Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 33 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.831 views

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Als de next gen uitgesteld wordt ben ik wel benieuwd of er dan ook andere componenten gebruikt gaan worden dan ze nu voor ogen hebben. Anders loop je wellicht wat achter de techniek aan.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-03-2020 15:06 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:06:
Als de next gen uitgesteld wordt ben ik wel benieuwd of er dan ook andere componenten gebruikt gaan worden dan ze nu voor ogen hebben. Anders loop je wellicht wat achter de techniek aan.
Zou kunnen idd, maar dat heb je altijd.. een half jaar later is t alweer achterhaald.

Consoles gebruiken sowieso vaker de onderdelen van 1 of 2 generaties geleden, maar dat is niet zo heel erg ivm. het gericht kunnen programmeren en matchen van de onderdelen.

Nu gaat het zo zijn, dat de nieuwe gen consoles de vrij nieuwste van de nieuwste onderdelen gaan gebruiken (dacht ik) Maar als er echt uitstel gaat komen dan zie ik Sony eerder goedkopere prijzen afdwingen voor de vertraging, dan nogmaals naar de tekentafel..

Want als ze echt gaan 'upgraden' dan moet alles opnieuw bekeken worden qua hitte afvoer, stroomverbruik, bandbreedte etc.

Dus ik zie het niet zo heel snel gebeuren, maar je weet het nooit :)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:28
Kenny_026 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:02:
Corona kan nu als onmacht ingezet worden bij elke deadline.
Welke deadline? Dat ze omzet gaan mislopen met de feestdagen? Denk niet dat ze Corona als excuus gaan gebruiken, want niet kunnen voldoen aan de vraag is in hun eigen nadeel.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Geronimous schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Welke deadline? Dat ze omzet gaan mislopen met de feestdagen? Denk niet dat ze Corona als excuus gaan gebruiken, want niet kunnen voldoen aan de vraag is in hun eigen nadeel.
Ik had het niet eens over Sony in deze. Een maatje van mij is inkoper en alles vanuit Azie loopt vertraging op met als rede Corona. Wie weet hoeveel leveranciers en producenten betrokken zijn bij de productie van de PS5.

Verwijderd

Kenny_026 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:52:
[...]

Ik had het niet eens over Sony in deze. Een maatje van mij is inkoper en alles vanuit Azie loopt vertraging op met als rede Corona. Wie weet hoeveel leveranciers en producenten betrokken zijn bij de productie van de PS5.
Eens. Ik werk bij een importeur / groothandel, en veel orders hebben vertraging. Lijkt me logisch dat dit invloed kan hebben op de voorraden van een PS5 / Xbox SX.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 23:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

lees de topicwaarschuwing aub

[ Voor 80% gewijzigd door Geronimous op 01-03-2020 20:10 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Geronimous
Kenny_026 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:52:
[...]

Ah ok :) Maar dan nog, waarom zouden bedrijven opzettelijk vertraging oplopen, ik vind dat nogal een sterke veronderstelling... en het veranderd niks aan het resultaat helaas. Ik houd rekening met een karig aanbod tijdens de launch

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Geronimous schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:09:
[...]

Ah ok :) Maar dan nog, waarom zouden bedrijven opzettelijk vertraging oplopen, ik vind dat nogal een sterke veronderstelling... en het veranderd niks aan het resultaat helaas. Ik houd rekening met een karig aanbod tijdens de launch
Opzettelijk zal het niet zijn, maar het is wel een uitgelezen kans om het te gebruiken als reden/smoes voor de huidige radiostilte? Wat heeft Sony er op dit moment aan om niks te melden? Als alles volgens plan verloopt hadden we toch allang wat gehoord? Al is het dan alleen al als reactie op Microsoft.

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Weer een gerucht dat er gelijk bij launch ook een PS5 Pro komt: https://www.psu.com/news/...ngside-regular-ps5-rumor/

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
ik hoop zo dat er 2 versies komen

een van 400 en van 600.

maakt het voor de casual gamers makkelijk om in te stappen en voor de die hard gamers, mooi voor beter performance

• I ColoSsuZz I
Ruudox schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:53:

een van 400 en van 600.

maakt het voor de casual gamers makkelijk om in te stappen en voor de die hard gamers, mooi voor beter performance
Ja en nee, 2x 600 wordt wel duur maandje 8)7

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Ruudox schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:53:

een van 400 en van 600.

Als sony slim is doen ze dat ook nog steeds zijn er zat mensen de slim ps4 versie kopen ipv pro.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
I ColoSsuZz I schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:03:
[...]

Ja en nee, 2x 600 wordt wel duur maandje 8)7
Niemand dwingt je om er 2 te kopen :)

Verwijderd

Amaze86 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:21:
[...]

