Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 31 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.829 views

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Nog even en we krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7SKH3Z7HVNe5SmMJm2rE0TPo/full.jpg

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
@Kenny_026 @snmght Waar hebben jullie het over? Ik reageer op iemand anders op de vorige pagina. Kom niet met een heel lul verhaal aanzetten.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 21:05

snmght

imho dan he

@Recon24 que? Ik geef alleen aan dat interessant doen nul discussiewaarde heeft. Dat jij dat een lulverhaal meent te moeten noemen geeft alleen maar aan dat je lange tenen hebt. Relax dude.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
snmght schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:28:
@Recon24 que? Ik geef alleen aan dat interessant doen nul discussiewaarde heeft. Dat jij dat een lulverhaal meent te moeten noemen geeft alleen maar aan dat je lange tenen hebt. Relax dude.
Dat stukje lul verhaal was gericht aan Kenny.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
pff het lijkt hier wel een soap zeg. Bloomberg zegt wat en je wordt doodgegooid met zogenaamde waarheden en de ene site na de andere neemt het over....

Iets met bang te zijn om kliks mis te lopen en voor kwantiteit gaan ipv kwaliteit.

Ik wacht het gewoon rustig af, we weten dat AMD op grafisch gebied dingen in het verschiet heeft voor zowel de xbox als de ps console.

Het hoe en wat weten we nog niet wat ik wel vermoed is dat men op of boven de pc games gaat zitten qua grafische mogelijkheden en er is een kans dat dit later (hoeveel later ?? ) ook bij de pc tot zijn beschikking komt... een soort timed exclusive dus …

Verwijderd

Laten we de flauwe grappen over wie welke connecties heeft en aanwijzingen over wie lulverhalen ophangt hier stoppen. Is niet bepaald sfeer bevorderend of on-topic.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Deze dan.. Ene Tommy Fisher komt hier mee aan. Hij is een Resetera Insider die ook al de One X specs had verteld..

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/n41c3w74pyi41.png?width=650&auto=webp&s=ea4d76c942fef7f5010650460634c9bff3147093

13.3 :?

Nouja moet het nog maar zien :/

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 23:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Came in this thread like

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/3b7e1f68d2fc5c80b043c1a2aaf4b510/tenor.gif?itemid=14446201

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
poor Leno schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:22:
Deze dan.. Ene Tommy Fisher komt hier mee aan. Hij is een Resetera Insider die ook al de One X specs had verteld..

[Afbeelding]

Oh well.

@poor Leno Komt dat van ResetEra of NeoGAF? Welke thread?

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 25-02-2020 19:50 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
@bram1984, geen idee.. van PS5 reddit geplukt..
Hahaha, nou op de PS5 subreddit gaat t al niet veel beter _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jEu2ldb.png

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:22:

[Afbeelding]

Nice. Dat zal de €699,- versie dan wel zijn :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Bron is een hele natgesabbelde duim...

Echt dikke kudos voor CD Project Red hoor.

[ Voor 37% gewijzigd door Kenny_026 op 25-02-2020 20:01 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kenny_026 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:59:
Bron is een hele natgesabbelde duim...

Echt dikke kudos voor CD Project Red hoor.
Welke bron?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:54
Afbeeldingslocatie: https://media3.giphy.com/media/l1IBiAKtFRpR9v9O8/giphy.gif

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
NotSoSteady schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:01:
[...]

Een bedrijf dat niets te doen heeft met gpu's gaat een hele divisie opzetten om RT-cores te ontwikkelen om geld te besparen. :+ De theorieën worden hier met de minuut krankzinniger.
De Cell processor in de PS3 is anders deels ontworpen door Sony (en Toshiba en IBM), de SPE's van de Cell zouden eigenlijk best prima geschikt zijn voor dat soort berekeningen (er is dan ook een RT demo ooit gemaakt voor de PS3 meen ik mij te herinneren). Nu zou het zo maar kunnen dat Sony de afgelopen jaren in samenwerking met AMD dat door ontwikkelt heeft en dat het er nu naast zou zitten.

Ja, ver gezocht misschien en lijkt mij ook niet dat ze snel zoiets zouden doen, maar om zo'n theorie af te doen dat ze nooit GPU's gemaakt hebben en nu ineens een divisie daar voor zouden moeten opzetten is ehm, misschien wat voorbarig (is ook geen GPU, ze hadden mensen in diesnt die er aan gewerkt hebben, etc.)

Op zich niet eens 1 van de slechtste theori'en vind ik, haha!

(sterker, stel je voor dat ze het wel gedaan hebben, dan zit er nog 1 heel grappig voordeel aan, de PS3 is lastig te emuleren vanwege die SPE's in de Cell processor van de PS3, de PowerPC cores zijn prima te emuleren, als de hardware er voor gewoon in zit dan zou PS3 BC ineens stuk eenvoudiger zijn!)

Magoe, we gaan lekker door fantaseren totdat ze eindelijk maar eens de echte specs bekend maken!

• NotSoSteady
Aenea schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:46:
[...]

De Cell processor in de PS3 is anders deels ontworpen door Sony (en Toshiba en IBM), de SPE's van de Cell zouden eigenlijk best prima geschikt zijn voor dat soort berekeningen (er is dan ook een RT demo ooit gemaakt voor de PS3 meen ik mij te herinneren). Nu zou het zo maar kunnen dat Sony de afgelopen jaren in samenwerking met AMD dat door ontwikkelt heeft en dat het er nu naast zou zitten.

Ja, ver gezocht misschien en lijkt mij ook niet dat ze snel zoiets zouden doen, maar om zo'n theorie af te doen dat ze nooit GPU's gemaakt hebben en nu ineens een divisie daar voor zouden moeten opzetten is ehm, misschien wat voorbarig (is ook geen GPU, ze hadden mensen in diesnt die er aan gewerkt hebben, etc.)

Op zich niet eens 1 van de slechtste theori'en vind ik, haha!

(sterker, stel je voor dat ze het wel gedaan hebben, dan zit er nog 1 heel grappig voordeel aan, de PS3 is lastig te emuleren vanwege die SPE's in de Cell processor van de PS3, de PowerPC cores zijn prima te emuleren, als de hardware er voor gewoon in zit dan zou PS3 BC ineens stuk eenvoudiger zijn!)

Magoe, we gaan lekker door fantaseren totdat ze eindelijk maar eens de echte specs bekend maken!
Dat mag jij vinden. Ik vind het een van de slechtste theorieën die ik hier voorbij heb zien komen en het slaat in mijn ogen nergens op. AMD werkt al tijden aan ray tracing voor de tweede generatie NAVI-gpu's, maar dan zouden ze daarnaast ook een versie gebaseerd op de Cell-technologie van de PS3 ontwikkelen. Klinkt overduidelijk als een kostenbesparende methode. Je moet behoorlijk wat roken voor dit soort ideeën. 8)7

https://venturebeat.com/2013/07/01/cerny-3-ps4/

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
NotSoSteady schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:18:
[...]

