Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 47 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.797 views

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ook een leuke optie zou zijn is als je zou kunnen kiezen wat je op welke SSD installeert :)

Bijvoorbeeld de montser games die het echt nodig hebben op de interne, en de games die wat minder behoeven op een iets langzamere (en goedkopere) plug-in :)

Misschien werken die gewoon, dus dat je niet verplicht bent om een evenredige m2 te kopen, maar dat ze dan niet kunnen garanderen dat het goed werkt. Maar er zullen genoeg games zijn die dat niet perse nodig hebben..

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

JeroenNietDoen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:07:
[...]

Dat niet alleen. Die SSD optimaal benutten betekent ook dat het om titels gaat die enkel en alleen uitkomen voor PS5 en/of XSX. Een game welke ook een current gen versie krijgt zal nog steeds die gang of lift moeten hebben om tijd te genereren om data in te kunnen laden. Developers gaan echt niet game levels opnieuw bouwen om dat voordeel eruit te halen. Dat zou veel te veel tijd en geld kosten. De 1ste 2-3 jaar verwacht ik dat de SSDs voornamelijk alleen voor snellere laadtijden zorgen met enkele first party nextgen exclusives die het optimale eruit halen.

En dat is waarom ik dus totaal niet onder de indruk ben van die SSD features.
Sowieso heeft de XBOX ook een snelle NVME SSD, dus wat ik verwacht is dat developers voor multiplatform een engine bouwen/gebruiken die uitgaat van de minimale specs van de XBOX (die 2.5 GB/s read) zodat je voor PS en XBOX 1 versie hebt. Voor PC bouw je dan een fallback/B-versie die wel uitgaat van hetzelfde concept qua resource streamen, maar dan met de snelheid van een HDD/SATA SSD/SD card. En als ze lief willen zijn voegen ze een optionele patch toe die grotendeels de pracht en praal herstelt voor PC masterrace people met een dikke NVME SSD. ;)

En ja, de exclusives is waar je al het vuurwerk van mag verwachten, maar dat is elke generatie al het geval geweest. Als een van de multiplatform versies stukken beter zou zijn dan een op een ander platform, dan verlies je namelijk omzet. EA vroeg zich enige jaren geleden lang af waarom de PC en Wii/Switch versies van FIFA zo slecht verkocht, terwijl die steeds een slap aftreksel van een engine kregen qua graphics EN gameplay...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:34

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:20:
[...]
En daarom hebben meer dan 20 (3rd) gamestudio's hier juist om gevraagd 8)7

Eqn niet om achter gehouden te worden door de XsX..
Wederom oprechte vraag. Hebben die gamestudio’s gevraagd om snellere ssd’s in next gen consoles of hebben die gamestudio’s gezegd tegen sony, nahh wat MS aan het doen is slaat nergens op. Wij willen veel sneller want die SSD van MS houdt ons alleen maar op.

Ik vermoed het eerste, jij suggereert het tweede. Benieuwd of je daar meer over kunt vertellen :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Anton.net schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Die drive is niet eens snel genoeg :+
De PS5 heeft PCIe 4.0 @ 7.0GB/s nodig, wat momenteel zo goed als niet op de markt is.
Hopelijk gaat Sony, net als MS, een partnership aangaan om die drives te maken en hopelijk aan een redelijke prijs te verkopen.
Als ze het volledig aan de markt overlaten, dan zou het best kunnen dat je de storage het eerste jaar niet eens kan upgraden. En als dat al zou gaan, dan gaat dat HEEL VEEL geld kosten |:(

Is het trouwens bekend wie dat geheugen voor de ps5 maakt? Tijdje terug waren er geruchten over Samsung..?
Die drives hoeft Sony niet te maken met fabrikanten. Fabrikanten komen er zelf al mee omdat deze zelfde NVMe drives ook voor de pc gebruikt kunnen worden.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:22
Recon24 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:31:
[...]
Die drives hoeft Sony niet te maken met fabrikanten. Fabrikanten komen er zelf al mee omdat deze zelfde NVMe drives ook voor de pc gebruikt kunnen worden.
Klopt, maar zoals ik zei: dat gaat HEEL VEEL geld kosten. Als Sony deze in bulk kan kopen, specifiek voor de ps5, dan is er misschien nog enige kans dat het betaalbaar blijft. :+

@uchiha tijntje Dan was ik me dus ook aan het afvragen. Hebben ze ergens verteld waarom ze specifiek deze hoge snelheid nodig hebben? Dus waarom de stap van een HDD naar een 'gewone' nVME nog niet groot genoeg was?

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:31:
[...]

Wederom oprechte vraag. Hebben die gamestudio’s gevraagd om snellere ssd’s in next gen consoles of hebben die gamestudio’s gezegd tegen sony, nahh wat MS aan het doen is slaat nergens op. Wij willen veel sneller want die SSD van MS houdt ons alleen maar op.

Ik vermoed het eerste, jij suggereert het tweede. Benieuwd of je daar meer over kunt vertellen :)
Och wat hou ik toch van je onschuldige passive aggressive vragen ;)

De devs hebben gezegd dat ze het maximale haalbare willen. Dus dat is wat Sony ze geeft.

Op die manier geef je devs dus een enorme vrijheid. En dat is logisch dat ze dat willen.

Het is dan 'gewoon' een kwestie van porten/downgraden. Sommige devs maken ze zich nu al zorgen, zonder dat ze ermee hebben gewerkt..

Sony is echt niet dom, dus die weten dit donders goed dat het misschien een probleem voor de XsX games zou kunnen worden.

Ze zouden echt niet de SSD als paradepaardje naar voren gooien als het alleen op wat exclusive spellen zou werken.

(Laat ik het zo zeggen, ik zou stijl achterovervallen als het wel zo was, maar dan zouden ze echt dom zijn ;))

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:48

RMX

Ik ben nog het meest benieuwd naar de PSVR2. Denk dat dit baanbrekend gaat zijn. Zeker omdat er nu rekening is gehouden met die dedicated 3d audio engine.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Segafreak83 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:18:
Dat niet alleen, ze hebben (weer, zie PS3), iets exotisch gebouwd waar bijna geen hond gebruik van gaat maken, omdat het teveel tijd en moeite kost..

Zit je straks 6 a 7 jaar verder, komt dan pas de potentie eruit..
Dan heb je de video dus niet gekeken, Mark Cerny gaf juist aan dat de drempel deze generatie het laagst is van alle playstation generaties. Sony levert ook tools aan om voor de PS5 te ontwikkelen het is echt niet zo dat die ontwikkelaars het wiel opnieuw moeten uitvinden.

Bij de huidige conseles moet men juist extra veel tijd investeren om het ophalen van data te optimaliseren en zo efficiënt mogelijk te maken. Op de PS5 zal die data (textures, modellen) altijd snel beschikbaar zijn dat scheelt juist enorm veel ontwikkeltijd.
poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:30:
Ook een leuke optie zou zijn is als je zou kunnen kiezen wat je op welke SSD installeert :)
Lijkt me wel want Cerny gaf aan dat je voor PS4 games zelfs een usb drive kunt gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 19-03-2020 20:51 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Och wat hou ik toch van je onschuldige passive aggressive vragen ;)

De devs hebben gezegd dat ze het maximale haalbare willen. Dus dat is wat Sony ze geeft.

Op die manier geef je devs dus een enorme vrijheid. En dat is logisch dat ze dat willen.

Het is dan 'gewoon' een kwestie van porten/downgraden. Sommige devs maken ze zich nu al zorgen, zonder dat ze ermee hebben gewerkt..

Sony is echt niet dom, dus die weten dit donders goed dat het misschien een probleem voor de XsX games zou kunnen worden.

Ze zouden echt niet de SSD als paradepaardje naar voren gooien als het alleen op wat exclusive spellen zou werken.

(Laat ik het zo zeggen, ik zou stijl achterovervallen als het wel zo was, maar dan zouden ze echt dom zijn ;))
Ik houd gewoon van vragen stellen.

Zeker op uitlatingen als “sommige devs maken zich nu al zorgen, zonder dat ze er mee hebben gewerkt”.

Dat zijn echt van die oneliners waar niemand iets mee kan :) Behalve de mensen die hopen dat het waar is. Net zoals de opmerking dat iemand drie mensen heeft gesproken.. Woehoe.. Men had het gisteren erover dat we moesten wachten tot er side by side comparisons waren. 18 uur later is de series X een waardeloze console die nu al hopeloos veroudert is. Kom toch op zeg :P

Ik kan verder die oneliner wel helemaal ontleden zodat er totaal niets meer van overblijft maar laat ik dat maar niet doen... Men wil hier een beschaafde discussie. Laten we dan ook zorgen dat dit soort uitlatingen achterwege blijven.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
Anton.net schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Die drive is niet eens snel genoeg :+
De PS5 heeft PCIe 4.0 @ 7.0GB/s nodig, wat momenteel zo goed als niet op de markt is.
Hopelijk gaat Sony, net als MS, een partnership aangaan om die drives te maken en hopelijk aan een redelijke prijs te verkopen.
Als ze het volledig aan de markt overlaten, dan zou het best kunnen dat je de storage het eerste jaar niet eens kan upgraden. En als dat al zou gaan, dan gaat dat HEEL VEEL geld kosten |:(

Is het trouwens bekend wie dat geheugen voor de ps5 maakt? Tijdje terug waren er geruchten over Samsung..?
Volgens mij heeft Mark Cerny tijdens de presentatie al aangegeven dat er ten tijde van release geen uitbreidbaar geheugen beschikbaar zal zijn.

