Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 22 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.814 views

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Donstil schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:21:
5 wordt wel wat krap. Dan hadden de uitnodigen de deur al wel uit geweest zou je zeggen.
Ja maar misschien moeten de genodigden nog zwijgen over het event? Zodat het event straks "onverwachts" komt? Of, omdat Sony het zelf wil aankondigen maar daar nog even mee wacht?

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 26-01-2020 18:11 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
kbloem schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:36:
Het kan ook gewoon maart april worden. De enige die hier haast mee hebben zijn de gamers.
Onwaarschijnlijk. In maart is de GDC. Ik zet in op de laatste 2 weken van februari. Ik denk dat we volgende week iets gaan horen.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Kalder schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:10:
[...]

Ja maar misschien moeten de genodigden nog zwijgen over het event? Zodat het event straks "onverwachts" komt? Of, omdat Sony het zelf wil aankondigen maar daar nog even mee wacht?
Net alsof zwijgen nog bestaat in deze wereld :p

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Kalder

Kalder

uchiha tijntje schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:20:
[...]

Net alsof zwijgen nog bestaat in deze wereld :p
Xbox is het ook gelukt met hun Xsx, was ook vrij onverwacht geloof ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 26-01-2020 18:23 ]

• bram1984
Kalder schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:23:
[...]

Dat was geen specifiek event.

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:34:
[...]

Dat was geen specifiek event.
klopt, maar hij is niet van te voren al gelekt voor zover ik weet, er was volgens mij zelfs niet eens een reden om te vermoeden dat ze de Xsx tijdens de game awards zouden aankondigen, maar dat weet ik niet zeker daar volg ik xbox niet genoeg voor.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
OzzieMann schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:09:
Zag ook 29 feb voorbijkomen als mogelijke datum, die dag is Sony Hall namelijk closed for private event.
Zegt natuurlijk helemaal niets maar toch weer leuk om de koffie nog dikker te maken.
Ja dat kwam ook voorbij inderdaad. Al is dat op een Zaterdag en daarmee weer wat minder voor de hand liggend.
Kalder schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:10:
[...]

Kalder schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:23:
[...]

Maar dat was geen evenement bedoelt voor de onthulling van een nieuw product. Dat was tijdens de game awards, organisatie wist dat de rest niet.

Duizenden “gamers”, klap vee en journalisten stil houden nadat ze een uitnodiging hebben gekregen lijkt mij relatief onmogelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 26-01-2020 18:40 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bram1984
Zag deze net nog langs komen. Dit heeft betrekking op Spider-Man. Dit soort dingen zijn als het goed is niet meer of een stuk minder noodzakelijk bij het gebruik van een flashdrive. In dit geval bespaar je dus 10GB, maar in andere games (met bijvoorbeeld veel interieur) loopt dit mogelijk een stuk hoger op.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ujlzvzU.png

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 27-01-2020 10:42 ]

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:31:
Niet per definitie. Met een snelle SSD kun je bijvoorbeeld een hogere draw distance creëren en minder pop-in voor elkaar krijgen terwijl je sneller door een wereld voortbeweegt. Dat levert voor mij meer grafische pracht op dan een hogere resolutie.

Het moet vooral allemaal in balans zijn.
Allemaal waar, maar als je met een mindere snelheid een draw distance kan maken die gigantisch ver is, wat maakt het dan uit dat de snellere versie nog verder kan als je het niet eens ziet...

Bij pop-in vraag ik me eigenlijk hetzelfde af. Als beide SSD's al veel sneller gaan zijn, gaat er dan überhaupt nog pop-in voorkomen?

Ik wil maar zeggen dat de SSD van de PS5 veel sneller kan zijn, maar dat het weinig kan uitmaken. Alsof je een wagen hebt die van 0-100 gaat in 2sec en de andere in 3sec. Dat zijn puur bragging rights, maar ga je dus zelf niet echt iets van merken.

• bram1984
X-Fighter schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:20:
[...]

Allemaal waar, maar als je met een mindere snelheid een draw distance kan maken die gigantisch ver is, wat maakt het dan uit dat de snellere versie nog verder kan als je het niet eens ziet...

Bij pop-in vraag ik me eigenlijk hetzelfde af. Als beide SSD's al veel sneller gaan zijn, gaat er dan überhaupt nog pop-in voorkomen?

