Segafreak83 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:55:
[...]
Daar zijn zoveel redenen voor:
- Veel mensen weten niet eens dat er 2 versies zijn.
- Vaders en moeders kijken vaak alleen naar de portemonnee.
- Hoe ga je om met iedereen die de base te traag vind, nadat ze elders een Pro gezien hebben?
- Gaan developers uit van de trage versie, zit je nog met een kreupele Pro, omdat de game er eigenlijk niet voor ontwikkeld is, niet alle games draaien beter op de pro.
Dus nee, doe maar gewoon een versie, geen gedoe, iedereen gelijk, één prijs, klaar.
Mensen hebben genoeg kans om zich (d.m.v. reviews etc.) in te lezen in de verschillen tussen bepaalde versies. Daarnaast begrijp ik niet wat er mis mee is als ouders niet het allerduurste van alles kopen. Een 'base' PS5 is al veel krachtiger dan een PS4 Pro en als het inderdaad nog de ouder betreft die een console voor zijn/haar kinderen koopt zullen die kinderen niet in een leeftijdscategorie zitten waarin hen dat prestatieverschil ofwel wat kan boeien, ofwel waarin ze zelf genoeg geld hebben om überhaupt een PS5 te kopen.
Je derde punt: mensen die de base te traag vinden hebben pech. Die leggen zich er maar bij neer dat een goedkopere versie van een product minder kan en dat als ze wél de extra performance willen, ze de beurs moeten trekken. En je laatste punt begrijp ik sowieso niet, dat is bij de huidige generatie niet anders en dat gaat ook prima. Het is niet zo dat ze voor een compleet andere architectuur moeten optimaliseren.
Eigenlijk allemaal non-argumenten dus, imho.. Een Golf GTI kan veel harder dan een standaard Golf en heeft ook luxe extra's, en is daarmee ook flink duurder waardoor niet iedereen zich die extra stap boven standaard kan permitteren. Is dat dan een reden om maar geen GTI uit te brengen of om maar geen normale Golf uit te brengen? Want daar komt het qua argument van mensen die tegen het uitbrengen van 2 varianten zijn eigenlijk wel een beetje op neer. En mijn voorbeeld kun je nog op een miljoen andere zaken toepassen (witgoed, TV's, telefoons, PC-onderdelen, huizen, vakanties..).
We leven in een kapitalistische wereld, niet iedereen is gelijk. Zo is dat nu eenmaal.
[
Voor 3% gewijzigd door
Kuusj op 02-03-2020 01:20
]