Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
uchiha tijntje schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:27:
[...]

Dus als MS dadelijk met 200 euro onder de prijs van de PS5 duikt... Krijgen we dan reacties dat dit erg slim is? Of zullen we dan reacties zien als M$ met haar diepe zakken... Ik kan het antwoord al raden. :)
Als ze daarmee een vergelijkbaar of sterker apparaat in de markt zetten en het verlies kunnen leiden, dan zullen ze iets heel goed doen. Chapeau in dat geval.

Of wilde je dat niet horen?

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:17
Iets langer wachten op de prijs is niet erg, vrees alleen wel voor tekorten op launch..
Segafreak83 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:32:
Iets langer wachten op de prijs is niet erg, vrees alleen wel voor tekorten op launch..
Die gaan sowieso wel komen denk ik. In beide gevallen misschien wel. Daarom meteen maar een pre-order plaatsen.

Ik kan me nog de Media Markt bestormingen herinneren in 2013.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:58
[...]

Dus als MS dadelijk met een X bedrag onder de prijs van de PS5 duikt... Krijgen we dan reacties dat dit erg slim is? Of zullen we dan reacties zien als M$ met haar diepe zakken... Ik kan het antwoord al raden. :)
Ik zei dat maanden geleden al. Microsoft moet dat ding gewoon lanceren als "$100,- Less than Playstation 5".
Dan gaan we pas echt zien waar "iedereen" een console voor koopt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Remmetje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14-02 16:09
[...]

Dus als MS dadelijk met een X bedrag onder de prijs van de PS5 duikt... Krijgen we dan reacties dat dit erg slim is? Of zullen we dan reacties zien als M$ met haar diepe zakken... Ik kan het antwoord al raden. :)
Daar kun je gewoon weinig zinnigs over zeggen. Het is totaal onbekend wat de cost of BOM is voor beide consoles omdat we niet weten wat er precies in gaat zitten en een daaraan eventueel zinnige (verkoop)prijs.

Men zegt hier wel dat Sony als loss leader kan acteren maar wellicht wordt daarbij vergeten dat het grote Microsoft achter Xbox zit en het is duidelijk wie van de 2 de diepste zakken heeft. Voor zowel Sony en Microsoft geldt dat de omzet (en uiteindelijk winst) echt wel binnen komt via software en services.

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:51
G.Scholtens schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:26:
Vind ook dat de UI wel verbeterd kan worden.
Alles games staan nu van links naar rechts, echt vervelend als je 50 games hebt geinstalleerd.
Je weet toch dat je die horizontale bar kan instellen zodat hij alleen de meest recent gebruikte games toont ? Je kan dan naar je library om alles zien waarin je dan vertikaal kan scrollen en er 3 titels per rij getoond worden. Dat moet toch al een pak fijner werken dan al je 50 titels in die horizontale lijst.
Ik heb zelf 300+ titels en heb er totaal geen probleem mee zo.

• DeNelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:53

DeNelis

en anders maar niet...

-SaveMe- schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:55:
Dit is wel een erg mooi gemaakt fan made PS5 dual shock controller filmpje:

[YouTube: PlayStation 5 To be Unveiled Soon]
Gatverderrie die is netjes, echt het gevoel dat je iets speciaals koopt. Ik ben verkocht :+

time is infinite, but each week is ten hours short..

Remmetje schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Daar kun je gewoon weinig zinnigs over zeggen. Het is totaal onbekend wat de cost of BOM is voor beide consoles omdat we niet weten wat er precies in gaat zitten en een daaraan eventueel zinnige (verkoop)prijs.

Men zegt hier wel dat Sony als loss leader kan acteren maar wellicht wordt daarbij vergeten dat het grote Microsoft achter Xbox zit en het is duidelijk wie van de 2 de diepste zakken heeft. Voor zowel Sony en Microsoft geldt dat de omzet (en uiteindelijk winst) echt wel binnen komt via software en services.
Daarbij schiet me ook te binnen: hoe erg zal MS het vinden als de PS5 goedkoper dan de XSX wordt? Als de geruchten kloppen, komen ze met 2 SKU's. Lockhart zal ongetwijfeld weer onder PS5 duiken, maar de vraag is hoeveel ze dan alle 3 van elkaar af liggen.

Hoe dan ook leuke tijden. Laat ze het maar lekker uitvechten. Goed voor ons.

• Maart1992
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:59
Waar ik van sta te kijken is, PlayStation is nu marktlijder op het gebied van console gaming, en ze gaan nu afwachten wat de concurrent doet? Microsoft heeft 50 miljoen Xbox One consoles verkocht en Sony ongeveer 110 miljoen. Sony zou hier toch wel het voortouw moeten nemen na mijn mening. Hebben ze dan geen visie voor de ps5 of is hun visie afwachten wat de concurrent doet?

Hoe denken jullie hier over.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:01
Maart1992 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:00:
[...]

Waar ik van sta te kijken is, PlayStation is nu marktlijder op het gebied van console gaming, en ze gaan nu afwachten wat de concurrent doet? Microsoft heeft 50 miljoen Xbox One consoles verkocht en Sony ongeveer 110 miljoen. Sony zou hier toch wel het voortouw moeten nemen na mijn mening. Hebben ze dan geen visie voor de ps5 of is hun visie afwachten wat de concurrent doet?

Waarom? Ze willen hun voorsprong behouden. De prijs is een uitermate gevoelig iets, dus daar willen ze zo voorzichtig mogelijk mee zijn. Je kan het maar één keer goed of fout doen. Alles na de aankondiging is damage control.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 04-02-2020 15:10 (14%)

• Remmetje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14-02 16:09
Maart1992 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:00:
[...]

Het punt zit erin dat iedere nieuwe console generatie eigenlijk weer een reset is van de status quo. Ik denk dat de visie van Xbox and Ps wat dat betreft vrij logisch zijn en ze zullen de lijn doorzetten die beiden hebben ingeslagen. Dit betekent dat ze nu de juiste balans weer moeten zoeken tussen prestatie, prijs en aanbod om op korte termijn weer de slag te slaan. Je kunt het, net zoals de X1 heeft aangetoond met het Kinect en Settop-box debacle, op dag 1 verliezen en dan heb je er de komende 5-7 jaar weer last van.

• Segafreak83
Remmetje schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:07:
[...]

Het punt zit erin dat iedere nieuwe console generatie eigenlijk weer een reset is van de status quo. Ik denk dat de visie van Xbox and Ps wat dat betreft vrij logisch zijn en ze zullen de lijn doorzetten die beiden hebben ingeslagen. Dit betekent dat ze nu de juiste balans weer moeten zoeken tussen prestatie, prijs en aanbod om op korte termijn weer de slag te slaan. Je kunt het, net zoals de X1 heeft aangetoond met het Kinect en Settop-box debacle, op dag 1 verliezen en dan heb je er de komende 5-7 jaar weer last van.
Het is wellicht vloeken in de kerk hier, maar ik was (als een van de weinige), erg blij met Kinect, de boel aan en uitzetten, Netflix bedienen inclusief volume, pauzeren, verder afspelen. Geen verdere accessoires nodig.

