Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 30 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.827 views

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

uchiha tijntje schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:39:
[...]

Ps4 pro vs xox is natuurlijk geen goede vergelijking om je punt te maken tav het aantal tflops. Zowel de launch dates als huidige user base in die generatie heeft naar mijn mening een evengrote dan wel niet grotere invloed gehad.

En een console van 400 zal qua specs gewoon weer meteen achter de feiten aan gaan lopen.
Okee eerste heb je gelijk in. Maar 2e niet ik zou met liefde de 400 euro versie nemen al is het maar 9.2 tflops. En denk met mij heel veel mensen. Achter de feiten aan lopen ben ik dus niet mee eens. Stel voor 399/499 heb je zen 2 cpu, ssd en 9.2 tflops. Nou dan heb je echt een heel mooi apparaat voor dat geld. Ja 2.8 tflops minder dan de bijna zeker duurdere xsx. Maar daar betaal je dus ook voor.
We hebben het dan over 24 % minder tflops. Dat is een minder groot verschil dan ps4 pro en xox. Die was 30 %. En nu met bijna gelijkwaardige cpu en ram en ssd. Maar dan mindere gpu power. Tja als ze die 100 euro goedkoper dan ms kunnen krijgen heb je gewoon een serieus mooi apparaat. En voor mensen zoals ik die dus niet xsx geld hebben( ervan uitgaande dat xsx rond de 499/599 gaat zitten.) is dan een minder sterke console maar wel betaalbaar dus betere optie.
Maja alles blijft speculeren totdat sony alles bekend maakt. En wanneer ze beide de prijzen bekend maken.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Ik krijg dus echt het schijt van die artikels 'PS5 will do this or that' gewoon gebaseerd op een patent. Als ze nu nog niet weten dat patenten gewoon ideeën zijn die geregistreerd worden, en totaal geen garantie zijn om ooit geïmplementeerd te worden, laat staan in een product dat binnen het halfjaar al van de band zal rollen...

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:39:
[...]

Ps4 pro vs xox is natuurlijk geen goede vergelijking om je punt te maken tav het aantal tflops. Zowel de launch dates als huidige user base in die generatie heeft naar mijn mening een evengrote dan wel niet grotere invloed gehad.

En een console van 400 zal qua specs gewoon weer meteen achter de feiten aan gaan lopen.
Precies. Alles onder de €500,- en het wordt allemaal niet zo State of the art als we op voorhand dachten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Als ik Baldurs Gate 3 maar in 4k kan spelen.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:58
Misschien zeg ik wat geks, maar hier wordt vaak de vergelijking gemaakt met de PS3 release, die destijds ik meen voor rond de €599 uitkwam? welke flopte en Sony om deze reden deze fout nooit meer zou maken.

Begrijp me niet verkeerd hoor ik vind 600 euro een hoop geld, maar anno 2020 is dat toch veel realistischer dan back in 2006? even los van wat voor hardware erin zit naturlijk.

Ik hoop voor een bedrag rond de €499, maar ik zou er niet raar van opkijken.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ambition88 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:55:
Misschien zeg ik wat geks, maar hier wordt vaak de vergelijking gemaakt met de PS3 release, die destijds ik meen voor rond de €599 uitkwam? welke flopte en Sony om deze reden deze fout nooit meer zou maken.

Begrijp me niet verkeerd hoor ik vind 600 euro een hoop geld, maar anno 2020 is dat toch veel realistischer dan back in 2006? even los van wat voor hardware erin zit naturlijk.

Ik hoop voor een bedrag rond de €499, maar ik zou er niet raar van opkijken.
Kijk uit, je staat op de tenen van een boel hippies nu...

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:58
Kenny_026 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:09:
[...]

Naja feitelijk gezien kan je moeilijk ontkennen dat 600 euro in 2006 meer geld was dan nu, de economie heeft natuurlijk niet stil gestaan.

Ik zeg het meer omdat eigenlijk alle hardware met name mobiele telefoons, maar ook videokaarten toch aardig in prijs zijn gestegen de laatste jaren, dus waarom zou dat hiermee anders zijn?

Gun iedereen een console hoor, maar bijv 400 euro zie ik gewoon echt niet gebeuren. (zou leuk zijn. :P)

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Kenny_026 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:09:
[...]

Goeie bijdrage ook dit.. helpt de discussie !!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat 600 euro in 2006 meer geld is dan nu. Maar dat betekent natuurlijk niet dat 600 euro niet veel geld meer is voor velen. Het is een stijging van 200 euro ten opzichte van de PS4 die in 2013 uitkwam. Dit topic zit vol met mensen die dat rustig betalen, maar er is ook nog een andere groep waarvoor de prijs de belangrijkste factor is en die minder geven om de hardware.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERFMdUbXYAUb3ZN?format=jpg&name=medium

Dat is precies de reden waarom ik 599 euro niet als een optie zie.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
v8power67 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:21:
[...]

Goeie bijdrage ook dit.. helpt de discussie !!
Het is wat sarcastisch maar ik blijf er wel bij. We moeten allemaal rekening houden met 50€ erbij of eraf en de mensen die wel wat meer uit willen geven kunnen dat twee jaar later nog een keer doen met een pro editie omdat er in het begin rekening gehouden moet worden met een groep die moeilijk doet over 50€. Breng gewoon twee edities uit en je bent van het gezeik af.

• NotSoSteady
Nou dit is in ieder geval goed nieuws. Ik ga er vanuit dat Sony een vergelijkbare optie zal aanbieden.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 24-02-2020 20:05 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
NotSoSteady schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:03:
Nou dit is in ieder geval goed nieuws. Ik ga er vanuit dat Sony een vergelijkbare optie zal aanbieden.

[Twitter]
Lijkt me ook. Maar ik koop die game toch pas op de next gen.

• NotSoSteady
bram1984 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:07:
[...]

Lijkt me ook. Maar ik koop die game toch pas op de next gen.
Ik op de pc, maar je ziet vaak dat als de ene uitgever begint de anderen zullen volgen. Sony zal er in ieder geval niet mee wegkomen om nu nog geld te vragen voor upgrades, hoewel ik ook niet had verwacht dat ze dat überhaupt zouden doen.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Ambition88 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:12:
[...]

Naja feitelijk gezien kan je moeilijk ontkennen dat 600 euro in 2006 meer geld was dan nu, de economie heeft natuurlijk niet stil gestaan.
Onderstaande werpt wellicht wat licht op de zaak.
In other words, $499 in 2006 is equivalent in purchasing power to about $638.53 in 2020, a difference of $139.53 over 14 years.
Teruggerekend van 2020 dollars naar 2006 dollars:
$499 in 2020 is equivalent in purchasing power to about $389.96 in 2006, a difference of $-109.04 over 14 years.

