:32
Gerenoveerde, lichte kerk in Rotterdam
In 1999 gekocht voor (omgerekend) €230.000;vraagprijs €975.000
Met kerkorgel.

https://www.funda.nl/koop...-41950919-alcorstraat-12/

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

armageddon_2k1 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:20:
“Be the kind of woman who, when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh, no! She's up.”
Da's nog niet half goed Engels volgens mij. Cringe...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12 11:59

swtimmer

Ontrafelt het leven!

kees_1 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:46:
Met kerkorgel.

Het is niet de mooiste verbouwde kerk, jammer. Zeker met al die ruimtes kan je veel mooiere architectuur/design maken. Nu lijkt het vooral gewoon op een grote ruime waar gok ik een of andere kunstenaar dingen heeft gedaan.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met kerkorgel.

Gezien de huizenprijzen in 20 jaar in Rotterdam verdrie- tot viervoudigd zijn geen heel gekke prijs, zeker als er een woonhuis van gemaakt is destijds.

• MaglevNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 19:36
Telt een beschrijving ook?
Vroeguh was alles betuh! Gelukkig komt dit appartement uit 1958 dus dat zit goed.
In trappenhuis komt de specifieke jaren vijftig design goed tot zijn recht. Het enige wat hier nog mist is de Abeltje de liftjongen.
Laat jij je vrienden en Rachel Khoo maar eens zien wat jij kunt in je Little Utreg kitchen.
:r :r :r
link

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]

De tuin hebben we in eerste instantie simpel gehouden en later aangepakt.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om buiten de randstad te gaan wonen of om vrijstaand/2 onder 1 kap te kopen.
Ja dit. Daarbij tuinen op het platteland zijn vaak groter want meer ruimte dan in de stad. Ik heb denk ik een soortgelijke grootte tuin, maar hier staat een boom van 30 jaar oud minstens (begin aanbouw wijk), begroeing tegen de schutting zonder betonpalen, vlinderstruiken/lavendel/druif dus meer groen. Je kunt prima wat van die tuin maken, het voelt alleen steriel/kaal/minimalistisch aan op de foto.

Ik voel me echt niet bekeken door de buren in mijn rijtjeshuis achtertuin. En hoe groter de tuin hoe meer onderhoud met meer groen. Betekent niet dat ik mijn tuin vol gooi met tegels, maar tegen de schutting aan de achterzijde ligt het voor 1/3e open voor planten/struiken in de volle grond. 1/3e is voor gras, 1/3e tegels voor tuinmeubelen op bestraat deel.

Ik heb liever zo'n type tuin wat ik nu heb dan het moeten doen met een balkon alleen :/ Ik zou alleen nooit in Almere dood gevonden willen worden. Sowieso heel Flevoland: deels uitvalsbasis want Amsterdam is te duur, deels landbouwproductie en windmolenparken. En nul historische ontwikkeling van eeuwen lang logischerwijs. Daarom vind ik andere provincies mooier, daar heeft de natuur zich kunnen ontwikkelen en de flevopolder is in dat op zicht nog net nieuw.

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-12 14:19
MaglevNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:57:

[...]

[...]

[...]

link
Wow, heel bizar... En dan nog wel overal "u" schrijven.. |:( 8)7 :F

&

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-12 12:01
MaglevNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:57:

[...]

[...]

[...]

link
Jahoor!

Ik heb ook een mooie:
Vaak wordt met ‘lelijk eendje’ een oude auto bedoeld., de Citroen 2CV. Er zijn veel overeenkomsten tussen het sprookje en deze auto. Uiteindelijk gaat het niet om de buitenkant, maar om de binnenkant. Soms moet je eerst je eigen spiegelbeeld zien om te beseffen hoe mooi je bent en kom je er achter dat je prachtig bent! Zoals ook het lelijke eendje uiteindelijk besefte.

Feitelijk is het met dit object ook zo. Het mooie en meest bijzondere zit hem in dit verband in de locatie. Het hart van een woning. Je gaat het beseffen als je ter plekke bent en net als het lelijke eendje in de waterspiegel kijkt. Op deze locatie lijkt alles mooier.

Het woonhuis moet grondig gerenoveerd worden. Al zou je er tijdelijk in kunnen wonen. Per slot van rekening is er sanitair aanwezig evenals een eenvoudige keuken en enkele slaapkamers. Ook is er centrale verwarming.

Wij denken aan het slopen van het huis en vervolgens een nieuw huis bouwen. Misschien moet u hierover iets langer broeden maar het resultaat zal er later mogen zijn. Misschien ziet u nu nog een eendje maar later beseft u dat u een prachtige zwaan heeft gerealiseerd. Hoe mooi is dat?
https://www.funda.nl/koop...s-40208639-dashorstweg-4/

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-07 10:51
Smobbo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:14:
Volgens mij is die tuin overigens deels 'opgeknapt' voor de foto... De graszoden liggen er nog los in ;) .

Overigens heb ik niet eens zo'n groot probleem met de maat van de tuin (tikje klein, maar oké), ik zou vooral niet zo dicht op mijn achterburen willen wonen. Iedereen kijkt continu bij elkaar naar binnen en als je in de achtertuin zit kan je alleen maar naar de achterburen kijken, je wil toch enigszins (de illusie van) vrij uitzicht hebben?

De woning is verder overigens prima, zo zijn er nog duizenden gemaakt in Almere :)
Ze verkopen die hut met "alle voordelen van Almere Duin, maar niet de nadelen".

In Almere Duin (hippe nieuwe wijk aan het IJsselmeer) heb je een kleine tuin, maar geen (zichtbare) achterburen... kleine tuin met vrij uitzicht, ik weet wel wat ik kies.