Maar dat is iets te ver offtopic denk ik.

Ben benieuwd wat de nieuwe generatie ons gaat brengen!
Segafreak83 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:42:
[...]

Het is wellicht vloeken in de kerk hier, maar ik was (als een van de weinige), erg blij met Kinect, de boel aan en uitzetten, Netflix bedienen inclusief volume, pauzeren, verder afspelen. Geen verdere accessoires nodig.

Maar dat is iets te ver offtopic denk ik.

Ben benieuwd wat de nieuwe generatie ons gaat brengen!
Er was ook niks mis met Kinect an sich, maar meer met verplicht bundelen ervan en daardoor duurder zijn + het feit dat deze op het begin verplicht aangesloten moest zijn.

• Segafreak83
-SaveMe- schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:55:
Dit is wel een erg mooi gemaakt fan made PS5 dual shock controller filmpje:

[YouTube: PlayStation 5 To be Unveiled Soon]
Wow! Erg gaaf! Die teksten die erbij staan, gewèldig O+

• Segafreak83
bram1984 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:46:
[...]

Er was ook niks mis met Kinect an sich, maar meer met verplicht bundelen ervan en daardoor duurder zijn + het feit dat deze op het begin verplicht aangesloten moest zijn.
Een groter probleem vond ik vooral de latere introductie hier... Schandalig! Dus heb ik (zoals zovelen), Duitsland gebeld en die kwamen hem zo brengen :).
Segafreak83 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:48:
[...]

Een groter probleem vond ik vooral de latere introductie hier... Schandalig! Dus heb ik (zoals zovelen), Duitsland gebeld en die kwamen hem zo brengen :).
Dat ook + always online DRM etc. Het was een shitshow, laten we het daar op houden. Enige wat ze beter op de rit hadden op het begin, waren de exclusives.

• Maart1992
Website van PlayStation is geupdate, maar geen nieuwe informatie.
https://www.playstation.com/en-gb/explore/ps5/
Maart1992 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:00:
Website van PlayStation is geupdate, maar geen nieuwe informatie.
https://www.playstation.com/en-gb/explore/ps5/
Nou er zit iets aan te komen in ieder geval.

• NotSoSteady
bram1984 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:15:
[...]

Nou er zit iets aan te komen in ieder geval.
Op basis van die tekst kunnen we in mijn ogen wel een streep door februari zetten.
We zijn begonnen een aantal van de geweldige features te delen die je van de PlayStation 5 kunt verwachten, maar we zijn nog niet helemaal klaar om de nieuwe PlayStation te onthullen. Meld je hieronder aan om als een van de eersten updates te ontvangen zodra die worden aangekondigd, inclusief nieuws over de releasedatum van de PS5, de prijs van de PS5 en de games die vanaf de release verkrijgbaar zullen zijn.
https://www.playstation.com/nl-nl/explore/ps5/

NotSoSteady wijzigde deze reactie 04-02-2020 17:24 (48%)

• Dennis585
  • Laatst online: 19:27
NotSoSteady schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:22:
[...]
Op basis van die tekst kunnen we in mijn ogen wel een streep door februari zetten.
Waarom? Het is nu pas 4 februari.

• NotSoSteady
Dennis585 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:41:
[...]

Waarom? Het is nu pas 4 februari.
Nou die uitnodigingen worden vaak al meerdere weken van te voren verstuurd (drie weken in het geval van de PS4) en dan was een aanpassing van de website een mooi moment geweest om het evenement aan te kondigen. Overigens is het hele verhaal van een aankondiging in februari ook volledig gebaseerd op de onthulling van de PS4. Ik denk dat we nog wel even geduld moeten hebben.

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Segafreak83 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:32:
En als die tekorten er niet zijn wordt er wel lichtelijk gehint dat de voorraden beginnen te slinken (wat een ongelofelijk goede ontvangst door onze fans, hopelijk hebben we er genoeg!!!) in de hoop wat schaarste te creëeren zodat de verkopen nog ff een zetje krijgen. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

NotSoSteady schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:46:
[...]

Nou die uitnodigingen worden vaak al meerdere weken van te voren verstuurd (drie weken in het geval van de PS4) en dan was een aanpassing van de website een mooi moment geweest om het evenement aan te kondigen. Overigens is het hele verhaal van een aankondiging in februari ook volledig gebaseerd op de onthulling van de PS4. Ik denk dat we nog wel even geduld moeten hebben.
Februari/begin maart ligt wel redelijk voor de hand i.v.m. de GDC. Grote kans dat je specs lekken na zo'n evenement. Je zou denken dat Sony daarvoor een blowout wilt doen.

• NotSoSteady
bram1984 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:09:
[...]

Februari/begin maart ligt wel redelijk voor de hand i.v.m. de GDC. Grote kans dat je specs lekken na zo'n evenement. Je zou denken dat Sony daarvoor een blowout wilt doen.
Want de GDC is de plek om specs te lekken? Net of ze dat nu niet kunnen doen.

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

exactor it

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:55:
[...]

Dat ook + always online DRM etc. Het was een shitshow, laten we het daar op houden. Enige wat ze beter op de rit hadden op het begin, waren de exclusives.
Ik zou nog steeds graag digitaal aangekochte spellen kunnen giften of verkopen na het spelen. Dat was één van de redenen voor always online. Maar een shit show it was. Hopelijk nu voor beide systemen een goede launch met meer aandacht voor zaken die goed zijn voor gamers (exclusives, gamepass/ps now/backwards compatability uitbreidingen, concurrentie op specs en diensten) ipv aandacht voor negatieve zaken (die MS volledig over zichzelf afriep natuurlijk :))

Ditmaal heb ik het idee dat de verhoudingen qua hype redelijk gelijk zijn. Geen van beide is gekomen met enorm gave of enorm matige (of onverwachte) vernieuwingen of aankondigingen. Ik ben benieuwd of er echt onderscheidende berichten gaan verschijnen.

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• BigF25
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:37
Zou mooi zijn als ze enkel een twitter post online gooien, zoiets als;

Holidays 2020
449usd
#LetsPlay

Zeer onwaarschijnlijk maar wel leuk :9 8)
NotSoSteady schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:32:
[...]

Blijkbaar. Ik heb al verschillende mensen uit de industrie zien posten dat een reveal na GDC zeer onwaarschijnlijk is.

• NotSoSteady
bram1984 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:35:
[...]

Blijkbaar. Ik heb al verschillende mensen uit de industrie zien posten dat een reveal na GDC zeer onwaarschijnlijk is.
Tja, wie dan?

• Aenea
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 00:27
NotSoSteady schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:32:
[...]