Als sony slim is doen ze dat ook nog steeds zijn er zat mensen de slim ps4 versie kopen ipv pro.
Ik weet dat zo net niet. Het kan ook verwarring opleveren bij de mensen die consoles kopen. Iedereen hier snapt wel wat een slim of pro versie is. De vaders en moeders die een console voor zoon- of dochterlief kopen niet. (Ik snap al niks van de DS versies bijvoorbeeld.) Een sterkere broer uitbrengen kan averechts werken omdat mensen denken 'die pro is te duur, de mindere ga ik niet halen, die zal wel slecht zijn, dan maar die ene van de concurrent'.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
poor Leno schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:25:
[...]

haha ik gok dat hij een xbox e ps bedoeld (komen hier wel iig)

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

justifire schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:22:
[...]

Zal mij niet verbazen als ze de PS5 cancellen en terug gaan naar de tekentafel, 3 TF verschil is nl niet misselijk.
Zeker niet icm RDNA 2.0 waar Sony volgens de geruchten nog een fiks voordeel mee kon halen (lees : equivalent aan 2.5 - 3 terraflop als microsoft dit niet zou gebruiken)
Misschien kunnen ze de plannen voor PS5 nog ombuigen en dit jaar een PS4 Ultra uitbrengen met de geplande PS5 specs....
PS5 dan in 2021/2022 ? Billenknijpen maar.... :X
Dan is het coronavirus wel een mooi excuus natuurlijk, spannende tijden !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
Ik denk dat niemand het Corona Virus als een excuus gebruikt,

Probleem nu wat er aan komt is dat er veel handel uit china stil op de kade ligt en je een vertraagd effect gaat zien omdat goederen lang onder weg zijn.

Dit geld natuurlijk ook voor grondstoffen die nodig zijn voor de productie van consoles.

Verder heb ik een donker bruin vermoeden dat de helft aan informatie ook wel verborgen wordt gehouden als ze het kunnen doen. Echter met monitoring en internet is dat lastig te verbergen voor buiten China.

Bovendien als ze dat doen zouden ze hun eigen economie schaden dus het is een dubbel gevoel wat ze daar hebben... tenslotte is het een kapitalistische communistische economie en politiek die ze bedrijven. Maar nu gaan we te ver uitwijken van het onderwerp.

in het kort, er komt een vertraagd effect op de wereld economie en het ergste moet nog komen ….

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:51:
Weer een gerucht dat er gelijk bij launch ook een PS5 Pro komt: https://www.psu.com/news/...ngside-regular-ps5-rumor/
Ja dat zou zo onwijs logisch zijn, ik begrijp niet waarom daar hier zoveel weerstand voor is.

Laat ons lekker geld uit geven, ik wil niet technisch tegen gehouden worden door de groep die maar €400,- te besteden heeft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Lijkt mij ook, er is minstens zoveel weerstand over de prijs, de een wil een goedkope console en de ander wil de beste specs. En daar is een simpele oplossing voor, gewoon 2 versies uitbrengen.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Donstil schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:15:
[...]

Ja dat zou zo onwijs logisch zijn, ik begrijp niet waarom daar hier zoveel weerstand voor is.

Laat ons lekker geld uit geven, ik wil niet technisch tegen gehouden worden door de groep die maar €400,- te besteden heeft.
Daar zijn zoveel redenen voor:

- Veel mensen weten niet eens dat er 2 versies zijn.
- Vaders en moeders kijken vaak alleen naar de portemonnee.
- Hoe ga je om met iedereen die de base te traag vind, nadat ze elders een Pro gezien hebben?
- Gaan developers uit van de trage versie, zit je nog met een kreupele Pro, omdat de game er eigenlijk niet voor ontwikkeld is, niet alle games draaien beter op de pro.

Dus nee, doe maar gewoon een versie, geen gedoe, iedereen gelijk, één prijs, klaar.

• v8power67

v8power67

Chaoss schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:51:
Is ook nog steeds gebaseerd op de rumour uit september 2019. Deze zelfde rumour had ik geloof gister gepost. Is dus eerste en laatste keer dat er een rumour was over een pro bij launch.
v8power67 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:12:
[mbr]lees de topicwaarschuwing aub[/]
Snap deze verwijzing absoluut niet. Ging om de belachelijke berichtgeving van forbes en had verder niks met xbox vs ps ofzo te maken. Was meer dat ze nu proberen met clickbait titels beetje clicks te verdienen. Vind dit dan ook echt overdreven dit te verwijderen...

• Donstil
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:55:
[...]

- Hoe ga je om met iedereen die de base te traag vind, nadat ze elders een Pro gezien hebben?
- Gaan developers uit van de trage versie, zit je nog met een kreupele Pro, omdat de game er eigenlijk niet voor ontwikkeld is, niet alle games draaien beter op de pro.