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:53
[...]
Wat een beetje jammer is aan die wijk is het rendementsdenken. De bouwer wil zoveel mogelijk huizen met zoveel mogelijk vierkante meters verkopen, dus maakt hij er een soort grafstenen met een plat dak van. Geen voortuin, dat is niet verkoopbaar. Geen ruimte voor bomen aan de straat, dan verdient de gemeente minder aan de grond. Het openbaar groen is een kleine geluidswal voor de N701.

En vervolgens zie je dat de bewoners hetzelfde rendementsdenken overnemen. Overal tegels, pergola's en veranda's zodat je buiten kunt zitten. Vanuit hun persoonlijke perspectief goed te begrijpen, maar in het algemeen wordt zo'n wijk daar niet plezieriger op. Deze woningen lijken me allemaal gericht op gezinnen, maar ik vraag me af waar de kinderen buiten kunnen spelen.

Als er weinig groen is in een oude stadswijk is dat te begrijpen. Maar dit is een nagelnieuwe wijk met huizen van een half miljoen. Hier wonen bijna per definitie geen 'tokkies' of gezinnen met weinig inkomen, dus wat is hier mis gegaan?
Rubbergrover1 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:28:Volgens mij zijn er genoeg mensen die wel een boom willen plaatsen, maar dat betekent tegelijk ook dat die boom een hoop schaduw etc. bij buren geeft of kan geven. En dat wordt niet altijd gewaardeerd. Zeker bij kleine tuintjes. Bij een boom die er al staat is dat vaak toch een ander verhaal.

(Om die reden heb ik zelf ook gekeken naar bomen die kleiner blijven en ook geen bomen zodanig gezet dat ze de buren te veel schaduw/'overlast' zouden geven.)
Daarom zei ik dat er lef voor nodig is. De eerste tien jaar zijn de meeste bomen trouwens best klein. Daarna is het een 'boom die er al staat' ;)

• CVTTPD2DQ
Huh? Da's een instapklare woning. Tapijt in de keuken is niet echt mijn ding, maar ik vraag me af wat er allemaal bouwkundig mis is met het pand als de makelaar al gelijk over slopen begint.

• ocrammarco
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

Wat een beetje jammer is aan die wijk is het rendementsdenken. De bouwer wil zoveel mogelijk huizen met zoveel mogelijk vierkante meters verkopen, dus maakt hij er een soort grafstenen met een plat dak van. Geen voortuin, dat is niet verkoopbaar. Geen ruimte voor bomen aan de straat, dan verdient de gemeente minder aan de grond. Het openbaar groen is een kleine geluidswal voor de N701.

En vervolgens zie je dat de bewoners hetzelfde rendementsdenken overnemen. Overal tegels, pergola's en veranda's zodat je buiten kunt zitten. Vanuit hun persoonlijke perspectief goed te begrijpen, maar in het algemeen wordt zo'n wijk daar niet plezieriger op. Deze woningen lijken me allemaal gericht op gezinnen, maar ik vraag me af waar de kinderen buiten kunnen spelen.

Als er weinig groen is in een oude stadswijk is dat te begrijpen. Maar dit is een hagelnieuwe wijk met huizen van een half miljoen. Hier wonen bijna per definitie geen 'tokkies' of gezinnen met weinig inkomen, dus wat is hier mis gegaan?

[...]

Daarom zei ik dat er lef voor nodig is. De eerste tien jaar zijn de meeste bomen trouwens best klein. Daarna is het een 'boom die er al staat' ;)
Tuin is vaak ook bij mensen niet meegenomen in budget en vooral een sluitpost (die altijd afvalt) als je vanaf 0 begint kost het gewoon wel wat die tuin. Een misvatting bij mensen is ook dat je veel onderhoud hebt maar als je slim ontwerpt heb je nauwelijks werk aan. Als je een schuur neemt met groen dak en dan niet de sedum maar wilde bloemen bijvoorbeeld kom je al een eind in de goede richting.

• Joosie200
  • Niet online
En dan gewoon een 2cv neerzetten voor de foto's. Zelfspot icm die beschrijving :P
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/119/322/811_1440.jpg

En ik zie idd geen sloopwerk. Naja die douche zou ik eruit slopen wat lelijk jaren 60/70/whatever betegeld. Verder kaal/minimaal ingericht, veel wit. Maar op zich een prima uitgangspunt.

[ Voor 19% gewijzigd door Joosie200 op 19-08-2020 11:23 ]

• Andy Wachelder
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-12 20:41
Met kerkorgel.

Deze is al op 6 juni in dit forum voorbij gekomen... :O

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
zonoskar schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Da's nog niet half goed Engels volgens mij. Cringe...
Is toch echt van een Engelse schrijfster ;):
https://www.goodreads.com...an-who-when-your-feet-hit

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Andy Wachelder schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:28:
[...]

Deze is al op 6 juni in dit forum voorbij gekomen... :O
Toch zie ik dit soort reposts na 2,5 maand liever dan de zoveelste "HAHA KIJK IKEA"-post.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• FordFiasco
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 00:36
Rubbergrover1 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:31:
Ook leuk, zo ziet het er een paar huizen verder van boven blijkbaar uit.
[Afbeelding]
Als die huizen 2 lagen hadden ipv 3 had het er een stuk minder gek uitgezien. Projectontwikkelaar heeft er wel lekker aan verdiend zo.

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-07 10:51
FordFiasco schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:38:
[...]

Als die huizen 2 lagen hadden ipv 3 had het er een stuk minder gek uitgezien. Projectontwikkelaar heeft er wel lekker aan verdiend zo.
Zie in die wijk ook heel veel 4-laagswoningen... ziet er helemaal gek uit, je eigen mini-flatje.

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12 08:47
Met kerkorgel.

Lekker die kachel onder het orgel..zit je wel lekker warm te spelen...alhoewel?? Er staat wel dat het orgel in goede staat is, maar zie nergens op een foto de klavieren? Vraag me af of ie daadwerkelijk nog werkt of dat het meer voor de sier is.