In other words, $599 in 2006 is equivalent in purchasing power to about $766.49 in 2020, a difference of $167.49 over 14 years.
Omgekeerd:
$599 in 2020 is equivalent in purchasing power to about $468.11 in 2006, a difference of $-130.89 over 14 years.

Bron: https://www.in2013dollars.com/us/inflation/2006?amount=599

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• bram1984
Dat zegt verder natuurlijk weinig over de gevoelsmatige grens van mensen v.w.b. aanschafprijs. Ik denk dat 6- of 700 voor velen echt een brug te ver is.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:49
Gevoelsmatig is er voor mij weinig verschil tussen 500 of 600 euro :P
700 klinkt dan wel een stuk duurder vind ik

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Anton.net schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:40:
Gevoelsmatig is er voor mij weinig verschil tussen 500 of 600 euro :P
700 klinkt dan wel een stuk duurder vind ik
Maar tussen 600 en 700 dan :? 8)7

Als ik 600 kan uitgeven, dan ja dan ook wel 700.. En als ik 700 uitgeef, waarom geen 800?
Waar houdt t op?

Ik blijf erbij, ik heb gevoelsmatig mijn harde grens op 500 gezet.

Als ie goedkoper wordt, dan *O*

Alles eroverheen ga ik over bitchen :>

[ Voor 32% gewijzigd door poor Leno op 24-02-2020 20:44 ]

• bram1984
Voor mij is 599 de gevoelsmatige grens, 499 is de sweet spot en bij 399 zijn de specs denk ik bagger. :p

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

bram1984 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:46:
Voor mij is 599 de gevoelsmatige grens, 499 is de sweet spot en bij 399 zijn de specs denk ik bagger. :p
Ik kan mij hier wel in vinden.

• Donstil
  • Niet online
Alles onder de €500,- zijn al Specs geeft die ik eigenlijk niet wil :+

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 24-02-2020 21:09 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Sinds ik op mijn 5e voor het eerst een NES controller vasthield is gamen een van mijn grootste hobbies. Daar heb ik best veel voor over en heb ik altijd veel voor over gehad. Sinds de snes heb ik daar ook altijd voor gespaard. Uiteraard kan ik niet in de portemonnee kijken van iemand, maar de aanschaf van de console en het prijsverschil tussen een console van 499 en 699 is bijna nietszeggend als je dat afzet over de duur van de generatie...

En de huidige generatie consoles gaat nog prima even mee, dus je hoeft het ook niet meteen te kopen als je het te duur vindt. Na een jaar ofzo zullen er vast al wel wat leuke aanbiedingen te vinden zijn.

Ik hoop dus zelf persoonlijk op high end consoles deze generatie en daar mag best wel wat tegenover staan.

[ Voor 26% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-02-2020 21:18 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:15:
Sinds ik op mijn 5e voor het eerst een NES controller vasthield is gamen een van mijn grootste hobbies. Daar heb ik best veel voor over en heb ik altijd veel voor over gehad. Sinds de snes heb ik daar ook altijd voor gespaard. Uiteraard kan ik niet in de portemonnee kijken van iemand, maar de aanschaf van de console en het prijsverschil tussen een console van 499 en 699 is bijna nietszeggend als je dat afzet over de duur van de generatie...

En de huidige generatie consoles gaat nog prima even mee, dus je hoeft het ook niet meteen te kopen als je het te duur vindt. Na een jaar ofzo zullen er vast al wel wat leuke aanbiedingen te vinden zijn.

Ik hoop dus zelf persoonlijk op high end consoles deze generatie en daar mag best wel wat tegenover staan.
Mee eens op zich, behalve dat je halverwege die cyclus een hardware (pro) update krijgt.. :/
(die ik dan natuurlijk moet hebben)

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:12
Antigo schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:28:
Echt een leuke periode om te speculeren en enthousiast te geraken.
Hoe de kaarten er nu voorliggen gaat er keuze zat zijn voor de gamer:

€399 Xbox series S? ~4 Teraflops?
€499 PS5? ~9,2 Teraflops?
€599 Xbox Series X? ~12 Teraflops?

Ik vraag me af of de vormfactor en hogere stroomafname van de XsX Sony verrast zou hebben. Tenzij de PS5 veel goedkoper is, zou dit een probleem kunnen zijn voor Sony en enkel de concurrentie maar kunnen aanwakkeren.

Ik hoop op een evenwichtige strijd waarbij beide bedrijven nek aan nek gaan. Goed voor de consument!
Het zal de komende weken/maanden enkel maar interessanter worden om het nieuws te volgen.

Microsoft gaat hopelijk ook wat verder kijken dan enkel USA en UK. Buiten deze twee markten staan ze vandaag niet zo ver.
Ik blijf erbij. Ps5 netjes ertussen in. Zou een goede positie zijn voor Sony met al hun exclusives.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Je leest overal dat Sony moeite heeft om onder een bepaalde prijs te blijven. Dan gaan ze op zoek naar goedkopere opties. Zaken als een cheap ass fan zoals in PS4, besluiten dat je zelf een hdmi kabel moet kopen, geen 1 of 3 maand psplus erbij etc etc. En raad eens welk volk als eerste gaat klagen over die dingen....

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:03
Kenny_026 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:41:
Je leest overal dat Sony moeite heeft om onder een bepaalde prijs te blijven. Dan gaan ze op zoek naar goedkopere opties. Zaken als een cheap ass fan zoals in PS4, besluiten dat je zelf een hdmi kabel moet kopen, geen 1 of 3 maand psplus erbij etc etc. En raad eens welk volk als eerste gaat klagen over die dingen....
Mensen zonder hdmi kabel?

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Martinspire schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:59:
[...]

De hardware zal al wel vast staan. De aanvoer van onderdelen en de productie van de systemen moet zo onderhand al wel eens gaan starten, wil je een paar miljoen systemen verschepen in de komende maanden. Daar kun je niet tot de zomer mee wachten hoor. En er komt nog aardig wat testen bij kijken, waardoor ik me niet voor kan stellen dat ze nu nog veranderingen in hardware kunnen maken. Je kunt niet op het laatste moment het hele systeem omgooien. De robots en machines die alles in elkaar gaan zetten, moeten al besteld en geprogrammeerd worden. Zeker nu je met zulke nieuwe hardware aan de slag gaat, kan dat echt niet meer wachten.

