Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 34 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.833 views

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
BigF25 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:04:
Ik heb precies hetzelfde met Uncharted, een van mijn favoriete series maar heb liever een nieuwe IP van ND.
Alhoewel Uncharted met een oudere Nathan en tiener dochter ofzo, coop, vet! XD
Ze kunnen wat mij betreft het verhaal van die PSVITA exclusive gebruiken en dan niet gewoon opschalen maar volledig vanaf de grond opbouwen met PS4/5 graphics.

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Zou Sony Remedy inmiddels gekocht hebben?

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
3 maart is ook weer zo goed als voorbij, wat wordt de volgende reveal datum jongens? Iemand al een idee? 5 Maart? :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 09:15

De Nelis

en anders maar niet...

I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:51:
3 maart is ook weer zo goed als voorbij, wat wordt de volgende reveal datum jongens? Iemand al een idee? 5 Maart? :+
9 maart 19:53 lokale tijd :+

time is infinite, but each week is ten hours short..

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:07

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Maart1992 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:26:
[...]

Zou Sony Remedy inmiddels gekocht hebben?
Volgens mij is het een beursgenoteerd bedrijf toch? Dus nee iig nog niet formeel.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:33
Ok.. letterlijk alle evenementen/beurzen worden afgelast, meeste in ieder geval. GDC, Google I/O, Arnold classics waar ik net over lees.
Verwacht dan ook totaal niet dat Sony met een eigen evenement zal komen op korte termijn.

Verwijderd

Geloof dat we nog lang zullen moeten wachten op de reveal. Begrijpelijk ook,,

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Of simpelweg een State of Play? :)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik denk dat Sony gaat wachten tot juni. De komende 3 maanden gaan ze ongetwijfeld de marketing campagnes opstarten voor FFVII Remake en The Last of Us Part II. Dat zijn echt twee hele heavy hitters. En dan hebben we nog Ghost of Tsushima later in het jaar. Als alle stof na die twee games een beetje gedaald is en iedereen sukkelt weer een beetje in slaap, dan zullen ze met de aankondiging komen.

Ze gaan waarschijnlijk een hoop vertellen over BC en cross gen updates en dat willen ze natuurlijk liever na hun grootste exclusive release delen, dan ervoor.

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:35
bram1984 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:47:
Ik denk dat Sony gaat wachten tot juni. De komende 3 maanden gaan ze ongetwijfeld de marketing campagnes opstarten voor FFVII Remake en The Last of Us Part II. Dat zijn echt twee hele heavy hitters. En dan hebben we nog Ghost of Tsushima later in het jaar. Als alle stof na die twee games een beetje gedaald is en iedereen sukkelt weer een beetje in slaap, dan zullen ze met de aankondiging komen.

Ze gaan waarschijnlijk een hoop vertellen over BC en cross gen updates en dat willen ze natuurlijk liever na hun grootste exclusive release delen, dan ervoor.
Juni is zeer laat als ze een release willen voor de kerstmis.... Ik verwacht eind maart, begin april als corono verder ingedamd is. Nieuwe besmettingen zijn nu gestaag aan het afnemen.

• bram1984
timetje100 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:50:
[...]

Juni is zeer laat als ze een release willen voor de kerstmis.... Ik verwacht eind maart, begin april als corono verder ingedamd is. Nieuwe besmettingen zijn nu gestaag aan het afnemen.
Waarom is juni zeer laat? In 2013 lieten ze de console pas op de E3 zien en ook de prijs werd toen pas bekend gemaakt. Dat kan je nu ook gewoon in één event proppen samen met de reveal. Productie start eind juni/juli/augustus en dan ben je op tijd voor oktober/november. Mits het virus natuurlijk roet in het eten gooit.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik verwacht dat ze Ghost of Tsushima een PS5 exclusive maken en niet meer op de PS4 uitkomt. Dit om een first party exclusive te hebben die al wat hype achter zijn naam heeft.

• bram1984
uchiha tijntje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:06:
Ik verwacht dat ze Ghost of Tsushima een PS5 exclusive maken en niet meer op de PS4 uitkomt. Dit om een first party exclusive te hebben die al wat hype achter zijn naam heeft.
Heel onwaarschijnlijk. Game heeft zelfs al PS4 boxart en kan gepre-ordered worden. Al die pre-orders gaan ze dan even doodleuk annuleren? :+

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
bram1984 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Heel onwaarschijnlijk. Game heeft zelfs al PS4 boxart en kan gepre-ordered worden. Al die pre-orders gaan ze dan even doodleuk annuleren? :+
Precies! Maar misschien een grafische update zou wel mogelijk zijn.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:10
Ghost of Tshushima speel ik lekker op de PS5. Er is nog steeds geen release date bekend en ik gok zelf ergens op eind augustus begin september, In ieder geval voor de release van cyberpunk. Tja als de PS5 dan in november/december al uitkomt, wacht ik wel 2/3 maandjes. :)

Kan mn ps4 pro mooi in juni al in de verkoop en vang ik daar teminste nog wat extra knaken voor.
Ik was een week of 2 geleden terug best hyped, nu heb ik zoiets van weetje, ik zie het wel wanneer er meer nieuws is. :+ Het enige waar ik oprecht nieuwschierig naar ben is het design, dat ik van te voren kan bedenken waar ik hem kan plaatsen. :D

[ Voor 11% gewijzigd door Ambition88 op 04-03-2020 10:37 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Net zo waarschijnlijk als sommige andere speculaties hier :+

En die pre-orders bij de digital store van Sony zijn nog niet afgeschreven volgens mij. Dat sommige mensen een pre-order plaatsen bij een Nedgame of iets dergelijk begrijp ik trouwens nog steeds niet.

Maar het feit dat er PS4 box art bestaat zegt natuurlijk niets...

