Dat zogenaamde onderuit halen was gisteren of eergisteren al gedaan toen er hier werd geschreven dat de PS5 een dedicated 3d audio chip aan boord heeft. Nota bene ikzelf kwam met een (aantal) links waarin de Senior Sound Designer van Ninja Theory bevestigt dat de XSX een 3d hardware accelerated audio chip heeft. Je had het dus kunnen weten.
https://mspoweruser.com/x...are-accelerated-3d-audio/Want iemand die zegt een tech guy te zijn en een inhoudelijke comment geeft moet per definitie 1 miljoen volgers hebben?
Kom op Bram, je weet zelf ook wel beter of niet ? Hoe zeggen ze dat ook alweer? De wens is de vader van de gedachte toch ? Jij baseert je in comments/discussies hier vaak op feiten, je onderbouwt vaak je posts en dan ga je nu zomaar ineens een random comment onder een youtube filmpje quoten ? Ik ben beter van je gewend.
Er staat niks geks en vooral veel feitelijke info.
Het enige feitelijke wat er in staat, is dat audio zonder een dedicated audio chip resources vraagt van de CPU omdat de CPU dan voor de processing moet zorgen. De rest is gewoon BS, vooral dat stuk dat de XSX dan maar 20% CPU resource moet inleveren voor audio processing.
Zoals gezegd zal de tijd uitwijzen wat beide machines gaan neerzetten, maar wel heel opvallend dat sommige mensen er als de kippen bij zijn om alles wat er gepost wordt af te schieten.
Als de kippen erbij ? Zoals al in mijn eerste alinea gezegd, gisteren of zelfs eergisteren (weet het niet eens meer) is er al geschreven dat de XSX net als de PS5 over een dedicated 3d hardware accelerated audio chip beschikt. Gezien je ook in het XSX topic actief bent en het console nieuws ook op de voet volgt, had je dat gewoon kunnen weten. Dan moet je niet ineens @
SinergyX gaan verwijten dat hij er als de kippen bij is om iets moedwillig zo snel mogelijk onderuit te willen halen.
En als je dan iets post wat wel echt door een dev of insider wordt gezegd, dan reageert er voor het gemak helemaal niemand.
Tja, de insiders? Ik heb wel eens een broodje kroket gehaald in het Sony gebouw in Badhoevedorp. Zat ik met allemaal Sony medewerkers in de kantine daar. Ben ik nu ook een insider ? Die zogenaamde insiders zaten er allemaal naast. Een enkeling had iets goed voorspeld, meer geluk dan wijsheid. Ja sommigen zitten wat dichter bij het vuur dan anderen maar op het eind van het verhaaltje heeft gewoon elke Sony en MS medewerker een NDA waar die zich aan moet houden. Kortom, alles wat gezegd is door de zgn insiders is allemaal speculatief.
En over die devs ? Kan wezen, maar ik heb zo'n idee dat de devs waarover jij praat of 1st party Sony zijn, of een verleden hebben bij en daardoor behoorlijk bevooroordeeld zijn. Ik heb vooralsnog geen 3rd party dev van een Ubisoft of wat dan ook uitspraken over de PS5 of XSX zien doen zoals die hier aangehaald worden. Ik kan het fout hebben met bovenstaande, maar dat zie ik dat graag en zal ik toegeven dat ik het niet bij het rechte eind had.