Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 40 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.832 views

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:00:
Nee, ik denk dat je verschil kunt zien tussen 9* en 12. Dat is een verschil van 25 procent. En zoals ik zeg, waarschijnlijk wacht ik dan de DF video's en analyses af om te kunnen beoordelen of dat er uitkomt of meevalt.

(Ik vond het verschil in RDR2 zichtbaar, en voor dat spel heb ik een last gen console gekocht ;) Anderen vonden dat verschil niet interessant. Prima, ik wel.)

*en nu niet zeggen dat ik voorspel dat het 9 is he, dat is namelijk niet waar, ik verwacht 11+ :P
Het procentuele verschil tussen Pro en X is veel groter en daar valt het in veel gevallen mee. Sterker: er zijn games die een betere performance geven op de Pro.

RDR2 vind ik een enorm slecht voorbeeld trouwens. Die game is fantastisch geoptimaliseerd voor de One X, terwijl ze voor de Pro versie voor een volstrekt debiele techniek hebben gekozen waardoor het net lijkt alsof er een pot vaseline over je scherm heen is gesmeerd (niet altijd, maar in sommige situaties). Ook de HDR was compleet verneukt op het begin, maar dat gold voor beide consoles. Ik weet niet hoe die game er inmiddels uitziet op de Pro, want ik hem 'm direct na uitspelen verkocht. Wellicht is het nu beter.

Mijn punt is dat het verschil nu een stuk groter is dan straks het geval zal zijn. Je hoeft mij bij een game die ik speel ook echt niet te vragen of ik kan zien op welke resolutie deze draait. Alles boven QHD zie ik niet meer, om eerlijk te zijn. Tenzij ik het beeld stil zet en dichtbij pixels ga staan tellen.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:10:
[...]

Design ook wel een beetje schat ik zo in
Ja :)

Ik verwacht eigenlijk vooral de tech natuurlijk, geshowcased op wat exclusieve games (Ik gok HZD2, hoewel ze ook met een nieuwe Killzone bezig zijn als t goed is)

Maar als ze dus net zo'n soort cooling hebben als de XSX, dan moet je natuurlijk ook wel de formfactor tonen.. Als ze de cooling willen behandelen, dan zie je sowieso wel hoe het kastje er een beetje uit gaat zien..

Wat denken jullie? Een toren of een liggende?

Ik denk een liggende :)

[ Voor 5% gewijzigd door poor Leno op 18-03-2020 11:16 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:07:
Als ik zie wat een plezier je kan hebben met de Nintendo Switch in 1080p maakt mij de TF's helemaal niet zoveel uit. Het is leuk meegenomen als de PS5 meer TF's gaat krijgen, maar mij maakt die paar procent weinig uit.
Ik speelde (althans moest even van iemand proberen) laatst The Witcher 3 op de Switch. Zag er niet uit zeg. De switch is voor mij dus precies waarom ik meer power wil :)
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:14:
Wat denken jullie? Een toren of een liggende?
Als het maar niet weer van dat vreemde Aziatische Design is vind ik alles prima 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 18-03-2020 11:15 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
DarkSide schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:12:
TF is niet gelijk aan TF net als MHz niet gelijk is aan MHz.

Er zijn meer componenten die bepalen hoe snel een console is. En wat er uit te halen is.
Heel veel is ook afhankelijk van de SDK. Een slechte SDK die veel resources vreet is niet gewenst.
Dan kan PS5 wel 15TF hebben op papier. Maar schieten we er niets mee op.

Zie ook bv switch. Die is volgens mij vergelijkbaar met de 360.
Maar haalt in sommige remakes wel hogere resolutie dan de xbox destijds volgens mij.
Dat is een goed punt, kijk naar de Vega 64 met 12,66 tflops, daar laat de RTX 2080 Ti (13,45 tflops) helemaal niks van over.

https://gpu.userbenchmark...AMD-RX-Vega-64/4027vs3933

• bram1984
Segafreak83 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:09:
[...]

PS4 Pro doet géén native 4k, is puur checkerboarding..

En ja, het verschil in TF ga je echt wel merken als er meer dan 2 TF tussen zit!

Ben benieuwd naar de reveal vanavond! Hopelijk krijgen we het definitieve design te zien en een prijs te horen (al is dat laatste ijdele hoop).
https://www.eurogamer.net...ve-4k-ps4-pro-game-tested
For those that like to have the data broken down for them, based on our testing, we count ten pure, native 4K 60fps titles available right now for PlayStation 4 Pro:

FIFA 17 (some 30fps camera modes)
Hustle Kings (HDR support)
Mantis Burn Racing (HDR support)
NBA 2K17 (some 30fps camera modes)
Neon Chrome
Pro Evolution Soccer 17 (some 30fps camera modes)
Rez Infinite (Area X may be sub-4K)
Thumper
Viking Squad
Wheels of Aurelia
https://www.eurogamer.net...nce-weve-been-waiting-for
Curiously though, there are actually two 4K modes available. With motion blur enabled, the Omega Collection defaults to a 2160p checkerboard presentation. However, turn off the effect and WipEout moves to a full, native 4K output.

