Dat is echt een design fout. Ze hebben initieel een patch partitie van 6GB maar dat bleek al snel niet genoeg. Daardoor zitten we nu met deze ellende.
Mm dat is ook wel een uitschieter en games zouden kleiner worden is de belofte.I ColoSsuZz I schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:02:
[...]
Daar ga je denk nog wel op terug komen. Hoeveel gb is modern warfare momenteel? Nog steeds 100GB+? Dan zou je dus maar 4 van zulke games kunnen installeren, is niet heel veel.
Ik speel meestal 1 hooguit 2 games tegelijk. Nu bijvoorbeeld staat alleen The Division 2 geïnstalleerd.
En met snel internet is alles zo binnen (al is dat met de Sony servers niet altijd even snel

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
nieuws: Sony annuleert aanwezigheid op PAX East-gamebeurs vanwege coronavirus
Als we al iets te horen krijgen zal het in ieder geval niet vanaf PAX East zijn
Als we al iets te horen krijgen zal het in ieder geval niet vanaf PAX East zijn
Niet iedereen speelt maar 2 games. En ik ga echt niet iedere x games verwijderen en opnieuw downloaden, ik heb wel iets beters te doen!Donstil schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:36:
[...]
Mm dat is ook wel een uitschieter en games zouden kleiner worden is de belofte.
Ik speel meestal 1 hooguit 2 games tegelijk. Nu bijvoorbeeld staat alleen The Division 2 geïnstalleerd.
En met snel internet is alles zo binnen (al is dat met de Sony servers niet altijd even snel). Vandaar dus liever meer specs dan meer opslag.
Ja snap ik.. maar bij mij zijn echt grote spellen als Battlefield enzo binnen 15 min wel binnen.. dus ff een keertje naar de wc en ze zijn erSegafreak83 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:54:
[...]
Niet iedereen speelt maar 2 games. En ik ga echt niet iedere x games verwijderen en opnieuw downloaden, ik heb wel iets beters te doen!
Nogmaals, niet iedereen heeft 1gbit liggen..poor Leno schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:05:
[...]
Ja snap ik.. maar bij mij zijn echt grote spellen als Battlefield enzo binnen 15 min wel binnen.. dus ff een keertje naar de wc en ze zijn er
Proficiat, u stelt misschien 2% van de Benelux internet gebruikers voor.poor Leno schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:05:
[...]
Ja snap ik.. maar bij mij zijn echt grote spellen als Battlefield enzo binnen 15 min wel binnen.. dus ff een keertje naar de wc en ze zijn er
Niet om sneu te toen, maar heel wat mensen zitten belange niet op die snelheden dus games downloaden duurt een tijdje, ook geen 12u maar zeker niet een keertje naar de wc en klaar
Ha nee, ik bedoelde daarmee dat het voor mij - met weinig ruimte en weinig spellen die ik tegelijk speel (of in t algemeen) dat het makkelijker is om om te deleten en een nieuwe erop te zetten.Katmi schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:50:
[...]
Proficiat, u stelt misschien 2% van de Benelux internet gebruikers voor.
Niet om sneu te toen, maar heel wat mensen zitten belange niet op die snelheden dus games downloaden duurt een tijdje, ook geen 12u maar zeker niet een keertje naar de wc en klaar
Dus als ik kan kiezen tussen een dure PS met veel opslag of een goedkopere met weinig, dat ik dan voor de mindere opslag zou gaan.
Die SSD uitbreidings cassettes van hierboven zouden dan een goede oplossing zijn, want dan kan iedereen gewoon kiezen
(Hoewel ik nog steeds niet denk dat dit het gaat worden.. ik moet er niet aan denken wat een 3TB gaat kosten als Sony echt een super SSD heeft ontwikkeld, die niet intern up te graden is, maar alleen via zo'n ding

Ik praat dan ook namens mijzelfSegafreak83 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:54:
[...]
Niet iedereen speelt maar 2 games. En ik ga echt niet iedere x games verwijderen en opnieuw downloaden, ik heb wel iets beters te doen!
Maar buiten dat kunnen er ook genoeg games op 512 GB natuurlijk, zeker als ze daadwerkelijk kleiner worden.
[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 20-02-2020 00:19 ]
Zelfde. PSN werkt niet zo snel, er zijn daarom ook legio 'tips' die online te vinden zijn zoals 'pauzeren en hervatten' om het weer wat te versnellen enz. PSN is een bottleneck voor velen, feit.m.lammers schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:14:
[...]
Ja, maar de 250mbit ziggo lijn trekt die bij mij ook helaas niet dicht. Ik haal nooit de volle download snelheid op mijn playstation.
Verwijderd
Onthulling van PlayStation 5 komt misschien toch deze maand:
https://gamer.nl/artikele...isschien-toch-deze-maand/
PS5-lancering volgt PS4-tijdlijn.
De geruchtenmolen begint weer te draaien, dat ding mag nou wel eens onthuld gaan wordenVerwijderd schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:03:
Onthulling van PlayStation 5 komt misschien toch deze maand:
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Totdat je een SSD in je playstation steekt. In dit topic is er al vaak over gesproken. I/O van stock drives is te laag.xoniq schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:22:
[...]
