Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 26 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.657 views

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ik hoop dat we wel veel meer games op 60fps @ 4k zullen krijgen, en raytracing is denk ik alleen aantrekkelijk als de rest van de graphics niet zo demanding zijn.

Er is trouwens ook weer een nieuwe video over raytracing van Digital Foundry:

[ Voor 42% gewijzigd door Kalder op 09-02-2020 15:19 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Anoniem: 632581

Ik geloof idd ook niet dat raytracing zal komen naar de ps5

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 21:12

The devil is in the details.

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 17:08

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Hahn
I ColoSsuZz I schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:24:
[...]

Dat is echt zo'n typische marketing plaatje... Net woorden als 8K
Zelfs al is er maar één game die iets met raytracing doet, dan is wat @Netoj zegt al niet meer waar. Dat was mijn punt, meer niet ;)

En of het marketingpraat is, zal moeten blijken, dat kan je nu totaal nog niet zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 09-02-2020 16:25 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Hahn schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:25:
[...]

Zelfs al is er maar één game die iets met raytracing doet, dan is wat @Netoj zegt al niet meer waar. Dat was mijn punt, meer niet ;)

En of het marketingpraat is, zal moeten blijken, dat kan je nu totaal nog niet zeggen.
Je kunt van een console van circa 500/600 euro niet verwachten dat ze wonderen gaan leveren... :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:47

DarkSide

theres no place like ::1

Zelf weet ik dat nog niet zo zeker....
In het begin zal het misschien nog niet veel voorstellen. Maar denk dat na paar jaar er best wel wat uit te halen is qua RT op de consoles.

De huidige GEN wil niemand hebben in zijn PC qua GPU. Maar tovert toch een aardig beeld op de TV.

RT zelf wordt ook wel wat volwassener en efficiënter als er consoles zijn die het ondersteunen denk ik.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Hahn
uchiha tijntje schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:31:
[...]

Je kunt van een console van circa 500/600 euro niet verwachten dat ze wonderen gaan leveren... :)
Vergelijk PS4 games van 5+ jaar geleden met games van afgelopen jaar eens. Dat noem ik toch wel een klein wonder :>

Anyway, ik snap niet zo waar nou moeilijk over gedaan wordt hier over raytracing. Ja, het is een zware techniek die in veel gevallen ervoor zal zorgen dat de framerate niet heel hoog kan blijven. Maar dat betekent niet dat er niks gedaan mee kan worden en dat geen enkel spel er gebruik van zal maken.

Wacht gewoon lekker af wat ermee gebeurt in plaats van nu al dit soort zaken te gaan roepen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik moet het ook nog maar zien eigenlijk maar misschien wordt ray tracing wel een van de verschillen tussen de normale en de sterkere console.

Voor 400/500 lijkt het mij te optimistisch.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Anoniem: 617899

Hahn schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:44:
[...]

Vergelijk PS4 games van 5+ jaar geleden met games van afgelopen jaar eens. Dat noem ik toch wel een klein wonder :>

Anyway, ik snap niet zo waar nou moeilijk over gedaan wordt hier over raytracing. Ja, het is een zware techniek die in veel gevallen ervoor zal zorgen dat de framerate niet heel hoog kan blijven. Maar dat betekent niet dat er niks gedaan mee kan worden en dat geen enkel spel er gebruik van zal maken.

Wacht gewoon lekker af wat ermee gebeurt in plaats van nu al dit soort zaken te gaan roepen.
Eens. Ik kan zat opties bedenken waarbij ze het kunnen implementeren. Games met minimalistische graphics zoals Portal, Minecraft, Stardew Valley etc. Of in bepaalde cutscenes om extra realisme in gezichtsuitdrukkingen te kunnen weergeven. Ze vinden wel een manier om nieuwe technieken te benutten.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Anoniem: 632581 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:13:
Jawel hoor vooral naar de games zoals Detroit become human ed.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
I ColoSsuZz I schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:24:
[...]

Dat is echt zo'n typische marketing plaatje... Net woorden als 8K
Nee dus, er zit daadwerkelijke hardware in voor ray tracing. Dat is net zo min marketing als zeggen dat er een SSD in zit en een HDMI uitgang.
Anoniem: 632581 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:13:
Hardware ray tracing is al officiëel bevestigd. Meerdere malen zelfs.

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:31:
[...]

Nee dus, er zit daadwerkelijke hardware in voor ray tracing. Dat is net zo min marketing als zeggen dat er een SSD in zit en een HDMI uitgang.

[...]

Hardware ray tracing is al officiëel bevestigd. Meerdere malen zelfs.
Ik beweer toch ook nergens dat het er niet in zou zitten? Hoe klein ook... Blijft alsnog zo'n nikszeggend marketingsplaatje

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:40:
[...]

Ik beweer toch ook nergens dat het er niet in zou zitten? Hoe klein ook... Blijft alsnog zo'n nikszeggend marketingsplaatje
Dan hebben we denk ik een andere definitie van het woord "marketingpraatje".

Zaken als RTX, SSD, haptic feedback en 3D audio zijn gewoon aspecten die feitelijk fysiek in de console en controller aanwezig zijn. Klein zou ik het zeker niet noemen, net als de SSD. Het is best wel een significant ding zelfs.

8K is meer marketing gelul inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 10-02-2020 10:24 ]

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 13:45
Specs interesseren me eigenlijk niet zo heel veel. Welke sterker is ook niet. Aan het eind van het verhaal is het verschil dermate marginaal, dat alle multiplatforms dezelfde ervaring geven en het neerkomt op de exclusives en de vriendengroep. In de praktijk zie je dan dat de meeste mensen bij 1 console blijven die ze er voor al hadden en en groep die ze allemaal koopt.

