GamiQ, de game notes app met game maps!
Als ze dit lanceren en er is geen instap model dan gaan heel veel kindjes en hun ouders huilen als ze de prijs zienAntigo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:47:
https://bgr.com/2020/03/0...tation-5-price-and-specs/
Voor wat het waard is. Indien dit waar is is het insta-buy voor me.
13.3TF Custom RDNA 2 GPU @ 1.7GHZ with 60 Compute Units
AMD Zen2 8 core @ 3.4 GHZ (Sony is working on boosting to 3.7GHZ)
RAM 16GB GDDR6 + 4GB DDR4
SSD@5.5GB/S @ 1TB
Dedicated RT and 3D Audio cores
565GB Bandwidth
Full digital backward compatibility with every
PlayStation console and handheld for a library of 1000’s of games on day 1
Enhanced Dual Shock 5 with haptic triggers, heartbeat monitors and built-in microphone
PlayStation AI assistant that allows you to change games create parties and more with voice commands
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dan gaan er sowieso veel mensen huilen, niet alleen kindjes.uchiha tijntje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:56:
[...]
Als ze dit lanceren en er is geen instap model dan gaan heel veel kindjes en hun ouders huilen als ze de prijs zien
Maar ik zeg bullshit. Alleen al vanwege full BC met alle voorgaande consoles.
Die willen gewon scoren.
€899,- For the Players.uchiha tijntje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:56:
[...]
Als ze dit lanceren en er is geen instap model dan gaan heel veel kindjes en hun ouders huilen als ze de prijs zien
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik denk ook dat het onwaarschijnlijk is, vooral de fully BC. Maar het moest zo maar eens zijn. We mogen dromen hè.bram1984 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:00:
[...]
Dan gaan er sowieso veel mensen huilen, niet alleen kindjes.
Maar ik zeg bullshit. Alleen al vanwege full BC met alle voorgaande consoles.
Die heartrate monitors in DS5 als gerucht zijn wel al een aantal keer opgedoken hoor.
Ik ben vooral benieuwd naar de kracht van de gpu. Zeker omdat die 13.3TF ook komt van een insider die correct de 12TF van de XsX heeft voorspeld.
450/499 voor een console met meer kracht dan een 5700XT
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
De GPU vind ik eerlijk gezegd veruit het minst interessant. Of dat nu 10, 12, 13 of 14 is. Maakt echt geen zak uit. Niemand die dat verschil ook gaat zien. De sprong is hoe dan ook gigantisch. Ik ben vooral heel benieuwd naar wat de CPU en de SSD + het geheugen gaan doen voor nieuwe games. Daar ben ik vooral enthousiast over.Antigo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:35:
[...]
Ik denk ook dat het onwaarschijnlijk is, vooral de fully BC. Maar het moest zo maar eens zijn. We mogen dromen hè.
Die heartrate monitors in DS5 als gerucht zijn wel al een aantal keer opgedoken hoor.
Ik ben vooral benieuwd naar de kracht van de gpu. Zeker omdat die 13.3TF ook komt van een insider die correct de 12TF van de XsX heeft voorspeld.
Denk dat 1TB tegenwoordig te weinig is voor een nieuwe console, dan kun je er maar 10 wat grotere spellen op kwijt oid..Antigo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:47:
SSD@5.5GB/S @ 1TB
565GB Bandwidth
Enhanced Dual Shock 5 with haptic triggers, heartbeat monitors and built-in microphone
PlayStation AI assistant that allows you to change games create parties and more with voice commands
Overigens is het nu al mogelijk d.m.v. de playstation camera / een headset om gebruik te maken van voice commands;
https://www.howtogeek.com...se-on-your-playstation-4/
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
2TB SSD's zijn nu nog veel te duur, dat gaat echt niet in de (eerste generatie) Playstation 5 zitten.jimz93 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:36:
[...]
Denk dat 1TB tegenwoordig te weinig is voor een nieuwe console, dan kun je er maar 10 wat grotere spellen op kwijt oid..
The devil is in the details.
Nouja, wel als je m los koopt en in je pc zet.. (en dan nog zijn ze 'op zich goed' te betalen)Hahn schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:39:
[...]
2TB SSD's zijn nu nog veel te duur, dat gaat echt niet in de (eerste generatie) Playstation 5 zitten.
Maar voor Sony die ze met mihoenen tegelijk kan afnemen, en eventjes als chipje op t moederbord soldeert, zal t erg goedkoop zijn.. en hopelijk voor ons ook een stuk betaalbaarder
De goedkoopste 2TB SSD in de Pricewatch is €217. Als je console €500 kost, dan wil je niet dat bijna de helft van je kosten opgaan aan opslag.poor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:42:
[...]
Nouja, wel als je m los koopt en in je pc zet.. (en dan nog zijn ze 'op zich goed' te betalen)
Het verschil tussen 1TB en 2TB zal alsnog minimaal €50 extra zijn (het zal eerder €100 zijn, maar ik kom je even tegemoet met positief denkenMaar voor Sony die ze met mihoenen tegelijk kan afnemen, en eventjes als chipje op t moederbord soldeert, zal t erg goedkoop zijn.. en hopelijk voor ons ook een stuk betaalbaarder
Ik wil best een wedje leggen dat de standaard PS5 zéééér zeker geen 2TB SSD zal bevatten. Het zou me zelfs niks verbazen als het instapmodel een 500GB SSD zou hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 09-03-2020 20:50 ]
De PS4 is door PlayStation Now nu toch al BC? Dat zal voor de PS5 niet veel anders zijn.Antigo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:35:
[...]
