Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.820 views

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:02
Wat een floppresentatie.

Enige reden dat we specs krijgen is omdat XBox alles heeft vrij gegeven.

Geen idee hoe de PS5 eruit gaat zien, ook niet qua controllers etc....

Bar slecht

wijze woorden

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:56:
Dit was gewoon een tech praatje voor extreme nerds.
Nee, dit was iets in elkaar flansen omdat Microsoft veel eerder was..

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Pixel Witcher schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:
Cerny moeten ze er gelijk uit gooien, ze hadden beter DF de primeur kunnen geven die maken er nog wat van op papier.
Sneue saaie boel dit.

XBOX 2013 reveal TV TV TV
PS5 SSD SSD SSD
Dit was een GDC praatje die niet doorging. Het was sowieso een hele andere setting geweest voor GDC. Dit was geen PS5 event met full reveal namelijk.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Cerny moeten ze er gelijk uit gooien, ze hadden beter DF de primeur kunnen geven die maken er nog wat van op papier.
Sneue saaie boel dit.

PS5 SSD SSD SSD
Haha jij denkt dat Cerny een of andere koekenbakker is, volgens mij.

En die SSD is nu eenmaal dé feature + het is een technisch praatje voor devs. Als je een evenement met 10.000 man had verwacht die op commando gaan juichen, dan heb je je flink vergist. :)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:08
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:56:
Dit was gewoon een tech praatje voor extreme nerds.
*zwaai*

maar extreme nerds willen toch ook graag de verpakking zijn van dit speelgoed

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Sneue saaie boel dit.

PS5 SSD SSD SSD
Haha je eens. Richard was beter geweest.
Slechte presentatie, maar wel hele logische specs voor de ps5. Specs van series X zijn gewoonweg te gestoord om dat voor een normale prijs te launchen. Aan de andere kant. Gpu is 20% minder krachtog en cpu iets lager geclocked. Dat is echt niet de wereld he. Verschil tussen ps4 en xbox one was meer dan t verschil tussen pro en one x. Die verschillen zijn onderling qua graphics ook niet jaw dropping.

Mooie specs voor hopelijk dik onder de €500

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

mobygo76 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:55:
Wat een geneuzel over 3D audio. Zelden zo iets saais gezien over iets dat zo gaaf zou moeten zijn. Compleet geschrokken van Microsoft anders doe je dit niet zo.
Sony heeft precies gedaan wat ze hebben aangekondigd, een praatje over de systeemarchitectuur.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:38
Modbreak:Stop met het geklaag over de presentatie. Het was vooraf bekend dat dit geen reveal was maar een tech talk over de specs, dus graag daar over discussieren. het is nog altijd een ZT topic...

Gaan lopen ranten levert je heel snel een 24u ban op. U bent gewaarschuwd

[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 18-03-2020 18:01 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Segafreak83 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:57:
[...]

Nee, dit was iets in elkaar flansen omdat Microsoft veel eerder was..
Bullshit deze presentatie stond al klaar voor de GDC.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:59
Chaoss schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:02:
[...]

Dit.

Eigenlijk hadden wij als "normale"mens deze presentatie niet eens voorgeschoteld gekregen indien de GDC wel door was gegaan.
Dan hadden we het met de artikelen achteraf kunnen doen.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Hulleman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:58:
[...]

Haha je eens. Richard was beter geweest.
Slechte presentatie, maar wel hele logische specs voor de ps5. Specs van series X zijn gewoonweg te gestoord om dat voor een normale prijs te launchen. Aan de andere kant. Gpu is 20% minder krachtog en cpu iets lager geclocked. Dat is echt niet de wereld he. Verschil tussen ps4 en xbox one was meer dan t verschil tussen pro en one x. Die verschillen zijn onderling qua graphics ook niet jaw dropping.

Mooie specs voor hopelijk dik onder de €500
Hopelijk dik onder de 500 euro? Dus rond de 399? Terwijl de PS4 pro nu nog voor 399 in de winkel ligt?

https://www.mediamarkt.nl...BEgKAPfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Benieuwd of Tommy Fisher inmiddels al geunbanned is :P

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-03-2020 18:05 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

SSD storage uitbreiden met M2 hardware is wel nice. Al wordt dat wel een dure expansie als ie even snel moet zijn als de interne. Dus normale PCIe3 mag niet. $$$

Martinspire - PC, PS5, XSX

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Vond het zelf geen slechte presentatie.
Vind het zelf wel leuk om te zien hoe Sony en Microsoft met deels zelfde componenten voor een andere opbouw zijn gegaan.

TF. MHz, CU's etc zijn allemaal cijfers. Alles bij elkaar zorgt voor een Keten.

Welke is beter. Pure RAW power. Of een betere balans?
I dunno. Maar ik ben nu al erg benieuwd naar de eerste next gen release op beide consoles om indruk te krijgen in de verschillen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:11
Top sony weet hoe ze een console moeten maken, nu nog een mooie prijs onder €500 en ps gamers zijn tevreden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:
[...]

Staat tegenover dat de SSD 2x zo snel is.
Iets snellere laadtijden dus, als de game eenmaal geladen is dan is een normale SSD snel zat voor cache/buffer.

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:58:
[...]

Haha jij denkt dat Cerny een of andere koekenbakker is, volgens mij.

En die SSD is nu eenmaal dé feature + het is een technisch praatje voor devs. Als je een evenement met 10.000 man had verwacht die op commando gaan juichen, dan heb je je flink vergist. :)
Nope dat denk ik totaal niet. het is een hele slimme gast maar die moeten ze niet meer voor de camera zetten.
Enorm saaie gast die het gesprek er niet beter op maakt.

Tech praatje voor devs kun je ook nogmaals afdoen aan DF. :)

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Chaoss schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:02:
[...]