Volgens mij houdt Sony de boot nog steeds af omdat ze geen persevenement willen organiseren waar ineens de hele gamepers met Coronavirus naar huis gaat. En je kunt ook weer niet iets volgende week plannen. Mensen moeten plannen maken, hotels reserveren, huurauto's ophalen en meer.
Je hebt helemaal geen persevenement nodig. Gewoon zoals MS het doet, plaatje tweeten met specs en klaar.

Om de een of andere reden zit Sony af te wachten, hopelijk in ons voordeel..

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Überhaupt, gewoon een HDMI kabel van de Action, werkt bij mij al jaren perfect. (Ze zijn kwetsbaarder, maar de PS4 verplaats ik nooit, maar de bitjes die eruit komen zijn hetzelfde als bij dure kabels)

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Segafreak83 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:54:
[...]

Je hebt helemaal geen persevenement nodig. Gewoon zoals MS het doet, plaatje tweeten met specs en klaar.

Voor presentatie van het model ligt het anders. Microsoft had al een console visueel gepresenteerd. En nu is het enkel aanvullende informatie, af en toe wat releasen om de hype in stand te houden.

Sony moet überhaupt nog een design presenteren.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Je leest overal dat Sony moeite heeft om onder een bepaalde prijs te blijven
Dat zei je laatst hier ook al. Ik lees dat echter nergens, niemand kan daar iets zinnigs over zeggen, want niemand weet wat erin komt.. laat staan wat de prijzen daarvan zijn en wat Sony uiteindelijk daarvoor moet betalen.

Volgens mij is het gewoon stemmingsmakerij om net te doen alsof ie "heel duur gaat worden" en is er een keer geroepen dat de internals 415,- zouden kosten oid. Maar verder?

Link?

• NotSoSteady
'Je leest overal'

Ja, dat komt omdat het artikel van Bloomberg 10.000 keer is herschreven. :+

Sowieso word ik een beetje moe van dat geklaag van iedereen hier. 'Sony moet nu echt wel een keer wat informatie gaan delen hoor' Kan iemand mij vertellen waarom? De lancering is vermoedelijk eind november, terwijl februari nog niet eens voorbij is.

[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 24-02-2020 23:24 ]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:34

justifire

Shut up and squat !!

Segafreak83 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:54:
[...]

Zal mij niet verbazen als ze de PS5 cancellen en terug gaan naar de tekentafel, 3 TF verschil is nl niet misselijk.
Zeker niet icm RDNA 2.0 waar Sony volgens de geruchten nog een fiks voordeel mee kon halen (lees : equivalent aan 2.5 - 3 terraflop als microsoft dit niet zou gebruiken)
Misschien kunnen ze de plannen voor PS5 nog ombuigen en dit jaar een PS4 Ultra uitbrengen met de geplande PS5 specs....
PS5 dan in 2021/2022 ? Billenknijpen maar.... :X

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• NotSoSteady
justifire schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:22:
[...]

Zal mij niet verbazen als ze de PS5 cancellen en terug gaan naar de tekentafel, 3 TF verschil is nl niet misselijk.
Zeker niet icm RDNA 2.0 waar Sony volgens de geruchten nog een fiks voordeel mee kon halen (lees : equivalent aan 2.5 - 3 terraflop als microsoft dit niet zou gebruiken)
Misschien kunnen ze de plannen voor PS5 nog ombuigen en dit jaar een PS4 Ultra uitbrengen met de geplande PS5 specs....
Ja, ik denk dat dit echt gaat gebeuren. Het niveau gaat hier met de dag omlaag. ;w

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
[...]

Goed verhaal...lekker kort ook :O
Wat een logica zeg. Want Sony gaat even bij een "fan boer" cheap ass fannetjes halen en daarna de prijs omlaag gooien.

We zitten hier op tweakers, maar als het om consoles gaat dan is de logica hier soms ver te zoeken...

[ Voor 31% gewijzigd door Recon24 op 24-02-2020 23:31 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[...]

Wtf? hahaha _O-

Hoe weet je hoeveel TF de PS gaat hebben? En dacht je echt dat Sony een miljoenmiljard $$$ door de plee gaat spoelen van R&D en de hele rataplan van de afgelopen jaren, puur omdat een XBox iets beter is?

Nah..

En dat verschil ga je als gamer echt niet heel hard merken.. laten we ons vooral niet op de TFlopjes blind staren... er zijn nog veel meer factoren.

Net zoals auto's.. De mijne heeft 500 PK! De mijne 600!.. Maar ja er bestaat ook iets als Koppel (Nm)
Lagere PK met meer Koppel is sneller weg bij t stoplicht hoor :>

Ik voorspel dat de PS5 de nieuwe games goed gaat kunnen afspelen 8)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Recon24 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:27:
[...]

Goed verhaal...lekker kort ook :O

[...]

Wat een logica zeg. Want Sony gaat even bij een "fan boer" cheap ass fannetjes halen en daarna de prijs omlaag gooien.

We zitten hier op tweakers, maar als het om consoles gaat dan is de logica hier soms ver te zoeken...
Snap je nou echt niet wat ik bedoel? Als er rekening gehouden moet worden met een prijstarget dan gaat er bespaard worden op onderdelen. Zo lastig is dat toch niet om te begrijpen? Concessies gaan altijd ten koste van de kwaliteit.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kenny_026 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:49:
[...]

Snap je nou echt niet wat ik bedoel? Als er rekening gehouden moet worden met een prijstarget dan gaat er bespaard worden op onderdelen. Zo lastig is dat toch niet om te begrijpen? Concessies gaan altijd ten koste van de kwaliteit.
Ja maar zo werkt dat dus niet helemaal.

Alle onderdelen worden bijelkaar 'gematched'. Het is niet zo dat ze dat ding helemaal vol proppen en dan achteraf fans gaan bestellen die ze binnen het budget houdt.. Dat wordt allemaal tegelijk berekend.

En concessies worden er altijd gemaakt of je t nou leuk vindt of niet. Anders hadden we een 3000,- PS5 gehad. En dan nog kunen we geen 16K 480 fps afspelen :X
En raad eens welk volk als eerste gaat klagen over die dingen....
Nou?

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 00:04:
[...]

Ja maar zo werkt dat dus niet helemaal.

Alle onderdelen worden bijelkaar 'gematched'. Het is niet zo dat ze dat ding helemaal vol proppen en dan achteraf fans gaan bestellen die ze binnen het budget houdt.. Dat wordt allemaal tegelijk berekend.

En concessies worden er altijd gemaakt of je t nou leuk vindt of niet. Anders hadden we een 3000,- PS5 gehad. En dan nog kunen we geen 16K 480 fps afspelen :X

[...]

