Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 28 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.821 views

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:50
Ik vind het vrij opvallend dat de meeste hier denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten.
Als je een beest van een console wilt en sony geeft daar gehoor aan, vind ik het niet meer dan logisch dat je
de portemonnee mag trekken, of dat nou 450/500/550 is. :)

Sowieso zal die altijd onder een bepaald prijspunt blijven om de massa aan te spreken, dus ''belachelijk'' duur ben ik niet bang voor.

Natuurlijk begrijp ik ook dat er mensen zijn die minder te besteden hebben, maar ik ben vroeger zelf ook opgegroeid met weinig geld waardoor ik langer moest sparen en een nieuwe console niet meteen op release kon halen. Koop je hem een half jaar later, overleef je ook wel weer hoor. ;-)

Ik hoop gewoon dat er genoeg dikke games bij release zijn.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Zolang het maar geen lichtba(l)k gaat worden zoals de PS4, wat een drama is dat..

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ambition88 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:55:

Nouja ik hoop iig op Cyberpunk :)

En de nieuwe Battlefield en waarschijnlijk GTA 6 komen pas eind 2021, en dan vind ik t al wel weer best qua games haha

Ik zat wel al 'jaren' op deze te wachten, misschien op de PS5?.. Maar die komt er volgens mij nooit :(

Segafreak83 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:01:
Zolang het maar geen lichtba(l)k gaat worden zoals de PS4, wat een drama is dat..
Wut :?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
GS88 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:48:
Ik hoop dat de PS5 er 'strak' uit komt te zien.. zoiets:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zolang het ding maar stil is en goed koelt. Design komt daarna, wat mij betreft.

@poor Leno Cyberpunk is er sowieso, want je kunt gewoon de PS4 versie spelen. Een PS5 versie/patch zal er niet zijn, heeft CDPR al gezegd. Ik hoop dat die volgend jaar komt.

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 12:16

garrow

PSN: Garrow1978

bram1984 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:14:
[...]

Zolang het ding maar stil is en goed koelt. Design komt daarna, wat mij betreft.

@poor Leno Cyberpunk is er sowieso, want je kunt gewoon de PS4 versie spelen. Een PS5 versie/patch zal er niet zijn, heeft CDPR al gezegd. Ik hoop dat die volgend jaar komt.
Inderdaad zolang hij maar een stuk stiller gaat worden dan de PS4. Dat blijf ik toch echt een groot nadeel vinden de warmte afvoer/ koeling en bijbehorende lawaai wat dit veroorzaakt.

Als hij rond de 450 euro gaat kosten, zal ik hem waarschijnlijk toch gewoon weer aanschaffen, mocht hij 600 euro gaan kosten dan denk ik zelf persoonlijk dat ik even wacht. Niet eens zozeer dat ik het niet kan betalen, maar dan is de verwachte prijsdaling groter volgens mij :)

Hoop trouwens wel dat de huidige controllers ook op de PS5 te gebruiken zijn. Iemand hier iets over gezien?

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
@poor Leno ik wacht zelf ook al jaren op Beyond Good and Evil 2 maar er is laatst gezegd dat die niet aankomend boekjaar van Ubisoft uit zal komen. Dus die komt voorlopig nog niet.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
:(

• bram1984
garrow schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:24:
[...]

Inderdaad zolang hij maar een stuk stiller gaat worden dan de PS4. Dat blijf ik toch echt een groot nadeel vinden de warmte afvoer/ koeling en bijbehorende lawaai wat dit veroorzaakt.

Als hij rond de 450 euro gaat kosten, zal ik hem waarschijnlijk toch gewoon weer aanschaffen, mocht hij 600 euro gaan kosten dan denk ik zelf persoonlijk dat ik even wacht. Niet eens zozeer dat ik het niet kan betalen, maar dan is de verwachte prijsdaling groter volgens mij :)

Hoop trouwens wel dat de huidige controllers ook op de PS5 te gebruiken zijn. Iemand hier iets over gezien?
Volgens mij niks over bevestigd, maar ik verwacht van wel. Wellicht gaan we ook iets zien m.b.t. de backbutton attachment. Dat de DS5 bijvoorbeeld standaard toewijsbare paddles krijgt waarbij er PS5 only games exclusieve features krijgen die je alleen met de DS5 kan spelen of met de DS4 + de attachment.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Van mij mogen ze die uit de fanmade trailer één op één overnemen 😊

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:33
Ambition88 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:55:
Dit vooral inderdaad. Ik hoop echt op een Sunset Overdrive 2 van Insomniac. O+

https://psnprofiles.com/RaemNL

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
GTA VI :+

• bram1984
Raem schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:09:
[...]

Dit vooral inderdaad. Ik hoop echt op een Sunset Overdrive 2 van Insomniac. O+
Daar zit ik dan weer echt niet op te wachten en dat gaat voorlopig denk ik ook niet gebeuren. Grootste focus zal op een nieuwe Spider-Man liggen en volgens mij gaan er ook geruchten over een nieuwe R&C game.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Persoonlijk koop ik de PS5 pas wanneer:

1. Ik een 4K tv in huis heb (speel nu fullhd op ps4)
2. Er een game uit komt die ik sowieso moet hebben.

Voor mij heeft het geen zin om de ps5 bij launch te kopen als bovenstaande niet van toepassing is. Hoe graag ik hem ook direct wil hebben.

hoi

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
ReVision. schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:33:

Voor mij heeft het geen zin om de ps5 bij launch te kopen als bovenstaande niet van toepassing is. Hoe graag ik hem ook direct wil hebben.
Ik ga sowieso dit jaar de stap nemen naar een 64" UHD OLED. Ik draai nog op een 55" 1080P paneel van LG uit 2011. (Bijna 10 jaar oud O+) Dus nu mag het wel een keer.

