GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik neem aan dat AMD daarmee dan nu iets soortgelijks heeft idd, we zullen zienNotSoSteady schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:05:
[...]
Inderdaad, maar dat is een discussie die je hier toch niet gaat winnen. Die NVIDIA kaarten gingen van GTX naar RTX, maar raytracing nee dat stelt niks voor met die serie.Zelfs al hebben ze iets wat beter is dan nog zijn volledige raytracing scenes nog heel ver weg, in ieder geval wel in hoge kwaliteit.
Denk dat ze er net onder zitten...of wil sony een console rond €600 uitbrengen? Als het €100 scheelt met ms dan is dat veel.-SaveMe- schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:16:
Ik hoop dat het dicht bij de MS specs zit of erover ...
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Terwijl er heel veel nu op internet gespeculeerd wordt dat de XBX 499,- gaat kosten..Amaze86 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:29:
[...]
Denk dat ze er net onder zitten...of wil sony een console rond €600 uitbrengen? Als het €100 scheelt met ms dan is dat veel.

Dan zouden ze echt een dik verlies pakken per console denk ik dan.. Ik verwacht het niet, maar stel je voor dat MS in de aanval gaat en echt dat verlies wil pakken tbv popularitiet?

Sony kan dan echt niet met een mindere console komen en dezelfde prijs..
Tering he €499,- voor die hardware zou echt een steal zijn.poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:34:
[...]
Terwijl er heel veel nu op internet gespeculeerd wordt dat de XBX 499,- gaat kosten..![]()
Dan zouden ze echt een dik verlies pakken per console denk ik dan.. Ik verwacht het niet, maar stel je voor dat MS in de aanval gaat en echt dat verlies wil pakken tbv popularitiet?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ms die kan het aanbieden idd voor dat bedrag,zie ik sony niet zo snel doen,of komen ze met 2 versiespoor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:34:
[...]
Terwijl er heel veel nu op internet gespeculeerd wordt dat de XBX 499,- gaat kosten..![]()
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Waarom niet?poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:34:
[...]
Sony heeft veel meer Hype betreft exclusives. Microsoft heeft current gen vanaf de start veel verkloot. En hebben veel lager profile met hun exclusives. De bekendsten zijn Gears/Forza en Halo.
Dan heb je nog wel een Paar Ori and the Blind Forrest (Plus Sequel ) etc.
Sony, Heeft Tsushima/The Last of us Part II. En HZD II en Spider Man II zijn in ontwikkeling.
Naughty Dog is geloof ik ook met een nieuwe IP bezig.
Days Gone/Dreams en nog een tal andere Exclusives op Current Gen.
Zou niet te veel fixen op Specs van/voor Next Gen.
Hmmm jaaaja.. ik zag je net wel, Trusty Side Kick.. beetje in het XBX topic rondhangen he..Donstil schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:43:
[...]
Tering he €499,- voor die hardware zou echt een steal zijn.
Volgens Bloomberg kost de PS5 ongeveer $450 om te produceren. Een verlies zullen ze pakken, maar enorm zal dat niet zijn. Kijk naar de campagne van Microsoft, die zijn gewoon erg agressief bezig. Een prijs van $499 lijkt me daarom ook vrij reëel. De PS5 gaat in dat geval ook $499 worden. Iedereen blij.poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:34:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 17-03-2020 18:58 ]
En wat kost de XBX om te maken?NotSoSteady schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:56:
[...]
Volgens Bloomberg kost de PS5 ongeveer $450 om te produceren. Een verlies zullen ze pakken, maar enorm zal dat niet zijn.
Geen idee, maar ik verwacht dat ze nagenoeg over dezelfde hardware zullen beschikken.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Want de PS5 zou niet premium kunnen zijn?rajackar schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:00:
De series X is waarschijnlijk het premium model en zal dus flink meer kunnen kosten dan het basis model Xbox en ps5.
https://www.bloomberg.com...price-due-to-costly-partsPeople within the PlayStation business unit said a key factor in deciding the ultimate PlayStation 5 retail price will be where Microsoft sets its price for the next-generation Xbox Series X. Microsoft is widely expected to hold that information back until the E3 gaming expo in Los Angeles in June.
[ Voor 50% gewijzigd door NotSoSteady op 17-03-2020 19:05 ]
Haha ja mijn keuze is nog niet gemaakt hoor.poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:51:
[...]
Hmmm jaaaja.. ik zag je net wel, Trusty Side Kick.. beetje in het XBX topic rondhangen he..
Maar die 13 TF van de Ps5 gaan de doorslag wel geven morgen.
Ja er komen er twee in de series is het gerucht. Dit is de sterkste inderdaad.rajackar schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:00:
De series X is waarschijnlijk het premium model en zal dus flink meer kunnen kosten dan het basis model Xbox en ps5.
Vandaar ook dat vele/sommige in twee Playstations op launch geloven. Want een enkele console met alleen deze specs zet je haast niet interessant geprijsd in de markt.
[ Voor 42% gewijzigd door Donstil op 17-03-2020 19:08 ]
Ja dat is zo.. maar toch (ik ben geen marketing genius) misschien zijn de kosten om een tweede console te maken wel hoger dan het verlies wat ze kunnen nemen op de XBX als ze die heel goed koop met een beetje verlies op de markt zetten?Donstil schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:06:
[...]
Want een enkele console met alleen deze specs zet je haast niet interessant geprijsd in de markt.
En trekken de ruime (extra daardoor) aantallen verkopen van de XBX dat ruimschoots weer goed?