• Recon24
Anton.net schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Klopt, maar zoals ik zei: dat gaat HEEL VEEL geld kosten. Als Sony deze in bulk kan kopen, specifiek voor de ps5, dan is er misschien nog enige kans dat het betaalbaar blijft. :+

@uchiha tijntje Dan was ik me dus ook aan het afvragen. Hebben ze ergens verteld waarom ze specifiek deze hoge snelheid nodig hebben? Dus waarom de stap van een HDD naar een 'gewone' nVME nog niet groot genoeg was?
Onzin. Kijk hoe snel de prijzen van NVMe drives over het algemeen dalen in vergelijking met normale SSD's.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:47:

Dat zijn echt van die oneliners waar niemand iets mee kan :)
Tsja, sorry.. Ik lees her en der op Twiiter en reddit etc van mensen die (claimen) devs zijn en zich hier zorgen over maken..

Grote devs/studio's heb ik er (zelf) nog niet over gehoord. Wat niet zegt dat het niet waar is he, vergis je niet. Ik ben ook maar een doorgeefluik en kan het ook niet checken natuurlijk :)
Ik weet op dit moment net zoveel als jij.
18 uur later is de series X een waardeloze console die nu al hopeloos veroudert is. Kom toch op zeg :P
Wie zegt of claimt dat :? Dat zul je mij echt niet horen zeggen.
Chaoss schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:45:

Lijkt me wel want Cerny gaf aan dat je voor PS4 games zelfs een usb drive kunt gebruiken.
Ja ik bedoel als expansion SSD, die M2. Dat die niet perse zo'n beest hoeft te zijn als je niet wil. (Omdat je kleine games daarop wil hebben ofzo)

[ Voor 22% gewijzigd door poor Leno op 19-03-2020 20:57 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
^^0nMe schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:30:
Sowieso heeft de XBOX ook een snelle NVME SSD, dus wat ik verwacht is dat developers voor multiplatform een engine bouwen/gebruiken die uitgaat van de minimale specs van de XBOX (die 2.5 GB/s read) zodat je voor PS en XBOX 1 versie hebt. Voor PC bouw je dan een fallback/B-versie die wel uitgaat van hetzelfde concept qua resource streamen, maar dan met de snelheid van een HDD/SATA SSD/SD card. En als ze lief willen zijn voegen ze een optionele patch toe die grotendeels de pracht en praal herstelt voor PC masterrace people met een dikke NVME SSD. ;)
Zo werken game engines niet. Of dacht jij dat men bij een pc game voor alle specs een andere game maakt?

Game engines zijn juist heel goed schaalbaar zonder dat het veel development kost. Je kunt variëren met resolutie, viewing distance, raytracing, belichting etc. Al die sliders en instellingen die je in een PC game hebt zijn ervoor zodat een game schaalbaar is, en dat kost amper extra ontwikkeltijd.

Zo kun je dus prima een game maken die op de ene console een grotere viewing distance heeft dan op de andere console.

• NotSoSteady
Chaoss schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:59:
[...]

Zo werken game engines niet. Of dacht jij dat men bij een pc game voor alle specs een andere game maakt?

Game engines zijn juist heel goed schaalbaar zonder dat het veel development kost. Je kunt variëren met resolutie, viewing distance, raytracing, belichting etc.etc. Al die sliders en instellingen die je in een PC game hebt zijn ervoor zodat een game prima schaalbaar is, en dat kost amper ontwikkeltijd.

Zo kun je dus prima een game maken die op de ene console een grotere viewing distance heeft dan op de andere console.
Zie The Witcher 3 op Nintendo Switch. Erg lelijk, maar het werkt wel. :+

• Anton.net
Chaoss schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:59:
[...]
Game engines zijn juist heel goed schaalbaar zonder dat het veel development kost. Je kunt variëren met resolutie, viewing distance, raytracing, belichting etc. Al die sliders en instellingen die je in een PC game hebt zijn ervoor zodat een game schaalbaar is, en dat kost amper extra ontwikkeltijd.
Maar dat is juist het punt: hetgeen wat Sony je probeert te verkopen, is dat het voordeel van hun SSD verder gaat dan wat 'schaalbare' voordelen. Ze proberen je te verkopen dat door hun SSD de architectuur en ontwikkeling van games volledig gaat veranderen.
En zoals je zelf zegt: dat gaat niet gebeuren. Alleszins voor third party games, 90% van de games ofzo.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
NotSoSteady schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:50:
[...]

Volgens mij heeft Mark Cerny tijdens de presentatie al aangegeven dat er ten tijde van release geen uitbreidbaar geheugen beschikbaar zal zijn.
Ja klopt idd

• NotSoSteady
Ik denk dat we gewoon moeten afwachten hoe belangrijk het gaat worden. We hebben nog nooit games gezien die specifiek voor deze indrukwekkende ssd's worden gemaakt.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Anton.net schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:07:
[...]

Maar dat is juist het punt: hetgeen wat Sony je probeert te verkopen, is dat het voordeel van hun SSD verder gaat dan wat 'schaalbare' voordelen. Ze proberen je te verkopen dat door hun SSD de architectuur en ontwikkeling van games volledig gaat veranderen.
En zoals je zelf zegt: dat gaat niet gebeuren. Alleszins voor third party games, 90% van de games ofzo.
Het is geen andere architectuur in die zin he..

Het gaat er juist om dat ze niet voor 3rd games 1 op 1 die tech naar de XsX kunnen krijgen zonder "verlies" of aanpassingen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Anton.net schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:07:
[...]

Daar durf ik niet over te oordelen dat ligt toch echt aan de developers. Wellicht dat het gamedesign wel veranderd en dat er dan bij de consoles met langzamere HD wat meer ingeleverd wordt op de grafische kwaliteit.

Grote kans dat de grootste verandering bij de first party titels liggen, wat mij betreft prima en ik vermoed dat dit voor de meeste playstation gamers voldoende is want die kopen de PS5 juist voor de first party titels.

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
*snip* lees de TW.
Ik vond de presentatie van Mark Cherny achteraf bekeken wel sterk, maar de timing en volgorde van Sony om met deze details te komen... Wat een amateuristisch gedoe. Alsof ze een Microsoft 2013 pullen.

De keuze van Sony om de PS5 met zo'n extreem grote I/O bandbreedte uit te rusten begrijp ik eerlijk gezegd niet. Sony denkt dus dat ze daarmee de competitie voorbij gaan, maar ik verwacht dat dit beperkt blijft bij alleen een handvol technisch hoogstaande Sony exclusive games. De laagste gemeenste deler daarvoor worden de games ontworpen. EA/Ubisoft/Activison komen echt niet met games die die 8GB/s datastreaming continue vereisen (XBOX series X heeft piek van 6GB/s).

Ik had graag eerst het doosje willen zien of althans een glimp van een game voor deze gortdroge presentatie.

[ Voor 22% gewijzigd door Geronimous op 19-03-2020 22:58 ]

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Ik hoop ook ze met een nieuwe PS VR komen en dat die dan ook heel veel baat gaat hebben bij de bloedsnelle ssd.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jason Schreier heeft het hele transcript van die podcast eerder vandaag uitgetikt. Staan wel leuke zaken tussen. Ik heb er een paar uitgelicht. Het meeste eigenlijk. :p
The number everyone's looking at is teraflops, which is essentially the maximum speed that a graphics card can run at. I believe it stands for floating point operations per second. So everybody's now seeing this spec sheet and they see PS5, 10.2 teraflops, and Xbox Series X, 12 teraflops. And it's like, oh my god, the Xbox is more powerful than the PlayStation. But meanwhile, the people I've been talking to over the past few months and the past couple years who are actually working on the PlayStation have pretty much unanimously all said: This thing is a beast. This thing is one of the coolest pieces of hardware that we've ever seen, we've ever used before. There are so many things here that are revolutionary, so many behind-the-scenes tools and features, APIs, and all sorts of other stuff that is way beyond my scope of comprehension. This is why I'm a reporter, and not an engineer.

But the general consensus is that these things are both extremely powerful and both very similar in a lot of ways and both do different things in really cool ways. These are both extremely impressive pieces of technology.
So let me be clear. So what I'm hearing from people actually working on these things is that the Xbox is not significantly more powerful than the PlayStation, despite this teraflops number, and that the teraflops -- it might be a useful measure of comparison in some ways, but ultimately it's a theoretical max speed, and there are so many things that could come between where you are trying to get and what you are actually able to do, to the point where the GPU could have X number of flops that it can actually perform, but if the developer isn't able to actually access all of it for whatever reason, then it doesn't even matter, and there are so many other variables here that go into it.