Op de GDC krijgen developers de specs zeer zeker te horen als ze die nog niet wisten. Journalisten zullen daar ook rond lopen en kunnen dus het eea. opvangen wat nu niet zo snel zal gebeuren.
Daarnaast kan natuurlijk een developer zelfs gericht info geven aan een journalist wat destijds ook gebeurde met de PS4 Pro op de GDC....

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:47
En de officiele site is live

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

Weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Op Era in ieder geval. Blijkbaar is het aannemelijk een reveal voor de GDC te doen. Doe ermee wat je wilt natuurlijk. Je hoeft het niet te geloven. ;)

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-02 12:48

Oxigeon

En zo is dat!

NotSoSteady schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:05:
[...]

Waarom? Ze willen hun voorsprong behouden. De prijs is een uitermate gevoelig iets, dus daar willen ze zo voorzichtig mogelijk mee zijn. Je kan het maar één keer goed of fout doen. Alles na de aankondiging is damage control.

[YouTube: Sony PlayStation: The Price Heard Around the World - "299" - (E3 1995 Keynote)]
Prijs is alles voor het gros van de kopers. Ouders die met de kerst een nieuwe console voor de knul willen kopen kopen de goedkoopste.

Mensen die minder te besteden hebben kopen ook de goedkopere variant. Nu hoeven jullie niet te zeggen dat deze mensen beter geen console kunnen kopen.

Alleen wij als tweakers willen vaak het beste van het beste. Dan maakt een prijs uiteraard niet veel uit.

Ik heb zowel een Xbox gehad als een ps4. Xbox live is gewoon hulde zoals het werkt. Downloaden gaat lekker snel etc. Psn loopt altijd zeer traag. Wat dat betreft altijd het pluspunt van Microsoft geweest. Qua games etc vind ik dan PlayStation weer beter.

Maar zoals gezegd. De prijs is alles of een console goed verkoopt.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:23
Die tekst op hun website schreeuwt toch gewoon: "we zijn bezig met de ps5, maar verwacht de komende tijd niet te veel info van ons"

Wacht nu maar gewoon af, het kan nog maanden duren. Heeft weinig zin om nu hele dagen je hoofd te breken over de ps5 :P

• Dennis585
Oxigeon schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:13:
[...]
Psn loopt altijd zeer traag.
PSN loopt bij mij sneller en probleemlozer dan Xbox Live. En ja, allebei via kabel op dezelfde router.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ligt het aan mij of kun je op die website helemaal geen mailadres achterlaten.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• NotSoSteady
bram1984 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:53:
[...]

Weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Op Era in ieder geval. Blijkbaar is het aannemelijk een reveal voor de GDC te doen. Doe ermee wat je wilt natuurlijk. Je hoeft het niet te geloven. ;)
Ik geloof het ook niet. Net of ontwikkelaars nu geen beschikking hebben over vertrouwelijke informatie over de volgende generatie consoles. Dat mensen op ResetEra wat dingen claimen maakt het nog niet 'aannemelijk', als dat het geval was geweest dan zaten we nu al een jaar of twee te gamen op de PS5.

• M0nkeymen
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:44

M0nkeymen

Monkeystyle!

Chaoss schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:50:
Ligt het aan mij of kun je op die website helemaal geen mailadres achterlaten.
Je moet ff wachten dan verschijnt het formulier, het is druk :) als je op signup druk duurt het verzenden ook heel lang.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

NotSoSteady schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:53:
[...]

Ik geloof het ook niet. Net of ontwikkelaars nu geen beschikking hebben over vertrouwelijke informatie over de volgende generatie consoles. Dat mensen op ResetEra wat dingen claimen maakt het nog niet 'aannemelijk', als dat het geval was geweest dan zaten we nu al een jaar of twee te gamen op de PS5.
Ja, maar er is nogal een verschil tussen een devkit in een afgesloten kantoor en een enorme conferentie vol met journalisten en andere mensen uit de industrie. Daar wordt wat meer geluld, zeg maar.
Anton.net schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:29:
Die tekst op hun website schreeuwt toch gewoon: "we zijn bezig met de ps5, maar verwacht de komende tijd niet te veel info van ons"

Wacht nu maar gewoon af, het kan nog maanden duren. Heeft weinig zin om nu hele dagen je hoofd te breken over de ps5 :P
Het is maar net hoe je het interpreteert. Als ze de komende tijd geen info geven, waarom dan die website en al die merk-aanvragen in al die EU landen? Ze kunnen ook bedoelen: we zijn deze week nog niet klaar om info te geven, maar volgende week wel. Het kan van alles betekenen, maar ook weer niets. :p

bram1984 wijzigde deze reactie 04-02-2020 21:00 (35%)

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Meh ik heb ook het gevoel dat die site een goedmakertje is en dat er verlopig nog geen reveal event komt. Waarom zouden ze anders een site in de lucht gooien met de melding dat ze er nog niet klaar voor zijn dat doe je niet als je over 3 weken een reveal evenement gepland hebt staan dat is gewoon tegenstrijdig.

Ik hoop dat ik er naast zit maar ik denk niet dat we in februari nog iets hoeven te verwachten.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• ReVision.
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

Ja inderdaad, dat idee heb ik dus ook. Ik verwacht persoonlijk eigenlijk niets voor april.

Discogs

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik verwacht begin maart meer info, ik denk niet dat er niks bekend gemaakt gaat worden voordat de GDC begint. Op de GDC zal volop gesproken worden over de mogelijkheden van de nieuwe generatie.
Er zal vast nog geen full reveal gedaan worden voor die tijd, aangezien Sony afwachtend is qua pricing van Microsoft. Microsoft zal volgens geruchten pas in April/Mei de full reveal incl pricing doen.
Daarna dus pas Sony, tenzij Sony toch weer een andere koers gaat varen.

PS4 game community, Youtube, PVoutput

Chaoss schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 02:23:
Meh ik heb ook het gevoel dat die site een goedmakertje is en dat er verlopig nog geen reveal event komt. Waarom zouden ze anders een site in de lucht gooien met de melding dat ze er nog niet klaar voor zijn dat doe je niet als je over 3 weken een reveal evenement gepland hebt staan dat is gewoon tegenstrijdig.

Ik hoop dat ik er naast zit maar ik denk niet dat we in februari nog iets hoeven te verwachten.
Een goedmakertje voor wat precies? We weten nu meer over de PS5 dan in dezelfde periode in 2013 over de PS4. Sony is ons niks verschuldigd.

Het snijdt mijn inziens weinig hout om ineens al die trademarks aan te vragen en een placeholder website te lanceren als je van plan bent nog maanden met je stilte door te gaan. Sony ziet ook wel dat die stilte bijna in hun voordeel werkt en dat de honger bij sommige mensen groter dan ooit is.