• Rubbergrover1
Zo! Die makelaar heeft een moderne versie van het sprookje van het lelijke eendje bedacht, waarbij het eendje vermoord wordt en er een nieuw ei uitgebroed gaat worden?!?!

• Rubbergrover1
ocrammarco schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Tuin is vaak ook bij mensen niet meegenomen in budget en vooral een sluitpost (die altijd afvalt) als je vanaf 0 begint kost het gewoon wel wat die tuin. Een misvatting bij mensen is ook dat je veel onderhoud hebt maar als je slim ontwerpt heb je nauwelijks werk aan. Als je een schuur neemt met groen dak en dan niet de sedum maar wilde bloemen bijvoorbeeld kom je al een eind in de goede richting.
Voor een groendak met bloemen heb je een veel dikkere en zwaardere onderlaag nodig. Dat kun je op veel daken niet kwijt. Sedum is vaak een lichtgewicht groendak dat vaak zonder (veel) bouwkundige aanpassingen geplaatst kan worden.

En wat de kosten voor de tuin betreft, dat hoeft niet heel erg in de papieren te lopen, zeker als je een beetje handig inkoopt. Er zijn regelmatig aanbiedingen waarbij je voor een paar euro een traytje planten (lavendel, maagdenpalm etc.) kunt kopen en een clematissen of kamperfoelie kun je ook voor een paar euro kopen. Ook planten als buddleja (vlinderstruik) kun je vaak voor een paar euro kopen (of heel eenvoudig stekken) en groeit als kool. Dus voor een paar honderd euro extra kun je in plaats van de saaie banen graszoden een groenere en diversere tuin krijgen. Als je ziet hoeveel mensen soms uitgeven aan bv. gordijnen, dan kan een paar honderd euro voor een paar planten er ook nog wel af.

• Andy Wachelder
idef1x schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

Lekker die kachel onder het orgel..zit je wel lekker warm te spelen...alhoewel?? Er staat wel dat het orgel in goede staat is, maar zie nergens op een foto de klavieren? Vraag me af of ie daadwerkelijk nog werkt of dat het meer voor de sier is.
De klavieren zijn op foto 31 te zien ben ik bang...

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:18
idef1x schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

Zie rechtsboven bij de fitnessapparatuur.
Kan je ook je vingers fitness geven op het orgel :)

• Jolke
  • Laatst online: 09:38
https://www.funda.nl/koop...39-dashorstweg-4/#foto-13

Die verwarmingsbuizen die door de hele keuken lopen - bovenlangs. 8)7

• ocrammarco
Rubbergrover1 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

Voor een groendak met bloemen heb je een veel dikkere en zwaardere onderlaag nodig. Dat kun je op veel daken niet kwijt. Sedum is vaak een lichtgewicht groendak dat vaak zonder (veel) bouwkundige aanpassingen geplaatst kan worden.

En wat de kosten voor de tuin betreft, dat hoeft niet heel erg in de papieren te lopen, zeker als je een beetje handig inkoopt. Er zijn regelmatig aanbiedingen waarbij je voor een paar euro een traytje planten (lavendel, maagdenpalm etc.) kunt kopen en een clematissen of kamperfoelie kun je ook voor een paar euro kopen. Ook planten als buddleja (vlinderstruik) kun je vaak voor een paar euro kopen (of heel eenvoudig stekken) en groeit als kool. Dus voor een paar honderd euro extra kun je in plaats van de saaie banen graszoden een groenere en diversere tuin krijgen. Als je ziet hoeveel mensen soms uitgeven aan bv. gordijnen, dan kan een paar honderd euro voor een paar planten er ook nog wel af.
Als je je schuurtje toch nog moet bouwen lijkt me dat geen probleem even een balkje extra.

Als je moet straten (wat je in nieuwbouw vaak moet) dan wordt het gewoon al snel duurder. Ik heb het er voor over maar zal ook nooit in zo'n nieuwbouw huis met zulke tuinen gaan zitten. Andere mensen boeit het geen fuck.

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 13:12
Jolke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:54:

Tapijt in de keuken zou ook niet mijn eerste keus zijn.. :/

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12 17:12

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

en nog flexibel spul ook zo te zien 8)7 had dat dan onder de kasten door gedaan :?

It's just a donkey

• Jolke
  • Laatst online: 09:38
Koeniepoenie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Tapijt in de keuken zou ook niet mijn eerste keus zijn.. :/
Praktisch is anders idd.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-12 20:35
Er staat dan wel een heel rijtje van die woningen in deze (nogal lange) straat. Mijn vrouw en ik noemen ze altijd hobbit-huisjes, vanwege die (half)ronde ramen.

Wel aardige huisjes, maar ik vind ze stevig aan de prijs (vergeleken met directe omgeving), zeker als er iets aan moet gebeuren. En als je daar HR++ in wilt, zal de glasboer inderdaad in zijn nopjes zijn >:)

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Rubbergrover1 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

Eens met Bazzh. Hoewel het wat OT wordt, volgens mij zit het niet zozeer in wat de woning en de tuin aan mogelijkheden biedt, maar aan de manier waarop de tuin ingericht is. Heel kaal en met weinig variatie.

Je kunt hier met de zelfde tuin-oppervlak een heel andere sfeer krijgen door die tuin anders en diverser in te richten. Dat kan al met een aantal relatief eenvoudige ingrepen, bv. door een paar borders en hier en daar een struik te plaatsen of wat klimplanten tegen de schuttingen te zetten.

Ik heb even snel gegoogeld naar een willekeurig voorbeeld van hoe het bij een ongeveer even grote nieuwbouwtuin ook kan:
[Afbeelding]
https://www.vangeldertuin...g-ontwerpen-en-aanleggen/
Een natuurlijk begroeide schutting, diversiteit in plantsoorten (hoogte, bladsoort, textuur etc.) en iets minder hokkig. Een ontwerp dat volgens mij geen jaren duurt voordat je al iets hebt staan en je hebt nog steeds een stukje terras en een stukje gras.