Ik denk ook dat het onwaarschijnlijk is, vooral de fully BC. Maar het moest zo maar eens zijn. We mogen dromen hè.
Enige wat je hierin mist is wat er word verstaan onder "fully".
Before me there were many, after me there will be none
Flash geheugen op deze snelheid is nog te schaars. De verwachting is namelijk dat de prijs daarvan c.a 40% gaat stijgen in 2020.poor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:42:
[...]
Nouja, wel als je m los koopt en in je pc zet.. (en dan nog zijn ze 'op zich goed' te betalen)
Maar voor Sony die ze met mihoenen tegelijk kan afnemen, en eventjes als chipje op t moederbord soldeert, zal t erg goedkoop zijn.. en hopelijk voor ons ook een stuk betaalbaarder
Sony is natuurlijk een prima speler maar in de markt voor Flash storage zijn 10 miljoen Playstations voor het eerste jaar helemaal zoveel niet. Niet genoeg om de prijs te drukken in ieder geval.
Streamen is geen BC. BC is je oude schijf erin of je oude PS4 (of verder terug) game downloaden en spelen op de PS5.Jay-K schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:55:
[...]
De PS4 is door PlayStation Now nu toch al BC? Dat zal voor de PS5 niet veel anders zijn.
Enige wat je hierin mist is wat er word verstaan onder "fully".
Mwah, ik weet het nog zo net niet... Ik kan me best iets voorstellen bij oude schijf erin en je kan hem streamend spelen.bram1984 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:17:
[...]
Streamen is geen BC. BC is je oude schijf erin of je oude PS4 (of verder terug) game downloaden en spelen op de PS5.
Waarom zouden ze moeite gaan doen met BC als ze gewoon een Playstation Now dienst hebben die het gewoon streamend aanbied en die waarschijnlijk voor 95% van de klanten genoeg is.
Ja, je gaat er geen e-Sports op spelen oid, maar gewoon voor casual gamers lijkt het mij meer als genoeg...
1. Niet alle PS4-spellen zijn beschikbaar op PS NowGomez12 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:24:
[...]
Mwah, ik weet het nog zo net niet... Ik kan me best iets voorstellen bij oude schijf erin en je kan hem streamend spelen.
Waarom zouden ze moeite gaan doen met BC als ze gewoon een Playstation Now dienst hebben die het gewoon streamend aanbied en die waarschijnlijk voor 95% van de klanten genoeg is.
Ja, je gaat er geen e-Sports op spelen oid, maar gewoon voor casual gamers lijkt het mij meer als genoeg...
2. Niet iedereen heeft altijd internet
3. Niet iedereen heeft altijd snel genoeg internet om goed te kunnen streamen
4. PS Now is een betaalde dienst*, mensen gaan niet blij zijn als ze hun oude PS4-games (die ze al gekocht hebben) alleen via een betaalde dienst kunnen spelen
En er zijn vast nog meer argumenten waarom PS Now geen dekkende 'fully BC'-oplossing is.
* Heb me niet heel erg verdiept in PS Now, dus verbeter me vooral als ik het fout heb of iets over het hoofd heb gezien
Oude schijf erin en dan streamen?Gomez12 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:24:
[...]
Mwah, ik weet het nog zo net niet... Ik kan me best iets voorstellen bij oude schijf erin en je kan hem streamend spelen.
Wat is dat voor bizar idee. Die heb ik nog niet eerder gehoord.
BC is niet streamen. Ik weet überhaupt niet waarom Now er ineens bij wordt gehaald. Hey gaat hier puur om je eigen oude content spelen.
Voor de PS4 games verwacht ik eerlijk gezegd geen bc issues.Hahn schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:27:
[...]
1. Niet alle PS4-spellen zijn beschikbaar op PS Now
2. Niet iedereen heeft altijd internet
3. Niet iedereen heeft altijd snel genoeg internet om goed te kunnen streamen
4. PS Now is een betaalde dienst*, mensen gaan niet blij zijn als ze hun oude PS4-games (die ze al gekocht hebben) alleen via een betaalde dienst kunnen spelen
En er zijn vast nog meer argumenten waarom PS Now geen dekkende 'fully BC'-oplossing is.
* Heb me niet heel erg verdiept in PS Now, dus verbeter me vooral als ik het fout heb of iets over het hoofd heb gezien
En voor de rest is Playstation Now wel toereikend.
Before me there were many, after me there will be none
Nee dat waarschijnlijk niet inderdaad, maar ik gok wel op 1 TBHahn schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:46:
[...]
Ik wil best een wedje leggen dat de standaard PS5 zéééér zeker geen 2TB SSD zal bevatten. Het zou me zelfs niks verbazen als het instapmodel een 500GB SSD zou hebben.
@Donstil Nee misschien niet voor een jaar, maar reken maar dat Sony er voor meerdere jaren wat afneemt/bestelt, zowel voor de prijs, als voor de continuiteit die ze moeten volhouden over de gehele levensloop van de console (iig totdat er bijv een Pro oid komt).
Ik gok op een bestelling van 40-50 miljoen..
Ze kunnen hoogstwaarschijnlijk niet het ene jaar deze SSD (het wordt trouwens een chipset en geen letterlijke "SSD") erin stoppen, dan het tweede jaar die, en dan die etc.