Maar dan nog pas je je presentatie aan op je publiek. Zeker als je dit gaat aankondigingen via je mainstream media kanalen :F

Maak dan een verkorte versie voor 't normale publiek erbij van 5-10 min.

[ Voor 11% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 18-03-2020 18:07 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
Punt 1: die gast (presentator)... hoop hem nooit meer te hoeven meemaken. Vreselijk.

Prima, SSD klinkt goed, audio, tja zalwel. Maar verder nog niet echt veel info. Ook benieuwd naar het design.

We zullen het nog zien dus.

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Er werd vermoedelijk ook niet voor niks een paar keer gehamerd je niet blind te staren op flops, dus dit zal vermoedelijk lager zijn dan bij de Xbox.

- NAC Breda -

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Martinspire schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:04:
SSD storage uitbreiden met M2 hardware is wel nice. Al wordt dat wel een dure expansie als ie even snel moet zijn als de interne. Dus normale PCIe3 mag niet. $$$
En minimaal 5,5gb/s snelheid die zijn er nu nog niet. Ga er maar vanuit dat die dingen 250euro voor 2tb ofzo gaan kosten.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Was in totaal wel heel weinig aandacht voor de GPU en CPU, wel weer veel aandacht voor de SSD en audio support.

Wel leuk om in semi detail uitleg over de totale architectuur te krijgen en Sony nu zelf de tergend trage install speeds van patches te zien noemen :+

Jammer dat ze geen render of iets hebben laten zien van de console zelf.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
Pixel Witcher schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:05:
[...]

Nope dat denk ik totaal niet. het is een hele slimme gast maar die moeten ze niet meer voor de camera zetten.
Enorm saaie gast die het gesprek er niet beter op maakt.

Tech praatje voor devs kun je ook nogmaals afdoen aan DF. :)
Kan, kan, alles kan natuurlijk. Waarom dan niet de systeemarchitect het tech verhaal laten doen? Praktisch alles zit in zijn hoofd.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Chaoss schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:07:
[...]

En minimaal 5,5gb/s snelheid die zijn er nu nog niet. Ga er maar vanuit dat die dingen 250euro voor 2tb ofoz gaan kosten.
Idd, maar het scheelt wel weer dat ze er niet zomaar 50% marge overheen kunnen doen als custom proprietary connector

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dotfr6o7kgn41.jpg

Keuzes, keuzes, keuzes.

Mijn voorkeur gaat nog steeds richting PS5.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dan rijst de vraag: gaan we nog een plaatje van het systeem zien?

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Martinspire schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:04:
Ja, inderdaad standaard hardware dat moet passen in de ruimte die de PS5 hiervoor beschikbaar heeft.
Zeer waarschijnlijk dus een de facto proprietary formfactor, er moeten waarschijnlijk specifieke heatsinks gemaakt worden passend in het slot van de PS5 en voldoende warmte kunnen afvoeren.
Ik heb een lichte voorkeur voor deze oplossing in vergelijking met de Xbox SX-oplossing maar of de prijs hiervan nu subsantieel goedkoper wordt dan die van Microsoft, dat valt nog te bezien.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Pixel Witcher
ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:42:
Maar begrijp ik nou goed dat niet eens alle PS4 games direct ondersteund worden?
Weinig over gesproken hier maar ik vind dit toch wel ernstig hoor.
De 100 populairste games zijn BC.. hoe dan?

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Die NVMe slot is wel nice, is ook pci-e 4 toch? Wat betekend dat wanneer ze er zijn je er een net zo snelle SSD in kan zetten als de onboard SSD

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Pixel Witcher schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:11:
[...]

Als download een geoptimaliseerde versie voor de PlayStation 5 misschien.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Trishul
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:08:
[Afbeelding]

Keuzes, keuzes, keuzes.

Ik vraag me echt af wat voor impact die ssd on steroids i.c.m. die speciaal i/o tech gaat hebben op data rondpompen tussen CPU en GPU... Daardoor lijkt het bijna alsof je niet zo veel compute performance nodig hebt, omdat de data toch idioot snel weer aangeleverd en afgevoerd wordt.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:38
[...]

Dit is al vaker gezegd: ze hebben de 100 populairste games getest, dus niet alleen deze games zijn BC. Bijna ALLE games zijn BC, sommigen zullen een patch nodig hebben, anderen zijn dat niet.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Maar als de cpu dus op 3.5ghz draait en gebruikt word kan de gpu dus niet op volle 2.23ghz draaien en dus ong 10% lager en dus toch in de 9tflops range zit dus ik zat in de buurt 8) nu mooie prijs en ze hebben een heel gebalanceerd product. En die ssd is wel echt heel bizar over nagedacht!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Heel eerlijk;

Na het zien van die video waarin de XBX helemaal uit elkaar gehaald wordt en wordt getest door meerdere games een save state te doen, nijg ik heel stiekem iets naar de XBX voor deze gen. Dat apparaat zit van binnen qua hardware goed in elkaar. PS5 heb ik hoe ze het nu spelen heel minder vertrouwen in...

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Kalder schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:12:
Die NVMe slot is wel nice, is ook pci-e 4 toch? Wat betekend dat wanneer ze er zijn je er een net zo snelle SSD in kan zetten als de onboard SSD
Mja maar er was iets mee dat het toch niet dezelfde snelheid gaat halen als de interne SSD vanwege iets in de aansluiting oid. Dus je console gaat nooit sneller worden. Maar goed, ik heb altijd vrij snel meer opslag nodig, dus er komt sowieso iets :P

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
xoniq schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:14:
Heel eerlijk;

Na het zien van die video waarin de XBX helemaal uit elkaar gehaald wordt en wordt getest door meerdere games een save state te doen, nijg ik heel stiekem iets naar de XBX voor deze gen. Dat apparaat zit van binnen qua hardware goed in elkaar. PS5 heb ik hoe ze het nu spelen heel minder vertrouwen in...
Precies, dit dus. En ja, de presentatie was een tech praatje, maar dan nog.

