Het procentuele verschil tussen Pro en X is veel groter en daar valt het in veel gevallen mee. Sterker: er zijn games die een betere performance geven op de Pro.ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:00:
Nee, ik denk dat je verschil kunt zien tussen 9* en 12. Dat is een verschil van 25 procent. En zoals ik zeg, waarschijnlijk wacht ik dan de DF video's en analyses af om te kunnen beoordelen of dat er uitkomt of meevalt.
(Ik vond het verschil in RDR2 zichtbaar, en voor dat spel heb ik een last gen console gekochtAnderen vonden dat verschil niet interessant. Prima, ik wel.)
*en nu niet zeggen dat ik voorspel dat het 9 is he, dat is namelijk niet waar, ik verwacht 11+
RDR2 vind ik een enorm slecht voorbeeld trouwens. Die game is fantastisch geoptimaliseerd voor de One X, terwijl ze voor de Pro versie voor een volstrekt debiele techniek hebben gekozen waardoor het net lijkt alsof er een pot vaseline over je scherm heen is gesmeerd (niet altijd, maar in sommige situaties). Ook de HDR was compleet verneukt op het begin, maar dat gold voor beide consoles. Ik weet niet hoe die game er inmiddels uitziet op de Pro, want ik hem 'm direct na uitspelen verkocht. Wellicht is het nu beter.
Mijn punt is dat het verschil nu een stuk groter is dan straks het geval zal zijn. Je hoeft mij bij een game die ik speel ook echt niet te vragen of ik kan zien op welke resolutie deze draait. Alles boven QHD zie ik niet meer, om eerlijk te zijn. Tenzij ik het beeld stil zet en dichtbij pixels ga staan tellen.