[ Voor 40% gewijzigd door poor Leno op 09-03-2020 22:36 ]
Natuurlijk maar dat koop je niet voor de hele generatie vooruit. 40-50 lijkt mij persoonlijk veel te veel, dat gaat eerder in orders waar ze een jaar vooruit mee kunnen.poor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:23:
[...]
Nee dat waarschijnlijk niet inderdaad, maar ik gok wel op 1 TB
@Donstil Nee misschien niet voor een jaar, maar reken maar dat Sony er voor meerdere jaren wat afneemt/bestelt, zowel voor de prijs, als voor de continuiteit die ze moeten volhouden over de gehele levensloop van de console (iig totdat er bijv een Pro oid komt).
Ik gok op een bestelling van 40-50 miljoen..
Ze kunnen hoogstwaarschijnlijk niet het ene jaar deze SSD (het wordt trouwens een chipset en geen letterlijke "SSD") erin stoppen, dan het tweede jaar die, en dan die etc.
Maar buiten dat. Er is schaarste en er zijn veel grotere afnemers dan Sony dus dan is er voor de leveranciers precies geen enkele reden om Sony een betere prijs te geven. Opslag wordt dus gewoon een duur onderdeel voor Sony, vandaar dat 2 TB echt wel van tafel kan naar mijn idee, zelfs 1 TB lijkt mij optimistisch.
Ze komen er niet voor niets mee dat games kleiner kunnen worden op de volgende generatie, dat is om ons alvast voor te bereiden op 512 GB.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 09-03-2020 22:44 ]
Een jaar is heel weinig hoor.. ze zullen ze niet gelijk allemaal kijgen, maar de order zal er wel liggen.. Als er in de tussentijd ook maar iets gebeurt met de fabriek oid (en dat gebeurt nog wel eens, of andere 'machten' die de boel verhinderen) dan heeft Sony echt een probleem.Donstil schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:38:
[...]
Natuurlijk maar dat koop je niet voor de hele generatie vooruit. 40-50 lijkt mij persoonlijk veel te veel, dat gaat eerder in orders waar ze een jaar vooruit mee kunnen.
Dus ik denk dat ze voor 3 jaar wel vast hebben gelegd.
Hoe meer je er afneemt, hoe goedkoper het wordt natuurlijk.. dus win-win situatie. Zouden gek zijn om dat niet te doen..
Ze kunnen echt niet het risico nemen, dat het ene jaar de SSD veel beter of slechter is dan die van fabrikant B of met andere componenten gemaakt of wat dan ook..
[ Voor 18% gewijzigd door poor Leno op 09-03-2020 22:46 ]
Dan zoek je eerder naar uitwijkmogelijkheden dan dat je voor drie jaar consoles aan onderdelen op de plank legt.poor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:42:
[...]
Een jaar is heel weinig hoor.. ze zullen ze niet gelijk allemaal kijgen, maar de order zal er wel liggen.. Als er in de tussentijd ook maar iets gebeurt met de fabriek oid (en dat gebeurt nog wel eens, of andere 'machten' die de boel verhinderen) dan heeft Sony echt een probleem.
Dus ik denk dat ze voor 3 jaar wel vast hebben gelegd.
Nee zo werkt dat echt niet hoor.
Ja zo werkt dat dus ongeveer wel.. zoals ik al zei; je mag geen verschillen onderling hebben op zoiets belangrijks.. Kijk het gekloot dat we nu al hebben met die verschillende stomme fans in de PS4..Donstil schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:47:
[...]
Dan zoek je eerder naar uitwijkmogelijkheden dan dat je voor drie jaar consoles aan onderdelen op de plank legt.
Nee zo werkt dat echt niet hoor.
Kun je nagaan hoe dat wordt met de SSD.. als er ergens grote verschillen zijn qua iops, read/write etc, dan is dat wel met SSDs.. Je kunt je zo'n shitstorm echt niet veroorloven..
En aangezien het een speciale Sony SSD wordt (als t klopt) dan zal de schaarste wel minder van toepassing zijn. Dat zal vooral gelden voor de standaard onderdelen die iedereen gebruikt.
Flash geheugen is schaars, daar veranderd een door Sony ontwikkelde controller niets aan.poor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:50:
[...]
Ja zo werkt dat dus ongeveer wel.. zoals ik al zei; je mag geen verschillen onderling hebben op zoiets belangrijks.. Kijk het gekloot dat we nu al hebben met die verschillende stomme fans in de PS4..
Kun je nagaan hoe dat wordt met de SSD.. als er ergens grote verschillen zijn qua iops read/write etc, dan is dat wel met SSDs.. Je kunt je zo'n shitstorm echt niet veroorloven..
En aangezien het een speciale Sony SSD wordt (als t klopt) dan zal de schaarste wel minder van toepassing zijn. Dat zal vooral gelden voor de standaard onderdelen die iedereen gebruikt.
Nee Sony gaat echt geen geheime voorraad krijgen omdat wij zo nodig een console willen hoor.
Die markt staat al tijden onder druk.
Het is niet waar, dus keep on dreaming. Dit is overigens vorige week al geplaatst.Antigo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:47:
SSD@5.5GB/S @ 1TB
565GB Bandwidth
100% bc is sowieso onzin volgens mij was er al gelekt dat het alleen de PS4 games gaan zijn. PS1 tm PS3 kan in principe via PSNow maar daar betaal je voor en daar staan lang niet alle games in.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik zeg progress.... applausje voor onszelf....