• Jumpman
Trishul schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:13:
[...]

Ik vraag me echt af wat voor impact die ssd on steroids i.c.m. die speciaal i/o tech gaat hebben op data rondpompen tussen CPU en GPU... Daardoor lijkt het bijna alsof je niet zo veel compute performance nodig hebt, omdat de data toch idioot snel weer aangeleverd en afgevoerd wordt.
Dit is ook zo met mijn NUC8 Core i3 die heeft ook een Samsung PCIe 512GB, waardoor hij veel sneller is als oudere i7's die niet in balans zijn.

Maar toch, ik minimaal vergelijkbare specificaties met Microsoft verwacht. In de PlayStation 3 tijd zagen alle multi platform games er net iets beter uit op de XBOX 360, behalve de Sony exclusieve games, die zagen er weer veel beter uit. Echter toen was het X85 Vs. Cell en de die Sony exclusieve games waren helemaal voor de Cell geoptimaliseerd, dit verschil kunnen ze nu niet snel ergens vandaan halen.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Microsoft laat een YouTuber de XBX zelfs uit elkaar halen en in elkaar zetten, erop gamen, en dat ding is best tof.

*off-topic*

Ik wil niet flamen, maar dit is een welgevormde mening op dit moment.

[ Voor 19% gewijzigd door Geronimous op 18-03-2020 18:20 ]

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

maak een TR aan

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 18-03-2020 18:20 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

Erg technisch allemaal, dus wordt afwachten. Wel zal de Xbox dus meer Teraflops hebben als de PS5 en gaan we er maar vanuit dat het verschil net als tussen de PS4 pro en de Xbox one X zal zijn en dus in het voordeel van de Xbox.

Op papier dus en het uiteindelijke resultaat moeten we nog maar afwachten. Hoop wel dat de PS5 stil wordt zoals de Xbox en niet zoveel lawaai meer maakt haha.

• Pixel Witcher
Geronimous schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:13:
[...]

Dit is al vaker gezegd: ze hebben de 100 populairste games getest, dus niet alleen deze games zijn BC. Bijna ALLE games zijn BC, sommigen zullen een patch nodig hebben, anderen zijn dat niet.
Clarification: "Most" of the top 100 played will be BC on launch. Cerny explained the PS5 is too fast for some PS4 titles and they'll require tweaks and testing on a case by case basis.

Eerste keer dat ik dit hoor, maar goed niet eens de volledige top 100 maar wel de meeste.
Ach ik heb er geen last van :)

• DarkSide

DarkSide

[...]

Er is verteld dat de hogere clock frequentie mogelijk issue geeft voor oudere games.
Net als je i286 games draaien op je x486 vroeger. prima backwards compatible. Maar fijn draait het niet.

Ze hebben getest met de 100 populairste games. Waarbij bijna allen goed draaien.
de rest dient dus iets van een patch te krijgen zodat het goed draait.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Wom
  • Laatst online: 14:52

Wom

Sony gaat gewoon een dikke console neerzetten. Als je de specs van de XSX niet wist waren de specs van de PS5 zelfs ongehoord geweest.

De SSD lijkt een mooi staaltje techniek, dat gaat echt wel wat betekenen voor grote open wereld games ed.

De kop is er af, hopelijk volgt er snel meer :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:17
Had er meer van verwacht. Hoopte eerlijk gezegd op pre order informatie. Benieuwd naar de presentatie van MS vanavond

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
De PS5 spec onthulling versterkt wel mijn al sterke vermoeden dat Xbox Series X niet Microsofts hoofd console is de komende generatie. Het silicoon, ik kan me niet voorstellen dat die chips voor een vergelijkbare prijs ingekocht kunnen worden, de 56 CU’s maken de chips gigantisch. En naarmate de chip groter is, wordt hij ook exponentieel duurder. Een betaalbare variant die de strijd direct met de PS5 moet aangaan lijkt mij dan ook logisch. Ik zie 36/40 CU’s @ 1825Mhz wel gebeuren. De ‘cherry picked’ chips op de wafer gaan naar de Series X, en de rest naar ‘Series S’. Dat lijkt mij het scenario.

De PS5 presteert dus officieel 10,28 TFLOPs, maar ik denk dat je dat getal met een behoorlijke korrel zout moet nemen. De kans is aanwezig dat de PS5 deze piekprestatie niet lang volhoudt. Ik schat dat de GPU normaal op zo’n 2000Mhz zal draaien, daarmee komen we ook exact uit op de geruchten van 9,2 TFLOPs.

Uiteindelijk hebben beide een chip bij AMD ingekocht, en verwacht ik eerlijk gezegd dat de feature sets behoorlijk overeen komen. Qua efficiëntie per TFLOP vertelt Cerny een mooi verhaal, maar ik schat zo maar dat je dat ook naar Microsofts Series X kan copy pasten.

Ik verbaas me wel over het feit dat Sony dus geen partnership heeft met een SSD fabrikant. Het is mooi dat je een NVMe van een 3e partij kan kopen, maar het had ze gesierd als ze ook een reep klaar hadden staan voor uitbreiding.

• Trishul
Nou mooi, de architectuur hebben we gehad, nu nog het design en de nieuwe games waar Guerilla, Naughty Dog enz aan werken en gaan met die banaan.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51
Kalder schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:12:
Dat moet ook. Sony gaat ze namelijk testen.

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:20:
Kijk je ook even naar de IO throughput? 5.5GB/s is wel ziek snel.

Ik heb het idee dat ze TF's hebben ingeleverd voor die SSD. Een dev moet maar even uitleggen wat dit betekent voor games.
Dat is extreem snel, maar denk niet dat we daar iets van gaan merken in de games, vergeleken met een 2.4 GB/s. Ik ben zeer verbaasd over de keuzes die Cerny en zijn team gemaakt hebben. Hopelijk dat de console $399 kost

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
X-Fighter schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:33:
[...]