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Ik speelde (althans moest even van iemand proberen) laatst The Witcher 3 op de Switch. Zag er niet uit zeg. De switch is voor mij dus precies waarom ik meer power wil :)

[...]

Als het maar niet weer van dat vreemde Aziatische Design is vind ik alles prima 8)7
Eens. Heb veel plezier met de Switch, maar voornamelijk met de first party games.. the Witcher heb ik ook gekocht (in de aanbieding gezien ik m'n twijfels had over performance) maar dit valt toch wel wat tegen...

Opzich is het te doen, maar dat soort games hebben ook wel wat eten candy nodig.

Je ziet ook gewoon de Nintendo games echt er uit springen (zoals altijd haha)

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
DarkSide schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Mwoah.
We zien in de demo van Minecraft toch mooie pathtracing worden toegepast.
Ook de mogelijkheid om DXR snel om te zetten naar xbox series X geeft toch veel mogelijkheden om snel reeds uitgebrachte games te spelen met RT op XBOX.

Ook de machine learning om HDR toe te passen ziet er best indrukwekkend uit.
Dit is vooralsnog meer eyecandy, veranderd niet perse heel erg de game ervaring, ja mooier is vaak beter maar ik wil met de nextgen vooral betere ai, slimmere npcs, wellicht dat de interactie in games anders wordt (vraag me niet hoe, dat moeten de experts in de industrie maar ontwikkelen, uitleggen)
En ja we gaat met de nieuwe raw power veel van deze dingen vast krijgen maar hoop dat Sony/Mark wat bijzonders te vertellen heeft op dit gebied.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:15:

Weer :?

• Donstil
  • Niet online
Ja zoals die scheve trippledekker die ik nu heb 8)7

• NotSoSteady
BigF25 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Dit is vooralsnog meer eyecandy, veranderd niet perse heel erg de game ervaring, ja mooier is vaak beter maar ik wil met de nextgen vooral betere ai, slimmere npcs, wellicht dat de interactie in games anders wordt (vraag me niet hoe dat moeten de expert in de industrie maar ontwikkelen, uitleggen)
En ja we gaat met de nieuwe raw power veel van deze dingen vast krijgen maar hoop dat Sony/Mark wat bijzonders te vertellen heeft op dit gebied.
Inderdaad, games zijn deze generatie in ieder geval niet veel complexer geworden. Een game als GTA V heb ik bijvoorbeeld nog gespeeld op de Xbox 360. Ik vermoed dat de trage cpu's vooral voor veel problemen hebben gezorgd bij ontwikkelaar en ik hoop dat we komende generatie weer een flinke stap voorwaarts gaan zetten.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:09:
[...]

PS4 Pro doet géén native 4k, is puur checkerboarding..
Dat checkerbording zorgt ook er ook voor dat het soms klinkt alsof er een straaljager in huis staat.

• bram1984
Kenny_026 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Dat checkerbording zorgt ook er ook voor dat het soms klinkt alsof er een straaljager in huis staat.
Ik denk niet dat dat de reden is. Meer unlocked framerate menu's waardoor de CPU enorm veel koeling nodig heeft.

• NotSoSteady
Kenny_026 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Als je een heel klein beetje handig bent zou ik eens de koelpasta vervangen. Dat is in veel gevallen zo slecht toegepast dat er amper contact is met de heatsink. Zelf gekozen voor liquid metal en dat was echt een wereld van verschil.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:21:
[...]

Ja zoals die scheve trippledekker die ik nu heb 8)7
Oh haha :D

Nouja ik vind m niet perse een slecht design hebben..

Ik verwacht eigenljk wel dat ze met een mooi strak design komen nu. En hopelijk een mooie donker titianium kleur ipv zwart :)

(Ik moet eerlijk zeggen, ik vind de XSX trouwens niet echt een schoonheid om naar t kijken imo. Aan de andere kant is t wel een gave vorm om helemaal te customizen met decals).

Als de PS wel een toren wordt, dan lijkt t me echt gaaf als het een rechtopstaande V vorm heeft :D

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:23
Wat een rot tijdstip 17.00.. ik werk tot 17.30 dus ben op zn vroegst rond 6 uur thuis. Vanavond maar even op mn gemak terug kijken dan maar. :) ben benieuwd!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Wow 10 hele games.. Xbox doet ze bijna allemaal met de One X. En nee ik wil geen war starten.