Zelfde. PSN werkt niet zo snel, er zijn daarom ook legio 'tips' die online te vinden zijn zoals 'pauzeren en hervatten' om het weer wat te versnellen enz. PSN is een bottleneck voor velen, feit.
Ik denk dat ze wachten met de aankondiging totdat Microsoft de prijs onthult. Dan kan Sony daar nog wat tientjes onder gaan zitten.
Juist... Dit was ook mijn idee. Is de vorige keer ook zo gegaan. Die wat het goedkoopste is verkoopt het meeste. Dit was juist het succes van de PS4Basekid schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:36:
Ik denk dat ze wachten met de aankondiging totdat Microsoft de prijs onthult. Dan kan Sony daar nog wat tientjes onder gaan zitten.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Onzin.Basekid schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:36:
Net alsof ze later de prijs niet aan kunnen passen.
Onzin zou ik het niet noemen. Er zijn echt wel marktanalisten van Sony aan het rekenen hoe prijs zich naar marktaandeel gaat verhouden.RMX schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:39:
[...]
Onzin.
Klopt, maar als ze nu met 495 dollar komen, en MS komt met 450, dan moet Sony ergens richting de 425 gaan.RMX schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:39:
[...]
Onzin.
Als MS eerst met 500 komt, dan kan Sony op 450 gaan zitten.
Er zijn zoveel factoren....
Wat is de kostprijs, wat is de marktwaarde, hoe verhoud het product zich ten opzichte van de concurrentie, hoe is het aanbod tov de vraag enz enz enz.
Sony wacht helemaal niet op microsoft. Die bepalen gewoon hun eigen koers. Vorige (huidige) generatie was dat anders omdat het marktaandeel tov de concurrentie compleet anders was.
Wat is de kostprijs, wat is de marktwaarde, hoe verhoud het product zich ten opzichte van de concurrentie, hoe is het aanbod tov de vraag enz enz enz.
Sony wacht helemaal niet op microsoft. Die bepalen gewoon hun eigen koers. Vorige (huidige) generatie was dat anders omdat het marktaandeel tov de concurrentie compleet anders was.
Dat Xbox wederom als eerste met een prijs komt lijkt mij een luxe die Sony dit keer niet gaat krijgen, dat geeft Microsoft ze geen tweede keer.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 20-02-2020 16:43 ]
Gewoon als eerste revealen dan: It will be 50,- cheaper than what Microsoft will charge for their XBoxDonstil schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:41:
Dat Xbox wederom als eerste met een prijs komt lijkt mij een luxe die Sony dit keer niet gaat krijgen, dat geeft Microsoft ze geen tweede keer.
En dan afwachten

Haha ja dat zei ik eerder ook al.poor Leno schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:45:
[...]
Gewoon als eerste revealen dan: It will be 50,- cheaper than what Microsoft will charge for their XBox
En dan afwachten
Alleen dan gaat Microsoft op $200,- zitten en hebben ze bij Sony een probleem

Nouja met die prijs MS dan ook hoorDonstil schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:46:
[...]
Haha ja dat zei ik eerder ook al.
Ga er nou maar vanuit dat je minimaal 500€ voor de console kwijt bent, 200€ voor extra storage, 3 games erbij en nog een extra controller. Allemaal vanaf nu 100€ in de maand opzij zetten en je zit gebakken in december.
Hahaha dat zou ik dan wel een bazen actie van Microsoft vindenDonstil schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:46:
[...]

Waarom zouden ze daarop moeten wachten? In 2013 kwam de aankondiging vandaag en de prijs pas in juni. Ik denk dat we voor april wel meer te horen krijgen.Basekid schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:36:
Bij Microsoft ook.Donstil schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:46:
[...]
Het verschil tussen de consoles wordt echt geen 100,-
Zelf denk ik dat Sony in een gunstigere positie is dan Microsoft.
Sony heeft met de PS4 een grotere doelgroep bereikt dan Microsoft.
De meeste van die PS4 eigenaren zullen voor een PS5 kiezen. Slechts een klein deel maakt het niet uit en zullen overstappen. En wie ze nu beiden heeft zal dat straks ook wel doen.
De nieuwe mensen die nu nog geen console hebben zullen waarschijnlijk ook wel zien dat 20 of 40,- meer uitgeven voor een PS5 het misschien waard is vanwege de verkoopaantallen van PS4.
De meeste van die PS4 eigenaren zullen voor een PS5 kiezen. Slechts een klein deel maakt het niet uit en zullen overstappen. En wie ze nu beiden heeft zal dat straks ook wel doen.
De nieuwe mensen die nu nog geen console hebben zullen waarschijnlijk ook wel zien dat 20 of 40,- meer uitgeven voor een PS5 het misschien waard is vanwege de verkoopaantallen van PS4.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Iedereen hier denkt blijkbaar ook dat Apple wacht met de prijs voor de Iphone 12 totdat samsung de s11 heeft bekend gemaakt...bram1984 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:51:
[...]
Waarom zouden ze daarop moeten wachten? In 2013 kwam de aankondiging vandaag en de prijs pas in juni. Ik denk dat we voor april wel meer te horen krijgen.
Een reveal zonder prijs kan je niet heel veel mee. Leuk dat het 1TB SSD etc heeft als het 500 euro gaat kosten.
Ik blijf iig sowieso op de PS, of ie nou duurder wordt en/of minder krachtig.DarkSide schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:53:
Door de jaren heen toch teveel een PS 'omgeving' opgebouwd, dat overstappen niet echt een optie zal zijn..