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-03-2020 10:39 ]

• bram1984
Ambition88 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:30:
Ghost of Tshushima speel ik lekker op de PS5. Er is nog steeds geen release date bekend en ik gok zelf ergens op eind augustus begin september, In ieder geval voor de release van cyberpunk. Tja als de PS5 dan in november/december al uitkomt, wacht ik wel 2/3 maandjes. :)

Kan mn ps4 pro mooi in juni al in de verkoop en vang ik daar teminste nog wat extra knaken voor.
Ik was een week of 2 geleden terug best hyped, nu heb ik zoiets van weetje, ik zie het wel wanneer er meer nieuws is. :+ Het enige waar ik oprecht nieuwschierig naar ben is het design, dat ik van te voren kan bedenken waar ik hem kan plaatsen. :D
Ik misschien ook wel als het Q3/Q4 wordt. CP2077 ga ik sowieso pas op de PS5 doen als er een goede update voor is.
uchiha tijntje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:37:
[...]

En die pre-orders bij de digital store van Sony zijn nog niet afgeschreven volgens mij. Dat sommige mensen een pre-order plaatsen bij een Nedgame of iets dergelijk begrijp ik trouwens nog steeds niet.

De game is al jaren in ontwikkeling voor de PS4 en meer dan 100 miljoen mensen hebben een PS4. Denk je serieus dat Sony even alles afschiet ten faveure van een PS5 exclusive release? Is dat überhaupt ooit gebeurd? Daar zullen ze een hoop vrienden mee maken.

Nee, dat is gewoon een mooie titel voor een dikke native 4K patch op misschien 60fps met verbeterde LOD, drawing distance, belichting, een vorm van raytracing/RT audio en mooiere character models. Twee vliegen in één klap.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
uchiha tijntje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:06:
Het is al 300 keer bevestigd dat de game naar de PS4 komt.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49211408686_9f910ab4ca_b.jpg

Is het misschien niet een keer tijd om te stoppen met speculeren over dingen die al officieel zijn bevestigd.

https://blog.eu.playstati...tsushima-out-summer-2020/
uchiha tijntje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Zo kun je altijd wel bezig blijven met het verkondigen van onzin. Ach een aankondiging zegt niks, presentatie box-art zeg niks, blogpost op de officiële website van Sony zegt niks, PlayStation Store zegt niks en een pre-order zegt ook niks. 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door NotSoSteady op 04-03-2020 11:21 ]

• bram1984
Doe maar zoiets tijdens de reveal.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/eh3vsjhgzik41.jpg

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Vervolg op Bloodborne wordt op dit moment niet aan gewerkt.

• bram1984
X-Fighter schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Vervolg op Bloodborne wordt op dit moment niet aan gewerkt.
Weet ik, maar dromen mag.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Weet ik, maar dromen mag.
Aangezien de nieuwe Battlefield pas in 2021 komt, droom ik alleen van GTA VI :7

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

timetje100 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:50:
[...]

Juni is zeer laat als ze een release willen voor de kerstmis.... Ik verwacht eind maart, begin april als corona verder ingedamd is. Nieuwe besmettingen zijn nu gestaag aan het afnemen.
Je weet dat dit puur gaat om de aankondiging voor de consument en eigenlijk alleen invloed heeft op pre-orders omdat de release zelf pas in eind Q3 of ergens in Q4 gaat volgen? Mij maakt het persoonlijk weinig uit wanneer ze de bekendmaking doen. We weten al de naam en dat ie dit jaar komt, dus tot een maand voor release maakt het allemaal weinig uit. Of nouja, dit topic wordt een stuk zinvoller met feiten, maar dat terzijde :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 13:59
Martinspire schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Je weet dat dit puur gaat om de aankondiging voor de consument en eigenlijk alleen invloed heeft op pre-orders omdat de release zelf pas in eind Q3 of ergens in Q4 gaat volgen? Mij maakt het persoonlijk weinig uit wanneer ze de bekendmaking doen. We weten al de naam en dat ie dit jaar komt, dus tot een maand voor release maakt het allemaal weinig uit. Of nouja, dit topic wordt een stuk zinvoller met feiten, maar dat terzijde :P
Dit topic niet hoor, deze is alleen voor de speculaties en geruchten. Het topic [PS5 / playstaystion 5] feiten wellicht wel :*)

Vincere Per Belli

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Aangezien de nieuwe Battlefield pas in 2021 komt, droom ik alleen van GTA VI :7
Maar die zie ik dan nog pas in 2022 komen...

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Martinspire schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat iedere professionele marketeer je tegen zal spreken. Het creëren van buzz/hype/momentum is voor (consumenten) goederen extreem belangrijk. Hetgeen hoe Microsoft nu acteert is typisch voor een uitdager tegenover een marktleider. Ze proberen hiermee Sony uit de tent te lokken door zelf nog aantrekkelijker te klinken en eerder de spotlight op te zoeken.

Dus op het juiste moment de informatie de markt in slingeren en ook die buzz creëren voor jouw product kan je best wel units opleveren. Het belang is hem dat je moet weten wanneer men het besluit neemt om voor welk product te gaan. En daar sluit ik wel bij je aan dat het gros van de mensen dat niet 6 maanden van tevoren besluit maar veel dichter bij het moment van aankopen.

Ik heb er in ieder geval niet voor geleerd dus neem het bovenstaande vooral niet als waarheid aan. Maar ik weet wel heel zeker dat het presenteren van je naam en/of product op het juiste moment veel meer impact kan maken dan wat je nu schetst ;)

En wat door meerdere mensen al gezegd is, gelukkig is dit het speculatie topic en hoeven we niet alles met feiten te onderbouwen :)

• bram1984
Remmetje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:48:
[...]

Ik denk dat iedere professionele marketeer je tegen zal spreken. Het creëren van buzz/hype/momentum is voor (consumenten) goederen extreem belangrijk. Hetgeen hoe Microsoft nu acteert is typisch voor een uitdager tegenover een marktleider. Ze proberen hiermee Sony uit de tent te lokken door zelf nog aantrekkelijker te klinken en eerder de spotlight op te zoeken.

Dus op het juiste moment de informatie de markt in slingeren en ook die buzz creëren voor jouw product kan je best wel units opleveren. Het belang is hem dat je moet weten wanneer men het besluit neemt om voor welk product te gaan. En daar sluit ik wel bij je aan dat het gros van de mensen dat niet 6 maanden van tevoren besluit maar veel dichter bij het moment van aankopen.