Ja dat is zonder echte kostprijs lastig te zeggen, dit voor €499,- verkopen voelt niet als een “beetje verlies”. Dat voelt als veel meer.poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:17:
[...]
Ja dat is zo.. maar toch (ik ben geen marketing genius) misschien zijn de kosten om een tweede console te maken wel hoger dan het verlies wat ze kunnen nemen op de XBX als ze die heel goed koop met een beetje verlies op de markt zetten?
En trekken de ruime (extra daardoor) aantallen verkopen van de XBX dat ruimschoots weer goed?
Ja maar als het ze bij wijze van 100,- per stuk extra kost om een tweede console op de markt te brengen (naast productie, ook marketing etc etc), en ipv daarvan 200,- verlies pakken op de XSX, dan is het nog maar 100,- verlies in principe..Donstil schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:33:
[...]
Ja dat is zonder echte kostprijs lastig te zeggen, dit voor €499,- verkopen voelt niet als een “beetje verlies”. Dat voelt als veel meer.
En dan wordt het al een stuk aantrekkelijker.. vooral omdat je dan een shitload meer van de XSX gaat verkopen dan voor 600
Maar dan is een veelvoud van 200 natuurlijk al snel een hele hoop geld. Als dat verlies met 50% te verminderen is (in jouw voorbeeld dan ff) door een tweede console dan zal elke fabrikant dat doen verwacht ik.poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:42:
[...]
Ja maar als het ze bij wijze van 100,- per stuk extra kost om een tweede console op de markt te brengen (naast productie, ook marketing etc etc), en ipv daarvan 200,- verlies pakken op de XSX, dan is het nog maar 100,- verlies in principe..
En dan wordt het al een stuk aantrekkelijker.. vooral omdat je dan een shitload meer van de XSX gaat verkopen dan voor 600
Het is wel een kwestie van goeie marketing. Je wilt “the players” niet het idee geven dat er de beste PlayStation is en een mindere. Je moet ze het idee geven dat er een hele goeie is en een iets betere.
Zoals Samsung dat doet met S20 & S20Ultra, Apple met 11 en 11 Pro, OnePlus 7t & 7t pro en zo kan je nog wel even doorgaan ik elke product groep.
Ja precies.. maar zo werkt de psyche niet helemaal.. toch voel je je met je S6 toch altijd een beetje het lulletje naast een RS6Donstil schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:50:
[...]
Maar dan is een veelvoud van 200 natuurlijk al snel een hele hoop geld. Als dat verlies met 50% te verminderen is (in jouw voorbeeld dan ff) door een tweede console dan zal elke fabrikant dat doen verwacht ik.
Het is wel een kwestie van goeie marketing. Je wilt “the players” niet het idee geven dat er de beste PlayStation is en een mindere. Je moet ze het idee geven dat er een hele goeie is en een iets betere.
Zoals Samsung dat doet met S20 & S20Ultra, Apple met 11 en 11 Pro, OnePlus 7t & 7t pro en zo kan je nog wel even doorgaan ik elke product groep.
Daarom lijkt het me 'for the players' het beste als er gewoon eentje is
Behalve als je er op gokt dat een groot aantal gamers na een tijdje toch de mindere inwisselt voor de sterkere..
Mm dat denk ik niet. Ik ken het hogere auto segment goed en heb nog nooit iemand gesproken met die mening. Maar goed dat is een hele andere, totaal niet te vergelijken categorie.poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:59:
[...]
Ja precies.. maar zo werkt de psyche niet helemaal.. toch voel je je met je S6 toch altijd een beetje het lulletje naast een RS6
De “players” is niet een enkel hokje denk ik, daarom past meerdere consoles goed en heeft dat Sony met de Pro geen windeieren gelegd.
Ik heb de cijfers van de laatste jaren niet in mijn hoofd maar zover ik kan inschatten heeft ook de normale PS4 (of slim) het nog steeds meer dan prima gedaan nadat de Pro uitkwam.
Twee nieuwe consoles kunnen mede om die reden wat mij betreft daarom prima naast elkaar.
Edit; maar goed morgen weten we misschien meer.
Nu verwacht ik daar geen tweede model of prijs maar we kunnen aan de hardware waarschijnlijk wel een beetje de strategie afleiden.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 17-03-2020 20:14 ]
En ik durf ook wel te wedden dat hij niet over de 10.5 tflops is. En dat ze gaan voor prijs zo laag mogelijk. En dat ze inzetten op hun first party en wat andere features. Waarschijnlijk ps now verbetering of misschien zelfs ps now in ps plus abo. Dat soort dingen.
Op resetera doen ze vaak avatar bets. Iemand hier intresse in zo een weddenschap?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Avatar bets?v8power67 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:17:
Ik durf te wedden dat we geen 2 PlayStation consoles krijgen bij launch !
En ik durf ook wel te wedden dat hij niet over de 10.5 tflops is. En dat ze gaan voor prijs zo laag mogelijk. En dat ze inzetten op hun first party en wat andere features. Waarschijnlijk ps now verbetering of misschien zelfs ps now in ps plus abo. Dat soort dingen.
Op resetera doen ze vaak avatar bets. Iemand hier intresse in zo een weddenschap?
Ja zo doen ze dat op resetera. Je spreekt een weddenschap af, en de inzet is dat je voor de ander een avatar mag verzinnen als je wint. Vind wel geinig idee
Dan zijn de kosten van de hardware ook weer een stuk lager en kunnen ze er tegen die tijd een mooi prijsje op plakken
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik vraag me überhaupt af of ze meegaan in de teraflops hype en of ze die gaan noemen. Phil Spencer is een dude die volgens mij enorm veel op social en fora rondhangt en weet precies wat hij moet zeggen om de hardcore gamers te triggeren.