• Anton.net
ReVision. schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:04:
Ja inderdaad, dat idee heb ik dus ook. Ik verwacht persoonlijk eigenlijk niets voor april.
Jup, daar ga ik ook van uit momenteel. Dat valt ook mooi samen met het feit dat ze meer info gaan geven over Godfall in de lente. (Is toch logisch dat een launch game getoond wordt tijdens de ps5 reveal...)
En dan doen ze waarschijnlijk een show vlak na E3 om Microsoft te counteren.

Het is heel aantrekkelijk om alles door een roze bril te zien en achter alles te zoeken naar hints over een reveal, maar de realiteit is dat we absoluut niks weten en Sony gewoon stil blijft. Ik vind het vooral ook opvallend hoe stil het is vanuit developers of bekende insiders (Jason Schreier, Zhuge...). Nergens zijn er concrete signalen dat er een reveal zit aan te komen.
Sony die een trademark aanvraagt of een nieuwsbriefpagina opent, schaar ik onder 'alles door een roze bril zien'. ;)

Maar goed, je weet nooit. Het zou kunnen dat er de komende weken toch iets gaat gebeuren, maar ik ga er niet van uit.
Anton.net schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:47:
[...]

Jup, daar ga ik ook van uit momenteel. Dat valt ook mooi samen met het feit dat ze meer info gaan geven over Godfall in de lente. (Is toch logisch dat een launch game getoond wordt tijdens de ps5 reveal...)

Het is heel aantrekkelijk om alles door een roze bril te zien en achter alles hints over een reveal te zoeken, maar de realiteit is dat we absoluut niks weten en Sony gewoon stil blijft. Ik vind het vooral ook opvallend hoe stil het is vanuit developers of bekende insiders (Jason Schreier, Zhuge...). Nergens zijn er concrete signalen dat er een reveal zit aan te komen.
Sony die een trademark aanvraagt of een nieuwsbriefpagina opent, schaar ik onder 'alles door een roze bril zien'. ;)

Maar goed, je weet nooit. Het zou kunnen dat er de komende weken toch iets gaat gebeuren, maar ik ga er niet van uit.
Dat we absoluut niks weten? :?

Zoals ik al zei, weten we meer over de PS5 dan in 2013 over de PS4 (behalve dat er een event aan kwam) in dezelfde periode. Cerny heeft 2 interviews in Wired gegeven met informatie over de SSD, ray tracing, de audio chip, BC, de controller en de launch window. Er is een logo onthuld, een laadtijden demo gegeven en er is al gameplay van GodFall gelekt. Dat is bijna net zoveel (of technisch gezien misschien wel meer) als tijdens het hele event in 2013. Bovendien werd het event toen ook pas bekend op het moment dat de uitnodigingen eruit gingen. Dat heeft verder weinig met een roze bril te maken. Sure ik hoop snel op meer info, maar als het pas mei of juni wordt, ook prima. Het is niet zo dat je er verder iets aan kan doen. De release window is bekend en tussen nu en dan komen er nog hele dikke titels naar de PS4 die gespeeld moeten worden.

• Anton.net
@bram1984 Klopt, en vergeet ook niet te zeggen dat de GPU NAVI based is en dat er een Zen2 core 8C/16T in zit. Ik weet het allemaal wel ;)

Ik had het er over dat we niets weten over de reveal van de ps5. :)

• Dennis585
'Insomniac werkt aan nieuwe Ratchet and Clank voor PS5-lancering'

https://gamer.nl/artikele...clank-voor-ps5-lancering/

De PS4 versie moet ik nog uitspelen, alleen moet ik nog de allerlaatste eindbaas verslaan. 8)7

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

M0nkeymen schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:28:
[...]

Je moet ff wachten dan verschijnt het formulier, het is druk :) als je op signup druk duurt het verzenden ook heel lang.
Mooi is dat ook, alsof je niet ruim van tevoren allang op de hoogte ben en dat soort mailtjes komen vaak ook nog eens ruimschoots te laat.

Of is dat voor mensen die wel eens van de ps5 gehoort hebben maar niet helemaal weten wat het betekend? :)

Iedereen hier weet al voordat ze het bekend maken wanneer het bekend gemaakt gaat worden. :+ Ga me dus ook echt niet inschrijven voor nog meer onzinnige spam in mijn mailbox. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

Anton.net schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:06:
@bram1984 Klopt, en vergeet ook niet te zeggen dat de GPU NAVI based is en dat er een Zen2 core 8C/16T in zit. Ik weet het allemaal wel ;)

Ik had het er over dat we niets weten over de reveal van de ps5. :)
En in 2013 was de reveal wel gelekt? Volgens mij toen ook niet. Daarbij hoeft het niet zo te zijn dat ze nu weer exact hetzelfde van plan zijn. Mogelijk hebben ze een kleinschaliger evenement gepland met veel meer focus op Social media/streaming en weten er maar een paar mensen vanaf.

• NotSoSteady
Anton.net schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:47:
[...]

Het is heel aantrekkelijk om alles door een roze bril te zien en achter alles hints over een reveal te zoeken, maar de realiteit is dat we absoluut niks weten en Sony gewoon stil blijft. Ik vind het vooral ook opvallend hoe stil het is vanuit developers of bekende insiders (Jason Schreier, Zhuge...). Nergens zijn er concrete signalen dat er een reveal zit aan te komen.

Inderdaad. Het toevoegen van een nieuwsbrief wijst er in mijn ogen juist op dat er op korte termijn helemaal niks staat te gebeuren. Je wilt toch eerst een zo groot mogelijke database bouwen om daarna mensen op de hoogte te brengen. En sinds wanneer zeggen trademarkaanvragen ook iets over een onthullingsevenement.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 05-02-2020 11:25 (3%)

NotSoSteady schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Inderdaad. Het toevoegen van een nieuwsbrief wijst er in mijn ogen juist op dat er op korte termijn helemaal niks staat te gebeuren. Je wilt toch eerst een zo groot mogelijke database bouwen om daarna mensen op de hoogte te brengen. En sinds wanneer zeggen trademarkaanvragen ook iets over een onthullingsevenement.
In principe niks, behalve dat het in 2013 ook gebeurde vlak voordat de uitnodigingen eruit gingen. Maar dat hoeft net zo min wel of niet iets te betekenen.

• Segafreak83
Schiet nu maar gewoon op met die presentatie, duurt allemaal veel te lang!

Uitstelgedrag iedere x, bah!

• -SaveMe-
Dennis585 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:07:
'Insomniac werkt aan nieuwe Ratchet and Clank voor PS5-lancering'

https://gamer.nl/artikele...clank-voor-ps5-lancering/

De PS4 versie moet ik nog uitspelen, alleen moet ik nog de allerlaatste eindbaas verslaan. 8)7
Dat was een van de meest verrassende games voor mij. Zat in de Plus en ik heb hem zelfs twee maal uitgespeeld ...

• Maart1992
*snip* niet zo op de man

Geronimous wijzigde deze reactie 05-02-2020 14:59 (89%)

• Segafreak83
Gebruik een TR.