Ik wil maar zeggen dat de SSD van de PS5 veel sneller kan zijn, maar dat het weinig kan uitmaken. Alsof je een wagen hebt die van 0-100 gaat in 2sec en de andere in 3sec. Dat zijn puur bragging rights, maar ga je dus zelf niet echt iets van merken.
Mogelijk. In dat geval vind ik het net zo oninteressant als 1440p/2160p/2160cb.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:19
OzzieMann schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:09:
Zag ook 29 feb voorbijkomen als mogelijke datum, die dag is Sony Hall namelijk closed for private event.
Zegt natuurlijk helemaal niets maar toch weer leuk om de koffie nog dikker te maken.
Op een zaterdag? De geruchten worden met de dag slechter. :9

[ Voor 70% gewijzigd door NotSoSteady op 27-01-2020 12:31 ]

• X-Fighter
NotSoSteady schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:26:
[...]

Wat een klinkklare onzin. Een SSD is voor jou 'bragging rights'?
Dat heb ik niet gezegd. Het ging over het verschil tussen de SSD van de Xbox Series X en de PS5. Ze gaan beide een SSD hebben, alleen volgens de geruchten zal die van de PS5 een stuk sneller zijn.

Het punt dat ik wou maken was dat de invloed van een veel snellere SSD voor de PS5 misschien amper te merken zal zijn op de games zelf vergeleken met die voor de Xbox Series X. We zullen dit wel snel merken bij de launch.
bram1984 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:26:
[...]
Mogelijk. In dat geval vind ik het net ze oninteressant als 1440p/2160p/2160cb.
Hangt er vanaf wat voor TV je hebt natuurlijk... Ik vind toch wel dat er een groot verschil zit tussen 1440p en 2160p, net zoals er een groot verschil is tussen 720p en 1080p.

[ Voor 23% gewijzigd door X-Fighter op 27-01-2020 12:34 ]

• NotSoSteady
X-Fighter schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:30:
[...]

Dat heb ik niet gezegd. Het ging over het verschil tussen de SSD van de Xbox Series X en de PS5. Ze gaan beide een SSD hebben, alleen volgens de geruchten zal die van de PS5 een stuk sneller zijn.

Het punt dat ik wou maken was dat de invloed van een veel snellere SSD voor de PS5 misschien amper te merken zal zijn op de games zelf vergeleken met die voor de Xbox Series X. We zullen dit wel snel merken bij de launch.
Mijn excuses, dacht dat het ging tussen een HDD en SSD. :> Je hebt in ieder geval gelijk, zal weinig uitmaken. Volgens mij worden de maximale lees- en schrijfsnelheden slechts sporadisch bereikt bij normaal gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 27-01-2020 12:32 ]

• bram1984
X-Fighter schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:30:
[...]
Hangt er vanaf wat voor TV je hebt natuurlijk... Ik vind toch wel dat er een groot verschil zit tussen 1440p en 2160p, net zoals er een groot verschil is tussen 720p en 1080p.
Ik heb een 65 inch LG OLED. Ik zie 720p vs. 1080p, maar alles vanaf 1440p is wat mij betreft totaal verwaarloosbaar. Helemaal tijdens het spelen als het beeld continue in beweging is. Dan moet ik echt met mijn bips op de salontafel op 1.5 meter afstand gaan zitten en focussen. Als ik op de bank zit, heb ik geen flauw benul op welke resolutie Pro enhanced titels draaien.

Als ik de komende generatie kan kiezen tussen bijvoorbeeld 1440p @60fps of native 4K @30fps, dan ga ik zonder enige twijfel voor de eerste als resolutie het enige verschil is.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik vind het eigenlijk zonde dat the last of us geen launchtitel wordt voor de PS5 met de kracht ervan. we konden nog wel een half jaar wachten.

• bram1984
Hamazaki schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:53:
ik vind het eigenlijk zonde dat the last of us geen launchtitel wordt voor de PS5 met de kracht ervan. we konden nog wel een half jaar wachten.
Ga er maar vanuit dat er een PS5 update komt.

Verder natuurlijk logisch. De PS4 install base is 100+ miljoen en TLoU2 is met afstand de meest geanticipeerde game van Sony op dit moment.

En als Sony van geld houdt, lanceren ze een PS5-only versie. Dan zullen er een hoop mensen double dippen. Ik hoop niet dat ze dit doen, maar met de eerste game werkte dit ook prima.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
bram1984 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:59:
[...]
En als Sony van geld houdt, lanceren ze een PS5-only versie. Dan zullen er een hoop mensen double dippen. Ik hoop niet dat ze dit doen, maar met de eerste game werkte dit ook prima.
Voor mij prima, ik ga me proberen in te houden en de game op de PS5 spelen. Net zoals ghost of tsushima. Dat zijn games die gezien de grafische pracht schreeuwen om een PS5.

Ben heel benieuwd hoe Sony omgaat met cross-gen gegeven de BC. In feite zou het een PS4 schijfje moeten zijn met een update naar PS5 graphics. Kan gewoon digitaal. Dat ze er dan wel geld voor vragen kan ik nog wel inkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 27-01-2020 13:03 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik had dat met GTA V.. kon niet wachten tot de PS4 versie kwam.