Cerny zal ongetwijfeld wel weer ergens een geheime pot saus overheen hebben geflikkerd.
Ik ga er ff voor zitten morgen. Compleet afgezonder, noise cancelling hoofdtelefoon op. Kom maar door.
Gewoon weer zo'n lightning persconferentie.. Iemand loopt naar de mic: "15 TeraFlops" .. en loopt weer wegbram1984 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:39:
@v8power67 @poor Leno Ja die avatar bets daar zijn echt hilarisch. Mensen zitten daar tot aan de release datum van de PS5 met een toiletpot als avatar opgescheept, haha.
Ik vraag me überhaupt af of ze meegaan in de teraflops hype en of ze die gaan noemen. Phil Spencer is een dude die volgens mij enorm veel op social en fora rondhangt en weet precies wat hij moet zeggen om de hardcore gamers te triggeren.
Cerny zal ongetwijfeld wel weer ergens een geheime pot saus overheen hebben geflikkerd.
Ik ga er ff voor zitten morgen. Compleet afgezonder, noise cancelling hoofdtelefoon op. Kom maar door.

Haha ja dat zou briljant zijn. Of de naam reveal van de controller.poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:40:
[...]
Gewoon weer zo'n lightning persconferentie.. Iemand loopt naar de mic: "15 TeraFlops" .. en loopt weer weg
"Ladies and gentleman, we present to you: DualShock 5"
*toont random plaatje van controller die net zo goed van de PS4 kan zijn"
"Stay tuned for more info in the upcoming months"
Maar nee, zonder gekheid: de Tweet spreekt over een "deep dive" in de PS5 tech, dus ik verwacht er wel wat van.
Edit: The thirst is real. De tweet die een aankonding aankondigt, heeft inmiddels een kleine 100.000 likes en 33.000 retweets. Gekkenhuis.
[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 17-03-2020 21:16 ]
Overigens verwacht ik geen spetterende show met meerdere trailers etc. Eerder een droog tech praatje zoals we die eerder van Cerny hebben gezien.
Tijdstip is ook redelijk gunstig, ik zit morgen om 5 uur klaar.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
https://wccftech.com/playstation-5-exciting-hardware/
En Billy Khan (Lead Engine Programmer @ id Software):I don't know how many teraflops (lol) the PS5 has, but this is the sentiment I've heard from several technical-minded folks. One told me it was "the most exciting hardware in 20 years." Will be fascinating to see how it stacks up to the impressive Xbox Series X specs
PS5 details will finally be made public tomorrow. My TLDR version - It’s awesome.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
I can confirm that this Cerny thing has been in the works for a bit. They had been planning to do a PS5 thing at GDC. Also, soon we'll have confirmation of what I've been saying all along -- that both of these machines are extremely powerful -- and then maybe everyone here will stop tagging me in all these dumb next-gen console rumor posts. Teraflops be damned
Nee dit is als reactie op het xbox nieuws toch !!11!! Sony is bang geworden en gooit nu een in 2 min gemaakte powerpoint presentatie online
Full pathfinding raytracing @ 30 fps. I am in!
GamiQ, de game notes app met game maps!
As a reminder, this is what Sony published last year regarding what they have said so far on PS5.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 17 maart 2020
Tomorrow's talk is regarding system architecture so we likely get more color and specifics on the light blue topics.
Given the drip feed of info, dark blue stuff comes later. pic.twitter.com/rd0c4b1NxV
Daarnaast nog maar even een indicatie hoe populair PlayStation is in vergelijking met de Xbox.
Xbox onthulling: 5,7K Retweets/26,1K Vind-ik-leuks
PS5 aankondiging van presentatie: 37K Retweet 110,5K Vind-ik-leuks
[ Voor 75% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 02:00 ]
Ooh gelukkig maar zegNotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 01:55:
Daarnaast nog maar even een indicatie hoe populair PlayStation is in vergelijking met de Xbox.
[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 18-03-2020 06:59 ]
Country RolloutNotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 01:55:
[Twitter]
[Afbeelding]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Laten we er vooral niet weer een console war topic van maken. Ik denk dat iedereen dit ondertussen wel weet.NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 01:55:
[Twitter]
[Afbeelding]
Er komt nadruk op het aantal TF's als het er meer zijn dan van MS, anders komt de focus te liggen op andere inventieve zaken en wellicht wel de "geheime pot saus" waar jij het over hebt.bram1984 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:39:
@v8power67 @poor Leno
Ik vraag me überhaupt af of ze meegaan in de teraflops hype en of ze die gaan noemen..
Ga em ook kijken, ben echt al tijden hyped voor de PS5. Mooi zo op m'n 32e, blij als een kind
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Jeetje, iedereen is wel weer overgevoelig. Ik heb zelf jaren op een Xbox gespeeld, vond het verschil vooral opvallend en het zal me een zorg zijn voor welk platform iemand kiest.bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:00:
[...]
Laten we er vooral niet weer een console war topic van maken. Ik denk dat iedereen dit ondertussen wel weet.
Oh ik niet hoor. Maar je ziet gelijk dat je mensen triggert die hier nooit komen. Die gaan dan weer een TR indienen en dan wordt alles weer op slot gegooid en verwijderd. Schieten we niks mee op.NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:26:
[...]
Jeetje, iedereen is wel weer overgevoelig. Ik heb zelf jaren op een Xbox gespeeld, vond het verschil vooral opvallend en het zal me een zorg zijn voor welk platform iemand kiest.