Het enige dat ik mestal doe, is de eerste iteratie afwachten tot de tweede komt, met de benodigde verbeteringen. Maar goed, als Destiny 3 een release game is, ben ik daar ook weer niet zo zeker van.

Hop,hop,hop!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik verwacht bij lancering dat de first party studio's wel degelijk al gebruik zullen maken van RT in hun games. RT implementeren kan op verschillende manieren.

Godfall is bv al een game die RT gebruikt en ik verwacht ook dat Control een RT patch krijgt voor de consoles. Kans is zelfs groot dat de huidige CoD een RT patch krijgt en de nieuwe er ook gebruik van maakt.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Recon24 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:19:
Ik verwacht bij lancering dat de first party studio's wel degelijk al gebruik zullen maken van RT in hun games. RT implementeren kan op verschillende manieren.

Godfall is bv al een game die RT gebruikt en ik verwacht ook dat Control een RT patch krijgt voor de consoles. Kans is zelfs groot dat de huidige CoD een RT patch krijgt en de nieuwe er ook gebruik van maakt.
Kijk uit wat je zegt wat ongetwijfeld zal een vaste kern het hier weer oneens mee zijn terwijl Sony dit zelfs in hun presentatie heeft laten zien.

Sony levert de hardware, zorgt dat er cores beschikbaar zijn voor Ray Tracing. Hoe developers dit gaan aanspreken is vervolgens aan hunzelf.

Hoe beweringen gedaan worden dat Ray Tracing nog helemaal niet zichtbaar gaat zijn voorlopig is mij een raadsel.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

kbloem schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:07:
[...]

Kijk uit wat je zegt wat ongetwijfeld zal een vaste kern het hier weer oneens mee zijn terwijl Sony dit zelfs in hun presentatie heeft laten zien.

Sony levert de hardware, zorgt dat er cores beschikbaar zijn voor Ray Tracing. Hoe developers dit gaan aanspreken is vervolgens aan hunzelf.

Hoe beweringen gedaan worden dat Ray Tracing nog helemaal niet zichtbaar gaat zijn voorlopig is mij een raadsel.
Dat is niet zo moeilijk. Dat wordt gezegd omdat nVidia een poging heeft gedaan met RTX en dat dit veel te wensen overlaat. Je moet je best doen om het verschil te zien tegen een enorme performance cost.

Dit zegt natuurlijk niks over de implementatie van AMD, maar het moge duidelijk zijn dat RT gruwelijk calculatieintensief is. Dat op grote schaal implementeren in een console waar kosten (e.g. die size) en warmte een beperking zijn is niet logisch.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Blaat schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:14:
[...]

Dat is niet zo moeilijk. Dat wordt gezegd omdat nVidia een poging heeft gedaan met RTX en dat dit veel te wensen overlaat. Je moet je best doen om het verschil te zien tegen een enorme performance cost.

Dit zegt natuurlijk niks over de implementatie van AMD, maar het moge duidelijk zijn dat RT gruwelijk calculatieintensief is. Dat op grote schaal implementeren in een console waar kosten (e.g. die size) en warmte een beperking zijn is niet logisch.
AMD is met Navi al heel lang bezig met Ray Tracing en dat zegt natuurlijk niets over de testen die nVidia gedaan heeft op niet dedicated hardware. En dan ook nog eens een poos geleden.

AMD kan nu wel eens een poging naar de troon gaan doen waar de lancering van de nieuwe consoles wel heel gunstig is.

https://www.techspot.com/...gh-end-navi-gpus-ray.html

• bram1984
Dat soort dingen gaan natuurlijk ook in een stroomversnelling komen vanaf eind dit jaar/volgend jaar. Relatief gezien heeft bijna niemand een RTX kaart en dus ligt daar niet heel veel focus qua ontwikkeling. Straks heb je 20 of 30 miljoen (en groeiende) consoles bij mensen thuis staan waarbij first party studio's de volle backing van Sony en Microsoft erachter hebben zitten. Dan gaan zaken als ray tracing op een wat grote schaal toegepast worden, schat ik zo in.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

kbloem schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:55:
[...]

AMD is met Navi al heel lang bezig met Ray Tracing en dat zegt natuurlijk niets over de testen die nVidia gedaan heeft op niet dedicated hardware. En dan ook nog eens een poos geleden.

AMD kan nu wel eens een poging naar de troon gaan doen waar de lancering van de nieuwe consoles wel heel gunstig is.

https://www.techspot.com/...gh-end-navi-gpus-ray.html
Ik volg het nieuws op dat gebied nauwlettend.

Maar denken dat het performantieprobleem van raytracing door AMD plotseling opgelost kan worden, met een soort heilige graal chip die weinig chipoppervlakte inneemt en weinig stroom slurpt is wensdenken.

Als dat zou bestaan, dan zouden de PS5 en XBsX niet de eerste implementaties zijn. Dat zou namelijk op de professionele markt, waar raytracing al jaren welig tiert, een revolutie betekenen. En in die markt kan AMD simpelweg meer verdienen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:09:
Ik heb dat laatste nou weer totaal niet, speel al zo lang op 30 FPS dat het mij echt niet kan boeien als we naar 60 gaan deze komende generatie. Dan liever meer Eye Candy op 4K.
30 fps en 60 fps, een groter verschil in gaming kun je haast niet bedenken 8)7

• Donstil
  • Niet online
Jackson6 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:05:
Gaat al jaren prima zo hoor 8)7

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Blaat schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:04:
[...]

Ik volg het nieuws op dat gebied nauwlettend.

Maar denken dat het performantieprobleem van raytracing door AMD plotseling opgelost kan worden, met een soort heilige graal chip die weinig chipoppervlakte inneemt en weinig stroom slurpt is wensdenken.