At the end of the day, that is fundamentally the big question -- when Assassin's Creed Kingdom, or whatever it's called, Assassin's Creed Vikings comes out this fall, presumably, corona aside. Presumably it comes out this fall on both Xbox Series X and PlayStation 5 -- which one will it look better on, which one will have a better resolution and better framerate on? I don't think we can know the answer to that question just from the spec sheet, and that's the point I'm making.
One important piece of context here is that both machines have a solid state drive as opposed to the traditional hard drive they've had in the past. So this is going to -- the whole super-short loading times thing is going to affect all next-gen games. I think that in itself is just going to make a huge difference. It's important to be clear -- the Xbox is a beast of a machine and that is going to do some incredible things. Both of these machines, I think, are going to do some incredible things.

I'm looking at the notes I took when I was talking to one person who's technically minded and works on this stuff, and this person was telling me that A) it's going to be hard to market this stuff because it's very hard to convey what makes a difference, as we're now seeing with Mark Cerny talking about it...

The speed of the PS5's SSD is significantly higher than the speed of the Xbox's SSD, and I don't think that's only going to affect loading times. The way this person was conveying this to me was that it can also affect the way games are designed, because if you're designing an open world, you no longer have to think about certain constraints you had to think about in the past... The obvious example is like in Jedi Fallen Order crawling between spaces, but I think it goes beyond that, I think it's the type of thing where developers have to get in front of this and start talking about like, here's what we can actually do with this open-world triple-A massive game now that we're no longer constrained by the CPU and hard drive of the past. I think ultimately the fact that people are fixated on these teraflops is doing us all an injustice because there's so much more.
This is going to lead to weeks and weeks of talk about how Xbox is the most powerful console, and so on. Meanwhile I'm getting texts even today from developers being like this is such a shame -- the PS5 is superior in all these other ways that they're not able to message right now or can't talk about right now. I heard from at least three different people in the past couple of hours since the Cerny thing being like, wow, the PS5 is actually the more superior piece of hardware in a lot of different ways, despite what we were seeing in these spec sheets. So, again, yes, plenty of room to talk about this, for all these companies to keep messaging and showing games, but I do think Sony has really dropped the ball from what we've seen so far.
TLDR: Sony heeft het narratief gisteren een beetje verkloot, maar de PS5 is een prima ding (veel beter dan veel mensen denken) en op sommige vlakken zelfs superieur.

Gelukkig is het pas maart en kunnen ze later in het jaar een knallende reveal doen.

• bram1984
Oh hier nog het linkje waar alles staat.

https://www.resetera.com/...ystation-5s-specs.176024/

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Modbreak:En weer open.

Geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.

Als je elkaars punten wilt weerleggen, laat elkaar dan in elkaars waarde. Geen sneren, geen opmerkingen, geen op-de-man gedoe.

[ Voor 73% gewijzigd door Geronimous op 20-03-2020 00:29 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• bram1984
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Tp7GK4bV/audio.jpg

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:27

JSchut

.....

Ik wist serieus niet dat er zoveel power nodig was voor audio. Interessant!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:58
Jesp_J schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:31:
Ik hoop ook ze met een nieuwe PS VR komen en dat die dan ook heel veel baat gaat hebben bij de bloedsnelle ssd.
Daar zat ik laatst ook aan te denken.
Ik heb een keer gespeeld met PS VR en vond het geweldig. Het verliep misschien niet zo soepel, maar het heeft potentie naar mijn mening. Resident Evil was ook wel goor en bruut met die helm op, lekker aan tafel darmen eten met een paar man :+
Ik zou het ook wel heel dik vinden om een nieuwe Killzone of Resistance te zien.

Wat betreft de specs. Sony kan denk ik wel inschatten wat ze willen met hun exclusive games. Zou er dan ook van staan te kijken als die geen gebruik van de SSD gaan maken. En het kapot discussiëren van elkaars favoriete console helpt ook geen reet.
Zou sowieso niet teveel denken of verwachten. Ik hoorde wel eens dat je soms misschien beter je verstand kan gebruiken ipv je gevoel te volgen. Dat zou voor sommigen wel een opsteker zijn, denk ik :)
Maak je niet gek om een stuk plastic met een moederbord erin, er zijn wel ergere dingen op moeder aarde :>

• bram1984
JSchut schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 07:13:
[...]

Ik wist serieus niet dat er zoveel power nodig was voor audio. Interessant!
Ik ook niet. Daarom interessant om in de nasleep te lezen wat mensen zeggen die er echt verstand van hebben in plaats van je blind staren op een spec sheet.

Ready at Dawn oprichter:
Dollar bet: within a year from its launch gamers will fully appreciate that the PlayStation 5 is one of the most revolutionary, inspired home consoles ever designed, and will feel silly for having spent energy arguing about "teraflops" and other similarly misunderstood specs.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toch grappig dat ik zelfs voordeel van die audio opzet zou hebben terwijl ik enorm zwaar slechthorend ben :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 07:23
poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:20:
[...]

En daarom hebben meer dan 20 (3rd) gamestudio's hier juist om gevraagd 8)7

En niet om achter gehouden te worden door de XsX..

Het is wat dat betreft vrij 'simpel' .. dan moet er voor de PS5 worden ontwikkeld en dan downgraden voor de XsX.
PC spellen worden nu ook geport naar de consoles.

Dus dan kunnen ze de spellen van de PS5 naar de XsX porten :)
Je begrijpt niet helemaal goed wat ik bedoel. Dit gaat niet over PS5 vs XSX. Ik kan je aanraden de Tweakers podcast van gisteren te beluisteren. Heel groot in-depth stuk over de XSX en PS5 waar ook een goed deel besteed wordt aan de SSDs in beide consoles maar waar ook benoemd wordt over gameworld design, data streaming en SSDs.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:23:
[...]

Je begrijpt niet helemaal goed wat ik bedoel. Dit gaat niet over PS5 vs XSX. Ik kan je aanraden de Tweakers podcast van gisteren te beluisteren. Heel groot in-depth stuk over de XSX en PS5 waar ook een goed deel besteed wordt aan de SSDs in beide consoles maar waar ook benoemd wordt over gameworld design, data streaming en SSDs.
Ah ok :)

Heb je misschien een TL;DR voor hier? ..Asking for a friend ;)

• ArthurMorgan
  • Niet online
poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:34:
[...]

Ik zou daar dus ook erg blij van worden aangezien ik niet in staat ben naar podcasts te luisteren ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
ArthurMorgan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:36:
[...]

Ik zou daar dus ook erg blij van worden aangezien ik niet in staat ben naar podcasts te luisteren ;)
Ik vroeg het dus voor jou ;)

• bram1984
poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:34:
[...]

Hij bedoelt denk ik dat de eerste golf/twee golven multiplatform en Xbox exclusives ook naar PS4/X1 komen. Trucjes om levels in te laden blijf je in die games dus houden. Ze gaan niet complete levels redesignen. In-game ga je het pas merken bij echte next gen exclusives.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:39:
[...]

Hij bedoelt denk ik dat de eerste golf/twee golven multiplatform en Xbox exclusives ook naar PS4/X1 komen. Trucjes om levels in te laden blijf je in die games dus houden. Ze gaan niet complete levels redesignen. In-game ga je het pas merken bij echte next gen exclusives.
Ja dat had ik nu gelezen.. maar misschien wel leuk om in het kort te weten wat er allemaal behandeld is, mbt. de next gens :)

• Recon24
NXGamer is positief over de verschillende onderdelen. Legt het CPU/GPU verhaal ook goed uit en de grote geheugen voordelen die het heeft, wat men niet naar heeft gekeken. Ook de PS5 zou meer geheugen vrij kunnen hebben voor games, omdat het OS gewoon uit het geheugen gestreamed kan worden naar de SSD, zodat game developers bijna de gehele 16GB kan gebruiken.

Volgens hem kunnen we nog voor grote verassingen komen te staan, ook in vergelijking met de concurrent.

[ Voor 49% gewijzigd door Recon24 op 20-03-2020 09:12 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je screenshot letterlijk een reactie in een youtube video
YouTube: WHICH NEW CONSOLE IS BEST?! - PS5 vs Xbox Series X (Specs & Hardware...

Van een onbekende 2 subscriber
YouTube: Corey Wilson
mensen zeggen die er echt verstand van hebben
Dan dump je maar een screenshot van een random youtube comment op een random filmpje?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bram1984
SinergyX schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:03:
[...]

Je screenshot letterlijk een reactie in een youtube video
YouTube: WHICH NEW CONSOLE IS BEST?! - PS5 vs Xbox Series X (Specs & Hardware...

Van een onbekende 2 subscriber
YouTube: Corey Wilson

[...]