(En twee consoles vind ik nog niet nodig.. De enige reden zou zijn om een Xbox erbij te kopen zou zijn als absoluut ALLE spellen erop komen die je op de PC ook speelt, en niet op de PS komen. Zoals nu, zou ik heel graag de WW2 shooter Hell let Loose spelen op de console, maar helaasch

Dat kan Microsoft nog wel afschrijven als een verkapte overname, twee jaar dat verschil en dan Playstation overnemen voor een paar Miljard. #WorldDomination
Ja dat is nog al makkelijk, tussen de S20 en de iPhone 12 zit 8 maandenKenny_026 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:53:
Iedereen hier denkt blijkbaar ook dat Apple wacht met de prijs voor de Iphone 12 totdat samsung de s11 heeft bekend gemaakt...

Nou dat weet ik zo net nog niet, de Xbox 360 was in mijn omgeving super populair maar toch koos iedereen voor de PS4 toen die eerder en goedkoper uitkwam. Ondanks dat iedereen zei bij de Xbox te blijven.DarkSide schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:53:
Als Sony later komt of een minder interessante prijs heeft dan zou ik een shift niet zomaar uitsluiten.
[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 20-02-2020 17:09 ]
Er zijn ontzettend veel gamers die enkel de jaarlijkse fifa en cod spelen. Die boeit het niet zoveel of fifa 19 te spelen is via back compatible. Voor dat soort spelers is de prijs bij launch wel degelijk van belang. Zeker als ouders het ding moet kopen voor hun puber...
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Je weet dat een financiële pief van Sony iets in die trant heeft gezegd? Dus ja, daar komt het min of meer op neer.Kenny_026 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:53:
[...]
Iedereen hier denkt blijkbaar ook dat Apple wacht met de prijs voor de Iphone 12 totdat samsung de s11 heeft bekend gemaakt...
De belangrijkste is natuurlijk backwards compatibility. Sony heeft 100+ miljoen mensen in hun ecosysteem zitten en met de PS2 erbij is het helemaal een duizelingwekkend aantal (mochten die titels ook gaan werken). Die 100+ kunnen direct hun hele bibliotheek meeneemen een verder met hun backlog. Vanzelfsprekend dat je positie dan gunstiger is.DarkSide schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:53:
Mij maakt het verder ook niet uit welke er goedkoper, duurder, zwakker of krachtiger is. Hier komt ook sowieso een PS5 naast de Switch en als xCloud goed werkt, kan ik kijken of ik via die weg eventueel MS exclusives kan spelen. Iedereen blij.
Volgens mij is dat nooit uit de officiele kanalen gekomen.bram1984 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:20:
[...]
Je weet dat een financiële pief van Sony iets in die trant heeft gezegd? Dus ja, daar komt het min of meer op neer.
https://www.bloomberg.com...price-due-to-costly-parts
https://www.gamesavepoint...ed-awaiting-xbox-pricing/Kenny_026 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:20:
[...]
Volgens mij is dat nooit uit de officiele kanalen gekomen.
https://www.bloomberg.com...price-due-to-costly-parts
De vorige keer was er in Februari een reveal en kwam de prijs pas tijdens de E3. Voor een reveal is in eerste instantie geen prijs nodig. Blijkbaar heeft Sony andere redenen om tot nu toe nog geen reveal te doen.Oxigeon schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:38:
[...]
Juist... Dit was ook mijn idee. Is de vorige keer ook zo gegaan. Die wat het goedkoopste is verkoopt het meeste. Dit was juist het succes van de PS4
Niet echt, Microsoft verdiend overall giga veel geld, die zouden de Xbox nog gratis weg kunnen geven zonder dat ze in de problemen komen.
Bij Sony is de Playstation afdeling een van de weinige afdelingen die winst maakt, dat willen ze graag zo houden.
Ik geloof ook niet dat Sony zich druk maakt om de laatste 50 euro. Het Playstation merk staat erg sterk en Sony weet goed duidelijk te maken dat je bij hun moet zijn voor de beste first party titels. Als de PS5 499 gaat kosten en de xdoos 450 dan levert ze dat geen probleem op.
Microsoft had de vorige keer het nadeel de duurste console te hebben maar hun grootste probleem was dat de consument de meerwaarde niet zag. Consumenten willen best kiezen voor een duurder product maar dan moeten ze wel het idee hebben dat ze ook iets kwalitief beters kopen.
Punt is Microsoft heeft diepe zakken en ze zijn er op uit een goede comeback te maken. Deze generatie is alles of niets voor Microsoft ze moeten gewoon veel consoles gaan verkopen. Straks is microsoft zo gek om dat ding voor 349 in de markt de gooien dan heeft Sony wel een probleem.
Het succes van de PS4 was vooral de sterke marketing icm de scherpe prijs.
[ Voor 64% gewijzigd door Chaoss op 20-02-2020 20:31 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja dat is dus het misleidende van sommige “journalisten” die dingen gewoon niet goed vertalen. Nergens in het bericht zegt hij dat ze wachten op microsoft. Dat is gewoon een conclusie van de schrijver van het artikel.
Dat prijsgedoe wordt allemaal veel te letterlijk genomen. MS en Sony worden precies voorgesteld als 2 valse kinderen die stiekem elkaars Pokémon kaarten zitten te stelen.