Als dat zou bestaan, dan zouden de PS5 en XBsX niet de eerste implementaties zijn. Dat zou namelijk op de professionele markt, waar raytracing al jaren welig tiert, een revolutie betekenen. En in die markt kan AMD simpelweg meer verdienen.
Je denkt dus dat Sony the snel Ray Tracing in de marketing van de PS5 heeft gegooit?

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

kbloem schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:33:
[...]

Je denkt dus dat Sony the snel Ray Tracing in de marketing van de PS5 heeft gegooit?
Nee. Ik denk alleen dat de visuele impact zeer beperkt blijft.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:13

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Dit is best plausibel, maar ook hierbij blijft het koffiedik kijken tot we officiele berichten krijgen.

https://untappd.com/user/OzzBier

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Nou fijn dan..

En als ze wel gewoon dit jaar komen, kun je waarschijnlijk de schaarste door de Coronavertraging al van ver horen aankomen -O-

[ Voor 10% gewijzigd door poor Leno op 10-02-2020 14:53 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:45
Jackson6 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:05:
[...]

Denk je dat de nieuwe consoles daar verandering in zullen brengen? De eerste cross-gen titels zullen ongetwijfeld op 60 frames per seconde draaien, maar daarna zullen ontwikkelaars weer net zo hard de limieten gaan opzoeken en dan is een verlaging van de framerate zeker niet uitgesloten. Ik heb hier een pc met een RTX 2080 Ti staan en met ray tracing gaat die kaart in games ook gewoon onder de 60 frames per seconde (4K).

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 10-02-2020 15:00 ]

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Kom op guys, dit is gewoon clickbait. Ik dacht dat het gemiddelde niveau op Tweakers toch echt hoger lag. 8)7

• NotSoSteady
Maart1992 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:04:
[...]

Kom op guys, dit is gewoon clickbait. Ik dacht dat het gemiddelde niveau op Tweakers toch echt hoger lag. 8)7
Inderdaad. Bovendien kan ik sowieso wel voorspellen dat er schaatste zal ontstaan. :+

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-07 11:50
poor Leno schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:53:
Nou fijn dan..

En als ze wel gewoon dit jaar komen, kun je waarschijnlijk de schaarste door de Coronavertraging al van ver horen aankomen -O-
Ik denk persoonlijk dat we bij de PS5 weer eenzelfde situatie als met de PS4 gaan krijgen door productie vertragingen door Corona. Ik kan mij niet voorstellen dat de PS5 en XSX met vertraging gelanceerd zullen worden, mede door de strenge competitie tussen beiden en beloften aan shareholders. Holiday 2020 staat echt wel vast. De kans is in mijn ogen wel groot dat er beperkt aanbod gaat zijn tegen een enorme vraag.

Dat gezegd hebbende, de vraag is natuurlijk wanneer de specificaties van de chips bevroren worden om de mass productie op te starten. Als het plan was om pas eind Q2 echt met mass productie te gaan beginnen, dan zou het nog wel mee kunnen vallen juist omdat Sony en MS best een significant belang vertegenwoordigen in die industrie. Het is echter nog koffiedik kijken en pas de komende weken kunnen we in gaan schatten wat de impact zal worden op de wereldwijde componenten markt.

• NotSoSteady
Remmetje schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:12:
[...]

Ik denk persoonlijk dat we bij de PS5 weer eenzelfde situatie als met de PS4 gaan krijgen door productie vertragingen door Corona. Ik kan mij niet voorstellen dat de PS5 en XSX met vertraging gelanceerd zullen worden, mede door de strenge competitie tussen beiden en beloften aan shareholders. Holiday 2020 staat echt wel vast. De kans is in mijn ogen wel groot dat er beperkt aanbod gaat zijn tegen een enorme vraag.

Dat gezegd hebbende, de vraag is natuurlijk wanneer de specificaties van de chips bevroren worden om de mass productie op te starten. Als het plan was om pas eind Q2 echt met mass productie te gaan beginnen, dan zou het nog wel mee kunnen vallen juist omdat Sony en MS best een significant belang vertegenwoordigen in die industrie. Het is echter nog koffiedik kijken en pas de komende weken kunnen we in gaan schatten wat de impact zal worden op de wereldwijde componenten markt.
Wel een goed virus voor de scalpers, mocht dat inderdaad het geval zijn. 8)

• Remmetje
NotSoSteady schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:14:
[...]

Wel een goed virus voor de scalpers, mocht dat inderdaad het geval zijn. 8)
Bij iedere crisis worden er altijd een aantal mensen/bedrijven ERG rijk... that's the way it is...
Maar Scalping zie je tegenwoordig helaas bij bijna iedere grote launch, beetje jammer vind ik het persoonlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Remmetje op 10-02-2020 15:19 ]

• Recon24
Ik beschik zelf een aardige bak met een RTX kaart erin. Op den duur raak je gewend aan RT en merk je het idd niet direct meer, tot dat je andere games gaat spelen waar ze GI gebruiken. Het is toch net wat intensiever met explosies, reflecties, shading etc.

Voorlopig gaan we nog geen games zien die volledig RT gebruiken zoals in de Nvidia Star Wars demo. Developers kunnen zelf kiezen hoe ze het implementeren zoals dat nu ook gaat op de pc.

Als voorbeeld: Ik draai het volgende:

- AMD Ryzen 3700x
- 32GB DDR4 @3200+mhz
- Nvidia RTX 2080 Super (MSI Gaming Trio X versie)
- Alles NVMe SSD's
- Asus 1440p 165hz monitor met Gsync

BF5 draai ik hiermee alle grafische settings op Ultra + alle Ray Tracing settings op Max. Ik haal hier gemiddeld in 1440p tussen de 90/120fps en in 4K haal ik tussen de 45/65fps. Zelfs speel ik het op native 1440p, in plaats van Nvidia 4K DSR omdat die hoge fps toch helpt bij je monitor refresh-rate van 144hz of 165hz gsync.