Tot nu toe hebben ze alleen in de VS en EU bekendgemaakt eind 2020 te lanceren. Ik durf verder niet te zeggen of het een officieel document van Sony is. Hij is een analist, dus zou ook best een document van een onderzoeksrapport kunnen zijn.NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 01:55:
[Twitter]
[Afbeelding]
Edit: er wordt wel gesproken over 'we' dus ik vermoed dat het wel een presentatie is geweest van Sony.
[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2020 08:37 ]
Wordt het ergens live uitgezondenChaoss schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:19:
Mooi dat er eindelijk nieuws komt, eerlijk gezecht regen mijn verwachting in. Als dit een presentatie is die eigenlijk op de GDC gegeven zou worden dan is het iig niet puur een reactie op Microsoft. Sowieso schud je niet in 1-2dagen een goede presentatie uit je mouw.
Overigens verwacht ik geen spetterende show met meerdere trailers etc. Eerder een droog tech praatje zoals we die eerder van Cerny hebben gezien.
Tijdstip is ook redelijk gunstig, ik zit morgen om 5 uur klaar.
Of het live is of dat er gewoon een video online komt is nog maar de vraag. Denk eigenlijk niet dat het een live uitzending wordt ik gok op een video.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Mijn poging:
CPU: 8x Zen 2 Cores at 3.2GHz SMT(3.6GHz with boost mode) 7nm
GPU: 13.3 TFLOPs, 52 CUs at 2GHz, Custom RDNA 2
Memory: 16GB GDDR6 @512GB/sec + 4 GB OS DDR4
Storage: 1TB custom NVMe SSD @3 GB/sec RAW (6GB/sec compressed)
Optical drive: 4K UHD Blu-ray
120 fps support
Ray-tracing technology
Dualshock 5 with biometrics
Helemaal met je eens op DS5 met biometrics na.Antigo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:21:
Laat ons de laatste uren voor reveal leuk maken en een gokje wagen op de specs die zullen worden aangekondigd.
Mijn poging:
120 fps support
Ray-tracing technology
zo leip zijn. Ik verwacht dat Sony zich op net wat minder tflopjes richt. Ik denk eerder 40 CU's (cf 5700XT) @ 2ghz. Zou goed moeten zijn voor 2.560 shaders * 2000 * 2 = 10,2TflopsAntigo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:21:
Laat ons de laatste uren voor reveal leuk maken en een gokje wagen op de specs die zullen worden aangekondigd.
Mijn poging:
120 fps support
Ray-tracing technology
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Jij hebt de "Coo, coo coo's" van de postduif gemist denk ik. Die wees op 52 CU'sHulleman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:28:
[...]
zo leip zijn. Ik verwacht dat Sony zich op net wat minder tflopjes richt. Ik denk eerder 40 CU's (cf 5700XT) @ 2ghz. Zou goed moeten zijn voor 2.560 shaders * 2000 * 2 = 10,2Tflops
Waarvan we verder niet weten wat daar van waar is. Tot nu speculatie dus.Kalder schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:31:
[...]
Jij hebt de "Coo, coo coo's" van de postduif gemist denk ik. Die wees op 52 CU's
Dat is nu wel een voordeel van geen live audience inderdaad. Als er een Q&A in zit moeten ze wel live natuurlijk maar die kans acht ik wel klein.Kalder schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:19:
[...]
Of het live is of dat er gewoon een video online komt is nog maar de vraag. Denk eigenlijk niet dat het een live uitzending wordt ik gok op een video.
Benieuwd of dit nu al damage control is OF we echt een top console gaan krijgen die nog meer te bieden heeft dan de concurrentie. Laten we hopen op het laatste.bram1984 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:09:
Interessante tweet van Jason Schreier dit, trouwens.
https://wccftech.com/playstation-5-exciting-hardware/
[...]
En Billy Khan (Lead Engine Programmer @ id Software):
[...]
Ik gok dat er 1 land in Azië ook wel meedoet met de releaseNotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:35:
[...]
Tot nu toe hebben ze alleen in de VS en EU bekendgemaakt eind 2020 te lanceren. Ik durf verder niet te zeggen of het een officieel document van Sony is. Hij is een analist, dus zou ook best een document van een onderzoeksrapport kunnen zijn.
Edit: er wordt wel gesproken over 'we' dus ik vermoed dat het wel een presentatie is geweest van Sony.
Ik weet natuurlijk ook niet of het waar is, maar mijn gevoel zegt van wel, waarom zou een developer het anders zo cryptisch verwerken in een brief. Zoveel moeite om een leugen de wereld in te helpen? Denk het niet...bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:35:
[...]
Waarvan we verder niet weten wat daar van waar is. Tot nu speculatie dus.
Ook de timing doet mij vermoeden dat het waar zou kunnen zijn (een week geleden ofzo gepost, en vandaag officieel meer info over de tech van de PS5)
[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 18-03-2020 09:46 ]
Hij heeft daarna aangegeven dat hij geen toegang heeft tot een devkit en dat het puur speculatie was op basis van de info die voor hem via via beschikbaar was.Kalder schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:44:
[...]
Ik weet natuurlijk ook niet of het waar is, maar mijn gevoel zegt van wel, waarom zou een developer het anders zo cryptisch verwerken in een brief. Zoveel moeite om een leugen de wereld in te helpen? Denk het niet...
Ook de timing doet mij vermoeden dat het waar zou kunnen zijn (een week geleden ofzo gepost, en vandaag officieel meer info over de tech van de PS5)
Sowieso de controller alvast met de haptic feedback.X-Fighter schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:36:
[...]