Dus nee, doe maar gewoon een versie, geen gedoe, iedereen gelijk, één prijs, klaar.
Eerste drie punten lijkt mij geen direct issue om een enkel model te rechtvaardigen, dat kan met marketing oid.
Zie bijvoorbeeld S20 en S20 ultra, of iPhone 11 en 11 pro. Kunnen prima naast elkaar bestaan.

Developers hebben op je laatste punt al kunnen warm draaien met de PS4 pro en One X, dus die weten inmiddels wel hoe dat moet, daar maak ik mij geen zorgen om.

Als dit dus de eerste punten zijn die bij je op komen dan zou ik zeggen “laat maar komen die twee versies”
v8power67 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 00:02:
[...]

Is ook nog steeds gebaseerd op de rumour uit september 2019. Deze zelfde rumour had ik geloof gister gepost. Is dus eerste en laatste keer dat er een rumour was over een pro bij launch.
Die rumour kwam hier in september ook al voorbij maar in dit artikel zie ik nu dat hij zowel de PS4 Pro specs als de Nintendo Switch Lite gelekt had, hoeft niet zomaar onzin te zijn dus.
Chaoss schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:17:
Lijkt mij ook, er is minstens zoveel weerstand over de prijs, de een wil een goedkope console en de ander wil de beste specs. En daar is een simpele oplossing voor, gewoon 2 versies uitbrengen.
Precies.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 02-03-2020 00:13 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

Er zijn nu ook 2 versies van de PS4... Dus al die argumenten gelden eigenlijk niet. Als iemand een verkeerde keuze maakt is dat zijn/haar probleem, je kunt altijd nog een Pro kopen

En wat de games betreft die engines zijn prima schaalbaar. Een game kan relatief simpel op een hogere resolutie draaien en/of wat extra eye candy aanzetten, dat werkt op een pc ook zo.

Als je bang bent wat mis te lopen miet je doorsparen voor de Pro.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 02-03-2020 01:02 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

Mensen hebben genoeg kans om zich (d.m.v. reviews etc.) in te lezen in de verschillen tussen bepaalde versies. Daarnaast begrijp ik niet wat er mis mee is als ouders niet het allerduurste van alles kopen. Een 'base' PS5 is al veel krachtiger dan een PS4 Pro en als het inderdaad nog de ouder betreft die een console voor zijn/haar kinderen koopt zullen die kinderen niet in een leeftijdscategorie zitten waarin hen dat prestatieverschil ofwel wat kan boeien, ofwel waarin ze zelf genoeg geld hebben om überhaupt een PS5 te kopen.

Je derde punt: mensen die de base te traag vinden hebben pech. Die leggen zich er maar bij neer dat een goedkopere versie van een product minder kan en dat als ze wél de extra performance willen, ze de beurs moeten trekken. En je laatste punt begrijp ik sowieso niet, dat is bij de huidige generatie niet anders en dat gaat ook prima. Het is niet zo dat ze voor een compleet andere architectuur moeten optimaliseren.

Eigenlijk allemaal non-argumenten dus, imho.. Een Golf GTI kan veel harder dan een standaard Golf en heeft ook luxe extra's, en is daarmee ook flink duurder waardoor niet iedereen zich die extra stap boven standaard kan permitteren. Is dat dan een reden om maar geen GTI uit te brengen of om maar geen normale Golf uit te brengen? Want daar komt het qua argument van mensen die tegen het uitbrengen van 2 varianten zijn eigenlijk wel een beetje op neer. En mijn voorbeeld kun je nog op een miljoen andere zaken toepassen (witgoed, TV's, telefoons, PC-onderdelen, huizen, vakanties..).

We leven in een kapitalistische wereld, niet iedereen is gelijk. Zo is dat nu eenmaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Kuusj op 02-03-2020 01:20 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:25

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Betreffende een gewone en pro versie, ik blijf bij mijn eerdere bericht van 21 November 2019.
OzzieMann schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:01:
Sony wil iedereen met een PS4 zsm over laten gaan op een PS5, ze hebben in een interview gezegd de transitie zo makkelijk en snel mogelijk te laten verlopen. Dit betekend ook dat ze er dit keer niet tegen aan willen lopen dat de PS5 ergens niet op voorraad is. Lijkt mij dus niet dat ze de productie van dat ding gaan splitten op normal en Pro, gewoon volle kracht 1 versie produceren.
Dus er komt volgens mij gewoon 1 versie op de markt eind 2020, tegelijk met een door Sony ondersteunde inruilactie voor de PS4/PS4Pro zodat ook de twijfelaars over de streep getrokken worden.

https://untappd.com/user/OzzBier

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
[...]

Ga jij het even melden bij m'n vriendin? :+

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:23
DigitalError schreef op maandag 2 maart 2020 @ 07:46:
[...]