Dat is extreem snel, maar denk niet dat we daar iets van gaan merken in de games, vergeleken met een 2.4 GB/s. Ik ben zeer verbaasd over de keuzes die Cerny en zijn team gemaakt hebben. Hopelijk dat de console $399 kost
Dan heb je niet opgelet met de presentatie. Door die snelheid is nodig om on the fly textures in te lezen en on the fly compressie toe te passen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe komt iedereen erbij dat de SSD in de Ps5 zoveel sneller is dan de X. Die van de X is 4,8GB/s Dat ga je in games echt niet merken, laat staan het grafische verschil van 20% opvangen.

Edit: Ooh verschil tussen Raw en compressed zie ik. Dan is 9,8 GB/s wel impressive, jammer van de rest

Ik wacht nog even tot die Ps5 komt met 13,1 TF

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 18-03-2020 18:39 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:14
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:36:
Hoe komt iedereen erbij dat de SSD in de Ps5 zoveel sneller is dan de X. Die van de X is 4,8GB/s Dat ga je in games echt niet merken, laat staan het grafische verschil van 20% opvangen.

Ik wacht nog even tot die Ps5 komt met 13,1 TF
Ps5, 5.5gb Raw, 8-9gb compressed
X1x, 2.4gb Raw, 4.8gb compressed

• Donstil
  • Niet online
BigF25 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:40:
[...]

Ps5, 5.5gb Raw, 8-9gb compressed
X1x, 2.4gb Raw, 4.8gb compressed
Ja had mijn bericht al aangepast :)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 19:21

Major_ton

Shoot!

Mensen zien dit als een reactie op MS, maar ik vermoed eerder dat MS hoogte heeft gekregen van het technische verhaal van Sony en snel een paar dagen eervoor de specs van de XSX naar buiten heeft gebracht. Daarmee is 12 TF de benchmark geworden en dus valt de PS5 nu tegen.

Ik vond het vandaag best een interessant (technisch) verhaal van Sony. Ook op het gebied van audio doen ze goede zaken in dit geval. Die 10,3 TF zijn gewoon erg netjes al zullen de verhoudingen voor multi platform games mogelijk net omgedraaid zijn ten aanzien van de PS4 en Xbox One (S). Echter is de stap voorwaarts tussen de huidige generatie en komende generatie consoles zó groot, dat we ons niet blind moeten gaan staren op die 1,7 TF verschil tussen de 2. Een 4,2 TF console met RDNA2 en 5,5GBps SSD zou al zoveel sneller zijn dan de huidige PS4 Pro, dus ik denk niet dat we iets te kort gaan komen met de PS5.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:55
Ik wacht wel op de ps5 pro (over 3 jaar of zo)

• Donstil
  • Niet online
Te kort komen niet maar ik verwacht van de marktleider in console gaming simpelweg het beste. Dat is nu niet gebeurd

• Jumpman
Misschien zijn we nu een PlayStation 5 Non Pro tegen een Microsoft XBOX Series X X op papier aan het vergelijken, als je begrijpt wat ik bedoel.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 18-03-2020 18:44 ]

• Donstil
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:43:
Misschien zijn we nu een PlayStation 5 Non Pro tegen een Microsoft XBOX Series X X op papier aan het vergelijken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Die kans acht ik klein, als Sony een ander antwoord gehad had was dat nu wel gepresenteerd. Je begint niet met de minste van de twee in een dergelijke situatie.

• BigF25
Ps5 pro gaat ook geheid komen, waarschijnlijk over 3jr als we vorige/huidige Gen volgen.
De vraag is, is MS nu al met hun X variant uitgekomen, lees Series X, lijkt het wel op. Sony komt later dus met hun Pro variant en Ms heeft niets in de pijplijn voor over 3jr?
Kort gezegd, Sony volgt de basis van Basic 1st-> Pro 2nd, dwz over 3jaar. Ms zegt we doen het andersom, X eerst, lockhart achteraf? :?

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

xoniq schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:14:
Heel eerlijk;

Dus jij bepaalt de aankoop van een console op hoe het apparaat gepresenteerd wordt en hoe hij er van binnen uitziet?

Nou ja kan ook iedereen vindt wat anders belangrijk maar ik koop een console enkel voor de aanwezige spellen. En hoe ze iets presenteren of uit elkaar laten halen... Uhm niet zo interessant?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Donstil
  • Niet online
Is er iets gezegd over de beschikbaarheid overigens?

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:48:
Is er iets gezegd over de beschikbaarheid overigens?
Ja de ps5 is op dit moment slecht leverbaar :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Donstil
  • Niet online
Flagg schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:48:
[...]

Ja de ps5 is op dit moment slecht leverbaar :+
Hi hi, even een luchtig grapje tussendoor :+

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Flagg schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:48:
[...]

Dus jij bepaalt de aankoop van een console op hoe het apparaat gepresenteerd wordt en hoe hij er van binnen uitziet?

Nou ja kan ook iedereen vindt wat anders belangrijk maar ik koop een console enkel voor de aanwezige spellen. En hoe ze iets presenteren of uit elkaar laten halen... Uhm niet zo interessant?
Zei Cerny niet dat journalisten binnenkort (of al geweest) een hands-on krijgen. PlaySation heeft met de PS4 ook al zoiets gedaan waar ze de PS4 uit elkaar halen.