Maar dit is dus precies waarom je juist hetzelfde aantal TF / specs wil hebben, zodat de ene console niet onderdoet voor de andere..

Ben wel klaar met inferieure zooi die op 900p draait omdat de hardware niet meer kan en de concurrentie vrolijk op 1080p de boel eruit perst.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:24:
[...]

Als je een heel klein beetje handig bent zou ik eens de koelpasta vervangen. Dat is in veel gevallen zo slecht toegepast dat er amper contact is met de heatsink. Zelf gekozen voor liquid metal en dat was echt een wereld van verschil.
Begrijpelijk, maar ik durf de mijne niet open te trekken.. Wil hem niet slopen. Maar ik heb hem nu omgedraaid, zodat de warmte de kamer in blaast ipv het open kastje in.

• bram1984
Segafreak83 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Wow 10 hele games.. Xbox doet ze bijna allemaal met de One X. En nee ik wil geen war starten.

Maar dit is dus precies waarom je juist hetzelfde aantal TF / specs wil hebben, zodat de ene console niet onderdoet voor de andere..

Ben wel klaar met inferieure zooi die op 900p draait omdat de hardware niet meer kan en de concurrentie vrolijk op 1080p de boel eruit perst.
Ja dus? Je zegt letterlijk: "PS4 Pro doet géén native 4k, is puur checkerboarding..". Nee dus. PS4 Pro doet wel degelijk native 4K, of dat nu 1, 10 of 100 games zijn. Dat was ook het punt verder niet. Als je geen war wilt starten, houd je dan ook gewoon bij de feiten zou ik zeggen.

En zat One X titels die dynamische resolutie doen of QHD, dus ook daar zou ik me eens in verdiepen.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Mijn hoge verwachtingen kunnen na 30 posts alweer de prullenbak in :P.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:34:
Mijn hoge verwachtingen kunnen na 30 posts alweer de prullenbak in :P.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnAxuYh_s4bikotk8WnS4puk4yI=/f/image/E7fHGkjq63whDmOugm3IThjP.png

• Donstil
  • Niet online
Segafreak83 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Begrijpelijk, maar ik durf de mijne niet open te trekken.. Wil hem niet slopen. Maar ik heb hem nu omgedraaid, zodat de warmte de kamer in blaast ipv het open kastje in.
Koelpasta (wat niet koelt en daarom eigenlijk geleidingspasta is ) vervangen is natuurlijk van de zotte. Dat zou gewoon design technisch al goed moeten zijn.

Omdraaien is nog wel een aardig idee, scheelt weer op de CV belasting ook :P

• NotSoSteady
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Koelpasta (wat niet koelt en daarom eigenlijk geleidingspasta is ) vervangen is natuurlijk van de zotte. Dat zou gewoon design technisch al goed moeten zijn.

Omdraaien is nog wel een aardig idee, scheelt weer op de CV belasting ook :P
Ja maar dat is het niet, dus dan fix ik het liever in plaats van dat ik game op een console met het geluid van een straaljager. Bij mij was het echt verschrikkelijk toegepast, na een minuut of twee draaide de fan op volle toeren en dat is echt geen pretje en ook niet weg te krijgen door het geluid harder te zetten. Ik hoop dat de PS5 ditmaal wel komt met een fatsoenlijk koelsysteem.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Ja maar dat is het niet, dus dan fix ik het liever in plaats van dat ik game op een console met het geluid van een straaljager. Bij mij was het echt verschrikkelijk toegepast, na een minuut of twee draaide de fan op volle toeren en dat is echt geen pretje en ook niet weg te krijgen door het geluid harder te zetten. Ik hoop dat de PS5 ditmaal wel komt met een fatsoenlijk koelsysteem.
Ik denk dat Sony met meerdere fans (ipv 1 zoals de XSX) gaat komen, voor een push-pull systeem :)

• NotSoSteady
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Ik denk dat Sony met meerdere fans (ipv 1 zoals de XSX) gaat komen, voor een push-pull systeem :)
Volgens Bloomberg kost het koelsysteem in ieder geval aanzienlijk meer in vergelijking met eerdere consoles, dus dat laten we het hopen dat ze het ditmaal direct goed doen.
Most of the components for the console have been locked down, the people said, including the cooling system, which is unusually expensive at a few dollars per unit. Typically, companies would spend less than a dollar, but Sony opted to lavish more on making sure heat dissipation from the powerful chips housed inside the console isn’t an issue.

