Hoe zie je dat?Anton.net schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:23:
die video is blijkbaar 52:45min
Ik heb ook geen play knop.
Shit, inmiddels al 16.000 wachtenden. Ben benieuwd of die stream het houdt straks.
Shit, inmiddels al 16.000 wachtenden. Ben benieuwd of die stream het houdt straks.
Neem aan dat ze hun stream ook via hun eigen kanalen streamen of vertrouwen ze volledig op youtube?bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:39:
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
@Poulskebram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:39:
Huh? Ik heb gewoon de playknop op t videootje in mn browser
/f/image/dpEdJ67w91gXtUWycVPAbh2B.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door poor Leno op 18-03-2020 15:46 ]
Het is toch geen stream maar een al geüploade video ? Hoe kan je anders zien hoe lang de stream duurt ??
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ja het is al vooraf opgenomen inderdaad. Ik weet niet hoe zoiets werkt, eigenlijk.v8power67 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:46:
Het is toch geen stream maar een al geüploade video ? Hoe kan je anders zien hoe lang de stream duurt ??
Nog even een klassiekertje erbij gepakt.
[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 18-03-2020 15:55 ]
Je linkt werkt hier niet.bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:47:
[...]
Ja het is al vooraf opgenomen inderdaad. Ik weet niet hoe zoiets werkt, eigenlijk.
Nog even een klassiekertje erbij gepakt.
[Afbeelding]
Als je dat ook doet met de rest van je posts doe je me echt een plezier!
25.000 wachtende momenteel al, als we in dit tempo doorgaan overschrijden we de 100.000 "live" kijkers
Ooh is het een opgenomen video?
Opzich prima, dan kan ik er even doorheen skippen
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als die optie er was. Ik ben voor.uchiha tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:03:
[...]
Als je dat ook doet met de rest van je posts doe je me echt een plezier!
Iets minder dan een uur. Knack 3 here we go.
Ja, maar ik denk uitgezonden als livestream.Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:05:
[ Voor 29% gewijzigd door bram1984 op 18-03-2020 16:09 ]
Aah ja dat kan ook nog inderdaad. Nou ik zit nog wel even op kantoor dus niet echt haast.
Lees het hier wel
https://tinyurl.com/2fcpre6
Lees het hier wel
Moet je deze link pakken, die werkt wel.poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:03:
[...]
Ik kan m ook niet embedden..
https://imgur.com/iSFi1YU
https://tinyurl.com/2fcpre6
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als ze dat aan hebben staan. Ik hoop het ook.Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:05:
I’ve asked a few folks in the know about the PS1-PS3 rumors and while nobody could guarantee they weren’t true (most people aren’t briefed on every single detail of the console), they did all laugh at the idea. Seems like nonsense to me
— Jason Schreier (@jasonschreier) 18 maart 2020
PS1-PS3 rumors
@ArthurMorgan
Wie ikke? Ik tweet geen Jason Schreier.. Ik vind t maar een roeptoeter. Dan komt er vanzelf wel eens iets van waarheid uit, als je t genoeg doet..
(kijk maar naar mij
[ Voor 30% gewijzigd door poor Leno op 18-03-2020 16:24 ]
En dat vindt hij dus nonsense?
Mmkaay.. Ik denk echt wel dat het gebeurt.
PS3 weet ik niet, ivm programmering, maar 1-2 zeker wel.
Er zijn mensen die denken dat de BC betekent dat alle ps1-3 games speelbaar worden.poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:25:
[...]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Maar daar is toch gewoon de PSNow dienst voor?
Edit: al kunnen ze natuurlijk ook een stukje emulatiesoftware gebakken hebben die de disks kan inlezen. Of is dat te ver gezocht?
Edit: al kunnen ze natuurlijk ook een stukje emulatiesoftware gebakken hebben die de disks kan inlezen. Of is dat te ver gezocht?