Dan dump je maar een screenshot van een random youtube comment op een random filmpje?
Heb je ook gelezen wat er staat of ben je meteen gaan zoeken naar iets wat dit onderuit zou kunnen halen? Want iemand die zegt een tech guy te zijn en een inhoudelijke comment geeft moet per definitie 1 miljoen volgers hebben? Er staat niks geks en vooral veel feitelijke info. Zoals gezegd zal de tijd uitwijzen wat beide machines gaan neerzetten, maar wel heel opvallend dat sommige mensen er als de kippen bij zijn om alles wat er gepost wordt af te schieten. En als je dan iets post wat wel echt door een dev of insider wordt gezegd, dan reageert er voor het gemak helemaal niemand.

Verwijderd

De paniek over de TF verschil is een beetje gedaald gelukkig. De PS5 is nog steeds mijn favoriet en ik hoop de PS5 dit jaar te krijgen. De TF verschil is er ook tussen de PS4 Pro en de Xbox One X, die ik beide had en ik heb bijvoorbeeld PUBG op beide consoles veel gespeeld en alles heb ik als hetzelfde beleefd en geen verschil ervaren.

Conclusie: De PS5 en Series X worden een genot om op te mogen spelen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Heb je ook gelezen wat er staat of ben je meteen gaan zoeken naar iets wat dit onderuit zou kunnen halen? Want iemand die zegt een tech guy te zijn en een inhoudelijke comment geeft moet per definitie 1 miljoen volgers hebben? Er staat niks geks en vooral veel feitelijke info. Zoals gezegd zal de tijd uitwijzen wat beide machines gaan neerzetten, maar wel heel opvallend dat sommige mensen er als de kippen bij zijn om alles wat er gepost wordt af te schieten. En als je dan iets post wat wel echt door een dev of insider wordt gezegd, dan reageert er voor het gemak helemaal niemand.
Jij en ik zijn ook allebei een "tech-guy"
bram1984 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:43:
Jason Schreier heeft het hele transcript van die podcast eerder vandaag uitgetikt. Staan wel leuke zaken tussen. Ik heb er een paar uitgelicht. Het meeste eigenlijk. :p

[...]

[...]

[...]

[...]

TLDR: Sony heeft het narratief gisteren een beetje verkloot, maar de PS5 is een prima ding (veel beter dan veel mensen denken) en op sommige vlakken zelfs superieur.

Gelukkig is het pas maart en kunnen ze later in het jaar een knallende reveal doen.
Ik ga niet ontkennen dat de PS5 een top apparaat is, maar je quotes zijn ook hier niet echt eerlijk.

Als ik dit lees:
. But meanwhile, the people I've been talking to over the past few months and the past couple years who are actually working on the PlayStation have pretty much unanimously all said: This thing is a beast
Dan zie ik Playstation medewerkers die enthousiast zijn over hoe snel de console is. Ja me dunkt, maar dat zegt dus niks als je dit als argument gebruikt over hoe snel ivm de Xbox. Daar werken ze niet aan, daar zien ze lang niet alles van. Ik mag hopen dat ze zelf onder de indruk zijn van wat ie allemaal kan.

Je 2e en 3e quote: Die vertellen: Max speeds zijn leuk en aardig maar zeggen niet alles. Behalve als het gaat over de SSD, dan is het allemaal enorm snel en haalbaar.

4e quote: Sony is toch wel de snelste maar ze hebben het bericht verkloot. Dat lees ik toch anders. Want als ze wel op specs en max-speeds sneller waren geweest, hadden we echt wel meer ervan gezien. Ze gaan geen info achterhouden op dat vlak.

Het verschil tussen de platformen is klein, mogelijk verwaarloosbaar, maar we kunnen pas straks zien hoe het werkelijk is. Elke quote onder een random biased video plaatsen, helpt de discussie hier ook niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Sorry maar ik ben het met SinergyX eens, de YouTube comment slaat nergens op.

De YouTube comment is simpelweg onderhoud te halen met het feit dat XSX ook een dedicated hardware module voor audio aanboord heeft zitten. Zal die minder krachtig zijn dan wat Sony met de PS5 gebruikt? Waarschijnlijk. Maar dat betekent vervolgens niet dat er %20 GPU resources in geleverd moeten worden op de XSX, dat zou inhouden dat een complete PS4 (incl. GPU), meer zelfs, aan kracht voor audio gebruikt wordt wat ronduit een bizarre hoeveelheid rekenkracht is voor audio.

Zijn RAM comment klopt vervolgens ook niet. Daarbij is geen duidelijke winnaar gezien de verschillen in set-up, dit zal per situatie/game ook verschillen wat beter past.

Dat iets "aannemelijk" is betekend niet dat het waar is :)

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 20-03-2020 09:30 . Reden: Rip spelling ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Ooooh natuurlijk, het aannemelijkheidsprincipe. Het is niet gek, er worden feitelijke cijfers (ergens) genoemd, dus dan moet het wel waarheid zijn toch? Dat is simpelweg zoeken naar 'iets' aan tekst wat ergens je gevoel of mening kan onderbouwen en daar aan vastklampen als een stukje waarheid.

Zolang niemand die dingen in praktijk tot hun 100% performance proppen, zolang niemand een full benchtest heeft gedaan met beide apparaten, is alles wat zelfs de beste non-MS/Sony mensen ook mogen zeggen, niet meer dan aannames en speculaties.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:21:
De paniek over de TF verschil is een beetje gedaald gelukkig. De PS5 is nog steeds mijn favoriet en ik hoop de PS5 dit jaar te krijgen. De TF verschil is er ook tussen de PS4 Pro en de Xbox One X, die ik beide had en ik heb bijvoorbeeld PUBG op beide consoles veel gespeeld en alles heb ik als hetzelfde beleefd en geen verschil ervaren.
Mooi hoe je eerste zegt “De paniek over de TF verschil is een beetje gedaald gelukkig” maar het er daarna zelf weer bijhaalt 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Beide zullen een genot worden om op te spelen, het is tegenwoordig meer het eco systeem eromheen wat een wezenlijk verschil zal maken in mijn optiek.

Ben zelf meer benieuwd naar het energie verbuik, 8 cores op 3,5gHz, 36Cu op 2,23gHz en alles er omheen.. de huidige 4Pro gebruikt al rond de 150-200w. Hopelijk blijft de 5 onder de 250w, dit zal nog moeten blijken...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pat-Juh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:34:
Beide zullen een genot worden om op te spelen, het is tegenwoordig meer het eco systeem eromheen wat een wezenlijk verschil zal maken in mijn optiek.

Ben zelf meer benieuwd naar het energie verbuik, 8 cores op 3,5gHz, 36Cu op 2,23gHz en alles er omheen.. de huidige 4Pro gebruikt al rond de 150-200w. Hopelijk blijft de 5 onder de 250w, dit zal nog moeten blijken...
Verwacht in lijn van dezelfde hardware dat PS5 soortgelijke PSU zal hebben, bij de XSX is dit een 300watt voeding, als die dan geoptimaliseerd zijn verwacht ik eerder iets over de 250 dan eronder.

• Caayn
  • Niet online
Is er überhaupt ooit een console geweest die meer dan 200w verstookte? Ik weet dat de originele PS3 een whopping 380w PSU had maar die gebruikte dat bij lange na niet.

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:26:
[...]

Mooi hoe je eerste zegt “De paniek over de TF verschil is een beetje gedaald gelukkig” maar het er daarna zelf weer bijhaalt 8)7
Ik heb er een goed en vergelijkbaar voorbeeld bijgehaald om de paniek weer te onderdrukken. 8)7

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:40:
[...]

Ik heb er een goed en vergelijkbaar voorbeeld bijgehaald om de paniek weer te onderdrukken. 8)7
Doet niets af aan mijn punt.
Pat-Juh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:34:

Waarom is dat “hopelijk”, heeft dat buiten het verbruik ook echt nadelen dan?

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 20-03-2020 09:45 ]

• bram1984
SinergyX schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Ooooh natuurlijk, het aannemelijkheidsprincipe. Het is niet gek, er worden feitelijke cijfers (ergens) genoemd, dus dan moet het wel waarheid zijn toch? Dat is simpelweg zoeken naar 'iets' aan tekst wat ergens je gevoel of mening kan onderbouwen en daar aan vastklampen als een stukje waarheid.

Zolang niemand die dingen in praktijk tot hun 100% performance proppen, zolang niemand een full benchtest heeft gedaan met beide apparaten, is alles wat zelfs de beste non-MS/Sony mensen ook mogen zeggen, niet meer dan aannames en speculaties.
Mijn punt is meer dat je ook constructief en inhoudelijk kan reageren op wat er staat. Je post nooit in dit topic en dan ineens spring je ergens op om aan te geven dat degene waarvan het bericht afkomstig is maar 2 subscribers heeft. Waarschijnlijk keek je daar zelfs eerst naar.

Er is eindelijk meer PS5 info dus er worden veel dingen gezegd en aangezien er nog steeds veel ruimte is voor speculatie, wordt dat soms gepost indien interessant geacht.
Recon24 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:00:
NXGamer is positief over de verschillende onderdelen. Legt het CPU/GPU verhaal ook goed uit en de grote geheugen voordelen die het heeft, wat men niet naar heeft gekeken. Ook de PS5 zou meer geheugen vrij kunnen hebben voor games, omdat het OS gewoon uit het geheugen gestreamed kan worden naar de SSD, zodat game developers bijna de gehele 16GB kan gebruiken.

