Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 27 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.819 views

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

kbloem schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Kom op man.... we maken toch ook niet alleen maar volkswagens? Of alleen maar jack en jones kleding of alleen maar ikea kwaliteit meubels? Dat gaat toch nergens over? Het gaat vandaag de dag over gamers naar elkaar toe brengen en cross platform gebeurt dat te weinig. En om dan iedereen maar naar de pc te verbannen omdat ie meer te besteden heeft gaat toch nergens over???
Als de markt ervoor was zou het wel gebeuren. Sony is niet achterlijk en probeerde het ook met de ps4 pro. Maar alsnog is de gewone ps4 en de slim de meest verkochte en dus meest lucratieve console voor ze geweest. Kijk naar de xbox one x. Leuke console maar verkocht nou niet echt. Is niche in de console markt. En vraag me serieus af of ze de investering wel terug verdiend hebben ermee. R&d is duur.
Zelfde misschien wel voor de ps4 pro. Verkocht beter dan one x maar of winstgevend was is de vraag.

Het is geen apple die wegkomt met bizarre prijzen. En mensen die elk jaar een nieuwe telefoon moeten hebben, dat gebeurd niet in de console wereld. Daar word verwacht moet lang meegaan en niet duur.
En meerdere sku's kan maar denk dat dit niet zo goed werkt en verkoopt en vooral opbrengt als 1 sku voor een goeie prijs.
En juist daarom als mensen dus meer willen heb je pc.

Maar vrees dat we hier nooit allemaal overeens worden. Ik heb weinig te spenderen. Dus een ps5 van 500 is eigenlijk al beetje de grens.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
v8power67 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:54:
Ik heb idee dat de mensen die zo graag het maximale hebben niet hellemaal snappen hoe de console wereld werkt.. daar hebben ze pc's voor. Kan je zoveel geld wat je maar wilt neer plempen en gaan. Consoles is voor de massa en de massa is niet bereid( of is vaak niet mogelijk) hoge bedragen neer te leggen.
Nogmaals aantal hier zouden beter af zijn met een hele extreme en vooral dure pc..
Ik denk dat de PS4 Pro en Xbox One X hebben bewezen dat er prima meerdere consoles in dezelfde generatie kunnen zitten. De argumenten daartegen die echt steekhoudend zijn ben ik nog niet tegen gekomen.

/edit op de post hierboven:
https://www.ign.com/artic...e-in-every-five-ps4s-sold

20% (in 2017) een niche noemen... ok

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-02-2020 14:07 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Idd. Pro en X bewijzen mij juist dat het wel werkt.
Anders had iedereen wel een slim gekocht. Zover ik heb begrepen heeft de Pro het juist erg goed gedaan.

Verkeerde opvatting hierboven wat mij betreft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, dus iedereen heeft gewoon zijn eigen beeld bij hoe duur een console voor hem of haar mag zijn.

Ik zelf zie een console dus ook puur als gemak, zoals @Donstil. Als er meerdere versies uitkomen van de nieuwe generatie koop ik de beste. De tijd dat console gaming slechts een goedkoper alternatief is voor pc gaming is al lang voorbij. Ik denk dat er behoorlijk wat gamers prima 800 euro over heeft voor de nieuwe generatie consoles. Kijk maar ook naar de elite controller van MS. 170 euro, maar er zijn er toch behoorlijk wat op tweakers die deze toch gekocht hebben.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:14:
Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, dus iedereen heeft gewoon zijn eigen beeld bij hoe duur een console voor hem of haar mag zijn.

Ik zelf zie een console dus ook puur als gemak, zoals @Donstil. Als er meerdere versies uitkomen van de nieuwe generatie koop ik de beste. De tijd dat console gaming slechts een goedkoper alternatief is voor pc gaming is al lang voorbij. Ik denk dat er behoorlijk wat gamers prima 800 euro over heeft voor de nieuwe generatie consoles. Kijk maar ook naar de elite controller van MS. 170 euro, maar er zijn er toch behoorlijk wat op tweakers die deze toch gekocht hebben.
Inderdaad. Ik pleit er ook niet in dat de enige versie zo duur wordt overigens. Dan sluit je mensen met een kleine beurs zoals @v8power67 hierboven uit en daar is het de markt niet voor

Maar als ik naar mijn generatie kijk dan is dat de eerste (of een van de eerste) die volledig is opgegroeid met gaming en inmiddels een volledig inkomen heeft, daar kan je prima ook op targeten met een sterker model in dezelfde line-up.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@v8power67 Op zich vind ik het ook niet erg iets meer te betalen hoor, als ik daar een betere console voor krijg. PC is echt geen optie. Geen exclusives daar die mij interesseren.

• v8power67

v8power67

Als het uberhaubt gebeurt dan niet bij launch. Maar zoals met de pro ergens 3 jaar erna zodat ze niet zeer hoog hoeven te zitten qua prijs.
Dit heeft gewerkt en zal voorlopig de manier zijn.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Precies, PS2 was nog echt veelal gericht op kinderen. bij de PS3 en 4 zag je de studenten en werkenden erbij komen. Nu ben ik in de 40, en zo ongeveer de helft van de leeftijdsgenoten met wie ik contact heb hebben ook een console staan. Dat was 20 jaar geleden echt never nooit.
v8power67 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:29:
Als het uberhaubt gebeurt dan niet bij launch. Maar zoals met de pro ergens 3 jaar erna zodat ze niet zeer hoog hoeven te zitten qua prijs.
Ik zie dat anders. de X en Pro waren een mooie test met een hoge slagingskans.
Wat er nu (verwacht ik) gaat gebeuren is Basic en pro bij de launch, en na 3 jaar een ultimate. Op die manier maximaliseer je de markt meer dan met slechts 2 modellen in 7 jaar volgens mij.

[ Voor 51% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-02-2020 14:33 ]

• Donstil
  • Niet online
v8power67 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:29:
Dat lijkt mij iets wat vooral in de hoop ligt van mensen die anders de normale kopen.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:17
Het gemak van een console bestaat voor mij helaas al niet meer sinds ze steeds meer op PCs zijn gaan lijken. Cartridge erin of cdtje erin en spelen maar is er helaas niet meer bij en dat was voor mij altijd de reden om een console te kiezen boven een pc. Ik heb bijvoorbeeld ook geen zin om zelf met settings en dergelijke te moeten klooien.
Verschillende varianten van consoles (en dan bedoel ik in echt betere hardware, en niet een grotere hd ofzo) werkt dat denk ik nog meer in de hand. Games worden dan gemaakt voor de base console om vervolgens voor de betere consoles weer met patches te komen? Ik word nu al chagrijnig van elke install of update die je krijgt.