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Major_ton schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:41:
Mensen zien dit als een reactie op MS, maar ik vermoed eerder dat MS hoogte heeft gekregen van het technische verhaal van Sony en snel een paar dagen eervoor de specs van de XSX naar buiten heeft gebracht. Daarmee is 12 TF de benchmark geworden en dus valt de PS5 nu tegen.
Lijkt me stug. Digital Foundry was uitgenodigd. Het in elkaar zetten was al helemaal klaar. Daar is best wat tijd aan vooraf gegaan om dat allemaal te regelen. Niet iets wat op een middag in elkaar gezet is.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wat ik nog weinig genoemd zie worden is dat buiten het verschil in TF ( XSX 16% hoger) elke PS5 CU 20% sneller is in het afhandelen van een instructie (1.85 vs 2.23 Ghz).
Volgens mij is het in de praktijk niet zo gemakkelijk om constant alle CU's van werk te voorzien tijdens het uitvoeren van een spel (is zeer dynamisch). Bij een minder aanbod van het aantal gelijktijdige instructies kan de PS5 dus sneller zijn.

P.s die extra CU audiochip zonder cache die lijkt op een PS3 Cel vind ik wel erg interessant. Ben benieuwd of die ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden dan alleen audio. :)

PSN-id: Chrasher

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Viel me wel tegen dat we niet eens een render te zien krijgen, blijkbaar wel Sony die bewaren voor een later, hopelijk meer spetterend, moment.

Wat dat betreft lijkt de xsx mijlen voor de liggen tot hands-on ervaringen aan toe. .

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Pixel Witcher schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:20:
[...]

Clarification: "Most" of the top 100 played will be BC on launch. Cerny explained the PS5 is too fast for some PS4 titles and they'll require tweaks and testing on a case by case basis.

Eerste keer dat ik dit hoor, maar goed niet eens de volledige top 100 maar wel de meeste.
Ach ik heb er geen last van :)
Wat ik echter het idee heb is dat Cerny hiermee bedoelde dat PS4 games op de volle PS5 snelheid gedraait kunnen worden en dat ze de games in DIE mode stuk voor stuk moeten testen en dat ze dat nu al gedaan hebben voor de top 100.

De manier waarop ze BC doen is juist zodanig dat de kloksnelheid omlaag gegooid wordt naar PS4 en PS4 Pro snelheden en worden er zelfs 18 CU's uitgezet voor PS4 BC, in die BC modes zouden volgens mij ALLE PS4 games het gewoon moeten doen. En dan draait de GPU dus ook op de originele snelheden van die machines dus kan de PS5 nooit te snel zijn lijkt mij...

Er zijn dus 3 BC modes: PS5 snelheid, PS4 Pro en PS4. Elke game die het goed doet op een Pro doet het ook goed op de PS5, maar elke game moet getest worden of ze wel goed werken op de PS5 snelheid...

[ Voor 5% gewijzigd door Aenea op 18-03-2020 19:05 ]

• DarkSide

DarkSide

ze kiezen beide voor aan andere aanpak.
Bij launch kunnen we realtime performance gaan vergelijken. ongetwijfeld op DF.
En in de loop van de jaren kunnen we ook zie welk platform het meeste kan groeien.

Zelf blij met de verschillen en absoluut niet teleurgesteld in de Sony specs (alleen liever 1 TB SSD gezien).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:17
BigF25 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:46:
Ps5 pro gaat ook geheid komen, waarschijnlijk over 3jr als we vorige/huidige Gen volgen.
De vraag is, is MS nu al met hun X variant uitgekomen, lees Series X, lijkt het wel op. Sony komt later dus met hun Pro variant en Ms heeft niets in de pijplijn voor over 3jr?
Kort gezegd, Sony volgt de basis van Basic 1st-> Pro 2nd, dwz over 3jaar. Ms zegt we doen het andersom, X eerst, lockhart achteraf? :?
Ja de huidige naamgeving stelt Sony in staat om met een PS5 Pro te komen, maar er is niets wat MS ervan weerhoudt om met een XSX 2 te komen als ze iets sneller willen.

Zowel Sony als MS zijn afhankelijk van AMD dus ik verwacht pas iets snellers als RDNA3 er is...

Het is logisch om eerst met de high-end te komen omdat er straks in iedere price range / TFLOPS range iets te halen valt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Donstil
  • Niet online
Chrasher schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:58:
Wat ik nog weinig genoemd zie worden is dat buiten het verschil in TF ( XSX 16% hoger) elke PS5 CU 20% sneller is in het afhandelen van een instructie (1.85 vs 2.23 Ghz).
Volgens mij is het in de praktijk niet zo gemakkelijk om constant alle CU's van werk te voorzien tijdens het uitvoeren van een spel (is zeer dynamisch). Bij een minder aanbod van het aantal gelijktijdige instructies kan de PS5 dus sneller zijn.

P.s die extra CU audiochip zonder cache die lijkt op een PS3 Cel vind ik wel erg interessant. Ben benieuwd of die ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden dan alleen audio. :)
Welke 1,85 en 2,23 GHz zijn dat? Ik zie dat in de opsomming op het FP artikel niet terug.

• Trishul
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Welke 1,85 en 2,23 GHz zijn dat? Ik zie dat in de opsomming op het FP artikel niet terug.
Dat staat gewoon netjes in de tabel..

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10

justifire

Shut up and squat !!

harrytasker schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:56:
[...]

Lijkt me stug. Digital Foundry was uitgenodigd. Het in elkaar zetten was al helemaal klaar. Daar is best wat tijd aan vooraf gegaan om dat allemaal te regelen. Niet iets wat op een middag in elkaar gezet is.
En die 12TF wisten we ook al sinds begin februari.
Uiteraard weten beide partijen dondersgoed wat er bij de concurrent gaande is.
Vandaar een vroege stevige presentatie van microsoft en een nu afwachtende reactie van sony om de prijs te bepalen adhv verschil in specs.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Dat zijn de GPU CU clockspeeds :)

Je kan trouwens beter een mindere hoeveelheid CU's hebben die sneller draaien, dan meer die langzamer zijn.