[ Voor 31% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 11:52 ]

• bram1984
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Als het maar goed geregeld is. Als dat alleen in een tower kan, dan maar een tower.

Edit: (Nog) geen PS5 delay.

https://www.resetera.com/...f-the-ps5-sony-pr.175752/

[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 18-03-2020 11:58 ]

• Donstil
  • Niet online
NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Ja ik hoop dat ook inderdaad, veel klachten over de Pro dus dat zullen ze wel mee gekregen hebben.

Ik heb het overigens wel alleen op plekken waar de framerate unlocked is, zoals in menu's enz.
Tijdens het gamen nog niet, anders was hij allang vervangen.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als het moet dan moet het natuurlijk, maar ik vind dat dus echt niet mooi naast mijn TV. Moet dan opeens een heel andere opzet gaan bedenken dan hoe ik het nu heb.

Ben ik nou trouwens een van de weinigen die die V shape wel mooi vind?

[ Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-03-2020 11:59 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik hoop niet dat het een tower wordt. Dan past deze namelijk niet in mijn TV meubel.

En voor mensen gaan roepen dat je dat sowieso niet moet doen i.v.m. de koeling, mijn TV meubel wordt actief geventileerd door meerdere 140mm noctua fans die op 800rpm draaien. De huidige PS4 Pro heeft ook geen warmte issues daarin.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Blaat schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:02:
Ik hoop niet dat het een tower wordt. Dan past deze namelijk niet in mijn TV meubel.

En voor mensen gaan roepen dat je dat sowieso niet moet doen i.v.m. de koeling, mijn TV meubel wordt actief geventileerd door meerdere 140mm noctua fans die op 800rpm draaien. De huidige PS4 Pro heeft ook geen warmte issues daarin.
Hmmmm interesting 😊👍

• bram1984
ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:58:
Als het moet dan moet het natuurlijk, maar ik vind dat dus echt niet mooi naast mijn TV. Moet dan opeens een heel andere opzet gaan bedenken dan hoe ik het nu heb.

Nee, ik vind die ook heel vet. Vooral die zwarte afgewerkte.

Een toren gaat gewoon op de grond naast mijn meubel of misschien achter de TV ofzo. Even puzzelen.

Afbeeldingslocatie: https://nl.letsgodigital.org/uploads/2019/08/sony-playstation-5-spelcomputer-770x508.jpg

• Donstil
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:58:
Vast niet maar bij mij moet je niet zijn als je aansluiting zoekt.
Wat een design he 8)7

• ralph075
  • Niet online
Pfff... worden sommigen niet moe van zichzelf... Iedereen weet alles zeker, maar wat een ander vindt is per definitie niet waar, terwijl niemand feitelijk iets weet....

Gewoon een beetje geduld, vanavond weten we hoe de vlag er voor staat :)

O ja, voor wie het nog niet weet: de daadwerkelijk introductie wordt doorgeschoven naar lente 2021 (introductie van PS5 in 2021 had ik 3 jaar geleden al voorspeld ;) )

:+

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12
Hebben jullie die Series X al eens goed bekeken? Dat ding is best klein hoor. Bij Microsoft hebben ze zich dat goed bedacht. Compact design met (hopelijk) goede koeling

Die ps5 devkit lijkt me bijna even groot als 2 of 3 Series X'n langs elkaar.

Ik hoop dat de ps5 ook een tower wordt, maar ik verwacht van niet

• ArthurMorgan
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Nee, ik vind die ook heel vet. Vooral die zwarte afgewerkte.

Een toren gaat gewoon op de grond naast mijn meubel of misschien achter de TV ofzo. Even puzzelen.

[Afbeelding]
Maar dan wel graag met een optie dat alle leds en verlichting uitkunnen. Ik game vaak in een volkomen donkere kamer met echt alleen het licht van de TV. Maakt het enorm immersive

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
Is mss enige reden om over te stappen naar xbox als het die V wordt voor de PS5. :P

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Anton.net schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:13:
Hebben jullie die Series X al eens goed bekeken? Dat ding is best klein hoor. Bij Microsoft hebben ze zich dat goed bedacht. Compact design met (hopelijk) goede koeling

Ja ik ben er ook best van onder de indruk. Hij is net zo breed/hoog als de standaard dvd speler zeg maar (weet de officiele naam van form factor niet).

Ik was erg onder de indruk van de opbouw en eenvoud (bouw) van het systeem.

• Donstil
  • Niet online
Ik vond dat in de video van een paar dagen terug juist behoorlijk tegen vallen, naast het hoofd/handen van de Youtuber vond ik het een behoorlijk ding.