Ik denk dat de PS5 voor mij een launch console wordt, dit was de PS4 ook. (Ik gebruik nog steeds de launch day console, gehaald op de ochtend dat deze beschikbaar was)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ReVision. schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:33:

Dat tweede voor mij want het eerste heb ik al. En om reden een en twee heb ik de PS4 pro in huis gehaald met Horizon Zero Dawn. ;)

Daarbij is mijn backlog nog aan PS4 veels te groot. Plus cross gen games /meh ik wacht wel op een vette PS5 only game zoals Uncharted 4, Horizon Zero Dawn of God of War 4 voor de PS4 waren.

Dat of de komst van Beyond Good & Evil. Ik wacht al sinds 2003 op een vervolg :(

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Joosie200 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:53:
[...]

Dat tweede voor mij want het eerste heb ik al. En om reden een en twee heb ik de PS4 pro in huis gehaald met Horizon Zero Dawn. ;)

Daarbij is mijn backlog nog aan PS4 veels te groot. Plus cross gen games /meh ik wacht wel op een vette PS5 only game zoals Uncharted 4, Horizon Zero Dawn of God of War 4 voor de PS4 waren.

Dat of de komst van Beyond Good & Evil. Ik wacht al sinds 2003 op een vervolg :(
Dan heb je waarschijnlijk geluk en kun je de PS5 gelijk aanschaffen..

Horizon: 2 als launch titel.. pompidom lalala O-)

• Maart1992
Joosie200 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:53:
[...]
De game is nu wel echt actief in ontwikkeling. De studio brengt regelmatig nieuws naar buiten via hun YouTube kanaal. Echter zal het wel een ander soort game worden dan het eerste deel.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Er moeten nog radio torens ontwikkeld worden, fetch missies geschreven en een combat meganiek gekopieerd worden. Daarna komt hij uit :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Vandaag gewoon maar eens een board game besteld. Mansions of Madness... heel tof 👌🏼

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Mensen ik zei alleen maar dat de kostprijs snel op 600 euro zit. Laten we aub niet voor de negende keer die doelloze 'discussie' over de verkoopprijs voeren :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
@Chaoss ik denk 499,- :>

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dan liever 999,- dan blijven de paupers tenminste uit de buurt van de PS5.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 17-02-2020 21:51 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hahaha

Eigenlijk moet er een modulaire basis komen, waar je zelf kan kiezen welke en hoe krachtige componenten je er op prikt. En als t even kan, dan moet ie ook PC spellen kunnen draaien :D

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Edt

[ Voor 99% gewijzigd door Chaoss op 17-02-2020 22:05 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:42

SkyStreaker

Move on up!

xoniq schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:36:
[...]

Ik ga sowieso dit jaar de stap nemen naar een 64" UHD OLED. Ik draai nog op een 55" 1080P paneel van LG uit 2011. (Bijna 10 jaar oud O+) Dus nu mag het wel een keer.

Ik denk dat de PS5 voor mij een launch console wordt, dit was de PS4 ook. (Ik gebruik nog steeds de launch day console, gehaald op de ochtend dat deze beschikbaar was)
Zou ik ook sowieso even wachten op de LG OLED 10-series, heb zelf de E7, werkelijk prachtig _/-\o_ Er zijn echter wat dingen betreft scaling e.d. die Sony (ook LG paneel vziw) beter aanstuurt dan LG.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Donstil
  • Niet online
Ooh nee wel €399,- hoor want meer geld uitgeven mag alleen aan een Zelf bouw pc.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Lijkt erop dat ik de ps5 bij launch maar ga laten. Moet ook nog een tv halen ervoor. Ps5 op mn uit 2009 42 inch lg 1080peasant tv kan echt niet meer..
Maar geld zit me op moment niet breed dus ga lekker op mn gemakje sparen voor een tv. En dan zie ik wel wanneer de ps5 er komt. Vrees een hoge prijs dus word lang sparen. En wil wel echt een tv die waard na 11 jaar met deze gedaan te hebben.

Plus meeste blijft ps4 pro compatibel. En de echte ps5 exclusieve games moet ik nog zien of die me trekken.
Tenzij gt7 bij launch uitkomt en ps5 exclusieve is. Dan word ik gek en zal ik wel moeten! Maar eigenlijk kan ik me haast geen andere game voorstellen waar ik een ps5 voor moet hebben bij launch. ( Kan natuurlijk nog aangekondigd worden uiteraard!)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• I ColoSsuZz I
  • Laatst online: 13-09 13:16
v8power67 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:25:
Lijkt erop dat ik de ps5 bij launch maar ga laten. Moet ook nog een tv halen ervoor. Ps5 op mn uit 2009 42 inch lg 1080peasant tv kan echt niet meer..
Maar geld zit me op moment niet breed dus ga lekker op mn gemakje sparen voor een tv. En dan zie ik wel wanneer de ps5 er komt. Vrees een hoge prijs dus word lang sparen. En wil wel echt een tv die waard na 11 jaar met deze gedaan te hebben.

Plus meeste blijft ps4 pro compatibel. En de echte ps5 exclusieve games moet ik nog zien of die me trekken.
Tenzij gt7 bij launch uitkomt en ps5 exclusieve is. Dan word ik gek en zal ik wel moeten! Maar eigenlijk kan ik me haast geen andere game voorstellen waar ik een ps5 voor moet hebben bij launch. ( Kan natuurlijk nog aangekondigd worden uiteraard!)
Gewoon paar maandjes op rijst met crackers dieet :p

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:19:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk geluk en kun je de PS5 gelijk aanschaffen..

Horizon: 2 als launch titel.. pompidom lalala O-)
Als ze daarmee komen I might as well _/-\o_

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
De hype is / was groot, dit topic staat in de top 10 snelst lopende topics van heel GoT in januari:
reviews: Community Update - Januari

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
*O*

[ Voor 66% gewijzigd door poor Leno op 18-02-2020 01:03 ]

• I ColoSsuZz I
All aboard the hype train!! :Y

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Haha, lekker old skool @I ColoSsuZz I

• Raem
bram1984 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:25:
[...]