UItgespeeld, daarna de PS4 versie gekocht en nauwelijks gespeeld -O-

Ik zal Cyberpunk niet op de 4 gaan spelen iig.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bram1984 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:59:
[...]

Ga er maar vanuit dat er een PS5 update komt.

Verder natuurlijk logisch. De PS4 install base is 100+ miljoen en TLoU2 is met afstand de meest geanticipeerde game van Sony op dit moment.

Dat heb ik met GTA 5 destijds al gedaan, ga ik geen tweede keer intrappen natuurlijk ;).

• bram1984
Hulleman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:02:
[...]

Voor mij prima, ik ga me proberen in te houden en de game op de PS5 spelen. Net zoals ghost of tsushima. Dat zijn games die gezien de grafische pracht schreeuwen om een PS5.

Ben heel benieuwd hoe Sony omgaat met cross-gen gegeven de BC. In feite zou het een PS4 schijfje moeten zijn met een update naar PS5 graphics. Kan gewoon digitaal. Dat ze er dan wel geld voor vragen kan ik nog wel inkomen.
Dat is voor mij echt totaal geen optie als groot fan van TLoU. Ik wacht al jaren op die game. Dan lees ik hier dat iedereen aan het spelen is. Dikke nope. Om over spoilers nog maar te zwijgen.
poor Leno schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:04:

Voor CP ben ik wat minder hyped, maar die wil ik wel gaan doen. Maar daar heb ik dan totaal weer geen haast mee. Ik verwacht ook dat die game veel issues gaat hebben op de current gen consoles. Als die over een jaar pas een fatsoenlijke next-gen versie krijgt, dan wacht ik daar met alle liefde op.

• X-Fighter
bram1984 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:52:
[...]

Ik heb een 65 inch LG OLED. Ik zie 720p vs. 1080p, maar alles vanaf 1440p is wat mij betreft totaal verwaarloosbaar. Helemaal tijdens het spelen als het beeld continue in beweging is. Dan moet ik echt met mijn bips op de salontafel op 1.5 meter afstand gaan zitten en focussen. Als ik op de bank zit, heb ik geen flauw benul op welke resolutie Pro enhanced titels draaien.

Als ik de komende generatie kan kiezen tussen bijvoorbeeld 1440p @60fps of native 4K @30fps, dan ga ik zonder enige twijfel voor de eerste als resolutie het enige verschil is.
True, denk dat ik dezelfde keuze zou maken. Met de nieuwe console ga ik alvast ook een nieuwe TV kopen. LG CX waarschijnlijk, was nog nooit nodig geweest met mijn originele Xbox One :)

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:04:

Ja hier ook een dubbele koper van GTA 5 (twee keer uitgespeeld ook), ik wacht met Cyberpunk ook tot de volgende generatie en dat is nu door het uitstel niet zo moeilijk meer.

Lastiger vind ik dat met TLOU2, die wil ik eigenlijk ook op de PS5 (met de graphics waar hij ooit mee aangekondigd werd) spelen maar dan duurt het wachten zo lang

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 27-01-2020 13:34 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:15
ik ga akkoord met @X-Fighter. Als er verschil zit tussen die NVMe drives van PS en MS, dan ga je daar in de praktijk niks weinig van zien denk ik, zeker de eerste jaren.
Daarom ben ik ook een beetje afwachtend over die geruchten dat de SSD ZO extreem snel gaat zijn. Dat lijkt mij een extra grote kost die in de praktijk weinig gaat opleveren. En dat juist bij een console; waar alles budget moet zijn.

Als je in de realiteit verschillen gaat merken, dan gaat dat eerder komen door de GPU en implementatie van RT, lijkt mij. Maar goed, zowel PS en MS halen dat bij AMD: RDNA architectuur met wat snufjes als RT van RDNA2.0 ter future proofing. Een soort RX5700 op steroids dus :P
Uiteindelijk komt het er misschien op aan wie de beste koeling heeft, waardoor de frequenties hoger kunnen.

Het is wel tijd dat er wat nieuwe info komt. Hopelijk eind deze week een aankondiging :)

• Hulleman
bram1984 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:19:
[...]

Dat is voor mij echt totaal geen optie als groot fan van TLoU. Ik wacht al jaren op die game. Dan lees ik hier dat iedereen aan het spelen is. Dikke nope. Om over spoilers nog maar te zwijgen.
Tlou is het beste wat ik ooit gespeeld heb en wacht er ook al jaren op. Kank wel half jaartje langer wachten om em in al zn glorie te spelen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:52:
[...]