En ik snap de verandering uiteraard ook wel en dat het niet meer kan werken zoals met vorige generaties. Ik ben op dat betreft gewoon te conservatief denk ik. (of te autistisch)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Je kunt 'm toch in sleep-stand zetten zodat ie zelf z'n downloads binnenhaalt?
Die van mij staat ook altijd uit, maar dat is m'n eigen keus.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Raem schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:31:
Het gemak van een console bestaat voor mij helaas al niet meer sinds ze steeds meer op PCs zijn gaan lijken. Cartridge erin of cdtje erin en spelen maar is er helaas niet meer bij en dat was voor mij altijd de reden om een console te kiezen boven een pc. Ik heb bijvoorbeeld ook geen zin om zelf met settings en dergelijke te moeten klooien.
Verschillende varianten van consoles (en dan bedoel ik in echt betere hardware, en niet een grotere hd ofzo) werkt dat denk ik nog meer in de hand. Games worden dan gemaakt voor de base console om vervolgens voor de betere consoles weer met patches te komen? Ik word nu al chagrijnig van elke install of update die je krijgt.

En ik snap de verandering uiteraard ook wel en dat het niet meer kan werken zoals met vorige generaties. Ik ben op dat betreft gewoon te conservatief denk ik. (of te autistisch)
Op een pc hoeft dat toch ook niet. Wil je vettere graphics met meer details en hofere fps koop je gewoon een duurdere console.

• v8power67

v8power67

Er is geen enkele rumour geweest dat sony met meerdere sku's komt bij launch. Van Microsoft wel en gezien hun console de series heet is het veel aannemelijker dat hun het wel doen.
Ik durf wel te wedden dat er gewoon 1 versie van de ps5 komt. En de pro 2 a 3jaar erna.

• Donstil
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:31:

Maar dat iets minder makkelijk gaat als vroeger (schijfje erin en klaar) betekent natuurlijk niet dat er geen gemak meer is.

- Console op stand-by en binnen 10 seconden weer (precies) verder kunnen
- Schijf erin en installeren maar zonder interactie (Bijvoorbeeld als je thuis komt maar nog met de kids bezig bent).
- Mic aansluiten op controler en zo in een party joinen
- met een paar klikken in de sessie van je vrienden

Dat zijn allemaal dingen die daar wel onder vallen en waar ik “van kan genieten”.

Ik zie verder ook niet waarom meerdere gradaties “krachtig” dit ingewikkelder gaan maken. Ik heb bij de Pro nooit wat moeten instellen dus zie dat met de Ps5 en Ps5 <marketing term> ook niet snel een probleem worden.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Daarbij kan een developer op basis van een machine of hardware id heel makkelijk settings defineren. Ook dat bestaat al 20 jaar bij pc gamen.

De consolewereld veranderd in rap tempo. Het lijkt erop dat sommigen dat moeilijk accepteren.

[ Voor 19% gewijzigd door Kenny_026 op 14-02-2020 15:28 ]

• Raem
kbloem schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:27:
Daarbij kan een developer op basis van een machine of hardware id heel makkelijk settings defineren. Ook dat bestaat al 20 jaar bij pc gamen.

De consolewereld veranderd in rap tempo. Het lijkt erop dat sommigen dat moeilijk accepteren.
Klopt. Daarom pak ik ook regelmatig nog een NES of SNES game uit de kast als ik gewoon zin heb om die game even te spelen. Hoef ik met een RDR2 niet te proberen als ik die spontaan wil spelen.

Afbeeldingslocatie: https://files.skoften.net/images/560206/_800x951_crop_center-center_82_line/skft-e540d23c858f5903f4efcc2bb4fdbbab.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Raem op 14-02-2020 16:21 ]

• Donstil
  • Niet online
Is niet uniek vóór de consoles natuurlijk maar ik vind het wel prima eigenlijk.

Het nadeel van het voordeel van dergelijke games zeg maar, althans ik zie liever de wereld van RDR2 die langzaam download dan de wereld van Paperboy die van cardridge komt.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Sorry hoor luitjes maar wat een elitair geneuzel en opmerkingen hoor ik hier voorbij komen zeg :N

Console gaming is bijna voor iedereen en moet ook zo blijven.

Dat ik misschien meer kan besteden dan een ander betekent niet dat anderen dat wel kunnen of moeten, en dat ik me dan plots geremd voel door 'het gewone voetvolk' in mn 'game ervaring en mogelijkheden'. Dikke vette onzin, sorry.

Ik heb liever dat 100 van mijn vrienden, familie en kennissen er 1 kunnen kopen, dan 10 man een superultra console kunnen betalen. Hier kies ik any day of the week voor.

De nieuwe consoles gaan de nieuwe games prachtig kunnen afspelen, ook al kost ie een schamele pauper plebs 500,-.

Of je nou 0,5 Tflops meer hebt, 1 seconde sneller kan laden, 3 fps meer hebt.. lekker boeiend.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:31:
Sorry hoor luitjes maar wat een elitair geneuzel en opmerkingen hoor ik hier voorbij komen zeg :N

Dat ik misschien meer kan besteden dan een ander betekent niet dat anderen dat wel kunnen of moeten, en dat ik me dan plots geremd voel door 'het gewone voetvolk' in mn 'game ervaring en mogelijkheden'. Dikke vette onzin, sorry.

Ik heb liever dat 100 van mijn vrienden, familie en kennissen er 1 kunnen kopen, dan 10 man een superultra console kunnen betalen. Hier kies ik any day of the week voor.

De nieuwe consoles gaan de nieuwe games prachtig kunnen afspelen, ook al kost ie een schamele pauper plebs 500,-.

Of je nou 0,5 Tflops meer hebt, 1 seconde sneller kan laden, 3 fps meer hebt.. lekker boeiend.
Lol ok...

Als het te duur is blijf dat lekker op een hd ready en een ps4 day one spelen. We zijn toch Tweakers hier en geen aanhangers van de abandonware community?

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:48
Als €100 meer of minder bepaalt of je een console kan kopen of niet, dan moet je er überhaupt geen gaan kopen. De aankoop van de console is nog maar heb begin. Tel daar gemiddeld €40 per game bij, zelfs €60 als je op release haalt.

Als de ps5 €400 zou kosten, dan zou ik dat echt een koopje vinden. Tegenwoordig is alles gewoon duur, zo is het leven nu eenmaal.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
kbloem schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:35:
[...]

Lol ok...

Als het te duur is blijf dat lekker op een hd ready en een ps4 day one spelen. We zijn toch Tweakers hier en geen aanhangers van de abandonware community?
Dus.. jij gaat t nu over 'Tweakers' hebben, en dan ga je lopen ijlen over consoles? _O-

Echte Tweakers kopen geen kant en klare doos waar niets aan te sleutelen valt, maar bouwen die zelf. Een console is gewoon puur leuk voor erbij.

Sorry hoor maar je "als je t niet kunt betalen en niet kunt meekomen met de rijken, dan doe je niet mee" is hier totaal misplaatst :w

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
poor Leno schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:47:
[...]

