Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 37 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.837 views

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hij heeft inmiddels ook gereageerd.
Anyway, to anybody reading this, I’m an indie developer, with connections. I have no direct access to equipment but second hand knowledge passed on from friends who I have worked with on things in the past.

Also, I like pizza, can’t stand football, and sometimes enjoy long walks at night. While I’m not sexually attracted to pigeons, there IS a point to them, as well as Mr Hopper.

I’m presenting my numbers and info in the only way I know how... by having some fun. And it’s great to see so many people have enjoyed the ride so far. Some if you are right. A lot of you are wrong. And some are just weird, but let’s not talk about those.

Edit: can I just add that it’s really quite funny to sit back and see certain people not believe the numbers. That’s cool and all, and it’s your god given right. But it’s blatantly obvious you don’t believe them because you see the TF count as slightly lower, and that’s not good enough for you Sony crazies. Yet refuse to see the actual bigger picture on display. Because if you did, you likely wouldn’t be crying. Just IMO. Peace.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:10:
Hij heeft inmiddels ook gereageerd.

[...]
Hmmmmm klinkt best geloofwaardig nog steeds :)

En als ie inderdaad rond de 11 zou zitten of ertegenaan, lekker boeiend.. Ik snap idd ook niet dat mensen daar het zo proberen te berekenen dat ie hoger dan de Xbox wordt.. Alsof je dat gaat merken.

Edit

Nieuwe post:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zes0laLlybM9Qkusa566fW6-Jq0=/800x/f/image/fWC0E1cwt7IlfdNT40f3hZfO.png?f=fotoalbum_large

Wtf goddamn pigeons, ik haat die vogels :(

[ Voor 27% gewijzigd door poor Leno op 11-03-2020 21:29 ]

• bram1984
poor Leno schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:26:
[...]

Hmmmmm klinkt best geloofwaardig nog steeds :)

En als ie inderdaad rond de 11 zou zitten of ertegenaan, lekker boeiend.. Ik snap idd ook niet dat mensen daar het zo proberen te berekenen dat ie hoger dan de Xbox wordt.. Alsof je dat gaat merken.
Precies. 11 of 13 maakt me echt geen fuck uit. Als 'ie met 11 € 100,- goedkoper wordt, dan liever dat. Laten we niet vergeten dat de PS4 1.nogwat is en de Pro 4TF.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:02
Teraflops is sowieso een arbitrair getalletje...

https://www.techradar.com/news/what-are-teraflops

[ Voor 66% gewijzigd door Geronimous op 11-03-2020 22:31 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Geronimous schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:40:
Teraflops is sowieso een arbitrair getalletje...
Ja maar t zegt wel iets over hoe goed/snel/veel je computer van iets kan verwerken.. Dus theoretisch, hoe meer TF, hoe grotere en 'mooiere' data dat je er tegenaan kunt gooien :)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:02
poor Leno schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:46:
[...]

Ja maar t zegt wel iets over hoe goed/snel/veel je computer van iets kan verwerken.. Dus theoretisch, hoe meer TF, hoe grotere en 'mooiere' data dat je er tegenaan kunt gooien :)
Ik snap het, het is een unit waarmee je snel en makkelijk kunt vergelijken. Het is niet zaligmakend...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Geronimous schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:31:
[...]

Ik snap het, het is een unit waarmee je snel en makkelijk kunt vergelijken. Het is niet zaligmakend...
Oh zeker niet. Het is zoals dat PK's lang niet alles over een auto zeggen :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

TF is net als GHz een getal.
Een getal wat ansicht zegt hoger is beter.
Maar ook weer niet.

Net als bij cpu's is de architectuur ook van belang.

Rdna(2) heeft al verbetering tov cdna.
Waardoor je met rdna met minder TF toch sneller bent dan met cdna.

Zowel Xbox als ps5 zijn gebaseerd op rdna2 met nog custom zaken er in.
Het verschil met 2 a 3 TF hoeft daarom ook nog niet veel te zeggen. Zeker omdat je ook nog moet kunnen ontwikkelen tegen dat ding.

Voor het zelfde geldt heeft Xbox 12TF maar is een draak.om.voor te ontwikkelen.
En PS5 maar 8 TF maar heel makkelijk voor te.ontwikkelen. en haal je dus makkelijker meer uit die 8TF.

Ik maak me absoluut geen zorgen over een TF war.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• bram1984
@DarkSide Voor zover we weten hebben beide dezelfde architectuur en is het relatief eenvoudig om voor te ontwikkelen. Overigens ga je een verschil tussen 8 en 12 wel zien, hoe moeilijk ontwikkelen voor die 12 ook mag zijn. Maar het wordt geen 8. Ik verwacht een getal tussen de 10 en de 13 met hier en daar nog een minimaal verschil in CPU en SSD/RAM. Het zal elkaar niet zo gek veel ontlopen, denk ik.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Laatste berichtje van O'dium op Neogaf:
(Trouwens Neogaf en ResetEra zijn in dikke oorlog met elkaar om wie de 'echte' leak heeft.. Het 9,2 TF kamp (Era) vs de 11+ TF van Gaf _O- )

GlassAwful I’ve spent a long time doing something that I enjoy, while also working other projects with other people that actually have released. I fail to see the connection? That’s like saying I can’t complete a jigsaw at home, because I professionally print them for others.

The two are not connected and you are reaching. Just for the record, my actual job right now is a teacher of special needs children and the vulnerable. However that doesn’t change the fact that over the years I have contributed to many different retail and indie titles.

(Also, just for the record, it’s not a multiplayer mod for quake 2. If you dig a little deeper you would see it’s an engine rewrite from the ground up, with advanced lighting, physics and audio, and shares more in common with later id tech, technology wise.)

TheThreadsThatBindUs no I did not say lockhart has to run 4k.Lockhart has to run 1080p content hypothetically. The pro did not. If you allowed the Pro to run games at 1080p using its full grunt, that would be a fair comparison.

Gamernyc78 the reason I’m stepping away for a while is simple, and during the night, I actually had that reason confirmed even more. While things were getting tougher than I would like last night, in the night I’ve had actual threats sent to me, people with no life, no clue and under some illusion that plastic boxes are life or death. I mean... that’s just sad, man. I’m still going to be posting on the forum, even here every so often, but I’m taking a step back. I stand by what I’ve said, and as I said to you all before, if it turns out bad info, i won’t be running off. I’m still here. You need to take a step back and see the bigger picture my friend, because when you get messages like I got last night that even include my daughter (twitter) then that’s a whoooooole different thing. But I’m still here, not running away like a bitch as you put in, which btw, is one of the reasons I’m no longer participating because people like you drive me mad.