[ Voor 59% gewijzigd door Kenny_026 op 18-03-2020 16:33 ]
Ik zou als bedrijf zijnde echt geen euro spenderen aan een dergelijke functie. Heb hier nog wel een PS3 staan voor Buzz, geniale game.ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:28:
[...]
Er zijn mensen die denken dat de BC betekent dat alle ps1-3 games speelbaar worden.
Ik verwacht van niet. Ook maar een handje vol mensen dat daarop zit te wachten volgens mij. Moeten ze daar effort in gaan steken? Ik denk dat 98% gewoon PS4 BC wilt en de rest mooi is meegenomen.poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:25:
[...]
Waar ik trouwens ook heel benieuwd naar ben is die 3D audio chip. Hopelijk gaat dat heel veel toevoegen met bestaande headsets.
Maar goed, eten koken kinderen, vrouw etc... ik kan pas om een uur of zeven kijken. Tot die tijd pleite. Have fun ✌🏼
Tsss, prioriteiten. Ik blijf even een half uurtje langer op het werk onder het mom van 'overwerk'Kenny_026 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:34:
Maar goed, eten koken kinderen, vrouw etc... ik kan pas om een uur of zeven kijken. Tot die tijd pleite. Have fun ✌🏼
Hoe bedoel je? Want dat is dus wat de XSX doet..ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:28:
[...]
Er zijn mensen die denken dat de BC betekent dat alle ps1-3 games speelbaar worden.
Letterlijk wat er staat: gerucht dat alle generaties PS games speelbaar zijn. Ik ga uit van alleen PS4. Meer hoef ik persoonlijk ook niet.poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:41:
[...]
Hoe bedoel je? Want dat is dus wat de XSX doet..
PS4 was sowieso al bevestigd.bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:45:
[...]
Letterlijk wat er staat: gerucht dat alle generaties PS games speelbaar zijn. Ik ga uit van alleen PS4. Meer hoef ik persoonlijk ook niet.
Dat was ook de reden voor mij om de PS5 bij launch te halen, ik heb nog genoeg PS4 spellen spelen die het spelen waard zijn, zelfs als het aanbod in PS5 games karig is.
Nope....poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:41:
[...]
Hoe bedoel je? Want dat is dus wat de XSX doet..
alle xbox one games, en verder alles wat in de BC library zit. Die wordt nog steeds uitgebreid, maar bevat lang niet alles.
https://www.gamesradar.co...-backwards-compatibility/
En dat geldt ws voor de PS5 precies hetzelfde. Een uitgebreide bibliotheek, maar zeker niet alles.
[ Voor 11% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-03-2020 16:50 ]
Ik zit nog op kantoor, daarom ga ik een half uurtje later wegVerwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:54:
Biertje in de hand, lekker op de bank. Laat de show maar beginnen!
Geen biertje, maar wel op de bank. Stream op de 65 inch TV, laptop op schoot, ANC hoofdtelefoon gekoppeld aan de TV. Komt u maar.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:54:
Biertje in de hand, lekker op de bank. Laat de show maar beginnen!
Verwijderd
Heb je je vrouwtje niet op schoot?bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:55:
[...]
Geen biertje, maar wel op de bank. Stream op de 65 inch TV, laptop op schoot, ANC hoofdtelefoon gekoppeld aan de TV. Komt u maar.
Ja, ik kijk er echt naar uit om Tombraider van de PS1 op een PS5 te spelen. Sommige mensen blijven echt in nostalgie plakken. Ik heb niet eens meer PS3 games.
Laten we hopen op een update uit Amsterdam (Guerilla) in de PS5 update.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Kijk uit he, 1.5 meter afstand bij alles wat je doet.Kenny_026 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:57:
[...]
Op de knieen ervoor maakt de situatie ideaal
EDIT: voordat de mod ingrijpt wat zinnige teksten. Zou mij niet verbazen als Sony iets hogere GHz of MHz specs heeft. Gaan speculaties dat X1SX iets te conservatief gekoeld is.