Ik ben zeker dat die 2 bedrijven in grote mate weten waar ze allebei mee bezig zijn. Ook over prijzen is sowieso bepaalde communicatie. Het heeft voor ze allebei weinig zin om elkaar uit te knijpen met zo laag mogelijke prijzen. Als de specificaties dicht bij elkaar liggen (wat ik verwacht), dan verwacht ik ook dat de prijs identiek gaat zijn.
Die uitspraak van Sony, dat ze naar de markt kijken om de prijs te bepalen, lijkt me niet direct gericht aan MS, maar eerder andere onzekerheden zoals beschikbaarheid van ram, coronavirus of de toekomstige markt van consoles (we willen eigenlijk €499 vragen, maar zijn consumenten wel bereid om dat te doen in 2020? Is het op lange termijn misschien winstgevender om nu een verlies te pakken van €50?...)
Ik ben zeker dat die 2 bedrijven in grote mate weten waar ze allebei mee bezig zijn. Ook over prijzen is sowieso bepaalde communicatie. Het heeft voor ze allebei weinig zin om elkaar uit te knijpen met zo laag mogelijke prijzen. Als de specificaties dicht bij elkaar liggen (wat ik verwacht), dan verwacht ik ook dat de prijs identiek gaat zijn.
Die uitspraak van Sony, dat ze naar de markt kijken om de prijs te bepalen, lijkt me niet direct gericht aan MS, maar eerder andere onzekerheden zoals beschikbaarheid van ram, coronavirus of de toekomstige markt van consoles (we willen eigenlijk €499 vragen, maar zijn consumenten wel bereid om dat te doen in 2020? Is het op lange termijn misschien winstgevender om nu een verlies te pakken van €50?...)
Nouja, als dat het geval was, dan zouden ze ze continu onder Sony z'n prijs gaan ziten, hoe dan ook.Chaoss schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:13:
[...]
De vorige keer was er in Februari een reveal en kwam de prijs pas tijdens de E3. Voor een reveal is in eerste instantie geen prijs nodig. Blijkbaar heeft Sony andere redenen om tot nu toe nog geen reveal te doen.
[...]
Niet echt, Microsoft verdiend overall giga veel geld, die zouden de Xbox nog gratis weg kunnen geven zonder dat ze in de problemen komen.
En dan hopen dat verlies goed te maken met meer verkopen.. En dat gebeurt niet, dus ik denk dat het bij MS toch wel uitmaakt..
Geen idee, maarhja stel dat ze van die extra 50, normaal gezien 20,- overhouden aan winst.. na aftrek van alles.Ik geloof ook niet dat Sony zich druk maakt om de laatste 50 euro.
Met 103.000.000 verkochte PS4's, is dat toch een dikke 2 mijlard.. dus zelfs al zouden ze een 10tje per console (op die 50 extra) overhouden..
En die winst per console wordt alleen maar groter naarmate je minder uitgaves gaat hebben.. dus ik denk echt wel dat elke euro voor Sony gaat tellen.
Ik zeg ook nergens dat hij dat letterlijk zegt, maar dat het er min of meer op neerkomt.Kenny_026 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:14:
[...]
Ja dat is dus het misleidende van sommige “journalisten” die dingen gewoon niet goed vertalen. Nergens in het bericht zegt hij dat ze wachten op microsoft. Dat is gewoon een conclusie van de schrijver van het artikel.
Het is ook verder niet heel gek dat ze zoiets doen. In 2013 heeft het ze ook geen windeieren gelegd.
Precies, de 10 best verkopende games van het laatste tien jaar waren op twee Nintendo titels na allemaal MultiPlatform. Een erg belangrijke doelgroep die selecteren op twee zaken, prijs en "waar zitten mijn vrienden". Als een paar vrienden dan voor platform X gaan vanwege de prijs dan volgt de rest vanzelf.uchiha tijntje schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:53:
Er zijn ontzettend veel gamers die enkel de jaarlijkse fifa en cod spelen. Die boeit het niet zoveel of fifa 19 te spelen is via back compatible. Voor dat soort spelers is de prijs bij launch wel degelijk van belang. Zeker als ouders het ding moet kopen voor hun puber...
Dat is niet de doelgroep die überhaupt bij launch een nieuwe console kopen, die wachten de eerste prijsverlaging af want de volgende fifa komt ook nog wel op de last gen uit.uchiha tijntje schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:53:
Bij bijna alle tech producten zijn de early adapters niet de main stream gebruikers maar juist de hardcore gamers, de fans, de nerds, de techies die het nieuwste van het nieuwste willen etc.
En die ouders gaan al helemaal geen pre-order doen en als Sony het goed doet dan is de PS5 maanden lang slecht leverbaar.
Mensen hebben het hier constant over "Microsoft" en "Sony", maar het gaat over "PlayStation" en "Xbox". Ze hebben hun eigen budgetten en kunnen daar niet om heen. Dus nee "Microsoft" (in dit geval Xbox), kan niet hun console ineens voor 349 (lager of zelfs gratis) verkopen omdat hun moederbedrijf diepe zakken heeft.