Volgens hem kunnen we nog voor grote verassingen komen te staan, ook in vergelijking met de concurrent.

[YouTube: PS5 Full Spec Analysis | A new generation is Born]
Interessant filmpje. Komt eigenlijk een beetje op hetzelfde neer als wat Jason Schreier al aangeeft.

[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 20-03-2020 09:49 ]

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Donstil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:43:
[...]

[...]

Waarom is dat “hopelijk”, heeft dat buiten het verbruik ook echt nadelen dan?
Meer verbruik is doorgaans meer lawaai in mijn ervaring. Daarnaast willen wij binnen een paar jaar off-grif gaan met de elektra, dan is het fijn als je apparatuur minder verbruikt :+ .

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:43:
[...]

Eigenlijk wel, want wat hij daarna zegt, heeft niets zozeer met die paniek te maken :X

• Caayn
  • Niet online
Pat-Juh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Meer verbruik is doorgaans meer lawaai in mijn ervaring. Daarnaast willen wij binnen een paar jaar off-grif gaan met de elektra, dan is het fijn als je apparatuur minder verbruikt :+ .
Tijd voor een Nintendo Switch :+

edit:
Maar zonder gekheid. Als je globaal bekijkt kan er een bizarre hoeveelheid stroom bespaart of extra verbruikt worden aan de hand het verbruik van de PS5/XSX als je kijkt hoeveel uren die machines in totaal (alle spelers bij elkaar) draaien. Maar goed, MS en Sony gaat het uiteraard met name om de vereiste koelcapaciteit (en de bijhorende kosten/formfactor) wat het stroomverbruik met zich mee brengt.

[ Voor 37% gewijzigd door Caayn op 20-03-2020 10:11 ]

• Donstil
  • Niet online
Pat-Juh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Aah ja dat is wel een mooi streven inderdaad, ik zit er wat minder diep in want met een elektrische auto is het verbruik toch al gigantisch (en ik heb geen dak oppervlak om tientallen KW/h per beurt aan accu lading op te vangen), dus dan voelt 200 of 250w verwaarloosbaar.
poor Leno schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Eigenlijk wel, want wat hij daarna zegt, heeft niets zozeer met die paniek te maken :X
“Paniek” (als het echt al paniek is) of niet hij haalt het er onnodig bij, of dat nou met een zogenaamd en niets zeggen voorbeeld Is of niet. Zonder zijn comment hadden we het er niet over.

• MRE-Inc
  • Laatst online: 17-09 12:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Heb je ook gelezen wat er staat of ben je meteen gaan zoeken naar iets wat dit onderuit zou kunnen halen?
Dat zogenaamde onderuit halen was gisteren of eergisteren al gedaan toen er hier werd geschreven dat de PS5 een dedicated 3d audio chip aan boord heeft. Nota bene ikzelf kwam met een (aantal) links waarin de Senior Sound Designer van Ninja Theory bevestigt dat de XSX een 3d hardware accelerated audio chip heeft. Je had het dus kunnen weten.

https://mspoweruser.com/x...are-accelerated-3d-audio/
Want iemand die zegt een tech guy te zijn en een inhoudelijke comment geeft moet per definitie 1 miljoen volgers hebben?
Kom op Bram, je weet zelf ook wel beter of niet ? Hoe zeggen ze dat ook alweer? De wens is de vader van de gedachte toch ? Jij baseert je in comments/discussies hier vaak op feiten, je onderbouwt vaak je posts en dan ga je nu zomaar ineens een random comment onder een youtube filmpje quoten ? Ik ben beter van je gewend.
Er staat niks geks en vooral veel feitelijke info.
Het enige feitelijke wat er in staat, is dat audio zonder een dedicated audio chip resources vraagt van de CPU omdat de CPU dan voor de processing moet zorgen. De rest is gewoon BS, vooral dat stuk dat de XSX dan maar 20% CPU resource moet inleveren voor audio processing.
Zoals gezegd zal de tijd uitwijzen wat beide machines gaan neerzetten, maar wel heel opvallend dat sommige mensen er als de kippen bij zijn om alles wat er gepost wordt af te schieten.
Als de kippen erbij ? Zoals al in mijn eerste alinea gezegd, gisteren of zelfs eergisteren (weet het niet eens meer) is er al geschreven dat de XSX net als de PS5 over een dedicated 3d hardware accelerated audio chip beschikt. Gezien je ook in het XSX topic actief bent en het console nieuws ook op de voet volgt, had je dat gewoon kunnen weten. Dan moet je niet ineens @SinergyX gaan verwijten dat hij er als de kippen bij is om iets moedwillig zo snel mogelijk onderuit te willen halen.
En als je dan iets post wat wel echt door een dev of insider wordt gezegd, dan reageert er voor het gemak helemaal niemand.
Tja, de insiders? Ik heb wel eens een broodje kroket gehaald in het Sony gebouw in Badhoevedorp. Zat ik met allemaal Sony medewerkers in de kantine daar. Ben ik nu ook een insider ? Die zogenaamde insiders zaten er allemaal naast. Een enkeling had iets goed voorspeld, meer geluk dan wijsheid. Ja sommigen zitten wat dichter bij het vuur dan anderen maar op het eind van het verhaaltje heeft gewoon elke Sony en MS medewerker een NDA waar die zich aan moet houden. Kortom, alles wat gezegd is door de zgn insiders is allemaal speculatief.

En over die devs ? Kan wezen, maar ik heb zo'n idee dat de devs waarover jij praat of 1st party Sony zijn, of een verleden hebben bij en daardoor behoorlijk bevooroordeeld zijn. Ik heb vooralsnog geen 3rd party dev van een Ubisoft of wat dan ook uitspraken over de PS5 of XSX zien doen zoals die hier aangehaald worden. Ik kan het fout hebben met bovenstaande, maar dat zie ik dat graag en zal ik toegeven dat ik het niet bij het rechte eind had.

XBL: MRE Inc

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Gelukkig heb ik wel wat meer gepost in dit topic dan @SinergyX dus hopelijk mag ik wel reageren. :P

Nu de SSD de secret sauce is, is het eigenlijk bekend wat de random read/write speeds zijn van beide SSD's? Vooralsnog zijn de snelheden die gecommuniceerd zijn vooral snelheden die theoretisch gehaald kunnen voor sequential R/W speeds. Sequential R/W speeds zijn vooral van belang voor het R/W van 1 groot bestand. Afgezien van laadtijden en quick resume hebben games volgens mij voornamelijk te maken met random R/W speeds. Voor open wereld games die veel data moeten streamen heb je niet te maken met 1 groot bestand maar met veel, maar kleinere bestanden zoals textures etc.

Als die specs niet bekend zijn, is het ook lastig om vergelijkingen te maken in relatie tot de impact van de SSD op gamedesign, afgezien van wellicht een standaard laadscherm?

• bram1984
@MRE-Inc De comment zelf zag ik ergens anders staan waar vooral inhoudelijk over dergelijke zaken gesproken. Uiteraard kijk ik altijd even wat de reacties erop zijn en ik zag niks geks staan. Ik post relatief veel. Mogelijk staat er een keer iets tussen waarvan ik denk dat het hout snijdt, maar niet klopt.

Ik ben verder niet super in-depth op de hoogte van de Series X, dus dat van die audio chip zou inderdaad ook bullshit kunnen zijn. In ieder geval fijn dat jij wel inhoudelijk reageert. Dat is tenminste constructief en zo leer ik ook weer bij. :)

Los daarvan lijkt het me inmiddels duidelijk dat het allemaal niet zo zwartwit is als sommige mensen doen voorkomen. Ik zie op andere sites mensen langskomen die doen alsof de PS5 een opgevoerde Pro is. Krachttermen als "piece of junk" komen ongegeneerd voorbij. Tegen het hilarische aan.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Wat is realistisch? De XsX lijkt krachtiger, boeie.
Maar de OG PS4 had iets van 1.8TF, min of meer het verschil tussen de ps5 en XsX.

Op 4k 60fps, waar gaan we dit wezenlijk in terug zien? Welk soort details kost met zoveel frames en pixels nou die flopjes?

Aan de ene kant klinkt een complete PS4 als een gigantisch verschil, kijkend naar wat ze bv. met GoW hebben laten zien. Aan de andere kant is het maar een paar procent?