Just be good to each other, believe what you want, but talk common sense with this stuff. I’ll pop back up every so often.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Beetje nieuws van de gecancellede E3.. (Of het voor de PS4 of 5 zal zijn?)

Warner Bros. Games was reportedly planning to reveal new Harry Potter and Batman games at E3 2020

Een nieuwe (goede) Harry Potter game lijkt me leuk :)

Er was al een leak van in 1918, maar de footage was al snel overal verwijderd.. dit gifje is het enige wat er nog van is..

[Video: https://thumbs.gfycat.com/SpiritedDearFeline-mobile.mp4]

"Set in the 19th Century (1800s) Wizarding World, this 3rd person open-world action RPG game centers around your character with unique abilities who has earned a late acceptance to Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. You are a newly arrived 5th year student to Hogwarts that demonstrates a latent gift for magic with a unique ability to track and identify remnants of a potent ancient power.

Upon arrival, strange events begin to materialize In the Forbidden Forest and trouble begins to brew within the castle walls. Together with Professor Elezar Fig, you embark on a journey through both familiar and never before seen locations to bring to light the truth behind these mysterious occurrences.

On your quest you will craft potions, master new spells, and discover fantastical beasts. You will battle Dark Wizards, Goblins, and other supernatural enemies and uncover the truth about your destiny - the Fate of the Wizarding World lies in your hands.

FEATURES:

- Journey to Hogwarts to become one of 8 different Wizard types
- Experience Hogwarts, make new friends, uncover new secrets, and change the fate of the Wizarding World.
- Experience a new magic system that creates countless possibilities to master magic.
- Freely explore the Wizarding World for the first time. Choose your house and friends at Hogwarts, and decide to pursue a path of good or evil.
- Create your own witch or wizard, and experience an all new story separate from the books or films."

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

@poor Leno Mijn god, sommigen hebben echt geen leven... Ook het nieuws dat Horizon Zero Dawn op de pc uitkomt werd niet door een ieder goed ontvangen...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:49:
@poor Leno Mijn god, sommigen hebben echt geen leven... Ook het nieuws dat Horizon Zero Dawn op de pc uitkomt werd niet door een ieder goed ontvangen...
Oh echt.. wtf is daar nou mis mee :?

Maar idd.. bedreigingen sturen naar iemand omdat ie een leak/voorspelling doet die niet overeenkomt met je eigen wensen.. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrQ-H5ehL7UqZ2yyilPBdSUt2ro=/800x/f/image/MVrWu2TUh9MZy5Nn6dGf9BIi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door poor Leno op 12-03-2020 09:56 ]

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:47:
[...]

Het is vooral resolutie. Je kan met 4TF nog steeds een game maken op een lagere resolutie die er mooier uitziet dan een 4K game op 6 of 8TF. Dan heb ik liever betere LOD/draw distance, hogere framerate, advanced texture streaming en een wereld met meer NPC's die meer levendig aanvoelt. Maar ieder z'n ding natuurlijk. ND is een mooi voorbeeld inderdaad. U4 is 1440p. Prima.
Toch niet alleen resolutie? Gaat toch ook over hoe gedetailleerd de wereld is? Hoe realistisch alles er uit ziet, dat komt toch puur van de GPU?

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
X-Fighter schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Toch niet alleen resolutie? Gaat toch ook over hoe gedetailleerd de wereld is? Hoe realistisch alles er uit ziet, dat komt toch puur van de GPU?
:)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

bram1984 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:51:
@DarkSide Voor zover we weten hebben beide dezelfde architectuur en is het relatief eenvoudig om voor te ontwikkelen. Overigens ga je een verschil tussen 8 en 12 wel zien, hoe moeilijk ontwikkelen voor die 12 ook mag zijn. Maar het wordt geen 8. Ik verwacht een getal tussen de 10 en de 13 met hier en daar nog een minimaal verschil in CPU en SSD/RAM. Het zal elkaar niet zo gek veel ontlopen, denk ik.
Ze draaien dan wel ZEN structuur. Maar geen idee hoe de SDK;s in elkaar zitten
Linux en Windows draaien ook op x86. Maar wat je op platform een maakt draait niet zomaar op platform 2.

Er is veel mogelijk met goede API's en SDK's etc. Om het maximale uit het platform te halen.
Dat is wat ik bedoel. Wie weet is de SDK en OS van Xbox wel een draak. En die van PS heel lean en mean (of andersom)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

PS5 Focus Is On 'Strong Narrative-Driven, Single-Player Games,' Says PlayStation Worldwide Studios Boss:

https://www.thegamepost.c...r-games-playstation-boss/

Maar dat zeggen ze bij elke nieuwe console. :+

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hé vandaag zijn we ook weer rond zie ik. Ook vandaag past dit weer:
Want van 12 TF kan je er 8 benutten maar je kunt er geen 12 van 8 benutten. De andere optimalisaties (SSD, CPU enz) staan daar los van, want die komen toch wel.

Ik heb in de file ook geen V8 nodig maar als ik eens wel de benen wil strekken is het des te leuker.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Interessant stukje op Neogaf:
I cannot verify this as fact. Only my Speculation based of conversations. I will explain my reasoning and why I have come to the conclusions that I have reached. So here we go.

I speculate the PS5 to be 11.5TF-12TF. 13 is a possibility slightly in my Opinion I will explain why.

It is rumored and I haven’t heard anything to counter the rumor as the time of me typing this. Is that Xbox Series X has more GDDR6 Memory Bandwidth. It’s GPU as of now is 12TF.
It take a lot of bandwidth and memory to fed and hold data for a GPU that high and also the CPU. It is also believed the memory bus of the Xbox Series X is larger then the PS5. Because of that I don’t think Higher TFlop count would be need. Because you would starve the GPU.

I believe because the The SSD On PS5 is rumored to have a higher bandwidth of 1GB higher transfer rate over The Xbox Series X you wouldn’t need higher GPU with a huge TFLOP count. Because you have an advantage with SSD Transfer rate. You can render and tile resource or mega texture ( What ever name you want to name it) data to the SSD. Which would lower the grunt work of your GPU and CPU. So you can get by with a lower clocked CPU and GPU.

With a lower clocked CPU and GPU. You create less thermals. Less heat means you can go with a smaller form factor.

Also when I say Devs say they are targeting 11TF doesn’t mean the console is only that. There is usually some overhead available that they use later in the optimization stage that they can leverage and polish up a game.

So in my Opinion that translates to PSV being around 11.5-12TF with 13 having a slight chance.