Zo werkt dat allemaal niet, en daar zitten de investeerders al helemaal niet op te wachten. Dat zou betekenen dat de investeerders willen dat een bedrijfstak als "Xbox" gesloten zal moeten worden of zal moeten worden verkocht, omdat het geen winst maakt, tenzij je fysieke hardware volledig opgeeft en puur richt op software. Xbox afdeling is geen liefdadigheid instelling, zelfde geldt voor Sony PlayStation divisie.
Als die "diepe" zakken van Microsoft enigszins invloed had op hun game divisie, dan hadden we daar 20 jaar geleden al wat van moeten zien. Tot op de dag van vandaag lijkt het alsof ze na 20 jaar nog steeds niet weten welke richting ze op moeten kijken.
Zo werkt dat allemaal niet, en daar zitten de investeerders al helemaal niet op te wachten. Dat zou betekenen dat de investeerders willen dat een bedrijfstak als "Xbox" gesloten zal moeten worden of zal moeten worden verkocht, omdat het geen winst maakt, tenzij je fysieke hardware volledig opgeeft en puur richt op software. Xbox afdeling is geen liefdadigheid instelling, zelfde geldt voor Sony PlayStation divisie.
Als die "diepe" zakken van Microsoft enigszins invloed had op hun game divisie, dan hadden we daar 20 jaar geleden al wat van moeten zien. Tot op de dag van vandaag lijkt het alsof ze na 20 jaar nog steeds niet weten welke richting ze op moeten kijken.
[ Voor 30% gewijzigd door Recon24 op 20-02-2020 22:59 ]
Nu gaat Sony ook al niet naar GDC door het corona virus. Hoop dat het niet te veel invloed gaat hebben op de launch van beide consoles
Die kans wordt wel steeds groter, hangt er vanaf of en hoe snel China het onder controle krijgt maar als het zo doorgaat kun je wachten op uitstel van de release.
En de volgende afzegging is ook een feit
- https://gamer.nl/artikele...over-vanwege-coronavirus/
Dus ook geen nieuws/reveal op GDC
- https://gamer.nl/artikele...over-vanwege-coronavirus/
Dus ook geen nieuws/reveal op GDC
Straks komen ze toch nog naar de E3, als ze alles ervoor afgezegd hebben "vanwege het corona virus"
Ik verwacht binnenkort ook geen reveal van de PS5 met publiek/pers want ja "corona virus"
Prima. Half uurtje SoP met alleen maar trailers en wat specs.Raem schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:24:
Dan toch maar een digitale reveal via State of Play.
En dan met het geld dat ze daarmee besparen een Bloodborne 4K 120fps patch.
Zou ik toch jammer vinden. Ik vind zo'n groot persco moment toch veel leuker om te kijken.Raem schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:24:
Dan toch maar een digitale reveal via State of Play.
Wat maakt het uit. Wij kijken toch naar een schermpje... het is niet zo dat ik perse fanboys hoef te horen klappen om een goede/slechte presentatie te waarderen.I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:55:
[...]
Zou ik toch jammer vinden. Ik vind zo'n groot persco moment toch veel leuker om te kijken.
Nou er zit toch een verschil tussen het kijken naar een persconferentie van 1-1,5 uur waar er tijdens een show toegewerkt wordt naar een daadwerkelijke aankondiging en een saaie afgezaagde state of playRemmetje schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:09:
[...]
Wat maakt het uit. Wij kijken toch naar een schermpje... het is niet zo dat ik perse fanboys hoef te horen klappen om een goede/slechte presentatie te waarderen.

Zal smaak zijn wellicht, maar voor mij 10x liever een persco met alles erop en eraan
Verwijderd
Idem. Net zoals die saaie Nintendo Directs.I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:23:
[...]
Nou er zit toch een verschil tussen het kijken naar een persconferentie van 1-1,5 uur waar er tijdens een show toegewerkt wordt naar een daadwerkelijke aankondiging en een saaie afgezaagde state of play![]()
Zal smaak zijn wellicht, maar voor mij 10x liever een persco met alles erop en eraan

Voelt meer alsof je erbij bent en deel uitmaakt van de presentatie wanneer er iemand live op een podium staat.
Interesseert mij ook echt geen ene zak. Krijg je ook weer allerlei filler (zoveel jaar dit, zoveel sales dat, bla bla bla). SoP vind ik prima.Remmetje schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:09:
[...]
Wat maakt het uit. Wij kijken toch naar een schermpje... het is niet zo dat ik perse fanboys hoef te horen klappen om een goede/slechte presentatie te waarderen.
Gewoon een a4tje met alle benodigde info en wat ingame video's van komende games. Dat is alles wat ik zou willen zien. snel en clean
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Misschien gewoon een tweet van 144 karakters!
Gewoon lekker online doen, lekker makkelijk, en meer hoeven we niet te weten!
Helaas, de tweet is afgezegd vanwege het Corona virus.uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:00:
Misschien gewoon een tweet van 144 karakters!
Het maakt me ook niet zoveel uit want ja alles is beter dan niets... Maar een state of play mist toch wel een heel stuk sfeer dus eenn event zou ik wel leuker vinden.
Ik denk wel dat Sony met die afzeggingen serieus aan het kijken is of een release eind dit jaar überhaupt gehaald gaat worden. Uitstel door het Carona virus zou mij, helaas, niet verbazen.