Sowieso word ik een beetje moe van dat geklaag van iedereen hier. 'Sony moet nu echt wel een keer wat informatie gaan delen hoor' Kan iemand mij vertellen waarom? De lancering is vermoedelijk eind november, terwijl februari nog niet eens voorbij is.
Zoiets heet marketing, het is slim om maanden van te voren al momentum op te bouwen en hype te creëren door met nieuws/beelden/gameplay naar buiten te komen.

Nu krijg je langzamerhand een tegenover gesteld effect. Er onstaan de wildste geruchten en iedereen speculeert er op los, zaken worden uit hun verband getrokken etc: Sony heeft problemen met de prijs, Sony haalt geen 12tflops, het ontwerp is lelijk, er komt uitstel door het Carona virus etc.etc.

Veel mensen vragen zich af waar sony mee bezig is en of er een reden is voor het gebrek een communicatie/nieuws. Het wordt toch echt wel eens tijd dat Sony het heft in eigen handen neemt en met nieuws komt

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
NotSoSteady schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:07:
[...]

Je moet behoorlijk wat roken voor dit soort ideeën. 8)7
In 2013 waren er al losse Raytracing kaarten, speciefiek daarvoor }:O

"Imagination Technologies, after acquiring Caustic Graphics, produced the Caustic Professional's R2500 and R2100 plug in cards containing RT2 ray trace units (RTUs). Each RTU was capable of calculating up to 50 million incoherent rays per second"

https://www.extremetech.c...rds-real-time-ray-tracing

Zo ging t met de eerste generatie van PhysX toentertijd ook, dat waren ook aparte units voordat het werd opgenomen in de GPU's, net zoals RT nu.

En natuurlijk roep en rook ik maar wat, maar ik zou echt niet verbaasd zijn als Sony via een of ander foefje de RT (of andere GPU tasks) via een omweg een boost kan geven :)
(De magie van Hyperthreading gaf je plots ook twee keer zoveel cores)

Vergezocht? Sure.. ik probeer alleen de mogelijkheden van verschillende kanten te bekijken.
En zolang er niets bekend is, is alles mogelijk :D

• NotSoSteady
poor Leno schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:36:
[...]

In 2013 waren er al losse Raytracing kaarten, speciefiek daarvoor }:O

"Imagination Technologies, after acquiring Caustic Graphics, produced the Caustic Professional's R2500 and R2100 plug in cards containing RT2 ray trace units (RTUs). Each RTU was capable of calculating up to 50 million incoherent rays per second"

https://www.extremetech.c...rds-real-time-ray-tracing

Zo ging t met de eerste generatie van PhysX toentertijd ook, dat waren ook aparte units voordat het werd opgenomen in de GPU's, net zoals RT nu.

En natuurlijk roep en rook ik maar wat, maar ik zou echt niet verbaasd zijn als Sony via een of ander foefje de RT (of andere GPU tasks) via een omweg een boost kan geven :)
(De magie van Hyperthreading gaf je plots ook twee keer zoveel cores)

Vergezocht? Sure.. ik probeer alleen de mogelijkheden van verschillende kanten te bekijken.
En zolang er niets bekend is, is alles mogelijk :D
Een oplossing uit 2013. We zijn inmiddels 7 jaar verder en de kaarten van NVIDIA beschikken al over RT-cores en de tweede generatie NAVI-gpu's ook. Dus waarom zou Sony in vredesnaam een alternatieve oplossing gaan ontwikkelen die beter zal zijn dan die van een gerenommeerde chipontwerper. Dat alles is mogelijk vind ik wel zo'n dooddoener, zo kun je er werkelijk alles bij betrekken. Sony heeft vorig jaar zelfs naar buiten gebracht dat de PS5 een Navi-gpu krijgt en dat ray tracing zich in de hardware van de gpu bevindt.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
NotSoSteady schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:53:
[...]

Een oplossing uit 2013. We zijn inmiddels 7 jaar verder en de kaarten van NVIDIA beschikken al over RT-cores en de tweede generatie NAVI-gpu's ook. Dus waarom zou Sony in vredesnaam een alternatieve oplossing gaan ontwikkelen die beter zal zijn dan die van een gerenommeerde chipontwerper. Dat alles is mogelijk vind ik wel zo'n dooddoener, zo kun je er werkelijk alles bij betrekken. Sony heeft vorig jaar zelfs naar buiten gebracht dat de PS5 een Navi-gpu krijgt en dat ray tracing zich in de hardware van de gpu bevindt.
Dat klopt, maar zoals ik al zei misschien hebben ze nog een trucje achter de hand. Het gaat ook echt niet zo'n losse kaart worden.
Maar weet jij veel, misschien hebben ze voor een goedkopere GPU gekozen, en vullen dat aan met een extra accelerator processor oid. :)

Of hebben ze snellere GDDR/HTB, of is de PS5 uiteindelijk gewoon iets minder snel, of.. of.. ;)

Maar joh, laat mensen gewoon een beetje fantaseren en speculeren. Daar is t topic voor.

Maar goed, on a side note.

Die Tommy Fisher (die ik eerder postte), dat was van vorig jaar waar hij de XSX had voorspeld, niet de One X. En die bleek juist.. dus nu denken mensen dat die voor de PS ook juist is.

Tevens hebben hij en ene Klee(?) voorspeld dat er alsnog een Februari announcement gaat plaatsvinden.
Dat zal zijn dat ze gaan aankondingen wanneer hoe en wat... de reveal zelf zal begin maart zijn (verwachten ze)

Saillant detail, er heeft op Pastebin van de week een heel kort berichtje gestaan die er ook maar even heeft gestaan, en die zichzelf heeft verwijderd, na een tijdsklok.

Of t waar is, geen idee natuurlijk. Maar wel weer leuk om misschien een weddenschapje over te maken @bram1984? :>

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K9tB774.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 25-02-2020 22:13 ]

• v8power67

v8power67

Dus toch een februari reveal datum(van de reveal datum). :+

Maar zou niet gek zijn begin maart de reveal te doen.
Ben wel benieuwd welke theorie er in de buurt zit.
Gok zelf op 9.2/10 tflops met snellere ssd, en misschien betere/andere raytracing hardware en dan met een prijs rond de 450 euro. Owh en lagere cpu clock om de box beetje te kunnen koelen.
Zover mijn glazenbol moment.