Nou?
Neem die fans nou niet zo letterlijk. Ik hoop gewoon voor mezelf dat er niet op kwaliteit ingeleverd wordt omdat er een prijstarget is wat teveel gespiegeld wordt aan de concurrentie. Sony heeft een grote voorsprong, daar mag voor betaald worden. Ik hoop dat ze twee kampen tegemoet gaan komen in de vorm van een PS5 en een PS5 pro bij launch. Maar om de een of andere rede mag dat niet benoemd worden hier.

Benjamin Franklin zei het goed.....

The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ik denk nog steeds dat Sony, net als Microsoft, met 2 edities komt. 1 normale en 1 Pro variant. En dan nu dus al vanaf launch of snel erna. Ja die 600 is veel voor een heleboel, maar de PS4 Pro heeft wel aangetoond dat er gewoon een markt voor is. Dan heb je nog wel een goedkoper model nodig, maar het lijkt me duidelijk dat het voor marketing en sales goed is om een sneller model te hebben wat de resolutie of andere opties omhoog kan gooien, en toch nog een betaalbare versie ernaast hebt.

Ik weet alleen niet wat er met de geruchten gebeurd is, of Sony dat van plan is. Een tijd geleden (jaar of zo) was het wel gemeld, maar sindsdien horen we er eigenlijk niks meer over. Van beide kampen trouwens. Al lijkt het me te verwachten dat de XSX nog gewoon een XSS broertje krijgt. En voor Sony zou het niet slecht zijn als er ook gewoon 2 versies in de schappen liggen. De consument is het nu wel gewend en ook hier in het topic zie je genoeg animo voor zowel een dure als goedkopere console. Als er dan halverwege de cyclus nog een upgrade uitkomt, dan hebben we er uiteindelijk 3 (of nog een slim erbij, omdat het kan) en hou je ook de pers bezig met je verschillende platformen. Kunnen de die hard fans wel helemaal los gaan op specs, FPS en whatever, maar hou je ook de gemiddelde ouder met beperkt inkomen nog binnen bereik.

De geruchten hierover zijn alleen al een tijdje buiten beeld en ik kan me voorstellen dat nu wellicht de strategie anders is geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 25-02-2020 00:46 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
Kenny_026 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 00:11:
[...]

Sony heeft een grote voorsprong, daar mag voor betaald worden. Ik hoop dat ze twee kampen tegemoet gaan komen in de vorm van een PS5 en een PS5 pro bij launch. Maar om de een of andere rede mag dat niet benoemd worden hier.

Benjamin Franklin zei het goed.....

The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten.
Kun je vinden, maar het gros van het publiek dat een console koopt is geen hardcore gamer, maar eerder een casual gamer. En die vinden een betaalbare console belangrijk, er is hierboven nog een poll-uitslag geplaatst.

Ze hebben het risico met een hoge introductieprijs al eens gelopen met de PS3, die een belabberde introductie kende. Sony heeft dat alleen rechtgetrokken met veel exclusives en flinke prijsverlagingen. Tuurlijk heeft ze dat uiteindelijk een goede reputatie opgeleverd, maar ik ben er niet van overtuigd dat er heel veel mensen zijn die net als jij wel 200 euro meer voor de PS5 willen betalen voor die reputatie.

In ieder geval niet het merendeel van PS4 bezitters / potentiele PS5 kopers.

Als Sony met maar 1 versie komt, denk ik dat de prijs redelijk blijft. Misschien dat het succes van de Pro ervoor zorgt dat ze met twee versies komen, maar dat is koffiedik kijken tot er een aankondiging komt.

ben wel heel erg benieuwd :X

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Donstil
  • Niet online
NotSoSteady schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:18:
[...]

'Je leest overal'

Ja, dat komt omdat het artikel van Bloomberg 10.000 keer is herschreven. :+

Sowieso word ik een beetje moe van dat geklaag van iedereen hier. 'Sony moet nu echt wel een keer wat informatie gaan delen hoor' Kan iemand mij vertellen waarom ? De lancering is vermoedelijk eind november, terwijl februari nog niet eens voorbij is.
Omdat het tof is, daarom :)

• bram1984
[...]

Er zijn meer factoren hoor. Als ze een 9TF GPU hebben omdat ze de raytracing op een aparte chip hebben (die mogelijkheid bestaat namelijk nog) kunnen ze op RDNA 1 hetzelfde bereiken als de Series X. Verder zijn er nog zaken als RAM, kloksnelheid en de SSD die allemaal verschil kunnen maken (waarbij er al een tijdje geruchten gaan dat de SSD van de PS5 superieur is) en waarvan we niet weten wat de Series X precies heeft. Staar je vooral niet blind op alleen TF's. En laten we vooral ook een beetje realistisch blijven. De One X heeft ook meer TF's, maar dat heeft qua sales vrij weinig uitgemaakt. We hebben zelfs games gezien die minder goed draaiden/eruit zien dan hun PS4 Pro equivalenten.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Uiteraard zijn er nog meer factoren, en dat kan nog steeds beide kanten op gaan. Maarja, dat weten we nu niet, want er wordt niets naar buiten gebracht. Dus dan is het maar speculeren, en laat dit nu net het speculatie topic zijn :z

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Geronimous schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 04:05:
[...]

Kun je vinden, maar het gros van het publiek dat een console koopt is geen hardcore gamer, maar eerder een casual gamer. En die vinden een betaalbare console belangrijk, er is hierboven nog een poll-uitslag geplaatst.

Ze hebben het risico met een hoge introductieprijs al eens gelopen met de PS3, die een belabberde introductie kende. Sony heeft dat alleen rechtgetrokken met veel exclusives en flinke prijsverlagingen. Tuurlijk heeft ze dat uiteindelijk een goede reputatie opgeleverd, maar ik ben er niet van overtuigd dat er heel veel mensen zijn die net als jij wel 200 euro meer voor de PS5 willen betalen voor die reputatie.

In ieder geval niet het merendeel van PS4 bezitters / potentiele PS5 kopers.