Dus.. jij gaat t nu over 'Tweakers' hebben, en dan ga je lopen ijlen over consoles? _O-

Echte Tweakers kopen geen kant en klare doos waar niets aan te sleutelen valt, maar bouwen die zelf. Een console is gewoon puur leuk voor erbij.

Sorry hoor maar je "als je t niet kunt betalen en niet kunt meekomen met de rijken, dan doe je niet mee" is hier totaal misplaatst :w
Onzin. Echt tweakers maken een box zelf? Succes met de console exclusives

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Dan snap je me niet. Ik heb een zelfbouw pc. Doe ik al 30+ jaar zelf. Het gaat erom wat vrienden doen en die van mij hebben allemaal een PS. Had de groep naar Xbox bewogen hadden we dat gedaan.

Ik gebruik de Dualshock niet maar een Scuff. Niet de gewone oortjes maar een A50 en geen 32” maar een high end 65”. Moet ik me daar voor schamen of meer terughoudend zijn? Ik hoop het niet en ik hoop dat de PS5 in meerdere smaken komt.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:49:
[...]

Onzin. Echt tweakers maken een box zelf? Succes met de console exclusives
Dat zeg ik, leuk voor erbij. Voor die paar spellen ja, de rest loopt gewoon op de PC.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
kbloem schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:51:
[...]

Dan snap je me niet. Ik heb een zelfbouw pc. Doe ik al 30+ jaar zelf. Het gaat erom wat vrienden doen en die van mij hebben allemaal een PS. Had de groep naar Xbox bewogen hadden we dat gedaan.

Ik gebruik de Dualshock niet maar een Scuff. Niet de gewone oortjes maar een A50 en geen 32” maar een high end 65”. Moet ik me daar voor schamen of meer terughoudend zijn? Ik hoop het niet en ik hoop dat de PS5 in meerdere smaken komt.
Je hoeft je zeker nergens voor te schamen of wat dan ook. Het boeit ook totaal niet als er meerdere versies komen en dat jij dan voor mijn part 10 van de duurste koopt.

De meesten hier kennen mij wel, dat ik ook altijd de beste van t beste moet hebben. En dat heb ik dan ook.

Maar ik vind gewoon niet dat het zo duur mogelijk moet zijn, zodat IK het beste kan gamen.En als anderen dat niet kunnen betalen, jammer dan.

Als er maar 1 versie komt dan moet dat gewoon een middenweg zijn, die voor de grootste groep interessant is en betaallbaar is.

Ik zou t verschrikkelijk vinden als ik als een van de weinigen van de vrienden/familie/kennissen groep het nog maar kon betalen en dat de rest niet meer kan gamen, omdat sommige mensen vinden dat het zo duur en daardoor zo goed mogelijk moet zijn.

Dat gaat het hele idee van console gaming voorbij.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wie beweert dan dat er alleen dure consoles (moeten) komen? Het punt dat gemaakt wordt is juist om een klein beetje te differentiëren. Een normale console voor een goede 1080 ervaring, en een betere die 4k aan kan (bijvoorbeeld 30 vs 60 fps zou ook kunnen)
Niks elitairs aan, gewoon mee gaan met de ontwikkelingen van de console gebruikers.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

kbloem schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:51:
[...]

ik hoop dat de PS5 in meerdere smaken komt.
Als er meerdere smaken komen dan hopelijk alleen in de vorm van meer opslagruimte. Als sony meteen bij launch verschillende versies uitbrengt dan zal dit alleen maar gaan betekenen dat productie duurder wordt en dat er nog grotere tekorten zijn bij launch. Ik hoop dat ze focussen op 1 versie.
Ze gaan hopelijk echt niet een ps5 uitbrengen en dan meteen zeggen:
"Zie hier de nieuwe PS5, for the players zoals ze nooit eerder gezien hebben. Oh ehm, en hier ook de PS5SuperDeLuxePro zodat eigenlijk de PS5 nu meteen al verbeterd is en eigenlijk dus een minderwaardig product is."

https://untappd.com/user/OzzBier

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
450 dollar aan alleen hardware is toch vrij fors want daar komen nof flink wat andere kosten over heen. De total kostprijs komt dan nog flink hoger, kan me niet voorstellen dat Sony een console met kostprijs van 600,- gaat verkopen voor 400.

En 50-100 meer of minder gaat de doelgroep die de console bij launch gaan halen toch niet veel kleiner maken. Zeker het eerste jaar is de doelgroep vooral hardcore gamers, fanboys etc en die kopen dat ding of hij nu 400 of 600 kost.

De rest van de 'gewone' consument koopt de console pad na de eerste prijsverlaging.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• I ColoSsuZz I
poor Leno schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:53:
[...]

Dat zeg ik, leuk voor erbij. Voor die paar spellen ja, de rest loopt gewoon op de PC.
Volgens mij snap jij m'n punt niet :F

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:16:
[...]

Volgens mij snap jij m'n punt niet :F
Ik snap je punt prima, maar 'Hardware fanboys' ≠ 'Tweakers'.

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:31:

Dit allemaal los je op met twee consoles op launch :)
[...]

Nou nou, tweakers is al jaren veel meer dan alleen maar zelfbouw pc ellende.
Je bent niet alleen maar een autoliefhebber als je er ook aan kunt sleutelen hoor.

[ Voor 67% gewijzigd door Donstil op 14-02-2020 18:36 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:32:
[...]

Dit allemaal los je op met twee consoles op launch :)
Maar dat verwacht ik bij de Playstation echt niet.. Ik denk na 3 jaar weer een upgrade.

Wat @OzzieMann zegt, ze zouden het productie proces onnodig op kosten jagen, terwijl je juist in t begin zoveel mogelijk wil verkopen t.o.v. je minimaal mogelijke productiekosten.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:49
ja 2 consoles met launch zou mooi zijn 1 4 a 500 en 1 van 6 a 700 ofzo

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:38:
[...]

Maar dat verwacht ik bij de Playstation echt niet.. Ik denk na 3 jaar weer een upgrade.

Wat @OzzieMann zegt, ze zouden het productie proces onnodig op kosten jagen, terwijl je juist in t begin zoveel mogelijk wil verkopen t.o.v. je minimaal mogelijke productiekosten.
Ja dat is een afweging waar ze marktonderzoek naar kunnen doen, verwachten ze er genoeg te verkopen van alle twee dan is productie proces gewoon in te calculeren. Dat is geen reden allen om het maar niet te doen.

Edit: Na enige tijd een upgrade verwacht ik overigens ook weer, twee consoles op launch, na aantal jaar de minste eruit, de sterkste van launch als instap en een nieuwe “pro”
Ruudox schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:38:
ja 2 consoles met launch zou mooi zijn 1 4 a 500 en 1 van 6 a 700 ofzo
Als het inderdaad €415,- kost om dat ding te maken (dus puur productie) dan is €499,- inclusief btw al onder de kostprijs en dan zijn zaken als marketing, R&D enz nog niet eens meegenomen.