[ Voor 28% gewijzigd door loekf2 op 18-03-2020 17:01 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
De hype is real, meer dan een kwart miljoen mensen op de YouTube stream, en daarnaast natuurlijk nog andere partijen.
Ongekend, wil de overkant er niet bij halen. Dus doe dat ook niet, wat betreft aantallen is dit een moment in de geschiedenis
Ongekend, wil de overkant er niet bij halen. Dus doe dat ook niet, wat betreft aantallen is dit een moment in de geschiedenis
Er gebeurt niks. Het was een grapje van Sony. See you in June.
Zie die chat voorbij scrollen danSiebelouis schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:59:
De hype is real, meer dan een kwart miljoen mensen op de YouTube stream, en daarnaast natuurlijk nog andere partijen.

You said what?bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:00:
Er gebeurt niks. Het was een grapje van Sony. See you in June.
en dan nog 2 minuten extra... trollen zijn het
Toch een livestream!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
We gaan beginnen... Epic hypuuuhh
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Hierna: "We're experiencing some technical difficulties. Stay tuned!"ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:00:
en dan nog 2 minuten extra... trollen zijn het
Dat wordt niet vooruitspoelen.
Is al opgenomen. Ze hebben gewoon de optie van vooruitspoelen uitgeschakeld.v8power67 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:01:
Toch een livestream!
[ Voor 78% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 17:01 ]
Hardwarehype
hopen op 2tb intern.
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Daar ging ik al vanuit. Dat maakt het een soort van "unieker" ofzo.NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:01:
Dat wordt niet vooruitspoelen.
[...]
Is al opgenomen. Ze hebben gewoon de optie van vooruitspoelen uitgeschakeld.
Boeiend! We willen teraflops!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Pff, hartaanval "We had to cancel...." 
Het voelde even als: "we annuleren dit event, fijne avond!"
Het voelde even als: "we annuleren dit event, fijne avond!"
[ Voor 42% gewijzigd door xoniq op 18-03-2020 17:03 ]
Wat ziet dit er slecht uit
Ja qua keynote kunnen ze best wel wat leren van Apple. Ja bij de E3 ziet het er leuk uit, maar dat wordt allemaal door E3 geregeld. Dit lijkt wel op hoe Apple vroeger (jaren 90) een keynote deed op een universiteit.
The hype is real
Een half miljoen mensen denken nu... WTF ben ik aan het kijken...
Ik krijg gewoon de kriebels van de manier hoe die man praat, argh!
Deze presentatie kost al 2 TF man 
je weet dat dit het moment is waar iedereen op wacht en dan dit... ok...
je weet dat dit het moment is waar iedereen op wacht en dan dit... ok...
https://www.eurogamer.net...ver-sonys-next-gen-vision
8x Zen 2 Cores at 3.5GHz (variable frequency)
10.28 TFLOPs, 36 CUs at 2.23GHz (variable frequency)
Maar : Custom 825GB SSD - 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)
8x Zen 2 Cores at 3.5GHz (variable frequency)
10.28 TFLOPs, 36 CUs at 2.23GHz (variable frequency)
Maar : Custom 825GB SSD - 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)
[ Voor 13% gewijzigd door Theebag op 18-03-2020 17:06 ]
Dat ps2 plaatje is niet eens gecentreerd in dat zwarte vlak.xoniq schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:04:
[...]
Ja qua keynote kunnen ze best wel wat leren van Apple. Ja bij de E3 ziet het er leuk uit, maar dat wordt allemaal door E3 geregeld. Dit lijkt wel op hoe Apple vroeger (jaren 90) een keynote deed op een universiteit.
Ik weet niet hoor..
Het lijkt wel of dit echt sinds gisteren is bedacht...
Dit ziet er niet echt uit als DE aankondiging...lasharor schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:06:
[...]
Dat ps2 plaatje is niet eens gecentreerd in dat zwarte vlak.
Ik weet niet hoor..
SH*T! We hebben een scherm nodig!uchiha tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:06:
Het lijkt wel of dit echt sinds gisteren is bedacht...
manmanman... wat een neppe presentatie zeg.