Mee eens. Ik vind 1080p zelfs nog wel voldoende voor titels, ook al kan mn monitor meer aan. Ik zit er ook vrij dichtbij, maar stoor me werkelijk niet aan de resolutie. Dan is het eerder ontwerpkeuzes die me storen of low poly modellen en slechte effecten, dan de resolutie van de textures. Net als met mobieltjes gaan we nu resoluties in die weinig toevoegen maar enorm veel kracht of stroom kosten om te genereren, waar de winst minimaal is. Steek liever de tijd in betere gameplay dan grafische pracht imo. Games worden hierdoor ook een stuk korter (het kost namelijk allemaal meer tijd om uit te werken) en verbazen me ook steeds minder.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:47:
[...]

Mee eens. Ik vind 1080p zelfs nog wel voldoende voor titels, ook al kan mn monitor meer aan. Ik zit er ook vrij dichtbij, maar stoor me werkelijk niet aan de resolutie. Dan is het eerder ontwerpkeuzes die me storen of low poly modellen en slechte effecten, dan de resolutie van de textures. Net als met mobieltjes gaan we nu resoluties in die weinig toevoegen maar enorm veel kracht of stroom kosten om te genereren, waar de winst minimaal is. Steek liever de tijd in betere gameplay dan grafische pracht imo. Games worden hierdoor ook een stuk korter (het kost namelijk allemaal meer tijd om uit te werken) en verbazen me ook steeds minder.
Ik speelde de laatste Jedi game toevallig even op 1080p omdat dit in het menu een keuze was maar vond dat een merkbare stap terug vanaf “4K”, alles was overtuigend minder scherp enz. Nu speel ik wel op 85” maar dan nog (en zit ik op de THX standaard. Dus niet meters ver), als ik moet kiezen ga ik zeker voor 4K. Speel al zo lang op 30 fps dat ik niet echt warm kan worden van 60.
Hulleman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:42:
[...]

Tlou is het beste wat ik ooit gespeeld heb en wacht er ook al jaren op. Kank wel half jaartje langer wachten om em in al zn glorie te spelen.
Ik vond TLOU heel fijn maar van mij had deel twee niet gehoeven. Was een prima afgesloten game/verhaal.

Ik kan er dus ook prima mee wachten. Spoilers enz doen mij nooit zoveel.

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Hulleman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:42:
[...]

Ik ga hem op de ps5 gewoon nog een keertje spelen. 😁

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Alle TLoU-fans hier; zeg eens hoeveel keer je hem al hebt uitgespeeld? ;-)

Dus zelfs al heb je hem op de PS4 al gespeeld. Je zal er gewoon opnieuw van genieten op de PS5 dan. Komt wel goed ;-)

En nu: hoe zit dat met die voorstelling in februari? Wat zijn de laatste geruchten?

• Donstil
  • Niet online
.jef schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:20:
Alle TLoU-fans hier; zeg eens hoeveel keer je hem al hebt uitgespeeld? ;-)

Dus zelfs al heb je hem op de PS4 al gespeeld. Je zal er gewoon opnieuw van genieten op de PS5 dan. Komt wel goed ;-)
1

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik heb TLOU nooit gespeeld. Die kwam voor mij op mijn eigen hoogtepunt van he-le-maal klaar zijn met alles wat met zombie/infected whatever, te maken heeft }:|

Ook al schijnt het verhaal helemaal fantastisch te zijn, en ik heb ook een beetje met anderen meegekeken, kan ik er totaal niet in komen en heb ik nog steeds geen zin in zombie/infected whatever postapocalyptische dystopia.

En als ik misschien ooit 2 zou willen spelen, dan kan dat waarschijnlijk niet zonder 1 gespeeld te hebben.

Dus houdt die serie voor mij gewoon op. Zonde wel, als je iedereen er over hoort.

Maarja.. -O-

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:54

-SaveMe-

-klik-

Anton.net schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:37:
ik ga akkoord met @X-Fighter. Als er verschil zit tussen die NVMe drives van PS en MS, dan ga je daar in de praktijk niks weinig van zien denk ik, zeker de eerste jaren.
Daarom ben ik ook een beetje afwachtend over die geruchten dat de SSD ZO extreem snel gaat zijn. Dat lijkt mij een extra grote kost die in de praktijk weinig gaat opleveren. En dat juist bij een console; waar alles budget moet zijn.
Volgens "Playstation" is de SSD zo snel dat je praktisch geen laadtijden meer hebt. De nieuwe consoles zullen minimaal 12GB ram hebben, eerder 16. Als je dan binnen een seconde een level wil inladen dan kun je uitrekenen hoe snel zo'n SSD moet zijn. en ja, dan maakt een 500MB/S (sata speed) tegen een 5000+MB/S SSD wel degelijk een enorm verschil.
Maar ook bij streaming van assets ga je dat echt merken. 500MB is niks meer tegenwoordig ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:54:
Ik heb TLOU nooit gespeeld. Die kwam voor mij op mijn eigen hoogtepunt van he-le-maal klaar zijn met alles wat met zombie/infected whatever, te maken heeft }:|

Ook al schijnt het verhaal helemaal fantastisch te zijn, en ik heb ook een beetje met anderen meegekeken, kan ik er totaal niet in komen en heb ik nog steeds geen zin in zombie/infected whatever postapocalyptische dystopia.