Ik neem aan dat zij haar eigen Playstation betaalt toch? :+

Hoop dat we deze week echt wat meer te weten krijgen, wordt gek van al dat geouwehoer en gissen :D

[ Voor 18% gewijzigd door Ambition88 op 02-03-2020 09:47 ]

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Ambition88 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:47:
[...]

Ik neem aan dat zij haar eigen Playstation betaalt toch? :+

Hoop dat we deze week echt wat meer te weten krijgen, wordt gek van al dat geouwehoer en gissen :D
Lastige situatie, te veel om hier uit te leggen, maar in het kort: nee

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
[...]

Ik wil er 8 kopen in het begin.
Gaat toch niet lukken

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Donstil
  • Niet online
DigitalError schreef op maandag 2 maart 2020 @ 07:46:
[...]

Je kunt ook jezelf wegcijferen hè. Je vriendin hoeft de dupe niet te worden :+

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Naar aanleiding van deze opmerking ging ik denken.... Welke electronische artikelen kennen maar 1 versie om het voor de consument simpel te houden.....

Ik weet het oprecht niet. Noem jij mij er eens eentje.....

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kenny_026 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Naar aanleiding van deze opmerking ging ik denken.... Welke electronische artikelen kennen maar 1 versie om het voor de consument simpel te houden.....

Consoles vroeger.. :/

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Vroeger was alles beter? No Thanks!

Ik moest laatst een fucking staafmixer kopen. Ik heb drie kwartier in de mediamarkt gestaan....

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Haha, ja maar ik bedoel gewoon de consoles.. natuurlijk had je van die extra obsucure aanvullingen.

Elke console deed gewoon wat ie moest doen..

Je had niet meerdere versie van 1 die hetzelfde afspeelden, alleen dan beter zeg maar. Dat hield het simpel en de klant wist waar ie aan toe was.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar toen had ook iedereen een TV die ongeveer hetzelfde aan kon. Nu zie je gewoon een tweedeling bij de gamers ontstaan. Zij die eigenlijk op 1080p blijven hangen, en zij die naar de 4k willen. De eerste groep wil vooral lekker gamen voor een lagere prijs, en de tweede groep is bereid de portemonnee te pakken om meer grafische kracht te hebben. Het is enorm schipperen voor Sony en MS om voor beiden iets acceptabels te maken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

poor Leno schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Haha, ja maar ik bedoel gewoon de consoles.. natuurlijk had je van die extra obsucure aanvullingen.

Elke console deed gewoon wat ie moest doen..

Je had niet meerdere versie van 1 die hetzelfde afspeelden, alleen dan beter zeg maar. Dat hield het simpel en de klant wist waar ie aan toe was.
Juist die obscure aanvullingen maakten het lastiger, aangezien je soms (toen je nog geen internet had en voornamelijk alles uit de PU moest lezen :P) gewoon een spel niet kon spelen zonder een extra stuk hardware die je erbij moest kopen. Net zoals dat je met de PS2 ineens een memory card nodig had die er niet standaard bij zit :P. Nu kun je dadelijk gewoon een console kopen en die speelt alle nieuwe spellen en hopelijk ook alles met BC ongeacht of je de normale of de pro hebt.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:25:
[...]

Juist die obscure aanvullingen maakten het lastiger, aangezien je soms (toen je nog geen internet had en voornamelijk alles uit de PU moest lezen :P) gewoon een spel niet kon spelen zonder een extra stuk hardware die je erbij moest kopen. Net zoals dat je met de PS2 ineens een memory card nodig had die er niet standaard bij zit :P. Nu kun je dadelijk gewoon een console kopen en die speelt alle nieuwe spellen en hopelijk ook alles met BC ongeacht of je de normale of de pro hebt.
Tuurlijk, die kleine niche had je, maar voor de rest was het gewoon 1 voor allen.

Maar ik blijf erbij; ik verwacht dat PS tussen de 2 XB's in gaat zitten en dan halverwege met een Pro komt :)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Tuurlijk, die kleine niche had je, maar voor de rest was het gewoon 1 voor allen.

Maar ik blijf erbij; ik verwacht dat PS tussen de 2 XB's in gaat zitten en dan halverwege met een Pro komt :)
Wat hoop je? Ook dat er maar eentje komt?

Punt is namelijk dat duidelijk is dat er ook een grote groep is die wel een duurdere console wil aanschaffen. 37% gaf te kennen prijs belangrijk te vinden maar blijkbaar is er dus ook een groep van 63% die dat niet zo belangrijk vindt.

De groep die dus een duurdere console willen hebben geven straks twee keer geld uit.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

The Expansion Pack is required in order to run three cartridge games, Donkey Kong 64, The Legend of Zelda: Majora's Mask, and Perfect Dark.

Mwoah, niet echt een kleine niche :P

Zelf verwacht ik ook niet dat Sony twee versies bij launch uitbrengt.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

Ik sluit me hierbij aan.
Kenny_026 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Wat hoop je? Ook dat er maar eentje komt?