• bram1984

De lange kant valt mee, maar de brede kant is heel hoog vergeleken met de X1 en PS4. Zoiets bij mij niet in mijn meubel.

PS5 devkit ziet er qua formaat uit als de PS4 Pro. Misschien iets hoger.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
ontopic aub

[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 18-03-2020 12:38 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Series X is 301 x 151 x 151mm

PS4 is 265 × 39 × 288mm

Qua volume verliest ie het aardig. Maar ik vind een goede koeling en ruimte om te koelen belangrijker dan hoe compact hij is. Ik had mn ps4 graag een keer zo hoog maar stil gezien hoor.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Om eerlijk te zijn zou ik liever die Halo CE dropship van een PS5 Devkit onder mijn TV hebben dan een toren design.
Maar beter kan het altijd, hoop dan ook dat de PS5 een mooi jasje krijgt.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• bram1984
Zou wat zijn als het zoiets wordt, fluisterstil en super krachtig.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/282014/files/281289244/650x650x2/intel-nuc-mini-pc-kit-nuc8i3beh-boxnuc8i3beh-met-i.jpg

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Punt is dat een kleine behuizing al snel voor koelings problemen zorgt ivm de krachtige hardware. Wat dat betreft is het design van de series X wel slim, daar zit een hele grote fan in waardoor je veel airflow krijgt op een lager rpm (dus stiller.

Wat mij betreft is de behuizing wat groter maar wel stiller. mag van mij het formaat hebben van een oude VHX recorder :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik vind dit nog steeds verreweg de vetste die ik heb gezien :7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcV756xg7SQzd__cDSMgTxd0cSo=/f/image/zCOfc9KojAsjNmhAfzPuKmtI.png

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45
on topic aub

[ Voor 93% gewijzigd door Chaoss op 18-03-2020 12:36 ]

• bram1984
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:34:
Ik vind dit nog steeds verreweg de vetste die ik heb gezien :7

[Afbeelding]
Wtf is dat voor gedrocht. Alsof de ontwerper met zijn lineaal uit is geschoten. :P

• NotSoSteady
Ik wil gewoon iets straks. Rechte lijnen en niet iets wat schuin afloopt, zoals de PS4 Pro. Het ontwerp van de Xbox One X vind ik bijvoorbeeld best geslaagd.

[ Voor 26% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 12:41 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Wtf is dat voor gedrocht. Alsof de ontwerper met zijn lineaal uit is geschoten. :P
Huh hij is niet scheef ofzo :?

Je ziet toch wel dat de voorkant een trapeze is.. en dat naar achter toe, de twee 'poten' van de V, dat die heel mooi draaien naar meer rechtop..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wn4Vl90BXq8qHDJrvgecsD0w0Ac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DYelkxkNYM1HPiXNK1N7PoKA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door poor Leno op 18-03-2020 12:46 ]

• Kalder

Kalder

Chaoss schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:34:
Punt is dat een kleine behuizing al snel voor koelings problemen zorgt ivm de krachtige hardware. Wat dat betreft is het design van de series X wel slim, daar zit een hele grote fan in waardoor je veel airflow krijgt op een lager rpm (dus stiller.

Wat mij betreft is de behuizing wat groter maar wel stiller. mag van mij het formaat hebben van een oude VHX recorder :+
Ik hoop dat het zo'n receiver formaat krijgt van 43cm breed, kan ik hem prachtig op mijn AV-receiver zetten :)

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kalder schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:48:
[...]

Ik hoop dat het zo'n receiver formaat krijgt van 43cm breed, kan ik hem prachtig op mijn AV-receiver zetten :)
Misschien is deze dan meer voor jou :)
(Ook super vet btw)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aywrm5E6wIdBMCV2s4PZYWX5rsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dKqQ5Rcn6EVWcAdtbnYXjRIF.png?f=fotoalbum_large

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Huh hij is niet scheef ofzo :?

Je ziet toch wel dat de voorkant een trapeze is.. en dat naar achter toe, de twee 'poten' van de V, dat die heel mooi draaien naar meer rechtop..

[Afbeelding]
Hoop niet dat dit het wordt, dan ga ik er echt een vierkante kast over heen bouwen :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Anton.net
@poor Leno Is dat het design van de nieuwe skateramp op het lokale pleintje ofzo? :+

Verwijderd

Mij gaat het vooral ook om een fluisterstil ontwerp voor de PS5 en als de PS5 ook nog mooi is, dan is dat een meevaller.

• Kalder

Kalder

poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:57:
[...]