En zo zijn er talloze voorbeelden te vinden die de tuin niet zo 'troosteloos' maken.
Veel te veel onderhoud nodig die tuin. Zie smaken verschillen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Rubbergrover1
MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:16:
[...]
Veel te veel onderhoud nodig die tuin. Zie smaken verschillen.
Hoeveel onderhoud denk je dat gras nodig heeft? Dat moet je heel wat vaker maaien dan dat je iets aan die borders moet doen. Die doen het grotendeels zelf wel allemaal. Voornaamste wat in deze tuin moet gebeuren is eens per jaar de uitgebloeide lavendel afknippen (liefst ook nog een keer in het voorjaar, maar is niet eens nodig) en eventueel, als je wilt, de uitgebloeide hortensiabloemen wegknippen. De rest doet de natuur zelf wel.

Maar inderdaad, smaken verschillen natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Rubbergrover1 op 19-08-2020 13:25 ]

• Rubbergrover1
ocrammarco schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:58:
[...]

Als je je schuurtje toch nog moet bouwen lijkt me dat geen probleem even een balkje extra.
Je woning wordt al met een kant-en-klaar schuurtje geleverd (is nl. verplicht), dus veel mensen zullen geen schuurtje hoeven te bouwen. En als ze de schuur toch vervangen, dan is het 9 op de 10 keer een standaard pakket van de tuinwinkel, waar je niet heel eenvoudig wat andere balken tussen frommelt.

• idef1x
KNed schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Zie rechtsboven bij de fitnessapparatuur.
Kan je ook je vingers fitness geven op het orgel :)
Dat ziet er meer als een apart orgeltje uit dan die voor het grote orgel. De afstand tot het grote orgel lijkt me ook wat groot daarvoor. Maar goed ik ben geen orgel kenner ;)

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:18
@idef1x Dat kan gewoon hoor.
Kijk maar eens hier: http://vandenheuvel-orgel...s/44-eustache-parijs.html
Een mega orgel met een aparte speeltafel.

Maar of het in die Funda-kerk ook zo werkt weet ik niet. Misschien toch gewoon een apart orgel en een frontje voor de sier...

Verwijderd

Dat is je minste zorg.... Koofje met wat inbouwspots en weg zijn ze.

Verwijderd

Rubbergrover1 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

Hoeveel onderhoud denk je dat gras nodig heeft? Dat moet je heel wat vaker maaien dan dat je iets aan die borders moet doen. Die doen het grotendeels zelf wel allemaal. Voornaamste wat in deze tuin moet gebeuren is eens per jaar de uitgebloeide lavendel afknippen (liefst ook nog een keer in het voorjaar, maar is niet eens nodig) en eventueel, als je wilt, de uitgebloeide hortensiabloemen wegknippen. De rest doet de natuur zelf wel.

Maar inderdaad, smaken verschillen natuurlijk.
Precies. Het grootste deel van het onderhoud aan de achtertuin.... is het gras. De rest stelt echt geen reet voor.

Mijn dochtertje heeft kunstgras onder haar "huisje" en de glijbaan. Da's natuurlijk nog minder werk. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2020 15:44 ]

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Precies. Het grootste deel van het onderhoud aan de achtertuin.... is het gras. De rest stelt echt geen reet voor.

Mijn dochtertje heeft kunstgras onder haar "huisje" en de glijbaan. Da's natuurlijk nog minder werk. :)
Ben ik niet met je eens, snoeien en onkruid weghalen ben ik veel tijd mee kwijt.Nu heb ik wel een tuin ge-erfd zonder gras Vreoger thuis hadden we wel gras, maar dat was eens in de paar maanden grasmaaien.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Hebben jullie allemaal geen last van onkruid ofzo?

Daar gaat hier namelijk het meeste tijd in zitten :+ Blijf bezig met het weghalen..

In de borders, in het grasveld, tussen de klimop, aan de zijkant van het huis tussen de stenen(boven op het worteldoek :o )

[ Voor 11% gewijzigd door garriej op 19-08-2020 16:02 ]

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
Joosie200 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

Ik voel me echt niet bekeken door de buren in mijn rijtjeshuis achtertuin. En hoe groter de tuin hoe meer onderhoud met meer groen. Betekent niet dat ik mijn tuin vol gooi met tegels, maar tegen de schutting aan de achterzijde ligt het voor 1/3e open voor planten/struiken in de volle grond. 1/3e is voor gras, 1/3e tegels voor tuinmeubelen op bestraat deel.

Ik heb liever zo'n type tuin wat ik nu heb dan het moeten doen met een balkon alleen :/ Ik zou alleen nooit in Almere dood gevonden willen worden. Sowieso heel Flevoland: deels uitvalsbasis want Amsterdam is te duur, deels landbouwproductie en windmolenparken. En nul historische ontwikkeling van eeuwen lang logischerwijs. Daarom vind ik andere provincies mooier, daar heeft de natuur zich kunnen ontwikkelen en de flevopolder is in dat op zicht nog net nieuw.
Nja. Ik snap nooit zo goed waarom een mooie tuin geen onderhoud mag vergen of geld mag kosten. Ik heb sinds dit jaar zelf pak en beet 1200 m2 tuin (met genoeg van die rot heggen om te snoeien), maar ik heb daar nu eenmaal een tuinman voor laten komen (de hoge heggen en bomen flink snoeien) en af en toe doe ik eens zelf wat. Die tuinman kost me (wss) 2x per jaar 400 euro. Voor de schoonmaakster betaal ik ook 200 euro per maand. Onderhoud kost geld, maar je hebt er ook heel veel plezier van. De egels zijn gek op de heggen (onze hond en kat zijn wat minder gecharmeerd van de egels >:) en er is veel vogel spul wat op bezoek komt. Nou begrijp ik dat mijn tuin wel wat groot is, maar zoveel hoeft het echt allemaal niet te kosten en je hebt er heel veel plezier van.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:35
MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:58:
[...]