Als Sony met maar 1 versie komt, denk ik dat de prijs redelijk blijft. Misschien dat het succes van de Pro ervoor zorgt dat ze met twee versies komen, maar dat is koffiedik kijken tot er een aankondiging komt.

ben wel heel erg benieuwd :X
37,5% vindt een lage prijs belangrijk, of geeft 62,5% er geen reet om? Is flauw weet ik en ik snap ook echt wel dat je rekening moet houden met die groep. Er is echter ook een andere grote groep zoals ik en die kopen er dus altijd twee en die worden indirect uitgemolken. Ik ben ook zo’n ezel die gelijk de snelste versie koopt als het uitkomt. Wellicht dat dat het moment is om die andere naar mn zoontje door te schuiven.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe het licentiemodel gaat zijn. Ik roep echt al twee of drie jaar dat ik hoop dat er volledige back en forward compatibility gaat zijn. Microsoft heeft met Cyberpunk echt een hele goede stap in die richting gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Kenny_026 op 25-02-2020 07:28 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Kenny_026 op 25-02-2020 07:28 ]

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
poor Leno schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:31:
[...]

Mee eens op zich, behalve dat je halverwege die cyclus een hardware (pro) update krijgt.. :/
(die ik dan natuurlijk moet hebben)
Naast een Pro versie worden er ook nog eens meerdere revisies uitgebracht. Vaak wat kleiner, energiezuinger/efficienter, kleine tweaks en misschien zelfs wat sneller. Maar de 1e generatie fats van een PlayStation zijn natuurlijk wel de enige echte :+

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

NotSoSteady schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:03:

[Twitter]
Gaaf! Loving deze CD Project Red attitude!!! Kunnen veel devs van leren!!
Volgens de tekst zou je nooit 2 keer voor dezelfde game hoeven te betalen, ze noemen wel alleen xbox, maar als een developer zoiets zegt mag je ervan uit gaan dat het ook op de PS5 gewoon een gratis update wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 25-02-2020 12:17 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Segafreak83
bram1984 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 06:56:
[...]

Er zijn meer factoren hoor. Als ze een 9TF GPU hebben omdat ze de raytracing op een aparte chip hebben (die mogelijkheid bestaat namelijk nog) kunnen ze op RDNA 1 hetzelfde bereiken als de Series X. Verder zijn er nog zaken als RAM, kloksnelheid en de SSD die allemaal verschil kunnen maken (waarbij er al een tijdje geruchten gaan dat de SSD van de PS5 superieur is) en waarvan we niet weten wat de Series X precies heeft. Staar je vooral niet blind op alleen TF's. En laten we vooral ook een beetje realistisch blijven. De One X heeft ook meer TF's, maar dat heeft qua sales vrij weinig uitgemaakt. We hebben zelfs games gezien die minder goed draaiden/eruit zien dan hun PS4 Pro equivalenten.
Hopelijk gaat Sony niet weer achter de feiten aanlopen..

En mbt dat Sony meer verkoopt dan Microsoft. Wij zitten hier in Europa en over het algemeen is Europa fan van Sony en veel minder dan Microsoft. Dus dat is dan volkomen logisch..

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Kalder schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:16:
[...]

Gaaf! Loving deze CD Project Red attitude!!! Kunnen veel devs van leren!!
Volgens de tekst zou je nooit 2 keer voor dezelfde game hoeven te betalen, ze noemen wel alleen xbox, maar als een developer zoiets zegt mag je ervan uit gaan dat het ook op de PS5 gewoon een gratis update wordt.
Het is een feature die Xbox expliciet heeft benoemd in zijn update vlog maar wel direct aangaf dat de ontwikkelaar deze keuze zelf mag maken. Microsoft zegt dat voor al hun first party titels deze regel nu geldt (koop op de X1 en speel zonder aankoop door op de XSX).

Het ligt voor de hand dat Sony dit ook gaat overnemen, ze willen immers nu niet bekend staan als de anti-gamers console door het niet toe te laten, maar omdat ze het nog niet officieel hebben aangekondigd kan CD Project daar natuurlijk niets over zeggen).

Het is in ieder geval een hele consumer friendly keuze voor degene die mee gaan in de generatie. Als je nieuw de generatie in komt heb je er echter natuurlijk niet heel veel aan, dat is duidelijk.

• bram1984
Segafreak83 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:25:
[...]

Hopelijk gaat Sony niet weer achter de feiten aanlopen..

En mbt dat Sony meer verkoopt dan Microsoft. Wij zitten hier in Europa en over het algemeen is Europa fan van Sony en veel minder dan Microsoft. Dus dat is dan volkomen logisch..
Welke feiten doel je precies op? Sony is met afstand marktleider in de console space. Ze zijn de afgelopen generatie ook als marktleider geëindigd en de generatie daarvoor hadden ze de best verkopende console uit de geschiedenis (tot op de dag van vandaag), waarbij de PS4 op de tweede plek staat op dit moment. Hoezo lopen ze achter de feiten aan? Overigens verkoopt de Xbox ook in de US en in Azië minder dan de PS4, dus niet alleen in de EU.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

bram1984 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 06:56:
[...]

9TF GPU + 6TF RTPU? O-) (RayTracing Processor Unit)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik geloof niet dat Rockstar en consorten daar hetzelfde over denken. En als ze het al doen dan ben ik bang dat je dus eigenlijk gewoon niet de optimalisaties krijgt die je anders wel zou krijgen. (Kijk alleen maar naar het feit dat er geen optimalisatie voor de XoX geweest is voor GTA.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• bram1984
ArthurMorgan schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:34:
Ik geloof niet dat Rockstar en consorten daar hetzelfde over denken. En als ze het al doen dan ben ik bang dat je dus eigenlijk gewoon niet de optimalisaties krijgt die je anders wel zou krijgen. (Kijk alleen maar naar het feit dat er geen optimalisatie voor de XoX geweest is voor GTA.)
Belangrijk verschil met de komende generatie is dat alles BC is. Dat maakt het dus meer "vreemd" om geld te vragen voor een nieuwe versie terwijl je ook de oude versie kunt spelen.

Ik zie Sony's first party games ook gewoon met gratis updates komen, net als die van MS. Maar ik ben benieuwd wat clubs als Ubi en EA gaan doen.

En volgens mij is GTA ook op de Pro niet enhanced? Die game kwam volgens mij ook jaren voor de enhanced consoles uit. Het houdt een keer op natuurlijk.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Zomaar, voor de leuk en om de tijd te doden :>

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9s8HEDWkAAo64O.jpg

Voor mij 1 & 2 :X

• bram1984
@poor Leno Wel met 2 gespeeld, maar niet zelf gehad. Ik ben begonnen op PC en de PS3 was mijn eerste eigen console. Ook nog een 360 gehad (of die was eigenlijk meer van mijn vrouw omdat ze Zumba wilde doen) en nu hebben we een Wii, Switch, PS4 en PS Vita.