Now for the record no Dev has told me the exact TF count of the projected retail PSV.
Gebaseerd op het volgende:
Except that’s not what devs are telling me. The system is not 9.2TF. I would say it’s between 11.5-13TF...

In Fact had a Dev tell me in a message off site that a recent leak was 100% right with PS5. Just waiting on him to tell me which one.

For the record I can back what I’m saying up if Mod of War Mod of War wants to verify it. That I’m waiting on a response to which leak by a Dev.
Dus wie weten komen we dit weekend al dichterbij het de aantal TF's die de PS5 ZEKER zal hebben.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Recon24 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:16:

[...]

[...]

Dus wie weten komen we dit weekend al dichterbij het de aantal TF's die de PS5 ZEKER zal hebben.
Het enige dat ik gehoord heb is dat de devs zeggen dat beide consoles ongeveer even krachtig zullen zijn, maak me dus totaal geen zorgen meer over het aantal TF, zal wel goed komen denk ik dan.
Het enige waar ik me zorgen over maak is dat Corona roet in het eten gaat gooien en de release uitgesteld dient te worden, hoop van niet natuurlijk.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Donstil
  • Niet online
[b]Recon24 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:16Dus wie weten komen we dit weekend al dichterbij het de aantal TF's die de PS5 ZEKER zal hebben.
Ach ja. Vind toch “niemand boeiend hier” :+
Kalder schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:30:
[...]

Het enige dat ik gehoord heb is dat de devs zeggen dat beide consoles ongeveer even krachtig zullen zijn, maak me dus totaal geen zorgen meer over het aantal TF, zal wel goed komen denk ik dan.
Het enige waar ik me zorgen over maak is dat Corona roet in het eten gaat gooien en de release uitgesteld dient te worden, hoop van niet natuurlijk.
Fabrieken starten al weer op in China. Dagelijkse werkzaamheden lijken weer te lopen.

En het is nog een lange weg tot september (wanneer de productie vermoedelijk van start gaat). Dus dat komt wel goed, Corona als uitstel (/excuus) kan van tafel zo lijkt het nu.

Oftewel, aankondigen dat ding.

[ Voor 60% gewijzigd door Donstil op 14-03-2020 10:42 ]

• Kalder

Kalder

*snip* zie Topicwaarschuwing

[ Voor 113% gewijzigd door Geronimous op 14-03-2020 16:07 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Recon24 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:16:

[...]

[...]

Ik denk dat ("devs confirm correct leak") nog steeds dat het gaat om die waar we t van de week over hadden. Die gast met de 'pigeons coo coo'.. zie een aantal posts terug.. :)

• Recon24
poor Leno schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat ("devs confirm correct leak") nog steeds dat het gaat om die waar we t van de week over hadden. Die gast met de 'pigeons coo coo'.. zie een aantal posts terug.. :)
Dat of wat andere geruchten, maar uiteindelijk is 11.5 of whatever het is, naar mijn mening gewoon gelijk aan 12TF. Ze zullen in dat geval beide worden verkocht als 12TF consoles als ze zo dicht bij elkaar in de buurt zitten qua TF count. 12TF voor de Series X kan ook zomaar een afgerond getal zijn, terwijl hij daadwerkelijk misschien maar 11.8 is. 11.8TF bv of minder staat niet mooi zodra de marketing begint, dan wil je het afronden. Beide consoles zitten rond dit getal met als kans dat er nog wat overheen gegaan kan worden.

Hopelijk zien we wat meer hoe de andere hardware onderdelen in elkaar zitten en ram+SSD opbouw, want dit worden naar mijn mening grotere verschillen.

[ Voor 3% gewijzigd door Recon24 op 14-03-2020 11:21 ]

• Kalder

Kalder

Donstil schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:09:
[...]

Dat is een visie erop. Ik denk dat het ongeacht de specs ook voor de PlayStation bezitters wel belangrijk is, dat hebben we met de release van de Ps4 (die toen krachtiger was) wel gezien.

Voor mij maakt het niet zoveel uit. 90% van wat ik speel is multiplatform (zoals zovele) en dat ga ik doen op de krachtigste van de twee. Het gross waar ik
mee speel online ging eerder al van PS2 > 360 > Ps4 dus naar Series X zie ik daarom ook wel gebeuren. Ik hoef alleen niet weg, ben prima tevreden met mijn Ps4Pro (op de geluid productie na) dus als Sony de krachtigste console neer zou zetten is dat wel lekker makkelijk natuurlijk.

[...]

Eeuwige respect van @v8power67
Ja ik speel vooral single player games, en af en toe wat online racen, en wat betreft de single player games ben ik blij dat ik niet voor xbox ben gegaan. De enige Xbox (/PC) exclusive die ik wel eens zou willen proberen is "Quantum Break"... Voor de rest is er z.g.a. niets wat betreft goeie xbox/pc exclusive single player games die mij aanspreken.

• Donstil
  • Niet online
Kalder schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:20:
[...]

Ja ik speel vooral single player games, en af en toe wat online racen, en wat betreft de single player games ben ik blij dat ik niet voor xbox ben gegaan. De enige Xbox (/PC) exclusive die ik wel eens zou willen proberen is "Quantum Break"... Voor de rest is er z.g.a. niets wat betreft goeie single player games op Xbox die mij aanspreken.
Quantum Break Vond ik niet echt de moeite, Control was wel oké, die zit nu in PlayStation Now ook (als download).

• Kalder

Kalder

Donstil schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:24:
[...]

Quantum Break Vond ik niet echt de moeite, Control was wel oké, die zit nu in PlayStation Now ook (als download).
Ja ok, maar ik doelde meer op xbox/pc exclusives, ik heb geen xbox dus ik kan quantum break alleen op m'n outdated PC spelen, control kan ik op m'n PS4 spelen maar ik wacht met die game tot er een mooie aanbieding voorbij komt.

• Donstil
  • Niet online
Kalder schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Ja ok, maar ik doelde meer op xbox/pc exclusives, ik heb geen xbox dus ik kan quantum break alleen op m'n outdated PC spelen, control kan ik op m'n PS4 spelen maar ik wacht met die game tot er een mooie aanbieding voorbij komt.
Nou nu dus in PlayStation now, neem je een proef abonnementje en je speelt hem gratis :)
Betere aanbieding gaat er niet komen lijkt me.
poor Leno schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Mij boeit het eigenlijk geen ene biet. Of het nou PS5 10/11 vs de 12 van XB wordt.. dat ga je echt niet merken tijdens t gamen.
En dan nog.. allebei de consoles gaan games perfect kunnen afspelen :)

En nogmaals, iets meer TF's zegt niet zo heel veel over hoe het uiteindelijk gaat worden he..