...maar dat was eens in de paar maanden grasmaaien.
Dan heb je geen grasveld, maar een weiland.

• CVTTPD2DQ
Aerevan schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Nja. Ik snap nooit zo goed waarom een mooie tuin geen onderhoud mag vergen of geld mag kosten. Ik heb sinds dit jaar zelf pak en beet 1200 m2 tuin (met genoeg van die rot heggen om te snoeien), maar ik heb daar nu eenmaal een tuinman voor laten komen (de hoge heggen en bomen flink snoeien) en af en toe doe ik eens zelf wat. Die tuinman kost me (wss) 2x per jaar 400 euro.
Nou ja, voor sommige mensen is dat een extra maand huur of hypotheekaflossing.

Ik denk dat het een tuin op een gegeven moment ook iets is geworden dat eerst 'ontworpen' wordt, daarna 'aangelegd' (vrij kostbare aangelegenheid) en vervolgens 'onderhouden'. Volgens mij was men daar veertig á vijftig jaar heel anders mee bezig - men plantte gewoon iets in de tuin, en keek wel hoe het zich ontwikkelde, en een beetje onkruid tussen de tegels was niet het einde van de wereld.

Bestrate tuinen zijn wel een fenomeen van vinexwijken-met-platte-daken. Vergelijk bijvoorbeeld https://www.funda.nl/koop...s-87428627-graspieper-67/ of
https://www.funda.nl/koop...13-grassteppe-70/#foto-24

Zouden naast de Abebe Bikilastraat kunnen liggen, maar in een andere stad, en 17 jaar geleden gebouwd. Dit is geen nieuwbouwwijk meer, maar dit soort blokkendozen trekt blijkbaar mensen aan die niet zoveel met hun tuin willen doen.

• Suggs
  • Niet online
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:05:
[...]

Nou ja, voor sommige mensen is dat een extra maand huur of hypotheekaflossing.

Ik denk dat het een tuin op een gegeven moment ook iets is geworden dat eerst 'ontworpen' wordt, daarna 'aangelegd' (vrij kostbare aangelegenheid) en vervolgens 'onderhouden'. Volgens mij was men daar veertig á vijftig jaar heel anders mee bezig - men plantte gewoon iets in de tuin, en keek wel hoe het zich ontwikkelde, en een beetje onkruid tussen de tegels was niet het einde van de wereld.

Bestrate tuinen zijn wel een fenomeen van vinexwijken-met-platte-daken. Vergelijk bijvoorbeeld https://www.funda.nl/koop...s-87428627-graspieper-67/ of
https://www.funda.nl/koop...13-grassteppe-70/#foto-24

Zouden naast de Abebe Bikilastraat kunnen liggen, maar in een andere stad, en 17 jaar geleden gebouwd. Dit is geen nieuwbouwwijk meer, maar dit soort blokkendozen trekt blijkbaar mensen aan die niet zoveel met hun tuin willen doen.
Tja, mensen zien de tuin steeds meer als verlengde van huis en binnen leg je nu eenmaal geen gras (tenzij je bij de verkoop in dit topic wil komen :Y ). Ik denk dat het ook ligt aan huis en tuin programma's die "voorschrijven" hoe je woont. Je moet ook vooral niet zelf na willen denken over je interieur en al helemaal geen tijd willen besteden aan je tuin.
Ik heb zelf een plaatsje van 2x3 meter (ruim geschat) en zou een moord doen voor een tuin waar ik zou kunnen snoeien, schoffelen en maaien. Zoals je zegt, gewoon een beetje aankloten en kijken wat er groeit en bloeit.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12 03:07

SuBBaSS

-has Ryzen

KNed schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:44:

Maar of het in die Funda-kerk ook zo werkt weet ik niet. Misschien toch gewoon een apart orgel en een frontje voor de sier...
Off-topic: gaaf zeg!
Dat ze zo'n ding upgraden met usb- en midi-mogelijkheden! _/-\o_ B)
Is eigenlijk een (soort van) 'organola' geworden dan (als dat een ding is, ik denk aan een pianola maar dan in orgelvorm)?

[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 19-08-2020 17:36 ]

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:58:
[...]

Ben ik niet met je eens, snoeien en onkruid weghalen ben ik veel tijd mee kwijt.Nu heb ik wel een tuin ge-erfd zonder gras Vreoger thuis hadden we wel gras, maar dat was eens in de paar maanden grasmaaien.
Wat ik bedoel, is dat ik nu eigenlijk maar een paar kleine elementen extra heb ten opzichte van die "saaie" achtertuin. Dus, ja ik moet snoeien, maar niet veel. Ja, er komt onkruid, maar niet veel. Het gras is veel meer werk.

• Rubbergrover1
garriej schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:01:
[...]

Hebben jullie allemaal geen last van onkruid ofzo?

Daar gaat hier namelijk het meeste tijd in zitten :+ Blijf bezig met het weghalen..

In de borders, in het grasveld, tussen de klimop, aan de zijkant van het huis tussen de stenen(boven op het worteldoek :o )
Als dat onkruid net zo goed in het gras komt als in de borders, dan is dat dus geen reden om alleen een grasveldje als groen in de tuin te hebben. Want dat is bij deze tuin het punt, dat er alleen tegels en gras is. En het daarom, ondanks het gras, nog steeds de uitstraling van een luchtplaats heeft.

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Joosie200 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

En dan gewoon een 2cv neerzetten voor de foto's. Zelfspot icm die beschrijving :P
[Afbeelding]

En ik zie idd geen sloopwerk. Naja die douche zou ik eruit slopen wat lelijk jaren 60/70/whatever betegeld. Verder kaal/minimaal ingericht, veel wit. Maar op zich een prima uitgangspunt.
Die eend zal er wel al gestaan hebben denk ik, zoveel moeite gaat een makelaar niet doen.