Het duurt gewoon veel te lang allemaal, zielig gedoe is het. MS laat tenminste wat dingen zien (en nee, ik wil geen flame war starten, heb beide consoles).

Geronimous wijzigde deze reactie 05-02-2020 15:06 (45%)

• Kalder
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:16
Segafreak83 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:19:
[...]

-knip-

Het duurt gewoon veel te lang allemaal, zielig gedoe is het. MS laat tenminste wat dingen zien (en nee, ik wil geen flame war starten, heb beide consoles).
Zou ook graag wat meer over de PS5 horen, had allang wat verwacht eigenlijk, zeker nadat MS de XSX teasde tijdens de game awards. Dat het zo stil is vanuit Sony doet mij vermoeden dat er toch nog wat last minute veranderingen doorgevoerd worden, maar heb natuurlijk geen idee. Hoop dat we snel iets meer horen.

Geronimous wijzigde deze reactie 05-02-2020 15:06 (9%)

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:38
[...]

-knip-

_O-
Je hebt het over uitstelgedrag en dat het te lang duurt. Maar al die verwachtingen dat er iets aangekondigd moet worden creëer je zelf.

Geronimous wijzigde deze reactie 05-02-2020 15:06 (12%)

• NotSoSteady
Waar maak je je ook druk om, Sony heeft nooit gezegd dat er iets in februari of maart zal gebeuren. Misschien komt er wel wat, misschien niet. De lancering is pas eind 2020, meer dan genoeg tijd.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:45

Geronimous

Moderator Spielerij
Modbreak:Jammer toch van mensen die een discussie niet op een normale manier kunnen voeren en iedere keer vervallen in bekvechten om hun punt er bij de ander door te willen drukken.
Er is een Topic Report knop om slechte reacties te melden aan de modjes zodat er wat mee kan gebeuren. Gebruik die dan ook. Reageren op een een slechte reactie levert je zelf ook een usernote op.

Ik heb de hele onzinnige "discussie" over het wel of niet aanmelden voor een nieuwsbrief weggehaald. Dat mag ieder voor zich zelf uitmaken...

Geronimous wijzigde deze reactie 12-02-2020 23:21 (5%)

FT-17 FTW!

[mbr]Gebruik een TR.[/]

"Veel te lang" is een relatief begrip en geduld is een schone zaak. Het is een plastic doosje dat sowieso over een maand of 8/9 uit gaat komen. We weten alleen hoe het plastic doosje van MS eruitziet. Qua specs is het allebei nog relatief onbekend. Daarbij heeft Sony eerder en tijdens meerdere gelegenheden zaken laten zien dan MS (wired artikelen, laadtijden demo, logo), dus ik begrijp niet helemaal waar je je er zo druk over maakt.

Tijdens het wachten kun je mooi je backlog weg werken en er zitten nog enkele mooie titels aan te komen. Die PS5 loopt niet weg hoor.

• -SaveMe-
Ik snap de drukte ook niet helemaal. We weten dat er eind dit jaar nextgen consoles komen en dat ze een behoorlijke leap forwards gaan zijn. Meer hoef ik niet te weten en ondertussen heb ik nog genoeg leuks te spelen ...

• Donstil
Ik ben anders wel benieuwd hoe dat “Plastic doosje” eruit ziet. Dus kom maar op met die aankondiging, ik snap wel dat de game wereld daar zo op zit te wachten.

Games worden ook niet voor niets van te voren aangekondigd. Met een nieuwe console is dat net zo.

Donstil wijzigde deze reactie 05-02-2020 17:15 (23%)

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18:51
bram1984 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:56:
[...]
er zitten nog enkele mooie titels aan te komen.
Zoals? Ik zat alleen een beetje te wachten op Cyberpunk, maar nu die is uitgesteld ga ik daar sowieso mee wachten tot de PS5..
Donstil schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:13:
Ik ben anders wel benieuwd hoe dat “Plastic doosje” eruit ziet. Dus kom maar op met die aankondiging, ik snap wel dat de game wereld daar zo op zit te wachten.
Dan maar zo: (y) +1

poor Leno wijzigde deze reactie 05-02-2020 17:15 (33%)

• -SaveMe-
En hoe dat doosje eruit ziet zal me echt een rot zorg zijn. Hoop alleen wel dat hij goed koelt en stil is ...

• Donstil
-SaveMe- schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:15:
En hoe dat doosje eruit ziet zal me echt een rot zorg zijn. Hoop alleen wel dat hij goed koelt en stil is ...
Ik vind dat voor mijn woonkamer toch wel een belangrijk punt. Ik heb de Pro nu om die reden niet in het zicht.

• -SaveMe-
Mijn pro staat gewoon boven op het tv meubel prompt in het gezicht, boeit me echt niet. Als de nextgen echt heel lelijk blijkt te zijn dan zet ik wel een plant voor :9

• Donstil
-SaveMe- schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:17:
Mijn pro staat gewoon boven op het tv meubel prompt in het gezicht, boeit me echt niet. Als de nextgen echt heel lelijk blijkt te zijn dan zet ik wel een plant voor :9
Haha nou dan staat die plant ook voor de tv :)

Nee hier geen console in het zicht hoor, zou zo het dubbele betalen als ze er dan een mooie design behuizing omheen zouden doen. Lelijk plastic rot ding
Maken de duimpjes ook onderdeel uit van Microsoft Bing zeker 8)7

Donstil wijzigde deze reactie 05-02-2020 17:22 (17%)

• poor Leno
Ik wil m ook graag zien, dat vind ik altijd t leukst bij reveals!

Of t nou gaat om de nieuwe PS, iPhone of Alfa Romeo etc. :>

• -SaveMe-
Nou met een nieuwe console wil ik vooral spelen en zien wat er op mijn scherm gebeurt ...

• poor Leno
-SaveMe- schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:36:
Nou met een nieuwe console wil ik vooral spelen en zien wat er op mijn scherm gebeurt ...
Nou gelukkig dan maar zijn niet alle mensen zoals jij, want dan liepen we nog in een aardappelzak als kleding en reden we rond in een Fiat Multipla :>

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Ik wil 'm ook zien! Nogmaals een bevestiging van belangrijke zaken als backwards compatibility zijn ook welkom :) Maar ergens wil ik gewoon weten waarop ik me kan verheugen voor dit najaar :)

FT-17 FTW!

poor Leno schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:14:
[...]

Zoals? Ik zat alleen een beetje te wachten op Cyberpunk, maar nu die is uitgesteld ga ik daar sowieso mee wachten tot de PS5..

[...]

Dan maar zo: (y) +1
De grootse Sony exclusive van de gehele generatie?

Verder kijk ik uit naar GoT en ik denk dat ik DOOM ook oppakken.