Wat ik hiermee wil zeggen dat deze games totaal niet voor mijn specifieke hardware is geoptimaliseerd en toch haal ik aardige dikke fps uit. De aankomende consoles hebben (net als alle voorgaande) fixed hardware waar devs voor ontwikkelen. Ze kunnen daardoor veel meer efficiënt omgaan met resources, waardoor we misschien zelfs RT implementaties gaan zien die we nog niet op de pc zagen. Deze consoles zullen namelijk RT mainstreamen maken en pushen, niet de discrete GPU's.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[...]

Nouja, dit is niet echt clickbait.. de productieprocessen in China (van o.a. ook onze producten) worden op t ogenblik zwaar geraakt.

Als dit een paar maanden zo door gaat, wordt het echt een gigantisch probleem..

Dus ik denk niet dat dit zomaar uit de lucht is gegrepen :N

• I ColoSsuZz I
Vanmorgen op AD.nl het bericht dat de eerste fabrieken al weer open gaan; https://www.ad.nl/buitenl...mogen-weer-open~a04b763e/

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:53:
Nou fijn dan..

Ja en anders schuiven ze het daar alsnog wel op 8)7

• Remmetje
I ColoSsuZz I schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:48:
Vanmorgen op AD.nl het bericht dat de eerste fabrieken al weer open gaan; https://www.ad.nl/buitenl...mogen-weer-open~a04b763e/
Vergeet niet dat China HEEL groot is. Iedere regio (en zelfs stad) neemt andere maatregelen. Wij hebben leveranciers in ons bestand die helemaal open zijn maar ook leveranciers die nog helemaal niet open mogen. Soms mogen ze open als ze aan voorwaarden voldoen en bij sommige is de verplichte vakantie met nog een week opgeschoven... Je kunt er echt niets over zeggen op dit moment.

En dan niet te spreken over de logistieke sector. Op dit moment is het echt een zooitje...

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ze vermelden wel een bron en het klinkt ook niet gek

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 16:07

Martinspire

Awesomeness

I ColoSsuZz I schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:48:
Dat bepaalde fabrieken open gaan is niet zo raar. Bij Philips Healthcare mochten een aantal werknemers ook geen vrij nemen, die de diverse scanners in ziekenhuizen installeren. Er was een groot tekort aan scan-systemen en ik kan me voorstellen dat je dan op een gegeven moment ook weer personeel in de fabriek nodig hebt.

Ik neem aan dat zo'n fabriek sowieso hogere standaarden heeft wbt veiligheid en bescherming. En natuurlijk hebben ze diens leveranciers ook weer nodig, etc.

China kennende zal het ook grotendeels onvrijwillig zijn, dat men weer aan het werk gaat. Maar we zullen dat nooit te weten komen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• NotSoSteady
Recon24 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:30:
Ik beschik zelf een aardige bak met een RTX kaart erin. Op den duur raak je gewend aan RT en merk je het idd niet direct meer, tot dat je andere games gaat spelen waar ze GI gebruiken. Het is toch net wat intensiever met explosies, reflecties, shading etc.

Voorlopig gaan we nog geen games zien die volledig RT gebruiken zoals in de Nvidia Star Wars demo. Developers kunnen zelf kiezen hoe ze het implementeren zoals dat nu ook gaat op de pc.

Als voorbeeld: Ik draai het volgende:

- AMD Ryzen 3700x
- 32GB DDR4 @3200+mhz
- Nvidia RTX 2080 Super (MSI Gaming Trio X versie)
- Alles NVMe SSD's
- Asus 1440p 165hz monitor met Gsync

BF5 draai ik hiermee alle grafische settings op Ultra + alle Ray Tracing settings op Max. Ik haal hier gemiddeld in 1440p tussen de 90/120fps en in 4K haal ik tussen de 45/65fps. Zelfs speel ik het op native 1440p, in plaats van Nvidia 4K DSR omdat die hoge fps toch helpt bij je monitor refresh-rate van 144hz of 165hz gsync.

Wat ik hiermee wil zeggen dat deze games totaal niet voor mijn specifieke hardware is geoptimaliseerd en toch haal ik aardige dikke fps uit. De aankomende consoles hebben (net als alle voorgaande) fixed hardware waar devs voor ontwikkelen. Ze kunnen daardoor veel meer efficiënt omgaan met resources, waardoor we misschien zelfs RT implementaties gaan zien die we nog niet op de pc zagen. Deze consoles zullen namelijk RT mainstreamen maken en pushen, niet de discrete GPU's.
Ray tracing niet geoptimaliseerd voor jouw hardware? Leg uit. Het RTX-platform is juist gecreëerd om ray tracing op een zo efficiënt mogelijke manier te implementeren.

• Recon24
NotSoSteady schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:42:
[...]

Ray tracing niet geoptimaliseerd voor jouw hardware? Leg uit. Het RTX-platform is juist gecreëerd om ray tracing op een zo efficiënt mogelijke manier te implementeren.
Ik bedoel meer in de zin van "niet specifiek voor mijn setup ontwikkeld". Ontwikkelaars kunnen meer uit fixed hardware halen namelijk.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Recon24 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:07:
[...]

Ik bedoel meer in de zin van "niet specifiek voor mijn setup ontwikkeld". Ontwikkelaars kunnen meer uit fixed hardware halen namelijk.
De specs van de PS3 en games als Last of Us en GTA V laten dat heel mooi zien.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Al bekend wanneer er een PS5 event wordt georganiseerd? :P

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:49

SkyStreaker

Move on up!

Recon24 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:07:
[...]