(Ook super vet btw)

[Afbeelding]
Ja dat vind ik wel een van de beste designs die ik tot nu toe gezien heb, als dat hem nou word, en werkelijk 43cm breed, spring ik een gat in de lucht zelfs als er maar 9TF in zit :P

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Puh, stelletje design barbaren }:| :'(

Nee hoor doe maar gewoon lekker vierkant, lekker saai :O

• bram1984
Kijk die DualShock eens shinen. Ziet er legit uit.

https://twitter.com/Alcoh...40246616889733121/photo/1

• NotSoSteady
Die reacties.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETXZlTOWAAIsPzX?format=jpg&name=medium

:)

Oh en die foto heeft niks met de onthulling vandaag te maken.

Afbeeldingslocatie: https://nl.letsgodigital.org/uploads/2020/03/sony-playstation-5-game-experience.jpg

In het Bonami SpelComputer Museum zijn ze inmiddels enthousiast aan de gang gegaan met de voorbereidingen, voor als de PS5 er wél is. Afgelopen weekend heeft het museum een aanvang gemaakt voor het creëren van een ‘PlayStation 5 Experience Zone’.

[ Voor 52% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 13:12 ]

• bram1984
@NotSoSteady Nee, maar wel een glimpse van de controller dus. Hij ziet er iets anders uit. Verder niet veel verschil qua uiterlijk, zoals verwacht.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Experience zone? In het tijdperk van social distancing? :P Ze hadden deze al zeker laten maken :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• NotSoSteady
bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:13:
@NotSoSteady Nee, maar wel een glimpse van de controller dus. Hij ziet er iets anders uit. Verder niet veel verschil qua uiterlijk, zoals verwacht.
Je doet net of het gebaseerd is op informatie van Sony. Of dacht je serieus dat het Bonami SpelComputer Museum de primeur kreeg? :+

[ Voor 21% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 13:18 ]

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:28
Nah, dat is de DS4. Die 5 achteraan ziet er wat slordig gephotoshopped uit als ik eerlijk ben.

nm

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• bram1984
NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:15:
[...]

Is gewoon een random afbeelding.
Ja van de controller. Prima toch. Begrijp niet zo goed waar je naartoe wilt. :)

@Geronimous Lijkt mij iets anders, maar wellicht zijn mijn ogen niet meer top.

• NotSoSteady
bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:18:
[...]

Dat het non-informatie is. Gewoon een banner die ze zelf hebben gemaakt, geen officiële beelden van de DS5 zoals jij suggereert. Hebben ze vermoedelijk gedaan in samenwerking met LetsGoDigital, die doen dat vaak genoeg op basis van geruchten en patenten.

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 13:21 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:18:
[...]

Nee want het heeft niets met Sony zelf te maken.. dus de makers van de banner hebben geen toegang gehad tot de echte controller, dus hebben ze een 4 gebruikt..

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:57:
[...]

(Ook super vet btw)

[Afbeelding]
Dit is wel oke inderdaad, alleen dan zonder die lichtbalk voorop.

• Geronimous
@bram1984 De afbeelding wijkt wel iets af idd van een DS4: op de DS4 zit geen rand tussen de touchpad en de thumbsticks. Ook staan dat playstation rondje, driehoek, vierkant en X niet als patroon op de DS4 touchpad (uitgezonderd een limited edition).

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• NotSoSteady
Geronimous schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:27:
@bram1984 De afbeelding wijkt wel iets af idd van een DS4: op de DS4 zit geen rand tussen de touchpad en de thumbsticks. Ook staan dat playstation rondje, driehoek, vierkant en X niet als patroon op de DS4 touchpad (uitgezonderd een limited edition).
Nee, maar wel op deze renders van LetsGoDigital.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d84XXJD.png

• Geronimous
NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:35:
[...]

Nee, maar wel op deze renders van LetsGoDigital.

[Afbeelding]
Dat zou kunnen ja...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• NotSoSteady
Die werken ook samen met dat museum.

• bram1984
Ah okay. Ik snap het. Dank voor de toelichting.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ken al die namen niet, wie is Jason Schreier precies?

hij voorspelt dit op Twitter:

Predictions for today’s PS5 livestream:
- It will be dry and technical (remember, this was supposed to be GDC week)
- There will be some weirdness (hopefully we hear about the unique OS features)
- The final number of GPU teraflopppps will make PlayStation console warriors sad

https://twitter.com/jason.../1240257669568528384?s=20

Reddit lijkt het wel serieus te nemen en gaat zelfs al weer het pad op van de 9 TF. (Maar zelfs als ik aanneem dat hij betrouwbare info heeft dan kan het natuurlijk nog steeds gewoon 11 zijn... slechter dan ... maar nog steeds gewoon helemaal prima.)