Ik heb er in ieder geval niet voor geleerd dus neem het bovenstaande vooral niet als waarheid aan. Maar ik weet wel heel zeker dat het presenteren van je naam en/of product op het juiste moment veel meer impact kan maken dan wat je nu schetst ;)

En wat door meerdere mensen al gezegd is, gelukkig is dit het speculatie topic en hoeven we niet alles met feiten te onderbouwen :)
Het feit dat MS ook qua exclusieve games geen grote projecten (Ori is relatief klein en Flight Sim is meer een typische PC game) meer in de nabije planning heeft staan, telt natuurlijk ook mee.

Grappige is dat het in 2013 andersom was. Toen was Sony eerder met delen (qua reveal althans).

Wat ook zo zou kunnen zijn, is dat er bij MS het vermoeden was dat een Sony blow-out cq. reveal datum op het punt stond om naar buiten te komen, waardoor ze dat 12TF artikel de wereld in stuurden. Dat was volgens mij ook op maandag, een dag voor de dag waarop Sony traditioneel met nieuws komt.

• Remmetje
bram1984 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:19:
[...]

Het feit dat MS ook qua exclusieve games geen grote projecten (Ori is relatief klein en Flight Sim is meer een typische PC game) meer in de nabije planning heeft staan, telt natuurlijk ook mee.
Knap dat jij dat weet. Dat is namelijk helemaal niet bekend bij de massa of journalistiek. Microsoft heeft niet voor niets in de afgelopen jaren een veelvoud aan studio's gekocht enkel met als doel meer Xbox/pc exclusives te maken... Je kunt erop wedden dat ze aanstaande generatie meer (grote) exclusives hebben dan deze generatie. Een andere discussie is of het jou of mijn smaak is.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Remmetje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:24:
[...]

Knap dat jij dat weet. Dat is namelijk helemaal niet bekend bij de massa of journalistiek. Microsoft heeft niet voor niets in de afgelopen jaren een veelvoud aan studio's gekocht enkel met als doel meer Xbox/pc exclusives te maken... Je kunt erop wedden dat ze aanstaande generatie meer (grote) exclusives hebben dan deze generatie. Een andere discussie is of het jou of mijn smaak is.
Komt uit de mond van Matt Booty zelf....

• Remmetje
Kenny_026 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:30:
[...]

Komt uit de mond van Matt Booty zelf....
Kun je die specifieke quote dan nog terug vinden? Het lijkt mij echt stug dat Microsoft die miljoenen aan investeringen niet terug wil verdienen door mensen aan hun platform te binden... zou een waardeloze business case zijn.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:51
[...]

Volgens mij bedoelt Bram deze generatie nog (m.a.w. dit jaar). Sony heeft nog een paar grote titels die dit jaar komen terwijl er voor Microsoft geen grote exclusives meer aan zitten te komen.
Sony kan dus nog redelijk wat buzz genereren met FFVII, TLOU2 en Ghost of Tsushima, terwijl Microsoft het nu toch meer van de Series X moet gaan hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Raem op 04-03-2020 14:46 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• bram1984
[...]

Jij weet dat ook. Sony heeft in de nabije planning TLoU2, FFVII Remake en Ghost of Tsushima staan. Er is voor Xbox, voordat de Series X uitkomt, geen echte grote banger meer waar een dikke marketing campagne aan voorafgaat, of weet jij iets wat wij niet weten?

• Remmetje
bram1984 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:58:
[...]

Jij weet dat ook. Sony heeft in de nabije planning TLoU2, FFVII Remake en Ghost of Tsushima staan. Er is, voordat de Series X uitkomt, geen grote banger waar een dikke marketing campagne aan voorafgaat, of weet jij iets wat wij niet weten?
Het was zoals Raem een misverstand in de zin dat ik begreep dat je bedoelde aan het begin van de nieuwe generatie. Deze generatie komt Microsoft inderdaad met niet veel meer dat is duidelijk.

• bram1984
Remmetje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Het was zoals Raem een misverstand in de zin dat ik begreep dat je bedoelde aan het begin van de nieuwe generatie. Deze generatie komt Microsoft inderdaad met niet veel meer dat is duidelijk.
Ja, vandaar dat de beslissing voor hen wat makkelijker te maken is om het next-gen narratief te leiden met de XSX spec blowout. Als Sony dat nu doet en straks nog de hypetrains rondom FFVII en TLoU2 laat vertrekken, dan verdwijnt het PS5 nieuws weer een tijdje naar de achtergrond. Gezien hun afwezigheid op de E3, zou dat betekenen dat ze 2 events moeten gaan doen. Dat heeft weinig toegevoegde waarde zo vroeg in het jaar, denk ik. We kunnen nu toch nog niet "officieel" pre-orderen. Dus dan is het handiger alles in één keer na de voorgenoemde games te doen en zo veel momentum in één keer te genereren.

Vooral speculatie van mijn kant dit, maar zo denk ik dat het zit.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:12

OzzieMann

PSN: OzzieMann

bram1984 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:03:
[...]

Ja, vandaar dat de beslissing voor hen wat makkelijker te maken is om het next-gen narratief te leiden met de XSX spec blowout. Als Sony dat nu doet en straks nog de hypetrains rondom FFVII en TLoU2 laat vertrekken, dan verdwijnt het PS5 nieuws weer een tijdje naar de achtergrond. Gezien hun afwezigheid op de E3, zou dat betekenen dat ze 2 events moeten gaan doen. Dat heeft weinig toegevoegde waarde zo vroeg in het jaar, denk ik. We kunnen nu toch nog niet "officieel" pre-orderen. Dus dan is het handiger alles in één keer na de voorgenoemde games te doen en zo veel momentum in één keer te genereren.

Vooral speculatie van mijn kant dit, maar zo denk ik dat het zit.
Stop daar eens mee! Dat kan echt niet hoor! >:) :+

https://untappd.com/user/OzzBier

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

[...]

Niet als het uiteindelijke product tegen blijkt te vallen.
Dan kan je beter zeggen " Boem hier is hij, de nieuwe console, vandaag verkrijgbaar !! "
Jantje snel naar de winkel en er dan een week later achter komen dat buurjongen Klaasje een veel snellere console in huis heeft gehaald ....