Sony schijnt bijv. met de raytracing api van AMD aan de slag te gaan, en MS schijnt zn eigen versie daar van te hebben te hebben geknutseld..
Voor hetzelfde geld, is die veel minder geoptimaliseerd waardoor het verschil in TF's weer teniet gedaan wordt..

En misschien nog het belangrijkste.. Het PS eco-systeem en tevredenheid wat ik in de loop der jaren heb opgebouwd (bij wijze van) is me heel wat meer waard dan een paar extra reflectie streepjes in een plasje water op de grond ;)
Of we het niet zien wordt nog de vraag natuurlijk, net zoals het verschil tussen RT met AMD API of Microsoft eigen insteek. Vandaar dat het tof zou zijn als die aankondiging eens komt :) .

Voor een enkele TF zou ik ook snel “overstappen” overigens, verschil tussen PS4 en Xbox One zag ik bijvoorbeeld ook niet. Wordt het verschil echter groter (voor welke dan ook) dan zou ik wel twijfelen.

Eco-systeem is voor mij geen ding op dit gebied, DualShock4 vind ik een schijt ding en oude games speel ik toch maar zelden nog eens. Dat maakt de keuze dus wel een stuk makkelijker.

Maar goed zoals hierboven al staat, als de ps5 11,5 wordt noem je dat 12 en als de SeriesX 12,49 wordt dan noem je dat ook 12 en weten we nog niets 8)7

• Kalder

Kalder

Donstil schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:33:
[...]

Nou nu dus in PlayStation now, neem je een proef abonnementje en je speelt hem gratis :)
Betere aanbieding gaat er niet komen lijkt me.
Oh dat is wel cool ja, maar had je voor een proef abo van PS Now geen creditcard nodig? Want die heb ik niet.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Recon24 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Dat of wat andere geruchten, maar uiteindelijk is 11.5 of whatever het is, naar mijn mening gewoon gelijk aan 12TF. Ze zullen in dat geval beide worden verkocht als 12TF consoles als ze zo dicht bij elkaar in de buurt zitten qua TF count. 12TF voor de Series X kan ook zomaar een afgerond getal zijn, terwijl hij daadwerkelijk misschien maar 11.8 is. 11.8TF bv of minder staat niet mooi zodra de marketing begint, dan wil je het afronden. Beide consoles zitten rond dit getal met als kans dat er nog wat overheen gegaan kan worden.

Hopelijk zien we wat meer hoe de andere hardware onderdelen in elkaar zitten en ram+SSD opbouw, want dit worden naar mijn mening grotere verschillen.
Dus 12.5 is ook gelijk aan 12 neem ik aan? :p

• Donstil
  • Niet online
Kalder schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Oh dat is wel cool ja, maar had je voor een proef abo van PS Now geen creditcard nodig? Want die heb ik niet.
Ooh dat durf ik je niet te zeggen maar dat zie je snel genoeg natuurlijk.
uchiha tijntje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Dus 12.5 is ook gelijk aan 12 neem ik aan? :p
Nee 12,5 is 13 :)

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 14-03-2020 11:37 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het op zich wel een aardige tactiek. Gooi 20 verschillende specs rond als geruchten. Laat devs zeggen "de goede zit er wel bij" en het internet is weer even bezig om te bedenken welke dat dan zou moeten zijn :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Nee, je rondt het wel af naar 10'en ;)

Dus 11,52 wordt 11,5, 12,59 wordt 12,6 etc

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Nee, je rondt het wel af naar 10'en ;)

Dus 11,52 wordt 11,5, 12,59 wordt 12,6 etc
Jawel maar in het voorbeeld hierboven niet, vandaar :) .
Martinspire schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:43:
Ik vind het op zich wel een aardige tactiek. Gooi 20 verschillende specs rond als geruchten. Laat devs zeggen "de goede zit er wel bij" en het internet is weer even bezig om te bedenken welke dat dan zou moeten zijn :+
Ja precies en als het de laagste is dan hebben de fans liefhebbers er inmiddels al een excuus voor bedacht ook :)

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:49:

Ja precies en als het de laagste is dan hebben de fans liefhebbers er al een excuus voor bedacht ook :)
Ach ik heb geen excuus nodig hoor :D

In het echt trekt een Audi RS6 mij er bij een stoplicht er ook nét uit :>

(als ik bij t volgende stoplicht al begin, en ook door rood rij..)

-

[ Voor 13% gewijzigd door poor Leno op 14-03-2020 12:03 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Waar maken we ons druk om. Wij hebben sowieso de beste games en mischien de krachtigste console qua TF of misschien niet. Maar de games gaan hoe dan ook minstens zo mooi worden als op de xbox.

Ik zeg win-win voor Playstation fans... Mits dat ding ooooooit nog aangekondigd wordt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:57:
[...]

Ach ik heb geen excuus nodig hoor :D

In het echt trekt een Audi RS6 mij er bij een stoplicht er ook nét uit :>

(als ik bij t volgende stoplicht al begin, en ook door rood rij..)

-
Ja daar ga je al :)

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Achja, soms moet je je verlies gewoon accepteren. Ik ben daar vrij goed in, al zeg ik t zelf :> O-)

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:05:
[...]

Achja, soms moet je je verlies gewoon accepteren. Ik ben daar vrij goed in, al zeg ik t zelf :> O-)
Ja als het nodig is is het nodig maar dat is gelukkig is het niet altijd nodig.

Ik ben daar overigens niet goed in, haat het om met minder genoegen te moeten nemen als de reden externe factoren zijn.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Overigens denk ik niet dat we de komende weken een aankondiging krijgen. Veel te veel gedoe rondom corona en dat overstelpt (logischerwijs) het nieuws. Als playstation een aankondiging doet willen ze zoveel mogelijk media bereiken en is dit dus niet het juiste moment. Een aankondiging gaat IMHO nog minstens 1-2maand duren mits het corona virus dan enigsinds onder controle is.

• Donstil
  • Niet online
Ik begreep hier eerder dat een aankondiging op stream makkelijk “tientallen miljoenen” views kan pakken.
Dat lijkt mij daarom niet echt afhangen van het Corona virus in het westen.

Niet dat ik een aankondiging verwacht hoor, dat is nog veel te vroeg voor de release in 2021

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 14-03-2020 12:15 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Donstil schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:15:
Ik begreep hier eerder dat een aankondiging op stream makkelijk “tientallen miljoenen” views kan pakken.
Dat lijkt mij zeer zeker wel. Al het nieuws gaat non-stop over Corona, een aankondiging van een spelcomputer gaat totaal wegvallen.