[ Voor 70% gewijzigd door v8power67 op 25-02-2020 22:30 ]

• Donstil
  • Niet online
Snellere SSD is natuurlijk fijn t.o.v. de Ps4Pro maar een verschil van 3500MB/s naar 5500MB/s (dat waren de geruchten) gaat een eventueel gat van ruim 20% in TF niet opvangen.

Extra snelheid is leuk maar zolang de power ontbreekt om het te laden heb je er geen zak aan.

Release in 2020 stond al op losse schroeven en daardoor is het stil en bleef de reveal in februari uit.
Nu wordt het 2021 en gaan ze dat op Corona virus schuiven. Het excuus om je eigen uitstel mee te verbloemen.

- Tot zover mijn glazenbol moment - :+

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 26-02-2020 09:06 ]

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Donstil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:03:
Snellere SSD is natuurlijk fijn t.o.v. de Ps4Pro maar een verschil van 3500MB/s naar 5500MB/s (dat waren de geruchten) gaat een eventueel gat van ruim 20% in TF niet opvangen.

Extra snelheid is leuk maar zolang de power ontbreekt om het te laden heb je er geen zak aan.

Release in 2020 stond al op losse schroeven en daardoor is het stil en bleef de reveal in februari uit.
Nu wordt het 2021 en gaan ze dat op Corona virus schuiven. Het excuus om je eigen uitstel mee te verbloemen.

Als er daadwerkelijk een uitstel zou komen, dan zou dat voor mij geen ramp zijn. Er zitten werkelijk top games aan te komen dit jaar, denk aan TLOU2, Ghost of Tsushima, Cyberpunk en nog wel meer.

• Donstil
  • Niet online
Maart1992 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:13:
[...]

Als er daadwerkelijk een uitstel zou komen, dan zou dat voor mij geen ramp zijn. Er zitten werkelijk top games aan te komen dit jaar, denk aan TLOU2, Ghost of Tsushima, Cyberpunk en nog wel meer.
Ghost of Tsushima is niet voor mij maar TLOU2 en Cyberpunk ga ik niet meer op deze generatie spelen.
Vooral Cyberpunk lijkt mij een echte Next-gen titel

Edit: Verder zit er overigens niets meer in de pijplijn waar ik nou echt hebberig van wordt.
Voor nu staan alleen TLOU2, Cyberpunk en misschien Watchdogs3 op de lijst.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 26-02-2020 09:18 ]

• bram1984
Maart1992 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:13:
[...]

Cyberpunk op de current gen consoles spelen is echt dood- en doodzonde. Kijk even hoeveel moeite het kostte om TW3 een beetje fatsoenlijk te laten draaien, los van de downgrade. Cyberpunk schreeuwt echt om de nieuwe consoles. Over TLoU2 en GoT maak ik me minder zorgen, want dat zijn first party titels, maar CP is een typische PC game die ook een console release krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 26-02-2020 09:29 ]

• snmght

snmght

imho dan he

Op de current gen zit ik nog erg op Elden Ring te wachten. Is ook nog niet van aangekondigd dat die naar de next-gen zou komen al ligt dat wel in de lijn der verwachtingen. :)

• bram1984
snmght schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:31:
Op de current gen zit ik nog erg op Elden Ring te wachten. Is ook nog niet van aangekondigd dat die naar de next-gen zou komen al ligt dat wel in de lijn der verwachtingen. :)
Die heeft nog geen releasedatum en hij komt sowieso naar next gen, want BC. :)

Kan me overigens niet voorstellen dat die niet een patch gaat krijgen net als met DS3.

• NotSoSteady
Ik ga Cyberpunk 2077 sowieso op de pc spelen, maar zou niet weten waarom die game niet goed speelbaar zou zijn op de huidige consoles. Zo indrukwekkend ziet die game er grafisch nou ook weer niet uit.

• Donstil
  • Niet online
Niet kunnen draaien is wel meer dan grafische praal natuurlijk. Voelt niet als een Game die op de vanilla PS4 echt tot zijn recht gaat komen.

• NotSoSteady
Donstil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:59:
Niet kunnen draaien is wel meer dan grafische praal natuurlijk. Voelt niet als een Game die op de vanilla PS4 echt tot zijn recht gaat komen.
Ah, ik dacht dat het merendeel hier in het bezit was van een Pro-model. De game is wel voor deze generatie ontwikkeld en ziet er ook zo uit. Maar zonder pc, Pro of Xbox One X zou ik ook nog wel een paar maanden wachten.

[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 26-02-2020 10:03 ]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:23
Donstil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:03:

Neh geloof ik niks van.

Als Microsoft hun release niet uitstelt, kan Sony het zich echt niet permiteren om dat wel te doen hoor, dat kost je gewoon klanten.

• Maart1992
Playstation Duitsland heeft het waarschijnlijk over de PS Plus Games maar ze reageren op mensen die het over de ps5 hebben, dus wie weet?

https://twitter.com/PlayS.../1232591193172824064?s=20

[ Voor 47% gewijzigd door Maart1992 op 26-02-2020 11:37 ]

• bram1984
NotSoSteady schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:43:
Ik ga Cyberpunk 2077 sowieso op de pc spelen, maar zou niet weten waarom die game niet goed speelbaar zou zijn op de huidige consoles. Zo indrukwekkend ziet die game er grafisch nou ook weer niet uit.
Raytracing, betere/hogere/stabielere framerate, minder pop-in, veel snellere laadtijden, meer NPC's.

De game is zelfs uitgesteld omdat, naar verluidt, ze meer tijd nodig hebben om de console versie te optimaliseren. En zeg nou zelf: The Witcher 3 was een drama op het begin. Die had veel hogere review cijfers gescoord als alles was zoals het nu is.

• NotSoSteady
Maart1992 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:37:
Playstation Duitsland heeft het waarschijnlijk over de PS Plus Games maar ze reageren op mensen die het over de ps5 hebben, dus wie weet?

https://twitter.com/PlayS.../1232591193172824064?s=20
Het is woensdag. Dan kondigen ze altijd de PlayStation Plus voor de volgende maand aan.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ambition88 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:03:
[...]

Neh geloof ik niks van.

Als Microsoft hun release niet uitstelt, kan Sony het zich echt niet permiteren om dat wel te doen hoor, dat kost je gewoon klanten.
Als China het Carona virus niet onder controle krijgt gaat het echt een probleem vormen, zowel voor Sony als Microsoft. En ik zie het eerlijk nog niet gebeuren dat het virus voorlopig onder controle is.

Voor hardware wat op dit moment geproduceerd wordt is het al een groot probleem. Coolblue is al gestopt met aanbiedingen en heeft de prijzen zelfs verhoogd. Audi heeft de productie van hun electrische modellen gestopt door toelevering problemen etc. Kwestie van tijd en alle electronica wordt schaars.