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Remmetje
justifire schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Dan kan je beter zeggen " Boem hier is hij, de nieuwe console, vandaag verkrijgbaar !! "
Jantje snel naar de winkel en er dan een week later achter komen dat buurjongen Klaasje een veel snellere console in huis heeft gehaald ....
Dat gebeurd toch niet... ze hebben al aangekondigd in welke periode de console uit komt. En zelfs als de console minder krachtig is dan kun je de consument nog genoeg verwarren met allerlei hippe kreten en termen (wat er in de console zit) om ze te laten geloven dat het de beste console is.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Veel mensen doen hier net alsof de consument helemaal niet merktrouw is. Ik denk zeker voor consoles waarbij hele volksstammen met elkaar samenspelen het juist van belang is waar men vroeger op heeft gegamed.

Al mijn vrienden zitten al decennia op de playstation. Ik ken bijna niemand die een XBOX heeft gehad en ik zie dit eigenlijk in de komende tijd ook niet veranderen.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Remmetje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:27:
[...]

Dat gebeurd toch niet... ze hebben al aangekondigd in welke periode de console uit komt. En zelfs als de console minder krachtig is dan kun je de consument nog genoeg verwarren met allerlei hippe kreten en termen (wat er in de console zit) om ze te laten geloven dat het de beste console is.
Dat bedoel ik ook.
Als ze nu gaan lopen roepen heeft het internet het er de komende maanden over.
Gaat Digital Foundry er ook nog eens aandacht aan besteden en wordt het er in de media allemaal niet beter op.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• bram1984
justifire schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Alsof Jantje en Klaasje zich druk maken om specs. Die willen gewoon het ding hebben waar hun vrienden ook op spelen óf het ding waar ze Halo, Forza, Spider-Man of God of War cq. hun huidige verzameling op kunnen spelen.

Denk je nu echt dat de doorsnee gebruiker een verschil ziet bij iemand thuis?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

bram1984 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:34:
[...]

Alsof Jantje en Klaasje zich druk maken om specs. Die willen gewoon het ding hebben waar hun vrienden ook op spelen óf het ding waar ze Halo, Forza, Spider-Man of God of War cq. hun huidige verzameling op kunnen spelen.

Denk je nu echt dat de doorsnee gebruiker een verschil ziet bij iemand thuis?
Doorsnee gebruikers zijn ook echt niet achterlijk meer hoor.
Hoor de gehele dag reclame van tweakers over de radio galmen.
Daarnaast zit er een hele generatie naar streamers te kijken die ook praten over van alles en nog wat dat er aan zit te komen.
Bij grote online retailers kan je producten vergelijken waar duidelijk de specs naar voren komen.

Tuurlijk heb je een vaste fanbase zoals van veel grote merken.
Aan de andere kant wisselt men tegenwoordig net zo makkelijk van apple naar android en weer terug.
Veel mensen willen nu eenmaal graag het beste, mooiste, snelste.
De autoindustrie draait er al sinds mensenheugenis op :)

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik heb eigenlijks niets om er over te zeggen -O-

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
lasharor schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:31:
Veel mensen doen hier net alsof de consument helemaal niet merktrouw is. Ik denk zeker voor consoles waarbij hele volksstammen met elkaar samenspelen het juist van belang is waar men vroeger op heeft gegamed.

Al mijn vrienden zitten al decennia op de playstation. Ik ken bijna niemand die een XBOX heeft gehad en ik zie dit eigenlijk in de komende tijd ook niet veranderen.
Nee het is voor de volksstammen belangrijk waar hun vrienden op gamen. Niet waar ze vroeger op speelde.

Zie ook PS2 naar 360.
Of 360 naar PS4.

Timing en prijs zijn key. De rest is een sneeuwbal die gaat rollen als je de eerste twee goed hebt.
[...]

Apple en Samsung (om maar een voorbeeld te noemen) bewijzen anders het volledig tegenovergestelde. Aankondiging en release zit meestal maar 2 a 3 weekjes tussen en die verkopen er de eerste week meer als dat PS4 in een jaar deed.

Aankondigen is gebruikelijk in de console wereld dat zeker maar voor pre-orders etc absoluut niet nodig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
lasharor schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:31:
Dit.
Nooit zal ik een Xbox kopen. Gewoon nooit. Wat dat betreft ben ik echt een Sony adept.
Tv, audio en console zal in mijn huiskamer altijd een Sony product blijven.

• bram1984
ralph075 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:08:
[...]

Dit.
Nooit zal ik een Xbox kopen. Gewoon nooit. Wat dat betreft ben ik echt een Sony adept.
Console ja, maar een TV van Sony komt hier dan weer nooit meer in huis, net als Android of een Windows apparaat. :p

De vergelijking met Samsung en Apple slaat natuurlijk als een tang op een varken. Een mobiel device dat ieder jaar opgevolgd wordt, waarvan we ieder jaar door leaks al veel dingen weten, waarbij we ook de reveal- en releaseperiode ongeveer wel weten. Daarbij zijn dat apparaten die veel belangrijker zijn in het leven van de meeste mensen dan een console. Die verkopen zichzelf sowieso wel en zo gigantisch veel verschil is er doorgaans niet met de voorganger. Ze spelen dezelfde apps af en draaien dezelfde software. Een console wordt eens in de 7/8 jaar vernieuwd. De verschillen zijn veel groter met de voorganger en ze doen ook unieke dingen ten opzichte van de voorganger. De hype en het momentum houden daar veel langer bij aan.

• Donstil
  • Niet online
ralph075 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:08:
[...]

Dit.
Tv en audio exelleren ze al jaren niet meer in, daar doe je jezelf alleen maar mee te kort naar mijn idee.

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09 10:35
Donstil schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:59:
[...]

Tv en audio exelleren ze al jaren niet meer in, daar doe je jezelf alleen maar mee te kort naar mijn idee.
Bravia tvtjes ben ik erg tevreden over en nog nooit problemen mee gehad.
Dat er misschien “betere” tv’s te koop staan.. dat kan, maar zeg nog niks over de kwaliteit natuurlijk.