En als ik misschien ooit 2 zou willen spelen, dan kan dat waarschijnlijk niet zonder 1 gespeeld te hebben.

Dus houdt die serie voor mij gewoon op. Zonde wel, als je iedereen er over hoort.

Maarja.. -O-
Ach ja als de setting je niet aanspreekt dan valt er een hoop weg en ik denk dat je dan niets mist eigenlijk.
Het is een fijne game maar wel als geheel, gameplay zelf bijvoorbeeld sprong er niet echt uit, was voornamelijk de setting en het verhaal daarin wat het fijn maakte.
-SaveMe- schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:01:
[...]

Volgens "Playstation" is de SSD zo snel dat je praktisch geen laadtijden meer hebt. De nieuwe consoles zullen minimaal 12GB ram hebben, eerder 16. Als je dan binnen een seconde een level wil inladen dan kun je uitrekenen hoe snel zo'n SSD moet zijn. en ja, dan maakt een 500MB/S (sata speed) tegen een 5000+MB/S SSD wel degelijk een enorm verschil.
Maar ook bij streaming van assets ga je dat echt merken. 500MB is niks meer tegenwoordig ...
Ik geloof er helemaal niets van dat "een heel level" (wat niet zoveel zegt als je de hoeveelheid data van dat level niet weet) binnen de seconde is ingeladen. Want stel dat het inderdaad 5 GB is, dan kan een PCIe4.0 SSD wel gelezen worden met 5000MB/s, de rest van de componenten moet het ook nog kunnen verwerken.

Ik verwacht dan meer dat de laadtijden "drastisch" naar beneden gaan en snelheid in de wereld omhoog (zoals die Spiderman demo), tot we over 3 jaar weer tegen de hardware beperking van de rest van de console lopen en de laadtijden weer omhoog gaan 8)7

Maar goed, zodra de huidige laadtijden met de helft verminderen zou ik al meer dan tevreden zijn persoonlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 27-01-2020 16:15 ]

• Anton.net
@-SaveMe- oke, maar Ik heb het ook niets gezegd over sata vs NVMe. Ik heb het over NVMe vs NVMe. Kan best zijn dat de eene console 10% sneller geheugen heeft dan de andere, maar in de praktijk ga je niks aan hebben omdat die snelheden al zo hoog zijn en geen bottleneck vormen.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Anton.net schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:26:
@-SaveMe- oke, maar Ik heb het ook niets gezegd over sata vs NVMe. Ik heb het over NVMe vs NVMe. Kan best zijn dat de eene console 10% sneller geheugen heeft dan de andere, maar in de praktijk ga je niks aan hebben omdat die snelheden al zo hoog zijn en geen bottleneck vormen.
Nou, ook daar geldt het zelfde. Je hebt nvmes die 1200MB/s doen, maar ook veel snellere. De geruchten gaan dat Sony een custom super snelle oplossing implementeert en dan praten we over 5000+MB/s. Het verschil kan echt huge zijn, van vele seconden verschil in laadtijden tot veel kleinere draw distances ...

@Donstil
Toch praat "playstation" echt in termen van laadtijden < een seconde, dus zo sterk moet je het ook zien!

[ Voor 7% gewijzigd door -SaveMe- op 27-01-2020 16:30 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
-SaveMe- schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:29:
[...]

dan praten we over 5000+MB/s.
Ja maar je CPU, GPU, (Video)RAM, en alle lanes en andere leidingen etc etc. moet het allemaal kunnen verwerken en doorsturen.

Het systeem zal zo snel zijn als je traagste component :/

• Anton.net
[...]
Nou, ook daar geldt het zelfde. Je hebt nvmes die 1200MB/s doen, maar ook veel snellere. De geruchten gaan dat Sony een custom super snelle oplossing implementeert en dan praten we over 5000+MB/s. Het verschil kan echt huge zijn, van vele seconden verschil in laadtijden tot veel kleinere draw distances ...
Ja hopelijk, we zullen zien wat het uiteindelijk wordt. Realiteit is dat een console 400-600 euro kost, dus het moet allemaal redelijk budget zijn.