Er moet binnen enkele maanden gestart worden met de productie van de PS5 en XoX, als de situatie met het virus dan nog niet onder controle is of zelfs verslechterd is dan kun je wel uitstel of extreeeeeem slechte beschikbaarheid verwachten.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Chaoss schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:25:
[...]

Als China het Carona virus niet onder controle krijgt gaat het echt een probleem vormen, zowel voor Sony als Microsoft. En ik zie het eerlijk nog niet gebeuren dat het virus voorlopig onder controle is.

Voor hardware wat op dit moment geproduceerd wordt is het al een groot probleem. Coolblue is al gestopt met aanbiedingen en heeft de prijzen zelfs verhoogd. Audi heeft de productie van hun electrische modellen gestopt door toelevering problemen etc. Kwestie van tijd en alle electronica wordt schaars.

Er moet binnen enkele maanden gestart worden met de productie van de PS5 en XoX, als de situatie met het virus dan nog niet onder controle is of zelfs verslechterd is dan kun je wel uitstel of extreeeeeem slechte beschikbaarheid verwachten.
Ik mag hopen dat de productie al lang en breed loopt. Microsoft heeft ten minste als iets laten zien en verschaft duidelijkheid.

Sony is angstvallig stil.

En mbt Coolblue, die gooien hun eigen glazen in op deze manier.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Denk niet dat de productie al loopt, en Microsoft heeft niets laten zien behalve een render en wat specs.

Coolblue heeft problemen omdat de aanlevering stagneerd, maar als dat voor Coolblue geldt dan geldt het ook voor de Mediamarkt etc. Er is op dit moment een groot probleem met producten uit China. Het is naïef om te denken dat dit niet voor de consoles gaat gelden.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:02
Is dat een nieuw betaalmiddel of zo? ;) :+

Of toch maar geldt?

Juist de Mediamarkt heeft gezegd dat zij geen problemen hebben met levering, dus hoezo geldt het ook voor de Mediamarkt?

[ Voor 22% gewijzigd door dehardstyler op 26-02-2020 12:37 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hey niet mij quoten en dan aanpassen heh ;)

• dehardstyler
Chaoss schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:38:
Hey niet mij quoten en dan aanpassen heh ;)
Hahaha! Je was mij voor. :D

• Segafreak83
Chaoss schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:33:
Denk niet dat de productie al loopt, en Microsoft heeft niets laten zien behalve een render en wat specs.

Coolblue heeft problemen omdat de aanlevering stagneerd, maar als dat voor Coolblue geldt dan geldt het ook voor de Mediamarkt etc. Er is op dit moment een groot probleem met producten uit China. Het is naïef om te denken dat dit niet voor de consoles gaat gelden.
Ik heb anders al echte foto's voorbij zien komen van de series X inclusief serie nummer en alles, dat is wel een hoop meer dan een render..

Coolblue speelt paniekvoetbal, en dat gaat ze keihard in de kont bijten straks.

[ Voor 6% gewijzigd door Segafreak83 op 26-02-2020 12:41 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
dehardstyler schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:37:
[...]

Of toch maar geldt?

Juist de Mediamarkt heeft gezegd dat zij geen problemen hebben met levering, dus hoezo geldt het ook voor de Mediamarkt?
Ze verkopen grotendeels dezelfde Electronica en dat komt allemaal uitdezelfde fabrieken.

Wellicht dat de Mediamarkt / Saturn iets grotere eigen voorraden heeft/had in Europa. Maar het is een kwestie van tijd als de aanleveringen zo blijven stagneren.

Ik merk het zelfs met mijn aliexpress bestellingen, normaal heb ik het in 10-14dgn binnen. Ik wacht nu al 4wkn op een aantal pakketjes. Half China ligt op zijn gat.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 26-02-2020 12:45 ]

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:58
Weten jullie wat de backwards compatible modes gaat inhouden op de ps5? Ik heb nu een xbox maar vooral oude voetbal en tennisgames (pes en topspin) worden niet backwards compatible. Ik vermoed wegens auteursrechten. Kan je straks gewoon een ps2 schijfje (pes 2008) of ps3 schijfje (topspin 4) erin doen? Tot nu toe zie ik dat nergens bevestigd. Waarschijnlijk wel ps4 schijfjes maarja dat vind ik niet zo boeiend.
Iemand een idee?

• snmght

snmght

imho dan he

dehardstyler schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:37:
[...]

Of toch maar geldt?

Kan ook zijn dat ze wel degelijk problemen hebben (of zien aankomen i.v.m. grotere voorraad) maar door nu te roepen dat er niets aan de hand is (en ze dus niet de prijzen verhogen zoals CB) komen ze wel even positief in het nieuws als alternatief voor het nu duurdere CoolBlue. Prima marketing. Als de voorraad dan echt op is kunnen ze roepen dat ze tegen die tijd toch wel problemen hebben.

Verder erg eens met @Chaoss, voor hetgeen dit topic aan gewijd is kan het coronavirus behoorlijke problemen geven. :(
Joel22 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:42:
Weten jullie wat de backwards compatible modes gaat inhouden op de ps5? Ik heb nu een xbox maar vooral oude voetbal en tennisgames (pes en topspin) worden niet backwards compatible. Ik vermoed wegens auteursrechten. Kan je straks gewoon een ps2 schijfje (pes 2008) of ps3 schijfje (topspin 5) erin doen? Tot nu toe zie ik dat nergens bevestigd. Waarschijnlijk wel ps4 schijfjes maarja dat vind ik niet zo boeiend.
Iemand een idee?
Maar meot je wel een PES 2008 willen spelen op je PS5.. ?

[ Voor 27% gewijzigd door snmght op 26-02-2020 12:45 ]

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:58
Ja als er iets van upscaling is wel. Offline gameplay is dat 1 van de beste footies. Anders gezegd wordt de ps5 ook geschikt voor retro gaming ;).

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:40:
[...]

Ik heb anders al echte foto's voorbij zien komen van de series X inclusief serie nummer en alles, dat is wel een hoop meer dan een render..
Heb je linkje? :)

• dehardstyler
Chaoss schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:41:
[...]

Ze verkopen grotendeels dezelfde Electronica en dat komt allemaal uitdezelfde fabrieken.

Wellicht dat de Mediamarkt / Saturn iets grotere eigen voorraden heeft/had in Europa. Maar het is een kwestie van tijd als de aanleveringen zo blijven stagneren.

Ik merk het zelfs met mijn aliexpress bestellingen, normaal heb ik het in 10-14dgn binnen. Ik wacht nu al 4wkn op een aantal pakketjes. Half China ligt op zijn gat.
Ja, daar heb je dan wel weer gelijk in. En ook wat @snmght zegt: het is natuurlijk slim om jezelf nu even op de borst te kloppen dat je de prijzen niet hoeft te verhogen, en daarbij gelijk een sneer kunt uitdelen aan een concurrent.