• DarkSide

DarkSide

ook de geheugen bandbreedte is anders.
Xbox verdeelt de 16GB in een blok van 10GB met 560GB/s en 6gb met 336GB/s

Sony heeft over de 16GB volgens mij 448GB/s.

Afhankelijk van programering kan dit ook wel schelen.

• BigF25
Ramon schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Ja de huidige naamgeving stelt Sony in staat om met een PS5 Pro te komen, maar er is niets wat MS ervan weerhoudt om met een XSX 2 te komen als ze iets sneller willen.

Zowel Sony als MS zijn afhankelijk van AMD dus ik verwacht pas iets snellers als RDNA3 er is...

Het is logisch om eerst met de high-end te komen omdat er straks in iedere price range / TFLOPS range iets te halen valt.
Dit zou zeker kunnen maar dan wordt het wel heel belachelijk qua benaming bij Ms, als ze marktaandeel willen winnen dan moeten ze ook met dat soort zaken rekening willen houden. Ik zie ze namelijk niet een series X Ultramega doodle uitpoepen, helpt ook lekker in de winkel.. Gevoel zegt dat ze gewoon een andere strategie volgen, maargoed blijft aanname/feeling

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Sony gaat hogere clockspeeds gebruiken, maar kun je dan niet verwachten dat er ook meer hitte is ten opzichte van de XboxSeriesX?

Ik vind Sony's specs nogal teleurstelling. In de PS4 generatie hadden ze bij launch de snellere console, nu lijkt het erop dat de rollen zijn omgedraaid. Ik ben benieuwd hoe zich dit uitdrukt in performance bij de launch van nieuwe games, maar bij Xbox One was ook te merken dat die echt wel tikkeltje langzamer was dan de PS4.

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:06:
[...]

Je kan trouwens beter een mindere hoeveelheid CU's hebben die sneller draaien, dan meer die langzamer zijn.
Aah ik zie het nu ja.
Snel minder is beter dan langzamer meer dus? Is dat niet gewoon een kwestie van optimaliseren?

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51

Chrasher

Tevree met z'n PS5

poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:06:
[...]

Ik vermoed dan ook dat in realtime performance er zeer weinig verschil zal zijn tussen beide cosoles. Dat is ook wat je tussen de regels door leest bij insiders als men de twee vergelijkt met elkaar.
Al met al ben ik zeer tevreden over de uiteindelijke specs. Die 2.23Ghz. had ik dus helemaal niet verwacht.

PSN-id: Chrasher

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:10:
[...]

Aah ik zie het nu ja.
Snel minder is beter dan langzamer meer dus? Is dat niet gewoon een kwestie van optimaliseren?
Dat geldt wellicht als het eindresultaat van snel minder even goed is dan langzamer meer. Maar dat is hier niet helemaal het geval natuurlijk.

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:43
Tsja, je kunt je nu wel blind gaan staren op de specs (wat zeker ook wel deel is van de voorpret naar een nieuwe console), maar op het moment dat de performance als geheel van een console gewoon goed op orde is, dan maakt het uiteindelijk ook weer niet zo veel uit. Ik hoop vooral dat op het moment dat je 'm voor de eerste keer aanslingert je dat 'wauw'-gevoel krijgt, omdat de vooruitgang t.o.v. de vorige generatie zo mooi zichtbaar is. Dat vond ik bij de launch van de PS4 nog het allermooiste.

• v8power67

v8power67

En al is er een performance gap zoals xox en ps4 pro. Kan mooi opgelost worden met de juiste checkerboard oplossing! Als ze goed doen houden ze nog power over voor andere dingen!

Maar zoals verwacht veel teleurstelling maar ik vind dit logische specs. Ssd gaat game changer worden en qua power zit er genoeg in.
Enigste wat raar is dat ze geen smt hebben op de cpu. Of dit is nog niet bevestigd ? Zou dit zijn ivm bc met ps4? Dat dit makkelijk zou zijn.

Hoe dan ook vergeleken met ps4 pro is dit een monster. Cpu en ssd gaan echt veel veranderen deze gen.
Deze aankondiging vond ik leuk om te kijken en was mega intressant. Nu volgende show de games tonen en dan weten we wat eraan komt voor launch hopelijk.

• Trishul
ion schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:10:
Sony gaat hogere clockspeeds gebruiken, maar kun je dan niet verwachten dat er ook meer hitte is ten opzichte van de XboxSeriesX?

Ik vind Sony's specs nogal teleurstelling. In de PS4 generatie hadden ze bij launch de snellere console, nu lijkt het erop dat de rollen zijn omgedraaid. Ik ben benieuwd hoe zich dit uitdrukt in performance bij de launch van nieuwe games, maar bij Xbox One was ook te merken dat die echt wel tikkeltje langzamer was dan de PS4.
Ja, dat kwam toen door de verhoudingsgewijs flink mindere GPU t.o.v. de ps4 waardoor 1080p aantikken lastig bleek. Nu met een schamele 20% verschil in TFLOPs tussen de twee, zul je niet zien dat de een wel 4k30 haalt en de ander niet. Vooral ook omdat ze w.b.t. architectuur gewoon enorm verschillen. Bij de series X ligt de nadruk op aantal CU's, bij de PS5 op i/o. Beide zitten boven de 10TF, en ik weet bijna zeker dat de first party games van sony er gewoon weer het beste uit gaan zien.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:10:
[...]

Aah ik zie het nu ja.
Nee niet echt..

Probeer het te zien als een rij shotjes. Omdat alle taken over alle CU's verspreid gaan worden, zal elk shotje gevuld zijn. Alleen zijn de Sony glaasjes meer gevuld, dan de XB glaasjes.

Zet er 36 op een rij tegen 52.