Daar zit ik dan weer echt niet op te wachten en dat gaat voorlopig denk ik ook niet gebeuren. Grootste focus zal op een nieuwe Spider-Man liggen en volgens mij gaan er ook geruchten over een nieuwe R&C game.
Niet? Ik heb de game recent pas voor het eerst gespeeld, maar ik vond hem echt heel leuk. De humor en de stijl vond ik fantastisch. En de verschillende type wapens ala R&C was ook fun.
Maar ik verwacht inderdaad ook eerder een Spider-man 2 of een nieuwe R&C.

• bram1984
Raem schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:38:
[...]

Niet? Ik heb de game recent pas voor het eerst gespeeld, maar ik vond hem echt heel leuk. De humor en de stijl vond ik fantastisch. En de verschillende type wapens ala R&C was ook fun.
Ik heb 'm nooit gespeeld en ik geloof best dat het qua gameplay prima is, maar het hele cartooneske stijltje en de setting spreken me niet aan. Ik heb veel liever een nieuwe Spider-Man.

Edit: Zag deze net. Benieuwd of Sony/Nintendo de volgende generatie een flawless streak van TGA nominaties kunnen neerzetten. Klik voor groot.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3C2S2Cy/Knipsel.png

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 18-02-2020 09:17 ]

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:13:
[...]

Edit: Zag deze net. Benieuwd of Sony/Nintendo de volgende generatie een flawless streak van TGA nominaties kunnen neerzetten. Klik voor groot.

[Afbeelding]
Ik vind dat soorten plaatjes altijd reuken naar fanboyisme :9
En wat heb je eraan als 1 van de 3 een 'flawless' streak haalt? Lekker belangrijk :+

Als elke partij topgames maakt > betere concurrentie > beter voor consument _/-\o_

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Raem schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:38:
[...]

Sunset Overdrive is een fantastische game inderdaad. Wat mij betreft had die echt een nominatie voor de TGA verdient, maarja dat is wat subjectief natuurlijk :+

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Raem
Begin vorig jaar gingen er trouwens ook al de geruchten dat er nog een PS4 exclusive van een second party studio zou komen. Kort daarna zou dat om een nieuwe R&C gaan.

https://twitter.com/notaxation/status/1107398285432545280
https://www.reddit.com/r/...anounced_significant_ps4/

Lijkt me best aannemelijk dat Sony dit vooruit heeft geschopt om er een PS5 launch titel van te maken.

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:46:
[...]

Ik vind dat soorten plaatjes altijd reuken naar fanboyisme :9
En wat heb je eraan als 1 van de 3 een 'flawless' streak haalt? Lekker belangrijk :+

Als elke partij topgames maakt > betere concurrentie > beter voor consument _/-\o_
Hij zal niet door een Xbox fan gemaakt zijn, dat is alvast zeker. :P

Maar wat je eraan hebt? Wat dacht je van meer goede games? :)

Dat geldt inderdaad voor alle partijen. Vooral Xbox kan aan de bak, maar daar heb ik wel vertrouwen in met de extra studio's die ze nu hebben.

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:41:
[...]

Dat geldt inderdaad voor alle partijen. Vooral Xbox kan aan de bak, maar daar heb ik wel vertrouwen in met de extra studio's die ze nu hebben.
Ik ben vooral benieuwd waar The Initiative mee gaat komen als nieuwe studio, ik verwacht van hun toch wel een AAA game uit hetzelfde straat als Santa Monica/Insomniac/NaughtyDog

• Maart1992
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:05:
[...]

Ik ben vooral benieuwd waar The Initiative mee gaat komen als nieuwe studio, ik verwacht van hun toch wel een AAA game uit hetzelfde straat als Santa Monica/Insomniac/NaughtyDog
Vergeet ook niet dat Sony niet alleen bezig is met het kopen van nieuwe studios zoals Insomniac Games maar ze investeren ook in interne groei. Veel van jouw benoemde studios beschikken inmiddels over een tweede team. Bijvoorbeeld The Last Of Us is deels ontwikkeld door het tweede team van Naughty Dog, terwijl het grootste deel van de studio werkte aan Uncharted 3, werd er al een begin gemaakt aan The Last Of Us.

Deze tweede teams zouden zomaar van essentiële waarde kunnen zijn voor Sony.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:05
@Maart1992 Naughty Dog is juist afgestapt van dat werken in 2 teams.

• Maart1992
Anton.net schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:31:
@Maart1992 Naughty Dog is juist afgestapt van dat werken in 2 teams.
Oh daar was ik niet van op de hoogte, thanks voor de info.

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:05:
[...]

Dat is wel een statement hoor. Zo snel gaat dat niet en al helemaal niet met een nieuw samengestelde studio. De meeste ervaren studio's zitten niet eens op dat niveau. Even los van of je die games leuk vindt of niet.

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:13:
[...]

Ik heb 'm nooit gespeeld en ik geloof best dat het qua gameplay prima is, maar het hele cartooneske stijltje en de setting spreken me niet aan. Ik heb veel liever een nieuwe Spider-Man.

[Afbeelding]
Allemaal mooi zo, maar die image klopt toch niet eens... In 2019 was er bijvoorbeeld ook Luigi's Mansion dat een award heeft gewonnen van Nintendo. In 2018 nog Forza Horizon 4 dat beste race game won, maar aangezien Microsoft alles ook op PC uitbrengt vinden ze het zeker niet tellen? Wel dan gaat Xbox nooit echt een game hebben in die lijst :*)

Als je even door de lijst van winnaars gaat zie je al snel dat Xbox er ook best veel heeft.

• Raem
X-Fighter schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:05:
[...]

Allemaal mooi zo, maar die image klopt toch niet eens... In 2019 was er bijvoorbeeld ook Luigi's Mansion dat een award heeft gewonnen van Nintendo. In 2018 nog Forza Horizon 4 dat beste race game won, maar aangezien Microsoft alles ook op PC uitbrengt vinden ze het zeker niet tellen? Wel dan gaat Xbox nooit echt een game hebben in die lijst :*)

Als je even door de lijst van winnaars gaat zie je al snel dat Xbox er ook best veel heeft.
Dat lijstje gaat alleen om de Game of the Year awards.