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 14-02-2020 18:44 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:39:
[...]

Ja dat is een afweging waar ze marktonderzoek naar kunnen doen, verwachten ze er genoeg te verkopen van alle twee dan is productie proces gewoon in te calculeren. Dat is geen reden allen om het maar niet te doen.
Ervan uitgaande dat ze in het begin (zoals meestal) op de rand van de winstmarge of zelfs met wat verlies het gaan aanbieden, om maar zo veel mogelijk te verkopen, dan denk ik niet dat ze een nog duurdere lijn gaan opzetten. Dat is niet echt handig..

Dan moet je in het begin wel zoveel gaan verkopen om maar een beetje quitte te spelen of zelfs winst te draaien, dat het eigenlijk niet haalbaar is.

Voor een MS is dat verlies misschien mogelijk.. en het zal vooral ook een gok/bluf zijn om Sony de loef af te steken. Maar Sony kan dat waarschijnlijk niet dragen..

• Donstil
  • Niet online
Dat eerste is vooral het geval als je “goedkoop” de markt op wilt gaan. Zoals met een enkele of een instap console.

Die theorie hoeft niet automatisch ook toepasbaar te zijn op het duurdere product. Aangezien je dan in een categorie zit van kopers die al meer willen (en kunnen) betalen en je daar dus makkelijker marge op maakt. Want de doelgroep die €699 betaald laat hem dan voor €749 echt niet ineens liggen.

Edit: maar goed we gaan het zien als dat ding ooit eens eindelijk aangekondigd wordt, of natuurlijk morgen op het “Private event” in dat Sony zaaltje :+

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 14-02-2020 19:00 ]

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Chaoss schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:12:
450 dollar aan alleen hardware is toch vrij fors want daar komen nof flink wat andere kosten over heen. De total kostprijs komt dan nog flink hoger, kan me niet voorstellen dat Sony een console met kostprijs van 600,- gaat verkopen voor 400.

En 50-100 meer of minder gaat de doelgroep die de console bij launch gaan halen toch niet veel kleiner maken. Zeker het eerste jaar is de doelgroep vooral hardcore gamers, fanboys etc en die kopen dat ding of hij nu 400 of 600 kost.

De rest van de 'gewone' consument koopt de console pad na de eerste prijsverlaging.
De verkoopprijs zal je kunnen compenseren met services die weer geld kosten etc. Zo lijdt je op hardware gebied verlies maar compenseer je het weer met services. Denk bijvoorbeeld aan PS Plus etc. Hoe hoger de prijs des ter hoger der verwachting.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dat snap ik, consoles worden in het begin meestal onder de totale kostprijs verkocht. Maar daar zit wel een grens aan, bij 500 euro verlies moet je heel wat maanden PS+ verkopen. Een belangrijke factor is ook dat de kostprijs snel daalt, ondanks dat de PS4 nu goedkoper is dan in het begin wordt er nu wel (flink) aan verdiend.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Een Playstation of console is nog altijd een luxe :) Net zoals vroeger een Nintendo of VHS-recorder een luxe was

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
alienfruit schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:39:
Een Playstation of console is nog altijd een luxe :) Net zoals vroeger een Nintendo of VHS-recorder een luxe was
haha alleen was de NES incl. lightgun toen 299,- Gulden .. en dat is €135 _O- :')

Natuurlijk moet je niet meer omrekenen.. maar serieus, wtf is er gebeurd? Als de PS5 nu 500,- is, heb je het over 1100 gulden..

Natuurlijk heb je dan nu het beste van het beste, maar dat was de NES toen ook.. Spellen worden natuurlijk veel groter en duurder qua ontwikkelkosten, dev teams, marketing etc etc..
Maar in hoeverre heeft dat effect op de prijs van de console zelf?

De wet van Moore op de hardware, maar kennelijk ook in t kwadraat op de prijs :X

Leuk detail; de prijs van de spellen is wel ongeveer hetzelfde gebleven.. zat er dan zoveel verlies op de NES ofzo, of zoveel winst op de spellen :?

• ArthurMorgan
  • Niet online
prijs in 1985 was 179$ - Wikipedia: Nintendo Entertainment System

What cost $179 in 1985 would cost $430.36 in 2019. -> https://westegg.com/inflation/infl.cgi

(en dan is eigenlijk de Nintendo switch natuurlijk meer opvolger, dan een PS)

Prijzen kun je nooit zomaar vergelijken zonder inflatie mee te nemen, want de lonen en dergelijke stijgen net zo hard mee. Daarnaast is de dollarprijs bij dit soort zaken leidend, omdat die de wereldwijde prijs bepaalt.

[ Voor 25% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-02-2020 14:28 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
ArthurMorgan schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:26:
prijs in 1985 was 179$ - Wikipedia: Nintendo Entertainment System

What cost $179 in 1985 would cost $430.36 in 2019. -> https://westegg.com/inflation/infl.cgi

(en dan is eigenlijk de Nintendo switch natuurlijk meer opvolger, dan een PS)

Prijzen kun je nooit zomaar vergelijken zonder inflatie mee te nemen, want de lonen en dergelijke stijgen net zo hard mee. Daarnaast is de dollarprijs bij dit soort zaken leidend, omdat die de wereldwijde prijs bepaalt.
Pfff jezus eigenlijk nooit gedacht dat het zoveel zou zijn..

Maar voor mijn gevoel heeft mn loon vanaf eind jaren 90 tot nu niet evenredig zo'n enorme mooie inflatie (en na overstap Euro) meegemaakt _O-

Ik zal t wel verkeerd hebben onthouden/ervaren, maar toch :')

ps; wel apart dat de prijs voor de spellen wel ongeveer hetzelfde zijn gebleven over 30 jaar (149,- gulden voor een NES spel toen) :X

[ Voor 6% gewijzigd door poor Leno op 15-02-2020 14:42 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
laatste off topic hierover van mijn kant:

https://www.cbs.nl/nl-nl/.../vijftig-jaar-minimumloon

doorscrollen naar het kopje: ontwikkeling lonen en prijzen dan zie je dat sinds 1990 de lonen harder gestegen zijn dan de consumentenprijzen. En dat klopt ook wel omdat wij in Nederland doorgaans een positieve koopkracht kennen.

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:35:
ps; wel apart dat de prijs voor de spellen wel ongeveer hetzelfde zijn gebleven over 30 jaar (149,- gulden voor een NES spel toen) :X
Ongeveer net zo duur?