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:31
Achja, kopen straks de ps5 en dec 2023 is de Pro variant aan de beurt d:)b :'(

• Kwistnix
  • Laatst online: 11:03
Xbox Series X en de PS5 worden allebei stevige consoles en er zal er ongetwijfeld één als (theoretisch) snelste uit de bus komen. In praktijk zal het allemaal niet zo veel uitmaken. De Xbox One X is nu ook de krachtigere console, toch geef ik de voorkeur aan de PS4, simpelweg omdat er veel meer en betere exclusieve titels voor verschijnen. Geen idee of die situatie in de volgende generatie zo blijft, maar dat er nieuwe delen in geweldige series uit gaan komen lijkt mij een no-brainer. Dat is de reden dat ik zonder twijfel een PS5 ga halen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het maakt toch niet uit welke de snelste is op papier? Op papier is een pc ook altijd sneller maar toch heb je op een console mooiere graphics met vergelijkbare hardware. Het is maar de vraag of ontwikkelaars de extra kracht van de snellere console gebruiken. Allicht ontwikkelen ze gewoon volgens de wet van de zwakste schakel.

• BigF25
*laat dit soort opmerkingen gewoon achterwege*
Ben wel benieuwd wanneer ze de ps5 gaan showen, hopelijk staat dat ook voor binnenkort gepland?
Waar hopen jullie op qua design
Persoonlijk vind ik het prima als de keuze op de V design van de devkit valt maar wel meer consument gericht verpakken dan

[ Voor 97% gewijzigd door Gropah op 20-03-2020 11:16 ]

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:33
Weten we ook al meer over het volledig ondersteunen van alle RDNA2 features zoals VRS?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Donstil
  • Niet online
BigF25 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:54:
hahaha poor Leno kan het niet laten he B)
Ben wel benieuwd wanneer ze de ps5 gaan showen, hopelijk staat dat ook voor binnenkort gepland?
Waar hopen jullie op qua design
Persoonlijk vind ik het prima als de keuze op de V design van de devkit valt maar wel meer consument gericht verpakken dan
Nou dat hoop ik toch niet, of remote play moet ineens heel goed gaan werken zodat hij in de garage kan staan maar dat Devkit design komt mijn woonkamer niet in.

• BigF25
zwembroek schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:04:
Weten we ook al meer over het volledig ondersteunen van alle RDNA2 features zoals VRS?
Volgens mij niet, Custom design gebaseerd op RDNA2, kan zomaar zijn dat er zaken ontbreken of juist zijn toegevoegd.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

uchiha tijntje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:15:
Gelukkig heb ik wel wat meer gepost in dit topic dan @SinergyX dus hopelijk mag ik wel reageren. :P

Nu de SSD de secret sauce is, is het eigenlijk bekend wat de random read/write speeds zijn van beide SSD's? Vooralsnog zijn de snelheden die gecommuniceerd zijn vooral snelheden die theoretisch gehaald kunnen voor sequential R/W speeds. Sequential R/W speeds zijn vooral van belang voor het R/W van 1 groot bestand. Afgezien van laadtijden en quick resume hebben games volgens mij voornamelijk te maken met random R/W speeds. Voor open wereld games die veel data moeten streamen heb je niet te maken met 1 groot bestand maar met veel, maar kleinere bestanden zoals textures etc.

Als die specs niet bekend zijn, is het ook lastig om vergelijkingen te maken in relatie tot de impact van de SSD op gamedesign, afgezien van wellicht een standaard laadscherm?
Ik denk dat theoretische getallen het enige zijn wat we nu uberhaupt kunnen bekijken. Tot er benchmarks uitkomen, kunnen we weinig doen dan afgaan op schattingen. De theoretische getallen meldden dat de PS5 5GB/s (raw) / 8-9GB/s (compressed) max heeft. Dat is meer dan de PCIe 3.0 standaard (max 3,5GB/s) maar minder dan de PCIe 4.0 standaard (7.0GB/s). Waarbij momenteel nog geen SSD op de markt is, die die snelheid kan halen, volgens mij.

Ivm de XSX is het meer, die doet 2.4GB/s (raw) / 4.8 GB/s (compressed).

Zoals je al zegt: de vraag is vooral in hoeverre deze cijfers een limiet gaan zijn op de performance van games. Maar hoe hoger, hoe minder groot die kans natuurlijk. Maar hoe je het wend of keert, uiteindelijk moet het in het geheugen geladen worden en daarna naar de GPU/CPU om de berekeningen mee te doen.

Overigens is er met dat Geheugen ook nog een verschil. De PS5 heeft 1 bandbreedte voor het hele geheugen, de XSX split het op in een "snel" en "langzaam" deel. Het is even afwachten voor wat voor games die positief of negatief uitpakt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MRE-Inc

MRE-Inc

bram1984 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:20:
@MRE-Inc De comment zelf zag ik ergens anders staan waar vooral inhoudelijk over dergelijke zaken gesproken. Uiteraard kijk ik altijd even wat de reacties erop zijn en ik zag niks geks staan. Ik post relatief veel. Mogelijk staat er een keer iets tussen waarvan ik denk dat het hout snijdt, maar niet klopt.
(y)
Ik ben verder niet super in-depth op de hoogte van de Series X, dus dat van die audio chip zou inderdaad ook bullshit kunnen zijn. In ieder geval fijn dat jij wel inhoudelijk reageert. Dat is tenminste constructief en zo leer ik ook weer bij. :)
:o d:)b
Los daarvan lijkt het me inmiddels duidelijk dat het allemaal niet zo zwartwit is als sommige mensen doen voorkomen. Ik zie op andere sites mensen langskomen die doen alsof de PS5 een opgevoerde Pro is. Krachttermen als "piece of junk" komen ongegeneerd voorbij. Tegen het hilarische aan.
Is het ook niet. Echter vind ik het allemaal wel heel vermakelijk om eerlijk te zijn. :D

• BigF25
Donstil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Nou dat hoop ik toch niet, of remote play moet ineens heel goed gaan werken zodat hij in de garage kan staan maar dat Devkit design komt mijn woonkamer niet in.
Haha nja, als hij te veel op de devkit lijkt gaat hij bij mij ook ergens verborgen in een hoek, daarom wil ik wel gewoon een goed design maar wellicht met de V als uitgangspunt, kunnen ze vast wat gaafs van maken, dat bedoelde ik ;)

• bram1984
@Martinspire Waarbij ik las dat de PS5 SSD ook als een soort van grote memory pool fungeert. Kunnen we aannemen dat beide consoles zoiets doen?

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 20-03-2020 11:10 ]

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het offtopic posten moet weer een stuk minder

[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 20-03-2020 11:19 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Chaoss schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:45:
[...]

Dan heb je de video dus niet gekeken, Mark Cerny gaf juist aan dat de drempel deze generatie het laagst is van alle playstation generaties. Sony levert ook tools aan om voor de PS5 te ontwikkelen het is echt niet zo dat die ontwikkelaars het wiel opnieuw moeten uitvinden.

Bij de huidige conseles moet men juist extra veel tijd investeren om het ophalen van data te optimaliseren en zo efficiënt mogelijk te maken. Op de PS5 zal die data (textures, modellen) altijd snel beschikbaar zijn dat scheelt juist enorm veel ontwikkeltijd.

[...]

Wat ik daarmee bedoelde is dat de multiplatform games producenten dus niet die extra moeite gaan nemen om de boel te optimaliseren voor de PS5.. Maar de tijd zal het leren, beide beest van machines :).

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:25
Misschien heb ik iets gemist, maar er is nog geen indicatie wanneer er meer detail gegeven wordt (prijs, tear-down, etc), toch?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:10:
@Martinspire Waarbij ik las dat de PS5 SSD ook als een soort van grote memory pool fungeert. Kunnen we aannemen dat beide consoles zoiets doen?
Gewoon aannemen :P

Hierbij een linkje, hoewel die eigenlijk in het andere topic thuis hoort:

https://news.xbox.com/en-us/2020/03/16/xbox-series-x-tech/

Enter Xbox Velocity Architecture, which features tight integration between hardware and software and is a revolutionary new architecture optimized for streaming of in game assets. This will unlock new capabilities that have never been seen before in console development, allowing 100 GB of game assets to be instantly accessible by the developer. The components of the Xbox Velocity Architecture all combine to create an effective multiplier on physical memory that is, quite literally, a game changer.

“The CPU is the brain of our new console and the GPU is the heart, but the Xbox Velocity Architecture is the soul,” said Andrew Goossen, Technical Fellow on Xbox Series X at Microsoft. “The Xbox Velocity Architecture is about so much more than fast last times. It’s one of the most innovative parts of our new console. It’s about revolutionizing how games can create vastly bigger, more compelling worlds.”

Ongetwijfeld ook weer veel marketing praat, maar dat gaat beide kanten op :).

Ik verwacht dat dit wel een van de redenen is dat specifiek met 1 SSD suplier werken.

• bram1984
Basekid schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:19:
Misschien heb ik iets gemist, maar er is nog geen indicatie wanneer er meer detail gegeven wordt (prijs, tear-down, etc), toch?
Puur op logica afgaande: na de release van The Last of Us. Dat zou dus betekenen ergens in juni, wat ook wel in lijn ligt met de datum van de E3. Die gaat weliswaar niet door, maar verwacht wordt dat veel bedrijven alsnog streams gaan doen rond die tijd. Wellicht volgt een teardown wel eerder, zodat er in juni meer focus is op features en games zelfs.