Verder interesseert het me ook naar weinig hoor die eruit ziet. Ik hoop geen toren zoals de XSX, maar als dat wel zo is, jammer dan. Uiterlijk is voor mij echt het minst boeiende aspect. Ben meer benieuwd naar de specs en wat die gaan doen in games.

• poor Leno
bram1984 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:52:
[...]

De grootse Sony exclusive van de gehele generatie?
Welke :?
Verder interesseert het me ook naar weinig hoor die eruit ziet. Ik hoop geen toren zoals de XSX, maar als dat wel zo is, jammer dan. Uiterlijk is voor mij echt het minst boeiende aspect. Ben meer benieuwd naar de specs en wat die gaan doen in games.
Ja specs zijn leuk als je opties hebt om uit te kiezen/upgraden etc (imo). Je krijgt nu standaard specs voorgeschoteld en daar moet je t mee doen. Ze kunnen de spellen goed afspelen en dat is dat. Dus in die zin vind ik het minder interessant.

Het enige leuke daaraan is de vergelijking met de Xbox ;)

Wat @Geronimous zegt is idd ook leuk, qua backwards compatibility enzo.

Ik hoop op PS1 spellen zelfs..

Overboard ftw! :>

@poor Leno Ik weet niet of je nu serieus bent, maar ik hap: The Last of Us Part II in mei.

Blijkbaar boeit die game je niet en dat is hartstikke prima, maar ik kijk er gigantisch naar uit. :)

• -SaveMe-
poor Leno schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:49:
[...]

Nou gelukkig dan maar zijn niet alle mensen zoals jij, want dan liepen we nog in een aardappelzak als kleding en reden we rond in een Fiat Multipla :>
Je weet hopelijk wel dat je vergelijking volledig mank gaat ... ?

• poor Leno
bram1984 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:07:
@poor Leno Ik weet niet of je nu serieus bent, maar ik hap: The Last of Us Part II in mei.

Blijkbaar boeit die game je niet en dat is hartstikke prima, maar ik kijk er gigantisch naar uit. :)
Haha nee die was ik inderdaad vergeten :D

Maar ook al zou ik ze wel spelen, zou ik ook daarmee wachten tot de PS5.. Ik vind het echt zonde om spellen waar je écht op zit te wachten nu al te gaan spelen..

Behalve als je het leuk vindt om je spellen meermaals uit te spelen natuurlijk, maar dat doe ik eigenlijk nooit..
-SaveMe- schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:22:
[...]

Je weet hopelijk wel dat je vergelijking volledig mank gaat ... ?
Maar hoezo dan? Als uiterlijk van dingen niet boeien, dan volstaat een aardappelzak als kleding toch ook? Het bedekt mn lichaam en is warm. De Multipla brengt me van A naar B, dus het boeit niet hoe ie eruit ziet. De PS5 speelt spellen af, dus het boeit niet hoe ie eruit ziet.

poor Leno wijzigde deze reactie 05-02-2020 18:26 (27%)

• -SaveMe-
poor Leno schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:23:
[...]
Maar ook al zou ik ze wel spelen, zou ik ook daarmee wachten tot de PS5.. Ik vind het echt zonde om spellen waar je écht op zit te wachten nu al te gaan spelen..
lekkere tegenspraak, ergens ECHT op wachten en dan uitstellen ...

• poor Leno
-SaveMe- schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:25:
[...]

lekkere tegenspraak, ergens ECHT op wachten en dan uitstellen ...
Ja waarom niet? Waarom zou je het "verpesten" voor jezelf als je het 10x mooier kunt zien/spelen :?

Dan maken die paar maanden echt niet uit. Als je namelijk echt ergens op zit te wachten, dan heb je dat er voor over.

Het zit gewoon te dicht op de launch van de 5 vind ik.

poor Leno wijzigde deze reactie 05-02-2020 18:28 (6%)

• -SaveMe-
Maar hoezo dan? Als uiterlijk van dingen niet boeien, dan volstaat een aardappelzak als kleding toch ook? Het bedekt mn lichaam en is warm. De Multipla brengt me van A naar B, dus het boeit niet hoe ie eruit ziet. De PS5 speelt spellen af, dus het boeit niet hoe ie eruit ziet.
Om maar met het laatste te beginnen, ik verwacht niet dat ik van A naar B wordt gebracht, ik verwacht dat ik zo snel, comfortabel en met de beste prijs/kwaliteit verhouding mogelijk van A naar B kan. En als dat dan eruit ziet als een Mulltipla, dan vind ik dat prima ...
poor Leno schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:28:
[...]

Ja waarom niet? Waarom zou je het "verpesten" voor jezelf als je het 10x mooier kunt zien/spelen :?

Dan maken die paar maanden echt niet uit. Als je namelijk echt ergens op zit te wachten, dan heb je dat er voor over.
Als je ergens echt op zit te wachten dan wil je het zo snel mogelijk hebben. Anders zit je er dus blijkbaar nieyt hard genoeg op te wachten :9 Of je zit te wachten op de best mogelijke versie, maar das wat anders ...

-SaveMe- wijzigde deze reactie 05-02-2020 18:30 (30%)

• poor Leno
-SaveMe- schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:29:
[...]

Om maar met het laatste te beginnen, ik verwacht niet dat ik van A naar B wordt gebracht, ik verwacht dat ik zo snel, comfortabel en met de beste prijs/kwaliteit verhouding mogelijk van A naar B kan. En als dat dan eruit ziet als een Mulltipla, dan vind ik dat prima ...
Het ging niet om snelheid, comfortabel of wat dan ook. Het ging om t uiterlijk van de PS5.
[...]

Als je ergens echt op zit te wachten dan wil je het zo snel mogelijk hebben. Anders zit je er dus blijkbaar nieyt hard genoeg op te wachten :9 Of je zit te wachten op de best mogelijke versie, maar das wat anders ...
Ja maar omdat je iets echt heel graag wil hebben betekent niet dat je je niet kunt inhouden als je weet dat het beter kan. Dat betekent dat je bij het product de beste ervaring wil. En dat zou (voor mij) betekenen dat ik me alsnog kan inhouden tbv die ervaring.

En als het nu om een jaar gaat, ok. Maar dit is zo dichtbij.. Cyberpunk al helemaal.. die scheelt 1-2 maanden op de PS5 ofzo :)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Ik vraag me wel af hoe dat gaat werken tussen backwards compatible games en speciale PS5 releases, zeker in de overgangsperiode.

in het geval Cyberpunk:Stel je koopt hem op de PS4, wat krijg je op de PS5 te spelen als daar ook een nieuwe versie voor uit komt? Zit je dan vast aan de versie met lagere fps/resolutie/textures?

FT-17 FTW!