Oeh ik heb een nieuw onderwerp!Kenny_026 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:35:
En het circeltje is weer rond.... Dit keer wel zonder de xbox er echt bij te betrekken.
Ik zeg progress.... applausje voor onszelf....
Wie gaat er een nieuwe 3D headset kopen ivm. het 3D audio, dat waarschijnlijk nu in elk spel fatsoenlijk ondersteund gaat worden en beter toegepast gaat worden?
Heb nu de "gewone" Gold surround, maar die Platinum (3D) wordt met de PS5 nu wel interessant
Ik blijf waarschijnlijk wel bij Sony's eigen headsets.. goeie prijs, goed geluid en draadloos.
En ongetwijfeld dat ze met een nieuwe gaan komen..
[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 10-03-2020 09:22 ]
Wie weet wordt er nu wel een degelijke headset bijgeleverd!poor Leno schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:15:
[...]
Oeh ik heb een nieuw onderwerp!
Wie gaat er een nieuwe 3D headset kopen ivm. het 3D audio, dat waarschijnlijk nu in elk spel fatsoenlijk ondersteund gaat worden en beter toegepast gaat worden?
Heb nu de "gewone" Gold surround, maar die Platinum (3D) wordt met de PS5 nu wel interessant
Ik blijf waarschijnlijk wel bij Sony's eigen headsets.. goeie prijs, goed geluid en draadloos.
En ongetwijfeld dat ze met een nieuwe gaan komen..
Zou leuk zijn als Sony nu eens een keer wat liet zien..

Ik begin het ondertussen wel als iets negatiefs te zien dat Sony zo muisstil is. Geen goed teken lijkt mij.
/edit: (Voor de winkels ook wel fijner, stuk minder drukte dan alles op dezelfde dag
vorige keer scheelde het 1 week in het voordeel van de PS4
[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-03-2020 09:54 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik denk dat het belangrijkste punt gaat zijn wie er eerder een prijs communiceert. Beide partijen zullen koste wat het kost willen voorkomen dat de andere partij als reactie er 50 eu onder gaat zittenArthurMorgan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:47:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of 1 van beide partijen nog gaat proberen om 1 a 2 weken voor de ander met de verkoop te beginnen. Ik zou me best voor kunnen stellen dat je daarmee een momentum kunt genereren bij mensen die in dubio staan. Maar als er een is zich niet kunnen bedwingen om die dan maar alvast te halen. Voor degenen die al exact weten wat ze willen maakt het uiteraard niet uit. Maar ik merk buiten dit topic en reddit en dergelijke dat de groep die het allemaal nog niet weet toch best groter is dan het hier soms lijkt.
/edit: (Voor de winkels ook wel fijner, stuk minder drukte dan alles op dezelfde dag)
Die SSD kost Sony natuurlijk geen € 217. Eerder een paar tientjes. Overigens denk ik ook niet dat de PS5 een 2TB SSD krijgt.Hahn schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:46:
[...]
De goedkoopste 2TB SSD in de Pricewatch is €217. Als je console €500 kost, dan wil je niet dat bijna de helft van je kosten opgaan aan opslag.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat moet toch ook haast impact hebben op de PS5?
Ja ik denk dat Jim Ryan zijn SSD's wel even uit de pricewatch trekt. Sony betaalt een fractie van wat wij betalen voor 1 losse. Die kunnen over een periode van 5 jaar lachend een minimale afname van 50 miljoen stuks garanderen en dan ben ik nog zuinig. Wat denk je dat een RDNA2 GPU en de CPU van aankomende generatie gaan kosten? Als we al die dingen ook via de pricewatch gaan opzoeken, krijgen we een systeem boven de € 1000,- denk ik?Hahn schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:46:
[...]
De goedkoopste 2TB SSD in de Pricewatch is €217. Als je console €500 kost, dan wil je niet dat bijna de helft van je kosten opgaan aan opslag.
[...]
Het verschil tussen 1TB en 2TB zal alsnog minimaal €50 extra zijn (het zal eerder €100 zijn, maar ik kom je even tegemoet met positief denken), en als je 10 miljoen consoles per jaar verkoopt, dan heb je dus 500 miljoen minder winst.
Hangt er vanaf hoe lang ze al met de productie zijn, en wanneer ze de voorraden aan chipsets etc hebben ingekocht.Aight! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:13:
Ik ben eerder benieuwd of de productie nu niet heel veel vertraging oploopt met het hele corona gebeuren?
Vertraging niet (volgens AMD), maar ga er maar wel vanuit dat je zonder pre-order geen exemplaar zal bemachtigen op releasedag.Aight! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:13:
Ik ben eerder benieuwd of de productie nu niet heel veel vertraging oploopt met het hele corona gebeuren?
Komt denk ik een uitstel jaAight! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:13:
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Maar gaat dat dan niet over de productie van de GPU? Want niet elk onderdeel van de console is van AMD, en ik denk ook niet dat AMD de console volledig samen stelt met alle materialen, wel?bram1984 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:40:
[...]
Vertraging niet (volgens AMD), maar ga er maar wel vanuit dat je zonder pre-order geen exemplaar zal bemachtigen op releasedag.
Koop er wel 1tje van @Kenny_026 voor een zacht prijsje, die heeft er toch 5bram1984 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:40:
[...]
Vertraging niet (volgens AMD), maar ga er maar wel vanuit dat je zonder pre-order geen exemplaar zal bemachtigen op releasedag.