• X-Fighter
Raem schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:10:
[...]

Dat lijstje gaat alleen om de Game of the Year awards.
Ah, genomineerde bedoelen ze dan, niet winnaars?

• Raem
X-Fighter schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:11:
[...]

Ah, genomineerde bedoelen ze dan, niet winnaars?
Genomineerd inderdaad.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

[...]

Dit lijstje gaat puur en alleen in op de exclusive nominees voor game of the year. Niet op bijvoorbeeld subgenres. Daarnaast is het een misleidend lijstje omdat het lijkt alsof er geen 1 game op de Xbox genomineerd is voor game of the year. Echter betreft dit lijstje dus puur exclusives en geen multiplatform games.

Daarnaast... Death Stranding genomineerd voor game of the year in 2019, maar Outer Wilds niet... :+

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:20:
[...]

Dat is wel een statement hoor. Zo snel gaat dat niet en al helemaal niet met een nieuw samengestelde studio. De meeste ervaren studio's zitten niet eens op dat niveau. Even los van of je die games leuk vindt of niet.
Is geen statement, maar mijn verwachting als je kijkt welk developers in dat team zitten en de verwachting die MS uitspreekt.

• bram1984
[...]

Zoals aangegeven zijn dit voor de huidige generatie per platform de exclusives die een nominatie hadden bij de GOTY awards.
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:19:
[...]

Is geen statement, maar mijn verwachting als je kijkt welk developers in dat team zitten en de verwachting die MS uitspreekt.
De verwachting die MS uitspreekt. Dat is een beetje "wij van WC eend". Ik zou vooral even kijken naar hoeveel jaar het heeft geduurd voordat bijvoorbeeld een Rockstar of Naughty Dog op het niveau zitten waarop ze nu zitten. Dat niveau op zich is al heel uniek, laat staan dat je "even" een nieuwe studio opent met talentvolle ontwikkelaars en meteen een schot in de roos hebt en een game van zo'n kaliber kan uitbrengen. Ik bedoel 11 goede voetballers bij elkaar zetten betekent niet meteen dat je een geoliede machine hebt die alles wint wat er te winnen valt.

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:26:
[...]

Zoals aangegeven zijn dit voor de huidige generatie per platform de exclusives die een nominatie hadden bij de GOTY awards.

[...]

De verwachting die MS uitspreekt. Dat is een beetje "wij van WC eend". Ik zou vooral even kijken naar hoeveel jaar het heeft geduurd voordat bijvoorbeeld een Rockstar of Naughty Dog op het niveau zitten waarop ze nu zitten. Dat niveau op zich is al heel uniek, laat staan dat je "even" een nieuwe studio opent met talentvolle ontwikkelaars en meteen een schot in de roos hebt en een game van zo'n kaliber kan uitbrengen. Ik bedoel 11 goede voetballers bij elkaar zetten betekent niet meteen dat je een geoliede machine hebt die alles wint wat er te winnen valt.
Jouw tags zeggen mij al genoeg dat wij er met dit soort discussies niet gaan uitkomen. *knip*

[ Voor 2% gewijzigd door Sagat op 18-02-2020 16:57 ]

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

bram1984 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:26:
[...]

[...]

Ik heb meer plezier gehad met Crash Bandicoot dan met The last of us of Uncharted, dus als ik plezier als uitgangspunt neem (wat toch wel eigenlijk stiekem het belangrijkste is in games) zijn ze dus voor mij achteruit gegaan qua kwaliteit ;)

• bram1984
[quote]I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:46:
*knip*
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:47:
[...]

Ik heb meer plezier gehad met Crash Bandicoot dan met The last of us of Uncharted, dus als ik plezier als uitgangspunt neem (wat toch wel eigenlijk stiekem het belangrijkste is in games) zijn ze dus voor mij achteruit gegaan qua kwaliteit ;)
Ja en daarom zei ik eerder al: los van of je hun games leuk vindt of niet. Speciaal voor jou.

Als ik aan "niveau" denk, dan pak ik even het totaalplaatje: graphics, animaties, storytelling, audio-design, besturing, gameplay, pacing etc.

Ik heb ook meer plezier gehad met bepaalde games dan dat ik met God of War, The Last of Us en Uncharted 4 had, maar overall gezien was het wel minder qua niveau.

Edit: Goed voorbeeld schiet me te binnen. Days Gone. Mankeert van alles aan, komt op de meeste aspecten qua niveau niet eens in de buurt bij een God of War, maar ik heb er wel meer lol mee gehad.

[ Voor 18% gewijzigd door Sagat op 18-02-2020 17:00 ]

• X-Fighter
*knip*

Als ik even kan inpikken. Je geeft Santa Monica als een voorbeeld, maar die zijn toch ook meteen goed begonnen met hun eerste echte game in 2005, God of War (94% op MC)? Je had nog wel Kinetica maar die tel ik niet echt omdat het zo verschillend is van wat ze altijd gedaan hebben, en het duidelijk was dat dit maar een library filler was.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, bij een gevestigde waarde is de kans gewoon groter dat ze kwaliteit afleveren, en The Initiative heeft zich nog te bewijzen. Maar het talent dat ze binnen gehaald hebben geeft alvast de indruk dat ze het serieus nemen, en vergroot ook de kans dat het resultaat beter zal zijn. Achja we zien wel tijdens E3.

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 18-02-2020 17:00 ]

• bram1984
X-Fighter schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:02:
[...]