Games (op de consoles) kosten de helft van vroeger! 149,- gulden 30 jaar geleden is nu namelijk bijna €120,-

Vandaar ook dat er zoveel losse zaken bijkomen, micro transacties, betaalde dlc enz. Prijzen van games moeten juist omhoog.
poor Leno schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:02:

Natuurlijk moet je niet meer omrekenen.. maar serieus, wtf is er gebeurd? Als de PS5 nu 500,- is, heb je het over 1100 gulden..
De PlayStation 2 was op release in Nederland 1200 gulden. Vandaag de dag zou dat €750,- zijn, er is dus nog voldoende ruimte.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 15-02-2020 15:33 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Volgens wikipedia kostte de NES $199 in 1985 met inflatiecorrectie [1] zou dat in 2020 ongeveer $477.10 moeten zijn dus zoveel duurder is de PS5 niet ;)

[1] https://www.usinflationcalculator.com

Sorry, ik was te langzaam O-)

[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 15-02-2020 15:41 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:30:
[...]

Ongeveer net zo duur?

Games (op de consoles) kosten de helft van vroeger! 149,- gulden 30 jaar geleden is nu namelijk bijna €120,-
Ik bedoelde dat de prijs hetzelfde is gebleven (dus niet heeft meegedaan met de inflatie etc.)
[...]

De PlayStation 2 was op release in Nederland 1200 gulden.
hahaha echt? Ik heb nooit de 2 gehad, ik was toen met PC's bezig :)

[ Voor 23% gewijzigd door poor Leno op 15-02-2020 15:43 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:08

SkyStreaker

Move on up!

[...]

De PlayStation 2 was op release in Nederland 1200 gulden. Vandaag de dag zou dat €750,- zijn, er is dus nog voldoende ruimte.
Je wilt niet weten wat ik voor de PS1 via grijze import moest neerkwakken destijds, inclusief FF7... ;( Maar het was het waard :D _/-\o_

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
De PS5 gaat gewoon niet meer dan 499 kosten. 449 of zelfs 399 zouden nog prima kunnen namelijk.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Recon24 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:15:
De PS5 gaat gewoon niet meer dan 499 kosten. 449 of zelfs 399 zouden nog prima kunnen namelijk.
299 zou ook niet gek zijn!

:? Wáár baseer je het op dat '449 of 399 prima zouden kunnen'?

The devil is in the details.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dit is het speculatie topic... hoezo moet je een post ergens op baseren :p

Ik denk dat ze bij Sony zich echt afhankelijk opstellen van wat MS doet. Wel grappig om te bekijken wie van de twee als eerste met een prijs komt van de console , ook al kun je vanwege de verschillende verdienmodellen nog steeds geen hele goede vergelijking maken van het groter plaatje.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Recon24 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:15:
Ik verwacht ook niet dat de prijs hoger zal zijn dan 499, maar zeker ben ik daar absoluut niet over.
Ik vind €500 aannemelijk omdat het meer is dan de PS4 en we volgens mij dit keer veel meer highend hardware krijgen dan bij de PS4 destijds het geval was. Maar zo duur als die €600/700 van de PS3. Denk dat ze de fout van de PS3 niet nog eens willen maken door de prijs zo ver op te drijven.
Ik ben vooral benieuwd wie nu als eerst de prijs gaat aankondigen, en of de ander daar dan gelijk aan blijft of eronder gaat zitten... Denk dat er inderdaad een €50-€100 prijsverschil kan zijn tussen de twee consoles.

Maar mij maakt het echt niet uit of dat in het voordeel van PS of Xbox is, al mijn games zijn (op een paar op PC na) allemaal PS games, en aangezien PS5 BC met PS4 doet heb ik gelijk bij het begin van de launch al een hele grote selectie aan games die ik op de PS5 kan spelen. Naast dat heb ik gewoon het volste vertrouwen dat de PS5 ons een overvloed aan grandioze games gaat bieden, vooral op exclusives gebied want hoewel MS hard begonnen is met inhuren van studios, de vraag is of die studios al werkten aan projecten (hellblade 2) of dat ze van scratch moeten beginnen, want dan kan het nog wel even duren voordat de eerste echt goede exclusives voor de xbox verschijnen.
@Launch koop ik sowieso de PS5, en wanneer de tijd komt dat Xbox ook goede exclusives gaat krijgen, moet ik dan maar na gaan denken of ik misschien voor het eerst in mijn leven ook nog een xbox erbij wil kopen.

Edit: Oh ja en ook nog dat MS had aangekondigd dat de XSX het eerste jaar geen exclusives krijgt, in de zin dat de games ook op de XOne speelbaar zijn, dus ze zullen met die games nog niet alles uit de XSX kunnen halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 15-02-2020 16:47 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• bram1984
@Kalder Tegen de tijd dat er een must-have Xbox exclusive is (voor mij persoonlijk dan), hoop ik dat xCloud goed werkt. Dan kan ik die streamen zonder een extra console te moeten aanschaffen.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:36:

Ik denk dat ze bij Sony zich echt afhankelijk opstellen van wat MS doet. Wel grappig om te bekijken wie van de twee als eerste met een prijs komt van de console , ook al kun je vanwege de verschillende verdienmodellen nog steeds geen hele goede vergelijking maken van het groter plaatje.
Mijn glazen bol: Ik denk dat MS met 2 versies komt, eentje van 399 en eentje van 599.. en dan gaat Sony met 1 model er op 499 tussen zitten :)

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:46:
@Kalder Tegen de tijd dat er een must-have Xbox exclusive is (voor mij persoonlijk dan), hoop ik dat xCloud goed werkt. Dan kan ik die streamen zonder een extra console te moeten aanschaffen.
Goed idee, maar ik heb zelf een principieel probleem met cloud gaming.... Ik doe bijna alles om inputlag te voorkomen omdat ik daar echt een hekel aan heb. Ik heb geen speciale gaming TV, maar ik zet wel alle beeldverbeterende opties uit en dat maakt een wereld van verschil tijdens gamen vooral bij games waar reactievermogen erg belangrijk is. Zoals racen of shooters.
Dus denk dat xcloud voor mij geen optie is...

• bram1984
Kalder schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:53:
[...]

Goed idee, maar ik heb zelf een principieel probleem met cloud gaming.... Ik doe bijna alles om inputlag te voorkomen omdat ik daar echt een hekel aan heb. Ik heb geen speciale gaming TV, maar ik zet wel alle beeldverbeterende opties uit en dat maakt een wereld van verschil tijdens gamen vooral bij games waar reactievermogen erg belangrijk is. Zoals racen of shooters.
Dus denk dat xcloud voor mij geen optie is...
Tja ik deel je mening, maar speel nauwelijks racers en shooters. Als het een goede adventure is of een dikke RPG, dan prima.

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Hopelijk doet Sony toch een show voor GDC. Want daar ga je sowieso lekken hebben... Prijs kunnen ze nog altijd na e3 bekend maken als ze die van series x weten...

• Donstil
  • Niet online
Haha dat is voor ons niet mogelijk inderdaad.
Ik geloof er eigenlijk niet in dat Microsoft weer als eerste met een prijs komt, aan die steen stoten ze zich geen tweede keer zou je zeggen.