Ik denk wel dat Sony met die afzeggingen serieus aan het kijken is of een release eind dit jaar überhaupt gehaald gaat worden. Uitstel door het Carona virus zou mij, helaas, niet verbazen.
[ Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 21-02-2020 13:58 ]
Uitstellen tot wanneer? een jaar lijkt mij echt teveel, maar je wilt je nieuwe console ook niet in april releasen wanneer de zomer er aan zit te komen want dan hebben de meeste mensen(ouders) andere prioriteiten met hun vrije tijd/geld.Chaoss schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:57:
Het maakt me ook niet zoveel uit want ja alles is beter dan niets... Maar een state of play mist toch wel een heel stuk sfeer dus eenn event zou ik wel leuker vinden.
Ik heb gewoon wildcard tickets voor de gamescom 😊
Hoop toch stiekem wel dat er iets speelbaars is op de ps5 of x1x tegen die tijd.
Hoop toch stiekem wel dat er iets speelbaars is op de ps5 of x1x tegen die tijd.
Eindejaar is wel het perfecte moment om een console te releasen, zelfs liefst nog iets vroeger (rond november). Met een jaar uitstellen lijkt me ook gevaarlijk, zeker mocht Microsoft dan wel met hun console op de proppen komen.
Sony gaat het niet uitstellen, geloof ik niets van. Wellicht dat er enkele honderdduizenden units minder de markt ingeslingerd worden met de release maar uitstel kan alleen maar schade geven. Vergeet echter ook niet dat de productie de komende week weer echt goed op gang komt. En zoals de analisten ook al zeggen, de meeste componenten die ze willen gaan gebruiken staan wel vast.
Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen voor Sony.
Betekent overigens niet dat het corona virus geen kopzorgen gaat geven. Maar goed, dit is mijn voorspelling.
Betekent overigens niet dat het corona virus geen kopzorgen gaat geven. Maar goed, dit is mijn voorspelling.
BREAKING NEWS!!
De reveal zal iig tussen nu en 24 September zijn!
https://twinfinite.net/20...0-first-details-next-gen/
Zolang ze dat niet ook weer afzeggen natuurlijk.
👍 Gelijk in de agenda gezet!poor Leno schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:19:
BREAKING NEWS!!
Het geeft ze zelfs een legitieme reden om "OMG schaarste!!! Hoop dat je er eentje kan bemachtigen" te roepen.Remmetje schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:39:
Sony gaat het niet uitstellen, geloof ik niets van. Wellicht dat er enkele honderdduizenden units minder de markt ingeslingerd worden met de release maar uitstel kan alleen maar schade geven. Vergeet echter ook niet dat de productie de komende week weer echt goed op gang komt. En zoals de analisten ook al zeggen, de meeste componenten die ze willen gaan gebruiken staan wel vast.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Nee, niet deze bullshit weer. "Kunstmatige" schaarste creëren, bah!Flagg schreef op zondag 23 februari 2020 @ 22:34:
[...]
Het geeft ze zelfs een legitieme reden om "OMG schaarste!!! Hoop dat je er eentje kan bemachtigen" te roepen.
Ben nu tijdje een pc-gamer, maar kan niet wachten dat ik weer op een console kan gamen.
Ps4 al tijd uit de deur en kan niet wachten tot nextgen uit komt.
Hopelijk leveren ze gewoon een goede console af en niet “zo goedkoop mogelijk”..
Hopelijk leveren ze gewoon een goede console af en niet “zo goedkoop mogelijk”..
Nou het heeft er alle schijn van dat dat deze generatie niet gaat gebeuren... Maar dat betekent niet dat ze naar de massa moeten kijken om de verkoopbaarheid zo hoog mogelijk te houden.fevo-1190 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 06:43:
Ben nu tijdje een pc-gamer, maar kan niet wachten dat ik weer op een console kan gamen.
Wie heeft er zweethandjes tijdens t gamen? 
Dualshock 5 will modify user experience based on biofeedback
Die plannen waren er voor de PS4 ook, maar is toen niet doorgezet. Ik zit er niet perse op te wachten.
https://www.polygon.com/2...t-stress-and-sweaty-hands
https://www.polygon.com/2...t-stress-and-sweaty-hands
Ik zit er juist niet op te wachten dat developers data krijgen over mijn emotionele gesteldheid, of hoe hard ik de controller op tafel gooipoor Leno schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:07:
Wie heeft er zweethandjes tijdens t gamen?
Gaan ze dan horror games minder eng maken als je hartslag over de 150 zit?
Ik zit er perse niet op te wachten. Mijn gezondheid is mijn zorg niet die van PlayStation.Raem schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:23:
Die plannen waren er voor de PS4 ook, maar is toen niet doorgezet. Ik zit er niet perse op te wachten.
[ Voor 68% gewijzigd door Kalder op 24-02-2020 09:55 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Als je dat artikel er ook bij pakt, kunnen de developers die gegevens ook gebruiken om hun games te verbeteren. Liever niet.Kalder schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:53:
Gaan ze dan horror games minder eng maken als je hartslag over de 150 zit?
[...]
Ik zit er perse niet op te wachten. Mijn gezondheid is mijn zorg niet die van PlayStation.
Prima, als er ook een optie is waar je dit kan uitschakelen.
Hoe bedoel je? Het ziet er juist naar uit dat dit wel gaat gebeuren met de custom SSD en desktop performance CPU.Remmetje schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:36:
[...]