Het ziet er verder proper uit, maar vergis je niet: alles wat je ziet is zo oud dat je bij de eerste kou meteen beseft dat het niet verder kan zo. Of wanneer je een ei wil koken wanneer de wasmachine draait. En eens je begint, ga je snel ontdekken dat zelfs aan de muren je nog weinig gaat hebben. Been there, done that. Een gewaarschuwd man is er 2 waard ;)

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...-louis-armstronglaan-584/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/749/492_2160.jpg

Nog zo'n Vinex-horrorhuis, een benedenappartement waarbij je DIRECT op de straat zit, waardoor vrijwel alle bewoners van dit soort woningen de boel direct helemaal blinderen.

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...071766-kopenhagenlaan-84/

Heerlijk, dicht bij de natuur aan het water zitten...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/829/238_2160.jpg

maar dan wel onderhoudsvriendelijk!
Link bezoeken op eigen risico overigens. Menig crematoria zijn kleurrijker en gezelliger.

[ Voor 19% gewijzigd door Blaze85 op 19-08-2020 22:23 ]

• FordFiasco
  • Laatst online: 00:36
Interieur en groene tuin kan ik erg waarderen, maar de voorkant van dat huis is echt afgrijselijk :r

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jolke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:07:
[...]
...tapijt in de keuken...

Praktisch is anders idd.
Ach, als je veel kookt en knoeit, wordt het vanzelf een 'gladde' vloer... :+

Mooie Plaatjes   

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-12 19:57
Deze twitter heeft ook veel onderhoudsarme tuinen: https://twitter.com/onderhoudsarmoe
Hoewel hier het derde huis een zijraam verloren is: https://twitter.com/onder...tatus/1295965720262541313

(niet geheel panden die te koop staan, maar past hopelijk voldoende bij het huidige onderwerp en "huizen plaatjes delen")

edit: dus zelf hiervoor moet ik eerst linkjes zoeken, doh!

[ Voor 8% gewijzigd door Slaut op 19-08-2020 23:42 ]

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:39
Slaut schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:35:
Deze twitter heeft ook veel onderhoudsarme tuinen: https://twitter.com/onderhoudsarmoe
Hoewel hier het derde huis een zijraam verloren is: https://twitter.com/onder...tatus/1295965720262541313

(niet geheel panden die te koop staan, maar past hopelijk voldoende bij het huidige onderwerp en "huizen plaatjes delen")
En past ook wel een beetje in dit topic van de vele reposts :P
Wilf schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:42:
Het is een beetje off topic (want niet per sé te koop) maar ik kreeg dit doorgestuurd en dat doet mij erg denken aan deze topic :)

https://www.twitter.com/onderhoudsarmoe

Een ode aan onderhoudsarme tuinen :D

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Azrael
  • Laatst online: 11-11 19:19
Dit is ook wel een leuke, 3 miljoen voor een huis van 3,5m breed (wel 335 m2). Je moet niet claustrofisch aangelegd zijn ;)
https://www.funda.nl/koop...41925202-herengracht-176/

Hoewel het me op de foto's nog enigszins meevalt, het komt niet superkrap over. Smaakvol ingericht in ieder geval. Je maakt wel flink wat meters als je in dit huis woont :P

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/131/155/000_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/131/155/010_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/131/155/027_1440.jpg

Op zolder nog wat leuke authentieke details:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/131/155/062_1440.jpg

Ondanks de smalle tuin hebben ze er toch een vijver in weten te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/131/155/004_1440.jpg

De onderste verdieping is ingericht als B&B, kan je de maandlasten nog een beetje drukken ;) (mits de gemeente een vergunning verstrekt en de toeristen weer terugkomen); Edit: ik zie hier dat de vergunning is geweigerd.. Wellicht loopt er nog een bezwaar?

Helaas geen garage, maar als je het niet erg vindt om een klein stukje te lopen kan je die hier erbij kopen (althans, het lidmaatschapsrecht) voor een ton (en 125 per maand): https://www.funda.nl/koop...41622375-herengracht-181/

Edit 2: Ah het huis is van Claes Iversen, dat verklaart de mooie inrichting!
In Iversens woon-werkruimte speelt de vier meter lange keuken de hoofdrol. Hij heeft hem zelf ontworpen. Hij houdt van koken; in het weekeinde draait hij graag zelf zijn braadworst. ‘Daar moet iemand me wel bij helpen, want zo’n worst wordt een meter lang.’ De geboren Deen houdt van klassieke gerechten, zegt hij in accentloos Nederlands.

Ook de tuin heeft hij naar eigen idee ingericht. Een lange vijver met vissen, bamboe en loungefauteuils geven de rust van een Japanse zentuin. In een hoekje staat een kruidenkasje. ‘Net gekocht. Eens kijken of het me lukt om 
het bij te houden. Ik zou het liefst buiten de stad willen wonen en mijn eigen groenten kweken. Wonen en werken op één plek is soms lastig, je hebt nooit rust. Maar die wens zal ik voorlopig niet kunnen vervullen, daarvoor hebben mijn vriend en ik het veel te druk. Volgend jaar eerst maar eens een moestuin aanleggen op het dak.’
Gelukkig kan je ook voor een iets kleiner budget op de Herengracht wonen.