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 15-02-2020 19:26 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

Donstil schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:19:
[...]

Ik geloof er eigenlijk niet in dat Microsoft weer als eerste met een prijs komt, aan die steen stoten ze zich geen tweede keer zou je zeggen.
Ik denk dat Microsoft (en de winkels die de console willen pushen) wel snel met een prijs willen komen. Aanpassen kan altijd nog (extra games bij leveren eventueel), maar die pre-orders moeten eruit. Ik denk dat Sony weer gaat afwachten. Maar als de prijs van MS laag is, dan kan Sony toch alleen maar matchen.

Maar de geruchten gaan dat we 2 devices krijgen, of dat voor zowel MS als Sony geldt laat ik even in het midden, maakt de prijs wellicht niet uit gezien iedereen toch lekker koopt wat ie wil.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Donstil
  • Niet online
Ik begrijp niet zo goed waarom dat moet voor de pre-orders eigenlijk.
Paar weken van te voren een pre-order eruit zou voldoende moeten zijn, zo gaat dat met Smartphone's bijvoorbeeld ook prima en daar verkopen ze er in de eerste weken nog veel meer van ook.

Gewoon Aankondigen > Pre-order datum > release.

Waarom moet dat met consoles maanden van te voren?

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 15-02-2020 19:58 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Er gaan toch wel veel geruchten dat Sony moeite heeft om de prijs van de PS5 schappelijk te houden en dat bevalt me totaal niet. Gaan ze straks besparen op dingen die eigenlijk wel in het originele design hoorden?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nee Sony kan nu niet meer de hardware drastisch aanpassen. Er zijn al tig ontwikkelaars tijden bezig met de devkit. als de hardware nu omgegooid worden moeten die games ook weer aangepast worden.

En dei 450 dollar aan hardware lijkt me realistisch is aan de hoge kant maar dat heb je nogal snel met een SSD oplossing. Geen idee wat de marketing en R&D kosten zijn, maar ik denk dat de kostprijs dan snel op 600 dollar zit, dat is hoog maar lijkt me niet onwerkbaar.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:25
Ik denk vooral dat de grafische chip relatief duur is.

Amd heeft al aangekondigd dat er een grote verandering op tafel staat voor oa 4k gaming op de pc markt voor 2020/ 2021.

Aangezienner ook hardware matige ray tracing in zit bij de console denk ik dat chip een tijdje exclusief voor de console markt is en daarna de pc markt

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Chaoss schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:54:
Nee Sony kan nu niet meer de hardware drastisch aanpassen. Er zijn al tig ontwikkelaars tijden bezig met de devkit. als de hardware nu omgegooid worden moeten die games ook weer aangepast worden.

En dei 450 dollar aan hardware lijkt me realistisch is aan de hoge kant maar dat heb je nogal snel met een SSD oplossing. Geen idee wat de marketing en R&D kosten zijn, maar ik denk dat de kostprijs dan snel op 600 dollar zit, dat is hoog maar lijkt me niet onwerkbaar.
600 lijkt mij wel heel veel en daarnaast is Sony ook bereid om wat verlies op de console te compenseren met software sales. Ik gok zelf 499,-

• I ColoSsuZz I
599 is niet ondenkbaar als je kijkt dat de PS3 60GB versie ook uitkwam voor 599 ;)

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:41:
599 is niet ondenkbaar als je kijkt dat de PS3 60GB versie ook uitkwam voor 599 ;)
Volstrekt ondenkbaar als je zag hoeveel sales dat op het begin kostte.

• Maart1992
bram1984 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:37:
[...]

Ja ik sluit me bij @bram1984 aan, Sony zou zichzelf in de voet schieten als ze de base model 599,- zouden maken. Alhoewel ik wel een ps5 met een grote ssd zie zitten voor 599,- Maar dan denk ik wel aan 2TB ongeveer.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:02
499 zou ik er nog wel voor over hebben, voor 599 wacht ik nog wel even tot er echt leuke games voor beschikbaar komen.

Toch een psychologisch bedrag he :)
399,- is een no brainer :P

wijze woorden

• I ColoSsuZz I
Was destijds ook een heel andere tijd waarin 599 gevraagd werd, zeker kijkende naar de specs.
Ik verwacht ook 499, maar 'volstrekt ondenkbaar' is 599 zeker niet.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:37:
[...]

Mwoah... stel ze moeten er 100 euro op toe leggen en ze verkopen er 10 miljoen voordat ze het proces zo kunnen inrichten dat ze de console iig voor kostprijs kunnen verkopen. Dat is ff 1 miljard wat ze moeten slikken. En volgens mij postte je ooit een linkje naar een statistiek waarbij er maar gemiddeld 10 games per console zijn verkocht in de hele generatie... Dan mogen ze wel zeer zeker van hun zaak zijn willen ze ff besluiten om ver onder kostprijs te gaan zitten. Dus zo ondenkbaar is dat niet.

• Maart1992
uchiha tijntje schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:20:
[...]

Mwoah... stel ze moeten er 100 euro op toe leggen en ze verkopen er 10 miljoen voordat ze het proces zo kunnen inrichten dat ze de console iig voor kostprijs kunnen verkopen. Dat is ff 1 miljard wat ze moeten slikken. En volgens mij postte je ooit een linkje naar een statistiek waarbij er maar gemiddeld 10 games per console zijn verkocht in de hele generatie... Dan mogen ze wel zeer zeker van hun zaak zijn willen ze ff besluiten om ver onder kostprijs te gaan zitten. Dus zo ondenkbaar is dat niet.
verloor Sony niet 300,- per console tijdens de release van de ps3?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Maart1992 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:28:
[...]

Geen idee. :)

Wat mij betreft concurreren ze elkaar de tent uit en kunnen we beide consoles voor 300 euro per stuk halen bij launch :P

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-02-2020 10:39 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
14 jaar geleden 600 euro, of nu 600 euro is natuurlijk ook niet te vergelijken.... (deja vu)

Ik blijf het echt opvallend vinden hoelang men terug blijft verwijzen naar prijzen uit het verleden. Totaal andere architectuur van de consoles, inflatie en koopkracht, veranderde doelgroep etc. Bij TV's zie je die discussie bijna helemaal niet. Ik had in 2006 echt nooit gedacht dat ik gewoon 2 TV's in huis zou halen van meer dan 1000 euro de stuk. En toch....
Nu krijgen we voor het eerst echt consoles die potentieel het middensegment van PC gaming gaan halen, ipv slechts de onderkant. En dan blijven denken dat de prijzen dik onder de onderkant van PC gaming moeten blijven?