Maar ergens heb ik ook in mijn achterhoofd dat Coolblue het niet zo erg vind om de marges even wat op te hogen, gewoon omdat het kan. :P

• Segafreak83
Chaoss schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:41:
[...]

Ali deed er bij mij sowieso al zeker 4 tot 6 weken over, al ruim voor het corona virus.

• Donstil
  • Niet online
Joel22 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:42:
Weten jullie wat de backwards compatible modes gaat inhouden op de ps5? Ik heb nu een xbox maar vooral oude voetbal en tennisgames (pes en topspin) worden niet backwards compatible. Ik vermoed wegens auteursrechten. Kan je straks gewoon een ps2 schijfje (pes 2008) of ps3 schijfje (topspin 4) erin doen? Tot nu toe zie ik dat nergens bevestigd. Waarschijnlijk wel ps4 schijfjes maarja dat vind ik niet zo boeiend.
Iemand een idee?
Vandaar dat we dus een aankondiging willen. Daar worden dit soort zaken ongetwijfeld duidelijk.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dat gewoon een prototype 8)7 , die hebben we van de PS5 ook gezien. Dat betekend niet dat het eindproduct al in productie is. Wat ik zal zei Microsoft heeft nog niets laten zien.
Segafreak83 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:52:
[...]

Ali deed er bij mij sowieso al zeker 4 tot 6 weken over, al ruim voor het corona virus.
Prima joh, dan is er geen probleem. Coolbue heeft voorraad problemen, Audi stop productie, Foxxcon heeft leveringens problemen, Apple stelt zijn omzet prognose bij, Amac heeft voorraad problemen. Maar er is niets aan de hand :P

[ Voor 92% gewijzigd door Chaoss op 26-02-2020 13:02 ]

• NotSoSteady
Chaoss schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:33:

Volgens Bloomberg begint de productie van de PS5 in de lente. Bovendien ligt de productie ook niet compleet op zijn gat en in de tussentijd was er ook nog het Chinees Nieuwjaar. Het zal ongetwijfeld invloed hebben, maar ik denk eerder in de vorm van schaarste dan uitstel.
The Japanese conglomerate is preparing to gradually replace the six-year-old PS4 console, releasing its PlayStation 5 the same holiday season its archrival debuts the upcoming Xbox Series X. Sony typically finalizes a console’s price in February of the release year, followed by mass production in the spring. With the PS5, the company is taking a wait-and-see approach, said the people, asking not to be named because the details are private.
The ongoing coronavirus outbreak has had no impact so far on preparations for PlayStation 5 production, they said. The company has yet to decided how many PlayStation 5 units it will make in the first year, they added.
https://www.bloomberg.com...price-due-to-costly-parts

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Chaoss schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:56:
[quote]Segafreak83 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:54:
[...]

nieuws: Foto's van aansluitingen op vermoedelijk Xbox Series X-prototype kome...

Dat gewoon een prototype 8)7 , die hebben we van de PS5 ook gezien. Dat betekend niet dat het eindproduct al in productie is. Wat ik zal zei Microsoft heeft nog niets laten zien.
Ik heb nog nergens een prototype van de PS5 gezien, alleen devkits...

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Segafreak83
[quote]Segafreak83 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:54:
[...]

nieuws: Foto's van aansluitingen op vermoedelijk Xbox Series X-prototype kome...

Dat staat erop ja, maar ik verwacht dat er wel zo uit gaat zien. Je gaat echt niet zoveel R&D erin steken en dan een compleet andere behuizing bouwen. Én het past in de lijn van het uiterlijk van Xbox.

Maar laten we terug gaan naar de PS5 :).

• NotSoSteady
Segafreak83 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:00:
[...]

Dat staat erop ja, maar ik verwacht dat er wel zo uit gaat zien. Je gaat echt niet zoveel R&D erin steken en dan een compleet andere behuizing bouwen. Én het past in de lijn van het uiterlijk van Xbox.

Ja, maar dat is wel iets anders dan een massaproductie van de consumentenversie.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hoop toch echt wel dat de PS met een mooier design komt.. vind er geen bal aan, aan die XB :/

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
NotSoSteady schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:57:
[...]

Volgens Bloomberg begint de productie van de PS5 in de lente. Bovendien ligt de productie ook niet compleet op zijn gat en in de tussentijd was er ook nog het Chinees Nieuwjaar. Het zal ongetwijfeld invloed hebben, maar ik denk eerder in de vorm van schaarste dan uitstel.

https://www.bloomberg.com...price-due-to-costly-parts
Ik meen me te herinneren dat de productie van de PS4 ook ongeveer in juni begon.
NotSoSteady schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:02:
[...]

Ja, maar dat is wel iets anders dan een massaproductie van de consumentenversie.
Preceis, een prototype is net zo goed een test exemplaar, grotendeels met de hand gebouwd. Een prototype is om eventuele problemen te ontdekken en om uiteindelijk een goede massaproductie lijn op te zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 26-02-2020 13:05 ]

• NotSoSteady
poor Leno schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:03:
Hoop toch echt wel dat de PS met een mooier design komt.. vind er geen bal aan, aan die XB :/
Ik vind vooral de vorm irritant.

• Maart1992
NotSoSteady schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:02:
[...]

Het is woensdag. Dan kondigen ze altijd de PlayStation Plus voor de volgende maand aan.
Daar denk ik ook aan, maar onder de tweet reageren ze geheimzinnig naar mensen die reageren met ps5 antwoorden.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:08
Maart1992 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:37:
De 'wieder' geeft het toch al weg dat het zeker niet iets over PS5 zal zijn, maar gewoon de maandelijkse aankondiging.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
[...]

[...]

Prima joh, dan is er geen probleem. Coolbue heeft voorraad problemen, Audi stop productie, Foxxcon heeft leveringens problemen, Apple stelt zijn omzet prognose bij, Amac heeft voorraad problemen. Maar er is niets aan de hand :P
Segafreak83 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:00:
[...]

Echter komt die 'devkit' wel exact overeen met de render die Microsoft eerder had gepresenteerd. Dus je kunt er gewoon vanuit gaan dat het (grotendeels) identiek is aan de consumenten versie.

• Donstil
  • Niet online
Aah ik vind die Xbox Series X dus echt wel strak, veel strakker in ieder geval dan die Aziatische dubbeldekker die ik nu heb staan. Xbox One X vond ik ook al fraai, goeie koers die Microsoft daarmee vaart.

