Maar dit hele huis! Hoe dan....het is zeer ruim, kost bijna 6 ton. En dan heb je in totaal 3 kamers, dus 1 slaapkamer, waar je doorheen moet om de badkamer (zonder deur) te bereiken ook nog eens. Dus ook niet dat er nog eens iemand kan overnachten. Of je moet er wel een heel bepaalde levensstijl op nahouden natuurlijk
Maar goed, dan is het huis ondanks een (voor deze contreien) megaperceel van 282 m2 maar goed 5 meter breed. Desondanks knal je er in de lengte een fiks kookeiland in, zodat het eetgedeelte ondanks dat het een eigenlijk royale 35 m2 is, alsnog krap oogt. De rest van de ruimte eromheen heb je ook niks aan, want deur en trap. En dan een gashaard in de hoek bij de toegangsdeur. Waar je dus niet bij kunt zitten, en alle warmte gaat linea recta naar boven, zelfs 2 verdiepingen trek, dus daar wordt het veel te warm. Op wat ik dan maar een tussenverdieping zal noemen heb je de woonkamer, maar daar is geen kachel/haard, een raar hoekje achter de trap, nou ja. Dit afgezien van de vraag wat je met een ruime eettafel voor 6 personen moet in een woning die duidelijk voor 2 mensen bedoeld is. Je kunt er etentjes geven, veronderstel ik. Maar dat is ook niet logisch, want of je gasten moeten dan aan de eettafel zitten de hele tijd, of je bent op verschillende verdiepingen aan het koken vs. zitten. Zonder dat het dan de wat deftiger suggestie heeft van verschillende formele ruimtes voor die delen van de avond - want dan wil je evident de keuken niet in het eetgedeelte hebben, en een deur in je salon.
En dan is er die ene (!) slaapkamer, in een huis van 163 m2. En die is 3x5, wat, vooruit, net een fractie groter is dan die in mijn vinex-hut. Maar niet in de richting die er toe doet, want je hebt net als in de doorsnee 3x4 vinex-kamer aan beide kanten van een 1,80 meter breed bed, 60 cm om er in en uit te stappen. De andere richting op zit een balkon en dat ga je niet onbereikbaar maken door daar het bed te plaatsen.
De afwerking is zo te zien verder schitterend, maar hoe kun je in zoveel ruimte zo weinig kamers hebben *en* het dan ook nog krap laten ogen. Ik snap er werkelijk niks van. Ik heb deze keer geen zin om het na te rekenen, maar klopt die 163 ook wel? Waar zit al die ruimte dan?
De mooie skipiste op het dak heeft trouwens ook nog de nodige problemen: bekijk foto 59 eens, waar het dak helt zitten er dikke vette blaren in het dakmateriaal, ik denk dat je daar op forse ellende kunt rekenen op korte termijn. En het staat er pas 10 jaar! Sowieso, bitumineus op dit oppervlak voor je hele dak, lijkt me vragen om gezeur. Vraag me ook af op het klopt, mag hopen toch EPDM (maar als dat er zo uitziet, ben je ook verder van huis volgens mij, weet ook niet of dat kan op hellende oppervlakten). Op foto 61 ook goed zichtbaar, betreft het hele steiler lopende gedeelte. Misschien vangt dat de meeste zon? Waarom zitten daar geen zonnepanelen, wat dat betreft?
Nou ja, zo blijkt maar weer dat mensen verschillen, want met dit huis kan ik echt helemaal niks. Ben benieuwd hoe snel het verkoopt.