• ArthurMorgan
  • Niet online
4
--
En volgens mij is GTA ook op de Pro niet enhanced? Die game kwam volgens mij ook jaren voor de enhanced consoles uit. Het houdt een keer op natuurlijk.
Klopt, maar het was op dat moment nog wel steeds een van de bestverkopende games... en voor online worden nog steeds nieuwe zaken ontwikkeld.
Op zich ben ik het wel met je eens hoor. Maar het is niet in tegenspraak met wat ik bedoel. Stel dat GTA van de PS3 ook direct op de PS4 had gekund, was er dan ook de forse upgrade geweest die we nu gehad hebben? (met de kennis achteraf wel, maar zouden ze dat ook gedaan hebben zonder die kennis? dat betwijfel ik. want dan zijn het extra kosten zonder dat je weet of je dat goed terug gaat verdienen. Nu betaalden miljoenen mensen gewoon nog een keer voor dezelfde game. Dus was het een vrij veilige investering.)
Zeker voor echte visuele (en frames etc) updates betaal ik graag als dat betekent dat er meer tijd en werk ingestopt wordt dan als het gratis moet.
(enhanced DLC zie ik dan wel zitten ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 25-02-2020 12:49 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:44:
@poor Leno Wel met 2 gespeeld, maar niet zelf gehad. Ik ben begonnen op PC en de PS3 was mijn eerste eigen console. Ook nog een 360 gehad (of die was eigenlijk meer van mijn vrouw omdat ze Zumba wilde doen) en nu hebben we een Wii, Switch, PS4 en PS Vita.
Bij mij ging het zo:
  • Atari 2600
  • Nintendo NES
  • Commodore 64
  • Sega Mastersystem
  • Sega Gamegear
  • Sega Megadrive (+32x en CD 8) )
  • Super Nintendo
  • Amiga 500
  • Playstation 1
  • PC tijdperk
  • Nu: PS4, 2x MacPro workstations, Win workstation, MBPro 15, Win laptop :X
Pfoe omg wat een geld als je t zo bij elkaar ziet haha, wel allemaal zelf voor gespaard :*)

Modbreak:Hoewel ik het zeer interessant vind, is dit natuurlijk meer iets voor de gamelounge of het retro topic, met de ps5 heeft die niet veel meer te maken.
Graag geen verdere overzichten plaatsen, die zullen worden verwijderd.

[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 25-02-2020 15:40 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:40:

[Afbeelding]

Voor mij ook die ouderwetse piemeljoystick.... Met moeders die lijkbleek in de deuropening stond als je toevallig 100m sprint met een atletiekspelletje aan het doen was....

• Segafreak83
bram1984 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:31:
[...]

Welke feiten doel je precies op? Sony is met afstand marktleider in de console space. Ze zijn de afgelopen generatie ook als marktleider geëindigd en de generatie daarvoor hadden ze de best verkopende console uit de geschiedenis (tot op de dag van vandaag), waarbij de PS4 op de tweede plek staat op dit moment. Hoezo lopen ze achter de feiten aan? Overigens verkoopt de Xbox ook in de US en in Azië minder dan de PS4, dus niet alleen in de EU.
De PS4 was al achterhaald op het moment dat ie uitkwam.. En dat is zonde.

Als ze nu met 9.2 tflops aan komen kakken tov 12 tflops van Microsoft..

• Recon24
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qfpfqwJ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/51vigR5.png

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En naar wie of wat kijk ik nu eigenlijk?

Ik vind 9/8 TF oftewel 1,125TF ook wel erg weinig :+

En het maken van een youtube film met een release, wat de meeste hier prima vinden in plaats van een groot evenement, is echt niet zo afhankelijk van het Coronavirus... Als dat namelijk al een dusdanige impact heeft, dan vrees ik ook voor de release date eind dit jaar... :P

[ Voor 100% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-02-2020 13:12 ]

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:05

snmght

imho dan he

Top zo zonder toelichting, random quotes van een random dude op een random forum. Misschien dat wat tekst er bij dit iets beter kan duiden?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• NotSoSteady
Lekker scalpen dankzij het coranavirus en een paar jaar gratis op vakantie. :+

Het enige 'lek' dat over 9 teraflops voor de PS5 gaat is afkomstig van Github en gaat over een chip met de codenaam Oberon. Niemand weet überhaupt of die chip daadwerkelijk voor de PS5 is bedoeld. Misschien is het verstandig om hier eens te stoppen met alles wat door sites wordt geschreven automatisch als waarheid aan te nemen.

[ Voor 67% gewijzigd door NotSoSteady op 25-02-2020 13:22 ]

• bram1984
Segafreak83 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:58:
[...]

De PS4 was al achterhaald op het moment dat ie uitkwam.. En dat is zonde.

Als ze nu met 9.2 tflops aan komen kakken tov 12 tflops van Microsoft..
Maar wat was de Xbox One dan wel niet op dat moment? PS4 heeft deze gen qua consoles altijd voorop gelopen totdat de X1X uitkwam. Verder was de tijd toen gewoon ongunstig voor een nieuwe console.

Een 9.2TF console met een desktop grade CPU en SSD is nog steeds beter dan wat de meeste mensen qua PC thuis hebben staan, dus overdrijven is ook een vak. Het TF gat tussen Pro en X1X is relatief gezien nog groter en vind je daar nu echt schrikbarend veel verschil tussen zitten? Ik persoonlijk niet.

Edit:
snmght schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:16:
[...]

Top zo zonder toelichting, random quotes van een random dude op een random forum. Misschien dat wat tekst er bij dit iets beter kan duiden?
Ik ken de persoon in kwestie niet, maar als je "Verified" bent op ResetERA, dan kraam je doorgaans geen onzin uit. Aan zijn tag te zien is hij een QA tester, maar waarvoor kan ik niet zien.

De aankomende generatie lijkt weer een beetje op de PS3/360 tijd, toen de console hardware ook redelijk vooruitstrevend was ten opzichte van PC hardware. Of dat nu met, 9, 10, 11 of 12 TF is. High end PC kaarten zitten ook rond de 9 en hoger.

[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 25-02-2020 13:27 ]

• NotSoSteady
bram1984 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:24:
[...]

Maar wat was de Xbox One dan wel niet op dat moment? PS4 heeft deze gen qua consoles altijd voorop gelopen totdat de X1X uitkwam. Verder was de tijd toen gewoon ongunstig voor een nieuwe console.

Een 9.2TF console met een desktop grade CPU en SSD is nog steeds beter dan wat de meeste mensen qua PC thuis hebben staan, dus overdrijven is ook een vak. Het TF gat tussen Pro en X1X is relatief gezien nog groter en vind je daar nu echt schrikbarend veel verschil tussen zitten? Ik persoonlijk niet.

Edit:
[...]