Punt is namelijk dat duidelijk is dat er ook een grote groep is die wel een duurdere console wil aanschaffen. 37% gaf te kennen prijs belangrijk te vinden maar blijkbaar is er dus ook een groep van 63% die dat niet zo belangrijk vindt.

De groep die dus een duurdere console willen hebben geven straks twee keer geld uit.
De groep die prijs niet belangrijk vindt, hoeft niet per definitie voor de duurste te gaan. Ik heb een vriend die 4x zoveel verdient als ik en ook nog eens een stuk minder zuinig is, maar die heeft gewoon een PS4 Slim onder zijn 4K HDR TV (niet eens een OLED) staan. De PS4 Pro was al uit toen hij deze kocht. Het boeit 'm gewoon een stuk minder, specs.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:02
Kenny_026 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Maar welke elektronische artikelen worden er nog meer met verlies verkocht? Als er 1 console komt denk ik ook niet dat dat is om het voor de consumenten simpel te houden, maar dat het voor Sony bij launch niet financieel interessant genoeg is om met 2 consoles te komen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Raem schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Maar welke elektronische artikelen worden er nog meer met verlies verkocht? Als er 1 console komt denk ik ook niet dat dat is om het voor de consumenten simpel te houden, maar dat het voor Sony bij launch niet financieel interessant genoeg is om met 2 consoles te komen.
Ja dat weet ik juist niet. Je kunt ook stellen dat er op een eventuele "budget" versie wat verlies gemaakt wordt maar op een Pro variant juist weer winst.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Raem schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Die kans acht ik groter. Rustig 1 jaar wachten, en dan een tweede aankondigen, om zoveel mogelijk geld uit de markt te halen. Maar... dan moeten ze dus wel met winst verkocht worden. Als ze bereid zijn om voor de base onder de productieprijs te gaan zitten wil ja dat natuurlijk juist weer niet ;)

(Volgens mij kunnen ze prima zeggen de base verkopen we met een paar tientjes verlies, maar voor de pro willen we juist een klein beetje winst pakken.)

/edit: * ArthurMorgan zwaait naar boven :)

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-03-2020 10:53 ]

• bram1984
Kojima is ook lekker aan het teasen. Hoeft natuurlijk niks met PS5 te maken te hebben.

https://mobile.twitter.co...tatus/1234328483561496577

Of hij weet gewoon dat ik dan jarig ben.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:56:
Kojima is ook lekker aan het teasen. Hoeft natuurlijk niks met PS5 te maken te hebben.

https://mobile.twitter.co...tatus/1234328483561496577

Of hij weet gewoon dat ik dan jarig ben.
Congratz jongen!

• bram1984
Morgen, maar dank je. ;)

Realiseer me nu dat die 3 gewoon voor de maand staat, dus hoeft alsnog niks te betekenen. :)

• Raem
bram1984 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Morgen, maar dank je. ;)

Realiseer me nu dat die 3 gewoon voor de maand staat, dus hoeft alsnog niks te betekenen. :)
Van de week waren ze ook aan het teasen met een "Next week" briefje, dus wie weet.

https://www.gamesradar.co...-something-for-next-week/

• bram1984
Raem schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:16:
[...]

Van de week waren ze ook aan het teasen met een "Next week" briefje, dus wie weet.

https://www.gamesradar.co...-something-for-next-week/
Overname door Sony
Hele nieuwe IP
Death Stranding DLC
Silent Hill/P.T. game

Kies maar :P

• Raem
bram1984 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Overname door Sony
Hele nieuwe IP
Death Stranding DLC
Silent Hill/P.T. game

Kies maar :P
Death Stranding PC demo :P

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Zal het dan deze week dan toch gaan gebeuren? Sinds AMD 5 maart een event heeft, lijkt het een mooi moment voor Sony om vooraf alweer wat info vrij te geven. En qua game teases is er aardig wat deze week. Daarnaast zei de Godfall dev dat we "really really soon" iets van de PS5 zouden zien.

Even met een korrel zout nemen, maar posten kan geen kwaad. Voor mij boeien die TF's allemaal niet zo, maar ik denk wel dat Sony niet moet steken op RDNA1.

Giant Bomb leak:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ESDuBFpWkAI746q?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ESDuBDVX0AEJM9L?format=jpg&name=900x900

Ieder geval een spannende week, zeker omdat AMD ook een event heeft.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Recon24 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:21:
Zal het dan deze week dan toch gaan gebeuren? Sinds AMD 5 maart een event heeft, lijkt het een mooi moment voor Sony om vooraf alweer wat info vrij te geven. En qua game teases is er aardig wat deze week. Daarnaast zei de Godfall dev dat we "really really soon" iets van de PS5 zouden zien.