• bram1984
fevo-1190 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Dat er misschien “betere” tv’s te koop staan.. dat kan, maar zeg nog niks over de kwaliteit natuurlijk.
Ik heb mijn Sony LED 2 jaar geleden na 4 bezoeken van een monteur om mogen ruilen. Splinternieuw ding. Hele WK zo'n beetje niet thuis kunnen kijken. Dus ja, ik ben niet kapot van de kwaliteit, zoals je begrijpt. :p

Hier komt sowieso niets anders meer dan OLED in huis trouwens. Zag dezelfde Sony een paar weken geleden bij een collega in huis en toen viel me het verschil pas echt goed op.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Donstil schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:16:
[...]

Nee het is voor de volksstammen belangrijk waar hun vrienden op gamen. Niet waar ze vroeger op speelde.

Zie ook PS2 naar 360.
Of 360 naar PS4.

Timing en prijs zijn key. De rest is een sneeuwbal die gaat rollen als je de eerste twee goed hebt.

[...]

Apple en Samsung (om maar een voorbeeld te noemen) bewijzen anders het volledig tegenovergestelde. Aankondiging en release zit meestal maar 2 a 3 weekjes tussen en die verkopen er de eerste week meer als dat PS4 in een jaar deed.

Aankondigen is gebruikelijk in de console wereld dat zeker maar voor pre-orders etc absoluut niet nodig.
Ik heb een keer de fout gemaakt om van PS2 over te gaan naar 360. Echt, helemaal niemand in mijn vriendenkring heeft ooit een uitstapje gemaakt naar het groene kamp.

90% speelt FIFA of COD voor die mensen maakt het echt niet uit hoeveel rekenkracht een console heeft, die kopen gewoon wat ze gewend zijn.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

fevo-1190 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:20:
[...]

_/-\o_
Hier door de jaren heen ook al meerdere Bravias gehad, qua beeldkwaliteit en verwerking toch echt wel de betere tv's (zo niet de beste)
Nu al weer bijna drie jaar een Bravia 65A1 staan, beste tv die ik ooit heb gehad.
Zowel qua beeldkwaliteit als design.
Destijds nog getwijfeld over LG maar de beeldprocessor van Sony was simpelweg stukken beter, vooral tijdens sportwedstrijden en gaming was het verschil duidelijk waarneembaar.
Enfin, dwaal af, maar hier dus ook een tevreden Sony tv-gebruiker :)

• Donstil
  • Niet online
Ik heb zelf overigens ook een Sony tv 8)7
Maar dat kwam meer omdat er in 85” simpelweg niet zoveel keuze is.

Ik zeg ook niet dat het niet goed is of zelfs slecht. Ik zeg alleen dat ze er niet meer in excelleren (zoals vroeger).
lasharor schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:36:
[...]

Ik heb een keer de fout gemaakt om van PS2 over te gaan naar 360. Echt, helemaal niemand in mijn vriendenkring heeft ooit een uitstapje gemaakt naar het groene kamp.

90% speelt FIFA of COD voor die mensen maakt het echt niet uit hoeveel rekenkracht een console heeft, die kopen gewoon wat ze gewend zijn.
Ooh zie je toch hoe dat verschilt hè. Hier ging bijna iedereen van de PS2 naar de 360 (Prijs, beschikbaarheid maar vooral live services toen) en van de 360 naar de PS4 wederom vanwege de beschikbaarheid.

Dat van COD of FIFA klopt wel idd. Kwam hier al eerder voorbij maar in de top 10 van de laatste 10 jaar staan op twee Nintendo games na alleen maar multiplatforms. Dat koopt de meute dus gewoon op het platform waar de “rest” ook op speelt. Welke dat wordt moeten we nog even afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 04-03-2020 20:54 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Posting this again for the new thread. AMD Engineer on tape saying both consoles natively support ray tracing which is part of AMD's RDNA 2.0 push.

Bron: ResetEra

[ Voor 23% gewijzigd door Recon24 op 04-03-2020 21:32 ]

• bram1984
Ja er zijn blijkbaar mensen die denken dat Cerny heeft gelogen over hardware ray-tracing.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:20

Major_ton

Shoot!

Ik heb het idee dat, juist door de stilte van Sony, er veel meer over de PS5 gepraat wordt dan over de XSX. Microsoft heef al heel veel kaarten op tafel gelegd. We weten wat er min of meer gaat komen en dat het nu wachten is op de release. Ondertussen houdt Sony de aandacht vast wegens de anticipatie die er gaande is en ze hoeven er niks voor te doen! Een goede move van Sony als je het mij vraagt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Donstil
  • Niet online
464 abonnees, niet duizend maar gewoon 464.
224 weergaven, niet duizend maar gewoon 224.

</Korrelzout>

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Sony heeft altijd de laatste hardware gehad in hun consoles of meer "exotische features". De PS3 was een totale uitzondering, maar kijk naar de PS4, GDDR5, Async Compute Units, dedicated hardware voor background tasks, ID buffer, checkerboard hardware, delta colour compression, FP16. Allemaal een combi van Polaris/Vega GPU features.

Met andere woorden, Sony heeft nooit achter gelopen als het gaat om hardware features.
Donstil schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:04:
464 abonnees, niet duizend maar gewoon 464.
224 weergaven, niet duizend maar gewoon 224.

</Korrelzout>
Ja.......en?

Onderhand moet het toch wel gewoon duidelijk zijn? Hardware RT =

Afbeeldingslocatie: https://www.cowcotland.com/images/news/2019/06/radeon-navi-variableshading.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Recon24 op 04-03-2020 22:32 ]

• Donstil
  • Niet online
Recon24 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:25:
Ja.......en?

Onderhand moet het toch wel gewoon duidelijk zijn?
Ik twijfel niet dat de consoles RT hebben, dit bewijst alleen niet zoveel, vandaar.

• bram1984
Het is een AMD engineer, maar dat bewijst niks inderdaad.