Nou het heeft er alle schijn van dat dat deze generatie niet gaat gebeuren... Maar dat betekent niet dat ze naar de massa moeten kijken om de verkoopbaarheid zo hoog mogelijk te houden.
We bedoelen hetzelfde... Ik reageerde op het feit dat ie hoopt dat Sony niet te cheap gaat zijn en ik zeg dat ik dat ook niet verwacht gezien de indicaties... 😁👍bram1984 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:25:
[...]
Hoe bedoel je? Het ziet er juist naar uit dat dit wel gaat gebeuren met de custom SSD en desktop performance CPU.
Ah dan bedoelen we inderdaad hetzelfde.Remmetje schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:38:
[...]
We bedoelen hetzelfde... Ik reageerde op het feit dat ie hoopt dat Sony niet te cheap gaat zijn en ik zeg dat ik dat ook niet verwacht gezien de indicaties... 😁👍
Sony heeft trouwens via YT de nieuwe Xperia aangekondigd in een video van bijna 24 minuten. Mogelijk een voorbode voor de PS5 aankondiging?
Naar aanleiding van de post die Bram net heeft geplaatst in het xbox topic, verbaast het mij wel dat Sony zo weinig informatie vrij geeft vergeleken met Microsoft.
*ongeduldig*
.
Hoop dat de PS5 net zo een beest wordt.
*ongeduldig*
Hoop dat de PS5 net zo een beest wordt.
@Ambition88 heeft het over deze post van @bram1984, zat net zelf ook te lezen.
bram1984 in "[Xbox Series X] Algemene Ervaringen topic"
bram1984 in "[Xbox Series X] Algemene Ervaringen topic"
https://untappd.com/user/OzzBier
Damn 12tflops rdna 2 voor xbox series x. Word een echt beest.
Maakt me zeer nieuwsgierig naar de ps5. Word denk iets minder qua power maar ook goedkoper.
Kan zomaar dat de 9.2 vs 12 tflops gaan kloppen. Als dan ps5 400/499 word en xsx 500/599 kan nog leuke strijd worden!
Maakt me zeer nieuwsgierig naar de ps5. Word denk iets minder qua power maar ook goedkoper.
Kan zomaar dat de 9.2 vs 12 tflops gaan kloppen. Als dan ps5 400/499 word en xsx 500/599 kan nog leuke strijd worden!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik moet zeggen dat ik het wel slim van Microsoft vind hoor, lak aan wat de concurrent doet. Zij trekken gewoon hun eigen plan en het straalt wel vertrouwen uit.
Niet dat het verder invloed heeft op mijn keuze, ik haal sowieso een PS5, maar heb altijd wel respect voor wie de eerste stappen durft te zetten.
Hopelijk gaat het nu bij Sony ook jeuken om wat meer details bekend te maken.
Niet dat het verder invloed heeft op mijn keuze, ik haal sowieso een PS5, maar heb altijd wel respect voor wie de eerste stappen durft te zetten.
Hopelijk gaat het nu bij Sony ook jeuken om wat meer details bekend te maken.
Achja, het zou kunnen zijn dat ze bij Sony nog steeds aan t tweaken zijn om m zo snel mogelijk te krijgen, omdat ze achterlopen op MS, maar dat betwijfel ik..
En dan wordt ie minder sterk, ok dan is t zo.
Mijn TV heeft toch maar HDMI 2.0, dus al die extra dingetjes kan ik niet gebruiken en is 4K120 niet haalbaar.. Hoewel ik niet verwacht dat ze dit echt gaan halen (misschien bij de simpelste 8 bit games)
Maar ik vermaak me ook wel met 4K60 hoor
Mijn TV heeft toch maar HDMI 2.0, dus al die extra dingetjes kan ik niet gebruiken en is 4K120 niet haalbaar.. Hoewel ik niet verwacht dat ze dit echt gaan halen (misschien bij de simpelste 8 bit games)
Als Sony met 9.2 tflops gaat komen, dan vind ik ze erg dom (weer een machine die achter de feiten aan loopt). Hopelijk minimaal gelijkwaardig of beter!v8power67 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:11:
Damn 12tflops rdna 2 voor xbox series x. Word een echt beest.
[ Voor 4% gewijzigd door Segafreak83 op 24-02-2020 16:25 ]
Ja ik weet het ook niet, maar het komt op mij zo onzeker over. Waarom zo vaag doen? het lijkt net alsof ze over een aantal zaken nog twijfelen of een keuze moeten maken.poor Leno schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:19:
Achja, het zou kunnen zijn dat ze bij Sony nog steeds aan t tweaken zijn om m zo snel mogelijk te krijgen, omdat ze achterlopen op MS, maar dat betwijfel ik..
Inmiddels weten we van de xbox al het design+ de specs.
Ach nog even geduld i guess, voor hetzelfde geld komen hun morgen ook met een bericht.
Over je hdmi 2.0 aansluiting als het echt heeeel belangrijk zou zijn, had sony wel 2.1 hdmi aansluitingen op hun flagship OLED televisies gedaan. Ik zou mij er niet al te druk om maken.
Ja ik heb zo'n Sony, dus t zal vast wel goed met elkaar werkenAmbition88 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:35:
[...]
Ja ik weet het ook niet, maar het komt op mij zo onzeker over. Waarom zo vaag doen? het lijkt net alsof ze over een aantal zaken nog twijfelen of een keuze moeten maken.