Even met een korrel zout nemen, maar posten kan geen kwaad. Voor mij boeien die TF's allemaal niet zo, maar ik denk wel dat Sony niet moet steken op RDNA1.

Giant Bomb leak:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ha, die specs en die prijs.. <3

Insta-win voor Sony.

• bram1984
Recon24 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:21:

Giant Bomb leak:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alleen RDNA 2 heeft hardware raytracing, dus RDNA 1 is onwaarschijnlijk, tenzij er een custom raytracing GPU in zit naast de AMD GPU.

Ziet er verder uit als een samenvatting van de meest sappige geruchten gepost door een anoniem iemand. Hij/zij is alleen draadloos opladen vergeten te noemen.

Te nemen met een hele grote lading zout dus. Ik zou er voor tekenen voor 499.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

De PS5 komt hier sowieso, de pre-order bij Gamemania staat al maanden (ik heb al te veel in het PS ecosysteem geinvesteerd, overstappen naar Xbox is onlogisch). Maar dat soort specs lezen wordt een mens toch wel blij van.

Ik ben zo benieuwd waar deze generatie consoles toe in staat gaat zijn over een paar jaar. Als je ziet wat een PS4 Pro en XB One X nu al kunnen met die beperkte rekenkracht staat ons een hoop moois te wachten de komende tijd. <3

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Ambition88
Ik zou daar idd ook voor tekenen, wanneer kunnen we hem halen?

Als er trouwens geen mogelijkheid is om de hartslag/zweet monitor uit zetten, is een custom controller aanschaffen het eerste wat ik doe, ik hou daar persoonlijk echt niet van. :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
instabuy!

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/zust671dw7k41.jpg

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 10:04

• v8power67

v8power67

Hoe meer gewicht hoe meer teraflops ? Dan heb ik de meeste denk :P

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45
Blaat schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:28:
De PS5 komt hier sowieso, de pre-order bij Gamemania staat al maanden (ik heb al te veel in het PS ecosysteem geinvesteerd, overstappen naar Xbox is onlogisch). Maar dat soort specs lezen wordt een mens toch wel blij van.

Ik ben zo benieuwd waar deze generatie consoles toe in staat gaat zijn over een paar jaar. Als je ziet wat een PS4 Pro en XB One X nu al kunnen met die beperkte rekenkracht staat ons een hoop moois te wachten de komende tijd. <3
Voor mij precies hetzelfde, al schijt Jim Ryan hoogstpersoonlijk in mijn PS5 voordat de schroeven worden aangedraaid! Er komt sowieso een PS5, omdat ik alles voor de PS heb gekocht. :P

• v8power67

v8power67

Ja zit ook flink geïnvesteerd in sony met games etc. Dus vandaar dat mijn voorkeur zeker uitgaat naar blijven bij PlayStation. Hoop ook dat ds4 controllers werken op ps5 voor couch coop. Scheelt weer nieuwe controllers kopen.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
*snip* off-topic

[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 02-03-2020 12:43 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

poor Leno schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Ha, die specs en die prijs.. <3

Insta-win voor Sony.
Ik zou er niet op rekenen dat dit de PS5 gaat worden.. Beetje erg afwijkend van alle voorgaande 'plausible' leaks.

Maar goed, als het wel zo is ga ik niet klagen hoor :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Geronimous
We gaan weer richting een PS vs Xbox discussie, dus deze kap ik weer even af.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
No shit Sherlock.. |:(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FMEE6U1.png

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En dat van een senior contributor :+

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Als de Giant Bomb leak werkelijk klopt vind ik het gewoon bijna rot dat ik vrijwel al mijn games fysiek heb gekocht. Al heb ik de meeste wel al uitgespeeld en alweer verkocht. Heb er op het moment een stuk of 10 in mijn kast liggen welke ik nog wel eens aanraak.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:20
Oxigeon schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:59:
Als de Giant Bomb leak werkelijk klopt vind ik het gewoon bijna rot dat ik vrijwel al mijn games fysiek heb gekocht. Al heb ik de meeste wel al uitgespeeld en alweer verkocht. Heb er op het moment een stuk of 10 in mijn kast liggen welke ik nog wel eens aanraak.
Ach gebaseerd op een leak van 4chan, 99% kans dat het fake is.

• dehardstyler
Oxigeon schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:59:
Waar heb je het nu precies over? Dat "digital" backwards compatibility? Ik heb ook alles op een schijfie, maar daar komt dan vast een oplossing voor. Anders is het wel een beetje een wassen neus voor veel mensen die BC.

En verder is het inderdaad nog steeds een 4chan leak, dus pak er gerust een kilo zout bij. ;)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

dehardstyler schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:08:
[...]

Waar heb je het nu precies over? Dat "digital" backwards compatibility? Ik heb ook alles op een schijfie, maar daar komt dan vast een oplossing voor. Anders is het wel een beetje een wassen neus voor veel mensen die BC.