Voor de PS5 hou ik mijn hart weer vast als ik zo naar de laatste jaren kijk, of de koeling moet goed op orde zijn natuurlijk want dan maakt het niet zoveel meer uit, nu staat mijn Pro achter een gesloten deurtje vanwege het design maar dat kan voor de koeling eigenlijk niet (meer).

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 26-02-2020 13:25 ]

• NotSoSteady
Donstil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:23:
Aah ik vind die Xbox Series X dus echt wel strak, veel strakker in ieder geval dan die Aziatische dubbeldekker die ik nu heb staan. Xbox One X vond ik ook al fraai, goeie koers die Microsoft daarmee vaart.

Voor de PS5 hou ik mijn hart weer vast als ik zo naar de laatste jaren kijk, of de koeling moet goed op orde zijn natuurlijk dan maakt het mij niet uit, nu staat mijn Pro achter een gesloten deurtje vanwege het design maar dat kan eigenlijk niet want dan wordt het een stofzuiger.
Nou ik heb na het artikel van Bloomberg in ieder geval goede hoop dat ze daar ditmaal meer aandacht aan hebben besteed. Ik heb een strakke woonkamer waarbij alle kabels zijn weggewerkt dan wil ik niet een grote hoge doos naast mijn televisie zien. Liever breed en minder hoog.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Voor mij ligt ook een beetje het aan t materiaal.. Vorm moet bij t materiaal passen..

Als de XB toren van zwart geborsteld aluminium was, dan had ik t veel mooier gevonden dan dat zwarte doffe plastic, denk ik

(Maar bij andere dingen, vind ik dat zwart plastic weer minder storend..)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1B3WgAJUQRtDMhbZSBpvawRjYkE=/fit-in/x800/filters:strip_icc()/i/2003304984.jpeg?f=imagegallery

• Donstil
  • Niet online
Ja ik heb bijvoorbeeld een Apple Mac Mini als Mediaplayer. Vanwege de extra power maar vooral ook om hoe het eruit ziet, een dergelijk design is wel de droom alleen het zal inderdaad wel weer een plastic bak worden.

Al kan de Series X ook liggen. Dat lijkt me ook best strak, staand past hij bij mij nergens.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:51:
Ja ik heb bijvoorbeeld een Apple Mac Mini als Mediaplayer. Vanwege de extra power maar vooral ook om hoe het eruit ziet, een dergelijk design is wel de droom alleen het zal inderdaad wel weer een plastic bak worden.

Al kan de Series X ook liggen. Dat lijkt me ook best strak, staand past hij bij mij nergens.
Niet eens een Synology met DS Video? Maar ik deel de mening wel. Die Xbox ziet er strak uit maar het wijkt wel af van de “standaard” zeg maar. De huidige xbox en ps4 vind ik daar wel binnen vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kenny_026 op 26-02-2020 14:17 ]

• xoniq
Donstil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:23:

Voor de PS5 hou ik mijn hart weer vast als ik zo naar de laatste jaren kijk, of de koeling moet goed op orde zijn natuurlijk want dan maakt het niet zoveel meer uit, nu staat mijn Pro achter een gesloten deurtje vanwege het design maar dat kan voor de koeling eigenlijk niet (meer).
Dit was bij de eerste versie dus precies andersom. De XBone een gedrocht, en de PS4 best slick in verhouding. Daarna met de slim versie van de XBone (en dan met name de witte) is die best sjiek geworden.
Kenny_026 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:15:
[...]

Niet eens een Synology met DS Video? Maar ik deel de mening wel. Die Xbox ziet er strak uit maar het wijkt wel af van de “standaard” zeg maar. De huidige xbox en ps4 vind ik daar wel binnen vallen.
Ik heb juist een oude linux bak een dunne behuizing gegeven, in de TV meubel geplaatst als fileserver, en een Apple TV met Infuse.

[ Voor 22% gewijzigd door xoniq op 26-02-2020 14:25 ]

• bram1984
Ik hoop ook echt niet op de Series X vormfactor, maar als dat het wordt dan is het niet anders. Dan gaat die op de grond naast het meubel, denk ik. Mijn Pro staat nu gewoon netjes in het meubel naast de settopbox en is amper zichtbaar.

Leuk dilemma :P

13TF, € 599,- en een grote kast, geruisloos

of

10TF, € 449,- en een zeer strakke vormfactor, geruisloos

• xoniq
bram1984 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:50:
Ik hoop ook echt niet op de Series X vormfactor, maar als dat het wordt dan is het niet anders. Dan gaat die op de grond naast het meubel, denk ik. Mijn Pro staat nu gewoon netjes in het meubel naast de settopbox en is amper zichtbaar.

Leuk dilemma :P

13TF, € 599,- en een grote kast, geruisloos

of

10TF, € 449,- en een zeer strakke vormfactor, geruisloos
Maja we weten nog niet hoe groot is is qua exacte dimensies. Soms zie je zo'n prototype, of render, zonder context, en dan denk je dat het huge is, en vervolgens valt het reuze mee in het echt.

• Donstil
  • Niet online
xoniq schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:55:
[...]

Maja we weten nog niet hoe groot is is qua exacte dimensies. Soms zie je zo'n prototype, of render, zonder context, en dan denk je dat het huge is, en vervolgens valt het reuze mee in het echt.
Er was een controller for scale en dan valt het reuze mee (vooral als je hem niet rechtop zet).
Kenny_026 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:15:
[...]

Niet eens een Synology met DS Video?
Nein, dat heeft dan weer met mijn voorliefde voor audio formaten te maken, dat gaat met dergelijke systemen niet maar das allemaal niet echt voor hier :P
xoniq schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:24:
[...]

Dit was bij de eerste versie dus precies andersom. De XBone een gedrocht, en de PS4 best slick in verhouding. Daarna met de slim versie van de XBone (en dan met name de witte) is die best sjiek geworden.
Ja die eerste Ps4 was wel aardig inderdaad, maar wel weer schuine randen eraan enz.

• xoniq
Donstil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:05:
[...]

Er was een controller for scale en dan valt het reuze mee (vooral als je hem niet rechtop zet).
Oh ja ik weet het weer, iedereen ging al met een liniaal aan de slag om ruimtes tussen knoppen van de controller enz te berekenen om de schaal te berekenen en zo tot een ruwe schatting van de dimensies te verkrijgen tegenover de controller.
Donstil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:05:
[...]

Ja die eerste Ps4 was wel aardig inderdaad, maar wel weer schuine randen eraan enz.
Ik vond die schuine randen juist wel eens wat anders. PS3 was een grafbak qua uiterlijk. PS4 was juist hoekig, maar niet te. XBone was letterlijk rechthoekig en leeg op een oude videorecorder.

• bram1984
xoniq schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:55:
[...]