De Sony shotjes kun je veel sneller (qua arm bewegeing) achterovertikken, alleen de XB shotjes heb je iets sneller doorgeslikt (want minder inhoud) en pak je de volgende

En dan ga je tegen elkaar racen :9B

(Ok, dit is misschien niet een hele goeie vergelijking, maar in mn hoofd was ie beter :D)

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:16:
[...]

Dat geldt wellicht als het eindresultaat van snel minder even goed is dan langzamer meer. Maar dat is hier niet helemaal het geval natuurlijk.
Ja dat zegt mij dus niets. Vandaar de vraag :)

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:19:
[...]

Nee niet echt..

Probeer het te zien als een rij shotjes. Omdat alle taken over alle CU's verspreid gaan worden, zal elk shotje gevuld zijn. Alleen zijn de Sony glaasjes meer gevuld, dan de XB glaasjes.

Zet er 36 op een rij tegen 52.

De Sony shotjes kun je veel sneller (qua arm bewegeing) achterovertikken, alleen de XB shotjes heb je iets sneller doorgeslikt (want minder inhoud) en pak je de volgende

En dan ga je tegen elkaar racen :9B

(Ok, dit is misschien niet een hele goeie vergelijking, maar in mn hoofd was ie beter :D)
Maar je spreekt er dan niet 52 tegelijk (of36) aan? Dat moet per stuk begrijp ik uit je voorbeeld?

Verwijderd

PlayStation Europe

UPDATE: Mark Cerny’s PS5 tech talk has concluded, and we’ve got a summary of the takeaways.

Full details here:

https://blog.eu.playstati...hnical-specs/#sf231650685

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETaQjZtXsAE7EfS?format=jpg&name=small

• v8power67

v8power67

CPU

x86-64-AMD Ryzen™ “Zen 2”
8 Cores / 16 Threads
Variable frequency, up to 3.5 GHz

Dus toch wel smt erop!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:25:
[...]

Maar je spreekt er dan niet 52 tegelijk (of36) aan? Dat moet per stuk begrijp ik uit je voorbeeld?
Ja daarom was het niet helemaal goed. Maar ja en nee, je spreekt ze niet echt letterlijk tegelijk aan, als in alles tegelijkertijd, at once. Want elke CU rekent weer andere dingen uit. En je zit dan met je doorvoer i/o etc.

Ik zal wel even kijken of ik een videootje kan vinden diet het beter kan uitleggen ;)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Exact de presentatie die ik verwacht had, een licht aangepaste versie van het GDC praatje dat ze oorspronkelijk zouden doen voor developers. Ze hadden ook niets kunnen laten zien en weer met een Wired artikel kunnen komen. Ik kan echter uren naar Cerny luisteren, die gast is echt een genie, dus dit vond ik veel interessanter maar snap dat het voor een grote groep ook dodelijk saai kan zijn.

Die base target van 5.5GB/s voor de storage is echt bizar. Zijn voorbeeld van jezelf omdraaien in een open world game waarbij alle assets zo snel ingeladen kunnen worden gaat voor dat soort type games interessant worden. Ook de support voor PCie Gen4 M.2 reepjes is fijn. Ze zitten hiermee wel echt op de bleeding edge als ze nu pas samples van leveranciers krijgen om compatibility te testen :o

Zat even in de pricewatch te kijken en het aanbod van PCIe Gen4 reepjes is sowieso nog laag maar de snelste die je op dit moment kunt kopen tikken net de 5GB/s aan.

Die Tflops discussie vind ik zo totaal niet boeiend. Er zit genoeg andere custom silicon in die de moeite waard is, zoals die Geometry engine en de 3D audio engine die blijkbaar net zo krachtig is als de Jaguar CPU uit de PS4 :P Met die additionele chips kan load ook overgenomen worden van de CPU/GPU.

Al met al een mooie gebalanceerd systeem waarbij Sony/Cerny de nadruk heeft gelegd op kosten efficiëntie en warmte ontwikkeling door te kiezen voor minder CU's maar hogere clock speeds. Goed dat hij ook die turbine engine in de PS4 ter sprake bracht bij God of War en Horizon. Duidelijk dat ze dat beter willen aanpakken. In een vorig artikel was al bevestigd dat ze voor een betere koeling oplossing gingen in de PS5 dus ik verwacht daarin een flinke verbetering.

Na deze presentatie geloof ik dat de uiteindelijke prijs van de PS5 best wel eens gunstig zou kunnen uitpakken. Ik ben enthusiast en been zeer benieuwd wat voor moois WWS uit dit apparaat kunnen persen. Ik gok op een volgende update halverwege juni waarbij we games en de console zelf te zien gaan krijgen. Zeg maar een substantiele update elk kwartaaleinde.

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:08:
[Afbeelding]

Keuzes, keuzes, keuzes.

Tering man, laat dit even allemaal bezinken mensen. Kijk wat er nu onder je TV staat. In een gunstig geval een 6TF machine met een harde schijf en een CPU van een jaar of 7 oud. In een slecht geval een machine met 1TF. En daarmee (met die 6TF) draai je al veel games op native 4K. Kijk hoe RDR2 eruit ziet op de One X en kijk nu even vlug naar de specs van de PS5 en de Series X. Dit gaat echt spectaculair worden. Voor iedereen.

Ik ben zo benieuwd wat devs met zoveel GPU kracht en zoveel geheugen/SSD snelheid gaan doen. Ik kan me zelfs voorstellen dat kleinere studio's gewoon overhead overhouden tijdens het ontwikkelen. Ja jongens we hebben her en der nog wat sloten performance over. Iemand nog ideeën?

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/hokMyu1PAKfJK/giphy.gif

• v8power67

v8power67

Dat is wel iets serieuzer qua verschillen.

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:33:
[...]

Ja daarom was het niet helemaal goed. Maar ja en nee, je spreekt ze niet echt letterlijk tegelijk aan, als in alles tegelijkertijd, at once. Want elke CU rekent weer andere dingen uit. En je zit dan met je doorvoer i/o etc.