Voor slechts 275k krijg je dit royale appartement: https://www.funda.nl/koop...1810537-herengracht-90-c/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/335/036_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/335/049_1440.jpg

Mooi tapijtje op de trap:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/335/072_1440.jpg

en voor gezelligheid hoef je niet ver te zijn want je woont boven een kroeg:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/335/116_1440.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Azrael op 20-08-2020 00:01 ]

• Suggs
  • Niet online
In tijden van Coronacrisis is dit een foto die je helpt je huis te verkopen:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/826/566_1440.jpg
Dan hoef je dit niet meer zelf te doen:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/05/6a/6f/056a6f7d954a4bbf2e268f1ead2a87b2.jpg
En hoeveel mensen zitten zich nu te verbijten over het feit dat dat ze die ene gebruikte rol nu niet even hebben vervangen voor een nieuwe _O-

[ Voor 10% gewijzigd door Suggs op 20-08-2020 01:14 ]

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:41
Azrael schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:12:
Dit is ook wel een leuke, 3 miljoen voor een huis van 3,5m breed (wel 335 m2). Je moet niet claustrofisch aangelegd zijn ;)
Ik vind het echt een prachtig huis :o helaas rijkelijk boven budget.

Ergens jammer dat er niet een 'hoe de Tweaker woont' topic is. We zitten ons zo te fascineren over andere woningen hier dat ik wel benieuwd ben hoe het gemiddelde huis van de users hier er nu uit ziet :)

• Rubbergrover1
FordFiasco schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:18:
[...]

Interieur en groene tuin kan ik erg waarderen, maar de voorkant van dat huis is echt afgrijselijk :r
Ach, de voorkant hoef je zelf ook niet te zien als je binnen bent :) . Wel jammer dat ze de trap zo prominent voor het raam hebben, dat zou niet mijn voorkeur hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6pnnGogdsVv8MzGexSJY7W5Hn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7BgkunQIMUfNrpsyLKylnQP.jpg?f=fotoalbum_large
Leuk, zo'n coniferenhaag, vooral als je niet weet dat die niet meer uitloopt als je de takken te ver wegsnoeit...

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11 12:51

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Rubbergrover1 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:37:
[...]

Ach, de voorkant hoef je zelf ook niet te zien als je binnen bent :) . Wel jammer dat ze de trap zo prominent voor het raam hebben, dat zou niet mijn voorkeur hebben.
[Afbeelding]
Leuk, zo'n coniferenhaag, vooral als je niet weet dat die niet meer uitloopt als je de takken te ver wegsnoeit...
Gok dat hier iets van een schuurtje heeft gestaan.

• Bommes
  • Laatst online: 11:32

Bommes

Capo del formaggio

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:27:
[...]
Ergens jammer dat er niet een 'hoe de Tweaker woont' topic is. We zitten ons zo te fascineren over andere woningen hier dat ik wel benieuwd ben hoe het gemiddelde huis van de users hier er nu uit ziet :)
Tja dat is ivm de privacy wel te begrijpen.
En om nou een afsplitsing van dit topic in de HK te maken lijkt me ook niet echt te werken, nog los van dat niet iedereen daar toegang toe heeft.

Ons huis staat nog op de makelaarssite als verkocht pand, heel moeilijk is het dus niet om dat te delen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Awaken1 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:46:
[...]

Gok dat hier iets van een schuurtje heeft gestaan.
Dat idd, goeie reden om die coniferen eruit te slopen. Gaat altijd een hoop ongedierte en muggen in zitten, trekt je grond schraal en is echt niet mooi. Zet er dan een beukenhaag voor terug als je groen wilt of zoiets. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:51
Azrael schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:12:

Hoewel het me op de foto's nog enigszins meevalt, het komt niet superkrap over. Smaakvol ingericht in ieder geval. Je maakt wel flink wat meters als je in dit huis woont :P
Dat is wel een heeeeeeel klein tuintje volgens de kenmerken bij Funda

Tuin
Achtertuin
Achtertuin
0,22 meter diep en 0,04 meter breed

Zet je een huis van 3 miljoen te koop, betaal je dus je makelaar een vermogen en dan dit soort fouten.

Verwijderd

sinovenator schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:00:
[...]

Dat is wel een heeeeeeel klein tuintje volgens de kenmerken bij Funda

Tuin
Achtertuin
Achtertuin
0,22 meter diep en 0,04 meter breed

Zet je een huis van 3 miljoen te koop, betaal je dus je makelaar een vermogen en dan dit soort fouten.
:)
Vast een net beginnend makelaar, die nu heeft geleerd dat die maten in centimeters moeten worden ingevoerd.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:08
Ook lekker als de vrouw haar serie wilt kijken en jij even een highscore probeert te zetten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcIBI43i9hiMhggAKfNlMNAetEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKNdwASSWc8IbHRbt2wzY7D0.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...41070746-horatiuslaan-52/

[ Voor 53% gewijzigd door BTFD op 20-08-2020 09:56 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-12 21:29
BTFD schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:54:
Ook lekker als de vrouw haar serie wilt kijken en jij even een highscore probeert te zetten...

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...41070746-horatiuslaan-52/
Zo, die hebben net een feestje gehad? Ik tel 5 sta tafels.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/793/292_2160.jpg

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bever schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:08:
[...]

[Afbeelding]
Zelfs met een roze flamingo in de tuin ( ͡° ͜ʖ ͡°)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• idef1x
KNed schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:44:

Hmm okee kan dus wel idd....vind het alleen niet staan zo'n aparte speeltafel, maar dat is offtopic ;)

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-12 10:32
idef1x schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

Hmm okee kan dus wel idd....vind het alleen niet staan zo'n aparte speeltafel, maar dat is offtopic ;)
Er is nergens meer terug te vinden wat voor orgel het nu is, maar toen de kerk gebouwd werd waren orgels met elektrisch(pneumatische) tractuur gebruikelijk (dat was toen modern). De speeltafel lijkt dan op een elektronisch orgel en hoeft dan niet naast het orgel te staan. Dus de speeltafel op het balkon kan inderdaad verbonden zijn met het orgel op het andere balkon.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:56
Blaze85 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:12:
https://www.funda.nl/koop...071766-kopenhagenlaan-84/

Heerlijk, dicht bij de natuur aan het water zitten...