The devil is in the details.

• Donstil
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:17:
[...]

Dat lijkt mij zeer zeker wel. Al het nieuws gaat non-stop over Corona, een aankondiging van een spelcomputer gaat totaal wegvallen.
Ik zie anders in mijn tech/game bubbel (daarbuiten volg ik niet zo) nog voldoende nieuws komen.
Kijk bijvoorbeeld de frontpage hier, gisteren 20 artikelen en maar 4 over of gerelateerd aan het virus.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Donstil schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:20:
[...]

Ik zie anders in mijn tech/game bubbel (daarbuiten volg ik niet zo) nog voldoende nieuws komen.
Kijk bijvoorbeeld de frontpage hier, gisteren 20 artikelen en maar 4 over of gerelateerd aan het virus.
Dan heb je vast ook meegekregen dat er al allerlei games en beurzen uitgesteld zijn. Dat zal voor een PS5-aankondiging niet anders zijn.

Either way, jij denkt van niet, ik denk van wel, let's agree to disagree.

The devil is in the details.

• Donstil
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:23:
[...]

Dan heb je vast ook meegekregen dat er allerlei games en beurzen al uitgesteld zijn. Dat zal voor een PS5-aankondiging niet anders zijn.

Either way, jij denkt van niet, ik denk van wel, let's agree to disagree.
Games heb ik even gemist maar beurzen heb ik inderdaad voorbij zien komen. Vandaar ook een stream, Nintendo direct achting ding. Dat kan je gewoon opnemen en uitzenden, dat vonden velen hier een goed idee toen bekend werd dat Sony niet naar de toen nog niet afgezegde E3 kwam.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 14-03-2020 12:27 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:08:
[...]
Ik ben daar overigens niet goed in, haat het om met minder genoegen te moeten nemen als de reden externe factoren zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/3skdqg.jpg

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
Dit is toch het ideale moment voor Sony. Iedereen zit thuis met voldoende wc-papier om de komende 10 jaar non-stop te kunnen gamen. :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
De PS4 aankondigng haalde destijds ook het journaal, de mainstream media bereiken lijkt me veel belangrijker dan de tech bubble waarin bijna iedereen toch al een keuze heeft gemaakt.

• Donstil
  • Niet online
“For the players”, maar geen idee of die nog het journaal kijken, ik zou gokken dat die veel meer op YouTube en twitch rondhangen.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 21:47
NotSoSteady schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:27:
Dit is toch het ideale moment voor Sony. Iedereen zit thuis met voldoende wc-papier om de komende 10 jaar non-stop te kunnen gamen. :+
Komende 10 jaar komen we van de mummies niet af tijdens carneval.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
Chaoss schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:11:
Overigens denk ik niet dat we de komende weken een aankondiging krijgen. Veel te veel gedoe rondom corona en dat overstelpt (logischerwijs) het nieuws. Als playstation een aankondiging doet willen ze zoveel mogelijk media bereiken en is dit dus niet het juiste moment. Een aankondiging gaat IMHO nog minstens 1-2maand duren mits het corona virus dan enigsinds onder controle is.
Ik schat zo in dat dit ook nooit de planning is geweest. Ik blijf bij juni/juli. Eerst TLoU2 maximaal hypen en verkopen.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:20

Major_ton

Shoot!

Donstil schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:35:
“For the players”, maar geen idee of die nog het journaal kijken, ik zou gokken dat die veel meer op YouTube en twitch rondhangen.
Het journaal en de kranten zijn nog steeds goede mediums om algemene awareness te creëren. Veel ouders en opa's en oma's horen en lezen dan iets over dat ene item waar de (klein)kinderen zo verzot op zijn en het telkens over hebben. Wij zijn maar een klein deel van de totale doelgroep.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Donstil
  • Niet online
Major_ton schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:59:
[...]

Het journaal en de kranten zijn nog steeds goede mediums om algemene awareness te creëren. Veel ouders en opa's en oma's horen en lezen dan iets over dat ene item waar de (klein)kinderen zo verzot op zijn en het telkens over hebben. Wij zijn maar een klein deel van de totale doelgroep.
Ja dat begrijp ik maar dat lijkt mij niet de doelgroep van de console op launch of nog "dit jaar".
Dat is eerder een groep die veel later pas interessant wordt, dan is dat ene nieuws item allang weg gezakt en is het alleen nog maar het "gezeur" van de kids die tellen.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Amaze86 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Komende 10 jaar komen we van de mummies niet af tijdens carneval.

:>

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 13:02
Ik hoop zoooooooo dat de volgende generatie consoles een grotere draw distance hebben.
Ik speel nioh en en ik zie letterlijk kaarsen 20cm van mij af inrenderen.
Nu is nioh wel een geval apart, maar er zijn meer games die kleinere details heel laat inrenderen, denk hierbij aan schaduwen van palen/deuren/kisten/planten etc. Ik kan mij hier ontiegelijk aan ergeren.
Dragonquest 11, gemaakt in unreal 4, dus je verwacht wel wat, is 30fps en vind het nodig 3 meter verder op een schaduw te renderen van een brug, of bij kingdomhearts 3 (dezelfde engine) zie ik schaduwen onder een paar bladeren komen van ongeveer 2 meter afstand, loop ik 2 meter weg dan verdwijnen deze weer.

Echt onzin als je bedenkt dat de ps2 hier geen last van had (nu zit er ook minder detail in, maar ik neem minder schaduwen over op poppende schaduwen op elk moment van de dag)

Is allemaal wat lastig inschatten gezien we nog geen footage hebben van ps5/xbox 2 games, en corona gaat hier geen versnelling op geven ben ik bang.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Donstil schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:15:

Niet dat ik een aankondiging verwacht hoor, dat is nog veel te vroeg voor de release in 2021
Tuurlijk krijg je aandacht, maar ik verwacht ook pas iets als we over de bubbel van het virus heen zijn. Als alweer dingen langzaam open gaan. Nog niet iedereen aan het werk, beetje corona-nieuws-moe en zo. Nu dingen opnemen is gewoon onverantwoord als de regeringen aangeven dat mensen thuis moeten blijven. Daar krijg je geheid gezeik over.

Als indie-dev zou ik wel mn trailer de lucht in sturen, maar als consolepresentatie gaan we die de komende 2 maanden echt niet zien tot we over de bubbel heen zijn en het merendeel het virus al heeft gehad.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Martinspire schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:14:
[...]