Daar moet ik aan toevoegen dat ik ook nog helemaal geen Cerny filmpje had verwacht afgelopen dinsdag. Dus mogelijk zit ik er weer compleet naast. :P

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
justifire schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Dat is het hem nu juist.
We hebben het niet over vergelijkbare hardware.
We hebben het hier over pak-em-beet een High End PC en een Ultra High End PC.
Het verschil tussen high end en ultra high end is maar 15% in Tflops? goh....

• Mast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 19:12
Tactische zet van Sony. Ingenieuze architectuur presenteren dat door de gemiddelde consument niet begrepen wordt, omdat er geen demo’s gegeven worden. Microsoft krijgt de eerste overvloed aan (pre)orders en krijgt in deze tijd de productie moeizaam op gang. Sony bespaart zichzelf op logistieke problemen en geeft meer prijs wanneer de huidige cov19 situatie afzwakt. /s
Ik zie telkens hele lappen tekst voorbij komen met hele zwakke aannames en voornamelijk veel fantasie. Kunnen we niet gewoon wachten tot we daadwerkelijk iets tastbaars hebben?

• bram1984
Aenea schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Het verschil tussen high end en ultra high end is maar 15% in Tflops? goh....
Hij bedoelt natuurlijk het verschil van 125% aan IO snelheid, duh. B)

/jk

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ik denk zelf dat de hardware van sony behoorlijk exotische is. En dat dit in begin mogelijk problemen oplevert. Op resetera gaan nu ook berichten dat het niet allemaal koek en ei is. Dat het extra werk kost om te doen wat sony in gedachte heeft. Dus kom ik weer terug op wat ik eerder zei, dit gaat echt iets zijn waar sony first party zich mee kan onderscheiden. Ga er zelf vanuit dat zeker begin concurrent beter 3rd party gaat draaien. Misschien zelfs wel stuk beter, die lijken stap verder te zijn ( lees lijken omdat sony weinig bekend gemaakt heeft tot nu toe).
Wat dit allemaal voor verschillen kunnen zijn is nuttleloze discussie, dat zien we dan wel.
Maakt het voor mij uit, nee absoluut niet. Ik wil de sony exclusieve games spelen. Ik was sowieso al tevreden met de specs. Enigste wat ik me afvraag is de prijs. Er word nu vaak gezegd sony kan nu goedkoper zijn etc. Maar waarom? Denk dat die custom ssd en alles eromheen echt niet goedkoop is. Dus ik begin te twijfelen of die wel goedkoper word.
Want komen ze op dezelfde of nagenoeg zelfde prijs is het verhaal natuurlijk wel anders.

Deze generatie met ps4 en concurrent was het natuurlijk een combo van prijs en snelheid. Ps4 was dus en sneller en goedkoper. Wat natuurlijk ervoor zorgt dat de ps4 populairder was.
Erna met pro en direct concurrent werd het al weer zoals het zou horen. Pro was goedkoper maar minder power aanboord. Keuze was er, wil je meer power moest je ervoor betalen.
Zou dat met de ps5 dalijk dus niet zo zijn, dat ze dus wat concurrentie deed begin deze gen. Tja dan is er reden voor kritiek en dan zal sony het lastiger gaan krijgen. Maar zoals altijd dit is mijn visie erop. Zegt allemaal niks maar tis speculatie topic dus :)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 12:38
Ik verheug me heel erg op die nieuwe SSD, dat zal mijn huidige frustraties zeker wegnemen. Ik heb nagedacht om een 1TB SSD te kopen voor de PS4. Vooral omdat BF5 veel restarts nodig heeft vanwege bugs. Ook op de PS4 is het al een ramp om te switchen naar je party scherm, of bij inkomende berichten, of zelfs je PS4 uit te zetten wanneer je een game aan het spelen ben. Nu weet ik niet waar die bottleneck zit, of in de CPU, maar sowieso speelt de HDD een grote rol.

Bij Gran Turismo zijn die laadtijden ook enorm dus die ssd gaat bij deze first party exclusive zeker helpen als het verhaal klopt. Het spel zal waarschijnlijk ook raytracing ondersteunen. Ik hoop dat PSVR2 ook wordt aangekondigd. Ik denk dat de PS5 eindelijk het waard gaat zijn om een VR bril te kopen. PS4 was een goede introductie, maar vergeleken met PC mis je nu toch wel de graphics (bij GT).

Ik wil geen XBOX noemen (sorry moderators), maar de XBOX series X gaat geen SPDIF aansluiting meer hebben. Ik hoop dat de PS5 dat wel gaat hebben anders wordt het moeilijk om mijn Z906 te gaan gebruiken. Ik heb nu voldoende aan deze 5.1 set (ook al is het DTS, of Dolby Digital kwaliteit), een upgrade naar een cinema audio set (met gelijkwaardige subwoofer) met Dolby Atmos of DTS:X kost vele malen meer....

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Donstil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Aah ja dat is wel een mooi streven inderdaad, ik zit er wat minder diep in want met een elektrische auto is het verbruik toch al gigantisch (en ik heb geen dak oppervlak om tientallen KW/h per beurt aan accu lading op te vangen), dus dan voelt 200 of 250w verwaarloosbaar.
Dat is mijn volgende streven, vervoer ook los van het grid maar dat vraagt nog meer inderdaad.

Anderzijds 200 of 400w merk je met 2u per dag wel op een jaartje of wat...

• Recon24
@Chaoss of andere mods, mag de link naar NXGamer ook worden toegevoegd aan de thread policy?

Geen link te zien, lijkt al gefixed?

[ Voor 22% gewijzigd door Sagat op 20-03-2020 13:32 ]

• bram1984
KoningSlakkie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:35:
Ik verheug me heel erg op die nieuwe SSD, dat zal mijn huidige frustraties zeker wegnemen. Ik heb nagedacht om een 1TB SSD te kopen voor de PS4. Vooral omdat BF5 veel restarts nodig heeft vanwege bugs. Ook op de PS4 is het al een ramp om te switchen naar je party scherm, of bij inkomende berichten, of zelfs je PS4 uit te zetten wanneer je een game aan het spelen ben. Nu weet ik niet waar die bottleneck zit, of in de CPU, maar sowieso speelt de HDD een grote rol.

Bij Gran Turismo zijn die laadtijden ook enorm dus die ssd gaat bij deze first party exclusive zeker helpen als het verhaal klopt. Het spel zal waarschijnlijk ook raytracing ondersteunen. Ik hoop dat PSVR2 ook wordt aangekondigd. Ik denk dat de PS5 eindelijk het waard gaat zijn om een VR bril te kopen. PS4 was een goede introductie, maar vergeleken met PC mis je nu toch wel de graphics (bij GT).

Ik wil geen XBOX noemen (sorry moderators), maar de XBOX series X gaat geen SPDIF aansluiting meer hebben. Ik hoop dat de PS5 dat wel gaat hebben anders wordt het moeilijk om mijn Z906 te gaan gebruiken. Ik heb nu voldoende aan deze 5.1 set (ook al is het DTS, of Dolby Digital kwaliteit), een upgrade naar een cinema audio set (met gelijkwaardige subwoofer) met Dolby Atmos of DTS:X kost vele malen meer....
Ik ben over 3 dingen het meest hyped v.w.b. de next gen consoles: 3D audio, de SSD's (daarbij dus de laadtijden en wat het gaat betekenen voor game design) en de enorme sprong in CPU (uitgaande van stabielere en vooral hogere framerates).

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:58
v8power67 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:32:
Deze generatie met ps4 en concurrent was het natuurlijk een combo van prijs en snelheid. Ps4 was dus en sneller en goedkoper. Wat natuurlijk ervoor zorgt dat de ps4 populairder was.
Erna met pro en direct concurrent werd het al weer zoals het zou horen. Pro was goedkoper maar minder power aanboord. Keuze was er, wil je meer power moest je ervoor betalen.
Zou dat met de ps5 dalijk dus niet zo zijn, dat ze dus wat concurrentie deed begin deze gen. Tja dan is er reden voor kritiek en dan zal sony het lastiger gaan krijgen. Maar zoals altijd dit is mijn visie erop. Zegt allemaal niks maar tis speculatie topic dus :)
Ik denk dat het voor de gewone consument echt geen reet uitmaakt. Ze denken waarschijnlijk in tegenstelling tot veel van ons "Wow PS5, fucking vet''. Niet echt onderbouwd dus. Ondertussen niet kijkend naar exclusives etc. Ik verwacht dat de PS5 gewoon enorm goed gaat verkopen en de prijs gaat daar (verwacht ik) een hele grote rol in spelen. De normale consument zal niet echt verder kijken, dan zijn neus lang is.
In mijn omgeving speelt in principe iedereen op een Playstation op 1 iemand na. Mijn verwachting is dat deze mensen ook gewoon naar hetzelfde merk gaan en een Playstation 5 kopen.
Ik vraag me uberhaupt af, of veel mensen die een xbox kopen, wel van bijv. de game pass afweten.