Het valt qua grootte wel mee, maar ik vind 'm vooral gewoon erg lelijk en ik heb het nu al gestapeld in mijn TV kast, dus passen gaat 'ie sowieso niet.

• xoniq
bram1984 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:12:
[...]

Het valt qua grootte wel mee, maar ik vind 'm vooral gewoon erg lelijk en ik heb het nu al gestapeld in mijn TV kast, dus passen gaat 'ie sowieso niet.
TV kast opruimen :+
Bij mij zou het ook niet passen, maar ga toch kijken voor een andere TV meubel, want ik wil nog een full-size Denon receiver aanschaffen en nieuwe 65" OLED paneel. (Heb nu nog een 55" LG 1080p scherm uit 2011). Tegen de tijd dat de nieuwe consoles komen, dan ga ik zeker een andere TV aanschaffen.

• bram1984
xoniq schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:16:
[...]

Bij mij zou het ook niet passen, maar ga toch kijken voor een andere TV meubel, want ik wil nog een full-size Denon receiver aanschaffen en nieuwe 65" OLED paneel. (Heb nu nog een 55" LG 1080p scherm uit 2011). Tegen de tijd dat de nieuwe consoles komen, dan ga ik zeker een andere TV aanschaffen.
Neuh voorlopig niet nodig. Er staat al een 65 inch OLED op en een full size receiver in, dus dat zit wel goed voor nu. ;)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik hoop echt op een strak design als dit. Staat gewoon netjes in het meubel. Vind de PS4 Pro ook gewoon netjes trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wcZXx1M/23-DE11-AA-8-E79-4-F1-E-A31-E-947317-D0488-D.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Kenny_026 op 26-02-2020 16:12 ]

• Raem
  • Laatst online: 16:14
xoniq schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:16:
[...]

De PS5 wordt voor mij ook het moment om een nieuwe TV te halen. Heb nu nog een 42" 1080p Plasma uit 2009. Doet het (helaas :P ) nog hartstikke goed, maar het wordt wel eens tijd voor een upgrade. Tegelijk met een nieuwe console lijkt me dan het beste moment.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Raem schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:13:
[...]

De PS5 wordt voor mij ook het moment om een nieuwe TV te halen. Heb nu nog een 42" 1080p Plasma uit 2009. Doet het (helaas :P ) nog hartstikke goed, maar het wordt wel eens tijd voor een upgrade. Tegelijk met een nieuwe console lijkt me dan het beste moment.
“Hij doet het toch nog?” Is vrouwenlogica. Toen mn vrouw zei dat ze nieuwe eettafel stoelen wilde en ik zei dat we er nog prima op konden zitten was het ineens “anders”....

• Raem
  • Laatst online: 16:14
Kenny_026 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:15:
[...]

“Hij doet het toch nog?” Is vrouwenlogica. Toen mn vrouw zei dat ze nieuwe eettafel stoelen wilde en ik zei dat we er nog prima op konden zitten was het ineens “anders”....
Haha ja klopt. Maar een paar jaar geleden een huis gekocht en met alle verbouwingen in en rondom het huis komt een nieuwe TV dan toch onderaan het lijstje.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Raem schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:19:
[...]

Haha ja klopt. Maar een paar jaar geleden een huis gekocht en met alle verbouwingen in en rondom het huis komt een nieuwe TV dan toch onderaan het lijstje.
Lol, nee, daar wordt t huis omheen gebouwd :> >:)

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
Kenny_026 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:03:
Ik hoop echt op een strak design als dit. Staat gewoon netjes in het meubel. Vind de PS4 Pro ook gewoon netjes trouwens.

[Afbeelding]
Lijkt wel een xbox X met een nieuw logo:)

Uiterlijk van de consoles boeien mij niet zo heel erg. Ik vind de PSPro niet heel mooi en de Xbox wel redelijk strak. Ik vind het ontwerp van de X series ook wel aardig. Al snap ik dat niet iedereen dit kan waarderen.

PSN ID Binloading_nl

• xoniq
Raem schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:13:
[...]

Kenny_026 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:15:
[...]

Exact mijn vriendin. Als zij zulke opmerkingen maakt ("Deze doet het nog prima!") dan zeg ik ook wel eens "Would be a shame if something happened to it :+".

Ach, ze is nu wat meer meegaand, dan kan dit 55" apparaat naar de slaapkamer, en dan een nieuwe in de huiskamer. Het kost wat moeite, maar een vrouw is wel te overtuigen.
steefje schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:21:
[...]

Lijkt wel een xbox X met een nieuw logo:)

Uiterlijk van de consoles boeien mij niet zo heel erg. Ik vind de PSPro niet heel mooi en de Xbox wel redelijk strak. Ik vind het ontwerp van de X series ook wel aardig. Al snap ik dat niet iedereen dit kan waarderen.
Ik vind dit juist erg op een grote PS2 lijken (de originele phat PS2).

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik dit zo hoor ben ik blij dat mijn vrouw wel gewoon naar mij luistert.

eh wacht, dat moet ik vast anders verwoorden O-)

Maar serieus, ik vind een nieuwe console inderdaad ook een goede reden voor een nieuwe TV, helemaal nu de HDMI 2.1 functies gebruikt gaan worden. Wat mij betreft zit ik vooral te wachten op de VRR, en geloof ik weinig van de verhalen van velen hier die geloven dat 30 FPS iets is wat terug gaat komen. Ik denk echt dat de komende generatie dat echt gaat beëindigen.

LG C9 staat hard te wachten op de PS5/XsX

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:30
ArthurMorgan schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:21:
geloof ik weinig van de verhalen van velen hier die geloven dat 30 FPS iets is wat terug gaat komen. Ik denk echt dat de komende generatie dat echt gaat beëindigen.
Zolang PS daar geen uitspraak over doet, kan je het ook niet weten. Uiteindelijk is dat gewoon een keuze die de dev moet maken, en in het verleden is gebleken dat in de meeste gevallen wordt gekozen voor 30fps. Dat is een reden om aan te nemen dat dit met de ps5 opnieuw gaat gebeuren.
Gezien de specs van next gen moet 60fps met 2 vingers in de neus lukken. Alleszins met games van nu... Maar dan weet je nog niet welke impact ray tracing gaat hebben op de framerate.
En over 5 jaar is het weer een heel andere situatie. Dan staan we stappen verder met details en textures. Dan gaat 30fps sowieso terugkomen. Playstation probeert altijd zo goed mogelijke graphics te halen uit hun first party games, en dat doe je met 30fps, niet 60fps.