Tuurlijk krijg je aandacht, maar ik verwacht ook pas iets als we over de bubbel van het virus heen zijn. Als alweer dingen langzaam open gaan. Nog niet iedereen aan het werk, beetje corona-nieuws-moe en zo. Nu dingen opnemen is gewoon onverantwoord als de regeringen aangeven dat mensen thuis moeten blijven. Daar krijg je geheid gezeik over.

Als indie-dev zou ik wel mn trailer de lucht in sturen, maar als consolepresentatie gaan we die de komende 2 maanden echt niet zien tot we over de bubbel heen zijn en het merendeel het virus al heeft gehad.
Nouja, aan de andere kant, zitten nu op t ogenblik meer mensen dan ooit met hun snufferd achter het internet en hebben behoefte aan ook eens wat vrolijk nieuws :D

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

poor Leno schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:19:
[...]

Nouja, aan de andere kant, zitten nu op t ogenblik meer mensen dan ooit met hun snufferd achter het internet en hebben behoefte aan ook eens wat vrolijk nieuws :D
https://reddit.com/r/upliftingnews ?

Of ben je meer van de https://www.reddit.com/r/wholesomemes/ ? :P

Al denk ik dat https://www.reddit.com/r/dankmemes/ hier beter past :+

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Haha, nee maar ik denk serieus echt niet dat de berichtgeving van een reveal van de PS5 ook maar 1 seconde eronder zou lijden :)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

poor Leno schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Haha, nee maar ik denk serieus echt niet dat de berichtgeving van een reveal van de PS5 ook maar 1 seconde eronder zou lijden :)
Onder de gamers en gamepers niet, maar als het in het avondnieuws komt, dan gaan de casuals er wel echt over zeuren hoor. Elke fortune 500 onderneming gaat nu helemaal niks naar buiten brengen als het niks met Corona te maken heeft. Het enige wat je nog van Sony gaat horen is dat ze (tijdelijk) kantoren en fabrieken sluiten.

• NotSoSteady
Martinspire schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:02:
[...]

Onder de gamers en gamepers niet, maar als het in het avondnieuws komt, dan gaan de casuals er wel echt over zeuren hoor. Elke fortune 500 onderneming gaat nu helemaal niks naar buiten brengen als het niks met Corona te maken heeft. Het enige wat je nog van Sony gaat horen is dat ze (tijdelijk) kantoren en fabrieken sluiten.
Sony gaat dit zolang mogelijk proberen uit te stellen. Ze zullen wel gek zijn om nu een online presentatie te doen van de PS5. Ik denk dat we binnen een maand weer een artikel kunnen verwachten met enkele nieuwe details en dat de daadwerkelijke presentatie pas ergens in juni of nog later zal plaatsvinden. Gezien de huidige situatie lijkt me dat uitstel ook gewoon een optie is geworden.

[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 15-03-2020 23:08 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
En dan zie je plots dit op Twitter staan! :X *O* omg omg omg omg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7S7LnBirs2a1UWqOYY-tYaa5pp0=/f/image/al5prmDVyd2aZNxEZDsWXzOT.png

En met kloppend hart op klikken..

..en gaat t over dat iedereen nu thuis op de PS zit }:|

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Aankondiging hoef je niet te verwachten nu. Het hele nieuwscircus draait alleen maar om Corona. Indien je nu iets nieuws te melden hebt wat echt geld moet gaan opleveren wordt het gewoon niet uitgezonden op het nieuws. Ik ga er serieus van uit dat er een uitstel komt van zowel Microsoft als Sony. De marketing voor beide machines loopt een beetje in de soep zo.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Oxigeon schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:52:
Aankondiging hoef je niet te verwachten nu. Het hele nieuwscircus draait alleen maar om Corona. Indien je nu iets nieuws te melden hebt wat echt geld moet gaan opleveren wordt het gewoon niet uitgezonden op het nieuws. Ik ga er serieus van uit dat er een uitstel komt van zowel Microsoft als Sony. De marketing voor beide machines loopt een beetje in de soep zo.
En Microsoft kondigt de xbox series x specs aan. Vage actie maar het gebeurd dus wel.
Misschien dat Sony nu toch ook eens over de brug komt.

[ Voor 4% gewijzigd door rajackar op 16-03-2020 14:29 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyPiExsoy6Jit2Mv6lIbby_JWKY=/f/image/dOW1GdRtxV6QxmzOYX7XvmYq.png

Zag die voorbij komen, maar dat is wel een beetje het gevoel wat je krijgt nu. Aan de ene kant Microsoft die alles wat ze weten delen, met een Sony wat op zijn handen blijft zitten. Geen idee wat de betere strategie is hoor, maar moet zeggen dat het vrijgeven van informatie zoals Xbox dat doet wel erg prettig is eigenlijk. Misschien ook geholpen door het annuleren van alle events, dat kan ook natuurlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Recon24
Ik gok 13TF voor de PS5 :P.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Nvm... :+

[ Voor 95% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-03-2020 15:07 ]

• Donstil
  • Niet online
Wel 12,x dan he, dat noemen ze marketing technisch dan 13 begreep ik :+

• Recon24
Well, de gene die deze specs goed had sinds december (Tommy Fisher) op Gaf over de Series X, had de PS5 specs op 13.3TF zitten.

Er worden al insiders gebanned die er namelijk compleet naast zaten over de Series X en hij was de enige die een aantal features van de Series X goed had.

Dus hij is de enige credible source op dit moment die de PS5 specs dan ook zou hebben.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Recon24 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:28:
[...]

Well, de gene die deze specs goed had sinds december (Tommy Fisher) op Gaf over de Series X, had de PS5 specs op 13.3TF zitten.

Er worden al insiders gebanned die er namelijk compleet naast zaten over de Series X en hij was de enige die een aantal features van de Series X goed had.

Dus hij is de enige credible source op dit moment die de PS5 specs dan ook zou hebben.
Is dat deze Tommy Fisher?

https://www.neogaf.com/th...8/page-389#post-256304131

Die is gebanned?

Die leaks kun je in mijn optiek voorlopig het beste vergelijken met de stelling van de eindeloos typende apen.

Wikipedia: Stelling van de eindeloos typende apen

Uiteindelijk schrijft er 1tje shakespeare..

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-03-2020 15:39 ]

• Recon24
uchiha tijntje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:34:
[...]

Die is gebanned?

Die leaks kun je in mijn optiek voorlopig het beste vergelijken met de stelling van de eindeloos typende apen.

Klopt idd, hij was ook gebanned, maar daar praat men nu dus over. Hij was de enige die de specs en features correct had.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Recon24 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:41:
[...]