Ik ken de persoon in kwestie niet, maar als je "Verified" bent op ResetERA, dan kraam je doorgaans geen onzin uit. Aan zijn tag te zien is hij een QA tester, maar waarvoor kan ik niet zien.

De aankomende generatie lijkt weer een beetje op de PS3/360 tijd, toen de console hardware ook redelijk vooruitstrevend was ten opzichte van PC hardware. Of dat nu met, 9, 10, 11 of 12 TF is. High end PC kaarten zitten ook rond de 9 en hoger.
How do I become verified?

If you are interested please reach out by email at hecht@resetera.com

In the email you'll need to provide

- Your ResetEra account name (!)
- Your name
- Your job title and company
- Your work email address or any other means of proving your identity
- A description of why you wish to verify your account
- A custom tag (E.G. Developer at X or Community Manager at Y)

We’d like to note that becoming a verified member is completely optional. It is something you would opt in to. We fully understand that many industry members will wish to remain anonymous and we respect that. Please note that not all accounts that request verification will be verified.
https://www.resetera.com/...fied-member-program.2971/

Dus die bron heeft in ieder geval aangetoond een functie te bekleden binnen de industrie.

https://www.resetera.com/...32/page-243#post-29378291

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 25-02-2020 13:31 ]

• snmght

snmght

imho dan he

bram1984 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:24:
[...]

Kijk, maar dat ResetERA komt ook pas in jouw post naar voren. Dank voor de aanvulling. :)

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Jamaarja, als QA tester van wat? Dat kan ook van een of andere Indie app voor een smart koelkast zijn :/

• snmght

snmght

imho dan he

Hij geeft nu net overigens letterlijk aan dat hij 'John Snow' is. (He knows nothing). Hij heeft een theorie, maar geen harde feiten:

https://www.resetera.com/...32/page-245#post-29378980

• NotSoSteady
snmght schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:34:
Hij geeft nu net overigens letterlijk aan dat hij 'John Snow' is. (He knows nothing). Hij heeft een theorie, maar geen harde feiten:

https://www.resetera.com/...32/page-245#post-29378980
_/-\o_

Ik weet zeker als je dat bericht doorstuurt naar de internationale media, dat ze het vrijwel allemaal zullen overnemen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

"I’m John Snow here guys, sorry. Please see my post on why I think Sony would not allow that, and why the silence from them"

Misschien moeten wij hem hier uitnodigen... Een en al speculatie. Dus hij denkt dat Sony dat niet zou toestaan omdat, tja, ze zouden dat niet zouden toestaan. En het coronavirus maar lekker als uitgangspunt hanteren voor het gebrek aan informatie.

@Recon24 Of heb jij wellicht meer inside informatie? :P

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-02-2020 13:42 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Zo, dat duurde niet lang :F

Afbeeldingslocatie: https://www.mememaker.net/api/bucket?path=static/img/memes/full/2017/Jan/16/12/disappointment-disappointment-everywhere9.jpg

• Recon24
Wel als ik hier af en toe lees wat "niet insiders", wel niet uitkramen dan is dat soms om te huilen.
@Recon24 Of heb jij wellicht meer inside informatie? :P
Nee en ik denk dat mijn contacten bij Sony of andere studies daar ook niks over los zullen laten.

[ Voor 46% gewijzigd door Recon24 op 25-02-2020 13:50 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Recon24 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:46:
Nee en ik denk dat mijn contacten bij Sony of andere studies daar ook niks over los zullen laten.
Dat is nou toch eens jammer!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
MIjn Sony contact heeft alleen dit te zeggen:

Leno, これを読む人は誰でも夢中です

:/

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik heb uit betrouwbare bron dat Sony ook rond de 12TF zit, maar dat hun SSD techniek veel sneller is als die van MS :> :9

GamiQ, de game notes app met game maps!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:16

KRAI.7

Bwoah...

poor Leno schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:12:
MIjn Sony contact heeft alleen dit te zeggen:

Leno, これを読む人は誰でも夢中です

:/
Ik moest dit even door Google Translate halen... :D

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Kent niemand hier iemand bij Guerrilla games om eens te polsen? :)

• bram1984
X-Fighter schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:44:
Kent niemand hier iemand bij Guerrilla games om eens te polsen? :)
Ik ga zo de wallen op met Hermen. Zal eens kijken of ik wat los krijg.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Mijn contact bij Sony heeft wel losgelaten dat je bij de volgende generatie console man en vrouw dichter bij elkaar willen brengen door extra features toe te voegen. Niet doorvertellen dat deze tease van mij komt....

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BwX9MQ5/0kr2c1ffvp441.jpg

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kenny_026 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:16:
Mijn contact bij Sony heeft wel losgelaten dat je bij de volgende generatie console man en vrouw dichter bij elkaar willen brengen door extra features toe te voegen. Niet doorvertellen dat deze tease van mij komt....

[Afbeelding]
Dus de nieuwe wordt weer een stofzuiger? Heb je toch gelijk over die cheap fans.. -O-

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:17:
[...]

Dus de nieuwe wordt weer een stofzuiger? Heb je toch gelijk over die cheap fans.. -O-
En jij maar denken dat ik onzin uitkraam 😊

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:40:

[Afbeelding]

Haha geinig, hier 1 maar 2 was de eerste die ik ook echt op mijn kamertje had.
Kenny_026 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:16:

[Afbeelding]
For the players.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 25-02-2020 15:35 ]

• Recon24
Ik weet niet of men mij hier probeert belachelijk te maken, maar ik heb wel degelijk contacten in de game industrie (ook Guerrilla Games). Dat wilt echter niet zeggen dat men meteen alles daarover aan je loslaat.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Recon24 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:39:
Ik weet niet of men mij hier probeert belachelijk te maken, maar ik heb wel degelijk contacten in de game industrie (ook Guerrilla Games). Dat wilt echter niet zeggen dat men meteen alles daarover aan je loslaat.
Nee joh, we zitten gewoon een beetje te grappen, aangezien er verder nog geen nieuws is :)

• nickoord
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 11:09
Maar wat is eigenlijk de toegevoegde waarde om ons te vertellen dat je contacten hebt in de game industrie? Vooral als deze personen je hierover toch niks loslaten en je dus eigenlijk ook niet meer weet?

't is voor iedereen geduldig wachten i guess :)

[ Voor 4% gewijzigd door nickoord op 25-02-2020 15:45 ]

• Recon24
nickoord schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:44:
[...]

Maar wat is eigenlijk de toegevoegde waarde om ons te vertellen dat je contacten hebt in de game industrie? Vooral als deze personen je hierover toch niks loslaten en je dus eigenlijk ook niet meer weet?