Maar dan nog, bij die snelheden lijkt mij de bottleneck eerder de GPU dan NVMe drive

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

poor Leno schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:34:
[...]

Ja maar je CPU, GPU, (Video)RAM, en alle lanes en andere leidingen etc etc. moet het allemaal kunnen verwerken en doorsturen.

Het systeem zal zo snel zijn als je traagste component :/
Klopt, en al twee generaties consoles is dat de HD. En nu kan die eindelijk de rest matchen ...
Ter illustratie, de nieuwste generatie GPUs hebben al een bandbreedte in de orde van grote van 1TB/s!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
-SaveMe- schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:36:
[...]

Klopt, en al twee generaties consoles is dat de HD. En nu kan die eindelijk de rest matchen ...
Ter illustratie, de nieuwste generatie GPUs hebben al een bandbreedte in de orde van grote van 1TB/s!
Misschien over 16-32 lanes ja, en dan de absolute highest end GPU. (Die er sowieso niet in zit) Maar dan nog zijn je buswidth en je memory bandwidth en speed nog lang niet daar.

Je CPU gaat veel eerder je bottleneck zijn in een console dan een HDD/SSD.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Kennen jullie die mensen die beweren dat met de hand afwassen veel beter schoon maakt dan een vaatwasser? Die mensen hebben zelf nooit een vaatwasser.

• Donstil
  • Niet online

@Donstil
Toch praat "playstation" echt in termen van laadtijden < een seconde, dus zo sterk moet je het ook zien!
Ja laten we hopen dat dit meer is dan marketing praat.

5000MB/s is net zo snel als de snelste PCIe ssd, dat gaat de hardware eromheen niet trekken, zeker niet als dat ding betaalbaar moet blijven.
kbloem schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:02:
Kennen jullie die mensen die beweren dat met de hand afwassen veel beter schoon maakt dan een vaatwasser? Die mensen hebben zelf nooit een vaatwasser.
Hahaha jij zit in het verkeerde topic zo te zien 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 27-01-2020 17:05 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
kbloem schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:02:
Verkeerde topic :?

• X-Fighter
-SaveMe- schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:01:
[...]

Waarom ga je er vanuit dat de Xbox Series X aan 500MB/s zit?

Er zijn namelijk veel geruchten en indicaties die gaan van 2200MB/s tot 3600MB/s.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Donstil schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:11:
[...]
Nu speel ik wel op 85” maar dan nog (en zit ik op de THX standaard. Dus niet meters ver), als ik moet kiezen ga ik zeker voor 4K.
Die 'maar dan nog' klopt natuurlijk niet. Hoeveel console gamers zitten op THX afstand ? Zal nog een pak minder dan 0.1% zijn. Zelfs SMPTE halen de meesten nog niet.
Dus ja, op jouw 2.6 meter van een 85" scherm wil ik best geloven dat je duidelijk verschil ziet tussen 4K en lagere resoluties. Echter met hogere framerates, HDR, etc... ga je wel ruim 50% hebben die dat ook daadwerkelijk merken, en vooruitgang op dat vlak is dus veel relevanter.

Het nadeel van die hoge resoluties is ook dat sommige developers dan denken dat ze daar ook optimaal gebruik moeten van maken door tekst zo klein mogelijk te maken. Zelfs op 3m van mijn 65" kan ik in sommige games met moeite de tekst goed lezen, dus je wordt soms zelfs gedwongen om dichterbij te gaan zitten.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Donstil schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:03:
[...]
5000MB/s is net zo snel als de snelste PCIe ssd, dat gaat de hardware eromheen niet trekken, zeker niet als dat ding betaalbaar moet blijven.
Er wordt gesproken over supersnel le custom pci 4.0 nvme SSDs, dus ja, zo snel ...
X-Fighter schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:13:
[...]

Waarom ga je er vanuit dat de Xbox Series X aan 500MB/s zit?

Er zijn namelijk veel geruchten en indicaties die gaan van 2200MB/s tot 3600MB/s.
Daar ga ik ook niet van uit, heb ik nergens gezegd. Maar mocht er een wezenlijk verschil zitten beide SSDs dan gaat dat zeker uitmaken!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Als alle mensen die hier zo'n glazenbol hebben de krachten nou even bundelen, kunnen jullie wellicht ook het winnende lot voor volgende maand voorspellen.

Alvast dank!

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Donstil
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:14:
[...]

Die 'maar dan nog' klopt natuurlijk niet. Hoeveel console gamers zitten op THX afstand ? Zal nog een pak minder dan 0.1% zijn. Zelfs SMPTE halen de meesten nog niet.
Dus ja, op jouw 2.6 meter van een 85" scherm wil ik best geloven dat je duidelijk verschil ziet tussen 4K en lagere resoluties. Echter met hogere framerates, HDR, etc... ga je wel ruim 50% hebben die dat ook daadwerkelijk merken, en vooruitgang op dat vlak is dus veel relevanter.
Ja mijn situatie zal niet de standaard zijn dat begrijp ik. Of je voorbeelden verder 0,1% en 50% zijn weet ik echter niet, dat lijkt mij nog al uit de lucht gegrepen.