• bram1984
ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:03:
Ik ken al die namen niet, wie is Jason Schreier precies?

hij voorspelt dit op Twitter:

Predictions for today’s PS5 livestream:
- It will be dry and technical (remember, this was supposed to be GDC week)
- There will be some weirdness (hopefully we hear about the unique OS features)
- The final number of GPU teraflopppps will make PlayStation console warriors sad

https://twitter.com/jason.../1240257669568528384?s=20

Reddit lijkt het wel serieus te nemen en gaat zelfs al weer het pad op van de 9 TF. (Maar zelfs als ik aanneem dat hij betrouwbare info heeft dan kan het natuurlijk nog steeds gewoon 11 zijn... slechter dan ... maar nog steeds gewoon helemaal prima.)
Kan je natuurlijk simpelweg even Googlen. Is een journalist van Kotaku. Hij schrijft ook boeken. Is doorgaans wel on-point. Maar meestal heeft hij wel insider info. Dit is een meer een voorspelling zo te zien, dus wie weet of het klopt of niet. Ik weet wel dat hij heel erg blij is dat we straks meer horen. Hij wordt iedere dag tientallen keren getagd op allerlei fora.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 18-03-2020 14:07 ]

• I ColoSsuZz I
ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:03:

Console Warriors? Mooie benaming :Y

• BigF25
Dit zal dan wel ong kloppen, die van de xb was ook vrijwel geheel correct (56 Cu's waarvan 4 uitgeschakeld voor betere yield blijkt nu)

https://www.eurogamer.net...ries-x-spec-leak-analysed

• NotSoSteady
Niet dat het heel veel uitmaakt voor mij, maar als het echt 9 teraflops zijn dan is dat toch wel een kleine tegenvaller.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 14:12 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
BigF25 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:08:
Dit zal dan wel ong kloppen, die van de xb was ook vrijwel geheel correct (56 Cu's waarvan 4 uitgeschakeld voor betere yield blijkt nu)

https://www.eurogamer.net...ries-x-spec-leak-analysed
Gereserveerd voor OS toch?

• NotSoSteady
Kenny_026 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:16:
[...]

Gereserveerd voor OS toch?
Dat zijn compute units van de gpu. Het is gebruikelijk dat daar een aantal van worden uitgeschakeld om de productieopbrengst (yield) te verbeteren.

• BigF25
NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:17:
[...]

Dat zijn compute units van de gpu. Het is gebruikelijk dat daar een aantal van worden uitgeschakeld om de productieopbrengst (yield) te verbeteren.
Dit @Kenny_026

• NotSoSteady

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETZPXPuXYAUvDlz?format=jpg&name=medium

[ Voor 52% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 14:27 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

v8power67

Psn: Mausosaurus

bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:23:
[...]

Ik zie jou hier enorm aan vasthouden. Op basis waarvan eigenlijk? Die early Github leak? Relatief betrouwbare insiders hebben al min of meer gezegd dat dit een zeer vroege devkit betrof en ze hebben tevens aangegeven dat beide elkaar zeer weinig ontlopen. Dan denk ik zelf niet aan 9TF meer eerder aan 11 ofzo of minimaal 10.

Vooropgesteld verwacht ik ook ook een minder krachtig systeem dan de Series X, maar wel hoger dan 9TF.
Geen idee is een beetje mijn gevoel. Denk dat sony echt voor een balanced systeem gaat en graag die 400 euro wil halen. Plus wat Jason Schreier ook al tweet nu dat hij ook verwacht dat de warriors teleurgesteld gaan zijn, dat denk ik ook vandaar mijn 9.5 tflops gok.
Maar ik blijf erbij sony gaat voor hun first party gamelineup strategie. Zoveel mogelijk kwaliteit games eruit pompen dan maakt het geen zak uit dat de concurrentie meer tflops heeft. Als verder het systeem zelfde is dus raytracing kracht, cpu en hoeveelheid ram en snelheid ervan en de ssd ook. Dan zal het aankomen op resolutie verschillen, en ik heb geen moeite met checkerboard graphics. Liever alles checkerboard zodat er meer gpu kracht overblijft voor details.

https://www.resetera.com/...m-pt.175561/post-29995370
Waarschijnlijk is de info al bekend en gaat tegelijkertijd met de video op andere sites de info live.

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 18-03-2020 14:30 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Anton.net
@v8power67 Schreier heeft in het verleden ook al gezegd dat beide consoles vrij dicht bij elkaar zitten en dan ze beide een target hebben die hoger is dan 10,7TF (Google stadia)

Ik hoop op 11,6TF

• bram1984
@v8power67 De "warriors" zijn al teleurgesteld als er een 0.50 verschil tussenzit. Dat zijn dezelfde lui die het erg vinden dat HZD naar de PC komt. Lekker geen aandacht aan geven.