Ik zal wel even kijken of ik een videootje kan vinden diet het beter kan uitleggen ;)
Want dan zou ik zeggen “als ze allemaal wat anders doen kan je er maar beter genoeg hebben”. Maar ik zal mij er eens in verdiepen.

Verwijderd

v8power67 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:41:
[Twitter]
Dat is wel iets serieuzer qua verschillen.
Je moet je niet blind staren op cijfertjes: het worden beide hele brute consoles.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:43:
[...]

Want dan zou ik zeggen “als ze allemaal wat anders doen kan je er maar beter genoeg hebben”. Maar ik zal mij er eens in verdiepen.
Heerlijk die boerenlogica van ons Nederlanders voor ingewikkelde technische processen :D

• v8power67

v8power67

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:44:
[...]

Je moet je niet blind staren op cijfertjes: het worden beide hele brute consoles.
Mja dit is weer iets wat de xsx dus in voordeel heeft. En ray tracing is wel de hottest new thing deze generatie qua graphics.
Persoonlijk vind ik het niet zo boeiend want eerst zien, maar de cijfers liegen niet.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51
Ik denk dat mensen hier beter kunnen gaan beseffen dat Xbox Series X gewoon aanzienlijk krachtiger is in plaats van vast te houden aan minder CU's is beter en een razendsnelle SSD. Kijk alleen al naar het artikel van Digital Foundry en tel hoevaak het woord power valt. Geen wonder dat ze zo stil zijn gebleven. Dat je je niet blind moet staren op cijfertjes is altijd iets wat je hoort van het kamp dat in het nadeel is. Petje af in ieder geval voor Microsoft, want wat ze neer hebben gezet is echt geweldig.

[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 19:48 ]

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:45:
Heerlijk die boerenlogica van ons Nederlanders voor ingewikkelde technische processen :D
Ja hè ik vat ook alleen maar samen wat ik uitgelegd krijg :)

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

kazuka schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:34:
Exact de presentatie die ik verwacht had, een licht aangepaste versie van het GDC praatje dat ze oorspronkelijk zouden doen voor developers. Ze hadden ook niets kunnen laten zien en weer met een Wired artikel kunnen komen. Ik kan echter uren naar Cerny luisteren, die gast is echt een genie, dus dit vond ik veel interessanter maar snap dat het voor een grote groep ook dodelijk saai kan zijn.

Die base target van 5.5GB/s voor de storage is echt bizar. Zijn voorbeeld van jezelf omdraaien in een open world game waarbij alle assets zo snel ingeladen kunnen worden gaat voor dat soort type games interessant worden. Ook de support voor PCie Gen4 M.2 reepjes is fijn. Ze zitten hiermee wel echt op de bleeding edge als ze nu pas samples van leveranciers krijgen om compatibility te testen :o

Zat even in de pricewatch te kijken en het aanbod van PCIe Gen4 reepjes is sowieso nog laag maar de snelste die je op dit moment kunt kopen tikken net de 5GB/s aan.

Die Tflops discussie vind ik zo totaal niet boeiend. Er zit genoeg andere custom silicon in die de moeite waard is, zoals die Geometry engine en de 3D audio engine die blijkbaar net zo krachtig is als de Jaguar CPU uit de PS4 :P Met die additionele chips kan load ook overgenomen worden van de CPU/GPU.

Al met al een mooie gebalanceerd systeem waarbij Sony/Cerny de nadruk heeft gelegd op kosten efficiëntie en warmte ontwikkeling door te kiezen voor minder CU's maar hogere clock speeds. Goed dat hij ook die turbine engine in de PS4 ter sprake bracht bij God of War en Horizon. Duidelijk dat ze dat beter willen aanpakken. In een vorig artikel was al bevestigd dat ze voor een betere koeling oplossing gingen in de PS5 dus ik verwacht daarin een flinke verbetering.

Na deze presentatie geloof ik dat de uiteindelijke prijs van de PS5 best wel eens gunstig zou kunnen uitpakken. Ik ben enthusiast en been zeer benieuwd wat voor moois WWS uit dit apparaat kunnen persen. Ik gok op een volgende update halverwege juni waarbij we games en de console zelf te zien gaan krijgen. Zeg maar een substantiele update elk kwartaaleinde.
Bij Pc's zie je echt diminishing returns hoor boven 2GB/s dus dat is echt minder interessant naar mijn mening.

Meer fps pompen uit de console is veel interessanter, ik hoop dat game developers opties gaan bieden voor 1080/1440p met 120fps.

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik denk dat mede de prijs de doorslag gaat geven.

de PS5 zou goedkoper moeten worden, maar we wachten af. ik twijfel nog steeds om de ps5 te pre orderen. de ps4 staat hier ook al weer even stof te happen, maar kan eigenlijk niet wachten op Gran Tursimo 6

• bram1984
EG heeft inmiddels ook een artikel.

https://www.eurogamer.net...ver-sonys-next-gen-vision

En ook al was het ondermaats, het lijkt dus niet even snel in elkaar geflanst als reactie op het SX nieuws.
Digital Foundry had the chance to watch the lecture a couple of days ahead of time and had the opportunity to talk to Cerny in more depth afterwards about the nature of the custom PlayStation hardware and the philosophy behind its design.
@v8power67 Las het net ook. En als reactie daarop zegt iemand dit:
44% fewer intersection engines, but running >20% faster.

The CU performance is related to count and frequency.

Unless RT operates differently on the CUs then any RT differential will be identical to the TF differential.

Unlike ROPs etc which are not tied to CUs.
Iemand met technische kennis kan het vast wel uitleggen alsof we 5 jaar zijn. :P

[ Voor 23% gewijzigd door bram1984 op 18-03-2020 19:50 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.