En verder is het inderdaad nog steeds een 4chan leak, dus pak er gerust een kilo zout bij. ;)
Inderdaad het digital backwards.

• dehardstyler
Oxigeon schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:17:
[...]

Inderdaad het digital backwards.
Ik denk dat het gewoon moet kunnen, we krijgen nu juist een Optical Disk Drive upgrade, zodat er nu schijfjes in kunnen tot 100GB (UltraHD Blueray). Ik zie niet in waarom deze ODD de PS4 schijfjes niet zou kunnen lezen, het rijmt niet echt zeg maar. :P

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

dehardstyler schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:23:
[...]

Ik denk dat het gewoon moet kunnen, we krijgen nu juist een Optical Disk Drive upgrade, zodat er nu schijfjes in kunnen tot 100GB (UltraHD Blueray). Ik zie niet in waarom deze ODD de PS4 schijfjes niet zou kunnen lezen, het rijmt niet echt zeg maar. :P
Daar heb ik geen verstand van. Maar is het niet zo dat de PS3 disk ook niet in de PS4 gemept kunnen worden? maw een ps3 disk werkt niet in een ps4 omdat deze de disk gewoonweg niet kan lezen.

• dehardstyler
Oxigeon schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:25:
[...]

Daar heb ik geen verstand van. Maar is het niet zo dat de PS3 disk ook niet in de PS4 gemept kunnen worden? maw een ps3 disk werkt niet in een ps4 omdat deze de disk gewoonweg niet kan lezen.
Dat kwam niet om dat deze de disk niet kon lezen. De PS4 kon helemaal niks met de PS3 code op de schijf, de PS4 was niet backwards compatible door de gebruikte Cell architectuur op de PS3. De PS4 is "gewoon" een x86-x64 implementatie, net zoals de PS5 dat wordt. Dus dan wordt het wel weer mogelijk, ik zal de details verder voor mij houden. ;)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Oxigeon schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:25:
[...]

Nee dat heeft echt met de architectuur van het operating system te maken.

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Ik lees dus op veel sites dat er morgen iets staat te gebeuren?
- Een PlayStation aankondiging?
- Kojima die een nieuwe game laat zien?

Hoe aannemelijk zijn deze geruchten?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Maart1992 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:36:

Morgen even afwachten en je weet het :)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Lijkt mij persoonlijk niet echt logisch. Als er een persconferentie of een liveshow is maakt je toch op zijn minst 1 dag van tevoren bekend dat je dag X op tijdstip X een liveshow hebt. Hoe zorg je anders dat luitjes gaan kijken naar de show. Of is het straks gewoon. Sony pleurt een twitterbericht de lucht in met. Hier issie dan de PS5 in volle glorie met wat specs

• bram1984

Altijd even afwachten maar ik denk dat het vooral wishful thinking is. Er zijn hier en daar wat teases van Kojima (kan er ook helemaal niks mee te maken hebben), vandaag is de FFVII demo uitgekomen (zegt ook weer weinig, behalve dat we het als "begin" van de campagne kunnen zien), er is een journalist die zich "versproken" heeft over uitnodigingen (kan ook een troll zijn), er is een GodFall developer die heeft aangegeven dat er "very, very soon" meer info zal komen (week of 2 geleden?) en dan is er 5 maart AMD die hun RDNA 2 kaart(en) gaan unveilen. De timing zou dus kunnen kloppen.

Voor de rest gewoon vooral niks verwachten, dan valt het allemaal mee. :P
Oxigeon schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:47:
[...]

Lijkt mij persoonlijk niet echt logisch. Als er een persconferentie of een liveshow is maakt je toch op zijn minst 1 dag van tevoren bekend dat je dag X op tijdstip X een liveshow hebt. Hoe zorg je anders dat luitjes gaan kijken naar de show. Of is het straks gewoon. Sony pleurt een twitterbericht de lucht in met. Hier issie dan de PS5 in volle glorie met wat specs
Morgen hoef niet perse een reveal te zijn. Kan ook zijn dat ze digitaal de uitnodigingen versturen voor een event later deze maand of gewoon in één keer een State of Play droppen o.i.d.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12
bram1984 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:16:
[...]
dan is er 5 maart AMD die hun RDNA 2 kaart(en) gaan unveilen.
Wacht is het bevestigd dat AMD deze week hun RDNA2.0 line up gaat tonen? Dat zou heel belangrijk nieuws zijn.
Ik had vernomen dat het weer zo'n financial event is..

• I ColoSsuZz I
Anton.net schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Wacht is het bevestigd dat AMD deze week hun RDNA2.0 line up gaat tonen? Dat zou heel belangrijk nieuws zijn.
Ik had vernomen dat het weer zo'n financial event is..
Semi, ze hebben wel aangegeven met meer info te komen.
Bron: nieuws: AMD komt dit jaar met Navi-refresh en videokaarten op basis van RDNA2

Zou qua timing wel mooi uitkomen

• bram1984
Dit UI concept is ook echt heel vet!