Maar nogmaals: ik denk ook dat ze onder de Series X zitten, alleen verwacht ik wel hoger dan een leak van een early devkit van een paar jaar oud.

• v8power67
  • Nu online

v8power67

Anton.net schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:31:
@v8power67 Schreier heeft in het verleden ook al gezegd dat beide consoles vrij dicht bij elkaar zitten en dan ze beide een target hebben die hoger is dan 10,7TF (Google stadia)

Ik hoop op 11,6TF
Okee, maar dan heb je weer gcn (stadia gebruikt vega 64 als goed heb)vs rdna2.
bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:36:
@v8power67 De "warriors" zijn al teleurgesteld als er een 0.50 verschil tussenzit. Dat zijn dezelfde lui die het erg vinden dat HZD naar de PC komt. Lekker geen aandacht aan geven.

Maar nogmaals: ik denk ook dat ze onder de Series X zitten, alleen verwacht ik wel hoger dan een leak van een early devkit van een paar jaar oud.
Daar heb je gelijk in. We gaan het zien nog iets minder dan 2 en half uur 8)

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:36:

Wel leuk om onder het genot van wat popcorn ze los te zien gaan :X (en ook wel sneu)

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:38:
[...]

Wel leuk om onder het genot van wat popcorn ze los te zien gaan :X (en ook wel sneu)
Ja echt treurig. Deze gast heeft zelfs zijn kamer gesloopt vanwege dit nieuws. Ja stel je voor dat andere mensen een paar jaar later een game op een ander systeem kunnen spelen dan waarvoor hij eerst exclusief was.

https://www.gamebyte.com/...izon-zero-dawn-pc-reveal/

• v8power67
  • Nu online

v8power67

bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Ja echt treurig. Deze gast heeft zelfs zijn kamer gesloopt vanwege dit nieuws. Ja stel je voor dat andere mensen een paar jaar later een game op een ander systeem kunnen spelen dan waarvoor hij eerst exclusief was.

https://www.gamebyte.com/...izon-zero-dawn-pc-reveal/
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/468680bf1a1df6392bf6a729fe08651c/tenor.gif

• bram1984
PS5 en Xbox fans vanmiddag om half 6.

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/MadWhisperedIberianmidwifetoad-size_restricted.gif

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:56:
PS5 en Xbox fans vanmiddag om half 6.

[Afbeelding]
hahah jaa maar wie is wie :D

• Geronimous
laten we er geen wie gaat de langste beste meeste teraflops fanboys plaswedstrjd van maken aub

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• bram1984
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:01:
[...]

hahah jaa maar wie is wie :D
Haha ja dat is de hamvraag. :P

• v8power67
  • Nu online

v8power67

Owh en ik gok op gt7 met een raytracing demo. Dit hebben ze geloof al meer dan jaar geleden of langer laten zien op een of andere show, dus ze hebben het al draaiende. Dus waarom niet nu gebruiken ! Haal dit btw echt uit mn duim maar een mens mag hopen :P

• NotSoSteady
v8power67 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:03:
Owh en ik gok op gt7 met een raytracing demo. Dit hebben ze geloof al meer dan jaar geleden of langer laten zien op een of andere show, dus ze hebben het al draaiende. Dus waarom niet nu gebruiken ! Haal dit btw echt uit mn duim maar een mens mag hopen :P

[YouTube: Gran Turismo : 8K/120p, HDR, Real-Time Ray Tracing & Replay Movie]

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 15:05 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Geronimous schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:02:
[mbr]laten we er geen wie gaat de langste beste meeste teraflops fanboys plaswedstrjd van maken aub[/mbr]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/3t2k07.jpg

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXcBQcYpgiU2MEpIrihQbvYPTlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgScFPWG88kYjUwLu9Pm4MYN.jpg?f=fotoalbum_large

En dat voor een Kotaku redacteur

[ Voor 7% gewijzigd door Kenny_026 op 18-03-2020 15:25 ]

• v8power67
  • Nu online

v8power67

De youtube link is live !

• bram1984
Haha al dik 7000 wachtenden. :+

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:17:
[...]

Haha al dik 7000 wachtenden. :+
Wel 1,5m afstand houden he :X

• Anton.net
die video is blijkbaar 52:45min

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:09:
[...]

Je kunt nu bij plaatjes invoegen zelf je resolutie aanpassen he ;)

(En dit is al 3x gepost :>)
8)7 8)7 8)7

Wordt een dagje ouder ;)

• bram1984
Langer dan ik dacht. Dan moeten we toch wel een game gaan zien, neem ik aan.
Pagina: 1 ... 40 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.