Benieuwd of dit nu al damage control is OF we echt een top console gaan krijgen die nog meer te bieden heeft dan de concurrentie. Laten we hopen op het laatste.
Wat we tot op heden gezien/gehoord hebben van oa concurrent is super tof maar is even heel oneerbiedig gezegd niet meer dan een spec bump, grafisch heel veel mooier, cpu veel sneller, ssd etc etc
Sony had het volgens mij oa over haptisch feedback en dat je het verschil tussen lopen/rijden op verschillende ondergronden bijv moet voelen in je controller(??)
Benieuwd wat Marky gaat vertellen
[ Voor 3% gewijzigd door BigF25 op 18-03-2020 09:52 ]
52 Coo's op 1750GHz
1TB SSD: 2,8GB Raw en 5,5GB Compressed. (En ik gok Samsung, iig voor een evt. externe)
GPU Mem: (16GB GDDR6, 380bit) 12GB 550GB/s + 4GB 350 GB/s + 2GB (Os)
Zen 2: 3,7GHz, 3,5 GHz MT

Ok dat wist ik dan weer niet, maar toch ga ik met @Antigo mee in de 13,3TFbram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:49:
[...]
Hij heeft daarna aangegeven dat hij geen toegang heeft tot een devkit en dat het puur speculatie was op basis van de info die voor hem via via beschikbaar was.
Te hoge verwachtingen vallen meestal tegen, maar om om die reden maar te hopen op iets minders dan 12,1TF gaat er bij mij niet in.
Zodat als het wel meer is, iedereen mindblown is en zo van ooo had ik echt niet verwacht.
Ik verwacht wel dat ze over de 12,1TF zitten in ieder geval. En als dat het geval is hoor je mij zeggen "Told ya so" en zo niet, even goed feest, next gen consoles gaan sowieso beesten van consoles worden.
Hier is toch niets nieuw aan? Dat bestaat toch al?bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:49:
[...]
Sowieso de controller alvast met de haptic feedback.
De DS4 heeft alleen rumble feedback, straks krijgen we adaptieve triggers, dus triggers waarvan de weerstand bepaald kan worden door de game.X-Fighter schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:00:
[...]
Hier is toch niets nieuw aan? Dat bestaat toch al?
Wat mij betreft wordt de console gelijk aan die van de xbox. Allebei even goed en sterk
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Geen idee of de Xbox Elite controller het heeft, maar out of the box is het nieuw. Je voelt nu dus bijvoorbeeld weerstand als je een boog spant, je voelt verschil tussen rijden/lopen door zand, modder, water, snelweg etc. Een hoop mensen verwarren dit met rumble triggers, maar dat is niets meer dan een trilfunctie in de triggers. Dit gaat even een stapje verder.X-Fighter schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:00:
[...]
Hier is toch niets nieuw aan? Dat bestaat toch al?
Ah joh laat 'm dan maar 0,01TF minder krachtig of krachtiger zijn. Wel een beetje leven in de brouwerij houden.I ColoSsuZz I schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:04:
Gaat het dan eindelijk gebeuren vanavond, de mods zullen het wel weer druk gaan krijgen na 17:00
Wat mij betreft wordt de console gelijk aan die van de xbox. Allebei even goed en sterk
[ Voor 28% gewijzigd door bram1984 op 18-03-2020 10:09 ]
En dan prijs tussen 400 en 450. Gezien ik verwacht dat xbox op 599 of hoger zit.
En dan de lagere spec xbox rond de 299.
Sony gaat balls out met first party lineup en daarmee gaan ze de nieuwe generatie in.
Mocht dit niet werken zullen we zeer snel een pro ps5 zien. Zo niet dan pro weer na jaar of 3. Sony heeft gezien dan race om snelste hardware niet zelfde oplevert als een console met een goede prijs.
Haha, ik zie beide kampen elkaar al wel weer in de haren vliegen over welke beter is of niet op Reddit bijvbram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:08:
Ah joh laat 'm dan maar 0,01TF minder krachtig of krachtiger zijn. Wel een beetje leven in de brouwerij houden.

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Right, ik kan volgen. Het is inderdaad meer als gewoon trilfuncties in de triggers, dit is meer immersive. Zeer coolbram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:08:
[...]
Geen idee of de Xbox Elite controller het heeft, maar out of the box is het nieuw. Je voelt nu dus bijvoorbeeld weerstand als je een boog spant, je voelt verschil tussen rijden/lopen door zand, modder, water, snelweg etc. Een hoop mensen verwarren dit met rumble triggers, maar dat is niets meer dan een trilfunctie in de triggers. Dit gaat even een stapje verder.

En daarna de tweaker die het goed voorspeld had de hemel in prijzen!NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:19:
Oh god we krijgen weer een shit storm van overbodige lijstjes op basis van helemaal niks. Laten we hopen dat Sony daadwerkelijk bekend gaat maken over hoeveel rekenkracht de PS5 beschikt.
Al is de Xbox qua hardware beter, ga ik alsnog voor de PS5.NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:19:
Oh god we krijgen weer een shit storm van overbodige lijstjes op basis van helemaal niks. Laten we hopen dat Sony daadwerkelijk bekend gaat maken over hoeveel rekenkracht de PS5 beschikt.
Waarom? Playstation, daarom....
Ik denk dat je het verschil in hardware tijdens het gamen echt niet gaat merken.
Graphics zullen niet ineens geweldig vs 8bit zijn tussen de 2 platforms.