Als ik even kan inpikken. Je geeft Santa Monica als een voorbeeld, maar die zijn toch ook meteen goed begonnen met hun eerste echte game in 2005, God of War (94% op MC)? Je had nog wel Kinetica maar die tel ik niet echt omdat het zo verschillend is van wat ze altijd gedaan hebben, en het duidelijk was dat dit maar een library filler was.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, bij een gevestigde waarde is de kans gewoon groter dat ze kwaliteit afleveren, en The Initiative heeft zich nog te bewijzen. Maar het talent dat ze binnen gehaald hebben geeft alvast de indruk dat ze het serieus nemen, en vergroot ook de kans dat het resultaat beter zal zijn. Achja we zien wel tijdens E3.
Ja daar heb je wel een goed punt qua MC score. Maar die fixed camera GoW's (waar ik persoonlijk echt geen zak aan vind) vind ik niet echt vergelijkbaar met wat sommige studio's tegenwoordig uitbrengen. Ik bedoel echt die mega producties. Er zijn natuurlijk genoeg titels te noemen die nog een stuk kleiner zijn die goede scores hebben.

*knip*

[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 18-02-2020 17:01 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij schreeuwt Microsoft de hele generatie (al 8 jaar!!!) dat ze de beste zijn en ondertussen vaart Sony zn eigen koers.

Moet wel zeggen dat dat Gamepass een hele vette dienst is. Is daarintegen voor Microsoft ook wel wat makkelijker te lanceren dan voor Sony aangezien hun softwareverkopen zwaar kut zijn.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Modbreak:De fanboy discussie is hiermee beindigd, ik ga even opschonen.

Ok volgens mij is alles wat niet relevant is hierbij weg, graag ON TOPIC weer verder.

[ Voor 33% gewijzigd door Sagat op 18-02-2020 17:03 ]

10 second ninja DONE

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
kbloem schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:48:
Volgens mij schreeuwt Microsoft de hele generatie (al 8 jaar!!!) dat ze de beste zijn en ondertussen vaart Sony zn eigen koers.

Moet wel zeggen dat dat Gamepass een hele vette dienst is. Is daarintegen voor Microsoft ook wel wat makkelijker te lanceren dan voor Sony aangezien hun softwareverkopen zwaar kut zijn.
Wat is het verschil tussen Gamepass en PS Now dan :?

• I ColoSsuZz I
poor Leno schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:04:
[...]

Grootste verschil is denk dat alle first party games bij release gratis te spelen zijn via gamepass :)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:57

Sagat

Is pappa x2!

poor Leno schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:04:
[...]

Op papier doen ze hetzelfde, echter ps now is gedeeltelijk streaming only, en (maar dit is subjectief) gamepass heeft volgens mij een betere gameselectie. Ik meen ook dat gamepass wat succesvoller is, maar dit is grotendeels een aanname mijnerzijds. Ik heb geen harde cijfers.
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:06:
[...]

Grootste verschil is denk dat alle first party games bij release gratis te spelen zijn via gamepass :)
En dit inderdaad :)

10 second ninja DONE

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

bram1984 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:14:
[...]

Ja daar heb je wel een goed punt qua MC score. Maar die fixed camera GoW's (waar ik persoonlijk echt geen zak aan vind) vind ik niet echt vergelijkbaar met wat sommige studio's tegenwoordig uitbrengen. Ik bedoel echt die mega producties. Er zijn natuurlijk genoeg titels te noemen die nog een stuk kleiner zijn die goede scores hebben.

[mbr] *knip* [/mbr]
God of War 3 was destijds voor de techniek van toen ook een megaproductie... Net zoals Resident Evil en Metal Gear Solid... Maarja...

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:15
kbloem schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:48:
Volgens mij schreeuwt Microsoft de hele generatie (al 8 jaar!!!) dat ze de beste zijn
Wat ? MS heeft niets anders gedaan sinds Phil aan zet is dan damage control en inzetten op de toekomst, daar wisten ze zelf ook al in 2015 dat de Xbox One launch in 2013 een massive flop was en deze gen voorbij is, dus hebben ze gewerkt aan dingen als Game Pass, studio's kopen en na dat ze de ps4 pro zagen een console hebben gebouwd die krachtiger was omdat Xbox onder Phil Spencer weer de nadruk op kracht en games wilt leggen en niet zoals in 2013 op streaming en video en een camera.

Enige wat ze hebben gedaan wat in jouw context past is zeggen dat xbox one x de most powerful console is, en daar hadden ze gelijk in als je op cijfertjes en snelheden let.

Anyway dat is weer een beetje off topic maar moest toch even lachen met je uitspraak.

[ Voor 18% gewijzigd door Katmi op 18-02-2020 17:35 ]

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:06:
[...]

Gratis nog wel. :+

@poor Leno PS Now doet ook streaming, terwijl GP volgens mij qua prijs aantrekkelijker is en ook nieuwe first party titels meteen erop gooien.

Ik ben benieuwd of PS Now die koers ook gaat varen, maar ik verwacht van niet. Retails games brengen volgens mijn veel meer geld in het laatje.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Katmi schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:33:
[...]

Wat ? MS heeft niets anders gedaan sinds Phil aan zet is dan damage control en inzetten op de toekomst, daar wisten ze zelf ook al in 2015 dat de Xbox One launch in 2013 een massive flop was en deze gen voorbij is, dus hebben ze gewerkt aan dingen als Game Pass, studio's kopen en na dat ze de ps4 pro zagen een console hebben gebouwd die krachtiger was omdat Xbox onder Phil Spencer weer de nadruk op kracht en games wilt leggen en niet zoals in 2013 op streaming en video en een camera.

Enige wat ze hebben gedaan wat in jouw context past is zeggen dat xbox one x de most powerful console is, en daar hadden ze gelijk in als je op cijfertjes en snelheden let.

Anyway dat is weer een beetje off topic maar moest toch even lachen met je uitspraak.
Vind het niet eens offtopic want het bepaald voor veel lezers toch wel waar ze voor gaan uiteindelijk.

Waar ik op doel, en wellicht is het de Amerikaanse wijze van marketing, maar ik hoor ze echt al lang roepen dat ze de krachtigste console hebben. Ik zie ze bij iedere presentatie pochen over de beste exclusives die eraan komen. Ik denk dat ze daarmee de concurrentie proberen weg te cijferen.