• bram1984
Ik verwacht ook weer gewoon 30fps games hoor. Genoeg developers die dat extra beetje kracht liever in andere dingen steken.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:29:
Ik verwacht ook weer gewoon 30fps games hoor. Genoeg developers die dat extra beetje kracht liever in andere dingen steken.
Ik vind het ook niet erg moet ik zeggen. We spelen nu met de vriendengroep weer gta online en die game draait op 30fps. Eerst schrik je een beetje van de framerate maar na een paar minuten heb je het niet meer in de gaten en is het gewoon weer dikke schik.

• Donstil
  • Niet online
30 Fps blijf gewoon de standaard. Werkt al jaren prima dus dan gaan Developers eerder voor grafische praal, zeker over twee jaar als de games weer “mooier” worden omdat de XboxOne/Ps4 generatie niet meer mee hoeft te doen.

Dat doet het toch beter in trailers en op doosjes enz.
Raem schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:19:
[...]

Zo hier zeker niet. Toen we afgelopen jaar groter gingen wonen was onze nieuwe 85” een van de eerste zaken die we geregeld hebben. Want dan kunnen de kabels ook in de muur enz :)

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 26-02-2020 22:15 ]

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Lijkt me vreemd want Xbox heeft wel al geclaimed 4k 60fps dus lijkt me in sommige game genres dan wel een voordeel tov 30 fps, buiten als het gewoon een grote single player open wereld game is, dan maakt 30 fps weinig uit.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zal van de game afhangen bij een tlou2 zie ik geen voordeel in 60fps en wil je de beste graphics. Terwijl je bij een high-pace shooter liever 60 fps hebt. Ik verwacht wel dat de meeste games op de PS5 weer een keuze optie krijgen hoogste fps of beste graphics.

• Donstil
  • Niet online
Moet zeggen dat ik niet eens weet waar COD2019 op draait maar verwacht gewoon 30fps

• v8power67

v8power67

Chaoss schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:36:
Zal van de game afhangen bij een tlou2 zie ik geen voordeel in 60fps en wil je de beste graphics. Terwijl je bij een high-pace shooter liever 60 fps hebt. Ik verwacht wel dat de meeste games op de PS5 weer een keuze optie krijgen hoogste fps of beste graphics.
Heb toen de remaster gespeeld.op ps4 destijds met 60fps en moet zeggen speelde echt veel lekkerder.
Tuurlijk was 30fps ook prima speelbaar maar 60fps versie was wel echt stuk beter vond ik.
Zou dan ook graag zien dat ps5 een 60fps modus bied voor tlou2.
Donstil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:41:
Moet zeggen dat ik niet eens weet waar COD2019 op draait maar verwacht gewoon 30fps
Laatste cod is 60fps op alle consoles.
Althans dat is wat ze proberen te bereiken. Zeker op base consoles is dat niet echt geval.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:41:

het is wel een van de weinige fps games waarbij ik geen motion sickness krijg. Heb wel eens gedacht dat het aan de framerate ligt. Bij R6 heb ik het met 30 fps niet maar dat logt volgens mij meer aan de wat langere pauzes tussen het spelen.

• Segafreak83
Ik mag het toch niet hopen. 30 fps is echt wel klaar nu met de huidige consoles.

Kom maar op met 60 fps, je hebt een beest van een console en dan ga je voor 30, vertel dat even van tevoren, dan weet ik welke games ik laat liggen..

• Donstil
  • Niet online
Aan dat veranderd mijn standpunt wel iets. Want de 30 van COD vond ik altijd prima.

Voor single player daarin tegen.. Give me more eye Candy!

• NotSoSteady
Call of Duty is toch altijd 60 frames per seconde? Al sinds de Xbox 360.

Iedere game speelt beter met 60 frames per seconde. Toch zal ik voor bepaalde genres eerder kiezen voor mooiere graphics.

[ Voor 32% gewijzigd door NotSoSteady op 26-02-2020 23:46 ]

• Meekoh
  • Laatst online: 16-09 16:34
NotSoSteady schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:43:
Call of Duty is toch altijd 60 frames per seconde? Al sinds de Xbox 360.

Iedere game speelt beter met 60 frames per seconde. Toch zal ik voor bepaalde genres eerder kiezen voor mooiere graphics.
Nou niet perse, niet alle games hebben 60fps nodig. Detroid: Become Human, wat sowieso al wat langzamer is qua gameplay kan prima uit de voeten met 30fps.

Computer says no

• NotSoSteady
Meekoh schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Nou niet perse, niet alle games hebben 60fps nodig. Detroid: Become Human, wat sowieso al wat langzamer is qua gameplay kan prima uit de voeten met 30fps.
Volgens mij zeg ik zelfs dat ik bij sommige games mooiere graphics, dus een lagere framerate prefereer. Als het qua graphics geen verschil maakt dan game je toch liever met 60fps dan 30fps, oftewel het is beter.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 27-02-2020 11:19 ]

• X-Fighter
  • Laatst online: 29-01-2024
Segafreak83 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:25:
[...]
Ik mag het toch niet hopen. 30 fps is echt wel klaar nu met de huidige consoles.
Heeft Insomniac of Remedy niet ooit gezegd dat ze nooit meer voor 60fps gaan developen? Dat het gewoon te veel tijd en optimalisaties kost die ze dan liever niet doen en het houden op 30fps?

EDIT: Het was dus Insomniac. Link

[ Voor 12% gewijzigd door X-Fighter op 27-02-2020 11:26 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
11 jaar geleden... dat was PS3 era....

Op een gegeven moment is de kracht van de console gewoon zo groot dat er niet meer gekozen hoeft te worden. De winst van RDR2 op de PC tov de PS 4 pro/XoX is veel kleiner dan de winst van GTA5 op de PC vs PS4/Xo destijds. Hoe verder we komen in de tijd hoe minder grafische winst er nog te boeken zal zijn. Er zijn zeker nog wel wat stappen te maken, maar de grootste winst hebben we achter ons denk ik.

We gaan het zien allemaal hoor. Maar ik kijk er duidelijk heel anders tegenaan dan veel anderen hier. Ik snap de argumentatie, maar denk dus dat het vooral kijken naar hoe het was, en minder naar de komende architectuur is.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Donstil
  • Niet online
Meekoh schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Precies “elke game is beter in 60 fps” is natuurlijk onzin, dat hangt af van de game maar belangrijker nog van je eigen voorkeur.

Zat gamegenres te bedenken waar het geen voordeel bied.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:24

BlackEyedAngel

Just a decent guy

* BlackEyedAngel hoopt dat Gamemania een soort actie heeft dat de PS4 pro ingeruild kan worden voor de PS5 voor een meerprijs, en de data overgezet kan worden, als dat tenminste zo werkt..
Anders gewoon ouderwets de saves van de cloud halen :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Pagina: 1 ... 31 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.