Ik zie geen reden om na PS 1 tm 4 ineens over te stappen naar XBox.
Waar ik wel voor te porren ben, is niet een paar flops meer, maar wel bijvoorbeeld de controller en de interactie met de speler.
wijze woorden
Ja, inmiddels is bijna iedere optie genoemd dus het kan bijna niet anders dat hier een belangrijke 'insider' aanwezig is.Kalder schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:21:
[...]
En daarna de tweaker die het goed voorspeld had de hemel in prijzen!
Ik zie jou hier enorm aan vasthouden. Op basis waarvan eigenlijk? Die early Github leak? Relatief betrouwbare insiders hebben al min of meer gezegd dat dit een zeer vroege devkit betrof en ze hebben tevens aangegeven dat beide elkaar zeer weinig ontlopen. Dan denk ik zelf niet aan 9TF meer eerder aan 11 ofzo of minimaal 10.v8power67 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:15:
Ik voorzie een hoop teleurstelling qua verwachting. Ik gok rond de 9.5 tflops en ong zelfde cpu clocks als xbox. 16gb gddr6 maximale ram@ snel en dan 2 of 4gb ddr4 voor os. En een custom ssd die zeer snel is ! Als in mogelijk sneller dan concurrentie.
En dan prijs tussen 400 en 450. Gezien ik verwacht dat xbox op 599 of hoger zit.
En dan de lagere spec xbox rond de 299.
Sony gaat balls out met first party lineup en daarmee gaan ze de nieuwe generatie in.
Mocht dit niet werken zullen we zeer snel een pro ps5 zien. Zo niet dan pro weer na jaar of 3. Sony heeft gezien dan race om snelste hardware niet zelfde oplevert als een console met een goede prijs.
Vooropgesteld verwacht ik ook ook een minder krachtig systeem dan de Series X, maar wel hoger dan 9TF.
NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:19:
Oh god we krijgen weer een shit storm van overbodige lijstjes op basis van helemaal niks.

Verwijderd
Inderdaad, vooral de SSD en cpu zullen grote verandering mogelijk maken. Er zijn deze generatie mooie games verschenen, maar het heeft in mijn ogen qua gameplay wel een beetje stilgestaan.JeroenNietDoen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:28:
Whatever de specs ben ik wel van mening dat de leap groter is dan destijds toen we van PS3/X360 naar PS4/XBONE gingen. We gaan een volwassener product krijgen in de zin dat deze beter zal aansluiten bij de ervaring en tvs die mensen nu hebben. In de vorige generatie dipte je geregeld onder de 30fps, dat merkte je dan wel. Ik verwacht dat we de gameplay ervaring nu aan een waardige drempel zal voldoen.
Jij hebt ze straks gewoon beide. You know you want itVerwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:30:
Total backwards compatibility is waar ik op hoop, dat je alle PS spellen ooit erop kan spelen, zelfs PS Vita spellen. De enige reden dat ik nog twijfel tussen een PS5 en Series X is Microsoft Flight Simulator.
Ergens heb ik het gevoel dat ze er best iets onder gaan en kunnen zitten dan de XSX. Dat is niet zo'n ramp zolang ze het wel binnen de perken houden. De 11,5TF die je ook veel ziet lijkt mij prima en realistisch. 10,5TF zou nog kunnen maar dat zal echt de ondergrens moeten zijn om niet te veel terrein te verliezen vrees ik.
Als MS namelijk terrein wint, en blijkt dat cross-platformers beter presteren (lees: slechter bij PS5 door frame drops e.d.) dan kan het hard gaan, en kom je ook niet binnen 1-2 jaar met een pro versie op de markt.
De kans dat ze over de 12TF van MS heen walsen acht ik klein.
We gaan t zien, nog iets meer dan 6uurtjes geduld
MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro
Verwijderd
Daar ben ik een beetje van afgestapt. Ik had eerst een PS4 Pro en Xbox One X. Op een gegeven moment stond de Xbox One X alleen maar stof te happen, dus die heb ik verkocht. Ik denk dat ik nu alleen voor een PS5 ga en Microsoft Flight Simulator op mijn laptop ga spelen.poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:38:
[...]
Jij hebt ze straks gewoon beide. You know you want it
Verder zit je qua games sowieso bij PlayStation het beste. Iedereen wil hem hebben. De concurrentie kan roepen wat ze willen, maar niemand wil het horen. Dat PlayStation gehakt maakt van de concurrentie is al bekend voor de persconferentie gestart is.
Ach ja wil je dat niet dan heb je niet zo gek veel in een speculatie topic te zoeken natuurlijk.NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:19:
Voor de reddit /ps5 fans zal het weinig uitmaken. Maar om mij de switch te laten maken is dit inderdaad exact hoe ik er tegenaan kijk. Exclusives op een minder krachtige machine trekken me de grens niet over. Ik speel zo goed als alleen rockstar (achtige) games. De reden dat ik over wil is vooral de mogelijkheid van VR, en een net iets actievere online community hier op tweakers. (bijvoorbeeld bij GTA was dat verschil groot.)oviMivo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:44:
Ergens heb ik het gevoel dat ze er best iets onder gaan en kunnen zitten dan de XSX. Dat is niet zo'n ramp zolang ze het wel binnen de perken houden. De 11,5TF die je ook veel ziet lijkt mij prima en realistisch. 10,5TF zou nog kunnen maar dat zal echt de ondergrens moeten zijn om niet te veel terrein te verliezen vrees ik.