• NotSoSteady
Sony en Microsoft hebben beide toegang tot dezelfde roadmap van AMD en daarom snap ik überhaupt niet waar die verhalen vandaan komen dat Sony zijn eigen raytracing-hardware zou ontwikkelen. Waarom zou je al dat geld in R&D stoppen, terwijl AMD hier al jaren naartoe heeft gewerkt?
Major_ton schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:03:
Ik heb het idee dat, juist door de stilte van Sony, er veel meer over de PS5 gepraat wordt dan over de XSX. Microsoft heef al heel veel kaarten op tafel gelegd. We weten wat er min of meer gaat komen en dat het nu wachten is op de release. Ondertussen houdt Sony de aandacht vast wegens de anticipatie die er gaande is en ze hoeven er niks voor te doen! Een goede move van Sony als je het mij vraagt.
Sony maakt zich vermoedelijk niet zo druk. De lancering is nog steeds ver weg en ze kunnen alle aandacht weer op hun richten met een simpele aankondiging of een stukje op Wired. Kijk alleen al naar de exposure op sociale media bij de onthulling van het PS5-logo. Daar kan de onthulling van het Xbox Series X-ontwerp nog niet eens aan tippen. Microsoft is de verliezer van deze generatie en is daarom in de aanval, terwijl Sony een afwachtende positie inneemt.

[ Voor 82% gewijzigd door NotSoSteady op 04-03-2020 23:35 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom zou je een mediaoorlog in februari/maart voeren als je in november/december moet pieken?
Natuurlijk wil ik graag zo snel mogelijk de specs van de PS5 weten, maar meer dan dat het mijn nieuwsgierigheid stilt doet het niet. Mijn keuze (die dus nog niet 100% vast ligt) maak ik pas rond de tijd dat ik ga kopen. Dan zorgen voor een mediaoffensief met wat je console allemaal kan, hoe goedkoop die is etc heeft ws meer psychologische invloed dan als dat nu allemaal bekend gemaakt wordt ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Niet treuren. Zowel Microsoft als Sony hebben niet genoeg exemplaren voor de launch. Beide consoles worden gewoon verzet naar voorjaar 2021.

Kunnen ze het coronavirus mooi voor gebruiken.

Zie James bond. Puur omdat ze denken dat er minder lui naar de bioscoop gaan. Ik weet het natuurlijk niet. Maar dit is toch de grootste flauwekul

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• I ColoSsuZz I
Oxigeon schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:23:
Niet treuren. Zowel Microsoft als Sony hebben niet genoeg exemplaren voor de launch. Beide consoles worden gewoon verzet naar voorjaar 2021.

Kunnen ze het coronavirus mooi voor gebruiken.

Zie James bond. Puur omdat ze denken dat er minder lui naar de bioscoop gaan. Ik weet het natuurlijk niet. Maar dit is toch de grootste flauwekul
Ik snap je punt, maar dit is natuurlijk geen goede vergelijking. Een bioscoop film is iets waar je als bezoeker daadwerkelijk ergens naar toe moet. Dat is bij het uitbrengen van hardware niet persee het geval.

• bram1984

Zie pm, feedback op moderatie niet op deze manier aub

[ Voor 79% gewijzigd door Sagat op 05-03-2020 08:31 ]

• X-Fighter
bram1984 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:46:
[...]

Ja er zijn blijkbaar mensen die denken dat Cerny heeft gelogen over hardware ray-tracing.
Het gaat vooral over RDNA2. Er zijn mensen die geloven dat PS5 RDNA1 is met nog een custom hardware raytracing solution, en dus geen RDNA2 zoals de competitie.

Zelf lijkt mij dit zeer straf, maar weer reden te meer voor Sony om naar buiten te komen met hun specs. Mensen de hele tijd laten gissen brengt alleen maar verwarring en een negatieve connotatie met PS5.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat veel mensen de gehele supply chain onderschatten. Behuizing, bekabeling, chips, weerstandjes, printplaten, transport, schroefjes, moertjes, de mensen zelf enz enz enz. Fabriek A kan wel willen maar als fabriek B of C zonder personeel zit of fabriek D niets mag exporteren....

Mogelijk is het nu nog iets te vroeg om met zekerheid te roepen maar met iedere dag die verspreid met het Corona virus word een 2020 launch meer en meer onwaarschijnlijk. Dit is echt een economische nachtmerrie aan het worden.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

I ColoSsuZz I schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:54:
[...]

Ik snap je punt, maar dit is natuurlijk geen goede vergelijking. Een bioscoop film is iets waar je als bezoeker daadwerkelijk ergens naar toe moet. Dat is bij het uitbrengen van hardware niet persee het geval.
Precies zoals bovenstaande omschrijft. Punt in China is nu dat de grote fabrieken weer werken. Ander punt is dat de kleinere fabrieken wat de toeleveranciers zijn waarmee de grote fabrieken moeten werken nog steeds gesloten zijn. Dit betekent dus dat de grote fabrieken weer werken maar eigenlijk ook weer niet.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Donstil
  • Niet online
Productie van de nieuwe consoles loopt nog helemaal niet, had ook niet zo geweest als er geen corona was geweest.

Fabrieken van dit formaat stampen met gemaak tien tot honderdduizenden producten per dag uit.
Dus nu al fabriceren had betekend dat ze er eind van het jaar net zoveel hebben als ze er in 5 jaar nodig zouden hebben. Dat gaat allemaal veel geleidelijker.

In 2013 (toen de Ps4 uit moest komen) gebeurde dat bijvoorbeeld pas in september.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 05-03-2020 10:03 ]

• X-Fighter
Donstil schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:01:
Productie van de nieuwe consoles loopt nog helemaal niet, had ook niet zo geweest als er geen corona was geweest.

Fabrieken van dit formaat stampen met gemaak tien tot honderdduizenden producten per dag uit.
Dus nu al fabriceren had betekend dat ze er eind van het jaar net zoveel hebben als ze er in 5 jaar nodig zouden hebben. Dat gaat allemaal veel geleidelijker.

In 2013 (toen de Ps4 uit moest komen) gebeurde dat bijvoorbeeld pas in september.
Inderdaad, plus Sony is net zoals Microsoft nog bezig met het finetune van hun console. Kleine changes die ze nu nog kunnen maken om de juiste balans te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door X-Fighter op 05-03-2020 10:11 ]

• bram1984
Vanavond om 10 uur NL tijd is volgens mij die AMD meeting. Ben benieuwd of daar nog sappige info uit voortkomt.