Ik weet niet of ik het helemaal correct zeg, maar je moet eigenlijk de ''domme'' consument voor je zien te winnen. Even los van het feit dat Sony en Microsoft allebei mooie dingen laten zien.
Misschien zul je straks wel zien dat Sony iets strakkere, betere en waanzinnige exclusives laat zien. Niet alleen op gebied van gameplay.

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 20-03-2020 12:10 ]

• BigF25
bram1984 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:06:
[...]

Ik ben over 3 dingen het meest hyped v.w.b. de next gen consoles: 3D audio, de SSD's (daarbij dus de laadtijden en wat het gaat betekenen voor game design) en de enorme sprong in CPU (uitgaande van stabielere en vooral hogere framerates).
Eens, eigenlijk alles wel, en zeker ook de GPU wat mij betreft

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik hoor echt in de groepschats alleen maar, de xbox is wel echt wat sneller.

Ik zei het al eerder van de week, bij het normale niet technische volk staat de xbox in de presentatie 1-0 voor.

• bram1984
BigF25 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Eens, eigenlijk alles wel, en zeker ook de GPU wat mij betreft
Natuurlijk een mooie sprong, maar de X doet in veel gevallen al 4K en de Pro in sommige gevallen ook. Tot nu toe zijn de bottlenecks de opslag en de CPU. Daar gaat veruit de meeste verandering vandaag komen.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

KoningSlakkie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:35:

Je kan altijd nog zo een dingetje aanschaffen, volgens Amazon reviews werkt het prima op de huidige generatie consoles :)
https://www.amazon.com/Be...w-Interface/dp/B0023BYDHK

• Anton.net
Kenny_026 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:18:
Ik hoor echt in de groepschats alleen maar, de xbox is wel echt wat sneller.

Ik zei het al eerder van de week, bij het normale niet technische volk staat de xbox in de presentatie 1-0 voor.
Inderdaad. MS heeft het momentum. Ik denk dat het nieuws over next gen nu stilaan de mainstream audience is aan het bereiken. Daarom denk ik dat Sony er baat bij heeft om zo snel mogelijk een game te tonen die echt gebruik maakt van die snelle SSD. En dan bedoel ik dat ze ook een feitelijk voorbeeld geven van waarom die 2,4GB/s van Series X niet genoeg is. Waarom je echt wel 5,5GB/s nodig hebt om de ervaring te bieden die Sony ons wil gaan bieden.

Ik zou wel zeggen dat het nu 2-1 staat. PS5 begon met een puntje voorsprong, maar Series X heeft ze 2 keer gepakt met de reveal op TGA en nu met de specs :+

Verwijderd

Recon24 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:00:

[YouTube: PS5 Full Spec Analysis | A new generation is Born]
Goed filmpje, mooie aanvulling op het filmpje van Digital Foundry.

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 12:38
bram1984 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:06:
[...]

Native 3D-audio is ook een pluspunt inderdaad. Bij Battlefield 5 heb je ook een audio-optie die elke koptelefoon en oortjes omtovert tot surround sound. Zo werkt mijn Sony WH1000XM3 praktisch even goed als de Hyper X Cloud II qua surround sound. Dus je hebt geen speciale surround sound koptelefoons meer te gebruiken met een HRTF-filter in je USB-kabel. (Zo werken sound-bars ook voor een deel)

De PS5 gaat dus zo iets hardwarematig, native en dus breder supporten. Je schijnt ook dat je kan kiezen tussen verschillende HRTF-filters zodat het beter bij jou past, ipv 1 generieke (one size for all) HRTF die enkel voor een kleinere groep goed werkt.

[ Voor 35% gewijzigd door KoningSlakkie op 20-03-2020 13:23 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
justifire schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Dat is het hem nu juist.
We hebben het niet over vergelijkbare hardware.
We hebben het hier over pak-em-beet een High End PC en een Ultra High End PC.
Maakt het uit ? Aan de snelheid van dit topic te zien wel degelijk :P
Wat heb ik aan die ultra high end als de exclusieve games me niet boeie van ms? Sony levert al jaren de betere first party games voor de meeste gamers, kijk ook naar ps2 vs xbox tijdperk.

Ik zie ms de nextgen consolewar alleen winnen als ze de nieuwe xbox half jaar eerder uitbrengen en goedkoper dan ps5, net zoals x360 vs ps3..

En uit eindelijk verkocht ps3 meer dan x360.

Mooi dat er concurrentie is,zo krijgen wij alleen maar betere games.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• MRE-Inc

MRE-Inc

Anton.net schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:45:
[...]

Daarom denk ik dat Sony er baat bij heeft om zo snel mogelijk een game te tonen die echt gebruik maakt van die snelle SSD. En dan bedoel ik dat ze ook een feitelijk voorbeeld geven van waarom die 2,4GB/s van Series X niet genoeg is. Waarom je echt wel 5,5GB/s nodig hebt om de ervaring te bieden die Sony ons wil gaan bieden.

Ik zou wel zeggen dat het nu 2-1 staat. PS5 begon met een puntje voorsprong, maar Series X heeft ze 2 keer gepakt met de reveal op TGA en nu met de specs :+
Maar als Sony dit laat zien adh een game, dan zal het iets 1st party Sony Studio zijn. En die games komen niet eens uit op de Xbox, dus wat is het nut dan om dat te gaan vergelijken met de SSD van de XSX ?

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
MRE-Inc schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:26:
[...]

Maar als Sony dit laat zien adh een game, dan zal het iets 1st party Sony Studio zijn. En die games komen niet eens uit op de Xbox, dus wat is het nut dan om dat te gaan vergelijken met de SSD van de XSX ?
Marc Cerny heeft aangegeven dat developers zich hier niet mee bezig hoeven te houden. Het resultaat van de performance zal tot uiting komen in de performance tuning van games. Dit is iets van 1st party studios moeten doen maar ook onafhankelijke studios.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:01

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Kenny_026 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:34:
[...]

Marc Cerny heeft aangegeven dat developers zich hier niet mee bezig hoeven te houden. Het resultaat van de performance zal tot uiting komen in de performance tuning van games. Dit is iets van 1st party studios moeten doen maar ook onafhankelijke studios.
Zoals bovenstaande.

Ik begreep juist uit het verhaal van Cerny dat men er juist niet speciaal voor moest "coden", maar dat het automatisch door de extra I/O chips geregeld wordt. Natuurlijk zou een 1st party er meer uit kunnen halen, maar andere ontwikkelaars hoeven zich daar geen zorgen om te maken.
Meer tijd om zich te concentreren op de grafische pracht en werelden, minder tijd nodig om bottlenecks te omzeilen.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Chrasher schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Ik begreep juist uit het verhaal van Cerny dat men er juist niet speciaal voor moest "coden", maar dat het minder tijd nodig om bottlenecks te omzeilen.
ding ding ding. Dit is eigenlijk de belangrijkste boodschap van Sony, efficientie en uiterste gestroomlijnd hoge throughput = meer vrijheid en minder knutselwerk voor developers. Vooral beperkingen van werk/video geheugen vereist altijd veel trucjes welke dus vaak ook voor veel bugs zorgen.

Hoe breng je zoiets over naar de consument ? geen idee lijkt mij uiterst lastig zonder demo's of games als voorbeeld dus hopelijk komt dat nog.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2020 14:49 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
*snip* met een reden. offtopic > vraag het gewoon aan een mod de volgende keer

[ Voor 135% gewijzigd door Geronimous op 20-03-2020 16:33 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 08:44
Devs over de ps5 en Xbox series x na specs bekendmaking...

• Donstil
  • Niet online
Richh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:50:
Sinds wanneer is de thumbs-up button uitgeschakeld voor dit topic?
Die is wel vaker weg, zal wel en mod “maatregel” zijn oid

• Recon24
drakiesoft schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:53:
Lol deze "dev" wordt op veel vlakken tegen gesproken omdat hij fouten maakt in zijn tekst over specs. *snip*

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 20-03-2020 16:31 ]

• Donstil
  • Niet online
drakiesoft schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:53:
Zo behoorlijk TLDR, is er een samenvatting :P

• MRE-Inc

MRE-Inc

Recon24 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:02:
[...]

Lol deze "dev" wordt op veel vlakken tegen gesproken omdat hij fouten maakt in zijn tekst over specs. Kom hier niet trollen als je dat van plan was.
*snip* niet zo op de man aub, nergens voor nodig

Verder staan er in het artikel natuurlijk dingen in waarbij je je vraagtekens kan zetten, maar er staan ook dingen in waar best wel een kern van waarheid in kan zitten. Die snelheid van de SSD is natuurlijk enorm. En hogere snelheid staat bijna gelijk aan meer warmte, dus een van de redenen waarom Sony zijn ontwerp nog niet heeft laten zien, kan zijn dat ze dus nog steeds moeten uitzoeken hoe ze eea stil en toch koel willen houden. Zolang je dat niet onder controle hebt, heeft het laten zien van een ontwerp ook niet zoveel zin als die toch weer aangepast moet worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 20-03-2020 16:16 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.