Alles wat ik on stage zie van Xbox is het eerste wat ik denk, yeah right... laat nu maar eens zien.

Mn Xbox heeft echt zes jaar stof staan happen. Als er echt goede exclusives waren geweest had ie meer aan gestaan want daar ben ik gamer genoeg voor.

• Suugie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:55
Mooie analyse.
Destijds tijdens de PS4 geruchten ben ik Digital Foundry gaan volgen en ze kunnen het redelijk goed voorspellen.

• I ColoSsuZz I
Jaa je hoeft toch niet te betalen voor de nieuwe first party releases ofwel dan?

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:00:
[...]

Jaa je hoeft toch niet te betalen voor de nieuwe first party releases ofwel dan?
Je betaalt toch voor de dienst. MS is geen liefdadigheidsinstelling. Of is alles op Netflix ook gratis?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Precies en gamepass is nu goedkoop, maar net als netflix zullen ze af en toe 2 euro bij het maandbedrag opdrukken.

• I ColoSsuZz I
Ik heb toch niet gezegd dat gamepass gratis is?

*snip* niet op de man gaan spelen

[ Voor 126% gewijzigd door Geronimous op 18-02-2020 23:00 ]

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Dus al die “gratis” ps+ titels zijn eigenlijk dus ook niet gratis omdat je die enkel krijgt door het afnemen van een dienst. Eigenlijk dus wel misleiding van Sony dan volgens jullie? :+

https://www.playstation.com/en-us/explore/playstation-plus/

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:16:
[...]

Ik heb toch niet gezegd dat gamepass gratis is?? *knip*
*snip* Je zegt dat titels op GP gratis zijn. Dat is pure onzin. Het is een subscriptie, een dienst, net als PS Plus, PS Now en Xbox Live. Voor niks gaat de zon op. Volgens jouw redenering zijn alle films op Disney+ en alle series op Netflix dus ook "gratis"? Want ja, je betaalt weliswaar voor de dienst, maar niet voor de content (of zo?). :?

[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 18-02-2020 23:01 ]

• I ColoSsuZz I
*snip*

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 18-02-2020 23:07 ]

• bram1984
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:23:
Dus al die “gratis” ps+ titels zijn eigenlijk dus ook niet gratis omdat je die enkel krijgt door het afnemen van een dienst. Eigenlijk dus wel misleiding van Sony dan volgens jullie? :+

https://www.playstation.com/en-us/explore/playstation-plus/
*snip* op de man De games binnen PS Plus en Xbox Live Gold zijn niet de hoofdmoot (alhoewel mensen die niet online spelen dit wel zo zien). Je betaalt in eerste instantie voor online gaming. En als je dat toch doet, dan "krijg" je er maandelijks "gratis" games bij. Hoeven ze niet te doen, maar doen ze wel. Waarom is dat precies misleiding?

Games binnen PS Now en GP zijn wel de hoofdmoot. Dat is exact waarvoor je betaalt en wat je letterlijk binnen de dienst kan verwachten.

*snip*

[ Voor 20% gewijzigd door Geronimous op 18-02-2020 23:07 ]

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

bram1984 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:33:
[...]

Ben je nu echt serieus? Je zegt dat titels op GP gratis zijn. Dat is pure onzin. Het is een subscriptie, een dienst, net als PS Plus, PS Now en Xbox Live. Voor niks gaat de zon op. Volgens jouw redenering zijn alle films op Disney+ en alle series op Netflix dus ook "gratis"? Want ja, je betaalt weliswaar voor de dienst, maar niet voor de content (of zo?). :?
*snip* op de man.

In xbox ultimate zit zowel xbox live als gamepass. Dus dan is er niet echt meer een onderscheid te maken in een dienst voor online gamen (xbox live) en een abbo dienst voor games.

[ Voor 36% gewijzigd door Geronimous op 18-02-2020 23:06 ]

• I ColoSsuZz I
Als je TR's aanmaakt, laat het daar dan bij, niet nog verder gaan trollen in het topic

[ Voor 80% gewijzigd door Geronimous op 18-02-2020 23:05 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Oeh lekker lekker :) :)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Modbreak:het ging niet lang goed sinds de laatste modbreak...

Discussiëren doe je door te reageren op het argument, niet op de man. Dat is blijkbaar erg moeilijk in dit topic. We geven het nog 1 kans: reageer inhoudelijk, ontopic, zonder trollen of proberen elkaar onderuit te halen, anders gaan we op de zero tolerance voet verder met dit topic.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• bram1984
Echter alleen nog voor Stadia en PC aangekondigd.

Ben desalniettemin wel benieuwd hoe het eruitziet. Gewoon top down weer, neem ik aan.

• bram1984
Nieuwe dag en een nieuw "lek". Nu is de PS5 weer sneller. Zo blijven we aan de gang.

https://www.windowscentra...specs-leak-microsoft-sony

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
bram1984 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:41:
[...]

[mbr]*snip* op de man[/] De games binnen PS Plus en Xbox Live Gold zijn niet de hoofdmoot (alhoewel mensen die niet online spelen dit wel zo zien). Je betaalt in eerste instantie voor online gaming. En als je dat toch doet, dan "krijg" je er maandelijks "gratis" games bij. Hoeven ze niet te doen, maar doen ze wel. Waarom is dat precies misleiding?

Games binnen PS Now en GP zijn wel de hoofdmoot. Dat is exact waarvoor je betaalt en wat je letterlijk binnen de dienst kan verwachten.