HDR is geen vraag meer. HDR zit al op de Pro en dat is nu gewoon de standaard, HDR ondersteund de 5 dus ongetwijfeld, daar zal 4K niet voor ingeleverd hoeven worden verwacht ik.
-SaveMe- schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:22:
Er wordt gesproken over supersnel le custom pci 4.0 nvme SSDs, dus ja, zo snel ...
Custom betekend niet automatisch dat alles wat er custom aan is ook in de snelheid is gaan zitten.

Mij lijkt het met console hardware in ieder geval te goed om waar te zijn om High-end pc snelheden te halen met het flash geheugen. Dus nee, echt niet zo snel.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 27-01-2020 18:32 ]

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

I ColoSsuZz I schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:24:
Als alle mensen die hier zo'n glazenbol hebben de krachten nou even bundelen, kunnen jullie wellicht ook het winnende lot voor volgende maand voorspellen.

Alvast dank!
Mijn krachten betreffen alleen consoles, dus helaas kan ik de loterij niet voorspellen ...

• Donstil
  • Niet online

Alvast dank!
Haha ja dat zou mooi zijn.

Ik vind dat wel leuke tijden altijd in dergelijke topics. Lekker speculeren, alle leaks lezen en verkeerd interpeteren, fanboys die de wereld verwachten maar dan teleur gesteld worden. Voor het eerst gameplay zien (in deze game context). Fijne tijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 27-01-2020 18:49 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Twixie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:14:
[...]

Het nadeel van die hoge resoluties is ook dat sommige developers dan denken dat ze daar ook optimaal gebruik moeten van maken door tekst zo klein mogelijk te maken. Zelfs op 3m van mijn 65" kan ik in sommige games met moeite de tekst goed lezen, dus je wordt soms zelfs gedwongen om dichterbij te gaan zitten.
Het valt wat buiten de scope van het topic, maar geen bal zien van de tekst op een 4K scherm is een doorn in het oog ja..

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)

Alvast dank!
Topic: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten :>

• I ColoSsuZz I
Donstil schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:45:
[...]

Haha ja dat zou mooi zijn.

Ik vind dat wel leuke tijden altijd in dergelijke topics. Lekker speculeren, alle leaks lezen en verkeerd interpeteren, fanboys die de wereld verwachten maar dan teleur gesteld worden. Voor het eerst gameplay zien (in deze game context). Fijne tijden.
Speculeren en leaks/rumors bespreken is nog daar aan toe. Maar die mensen die stelling lopen te verkondigen dat zij weten dat console A zus krijgt of zoveel % beter is dan de ander ga ik altijd slecht op :+

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Donstil schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:25:
[...]

Ja mijn situatie zal niet de standaard zijn dat begrijp ik. Of je voorbeelden verder 0,1% en 50% zijn weet ik echter niet, dat lijkt mij nog al uit de lucht gegrepen.

HDR is geen vraag meer. HDR zit al op de Pro en dat is nu gewoon de standaard, HDR ondersteund de 5 dus ongetwijfeld, daar zal 4K niet voor ingeleverd hoeven worden verwacht ik.
[...]
Sterker nog, HDR zit zelfs op elke PS4 :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Donstil
  • Niet online
I ColoSsuZz I schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:57:
[...]

Speculeren en leaks/rumors bespreken is nog daar aan toe. Maar die mensen die stelling lopen te verkondigen dat zij weten dat console A zus krijgt of zoveel % beter is dan de ander ga ik altijd slecht op :+
Ja dat heurt er allemaal bij hé.
YakuzA schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:02:
[...]

Ooh nou daar ga je al.

• Maart1992
YakuzA schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:02:
[...]

Daar kwam ik toevallig gister achter. Ik heb dat aller eerste model en ik heb sinds kort een 4K tv en gister tijdens het spelen van uncharted kon ik inderdaad hdr inschakelen.

• Maart1992
Totaal volgens verwachting, maar toch, Sony heeft de PS5 trademark aangevraagd.
Bron: https://www.psu.com/news/...-registers-ps5-trademark/

• Hulleman
Maart1992 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:52:
Totaal volgens verwachting, maar toch, Sony heeft de PS5 trademark aangevraagd.
Bron: https://www.psu.com/news/...-registers-ps5-trademark/
nu pas? Ik ga de PS6 trademark vast aanvragen. Wellicht nog een dealtje uit te slaan :Y)

• bram1984
Hulleman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:56:
[...]

nu pas? Ik ga de PS6 trademark vast aanvragen. Wellicht nog een dealtje uit te slaan :Y)
Ik heb 6 t/m 10 al, dus dan moet je bij 11 beginnen.