• kbloem
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:17
Geronimous schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:38:
Ik vraag me wel af hoe dat gaat werken tussen backwards compatible games en speciale PS5 releases, zeker in de overgangsperiode.

in het geval Cyberpunk:Stel je koopt hem op de PS4, wat krijg je op de PS5 te spelen als daar ook een nieuwe versie voor uit komt? Zit je dan vast aan de versie met lagere fps/resolutie/textures?
Het is allemaal een evolutie. Backward compatible is leuk maar ik zie liever een heuse revolutie in consoleland waarbij de console "forward" compatible is. Dan doen ze de Playstation bezitters echt een plezier.

• Donstil
Geronimous schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:38:

Ik zou zeggen de ps4 versie draait op je ps5. Wil je de ps5 versie van die game dan koop je die of upgrade je voor een bepaald bedrag.
kbloem schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:40:
[...]

Het is allemaal een evolutie. Backward compatible is leuk maar ik zie liever een heuse revolutie in consoleland waarbij de console "forward" compatible is. Dan doen ze de Playstation bezitters echt een plezier.
De PlayStation 4 bezitters wel maar de aandeelhouders niet.

Donstil wijzigde deze reactie 05-02-2020 18:43 (92%)

• kbloem
Donstil schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:41:
Ik zou zeggen de ps4 versie draait op je ps5. Wil je de ps5 versie van die game dan koop je die of upgrade je voor een bepaald bedrag.
Ja dit zou ik dus echt een gemis vinden. Als ik een nieuwe videokaart, Mobo en Cpu koop hoef ik toch ook geen upgrade bedrag voor minecraft te betalen?
De PlayStation 4 bezitters wel maar de aandeelhouders niet
Heb je gehoord wat EA uit microtransacties verdient heeft in 2019? Die markt waar je het nu over hebt is daar al lang klaar voor :)

kbloem wijzigde deze reactie 05-02-2020 18:46 (21%)

• poor Leno
kbloem schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:42:
[...]

Ja dit zou ik dus echt een gemis vinden. Als ik een nieuwe videokaart, Mobo en Cpu koop hoef ik toch ook geen upgrade bedrag voor minecraft te betalen?
Idd, en waarschijnlijk is de PS4 versie gewoon dezelfde, maar dan met gedowngrade textures enzo, terwijl ze wel gewoon erin zitten. Je betaalt dan waarschijnlijk alleen voor een "unlock".

Maar we zullen zien :)

• Donstil
[...]

Op de Pc neem je een licentie (“koop je een game”) voor de game op het pc platform. Voor de PlayStation 4 doe je dat ook en is het platform de Ps4. Niet “de Sony console”.

Althans dat was tot nu toe altijd, lijkt mij voor de uitgevers niet interessant om dit te veranderen.
Heb je gehoord wat EA uit microtransacties verdient heeft in 2019? Die markt waar je het nu over hebt is daar al lang klaar voor :)
Ik zie even niet wat forward compatible (dus ps5 games op ps4 spelen en dan geen ps5 hoeven kopen) en micro transacties met elkaar gemeen hebben en waarom de markt daar dan klaar voor is.

Donstil wijzigde deze reactie 05-02-2020 18:51 (28%)

• kbloem
Donstil schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:47:
[...]

Op de Pc neem je een licentie (“koop je een game”) voor de game op het pc platform. Voor de PlayStation 4 doe je dat ook en is het platform de Ps4. Niet “de Sony console”.

Althans dat was tot nu toe altijd, lijkt mij voor de uitgevers niet interessant om dit te veranderen.

[...]

Ik zie even niet wat forward compatible (dus ps5 games op ps4 spelen en dan geen ps5 hoeven kopen) en micro transacties met elkaar gemeen hebben en waarom de markt daar dan klaar voor is.
Wat je net zelf al aanhaalde dat je naar een algeheel playstation licentiemodel gaat. De netto winst van EA op season passes en microtransacties is bijna 3 miljard geweest. Dat gaat de toekomst worden en niet dat dubbele schijfje verkopen wat ook weer doorverkocht kan worden en waardoor ze dus effectief geld mislopen.

Zal me niets verbazen als we zoals in bovenstaande voorbeeld naar een lice service model gaan waarbij je een jaarlijkse fifa of madden licentie afneemt die platform onafhankelijk gaat worden.

• Donstil
kbloem schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:58:
[...]

Wat je net zelf al aanhaalde dat je naar een algeheel playstation licentiemodel gaat. De netto winst van EA op season passes en microtransacties is bijna 3 miljard geweest. Dat gaat de toekomst worden en niet dat dubbele schijfje verkopen wat ook weer doorverkocht kan worden en waardoor ze dus effectief geld mislopen.

[Afbeelding]

Zal me niets verbazen als we zoals in bovenstaande voorbeeld naar een lice service model gaan waarbij je een jaarlijkse fifa of madden licentie afneemt die platform onafhankelijk gaat worden.
Micro transacties zijn nu op Playstation games (Battlefield, Fifa, COD, enz) een extra laag op de kosten van een schijfje toch? Of zijn die bij triple A games al in plaats van de aanschaf van games?

Want in geval van het eerste kan het inderdaad heel goed zijn dat het een Micro transactie wordt om de Playstation 4 naar 5 game te upgraden. Ik heb dat even verkeerd begrepen denk ik, ik had het gelezen als "Gratis forward compatible".

Maar op dat gebied waren er al PS3 games met een dergelijk systeem, ik kan me herinneren dat ik voor een of andere game 10,- moest bijbetalen om de PS4 versie te krijgen t.o.v de PS3 versie. Dat zie ik daarom nu ook weer gebeuren.

• NotSoSteady
[...]

[...]

Ik denk dat Sony gewoon kiest voor gratis updates. De architectuur blijft voor het eerst ongewijzigd, waardoor het relatief weinig moeite is om een patch uit te brengen. Vroeger had je het nog over systemen die qua hardware compleet anders waren, dat is nu niet langer het geval. De uitgevers zullen ongetwijfeld overwegen om er geld voor te vragen. Persoonlijk boeit het me niet heel erg veel. Games speel ik een keer uit en daar brengen wat betere graphics geen verandering in.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 05-02-2020 19:19 (12%)

[...]

Haha nee die was ik inderdaad vergeten :D

Behalve als je het leuk vindt om je spellen meermaals uit te spelen natuurlijk, maar dat doe ik eigenlijk nooit..

[...]

Los van het feit dat we nog helemaal niet weten of er een specifieke PS5 patch gaat komen of een complete versie, is nog langer wachten voor mij als groot fan echt geen optie. Die game gaat er waarschijnlijk mooier uitzien dan Uncharted 4 en dat vind ik prima. Ik speel ND games sowieso altijd wel meerdere keren uit, dus prima. Maar no way dat ik langs de lijn ga toekijken hoe iedereen los gaat met die game en er met elkaar over spreekt op fora e.d. Daar ben ik te zwak voor. :p

Je aardappel zak vergelijking is wel een beetje onnozel. Een console trek je niet aan en je loopt er niet buiten de deur mee. Ook hoeven jij en andere mensen er niet naar te kijken zoals je TV. Het is gewoon een klein doosje dat iets op je tv laat zien. Functionaliteit boven uiterlijk.