Nee, ze hebben het over de console als geheel en niet over de GPU alleen.X-Fighter schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:22:
[...]
Maar gaat dat dan niet over de productie van de GPU? Want niet elk onderdeel van de console is van AMD, en ik denk ook niet dat AMD de console volledig samen stelt met alle materialen, wel?
https://gamerant.com/ps5-xbox-series-x-release-dates/
Maar wellicht lullen ze maar wat. Kan natuurlijk ook.
Zelf denk ik dat Sony en MS liever minder units in de winkels hebben liggen dan helemaal geen units.
Vorige week heeft Sony nog laten weten dat Ghost of Tsushima uit komt op 26 juni. Ook hier geldt als de PS5 nu al vertraagd zou zijn, hadden ze die datum echt niet zover naar voren gehaald, maar waren dan eerder voor een september of zelfs een oktober release gegaan.
Zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar het zegt wel een hoop(vind ik) Ik praat wel over de dag van vandaag, het ligt er natuurlijk ook aan of dit virus zich in de warme maanden nog verder gaat muteren en het echt een probleem wordt, of dat het met een paar maanden helemaal onder controle is.
[ Voor 16% gewijzigd door Ambition88 op 10-03-2020 13:01 ]
De massaproductie is vermoedelijk nog niet van start gegaan.xoniq schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:38:
[...]
Hangt er vanaf hoe lang ze al met de productie zijn, en wanneer ze de voorraden aan chipsets etc hebben ingekocht.
Sony typically finalizes a console’s price in February of the release year, followed by mass production in the spring. With the PS5, the company is taking a wait-and-see approach, said the people, asking not to be named because the details are private.
https://www.bloomberg.com...price-due-to-costly-partsThe ongoing coronavirus outbreak has had no impact so far on preparations for PlayStation 5 production, they said. The company has yet to decided how many PlayStation 5 units it will make in the first year, they added.
Het is bovendien ook niet zo dat alles volledig op zijn gat ligt. Ik verwacht eerdere grotere tekorten dan uitstel.
[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 10-03-2020 13:03 ]
Mhaw zal niet misstaan in de huiskamer
[ Voor 89% gewijzigd door BM op 10-03-2020 16:14 ]
PSN ID Binloading_nl
Iets te veel box / cube (en gezien dat beide naar de concurrent hint weet ik het nog niet zo
[ Voor 171% gewijzigd door BM op 10-03-2020 16:14 ]
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Nee ik moet zeggen dat ik dit er wel mooi stijlvol uit vind zien. Wie heeft deze bedacht?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
[ Voor 90% gewijzigd door BM op 10-03-2020 16:14 ]
Van reddit gepluktArthurMorgan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:22:
Het lijkt gejat, maar dan verbeterd
Nee ik moet zeggen dat ik dit er wel mooi stijlvol uit vind zien. Wie heeft deze bedacht?
Hangt beetje van de grootte af, wat moeilijk in te schatten is. Als ie klein is kan ie wel ergens weg gemoffeld worden.
[ Voor 7% gewijzigd door X-Fighter op 10-03-2020 16:14 ]
Ja of dat ik mijn Bose gewoon kan koppelen en niet verplicht wordt een of andere mindere Sony headset te gebruiken.I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:43:
[...]
Wie weet wordt er nu wel een degelijke headset bijgeleverd!
Ja of er twee of drie modellen op launch komen bijvoorbeeldpoor Leno schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:01:
Goddammit.. probeer ik t onderwerp eens over iets anders te laten gaan..
Die dingen zijn nog lang niet in productie. Ten tijden van de PS4 begon dat pas in September.xoniq schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:38:
[...]
Hangt er vanaf hoe lang ze al met de productie zijn, en wanneer ze de voorraden aan chipsets etc hebben ingekocht.
Snel er doorheen gescrollt, maar wordt niks gezegd over ps5 dus wat is de relevantie tot dit topic?Maart1992 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:34:
Hermen Hulst heeft zojuist een interview gegeven, zie: https://blog.us.playstati...ations-worldwide-studios/
Niet direct maar Hermen spreekt hier toch over het toekomstbeeld voor de World Wide Studios:I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:38:
[...]
Snel er doorheen gescrollt, maar wordt niks gezegd over ps5 dus wat is de relevantie tot dit topic?
PSB: Is there anything you can tell us about your vision for the future of Worldwide Studios, whether it’s going into next generation or beyond?
HH: We’re very committed to dedicated hardware, as we were before. We’re gonna continue to do that. And we’re very committed to quality exclusives. And to strong narrative-driven, single-player games.
At the same time, we’re going to be very open to experimentation, to new ideas. Just trying things out to see what works. I think that’s also very much part of the DNA of Worldwide Studios.
Vind de relevantie tot dit PS5 topic alsnog ver te zoeken, maar bedankt voor het intervuuuMaart1992 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:57:
[...]
Niet direct maar Hermen spreekt hier toch over het toekomstbeeld voor de World Wide Studios:
[...]
Nietes! Ik begon over 3D audio en evt. nieuwe headsets.. dat was nog niet voorbij gekomenDonstil schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:29:
Ja of er twee of drie modellen op launch komen bijvoorbeeld
Wat zegt hij daarin dan volgens jou? Want volgens mij zegt hij daar helemaal niets namelijk.Maart1992 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:57:
[...]
Niet direct maar Hermen spreekt hier toch over het toekomstbeeld voor de World Wide Studios:
[...]