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:55:
Was destijds ook een heel andere tijd waarin 599 gevraagd werd, zeker kijkende naar de specs.
Ik verwacht ook 499, maar 'volstrekt ondenkbaar' is 599 zeker niet.
ArthurMorgan schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:44:
14 jaar geleden 600 euro, of nu 600 euro is natuurlijk ook niet te vergelijken.... (deja vu)

Ik blijf het echt opvallend vinden hoelang men terug blijft verwijzen naar prijzen uit het verleden. Totaal andere architectuur van de consoles, inflatie en koopkracht, veranderde doelgroep etc. Bij TV's zie je die discussie bijna helemaal niet. Ik had in 2006 echt nooit gedacht dat ik gewoon 2 TV's in huis zou halen van meer dan 1000 euro de stuk. En toch....
Nu krijgen we voor het eerst echt consoles die potentieel het middensegment van PC gaming gaan halen, ipv slechts de onderkant. En dan blijven denken dat de prijzen dik onder de onderkant van PC gaming moeten blijven?
Ik denk dat het wel volstrekt ondenkbaar is. Een groot gedeelte van de mainstream heeft gewoon geen € 600,- voor een console over. Die gaan dan lekker een Lockhart halen voor € 300,- of € 400,- of ze wachten 1 of 2 jaar tot de prijs gedaald is.

En dan kunnen we er voorbeelden bij gaan halen van TV's en mobiele telefoons die voor 1000+ over de toonbank gaan, maar dan vergeten we voor het gemak even dat je in die segmenten veel meer keuze hebt. Er zijn niet maar 2 of 3 next gen TV's of smartphones. Je kan ook een iPhone X/Xs kopen voor de helft of een LG OLED uit 2017 voor een stuk minder.

Sowieso is de BOM van de PS5 ergens rond de $450 als ik het goed heb begrepen. Er vanuit gaande dat Sony op het begin een verlies gaat lijden, denk ik dat we € 599,- nooit gaan zien.
Maart1992 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:28:
[...]

Klopt. Ergens in die buurt.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:58:
[...]
Die gaan dan lekker een Lockhart halen voor € 300,- of € 400,-
Een wat :?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Xbox, alleen die gaat niet die prijzen doen.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
ArthurMorgan schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:07:
[...]

Oh ik dacht dat die Scarlett ofzo heette :/

• ArthurMorgan
  • Niet online
gejat van coolblue:

" De nieuwe generatie Xbox consoles heten nu nog Anaconda en Lockheart en komen waarschijnlijk in 2020 uit. Beide worden ontwikkeld onder de codenaam Scarlet."

Geen idee verder hoe serieus je moet interpreteren dat er 2 komen. Daar is heel veel onduidelijkheid over.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:14
poor Leno schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Oh ik dacht dat die Scarlett ofzo heette :/
Klopt, Xbox series X heeft projectnaam Scarlett
Er gaan geruchten van een tweede sku, deze moet goedkoper worden (series S bijvoorbeeld) genaamd Lockhart

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Sommigen vinden die 450 dollar veel geld?? Dat is de prijs die de box Sony kost. De koeling kost Sony een paar dollar, en het is deze keer een speciale koeling. Dat is insane goedkoop. Als je weet hoeveel de cpu voor particulieren kost, hoeveel de gpu kost (volgens de geruchten), de extreem snelle SSD... Dan is die 450 echt wel heeeeel goedkoop. Als wij die onderdelen allemaal moeten kopen is het maal x. Als we praten over 10-12 TerrafLOps rdna 2. Koop hier eens een pc voor? En dan weten dat de ps5 volledig geoptimaliseerd is. Nee, die 450 is super goedkoop. Je hebt ook nog je HDMI kabel en controller. Ik denk dat ze de console voor 499 gaan verkopen, zeker als het 2 TB opslag heeft...

• Raem
ArthurMorgan schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:44:

De vraag is natuurlijk of jouw uitgavepatroon past bij de doelgroep van Sony. Ik denk namelijk (en dat is puur een aanname, dus als er cijfers zijn die het ontkrachten of bevestigen zie ik dat graag), dat de grootste groep nog steeds mensen zijn die jaarlijks de nieuwste Fifa, COD etc spelen. Zijn dit ook de mensen die allemaal twee tvs van 1000+ thuis hebben staan? Ik denk van niet namelijk.
Daarbij zijn tvs (en ook mobiele telefoons) producten die men nagenoeg dagelijks gebruikt. Daar zijn mensen dan ook bereid meer voor uit te geven dan een console die af en toe aanstaat.

• I ColoSsuZz I
Een xbox gaan aanhalen die officeel nog niet aangekondigd of überhaupt bevestigd is..

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51
Raem schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:21:
[...]

De vraag is natuurlijk of jouw uitgavepatroon past bij de doelgroep van Sony. Ik denk namelijk (en dat is puur een aanname, dus als er cijfers zijn die het ontkrachten of bevestigen zie ik dat graag), dat de grootste groep nog steeds mensen zijn die jaarlijks de nieuwste Fifa, COD etc spelen. Zijn dit ook de mensen die allemaal twee tvs van 1000+ thuis hebben staan? Ik denk van niet namelijk.
Daarbij zijn tvs (en ook mobiele telefoons) producten die men nagenoeg dagelijks gebruikt. Daar zijn mensen dan ook bereid meer voor uit te geven dan een console die af en toe aanstaat.
Inderdaad. Bovendien was de 599 euro van 14 jaar geleden precies de reden waarom de PS4 weer een prijskaartje kreeg van 399 euro. Mij maakt het persoonlijk weinig uit wat het systeem gaat kosten, maar met 599 euro jaagt Sony gewoon een deel van zijn doelgroep weg. Mensen kijken hier voornamelijk naar hun eigen situatie en zien dat ze nu meer verdienen van 14 jaar geleden, echter is er ook gewoon weer een nieuwe doelgroep waarvoor 600 euro een hoop geld is.

• Anton.net
Raem schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:21:
[...]
De vraag is natuurlijk of jouw uitgavepatroon past bij de doelgroep van Sony.
...
dat de grootste groep nog steeds mensen zijn die jaarlijks de nieuwste Fifa, COD etc spelen. Zijn dit ook de mensen die allemaal twee tvs van 1000+ thuis hebben staan? Ik denk van niet namelijk.
Zou kunnen ja, ik begrijp zeker je standpunt. Maar dan kan je je ook afvragen of de beloofde specs überhaupt wel passen bij die doelgroep van Sony: supersnelle SSD, 'ray tracing', zen 2 8c/16t, GPU die verwacht wordt tussen 8,5- 12TF.
Dat zijn geen mainstream specs.

De verwachtingen zijn hoog, Sony belooft redelijk veel, maar het mag wel niks gaan kosten...