Dit zeg ik dus al jaren. Omdat het een vast platform is, kan je heel gericht optimaliseren (al dan niet door groeiende ervaring) en pers je uit een ouder systeem nog best veel. De mooiste vergelijkingen zijn altijd te vinden in de demoscene (pouet.net), waarin zelfs nu nog releases komen voor commodore's of MSX-jes. Een tijd geleden hebben software-engineers van Netflix zelfs nog een codec ontwikkeld om Netflix te kunnen kijken op een oude 8086 PC (iirc), het ziet er niet uit, maar het werkte prima.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Donstil
  • Niet online
Dit is toch gewoon Common sense als het aankomt op Console programmeren 8)7

uchiha tijntje schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:31:
Al bekend wanneer er een PS5 event wordt georganiseerd? :P
Aanstaande zaterdag toch? In dat bruiloft zaaltje.

[ Voor 61% gewijzigd door Donstil op 12-02-2020 10:14 ]

• bram1984
Lees net dat Geoff Keighley ook de E3 overslaat, voor het eerst in 25 jaar. Blijft weinig over zo.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:24:
Lees net dat Geoff Keighley ook de E3 overslaat, voor het eerst in 25 jaar. Blijft weinig over zo.
Ouch. Extra pijnlijk als je bedenkt dat dit een jaar is waarin nieuwe consoles uitkomen. Dan zou de E3 normaliter moeten uitpuilen.

The Times They Are a-Changin'

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
kazuka schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:30:
[...]

Ouch. Extra pijnlijk als je bedenkt dat dit een jaar is waarin nieuwe consoles uitkomen. Dan zou de E3 normaliter moeten uitpuilen.

The Times They Are a-Changin'
E3 is in mijn ogen al jaren dood.. Vroeger toen internet er niet was, of nog niet voor iedereen beschikbaar, toen was het handig.

Nu is het een zo goed als nutteloos event geworden.

• Donstil
  • Niet online
Mm de beurs misschien maar als media week genereert het nog steeds een gigantische hoop aandacht, journalisten bij elkaar, alle gezichten dezelfde kant op enz enz.

Niet meer de shine van vroeger maar nutteloos verre van.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 16:07

Martinspire

Awesomeness

Voor first party is er wellicht niet veel aan, maar 3rd party is nog steeds big business bij E3. Prima als dat je ding niet is, maar ik vind EA, Ubi, Activision/Blizzard, Capcom, Sega, Konami, Devolver, Warner Bros, Disney, 505, Deep Silver, Focus Home, etc. nog prima om te volgen. Sure niet alles is even briljant, maar ik zie toch altijd aardig wat games die ik ook nog wel wil spelen. Met alleen de exclusives kom ik het jaar niet door...

Als je de E3 alleen kijkt voor de grote 3 (of dat niet eens), tja, dan is het inderdaad al een tijdje kut met peren...

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 12-02-2020 22:31 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:22:
Voor first party is er wellicht niet veel aan, maar 3rd party is nog steeds big business bij E3. Prima als dat je ding niet is, maar ik vind EA, Ubi, Activision/Blizzard, Capcom, Sega, Konami, Devolver, Warner Bros, Disney, 505, Deep Silver, Focus Home, etc. nog prima om te volgen. Sure niet alles is even briljant, maar ik zie toch altijd aardig wat games die ik ook nog wel wil spelen. Met alleen de exclusives kom ik het jaar niet door...
👆🏼

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
E3 zit al jaren in een dalende lijn en dat heeft met hun eigen beleid te maken. Als ze op deze manier doorgaan dan is het over een paar jaar een event voor youtubers en twitchers geworden. En die 3th party games leuk, maar die heb je in 99% van de gevallen vantevoren ook al gezien. Echt verassingen zijn er op de E3 niet meer.

Maar on-topic: Ik denk dat we inmiddels wel met vrij grote zekerheid kunnen stellen dat het reveal event in Februari niet meer plaats gaat vinden... :Z

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 13-02-2020 01:57 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:43
[b]Chaoss in "[PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten"Maar on-topic: Ik denk dat we inmiddels wel met vrij grote zekerheid kunnen stellen dat het reveal event in Februari niet meer plaats gaat vinden... :Z
Er gaan nu geruchten dat het in maart zal zijn. of april, mei, juni of zelfs later

https://psnprofiles.com/RaemNL

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:13

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Wellicht nog iets van een teaser op PAX east? Daar is Playstation in elk geval wel aanwezig.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Chaoss schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 01:53:
E3 zit al jaren in een dalende lijn en dat heeft met hun eigen beleid te maken. Als ze op deze manier doorgaan dan is het over een paar jaar een event voor youtubers en twitchers geworden. En die 3th party games leuk, maar die heb je in 99% van de gevallen vantevoren ook al gezien. Echt verassingen zijn er op de E3 niet meer.
Betreft de E3, ik denk dat de reden wat anders ligt, Sony maakt echt super goede games zoals Horizon Zero Dawn, God of War en ga zo maar door. Dit zijn inmiddels producties geworden van 3-7 jaar en waar tientallen miljoenen aan uitgegeven worden.

Het zou zonden zijn als Sony Horizon Zero Dawn 2 op de E3 laat zien en deze wordt vervolgens onder gesneeuwd door een titel van een concurrerende partij. Als Sony zijn eigen event organiseert dan krijgen ze gegarandeerd alle aandacht.

• bram1984
OzzieMann schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:30:
Wellicht nog iets van een teaser op PAX east? Daar is Playstation in elk geval wel aanwezig.
Daarover gesproken, mensen kunnen hands-on met TLoU Pt. 2.

Ik ben weer even van de PS5 hypetrain afgestapt en heb mijn focus maar op die game verlegd. Nog 3 maandjes.