[mbr]*snip*[/]
Mja, je kunt het als beiden zien. PS Plus is gokken op games voor ca € 5 per maand waarbij je maandelijks "gratis" online kunt gamen. Je hebt gelijkt, want de PS plus dienst is er primair voor online gaming. Ik kan em wel weer uitzetten, want ik speel alleen maar FIFA online en dat heb ik al weer even niet aangeraakt. Die gratis games vind ik voor die paar euro per maand wel een leuke bijkomstigheid, al speel ik ze bijna nooit.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:50
bram1984 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:36:
Nieuwe dag en een nieuw "lek". Nu is de PS5 weer sneller. Zo blijven we aan de gang.

https://www.windowscentra...specs-leak-microsoft-sony
Ik hoop niet dat de hoeveelheid opslagruimte klopt, 500gb vind ik echt te weinig. Mijn huidige ps4 pro heeft al 1TB welliswaar geen SSD, maar toch.

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:00
500GB is inderdaad echt te weinig. Ik heb nog een launch PS4 met 500gb en deze zit echt snel vol. Huidige games nemen ook echt heel veel opslag in bv. laatste COD is +100gb, Destiny 2 ook rond de 90gb, RDR2 ook rond de 100gb. Zo zit het snel vol natuurlijk.

Ik hoop vooral dat ze iets doen aan het lawaai eigenlijk. Mijn console is een straaljager na 5 min spelen.

• bram1984
Ambition88 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:22:
[...]

Ik hoop niet dat de hoeveelheid opslagruimte klopt, 500gb vind ik echt te weinig. Mijn huidige ps4 pro heeft al 1TB welliswaar geen SSD, maar toch.
Hoop ook dat het meer is.
UnderAVoidSky schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:41:
500GB is inderdaad echt te weinig. Ik heb nog een launch PS4 met 500gb en deze zit echt snel vol. Huidige games nemen ook echt heel veel opslag in bv. laatste COD is +100gb, Destiny 2 ook rond de 90gb, RDR2 ook rond de 100gb. Zo zit het snel vol natuurlijk.

Ik hoop vooral dat ze iets doen aan het lawaai eigenlijk. Mijn console is een straaljager na 5 min spelen.
Huidige games nemen sowieso relatief gezien meer ruimte in dan games op de next consoles straks. Dit komt door de HDD. Op de SSD hoef je geen of minder vaak assets/textures (oid) te kopiëren. Cerny heeft dit ergens uitgelegd.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook liever 1TB of meer heb.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

bram1984 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:43:
[...]

Hoop ook dat het meer is.

[...]

Huidige games nemen sowieso relatief gezien meer ruimte in dan games op de next consoles straks. Dit komt door de HDD. Op de SSD hoef je geen of minder vaak assets/textures (oid) te kopiëren. Cerny heeft dit ergens uitgelegd.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook liever 1TB of meer heb.
Vraag me af hoe groot next gen games worden als ze kunnen besparen op dubbel opgeslagen textures e.d.
Als ze de gemiddelde installatie grote tussen 25-50GB kunnen houden voor grote games vind ik een kleinere opslag prima, maar ik had ook al ergens gehoord dat games desondanks ze niet meer dingen dubbel op de hdd hoeven te zetten ze toch groter worden dan de huidige generatie.
Ben dus bang dat 500GB al snel te weinig gaat zijn, bovendien hoe moet je dat gaan uitbreiden als het te weinig is? De gemiddelde SSD zal niet snel genoeg zijn... denk ook niet dat een gewone SSD zal passen, sony zal vast wel komen met z'n eigen SSD's voor extra opslag.

Hoe dan ook, denk eigenlijk niet dat ze voor maar 500GB gaan als de PS4 Pro al 1TB had (ook al was dat een HDD en niet een SSD)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• X-Fighter
Kalder schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:14:
[...]

Vraag me af hoe groot next gen games worden als ze kunnen besparen op dubbel opgeslagen textures e.d.
Als ze de gemiddelde installatie grote tussen 25-50GB kunnen houden voor grote games vind ik een kleinere opslag prima, maar ik had ook al ergens gehoord dat games desondanks ze niet meer dingen dubbel op de hdd hoeven te zetten ze toch groter worden dan de huidige generatie.
Ben dus bang dat 500GB al snel te weinig gaat zijn, bovendien hoe moet je dat gaan uitbreiden als het te weinig is? De gemiddelde SSD zal niet snel genoeg zijn... denk ook niet dat een gewone SSD zal passen, sony zal vast wel komen met z'n eigen SSD's voor extra opslag.

Hoe dan ook, denk eigenlijk niet dat ze voor maar 500GB gaan als de PS4 Pro al 1TB had (ook al was dat een HDD en niet een SSD)
Inderdaad, omdat nu elke game ook met 4K textures zal komen zullen de games ook wel een stuk groter zijn. Ik verwacht dat we gemiddeld aan 70-80GB zullen zitten per game, met heel grote AAA games die los over de 100GB schieten. Ik denk wel dat we een 1TB SSD in de consoles mogen verwachten, aangezien ze nu ook al 1TB stopte in de Xbox One X bijvoorbeeld. Marketing wise zou het niet makkelijk zijn om een oudere console een grotere hard drive te geven ook al zijn de nieuwe nu sneller.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Wacht even..

Design? Check.
TFlops? Check.
Launchgames? Check.
Prijs? Check.
SSD grootte? Check.

Yupp, we zijn weer rond met de discussies.. :>

• Raem
poor Leno schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:25:
Wacht even..

Design? Check.
TFlops? Check.
Launchgames? Check.
Prijs? Check.
SSD grootte? Check.

Yupp, we zijn weer rond met de discussies.. :>
Nu weer even de kalenders erbij pakken voor een reveal date.

• bram1984
Raem schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:34:
[...]

Nu weer even de kalenders erbij pakken voor een reveal date.
Ik ga voor de week van 2 of de week van 9 maart. Vlak voor de GDC. Uitnodigingen gaan er deze vrijdag of volgende week dinsdag uit. :P

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:47:
[...]

Ik ga voor de week van 2 of de week van 9 maart. Vlak voor de GDC. Uitnodigingen gaan er deze vrijdag of volgende week dinsdag uit. :P
Wedje leggen? >:)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
X-Fighter schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:21:
[...]