• X-Fighter
Goed nieuws en slecht nieuws. Goede nieuws is dat we in maart misschien meer gaan weten over de PS5. Slechte nieuws is dat we de nieuwe consoles misschien pas in 2021 zullen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door X-Fighter op 05-03-2020 10:45 ]

• bram1984
X-Fighter schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:44:
Goed nieuws en slecht nieuws. Goede nieuws is dat we in maart misschien meer gaan weten over de PS5. Slechte nieuws is dat we de nieuwe consoles misschien pas in 2021 zullen hebben.

[Twitter]
Uitstel zou me niets verbazen, maar ik geloof niet dat ze vorige week een reveal wilden doen.

• NotSoSteady
X-Fighter schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:44:

[Twitter]
Aldus een student met 2000 volgers.

• Donstil
  • Niet online
NotSoSteady schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Aldus een student met 2000 volgers.
En 160.000 subs op Youtube

• NotSoSteady
Donstil schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:01:
[...]

En 160.000 subs op Youtube
Met een ongekende reputatie. Wie kent hem niet. Sorry, maar denk je nou echt dat dergelijk belangrijk nieuws van een nietszeggende YouTuber komt. Ik dacht dat mensen op Tweakers inmiddels wel een beetje weten hoe het tegenwoordig werkt, maar blijkbaar wordt iedere scheet nog steeds serieus genomen. Hoeveel onthullingen hadden er inmiddels al moeten zijn? 10?

[ Voor 27% gewijzigd door NotSoSteady op 05-03-2020 11:10 ]

• bram1984
Komkommertijd filmpje + poll met de meeste stemmen voor de beste game ooit gemaakt. :P

https://www.resetera.com/...o-reckon-with-ign.173353/

• I ColoSsuZz I
Overduidelijk dat er toch een vervolg op Bloodborne moet komen :9~

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Overduidelijk dat er toch een vervolg op Bloodborne moet komen :9~
Ja het blijft een beetje een niche game, maar toch wel ongekend populair voor een dergelijke titel. Volgens mij is de roep om een BB sequel het grootste van alle FROM games. Eerste Elden Ring maar eens afwachten.

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Ja het blijft een beetje een niche game, maar toch wel ongekend populair voor een dergelijke titel. Volgens mij is de roep om een BB sequel het grootste van alle FROM games. Eerste Elden Ring maar eens afwachten.
Wat mij betreft DE perfecte launchgame voor PS5 of een remake van Demon Souls :9~

En wat Elden Ring betreft, tja er is nog zo weinig bekend. En de geruchten dat het een open world zou worden stellen mij ook niet direct gerust. Vind dat semi linear/semi open wereld veel toffer. (Level design van DS1 bijv. _/-\o_ )

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Wat mij betreft DE perfecte launchgame voor PS5 of een remake van Demon Souls :9~

En wat Elden Ring betreft, tja er is nog zo weinig bekend. En de geruchten dat het een open world zou worden stellen mij ook niet direct gerust. Vind dat semi linear/semi open wereld veel toffer. (Level design van DS1 bijv. _/-\o_ )
Daar is BluePoint dus mee bezig, volgens de geruchten. Maar las net ook iets over een remake van de Technu collectie. Dan liever Demon's Souls.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 05:57

JSchut

.....

I ColoSsuZz I schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Als Bloodborne 2 een launch title is (of er iig bekend is dat hij er komt), dan is de kans redelijk groot dat ik over ga naar de PS5.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Ambition88
Ik vind het momenteel wel prima zo. Sekiro in 2019 dit jaar komen Elden ring en Nioh 2 uit. Teveel van dit soort spellen in een jaar is ook een beetje teveel van het goede.

Maarrrrr een bloodborne release in 2021/2022 is nooit verkeerd natuurlijk. >:) _/-\o_

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:15

v8power67

Psn: Mausosaurus

Uitstel van release vind ik niet eens zo erg. Geeft me meer tijd om te sparen :)
Voorlopig genoeg te spelen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Ambition88
v8power67 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:25:
Uitstel van release vind ik niet eens zo erg. Geeft me meer tijd om te sparen :)
Lekker egoistisch of hij nou in november of in maart uitkomt, je kan hem toch pas halen wanneer je het geld hebt.
maar wij mogen ondertussen niet alvast spelen? Tss. :+

Ik zit trouwens meer op info van next gen games te wachten, met name godfall heeft flink wat potentie. :9~

• bram1984
v8power67 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:25:
Dat kan inderdaad toch sowieso wel? Je bent niet verplicht 'm meteen te kopen.

Ik heb ook genoeg te spelen, maar als het ding dan toch BC en mogelijk ook stiller is, dan maar meteen daarop. :)
Ambition88 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Lekker egoistisch of hij nou in november of in maart uitkomt, je kan hem toch pas halen wanneer je het geld hebt.
maar wij mogen ondertussen niet alvast spelen? Tss. :+

Ik zit trouwens meer op info van next gen games te wachten, met name godfall heeft flink wat potentie. :9~
Ik eigenlijk ook. Heel benieuwd waar SSM en Guerilla mee gaan komen qua graphics. En verder heel benieuwd of de grotere first party titels een PS5 update gaan krijgen.