Geinig, maar wel een rare plek voor een disk drive. Zou verwachten dat ze die zoveel mogelijk naar de zijkant doen ivm koeling voor de overige componenten?
Nah. Geef mij maar gewoon een strak ding zoals de One X.
Hij wil de paniek brigade op Reddit, Resetera en NeoGaf geruststellen dat hun geliefde Sony console nog steeds 1st party exclusives krijgt en niet allemaal day and date naar de PC komen. Kunnen die mensen ook weer slapen.Gomez12 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:10:
[...]
Wat zegt hij daarin dan volgens jou? Want volgens mij zegt hij daar helemaal niets namelijk.
Overigens zit er wel PS5 info in het interview want Hermen zegt dat ie maar een half uur tijd heeft voor dit interview omdat ie heel druk bezig is met PS5 titels vanuit Worldwide Studios
Uhhh, zie je die disc er half uitsteken? Dat is geen klassieke Laser Disc ofzo. Dan kan je toch aardig de grootte inschatten (en begrijpen dat dit formaat niet realistisch is gezien de tech die er in zou moeten komen).X-Fighter schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:14:
[...]
Hangt beetje van de grootte af, wat moeilijk in te schatten is. Als ie klein is kan ie wel ergens weg gemoffeld worden.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
En dat spreekt hij direct weer tegen door te zeggen dat ze wel willen experimenteren, nieuwe ideeen willen uitproberen. Gewoon proberen wat werkt etc.kazuka schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:18:
[...]
Hij wil de paniek brigade op Reddit, Resetera en NeoGaf geruststellen dat hun geliefde Sony console nog steeds 1st party exclusives krijgt en niet allemaal day and date naar de PC komen. Kunnen die mensen ook weer slapen.
Oftewel hij zegt eigenlijk niets. En dat is maar goed ook, want het is gewoon afhankelijk van de markt, als PS5 marktleider wordt / het 50/50 wordt dan krijg je exclusives, maar als de PS5 het uiteindelijk toch gaat verliezen dan wordt zo goed als alles multiplatform gemaakt...
Dat zou kunnen maar op dit moment lijkt me dat wel heel erg onwaarschijnlijk. PlayStation is ontzettend hot en de 1st party exclusive titels van hun 15 interne studios zijn een van de USP's. Dat gaan ze echt niet zomaar overboord gooien en dat bevestigd Hermen ook in het interview.Gomez12 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:36:
[...]
En dat spreekt hij direct weer tegen door te zeggen dat ze wel willen experimenteren, nieuwe ideeen willen uitproberen. Gewoon proberen wat werkt etc.
Oftewel hij zegt eigenlijk niets. En dat is maar goed ook, want het is gewoon afhankelijk van de markt, als PS5 marktleider wordt / het 50/50 wordt dan krijg je exclusives, maar als de PS5 het uiteindelijk toch gaat verliezen dan wordt zo goed als alles multiplatform gemaakt...
Het kan ook een manier zijn om juist PC gebruikers kennis te laten maken met een aantal high hitters van de PS4 en ze warm te maken om een PS5 in huis te halen. Horizon: Zero Dawn past eigenlijk perfect in dat plaatje: PC spelers halen Horizon: Zero Dawn in de zomer en tijdens de PS5 reveal kondigt Guerilla Games een nieuw deel in de serie aan die rond launch window beschikbaar komt. Gaan die PC spelers dan weer 3 jaar wachten voordat er wellicht een PC port komt of halen zijn een PS5 in huis? Ik vermoed dat dat het experiment is waar hij op doelt.
Haha zie je het al voor je.Gomez12 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:36:
[...]
En dat spreekt hij direct weer tegen door te zeggen dat ze wel willen experimenteren, nieuwe ideeen willen uitproberen. Gewoon proberen wat werkt etc.
Edit: E3 lijkt ook niet door te gaan.
https://www.resetera.com/...all-but-confirmed.174395/
[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 11-03-2020 03:49 ]
Natuurlijk goed excuus om het hele zooitje voor dit jaar te annuleren. Scheelt weer imago schadebram1984 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 03:40:
[...]
Haha zie je het al voor je.
Wat stellen ze uit dan? Denk je dat Sony hier achter zit?Segafreak83 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:15:
Vooral nog langer je mond houden Sony.. De boel uitstellen.. En nergens aanwezig zijn..
[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 11-03-2020 09:21 ]
Sony heeft 't corona virus gecreëerd zodat ze het als smoes kunnen gebruiken om de PS5 uit te stellenbram1984 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:21:
[...]
Wat stellen ze uit dan? Denk je dat Sony hier achter zit?
Waarom zouden ze dan op voorhand al E3 afgezegd hebben ?I ColoSsuZz I schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:05:
[...]
Sony heeft 't corona virus gecreëerd zodat ze het als smoes kunnen gebruiken om de PS5 uit te stellen
For the players. 100 events and shows.Segafreak83 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:15:
Vooral nog langer je mond houden Sony.. De boel uitstellen.. En nergens aanwezig zijn..
Tja of je kan gewoon geduld hebben.Segafreak83 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:15:
We zijn begonnen een aantal van de geweldige features te delen die je van de PlayStation 5 kunt verwachten, maar we zijn nog niet helemaal klaar om de nieuwe PlayStation te onthullen.
Zag ook Ghosts of Tsushima, volgens mij geen launch titel voor de PS5, maar wel een goede voor een performance patch op de PS5
Waar staat dat van "nog niet helemaal klaar zijn voor de onthulling" ?NotSoSteady schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:24:
[...]