Half april/begin mei maar even een nieuwe playthrough van deel 1 doen.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Zag dit nog niet voorbij komen, maar voor mensen die nooit gehoord hebben van google en opgegroeid zijn met de Nintendo Hotline is dit een uitkomst:

https://www.dualshockers....ls-microtransactions-ps5/

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:26:
opgegroeid zijn met de Nintendo Hotline
LOL!

Dit heb ik ooit 1x gedaan voor Link/Zelda II (gouden cassette :*)) op de NES omdat ik voor geen meter verder kwam..

Toen best op mn flikker gekregen omdat t zo duur was en je lang aan de lijn zat haha _O-

Zucht.. goeie oude onschuldige tijden :')

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
A boy and his Blob heeft mn ouders veel geld gekost 😂

Anoniem: 337891

uchiha tijntje schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:26:
Zag dit nog niet voorbij komen, maar voor mensen die nooit gehoord hebben van google en opgegroeid zijn met de Nintendo Hotline is dit een uitkomst:

https://www.dualshockers....ls-microtransactions-ps5/
Volgens mij is het dikke prima dat er een app is dat je helpt met je Google search (veel meer is het niet). Dit heb je al jaren in afgeslankte versie op xbox via de trueachievements app. Je kunt rechtstreeks vanuit de achievement list guides oproepen van ta.com. En raad eens wat er af en toe in die guides staat: koop dlc om snel te levelen. Exact hetzelfde dus, alleen is er geen clickbait artikel over geschreven. :)

• NotSoSteady
poor Leno schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:33:
[...]

LOL!

Dit heb ik ooit 1x gedaan voor Link/Zelda II (gouden cassette :*)) op de NES omdat ik voor geen meter verder kwam..

Toen best op mn flikker gekregen omdat t zo duur was en je lang aan de lijn zat haha _O-

Zucht.. goeie oude onschuldige tijden :')
Ik heb ooit nog een keer met Davilex gebeld, omdat ik niet verder kwam met Evidence: Het Bewijs. O+

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Anoniem: 337891 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:10:
[...]

Volgens mij is het dikke prima dat er een app is dat je helpt met je Google search (veel meer is het niet). Dit heb je al jaren in afgeslankte versie op xbox via de trueachievements app. Je kunt rechtstreeks vanuit de achievement list guides oproepen van ta.com. En raad eens wat er af en toe in die guides staat: koop dlc om snel te levelen. Exact hetzelfde dus, alleen is er geen clickbait artikel over geschreven. :)
Saaie nuance zeg :+.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 337891 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:10:
[...]

Nee ok, maar als je de titel leest over microtransacties, en dan ergens in t artikel een klein zinnetje leest over "dat het eventueel indien misschien mogelijk gaat worden" dat mensen kunnen betalen om voorbij een eindbaas te komen.. dan riekt dat toch wel naar clickbait :/

Wat ik trouwens een enorm lame optie zou vinden imo -O-

Anoniem: 337891

poor Leno schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:41:
[...]

Nee ok, maar als je de titel leest over microtransacties, en dan ergens in t artikel een klein zinnetje leest over "dat het eventueel indien misschien mogelijk gaat worden" dat mensen kunnen betalen om voorbij een eindbaas te komen.. dan riekt dat toch wel naar clickbait :/

Wat ik trouwens een enorm lame optie zou vinden imo -O-
Mijn punt is juist dat het clickbait is. :)

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 337891 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:50:
[...]

Mijn punt is juist dat het clickbait is. :)
Oh dan verkeerd begrepen 8)7

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Artikel van Bloomberg over de kosten en supply chain van de PS5: https://www.bloomberg.com...price-due-to-costly-parts

Aantal interessante quotes uit dat artikel:
The company’s biggest headache is ensuring a reliable supply of DRAM and NAND flash memory, with both in high demand as smartphone makers gear up for fifth-generation devices, according to people familiar with Sony’s operations. Samsung Electronics Co. just announced its Galaxy S20 product range, each variant of which will have 5G and a minimum of 12GB of RAM in the U.S.
Most of the components for the console have been locked down, the people said, including the cooling system, which is unusually expensive at a few dollars per unit. Typically, companies would spend less than a dollar, but Sony opted to lavish more on making sure heat dissipation from the powerful chips housed inside the console isn’t an issue.
The ongoing coronavirus outbreak has had no impact so far on preparations for PlayStation 5 production, they said. The company has yet to decided how many PlayStation 5 units it will make in the first year, they added.

Separately, Sony plans to release a new version of the PlayStation VR virtual-reality headset, tentatively scheduled after the PlayStation 5 goes on sale, the people said.
People within the PlayStation business unit said a key factor in deciding the ultimate PlayStation 5 retail price will be where Microsoft sets its price for the next-generation Xbox Series X. Microsoft is widely expected to hold that information back until the E3 gaming expo in Los Angeles in June.
There is pressure from CFO Totoki for Sony to provide more transparency and information in the buildup to the PS5’s release, which has caused some consternation internally.

• bram1984
Productiekosten liggen volgens dat artikel op $ 450.

Dan is de vraag dus of je 50 verlies wilt maken, of gewoon voor "inkoop" verkopen, of op 500 gaat zitten.

Dat over de koeling is fijn nieuws. Hopelijk hebben ze dat goed voor elkaar nu.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:19
bram1984 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 06:45:

Dan is de vraag dus of je 50 verlies wilt maken, of gewoon voor "inkoop" verkopen, of op 500 gaat zitten.

De BOM zijn niet de enige kosten in de uiteindelijke prijs: hier komt nog logistiek bij, R&D, belastingen, eventuele marge voor de retail... €499 lijkt mij het minimum dat je hier mag verwachten, en ik vind €529~549 zelfs goed mogelijk tenzij Sony kiest om verlies te maken. In de US is $499 haalbaar zonder BTW?