[Afbeelding]

maar dan wel onderhoudsvriendelijk!
Link bezoeken op eigen risico overigens. Menig crematoria zijn kleurrijker en gezelliger.
Zo je hebt niet overdreven. Zelfs de boeken op de nachtkastjes zijn zwart of grijs. Kleurrijkste dat ik gevonden heb: rood elektriciteitskastje in het washok.... 8)7

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-12 15:49

Matis

Rubber Rocket

FitTiv schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:00:
Zo je hebt niet overdreven. Zelfs de boeken op de nachtkastjes zijn zwart of grijs. Kleurrijkste dat ik gevonden heb: rood elektriciteitskastje in het washok.... 8)7
Ik gok het buitenhuisje van wijlen Jules Deelder :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:43
Aan het huis zelf kan ik ook niets vinden wat er leuk/mooi/aantrekkelijk uitziet.

Als het alleen stond zou ik aan een transformator huis van het elektriciteits bedrijf denken maar er staan er een aantal op een rijtje.

Toevallig ook weer in Lelystad...

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12 21:54
[...]

Als de omvormer van je zonnepanelen het kleurrijkste is in je hele huis, dan ben je wel erg diep gezonken. :X

Het zou me overigens niet verbazen als het pand al een tijd leegstaat en er wat geleende/gehuurde meubels gebruikt zijn.

Punctuality is the politeness of kings

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:36

drooger

Falen is ook een kunst.

De lokale makelaar heeft flink zijn best gedaan op deze tekst _O_
Een tussenwoning met het comfort van een luxe villa. Ja, je hoort het goed. En het mooie is dat ‘ie super energiezuinig is ook nog! Energielabel A, dus met vloerisolatie, muurisolatie, dakisolatie, dubbel glas én 10 stuks zonnepanelen. Je hoort het al, dit huis zit vol verrassingen…

Want er is nog veel meer! Kijk maar mee:

...

• Voetjes óp de vloer, want – hoe fijn is dat – de gehele begane grond heeft vloerverwarming en er ligt een chique granietenvloer (waar je overigens perfect pvc overheen kunt leggen). En check, glad gestucte wanden maken het hier af

...

• Geen hitteplan meer voor jou, dit huis heeft airco! Niet 1, 2, 3, maar 4 units maar liefst, genoeg voor elke slaap- en de woonkamer

...

• Happy hang out! In deze achtertuin gaat dat zeker lukken en door dit Ibiza-botanische stijltje kom je als snel in de vakantiestemming. Of je nou ligt te loungen op de tuinbank naast de vijver, met vrienden zit te eten aan de tuintafel of de ontspanning opzoekt in de Finse sauna, hier is het hoe dan ook genieten!
Volledige tekst: https://www.funda.nl/koop...071905-hunenveldlaan-108/

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Eerst een trap op om in de tuin te komen en dan de trap weer af om op het gras te kunnen spelen? Is het stiekem een dijkwoning en ligt je achtertuin eigenlijk in de uiterwaarden?? Welke rampdebiel heeft dát bedacht?

• Nielson
  • Laatst online: 11:49
Tehh schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:30:
Eerst een trap op om in de tuin te komen en dan de trap weer af om op het gras te kunnen spelen?
Die heggen ook, mooi voor de privacy maar het kost je aardig wat tuin:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/830/204_1440.jpg

• Blaze85
  • Niet online
[...]

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/829/213_1440.jpg

Zelfs de rode baksteen verandert in wit! :o

• Blaze85
  • Niet online
Suggs schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 01:11:
[...]

In tijden van Coronacrisis is dit een foto die je helpt je huis te verkopen:
[Afbeelding]
Dan hoef je dit niet meer zelf te doen:
[Afbeelding]
En hoeveel mensen zitten zich nu te verbijten over het feit dat dat ze die ene gebruikte rol nu niet even hebben vervangen voor een nieuwe _O-
_O-
die wc rol-houder lijkt wel op een Tommy gun drum magazine _/-\o_

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-12 18:43
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:27:
[...]

Ik vind het echt een prachtig huis :o helaas rijkelijk boven budget.

Die is er wel. (Enigszins)

Het grote Audiomeubel topic!
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49
:)

I hide at work because good employees are hard to find.

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:31
Bever schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:08:
[...]

[Afbeelding]
Je snapt er niks van.
Die staan klaar voor de bezichtigingsronde en keurig op afstand.
Als er kinderen meekomen ligt er voor hun de flamingo klaar.

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...-41071596-fagotstraat-24/
Fagotstraat 24
Rijst de vraag: is dit nu een homo-onvriendelijke of een homo-vriendelijke straat?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:02
Blaze85 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:09:
https://www.funda.nl/koop...-41071596-fagotstraat-24/

[...]

Rijst de vraag: is dit nu een homo-onvriendelijke of een homo-vriendelijke straat?
Nee, dit is een muziekinstrument vriendelijke straat.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• DrAMetElfeNd
  • Niet online
LED-Maniak schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Nee, dit is een muziekinstrument vriendelijke straat.
Iets specifieker, een blaasinstrument.. :+

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:11
Moest ff zoeken... maar deze staat dus niet in Goirle maar net over de grens in Belgie.
Geen idee, heeft t voordeel om in B te wonen tov NL?
(Niet dat ik zoveel geld heb :))

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:31
Juist, een vleugje Memphis.

• Andy Wachelder
Als Harry nou ook nog de plattegronden tevoorschijn zou kunnen toveren dan mag ie die witte versie achterwege laten...

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12 21:54
Eerst associeer je door gebrek aan algemene kennis een muziekinstrument met homoseksualiteit en nu kom je hiermee. Alsof je nog niet eerder een dergelijke afzuig(punt intended)kap hebt gezien.
(edit: oh, dat Amsterdammertje...)

Volgens mij wil je iets kwijt, of iets uiten. We hebben er alle begrip voor en steunen je van harte. Ben maar niet bang. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1 ... 180 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.