Inmiddels weten we van de xbox al het design+ de specs.
Ach nog even geduld i guess, voor hetzelfde geld komen hun morgen ook met een bericht.![]()
Over je hdmi 2.0 aansluiting als het echt heeeel belangrijk zou zijn, had sony wel 2.1 hdmi aansluitingen op hun flagship OLED televisies gedaan. Ik zou mij er niet al te druk om maken.
OehVerwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:37:
Cyberpunk 2077
Gamers should never be forced to purchase the same game twice or pay for upgrades. Owners of #Cyberpunk2077 for Xbox One will receive the Xbox Series X upgrade for free when available.
[ Voor 18% gewijzigd door poor Leno op 24-02-2020 16:40 ]
Benieuwd of dat ook voor de PS5 is aangezien de tweet dat niet aangeeft.
Ze reageren op een tweet van Xbox. Maar ze zeggen dat geen enkele gamer voor een upgrade zou moeten betalen, dus dat even doorgetrokken gaat dat ook gelden voor PS5.uchiha tijntje schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:47:
[...]
Benieuwd of dat ook voor de PS5 is aangezien de tweet dat niet aangeeft.
https://untappd.com/user/OzzBier
Ach ja joh is toch lachen, het is iedere keer zo doorzichtig dat het grappig wordt.Segafreak83 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 23:11:
[...]
Nee, niet deze bullshit weer. "Kunstmatige" schaarste creëren, bah!
En er zijn vast nog hele volkstammen die in een fomo stuip schieten en erin trappen, dus geef ze ongelijk.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Prima als een developer dat vindt, de platform eigenaar moet dat ook vinden en faciliteren. Zou dus wel eens leuk en goed zijn voor dit topic, maar vooral voor de fans die al geruime tijd toe zijn aan wat meer informatie, dat Sony eens een keer wat meer inzicht geeft toch?OzzieMann schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:59:
[...]
Ze reageren op een tweet van Xbox. Maar ze zeggen dat geen enkele gamer voor een upgrade zou moeten betalen, dus dat even doorgetrokken gaat dat ook gelden voor PS5.
Wat als ze die voor 400/499 kunnen verkopen en daarmee een stuk onder de prijs van ms kunnen zitten.Segafreak83 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:22:
[...]
Als Sony met 9.2 tflops gaat komen, dan vind ik ze erg dom (weer een machine die achter de feiten aan loopt). Hopelijk minimaal gelijkwaardig of beter!
Dan neem ik die 2.8tflops minder maar voor lief. Hoe dichter op de 400 hoe beter!
Kijk als ms dan een truuk uithaalt en zelfde prijs gaat zitten of amper erboven dan heb je misschien een punt. Al zijn de exclusieve games van sony ook een behoorlijke selling point natuurlijk!
Minder tflops zegt niet alles. Ps4 pro vs xox heeft aangetoond dat de pro toch beter verkocht. Ondanks 1.8 tflops minder.
En de games erop zijn nou niet ineens lelijk vergeleken met xox zeker de exclusieve games die gewoon absurd goed eruit zien.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ps4 pro vs xox is natuurlijk geen goede vergelijking om je punt te maken tav het aantal tflops. Zowel de launch dates als huidige user base in die generatie heeft naar mijn mening een evengrote dan wel niet grotere invloed gehad.v8power67 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:11:
[...]
Wat als ze die voor 400/499 kunnen verkopen en daarmee een stuk onder de prijs van ms kunnen zitten.
Dan neem ik die 2.8tflops minder maar voor lief. Hoe dichter op de 400 hoe beter!
Kijk als ms dan een truuk uithaalt en zelfde prijs gaat zitten of amper erboven dan heb je misschien een punt. Al zijn de exclusieve games van sony ook een behoorlijke selling point natuurlijk!
Minder tflops zegt niet alles. Ps4 pro vs xox heeft aangetoond dat de pro toch beter verkocht. Ondanks 1.8 tflops minder.
En de games erop zijn nou niet ineens lelijk vergeleken met xox zeker de exclusieve games die gewoon absurd goed eruit zien.
En een console van 400 zal qua specs gewoon weer meteen achter de feiten aan gaan lopen.
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-02-2020 17:40 ]
De hardware zal al wel vast staan. De aanvoer van onderdelen en de productie van de systemen moet zo onderhand al wel eens gaan starten, wil je een paar miljoen systemen verschepen in de komende maanden. Daar kun je niet tot de zomer mee wachten hoor. En er komt nog aardig wat testen bij kijken, waardoor ik me niet voor kan stellen dat ze nu nog veranderingen in hardware kunnen maken. Je kunt niet op het laatste moment het hele systeem omgooien. De robots en machines die alles in elkaar gaan zetten, moeten al besteld en geprogrammeerd worden. Zeker nu je met zulke nieuwe hardware aan de slag gaat, kan dat echt niet meer wachten.poor Leno schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:19:
Volgens mij houdt Sony de boot nog steeds af omdat ze geen persevenement willen organiseren waar ineens de hele gamepers met Coronavirus naar huis gaat. En je kunt ook weer niet iets volgende week plannen. Mensen moeten plannen maken, hotels reserveren, huurauto's ophalen en meer.
[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 24-02-2020 18:02 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.