Tja of je kan gewoon geduld hebben.
[...]
Ik heb de 2e kapot gespeeld. Soundtrack was heerlijk, ondanks dat rock nooit echt mijn genre was.Mosin schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:08:
Een nieuwe Tony Hawk game, die moet wel gepaard worden met een Playstation 5Vroeger de eerste game kapot gespeeld op de PS One.
Zag ook Ghosts of Tsushima, volgens mij geen launch titel voor de PS5, maar wel een goede voor een performance patch op de PS5
Maar die THPS5 die en tijd geleden uit was gekomen. Is die al een beetje speelbaar? Want die had enorme problemen rond de launch volgens mij, maar ik heb er daarna niets meer van vernomen.
https://www.playstation.com/nl-nl/explore/ps5/poor Leno schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:10:
[...]
Waar staat dat van "nog niet helemaal klaar zijn voor de onthulling" ?
Poeh, ik durf het niet te zeggen.Martinspire schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:10:
[...]
Ik heb de 2e kapot gespeeld. Soundtrack was heerlijk, ondanks dat rock nooit echt mijn genre was.
Maar die THPS5 die en tijd geleden uit was gekomen. Is die al een beetje speelbaar? Want die had enorme problemen rond de launch volgens mij, maar ik heb er daarna niets meer van vernomen.
Het is pas sinds kort, dat ik wat meer met console gaming bezig ben.
De rockmuziek in de game kon ik wel waarderen, zorgde wel voor een grappig sfeertje. Tweede game heb ik volgens mij ook nog gespeeld.
Net een maand, maar zelfs toen dat bericht kwam dacht iedereen dat Sony de console alsnog in februari zou gaan introduceren.poor Leno schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:14:
[...]
Oh die.. maar dat staat er al maanden toch
[ Voor 22% gewijzigd door NotSoSteady op 11-03-2020 15:17 ]
Nee, nog steeds kapot. Wegblijven en hopen op een betere opvolger.Martinspire schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:10:
[...]
Maar die THPS5 die en tijd geleden uit was gekomen. Is die al een beetje speelbaar?
[ Voor 9% gewijzigd door Wom op 11-03-2020 15:23 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Mja, daar ben ik al een backer van toen ie op kickstarter stondWom schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Nee, nog steeds kapot. Wegblijven en hopen op een betere opvolger.
Mwah 5 is wel heul weinig, maar zoals ik al eerder in dit topic aangaf: teraflops zijn echt het minst boeiende aspect aan de next gen consoles (als je ziet dat we met 4 in een zeldzaam geval al native 4K halen en in veel gevallen keurige checkerboard oplossingen of native 1440p/1800p). SSD en CPU is where it's at. Heb liever dat ze die 2 zaken wat extra juice geven en de TF's niet teveel aandacht geven, dan dat men koste wat kost op 12 of hoger moet gaan zitten omdat het nu toevallig een hippe marketingterm is.dehardstyler schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:21:
[...]
Zoals ik al eerder heb aangegeven mag Jim Ryan hoogstpersoonlijk in mijn PS5 schijten voor ze de schroeven aandraaien en dan koop ik alsnog een PS5. Zelfs met 5TF.
Oke, 5 is inderdaad wel een beetje aan de lage kant.bram1984 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:34:
[...]
Mwah 5 is wel heul weinig, maar zoals ik al eerder in dit topic aangaf: teraflops zijn echt het minst boeiende aspect aan de next gen consoles (als je ziet dat we met 4 in een zeldzaam geval al native 4K halen en in veel gevallen keurige checkerboard oplossingen of native 1440p/1800p). SSD en CPU is where it's at. Heb liever dat ze die 2 zaken wat extra juice geven en de TF's niet teveel aandacht geven, dan dat men koste wat kost op 12 of hoger moet gaan zitten omdat het nu toevallig een hippe marketingterm is.
Maar het zal niet veel hoger worden dan 12 denk ik.
Het zijn toch nog steeds de teraflops die de visuals van je game bepalen? Als je ziet wat ND kan doen met 4TF, kan je je dan inbeelden wat ze gaan doen met 12TF? Losstaand van het feit dat ze dan 4K moeten halen. CPU gaat voor slimmere en actievere werelden zorgen, en de SSD voor snellere load times en dat assets snel genoeg geload worden, maar puur het visuele aspect van hoe goed iets eruit gaat zien komt toch nog steeds van de GPU?bram1984 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:34:
[...]
Mwah 5 is wel heul weinig, maar zoals ik al eerder in dit topic aangaf: teraflops zijn echt het minst boeiende aspect aan de next gen consoles (als je ziet dat we met 4 in een zeldzaam geval al native 4K halen en in veel gevallen keurige checkerboard oplossingen of native 1440p/1800p). SSD en CPU is where it's at. Heb liever dat ze die 2 zaken wat extra juice geven en de TF's niet teveel aandacht geven, dan dat men koste wat kost op 12 of hoger moet gaan zitten omdat het nu toevallig een hippe marketingterm is.
Officieel gecanceled nubram1984 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 03:40:
[...]
Haha zie je het al voor je.
https://www.gamespot.com/...ly-canceled/1100-6474647/
Precies “moet je zien wat ze met 4 TF kunnen” is natuurlijk een dom argument om eventueel minder TF goed te praten.X-Fighter schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:45:
[...]