Inderdaad, omdat nu elke game ook met 4K textures zal komen zullen de games ook wel een stuk groter zijn. Ik verwacht dat we gemiddeld aan 70-80GB zullen zitten per game, met heel grote AAA games die los over de 100GB schieten. Ik denk wel dat we een 1TB SSD in de consoles mogen verwachten, aangezien ze nu ook al 1TB stopte in de Xbox One X bijvoorbeeld. Marketing wise zou het niet makkelijk zijn om een oudere console een grotere hard drive te geven ook al zijn de nieuwe nu sneller.
Het kan zijn dat games kleiner worden. Ik zou er niet vanuit gaan dat alles zomaar groter wordt. Heel veel factoren om daar iets over te kunnen zeggen.

• X-Fighter
kbloem schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:57:
[...]

Het kan zijn dat games kleiner worden. Ik zou er niet vanuit gaan dat alles zomaar groter wordt. Heel veel factoren om daar iets over te kunnen zeggen.
Welke factoren? Ik zou denken dat games steeds groter worden. Je hebt natuurlijk dat games minder kopies van zelfde content moeten voorzien omdat het vroeger op HDD werkte en dit niet nodig is voor SSD, maar zelfs dan nog mag je 4K textures niet onderschatten EN doordat deze systemen zo veel sterker zijn de werelden zelf ook gaan groeien.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
X-Fighter schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:25:
[...]

Welke factoren? Ik zou denken dat games steeds groter worden. Je hebt natuurlijk dat games minder kopies van zelfde content moeten voorzien omdat het vroeger op HDD werkte en dit niet nodig is voor SSD, maar zelfs dan nog mag je 4K textures niet onderschatten EN doordat deze systemen zo veel sterker zijn de werelden zelf ook gaan groeien.
Nou doordat er flink wat meer rekenkracht is kan er ook betere compressie toegepast worden. Daarnaast is er ook nog deduplication waar de PS5 gebruik van gaat maken waardoor er minder redundante data is. Ander puntje is dat Sony volgens mij als harde eis bij developers neergelegd heeft dat ze de software modulair moeten ontwikkelen. Je zag dit al wel vaker bij veel games dat je voor singleplayer geen multiplayer componenenten hoefde te dowloaden. Recent voorbeeld is bijvoorbeeld Call of Duty. In hoeverre ontwikkelaars die andere twee punten oppakken valt nog maar te bezien natuurlijk.

• bram1984
kbloem schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:39:
[...]

Nou doordat er flink wat meer rekenkracht is kan er ook betere compressie toegepast worden. Daarnaast is er ook nog deduplication waar de PS5 gebruik van gaat maken waardoor er minder redundante data is. Ander puntje is dat Sony volgens mij als harde eis bij developers neergelegd heeft dat ze de software modulair moeten ontwikkelen. Je zag dit al wel vaker bij veel games dat je voor singleplayer geen multiplayer componenenten hoefde te dowloaden. Recent voorbeeld is bijvoorbeeld Call of Duty. In hoeverre ontwikkelaars die andere twee punten oppakken valt nog maar te bezien natuurlijk.
Die was ik nog even vergeten ja. Zal hier en daar ook ruimte schelen als je de SP en de MP afzonderlijk kunt installeren. Dan heb je nog geluidssporen van talen die je toch niet gaat gebruiken.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
.

[ Voor 98% gewijzigd door Kenny_026 op 19-02-2020 16:55 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Deze staat ook op de lijst voor de PS5 en het lijkt zelfs een launchgame. Lijkt me wel echt een hele toffe game.

[ Voor 44% gewijzigd door Kenny_026 op 19-02-2020 16:56 ]

• Donstil
  • Niet online
Ik vind 512 GB wel prima eigenlijk zoveel heb ik er nooit op. Dan heb ik liever dat ze de meerprijs naar 1024 GB in andere hardware stoppen.

• I ColoSsuZz I
Donstil schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:59:
Ik vind 512 GB wel prima eigenlijk zoveel heb ik er nooit op. Dan heb ik liever dat ze de meerprijs naar 1024 GB in andere hardware stoppen.
Daar ga je denk nog wel op terug komen. Hoeveel gb is modern warfare momenteel? Nog steeds 100GB+? Dan zou je dus maar 4 van zulke games kunnen installeren, is niet heel veel.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:05
Ik weet dat er aanwijzingen zijn dat de Series X rond de 12TF zit , maar toch ga ik behoorlijk verrast zijn als de next gen consoles echt die power krijgen.
12TF Rdna, dat is echt veel, zelfs naar pc normen. AMD komt momenteel niet eens in de buurt met hun 5700XT, laat staan in een console.
12TF zou zelfs voor €600 een absoluut koopje zijn.

Maargoed, die 'leak' van @bram1984 is sowieso weer fake. :+ Beetje vervelend dat nieuwssites als Windows Central die zooi gebruiken voor clicks

[ Voor 10% gewijzigd door Anton.net op 19-02-2020 18:58 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:02:
[...]

Daar ga je denk nog wel op terug komen. Hoeveel gb is modern warfare momenteel? Nog steeds 100GB+? Dan zou je dus maar 4 van zulke games kunnen installeren, is niet heel veel.
Nouja ik speel niet zoveel verschillende.. BFV, RDR2 en Battlefront 2 er nu op (512 ssd)

En dat is niet het probleem.. het probleem is dat die @$%#@ PS zo'n bout storage management heeft.. Ik moet de laatste BFV patch nog downloaden (paar GB)
Maar ik heb "slechts" 80GB vrij en dat $@#@$ ding vindt dat je ongeveer het hele spel in vrije ruimte extra moet hebben om maar iets van het spel te downloaden :(

Komt er op neer dat ik nu een heel ander spel moet deleten om een klote patch te doen. Echt belachelijk.

Dus ik hoop echt dat het bij de nieuwe anders zal zijn :(
Pagina: 1 ... 28 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.