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

https://streamable.com/oi...m=ios_app&utm_name=iossmf

[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 02-03-2020 20:58 ]

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:35
Dus morgen horen we meer?
(Hoef natuurlijk niet over release te gaan).

• bram1984
fevo-1190 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:46:
Dus morgen horen we meer?
(Hoef natuurlijk niet over release te gaan).
Misschien, maar misschien ook niet.

• steefje
  • Laatst online: 21:08

nieuws: Death Stranding komt op 2 juni uit voor pc

PSN ID Binloading_nl

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Dit nieuwsbericht is van gisteren. Misschien krijgen we vandaag toch nog wat te horen :).

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

xavier! schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:54:
[...]

Dit nieuwsbericht is van gisteren. Misschien krijgen we vandaag toch nog wat te horen :).
Ik gok op het nieuwsbericht dat Kojima productions is overgenomen door Sony.

• Ambition88
Ik gok dat we vandaag helemaal niks horen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 03-03-2020 09:24 ]

• Maart1992
Ambition88 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:24:
Ik gok dat we vandaag helemaal niks horen. :+
Ik gok ook van niet, het is super tuesday in Amerika, mensen hebben daar andere dingen aan hun hoofd vandaag. De nieuwskoppen zullen gevuld staan met andere informatie. Het zou raar zijn als ze vandaag besluiten iets naar buiten te brengen.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hmmmmm :9

Uncharted 5 Can Still Happen According To Naughty Dog

Maar wel Screenrant, duss..

Maar stel je voor, de kwaliteit van Uncharted op de PS5 <3

• bram1984
poor Leno schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:10:
Hmmmmm :9

Uncharted 5 Can Still Happen According To Naughty Dog

Maar wel Screenrant, duss..

Maar stel je voor, de kwaliteit van Uncharted op de PS5 <3
Ik kan me er serieus niks bij voorstellen, eerlijk gezegd. Ik heb echt geen idee hoe een ND game eruit gaat zien op de next gen. Fotorealistisch? :)

Moet wel zeggen dat ik Uncharted nu wel gezien heb. Ik houd van de serie, maar het is wel mooi geweest zo. Dan zie ik liever een nieuwe IP of een deel 3 van The Last of Us.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Ik kan me er serieus niks bij voorstellen, eerlijk gezegd. Ik heb echt geen idee hoe een ND game eruit gaat zien op de next gen. Fotorealistisch? :)

Moet wel zeggen dat ik Uncharted nu wel gezien heb. Ik houd van de serie, maar het is wel mooi geweest zo. Dan zie ik liever een nieuwe IP of een deel 3 van The Last of Us.
Gewoon een écht Indiana Jones spel lijkt me wel wat :D

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Ik heb precies hetzelfde met Uncharted, een van mijn favoriete series maar heb liever een nieuwe IP van ND.
Alhoewel Uncharted met een oudere Nathan en tiener dochter ofzo, coop, vet! XD

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
BigF25 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:04:
Ik heb precies hetzelfde met Uncharted, een van mijn favoriete series maar heb liever een nieuwe IP van ND.
Alhoewel Uncharted met een oudere Nathan en tiener dochter ofzo, coop, vet! XD
Doe maar niet, een oude Solid Snake heeft Metal Gear (voor mij) verpest..

• Basekid
  • Laatst online: 19-09 11:01
Mwah de "echte" Uncharted is echt wel af voor mij met deel 4.

Misschien kunnen ze een prequel maken over hoe Drake Sully ontmoette ofzo....

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Segafreak83 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Doe maar niet, een oude Solid Snake heeft Metal Gear (voor mij) verpest..
Wel ja? Ik vond Guns of the Patriots geweldig

• bram1984
Basekid schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:07:
Mwah de "echte" Uncharted is echt wel af voor mij met deel 4.

Misschien kunnen ze een prequel maken over hoe Drake Sully ontmoette ofzo....
Die bestaat al: Uncharted 3.

• Maart1992
Ik zie zelf nog wel een Uncharted in Egypte zitten, met toffe piramide puzzels. Wie weet, maar ik ga er niet vanuit.

• Donstil
  • Niet online
Ik zou wel graag een Uncharted film willen :+

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
xavier! schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:54:
[...]

20.00 hier was al 3 maart in Japan. Dus ga er maar vanuit dat dat de tease van Kojima was...

• bram1984

• Ambition88
Zo dan, hebben zij nog de rechten van Max payne of zijn deze nog steeds in handen van Rockstar(?)

Damn dat zou wat zijn. :+
Pagina: 1 ... 33 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.