Maar ik wil ook wel de max uit mijn TV halen. En bij lager dan die 10 TF heb ik dat vertrouwen gewoon niet. (al is er dan een kans dat ik gewoon de aankoop uitstel tot GTA 6 uitkomt en ik wacht op DF video's om dan pas de beslissing te nemen.) Komt de PS op 11 of hoger, dan wordt het gewoon een pre order.
Op fora als hier en reddit lijkt het soms alsof ik een uitzondering ben. Maar als ik in mijn omgeving rondkijk zijn er wel echt veel meer mensen die helemaal nog geen keus gemaakt hebben en beide releases of iig meer info afwachten.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Gelukkig maak ik dat nog altijd zelf uit. Die lijstjes zijn door dezelfde mensen al tientallen keren geplaatst en op een gegeven moment is het in mijn ogen wel een keer mooi geweest. Het gaat bepaalde mensen hier vooral om het kunnen roepen 'zie je wel, ik had het goed'. Begint een beetje zielig te worden.Donstil schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:48:
[...]
Ach ja wil je dat niet dan heb je niet zo gek veel in een speculatie topic te zoeken natuurlijk.
Mwoah.BigF25 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:51:
Ik verwacht en hoop vooral op een unieke feature van Playstation.
Wat we tot op heden gezien/gehoord hebben van oa concurrent is super tof maar is even heel oneerbiedig gezegd niet meer dan een spec bump, grafisch heel veel mooier, cpu veel sneller, ssd etc etc
Sony had het volgens mij oa over haptisch feedback en dat je het verschil tussen lopen/rijden op verschillende ondergronden bijv moet voelen in je controller(??)
Benieuwd wat Marky gaat vertellen
We zien in de demo van Minecraft toch mooie pathtracing worden toegepast.
Ook de mogelijkheid om DXR snel om te zetten naar xbox series X geeft toch veel mogelijkheden om snel reeds uitgebrachte games te spelen met RT op XBOX.
Ook de machine learning om HDR toe te passen ziet er best indrukwekkend uit.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ach ja jij maakt dat net zo "gelukkig" zelf uit als dat mensen het zelf uitmaken dat ze die lijstjes plaatsen of willen vertellen dat ze het goed gegokt hadden.NotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:53:
[...]
Gelukkig maak ik dat nog altijd zelf uit. Die lijstjes zijn door dezelfde mensen al tientallen keren geplaatst en op een gegeven moment is het in mijn ogen wel een keer mooi geweest. Het gaat bepaalde mensen hier vooral om het kunnen roepen 'zie je wel, ik had het goed'. Begint een beetje zielig te worden.
Doet niets af aan mijn punt, wil je dat niet in een speculatie topic dan moet je wegblijven of het voor lief nemen.
Dit inderdaad, vrijwel iedereen waar ik mee speel kwam van de 360 en deed dat omdat de Ps4 er toen eerder was. Die zijn helemaal zo merktrouw niet als sommige hier, als een van de twee het voor elkaar krijgt om veel eerder, veel goedkoper, veel krachtiger of een combinatie daarvan te zijn dan zie ik er best weer wat overstappen.ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:51:
Op fora als hier en reddit lijkt het soms alsof ik een uitzondering ben. Maar als ik in mijn omgeving rondkijk zijn er wel echt veel meer mensen die helemaal nog geen keus gemaakt hebben en beide releases of iig meer info afwachten.
Sommige Exclusives zijn tof maar voor velen geen systemseller, dat bewijzen de verkoop aantallen van die games maar vooral ook van multiplatform games wel.
Ja dat vind ik ook nog steeds een groot gemis aan mijn Pro maar dat zal met de Ps5 wel goed zitten.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:45:
En een ultra HD blu-ray speler erin.
Dat is toch al een tijdje je standaard.
Je weet dat een PS4 Pro met 4TF al native 4K games doet en in andere situaties hele goede temporal reconstruction of checkerboarding toepast waarbij het verschil tijdens gameplay vrijwel niet te zien is met native 4K? Laat staat de Xbox One X die nog veel consistenter hogere resoluties haalt. Jij denk dat iets rond de 10TF moeite gaat hebben met 4K? En je denkt dat je verschil gaat zien tussen 10TF en 11TF? Je onderschat de kracht van de nieuwe consoles denk ik.ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:51:
[...]
Voor de reddit /ps5 fans zal het weinig uitmaken. Maar om mij de switch te laten maken is dit inderdaad exact hoe ik er tegenaan kijk. Exclusives op een minder krachtige machine trekken me de grens niet over. Ik speel zo goed als alleen rockstar (achtige) games. De reden dat ik over wil is vooral de mogelijkheid van VR, en een net iets actievere online community hier op tweakers. (bijvoorbeeld bij GTA was dat verschil groot.)
Maar ik wil ook wel de max uit mijn TV halen. En bij lager dan die 10 TF heb ik dat vertrouwen gewoon niet. (al is er dan een kans dat ik gewoon de aankoop uitstel tot GTA 6 uitkomt en ik wacht op DF video's om dan pas de beslissing te nemen.) Komt de PS op 11 of hoger, dan wordt het gewoon een pre order.