Klopt idd, hij was ook gebanned, maar daar praat men nu dus over. Hij was de enige die de specs en features correct had.
Misschien wordt die dan wel geunbanned als Sony met zijn specs komt en hij het goed heeft :P

@poor Leno Zie ander topic ;)

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-03-2020 15:57 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
rajackar schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:29:
[...]

En Microsoft kondigt de xbox series x specs aan.
Huh wut :?

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hier, dat zei ik toch! Dat het ze niet gaat boeien ivm. het C-nieuws :D

Nu móet Sony wel :'(

En ik denk echt dat t rond de 11 wordt en geen 13.3.

[ Voor 37% gewijzigd door poor Leno op 16-03-2020 16:05 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 21:47
Sony heeft geen haast,we moeten nog 2 ps4 toppers kopen :)

Kijk ms die heeft niks meer om over te praten,dus komen ze nu al met nieuws over de nieuwe console.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
11, 12 of 13 maakt weinig uit, daarmee kun je niet echt boven de ander uitspringen of minder presteren. Pas bij het lek van 9.2 gaat het lastiger worden om bij gelijkwaardige opzet ook een gelijkwaardig resultaat te krijgen. Maar ik geloof zelf niet echt in het lek van 9. Best kans dat die in een van de eerdere devkits zat, maar ik denk dat ze nu gewoon strak in de buurt gaan komen van de 12.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• NotSoSteady
uchiha tijntje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:34:
[...]

Die is gebanned?

Zou in dit topic ook niet verkeerd zijn om alleen informatie van goed geïnformeerde bronnen te publiceren: Wired, Digital Foundry, Bloomberg en ga zo maar door. Ik kan dat gezever over teraflops niet meer zien. Eerst stond het hier vast dat het absoluut 9 terfalops zou worden, daarna laat iemand een scheet op 4chan en staat het vast dat het 13 teraflops gaat worden. :+

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 16-03-2020 16:17 ]

• Donstil
  • Niet online
Ik geloof er eigenlijk helemaal niets van dat Sony er nog eens 1,3 TF (10% dus) boven zit.
Dat is voor mij wel eerst zien dan geloven. Buiten het feit dat de Ps5 dan natuurlijk wel serieus duur gaat worden.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Wel een saillant detail.. de XB werkt (naast intern) met 'storage expansions'.. dus van die SSD cartridges. Zo te zien speciale ook nog :X ($$$)

En dan zou t maar zo kunnen dat Sony dat ook gaat doen (zie eerdere leaks/plaatje van Sony cartridges)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbyttlxkeJQn03DMJNq_1CKYKpI=/f/image/dzRV2E0wtoCFZKwUTpP9vBtG.png

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:38

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ja zat erin met nieuwe ssd's erin moet externe opslag ook mega snel zijn anders is het weer een bottleneck.
Maar ik trap niet in die speciale cartridge prijzen als ze gaan doen wat je ervan verwacht qua prijs. Dan maar genoegen nemen met de 1tb intern. Met huidige snelheden qua downloaden op psn doe ik 10x liever elke keer opnieuwe downloaden, dan overpriced cartridges kopen..
Plus zodra gt7 uitkomt speel ik hoogstwaarschijnlijk alleen maar die game.

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 16-03-2020 16:32 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
v8power67 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:31:
Ja zat erin met nieuwe ssd's erin moet externe opslag ook mega snel zijn anders is het weer een bottleneck.
Maar ik trap niet in die speciale cartridge prijzen als ze gaan doen wat je ervan verwacht qua prijs. Dan maar genoegen nemen met de 1tb intern. Met huidige snelheden qua downloaden op psn doe ik 10x liever elke keer opnieuwe downloaden, dan overpriced cartridges kopen..
Plus zodra gt7 uitkomt speel ik hoogstwaarschijnlijk alleen maar die game.
Als ik een kleine aanpassing mag doen ga ik helemaal mee: gt7 GTA6 :P

Maar inderdaad, best kans dat ze dan 200-300 euro willen hebben voor zo een 1TB uitbreiding, dat is me echt veel te gek.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• bram1984
poor Leno schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:03:
Hier, dat zei ik toch! Dat het ze niet gaat boeien ivm. het C-nieuws :D

Nu móet Sony wel :'(

En ik denk echt dat t rond de 11 wordt en geen 13.3.
Nu moet Sony wel? :+

Sony moet helemaal niks en is marktleider. Die laten zich echt niet uit de tent lokken. Houd er nu maar rekening mee dat we niks gaan horen tot ná de release van The Last of Us II. Los van dat dit logisch zou zijn, kan het dan alleen maar meevallen.

• NotSoSteady
poor Leno schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:25:
Wel een saillant detail.. de XB werkt (naast intern) met 'storage expansions'.. dus van die SSD cartridges. Zo te zien speciale ook nog :X ($$$)

En dan zou t maar zo kunnen dat Sony dat ook gaat doen (zie eerdere leaks/plaatje van Sony cartridges)

[Afbeelding]
Voor de duizendste keer. Dat waren cartridges voor de Sony TOIO, niet voor de PS5.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.segmentnext.com/wp-content/uploads/2019/11/Screenshot_1-600x338.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 16-03-2020 16:56 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
NotSoSteady schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:54:
[...]

Voor de duizendste keer. Dat waren cartridges voor de Sony TOIO, niet voor de PS5.

[Afbeelding]
Jahaa dat weet ik. :O

Maar als je dit zo ziet, zou het me niet verbazen als ze OOK voor een PS5 komen/zijn te gebruiken. (of iets soortgelijks) Daar is nog niets over bekend, dus daar kun je niets over zeggen.
Voor zover jij weet, kan Sony een eco-systeem aan het maken zijn, waarbij dat soort dingen gewoon uitwisselbaar zijn.

• NotSoSteady
poor Leno schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:59:
[...]

Jahaa dat weet ik. :O

Maar als je dit zo ziet, zou het me niet verbazen als ze OOK voor een PS5 komen/zijn te gebruiken. (of iets soortgelijks) Daar is nog niets over bekend, dus daar kun je niets over zeggen.
Voor zover jij weet, kan Sony een eco-systeem aan het maken zijn, waarbij dat soort dingen gewoon uitwisselbaar zijn.
Yeah right. 8)7 Zo kun je alles wel aan de PS5 linken. ;w

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 16-03-2020 17:02 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ja maar waarom niet? De tech is er (zie TOIO) en XB doet het nu ook.. Dus het zou kunnen. (En daarbij zie ik niet waarom een TOIO in godsnaam cartridges van 3TB nodig heeft, zoals de plaatjes lieten zien..)