Natuurlijk kan Sony opnieuw de keuze maken om onder kostprijs te verkopen. Dit wordt (itt vroeger) nog redelijk gecompenseerd door blijvende inkomsten van PS+ en dergelijke services.

Overigens had ik de bill of materials hoger verwacht, dus valt al bij al nog mee.

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 06:45:

Er waren sowieso al geruchten dat Sony op Microsoft zijn pricing is aan het wachten. Ik veronderstel dat ze zich dus gewoon daar aan zullen aanpassen om te kijken wat het meest logische is vanuit een strategisch point of view.

• I ColoSsuZz I
Er zal toch iemand als eerste moeten komen met een prijs. En of dat nou MS of Sony is, degene als 2e zal onder de 1ste gaan zitten waarschijnlijk

• Donstil
  • Niet online
Ja het is voor alle twee interessant om te wachten. En aangezien Microsoft afgelopen release $100,- te duur was verwacht ik niet dat Microsoft de gene is die dat weer als eerste gaat durven.

Sony/Microsoft moeten gewoon zeggen “$50,- cheaper then Xbox/PlayStation”. Dan zitten ze geramd.

• I ColoSsuZz I
Donstil schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:55:
Ja het is voor alle twee interessant om te wachten. En aangezien Microsoft afgelopen release $100,- te duur was verwacht ik niet dat Microsoft de gene is die dat weer als eerste gaat durven.

Sony/Microsoft moeten gewoon zeggen “$50,- cheaper then Xbox/PlayStation”. Dan zitten ze geramd.
Totdat 1 van de 2 vervolgens met een prijs komt die lager uitvalt dan verwacht en waardoor "50eu goedkoper dan" ineens veel verlies per console betekend.

En dat zal voor MS beter te behappen zijn dan Sony denk ik dan

[ Voor 5% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 14-02-2020 10:59 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-07 19:45
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Totdat 1 van de 2 vervolgens met een prijs komt die lager uitvalt dan verwacht en waardoor "50eu goedkoper dan" ineens veel verlies per console betekend.
Dat is dan tactisch, je concurrent kun je dan nog meer toe laten leggen op een console.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Donstil
  • Niet online
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:58:
[...]

En dat zal voor MS beter te behappen zijn dan Sony denk ik dan
Ja dat laatste zeker. Al is het maar de vraag of het overkoepelende Microsoft dat wil dragen natuurlijk.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
JackAvery schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:39:
[...]

€499 lijkt mij het minimum dat je hier mag verwachten, en ik vind €529~549 zelfs goed mogelijk tenzij Sony kiest om verlies te maken.
Mmmjaikweeniehoor :/

Voor mij persoonlijk vind ik 499,- toch echt de max qua psychische grens.. Als t eroverheen gaat, dan zal ik toch wel even 3x nadenken voordat ik m aanschaf -O-

• I ColoSsuZz I
poor Leno schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:08:
[...]

Mmmjaikweeniehoor :/

Voor mij persoonlijk vind ik 499,- toch echt de max qua psychische grens.. Als t eroverheen gaat, dan zal ik toch wel even 3x nadenken voordat ik m aanschaf -O-
En bij de 4e keer nadenken koop je hem gewoon :+

• bram1984
Donstil schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:55:

Lol. Wel handig inderdaad als ik het ding straks bij Bol.com opzoek en de prijs wil weten. 8)7

Ze moeten in juni/juli hoe dan ook met een prijs komen anders kunnen er geen pre-orders geplaatst worden.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:10:
[...]

En bij de 4e keer nadenken koop je hem gewoon :+
Goddammit..

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/na7ggD5VWnPboLtRO-oPAFB5EJA7sXgcUMyi0Xwp-eDSB6TQYKhKMv8XvVQlQfQo6tfVaKZSfOoOiyHTWweTyWzwhNdSrBcLUM67DZam2EFoXwoArAvRZd1jqKhvwvtRBzEWTWHaqWuImzME3JrHVA9q86dUMABzk2UaeA

:>

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zal je vast helpen aan het argument dat je gaat gebruiken.

"Ach het is wel duur, maar 50 euro op 8 jaar valt ook wel weer mee ;) )

Ik moet zeggen dat de prijs mij heel weinig uitmaakt. Ik kom van het PC gamen af en heb ook een 1080 en 1080 TI gehad, dus 700/800 euro voor een top console is niet echt een groot probleem. Niet dat ik denk dat we die kant opgaan, maar meer hoe ik er in sta. (Enige is dat ik dan echt ga kiezen welke van de 2 het wordt, en anders er een kans is dat ik ze 'gewoon' allebei ga kopen.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
ArthurMorgan schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:21:
Ik zal je vast helpen aan het argument dat je gaat gebruiken.

Ach het is wel duur, maar 50 euro op 8 jaar valt ook wel weer mee ;)
Hou nou eens op!! :'(

Ik ga NIET meer dan 499,- betalen..

denk ik

Nee

Nouja ligt eraan

Ik wil niet

[ Voor 12% gewijzigd door poor Leno op 14-02-2020 11:28 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:43
poor Leno schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:24:
[...]

denk ik
Als je vanaf nu iedere maand €10 opzij legt heb je in november zo'n €100 extra gespaard en kun je tot €599 gaan. d:)b

https://psnprofiles.com/RaemNL

• I ColoSsuZz I
Raem schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Als je vanaf nu iedere maand €10 opzij legt heb je in november zo'n €100 extra gespaard en kun je tot €599 gaan. d:)b
Of 2 avondjes minder naar de kroeg en je hebt die 100+ eu ook alweer verdiend :*)

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 12:56
poor Leno schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:24:
[...]

denk ik

Nee

Nouja ligt eraan

Ik wil niet
Ik heb er even een screenshotje van gemaakt :+ je weet maar nooit met jou :P

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Van mij mag ie 800€ kosten. Ik betaal meer voor dingen waar ik minder tijd mee doorbreng.