Het zijn toch nog steeds de teraflops die de visuals van je game bepalen? Als je ziet wat ND kan doen met 4TF, kan je je dan inbeelden wat ze gaan doen met 12TF?
Want van 12 TF kan je er 8 benutten maar je kunt er geen 12 van 8 benutten. De andere optimalisaties (SSD, CPU enz) staan daar los van, want die komen toch wel.
Ik heb in de file ook geen V8 nodig maar als ik eens wel de benen wil strekken is het des te leuker.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 11-03-2020 17:19 ]
Het is vooral resolutie. Je kan met 4TF nog steeds een game maken op een lagere resolutie die er mooier uitziet dan een 4K game op 6 of 8TF. Dan heb ik liever betere LOD/draw distance, hogere framerate, advanced texture streaming en een wereld met meer NPC's die meer levendig aanvoelt. Maar ieder z'n ding natuurlijk. ND is een mooi voorbeeld inderdaad. U4 is 1440p. Prima.X-Fighter schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:45:
[...]
Het zijn toch nog steeds de teraflops die de visuals van je game bepalen? Als je ziet wat ND kan doen met 4TF, kan je je dan inbeelden wat ze gaan doen met 12TF? Losstaand van het feit dat ze dan 4K moeten halen. CPU gaat voor slimmere en actievere werelden zorgen, en de SSD voor snellere load times en dat assets snel genoeg geload worden, maar puur het visuele aspect van hoe goed iets eruit gaat zien komt toch nog steeds van de GPU?
https://www.spieltimes.co...hints-verified-developer/
Edit: Dit gerucht wordt her en der best serieus genomen, lees ik nu. Die dude die dat raadsel heeft gepost is dus een developer.The rhyming scheme and the count of the coos reveal that the PS5 will have a 11.06 TFlops GPU with 52 Compute Units Clocked at 1743 Mhz. Considering the fact that RDNA2 can go to 2.0 Ghz, if they actually manage to hit that number, it may go beyond 13 Tflops. Moreover, the address might be a clue for the RAM and memory bandwidth, both being 16GB and 512GB/s respectively.
[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 11-03-2020 20:23 ]
Volgens mij is wel 11,60 en niet 11,06. (52 x 1743 x 128)
Klopt. Fout in de tekst.Anton.net schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:32:
@bram1984 Ik las het ook ja. We zullen zien...
Volgens mij is wel 11,60 en niet 11,06. (52 x 1743 x 128)
Wel interessant dat ze dat kunnen opvoeren naar 2.0 Ghz en je dan dus 13TF krijgt. En zo niet is 11 ook prima.
Hmmmm best wel een hele interessante dezebram1984 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:07:
Korreltje zout enzo.
https://www.spieltimes.co...hints-verified-developer/
[...]
Edit: Dit gerucht wordt her en der best serieus genomen, lees ik nu. Die dude die dat raadsel heeft gepost is dus een developer.
(wohoo Battlefield easteregg hunt

Wat hij zelf ook later zegt:
"The pigeon is merely flying at an altitude lower than he usually flies due to bad weather, and as such, will raise by at least a good 100-150 feet by the time everything clears up. Just so you know.
But it’s important to note...
Is still pigeon."
Dus ervan uitgaande dat van de (op envelop) 1600x52 Coo's (CU's) het ong 10,5 TF wordt + nog 100-150 MHz.. zou dan uitkomen rond de 1750Mhz, wat zou resulteren in die 11+ TF
Maar dat "it's still pigeon".. zou kunnen betekenen dat ie klein is? (Dus kleiner dan de XBox?)
En dat ie nu lager geclocked loopt ivm 'bad weather'.. zou dat zijn dat ze m nog niet lekker hebben lopen in de PS5 door tegenslagen (of de XB reveal) en dat ze eraan werken om m hoger te krijgen?
Zou de delay qua info wel beetje verklaren..

[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 11-03-2020 21:05 ]
Wat bedoel je.. dat met die "It's pigeon"?bram1984 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:46:
@poor Leno Kan van alles betekenen. Bijvoorbeeld dat een reveal nog even op zich laat wachten.
Ik ben echt internet aan t afstruinen nu om verbanden te vinden met 'pigeon'.. ook in andere talen.. of uitspraken/spreekwoorden en dat soort dingen

Ook omdat er staat "It's still pigeon" ipv. It's still A pigeon"
Heerlijk dit!

Ps; zie nu dat er zelfs staat "is still pigeon".. hmm rare zin.
[ Voor 6% gewijzigd door poor Leno op 11-03-2020 21:07 ]
Het is een anagram, je moet er een ander woord van makenpoor Leno schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:49:
[...]
Wat bedoel je.. dat met die "It's pigeon"?
Ik ben echt internet aan t afstruinen nu om verbanden te vinden met 'pigeon'.. ook in andere talen.. of uitspraken/spreekwoorden en dat soort dingen
Ook omdat er staat "It's still pigeon" ipv. It's still A pigeon"
Heerlijk dit!
Nee, al geprobeerd.. maar er komen geen goede woorden uit.. Ook niet in het Frans, waar 'pigeon' hetzelfde woord isDigitalError schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:49:
[...]
Het is een anagram, je moet er een ander woord van maken

En dat 'You monster' zou natuurlijk kunnen zijn dat t een beest van een machine wordt
[ Voor 13% gewijzigd door poor Leno op 11-03-2020 21:02 ]
Dit topic is gesloten.
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.