Forward compatibiliteit zie ik ook niet helemaal zitten. Corrigeer me als ik het mis heb, maar dat zou hedendaags betekenen dat PS5 games op de PS4 moeten draaien, toch? Zitten we weer aan die ouwe zooi vast met weinig vooruitgang. Waarom denk je dat de eerste Crysis er op een monster PC nog steeds beter uitziet dan sommige hedendaagse games op diezelfde PC? Die game is volgens mij 13 jaar oud.

Edit: Grappige concept menu demo. Niet te afwijkend van wat we nu hebben, subtiel.

bram1984 wijzigde deze reactie 05-02-2020 19:37 (4%)

• kbloem
bram1984 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:15:
[...]

Edit: Grappige concept menu demo. Niet te afwijkend van wat we nu hebben, subtiel.

[Video: PlayStation 5 Boot Screen and User Interface Concept]
Deze is wel nice :)

maar jullie zien het de afgelopen jaren toch ook wel gebeuren? Battle Passes, Season Passes, Game Pass, Micro transactions, EA Access, free2play, Games as a service, ps now etc etc. Dat wordt alleen maar meer in de toekomst.

Een investeerder zit buiten de sprookjes van Rockstar, Naughty Dog, CD Project Red en wat anderen echt niet te wachten om eens per zoveel jaar een enorme sloot met geld ergens in te steken en dan hopen dat de verkoop aan gaat slaan. Die zijn bezig met budgetten, financial control op projecten, kosten allocatie, planning etc en dan is een continue stroom van revenue door subscription modellen zoals hierboven genoemd vele malen aantrekkelijker vanuit oogpunt van de investeerder.

Als je kijkt naar Destiny, Rainbow Six, F2P titels etc, die draaien bijzonder goed op die formule. Ik zie het echt wel gebeuren dat we een platform onafhankelijk Licentiemodel krijgen voor games als Cyberpunk, Ghosts of Tsushima en andere open world games waar ze gewoon met season passes of subscription modellen zoals Fallout 76 updates gaan krijgen.

• Gandalf68
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:15
voorlopig is iedereen lekker in rep en roer en wil men meer weten , hoe de console er uit gaat zien , wanneer de reveal komt etc

Sony is gewoon al via social media lekker aan de gang... de community stookt het vuurtje op en Sony hoeft alleen nog maar olie op het vuur te gooien straks !

Tuurlijk zjin specs leuk , en weten we relatief veel.... maar ik wil maar twee dingen...

Een stille console en niet een stofzuiger... en goede games.... want die bepalen toch wel de hoofdmoot !

• .jef
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07-02 11:31
https://www.playstation.com/nl-be/explore/ps5/

Het wordt toch tijd om nog eens iets te lossen vind ik... Keep the hype alive.

• kbloem
Ik denk dat je titels zoals onderstaand waar nog geen releasedata aan hangen wel onder PS5 mag gooien. Tevens de graphics die je kunt verwachten...

kbloem wijzigde deze reactie 08-02-2020 14:29 (18%)

• Donstil
Alles wat tegen het einde van dit jaar en daarna uitkomt komt naar de next-gen consoles lijkt me.
Wordt niet echt warm van de graphics hierboven overigens, dat kunnen de pro en oneX ook wel zo afgaande van de video.

Edit: zie nu ook dat filmpje hierboven een ruim jaar oud is en dat dit gewoon een current-gen titel is 8)7

Edit2: filmpje is inmiddels veranderd.

Donstil wijzigde deze reactie 08-02-2020 16:02 (66%)

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Yves Guillemot,CEO van Ubisoft, schijnt in een investors call wat losgelaten te hebben over backwards compatible.
In reference to a question about the next-generation systems, Guillemot said:

Those consoles will be running almost all the back catalog of the previous consoles. It will be something new in the industry. It will help the old generations to continue to be big consoles on the market for years to come.
While Guillemot did say consoles plural, he could have been talking about both the PS4 and Xbox One, or referring to Xbox’s efforts to make games backwards compatible across the entire Xbox library. There’s no confirmation yet that Sony’s backwards compatibility will extend beyond the PS4 catalog.
https://www.playstationli...__twitter_impression=true

OzzieMann wijzigde deze reactie 08-02-2020 12:18 (30%)

PS4 game community, Youtube, PVoutput

• kbloem
Donstil schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:22:
Alles wat tegen het einde van dit jaar en daarna uitkomt komt naar de next-gen consoles lijkt me.
Wordt niet echt warm van de graphics hierboven overigens, dat kunnen de pro en oneX ook wel zo afgaande van de video.

Edit: zie nu ook dat filmpje hierboven een ruim jaar oud is en dat dit gewoon een current-gen titel is 8)7
Deze tech demo laat ray tracing en dlss zien.

Ik had de verkeerde link gekopieerd.

kbloem wijzigde deze reactie 08-02-2020 14:30 (5%)

• poor Leno
kbloem schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:27:
[...]

Deze tech demo laat ray tracing en dlss zien.

Ik had de verkeerde link gekopieerd.
Hij is er ook voor pc, dus niets duidt op PS5 verder.

(Wat niet wil zeggen dat ie er niet voor de 5 komt, maar het eerste filmpje of je nieuwe heeft daar niets mee te maken)

poor Leno wijzigde deze reactie 08-02-2020 15:07 (18%)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Ik verwacht nog helemaal niks van raytracing op de PS5. Dat staat nog zo ontzettend in de kinderschoenen. Op het moment draaien de dikste PC's dat nog niet lekker, om overduidelijke redenen natuurlijk. Ook deze demo stottert en dropt vaak onder de 60fps, en dan hebben we het ook nog over een techdemo. Techdemo's zijn niet representatief voor echte games, want ze kunnen alle resources aanwenden om 1 geoptimaliseerde scene te laten zien. Als techdemo voor de PS3 bijvoorbeeld, lieten ze een levensecht gezicht zien van Alfred Molina, met reflecties en sub-surface scattering. Ik kan me geen PS3 game herinneren die zulke geavanceerde gezichten had.

Dus laat gamedevs maar lekker de eyecandy lekker omhoog schroeven met shaders en andere foefjes.

Ik vind het nog belangrijker dat meer games op 60fps gaan draaien op de 1080p en 4k resoluties.

FT-17 FTW!

• Donstil
Ik heb dat laatste nou weer totaal niet, speel al zo lang op 30 FPS dat het mij echt niet kan boeien als we naar 60 gaan deze komende generatie. Dan liever meer Eye Candy op 4K.

• kbloem
ik word kotsmisselijk bij veel 30 fps shooters. Vraag me niet waarom.

Destiny niet, R6 niet maar de rest wel. Heel vervelend.

kbloem wijzigde deze reactie 09-02-2020 14:13 (33%)

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True