(Ik vond het verschil in RDR2 zichtbaar, en voor dat spel heb ik een last gen console gekocht
*en nu niet zeggen dat ik voorspel dat het 9 is he, dat is namelijk niet waar, ik verwacht 11+
[ Voor 38% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-03-2020 11:02 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik heb eens gekeken wat dat verschillen zouden zijn:oviMivo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:44:
10,5 -> Series X = +15%
11,5 -> Series X = + 5%
Als je dan kijkt naar de huidige gen:
OG One -> ps4 = +40%
One S -> ps4 = +31%
ps4 pro -> One X = +43%
10,5TF klinkt dus een stuk minder, maar in % ligt dat nog vrij dicht bij elkaar
Natuurlijk ga je dat zien, misschien niet aan het begin van de generatie maar later vast en zeker.ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:00:
Nee, ik denk dat je verschil kunt zien tussen 9* en 12. Dat is een verschil van 25 procent. En zoals ik zeg, waarschijnlijk wacht ik dan de DF video's en analyses af om te kunnen beoordelen of dat er uitkomt of meevalt.
Ik als hardware tweaker nerd vind t gewoon leuk om te doen, en verheug me dan ook op de specs en techNotSoSteady schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:53:
[...]
Het gaat bepaalde mensen hier vooral om het kunnen roepen 'zie je wel, ik had het goed'.
Ik vind dat ook een te groot verschil. Dat ga je zien en merken. Sony en Microsoft hebben echter toegang tot dezelfde roadmap van AMD en ik kan me het haast niet voorstellen dat het verschil zo groot zal zijn.ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:00:
Nee, ik denk dat je verschil kunt zien tussen 9* en 12. Dat is een verschil van 25 procent. En zoals ik zeg, waarschijnlijk wacht ik dan de DF video's en analyses af om te kunnen beoordelen of dat er uitkomt of meevalt.
(Ik vond het verschil in RDR2 zichtbaar, en voor dat spel heb ik een last gen console gekochtAnderen vonden dat verschil niet interessant. Prima, ik wel.)
*en nu niet zeggen dat ik voorspel dat het 9 is he, dat is namelijk niet waar, ik verwacht 11+
Verwijderd
Of is dat pas een voorbeeld van te hoge verwachtingen hebben
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
uchiha tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:07:
Laat toch iedereen lekker gamen waar die op wil gamen. Er is geen vergelijkingstopic en die hoeft er ook niet te komen. Misschien een uitdaging, maar zou het niet mooi zijn als in dit topic MS niet wordt genoemd en dat in het Xbox topic Sony niet genoemd wordt?
Of is dat pas een voorbeeld van te hoge verwachtingen hebben

PS4 Pro doet géén native 4k, is puur checkerboarding..bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:57:
[...]
Je weet dat een PS4 Pro met 4TF al native 4K games doet en in andere situaties hele goede temporal reconstruction of checkerboarding toepast waarbij het verschil tijdens gameplay vrijwel niet te zien is met native 4K? Laat staat de Xbox One X die nog veel consistenter hogere resoluties haalt. Jij denk dat iets rond de 10TF moeite gaat hebben met 4K? En je denkt dat je verschil gaat zien tussen 10TF en 11TF? Je onderschat de kracht van de nieuwe consoles denk ik.
En ja, het verschil in TF ga je echt wel merken als er meer dan 2 TF tussen zit!
Ben benieuwd naar de reveal vanavond! Hopelijk krijgen we het definitieve design te zien en een prijs te horen (al is dat laatste ijdele hoop).
Design ook wel een beetje schat ik zo inSegafreak83 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:09:
[...]
PS4 Pro doet géén native 4k, is puur checkerboarding..
En ja, het verschil in TF ga je echt wel merken als er meer dan 2 TF tussen zit!
Ben benieuwd naar de reveal vanavond! Hopelijk krijgen we het definitieve design te zien en een prijs te horen (al is dat laatste ijdele hoop).
Dat komt omdat de grafische stijl van de meeste Nintendo-games ook heel anders in vergelijking met games voor de PS4 en Xbox One.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:07:
Als ik zie wat een plezier je kan hebben met de Nintendo Switch in 1080p maakt mij de TF's helemaal niet zoveel uit. Het is leuk meegenomen als de PS5 meer TF's gaat krijgen, maar mij maakt die paar procent weinig uit.
Ik bedoel meer de combinatie.Anton.net schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:01:
[...]
Ik heb eens gekeken wat dat verschillen zouden zijn:
10,5 -> Series X = +15%
11,5 -> Series X = + 5%
Als je dan kijkt naar de huidige gen:
OG One -> ps4 = +40%
One S -> ps4 = +31%
ps4 pro -> One X = +43%
10,5TF klinkt dus een stuk minder, maar in % ligt dat nog vrij dicht bij elkaar
De PS4 is/was sterker dan de XO, maar tevens veel beter beschikbaar en goedkoper, mede daardoor werd ie veel beter verkocht en wordt dat automatisch het lead-platform.
Vervolgens zie je dat de games op XO ook echt minder presteerde en vaker problemen hadden. Voornamelijk de cross-platformers.
STEL dat MS door verschillende redenen nu weet om te draaien. En de XSX wordt het lead-platform, dan is er kans dat als je een verschil van ca. 2TF hebt in bepaalde situaties dat gaat merken. (Verwacht ik althans)
Mij maakt t voor de exclusives niet zove uit, die worden geproduceerd voor dat platform en mag je vanuit gaan dat dat goed werkt.
Maargoed we gaan het zien vanmiddag
MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro
Er zijn meer componenten die bepalen hoe snel een console is. En wat er uit te halen is.
Heel veel is ook afhankelijk van de SDK. Een slechte SDK die veel resources vreet is niet gewenst.
Dan kan PS5 wel 15TF hebben op papier. Maar schieten we er niets mee op.
Zie ook bv switch. Die is volgens mij vergelijkbaar met de 360.
Maar haalt in sommige remakes wel hogere resolutie dan de xbox destijds volgens mij.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dit topic is gesloten.
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.