• Donstil
  • Niet online
Hier ook wel klaar voor de Next-Gen games.
Van de huidige games wil ik alleen TLOU2 nog spelen maar ook daarmee wacht ik wel tot de PS5 denk ik (Als dat mijn Next-Gen console wordt)

Verder komt er voor mij niets meer uit wat een latere release van de Next-Gen goed kan praten of valt onder "Nog genoeg te spelen" (wat met de verwachte gratis game upgrade van Current-Gen naar Next-Gen sowieso een scheef argument is)
NotSoSteady schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Met een ongekende reputatie. Wie kent hem niet. Sorry, maar denk je nou echt dat dergelijk belangrijk nieuws van een nietszeggende YouTuber komt. Ik dacht dat mensen op Tweakers inmiddels wel een beetje weten hoe het tegenwoordig werkt, maar blijkbaar wordt iedere scheet nog steeds serieus genomen. Hoeveel onthullingen hadden er inmiddels al moeten zijn? 10?
Ja joh moet je niet bij mij zijn, ik post hem niet 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 05-03-2020 12:48 ]

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:02
Als ze moeten uitstellen hoop ik dat ze in de winter/voorjaar releasen, als ze het uitstellen tot najaar 2021 dan is er een heel jaar van deze console generatie verloren gegaan, en lopen de specs een jaar achter (specs aanpassen lijkt me op dit moment niet realistisch). Een maart release lijkt me niet zo'n slecht idee, aangezien Nintendo liet zien dat ze ook buiten de kerst periode alles kunnen uitverkopen.

• Ambition88
Ik zie het positief in, als er een grote kans bestaat dat het met een jaar wordt uitgesteld gaat Microsoft echt niet 1.5 jaar van te voren de specs aankondigen want die zijn eind 2021 natuurlijk alweer flink achterhaald.

Maar you never know.

• bram1984
Ambition88 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:58:
Ik zie het positief in, als er een grote kans bestaat dat het met een jaar wordt uitgesteld gaat Microsoft echt niet 1.5 jaar van te voren de specs aankondigen want die zijn eind 2021 natuurlijk alweer flink achterhaald.

Maar you never know.
Ik ook. Hoewel het me niet zou verbazen, denk ik eerder dat er gewoon minder units beschikbaar komen in eerste instantie. Je kan beter de hype hoog laten houden door een klein groepje mensen + heel veel media/reviews die wel beschikken over de console, dan alles helemaal uitstellen.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
X-Fighter schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:11:
[...]

Inderdaad, plus Sony is net zoals Microsoft nog bezig met het finetune van hun console. Kleine changes die ze nu nog kunnen maken om de juiste balans te vinden.
Sony is aan het beraden of ze nog wat meer Tflopjes uit de GPU kunnen persen nu MS 12TF heeft bevestigd :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ambition88 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:52:
Ik vind het momenteel wel prima zo. Sekiro in 2019 dit jaar komen Elden ring en Nioh 2 uit. Teveel van dit soort spellen in een jaar is ook een beetje teveel van het goede.

Maarrrrr een bloodborne release in 2021/2022 is nooit verkeerd natuurlijk. >:) _/-\o_
Echt niet, opschieten en gewoon lekker releasen dit jaar!

• NotSoSteady
Ambition88 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:58:

Maar you never know.
NVIDIA komt later dit jaar nog met zijn nieuwe gpu's, dan gaat het hier vermoedelijk weer of 12 teraflops niet wat weinig is. :+

• Donstil
  • Niet online
Meer is altijd beter want met meer kan je ook minder, met minder kan je niet meer.
#Easy

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:33:
Meer is altijd beter want met meer kan je ook minder, met minder kan je niet meer.
#Easy
#minecraft

Nee das flauw maar ik ken legio games die alle grafische toeters en bellen uit de kast trekken om te maskeren hoe ruk ze wel niet zijn.

Nintendo perst er met een kwart van de specs een Zelda en Mario uit die talloze PS4 en Xbox games ver overtreffen.

More is garantie van niks...

Volgende generatie hoop ik meer op hernieuwde creativiteit dan rekenkracht.

• Donstil
  • Niet online
Kenny_026 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:09:
[...]

#minecraft

Nee das flauw maar ik ken legio games die alle grafische toeters en bellen uit de kast trekken om te maskeren hoe ruk ze wel niet zijn.

Nintendo perst er met een kwart van de specs een Zelda en Mario uit die talloze PS4 en Xbox games ver overtreffen.

More is garantie van niks...

Volgende generatie hoop ik meer op hernieuwde creativiteit dan rekenkracht.
Ja maar dat is toch ook wat ik zeg, wil je minder dan kan dat met meer. Wil je meer kan dat niet met minder.
Je hoeft niet altijd 100% van de hardware te gebruiken natuurlijk.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:12:
[...]

Ja maar dat is toch ook wat ik zeg, wil je minder dan kan dat met meer. Wil je meer kan dat niet met minder.
Je hoeft niet altijd 100% van de hardware te gebruiken natuurlijk.
Ach so... maar ook dat is discutabel. Management stelt budgetten wel een bij naar beneden om de afdelingen te dwingen tot optimalisatie. Als developers minder rekenkracht hebben worden ze ook gedwongen tot creativiteit. Ook hier is Breath of the Wild weer een uitstekend voorbeeld.

Niet dat ik nu wil dat specs omlaag gaan maar de strijd om rekenkracht vind ik echt ondergeschikt aan creativiteit in de hedendaagse gamewereld.

[ Voor 11% gewijzigd door Kenny_026 op 05-03-2020 14:17 ]

• Donstil
  • Niet online
Kenny_026 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:15:
[...]

Ach so... maar ook dat is discutabel. Management stelt budgetten wel een bij naar beneden om de afdelingen te dwingen tot optimalisatie. Als developers minder rekenkracht hebben worden ze ook gedwongen tot creativiteit. Ook hier is Breath of the Wild weer een uitstekend voorbeeld.

Niet dat ik nu wil dat specs omlaag gaan maar de strijd om rekenkracht vind ik echt ondergeschikt aan creativiteit in de hedendaagse gamewereld.
Nou ik zie ook liever creativiteit maar dat is het punt niet echt :)

• bram1984
[...]

Tja ik vond BotW echt geen zak aan. Ik denk dat betere graphics weinig hadden geholpen. :+

• NotSoSteady
[...]

Zijn punt is dat Breath of the Wild, wat ik persoonlijk overigens een rukgame vind, niet minder wordt wanneer het verschijnt voor een console met meer rekenkracht. Ontwikkelaars worden namelijk ook beperkt door minder rekenkracht.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Leuk videootje, met wat samenvattingen en speculaties :)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Modbreak:Enkele post verwijderd:
Zoals in de TW staat
- niet op de man spelen
- niet over xbox, die heeft zijn eigen topic.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 34 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.