[ Voor 5% gewijzigd door Anton.net op 17-02-2020 11:49 ]

• bram1984
Je bent lekker op de hoogte zeker. Eerst TLoU2 en nu Lockhart. :P

Lockhart is de codenaam voor, vermoedelijk, de goedkopere versie next-gen Xbox die onderdeel uitmaakt van de "Series" line-up. Waarschijnlijk gaat deze Series S of zo heten, verwacht ik. Minder teraflops dan de Series X en zodoende meer gericht op de 1080p ervaring, maar wel met het voordeel van de SSD en de next gen CPU's. Qua power zal deze dus onder de Series X en PS5 zitten.
ArthurMorgan schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:07:
[...]

Niet? Wat denk jij dan? Dat deze duurder dan € 400,- gaat worden? Kan het me niet voorstellen. Het ding heeft minder TF's dan de X1X, als we de (relatief hardnekkige) geruchten moeten geloven.

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:46:
[...]

[...]

Niet? Wat denk jij dan? Dat deze duurder dan € 400,- gaat worden? Kan het me niet voorstellen. Het ding heeft minder TF's dan de X1X, als we de (relatief hardnekkige) geruchten moeten geloven.
Vergeet niet dat Microsoft wel diepere zakken heeft en waarschijnlijk meer bereid is om (groter) verlies te pakken

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:46:
[...]

Je bent lekker op de hoogte zeker
Haha ja ik volg XBox niet echt.. en dat er nu namen zijn als Anaconda en Lockheart en Scarlett.. pff t zal allemaal wel :X

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:48:
[...]

Vergeet niet dat Microsoft wel diepere zakken heeft en waarschijnlijk meer bereid is om (groter) verlies te pakken
Ik weet niet zo goed op welk gedeelte van mijn post je nu precies reageert.

• Kalder

Kalder

Kan iemand mij uitleggen hoe het AD op 470 komt??? Werd mij niet echt duidelijk uit het artikel...
https://www.ad.nl/tech/ni...470-euro-kosten~a8d019c6/
8)7

• NotSoSteady
Kalder schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:27:
Kan iemand mij uitleggen hoe het AD op 470 komt??? Werd mij niet echt duidelijk uit het artikel...
https://www.ad.nl/tech/ni...470-euro-kosten~a8d019c6/
8)7
Staat gewoon in het artikel.
Volgens de bronnen ligt de prijs om de nieuwe console te maken op 450 dollar, of zo'n 415 euro, per stuk. Dat komt neer op een winkelprijs van 470 dollar. Naar goede gewoonte houden ze bij Sony geen rekening met de wisselkoersen en zou het nieuwe model bij ons 470 euro kosten.

• Kalder

Kalder

NotSoSteady schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:28:
[...]

Staat gewoon in het artikel.

[...]
Er staat nergens "hoe" ze op 470 komen.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Wat een dom persoon die dat artikel heeft geschreven. Alsof de kostprijs ook maar iets zegt over de consumentenprijs.

• NotSoSteady
Tom schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:31:
Wat een dom persoon die dat artikel heeft geschreven. Alsof de kostprijs ook maar iets zegt over de consumentenprijs.
Tja, dat krijg je als sites als het AD over tech en gaming gaan schrijven. Ze hebben het een beetje losjes vertaald op basis van het artikel van Bloomberg.
The PS4, released in 2013 at a retail price of $399, was estimated by IHS Markit to cost $381 to manufacture. With the $450 unit cost and a similar gross margin, the PlayStation 5’s retail price would have to be at least $470. That would be a hard sell to consumers, considering Sony’s most expensive machine now is the $399.99 PS4 Pro and is often discounted, according to Macquarie Capital analyst Damian Thong.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:28
Het is toch al lang en breed bekend dat er op de consoleverkoop zelf geen winst gemaakt wordt?
Zorgen dat je een grote userbase hebt is de grote winst, daar haal je uiteindelijk de winst uit.

• NotSoSteady
dutchgio schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:36:
Het is toch al lang en breed bekend dat er op de consoleverkoop zelf geen winst gemaakt wordt?
Zorgen dat je een grote userbase hebt is de grote winst, daar haal je uiteindelijk de winst uit.
Het hoeft niet, maar ze doen het natuurlijk liever wel dan niet.

Verwijderd

Rainbow Six: Siege klaar voor PlayStation 5 en Xbox Series X:

https://gamer.nl/artikele...r-voor-next-gen-consoles/

Ik ben benieuwd hoe veel de game gaat verschillen vergeleken met de current gen consoles.

• Kalder

Kalder

Bloomberg zegt dus eigenlijk, omdat de verkoop prijs van de ps4 in het begin 399 was, en de productie kosten 20 euro goedkoper, dat ze dit keer weer 20 euro boven op de productiekosten van de PS5 doen.

Dat zijn dus ook gewoon maar aannames van Bloomberg, en iedereen haalt het aan als waarheid.
Sony kan net zo goed kiezen om dit keer weer verlies te leiden in het begin, dat krijgen ze toch wel weer terug, bovendien heeft de PS4 in tegenstelling tot de PS3 veel meer betalende PS+ gebruikers, wat ook een behoorlijke inkomstenbron is die het verlies dat op de PS5 gemaakt zou kunnen worden, in het begin kan dekken...

En in hoeverre staat het vast dat de productie kosten $450 zijn? Dat roept iedereen nu alleen maar omdat bloomberg dat geroepen heeft

• NotSoSteady
Kalder schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:42:
Bloomberg zegt dus eigenlijk, omdat de verkoop prijs van de ps4 in het begin 399 was, en de productie kosten 20 euro goedkoper, dat ze dit keer weer 20 euro boven op de productiekosten van de PS5 doen.

Dat zijn dus ook gewoon maar aannames van Bloomberg, en iedereen haalt het aan als waarheid.
Sony kan net zo goed kiezen om dit keer weer verlies te leiden in het begin, dat krijgen ze toch wel weer terug, bovendien heeft de PS4 in tegenstelling tot de PS3 veel meer betalende PS+ gebruikers, wat ook een behoorlijke inkomstenbron is die het verlies dat op de PS5 gemaakt zou kunnen worden, in het begin kan dekken...

En in hoeverre staat het vast dat de productie kosten $450 zijn? Dat roept iedereen nu alleen maar omdat bloomberg dat geroepen heeft
Klopt, daarom is het verstandig om alles met een flinke korrel zout te nemen.

• Anton.net
Ajaj, de geruchten bereiken nu ook al de 'techredactie' van AD. Het wordt tijd dat Sony eens met echt nieuws komt :+

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:20

GS88

π raat

Ik hoop dat de PS5 er 'strak' uit komt te zien.. zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://images.pushsquare.com/d4dc6419eeb56/ps5-price-sony-cost.900x.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.want.nl/wp-content/uploads/2018/11/sony-ps5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.manners.nl/wp-content/uploads/2019/06/144970-games-news-ps5-concept-product-shots-image4-lgjnhaoxah.jpg

Rotterdam

• Kalder

Kalder

Kan je je met die laatste ook scheren?

Pagina: 1 ... 27 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.