[ Voor 51% gewijzigd door Kenny_026 op 14-02-2020 11:35 ]

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 06:38
Kan me bijna niet voorstellen dat mensen hun keuze laten bepalen doordat de ene console 50 euro goedkoper is dan de andere. Wat is nou 50 euro over een periode van een paar jaar.

Verder zou ik het wel begrijpen als die iets van 549 is ofzo. De adviesprijs van de ps4 pro is nu nog steeds 399 en de ps5 gaat een hele stap vooruit zijn dus dan is 150 euro meer dan de ps4 pro heel goed te begrijpen

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ohja? Een vriend van mij wil wel 900 betalen :7

(Even serieus, hoe is t? .. 800 voor een console? Nooit. En je playerbase met een factor 100 verkleinen zeker? 8)7 )

• Donstil
  • Niet online
Hier ook liever €999,- en alles dan €499,- en consessies moeten doen.

Daarom verwacht ik ook nog steeds twee consoles (in elk kamp, dus 4).

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 14-02-2020 11:58 ]

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:09
ik heb liever ook 800 euro voor alles, maar zal wel niet. De mainstream gamer vind 500 al genoeg/te veel

• Donstil
  • Niet online
Ruudox schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:01:
ik heb liever ook 800 euro voor alles, maar zal wel niet. De mainstream gamer vind 500 al genoeg/te veel
Nee is een extreme als voorbeeld natuurlijk.
Wordt dan eerder €449 en €649 ofz.

• Segafreak83
Ruudox schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:01:
€800 gaat ie echt niet worden..

€449 top! €499 zou mooi zijn, €549 heeft meer kans denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Segafreak83 op 14-02-2020 12:09 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Er wordt vaak rekening gehouden met mensen die minder te spenderen hebben maar er zijn ook mensen die met liefde een sloot geld uitgeven. Gezien de architectuur is het makkelijk de console in verschillende smaken uit te brengen. Ik wil geen concessies doen voor mensen die minder te spenderen hebben.

• Segafreak83
kbloem schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:20:
Er wordt vaak rekening gehouden met mensen die minder te spenderen hebben maar er zijn ook mensen die met liefde een sloot geld uitgeven. Gezien de architectuur is het makkelijk de console in verschillende smaken uit te brengen. Ik wil geen concessies doen voor mensen die minder te spenderen hebben.
Als iedereen zo zou denken, dan is de wereld onbetaalbaar..

Ze zullen de middenklasse als leidraad nemen en de sweetspot pakken.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:33:
[...]

Als iedereen zo zou denken, dan is de wereld onbetaalbaar..

Ze zullen de middenklasse als leidraad nemen en de sweetspot pakken.
Ik zeg ook niet dat er geen rekening mee gehouden moet worden maar met consoles te veel.

Kijk naar apple en hoeveel smaken toestellen je daarmee kunt kopen. Waarom niet console A met bijv 500GB storage, console B met 1TB en een high en met 3TB en wat hogere specs?

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:58

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ik heb idee dat de mensen die zo graag het maximale hebben niet hellemaal snappen hoe de console wereld werkt.. daar hebben ze pc's voor. Kan je zoveel geld wat je maar wilt neer plempen en gaan. Consoles is voor de massa en de massa is niet bereid( of is vaak niet mogelijk) hoge bedragen neer te leggen.
Nogmaals aantal hier zouden beter af zijn met een hele extreme en vooral dure pc..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Donstil
  • Niet online
Consoles zijn voor mij gemak, daar koop ik hem voor. Niet omdat ze goedkoop zijn.
Om mij heen zie ik dat ook, alle de meeste console gamers die ik ken staan er eigenlijk zo in, we kunnen een €2000,- game pc kopen maar willen het gemak niet opgeven.

Voor die doelgroep lijkt mij een duurdere console dus zeker interessant.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:09
Donstil schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:01:
Consoles zijn voor mij gemak, daar koop ik hem voor. Niet omdat ze goedkoop zijn.
Om mij heen zie ik dat ook, alle de meeste console gamers die ik ken staan er eigenlijk zo in, we kunnen een €2000,- game pc kopen maar willen het gemak niet opgeven.

Voor die doelgroep lijkt mij een duurdere console dus zeker interessant.
dat denk ik ook gemak.

ja een pc kan je ook op de tv aansluiten met big picture werkt allemaal heerlijk maar je merkt toch dat het er niet 100% voor is gemaakt

• Donstil
  • Niet online
Ruudox schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:09:
[...]

dat denk ik ook gemak.

ja een pc kan je ook op de tv aansluiten met big picture werkt allemaal heerlijk maar je merkt toch dat het er niet 100% voor is gemaakt
Precies, het komt in de buurt tegenwoordig maar dat is voor mij niet voldoende.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
v8power67 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:54:
Ik heb idee dat de mensen die zo graag het maximale hebben niet hellemaal snappen hoe de console wereld werkt.. daar hebben ze pc's voor. Kan je zoveel geld wat je maar wilt neer plempen en gaan. Consoles is voor de massa en de massa is niet bereid( of is vaak niet mogelijk) hoge bedragen neer te leggen.
Nogmaals aantal hier zouden beter af zijn met een hele extreme en vooral dure pc..
Kom op man.... we maken toch ook niet alleen maar volkswagens? Of alleen maar jack en jones kleding of alleen maar ikea kwaliteit meubels? Dat gaat toch nergens over? Het gaat vandaag de dag over gamers naar elkaar toe brengen en cross platform gebeurt dat te weinig. En om dan iedereen maar naar de pc te verbannen omdat ie meer te besteden heeft gaat toch nergens over???
Pagina: 1 ... 26 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.