't is voor iedereen geduldig wachten i guess :)
Lees eens een pagina terug.

• Donstil
  • Niet online
Edit: Ik heb overigens in de game industrie gewerkt, een jaartje of 18 geleden bedenk ik mij nu.
Toen ik nog studeerde. In een game winkel :P
Oke genoteerd!

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 25-02-2020 15:51 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
We snappen best dat je onder nda staat als je bijvoorbeeld in de gameindustrie werkt. Ook snappen we hoe leveranciers zich met een tender in kunnen schrijven op projecten en hoe bijvoorbeeld contractueel defecten opgevangen kunnen worden. Ook begrijpen de meeste hier wel dat er met prijstargets consessies gedaan worden waardoor leveranciers een tender binnenhalen terwijl ze niet de beste kwaliteit leveren maar wel de laagste prijs binnen gestelde specificaties. Vul zelf maar in hoe vergezocht een kwalitatief mindere fan in een project of product kan zijn.

Als je neerbuigend doet dan kun je ze terug verwachten en ik denk dat dat is wat je nu ziet. Contacten binnen de gameindustrie maken je geen expert simpelweg omdat als die contacten de baan waarderen in die industrie en dus een nda getekend hebben en dus ze je nooit wat zullen vertellen.

• snmght

snmght

imho dan he

Donstil schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:49:
Edit: Ik heb overigens in de game industrie gewerkt, een jaartje of 18 geleden bedenk ik mij nu.
Toen ik nog studeerde. In een game winkel :P

[...]

Oke genoteerd!
Zo bekeken heb ik dus ook contacten in de game-industrie! 8)

@Recon24 fijn dat je contacten hebt maar zo lang dat geen nieuwe informatie oplevert is puur en alleen dat gegeven niet heel nuttig voor ons. Maar wel tof dat je dicht op het vuur zit! :7

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Werd Navi nou specifiek voor Playstation ontwikkeld? Reden waarvoor ik het vraag is dat Navi volgens mij geen RT ingebakken heeft. En aangezien Playstation bevestigd heeft dat dit wel in de PS5 zal zitten lijkt het mij dus dat ze PS hier zelf hardware voor ontwikkeld.

Dan is het dus helemaal geen gek idee om een Navi GPU van 9.2 TF + een zelf ontwikkelde RT GPU met 4.1 TF te hebben = 13.3 TF totaal (een hoeveelheid die wel vaker genoemd is door "insiders").

Dus puur op AMD GPU is het dan XsX 12 TF vs PS5 9.2 TF wat mede door DF gemeld is.

We zullen zien.

https://untappd.com/user/OzzBier

• ArthurMorgan
  • Niet online
Vond het een leuke reddit theorie, maar heb er verder nog geen onderbouwing van gezien.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

@ArthurMorgan onderbouwing zou zijn dat Navi geen RT ingebakken heeft en PS bevestigd heeft dat RT wel degelijk in de PS5 komt te zitten.

https://untappd.com/user/OzzBier

• NotSoSteady
OzzieMann schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:59:
Werd Navi nou specifiek voor Playstation ontwikkeld? Reden waarvoor ik het vraag is dat Navi volgens mij geen RT ingebakken heeft. En aangezien Playstation bevestigd heeft dat dit wel in de PS5 zal zitten lijkt het mij dus dat ze PS hier zelf hardware voor ontwikkeld.

Dan is het dus helemaal geen gek idee om een Navi GPU van 9.2 TF + een zelf ontwikkelde RT GPU met 4.1 TF te hebben = 13.3 TF totaal (een hoeveelheid die wel vaker genoemd is door "insiders").

Dus puur op AMD GPU is het dan XsX 12 TF vs PS5 9.2 TF wat mede door DF gemeld is.

We zullen zien.
Nieuwe generatie Navi komt met hardwarematige ray tracing. Dat artikel van DF is bovendien gebaseerd op een lek op Github met die Oberon-chip, waarvan nog niet eens zeker is dat het de chip is voor de PS5. Dus je verhaal kan weer de prullenmand in. Het sloeg sowieso al nergens op. Waarom zou Sony zelf RT-cores ontwikkelen? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door NotSoSteady op 25-02-2020 16:25 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Misschien is het goedkoper qua inkoop om een iets mindere GPU te nemen en daar een losse RT proc bij te zetten, dan de nieuwste van het nieuwste te nemen.. en dan op die manier misschien op dezelfde hoeveelheid of iets meer/minder TF uit te komen :/

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:34:
Misschien is het goedkoper qua inkoop om een iets mindere GPU te nemen en daar een losse RT proc bij te zetten, dan de nieuwste van het nieuwste te nemen.. en dan op die manier misschien op dezelfde hoeveelheid of iets meer/minder TF uit te komen :/
En jij vindt van ball naar sleeve bearing fans vergezocht?

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kenny_026 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:39:
[...]

En jij vindt van ball naar sleeve bearing fans vergezocht?
Nouja, als je goedkoper uit bent, met dezelfde prestaties, waarom niet?
En nog steeds is dit anders dan achteraf je fans er bij gaan zoeken ;)

Maar goed, ik baseer t principe een beetje op alsof je een Tesla card bij je GPU erin zet, voor de extra specifieke berekeningen.

Maar voor mij is t ook koffiedik kijken he ;)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Jammer dat we geen insiders kennen die wat informatie delen he :P

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:55:
Hallo.... heb je mijn leak niet gezien...

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:55:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQLElX_73MVVst8nZ0Ncqp3_Htvkf0fIhdlI8G8khvSBz9fr2Uh
Kenny_026 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Hallo.... heb je mijn leak niet gezien...
Ja, als t aan jou lag, zag ie er zo uit

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/70/ba/ff/70baff87f1e28b370525a2f45582db0f.jpg

_O-

[ Voor 34% gewijzigd door poor Leno op 25-02-2020 17:01 ]

• NotSoSteady
poor Leno schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:34:
Een bedrijf dat niets te doen heeft met gpu's gaat een hele divisie opzetten om RT-cores te ontwikkelen om geld te besparen. :+ De theorieën worden hier met de minuut krankzinniger.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 25-02-2020 17:03 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
NotSoSteady schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:01:
[...]

Een bedrijf dat niets te doen heeft met gpu's gaat een hele divisie opzetten om RT-cores te ontwikkelen om geld te besparen. :+
haha, ja nouja ik weet niet in hoeverre de chipbakkers zoiets los kunnen leveren, dus misschien hoeven ze zelf niets te doen :)
Pagina: 1 ... 30 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.