Maar goed, het zou me iig niet zo verbazen, nu ik de XB zie :)

• NotSoSteady
poor Leno schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:04:
[...]

Ja maar waarom niet? De tech is er (zie TOIO) en XB doet het nu ook.. Dus het zou kunnen. (En daarbij zie ik niet waarom een TOIO in godsnaam cartridges van 3TB nodig heeft, zoals de plaatjes lieten zien..)

Maar goed, het zou me iig niet zo verbazen, nu ik de XB zie :)
Dat waren niets meer dan zelfgemaakte renders van LetsGoDigital gebaseerd op een patent. Die cartridges met 3TB bestaan helemaal niet.

https://nl.letsgodigital....ny-cartridge-ps5-console/

Afbeeldingslocatie: https://cdn.gamersnet.nl/wp-content/uploads/2019/11/playstation-5-ssd-cartridge-4.jpg

Sony zal ongetwijfeld iets vergelijkbaars ontwikkelen, maar deze zijn het in ieder geval niet.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 16-03-2020 17:08 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
NotSoSteady schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:06:
[...]

Sony zal ongetwijfeld iets vergelijkbaars ontwikkelen.
En daar ging het me gewoon om.

Of het nu preciés die zijn, of wat anders. Hoogstwaarschijnlijk zullen ze dus met cartridges voor de 5 bezig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door poor Leno op 16-03-2020 17:15 ]

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:52:
[...]

Nu moet Sony wel? :+

Sony moet helemaal niks en is marktleider. Die laten zich echt niet uit de tent lokken. Houd er nu maar rekening mee dat we niks gaan horen tot ná de release van The Last of Us II. Los van dat dit logisch zou zijn, kan het dan alleen maar meevallen.
Ik weet niet meer waar maar dacht iets officieels gelezen te hebben over dat de onthulling van PS5 dezelfde strategy gebruikt als de onthulling van de PS4, de PS4 werd in februari aangekondigd, en werd pas in Juni revealed en kwam vervolgens uit in november. De PS5 is ook rond die tijd aangekondigd, dus ik verwacht eigenlijk ook dat het pas juni word voordat ze de PS5 revealen.
Zou leuk zijn als ze eens wat meer PS5 in-game gameplay beelden zouden laten zien in de tussentijd, dat Godfall trailertje vond ik nogal magertjes eigenlijk.

• Donstil
  • Niet online
Kalder schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:53:
[...]

Ik weet niet meer waar maar dacht iets officieels gelezen te hebben over dat de onthulling van PS5 dezelfde strategy gebruikt als de onthulling van de PS4, de PS4 werd in februari aangekondigd, en werd pas in Juni revealed en kwam vervolgens uit in november. De PS5 is ook rond die tijd aangekondigd, dus ik verwacht eigenlijk ook dat het pas juni word voordat ze de PS5 revealen.
Zou leuk zijn als ze eens wat meer PS5 in-game gameplay beelden zouden laten zien in de tussentijd, dat Godfall trailertje vond ik nogal magertjes eigenlijk.
Ps5 volgt niet de Ps4 als het hier op aankomt. De aankondiging van de Ps4 was in februari meer dan alleen de naam zoals we nu hebben.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Niet helemaal t juiste topic, plaats het dan gewoon niet

[ Voor 66% gewijzigd door Gropah op 16-03-2020 18:58 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
NotSoSteady schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:06:
[...]

Dat waren niets meer dan zelfgemaakte renders van LetsGoDigital gebaseerd op een patent. Die cartridges met 3TB bestaan helemaal niet.

https://nl.letsgodigital....ny-cartridge-ps5-console/

[Afbeelding]

Sony zal ongetwijfeld iets vergelijkbaars ontwikkelen, maar deze zijn het in ieder geval niet.
Het zou voor alle betrokken partijen een perfecte oplossing zijn. Dus alles behalve ondenkbaar. Laten we hopen dar deze renders sony op de juiste ideeën heeft gebracht.

• Kalder

Kalder

Donstil schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Ps5 volgt niet de Ps4 als het hier op aankomt. De aankondiging van de Ps4 was in februari meer dan alleen de naam zoals we nu hebben.
De aankonding van de PS4 was inderdaad februari, maar toen is niet de console revealed, dat gebeurde pas in Juni

• Donstil
  • Niet online
Kalder schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:54:
[...]

De aankonding van de PS4 was inderdaad februari, maar toen is niet de console revealed, dat gebeurde pas in Juni
Maar wel veel meer dan alleen een logo kan ik mij herinneren.

• Kalder

Kalder

Donstil schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:56:
[...]

Maar wel veel meer dan alleen een logo kan ik mij herinneren.
We weten nu toch ook al veel meer dan alleen een logo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LK5A2ApMpCmol531NJP-7EBIqA=/800x/filters:strip_icc()/f/image/HRh6LR3solJsDFF7jUgYC3wO.jpg?f=fotoalbum_large

• bram1984
Stiekem gehoopt dat Rutte de reveal zou doen aan het einde van zijn toespraak. Helaas.

• Donstil
  • Niet online
Kalder schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:59:
[...]

We weten nu toch ook al veel meer dan alleen een logo?

[Afbeelding]
Ooh jeetje wat een info, “veel meer” inderdaad 8)7

Check dit anders even terug, dan snap je wat ik bedoel:

Punt is: Ps5 volgt niet het Ps4 aankondiging schema.

• Kalder

Kalder

Donstil schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:16:
[...]

Ooh jeetje wat een info, “veel meer” inderdaad 8)7

Check dit anders even terug, dan snap je wat ik bedoel:

[YouTube: Playstation 4 2013 Conference]

Punt is: Ps5 volgt niet het Ps4 aankondiging schema.
Een hoop marketing, en wat niets zeggende specificaties zoals x86 cpu, enhanced PC GPU, e.d.
Nu weten we ook al dat we RDNA2 en NAVI krijgen, vergelijkbare info dus.

Voor de rest wel allerlei game trailers, dat is het enige wat ik mis op dit moment. Maar dat stond al in mijn post die je als eerste gequote had

Misschien volgt het niet exact hetzelfde schema. Maar het lijkt er sterk op. M.u.v. gametrailers. Ik ga er in ieder geval niet van uit dat we voor juni een reveal krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 16-03-2020 19:48 ]

• Donstil
  • Niet online
Ik vind die game trailers juist wel boeiend. Dat gaan we er immers op spelen. Hoe dat ding er uitziet maakt me niet uit, verdwijnt toch in het tv meubel.

We zagen toen ook de vernieuwde controller. Ook wel een belangrijke vernieuwing.

Pagina: 1 ... 37 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.