Saaie vent, saaie presentatie en dat publiek... you shitting me.
Stuur dan een powerpoint en klaar
Saaie vent, saaie presentatie en dat publiek... you shitting me.
Stuur dan een powerpoint en klaar
wijze woorden
Haha hadden ze hem niet gewoon even in een soort huiselijke omgeving kunnen neerzetten met een openhaardje op de achtergrond ofzo.
Dat is het ook niet. Dit had gewoon een presentatie moeten zijn op GDC.xoniq schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:06:
[...]
Dit ziet er niet echt uit als DE aankondiging...
Zet het geluid via YouTube uit?FMS schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:08:
Heeft iemand een goeie live feed (zonder dat er doorheen wordt geluld)?
YouTube: The Road to PS5FMS schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:08:
YouTube: The Road to PS5FMS schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:08:
Maar wellicht hoor je Marc Cerny praten, maar heb je dat niet door
Beetje teleurgesteld wel in de specs...
Die youtube chat ook. Als deze presentatie zo technisch blijft dan denk ik dat Sony dit toch een beetje verkeerd heeft ingeschat. Mocht deze presentatie op GDC gegeven zijn dan zou het publiek waarschijnlijk veel beperkter geweest zijn.
Dream of a SSD. zzzzzzz
Xbox Live: Miesjh NL
Ik ben gestopt met kijken.
Lees gewoon het stuk op Eurogamer en je weet alles.
Lees gewoon het stuk op Eurogamer en je weet alles.
Man man.. tenenkrommend saai die videofeed.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit is een presentatie voor technici, die moet je niet live op Youtube streamen.
Wat ik tot nu toe begrijp:
CPU en GPU zijn zoals verwacht superieur op de Series X.
SSD is superieur (ik lees 2x sneller?) op de PS5. Daar is heel veel aandacht aan besteed dus.
Interessant om te zien hoe zich dit gaat vertalen in games.
CPU en GPU zijn zoals verwacht superieur op de Series X.
SSD is superieur (ik lees 2x sneller?) op de PS5. Daar is heel veel aandacht aan besteed dus.
Interessant om te zien hoe zich dit gaat vertalen in games.
PS5 vs Xbox specs

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Ik denk dat er een mismatch is tussen de verwachting van de vele kijkers en het doel van Sony met deze presentatie. Dit hadden ze beter kunnen inschatten.
Daarnaast is er ook nog downclocking bij zware games.
"When that worst case game arrives, it will run at a lower clock speed. But not too much lower, to reduce power by 10 per cent it only takes a couple of percent reduction in frequency, so I'd expect any downclocking to be pretty minor," he explains. "All things considered, the change to a variable frequency approach will show significant gains for PlayStation gamers."
[ Voor 47% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 17:18 ]
De GPU op de XSX is dus fors groter, zij het lager geklokt. Ik vermoed wel dat de PS5 een stuk goedkoper om die reden gaat worden.
CPU van XSX is ook vlotter.
En de SSD in een PS5 is twee keer zo snel. Dat zal meer storage op de PS5 weer duurder maken.
CPU van XSX is ook vlotter.
En de SSD in een PS5 is twee keer zo snel. Dat zal meer storage op de PS5 weer duurder maken.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
in realiteit haalt dat ding wss niet eens 10TF.NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:18:
[...]
Daarnaast is er ook nog downclocking bij zware games.
Inderdaad. Ze hebben het ook een beetje gemarket als een reveal. Dit is gewoon veel technisch geneuzel, wat we vooraf al wisten.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:16:
Ik denk dat er een mismatch is tussen de verwachting van de vele kijkers en het doel van Sony met deze presentatie. Dit hadden ze beter kunnen inschatten.
Kijk je ook even naar de IO throughput? 5.5GB/s is wel ziek snel.
Ik heb het idee dat ze TF's hebben ingeleverd voor die SSD. Een dev moet maar even uitleggen wat dit betekent voor games.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.