• Hulleman
Gerucht datum bekendmaking ps5 op 29 februari 2020 (zaterdag, wat vreemd?) of 24 februari 2020

https://www.reddit.com/r/...s5_sony_event_closed_for/

https://www.xgn.nl/nieuws...hulling-plaats-zal-vinden

• Donstil
  • Niet online
Die "Sony hall" op de foto kan het toch haast niet zijn, is dat waar het met de ps4 ook was?
Ziet er op deze foto heel klein uit, met die stoeltjes langs de rand enz.

edit:
Afbeeldingslocatie: https://s3-media1.fl.yelpcdn.com/bphoto/xJPFhPli-jSvOBUuE6oHFQ/o.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 28-01-2020 12:12 ]

• Raem
  • Laatst online: 14:22
Hulleman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Gek dat dit zo laat voor Europa gebeurt inderdaad. In Japan is de trademark voor PS5 al in 2006 vastgelegd.
https://www.gematsu.com/2...ps8-ps9-and-ps10-in-japan

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Donstil
  • Niet online
Raem schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:10:
[...]

Gek dat dit zo laat voor Europa gebeurt inderdaad. In Japan is de trademark voor PS5 al in 2006 vastgelegd.
https://www.gematsu.com/2...ps8-ps9-and-ps10-in-japan
Oei Playstation 10 in 2090. Maak maar alvast een topic 8)7

• Raem
Donstil schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:08:
[...]

Die "Sony hall" op de foto kan het toch haast niet zijn, is dat waar het met de ps4 ook was?
Lijkt me ook onzin hoor. Als je de agenda kijkt staat het vol met "Closed for private event".
https://www.sonyhall.com/shows/

PS4 Pro reveal was in de Playstation Theater.

• Kalder

Kalder

Donstil schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:13:
[...]

Oei Playstation 10 in 2090. Maak maar alvast een topic 8)7
Ik speculeer 2090×1010 TFlops...

• Maart1992
[...]

edit:
[Afbeelding]
Nee dat lijkt mij niet, dit zou veel te klein zijn.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Waarom moet er eigenlijk publiek bij ? Waarom niet gewoon volledig digitaal een video release doen. Of moet er klapvolk aanwezig zijn perse.
Gewoon zoals nintendo doet met hun direct videos. Lekker direct en vooral veel gameplay beelden van nieuwe games!

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 28-01-2020 13:15 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• bram1984
Maart1992 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:10:
[...]

Nee dat lijkt mij niet, dit zou veel te klein zijn.
Mwah, 1000 sta-plaatsen of 500 zit. Er zitten alleen insiders en wat pers bij en geen standaard publiek. Verder is alles via een stream.
v8power67 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:14:
Waarom moet er eigenlijk publiek bij ? Waarom niet gewoon volledig digitaal een video release doen. Of moet er klapvolk aanwezig zijn perse.
Gewoon zoals nintendo doet met hun direct videos. Lekker direct en vooral veel gameplay beelden van nieuwe games!
Zou ik ook prima vinden, maar ergens hoort zo'n event er ook wel weer bij. Helemaal bij een nieuwe console release.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Zulke events hoeven ook niet in enorme theaters te zijn. Het is puur voor de pers en de rest is live stream. Na afloop zullen er ook wel achter gesloten deuren wat demonstraties worden gegeven van bepaalde games, waar de pers vaak op een later moment mee naar buiten komt.

• Maart1992
Recon24 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:33:
Zulke events hoeven ook niet in enorme theaters te zijn. Het is puur voor de pers en de rest is live stream. Na afloop zullen er ook wel achter gesloten deuren wat demonstraties worden gegeven van bepaalde games, waar de pers vaak op een later moment mee naar buiten komt.
Daar denk ik toch even anders over, dit is een product wat de komende 7 jaar geld in het laatje moet brengen. Een kleinschalig event lijkt mij toch niet gepast. Je wilt toch flink wat journalisten uit verschillende landen uitnodigen. Kijk bijvoorbeeld naar Apple, hun theater is aanzienlijk groter dan deze zaal en ook Apple bied gewoon een livestream aan.

Maar we gaan het zien! ik verwacht zelf een aankondiging ergens midden maart.

• Recon24
Maart1992 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:38:
[...]

Daar denk ik toch even anders over, dit is een product wat de komende 7 jaar geld in het laatje moet brengen. Een kleinschalig event lijkt mij toch niet gepast. Je wilt toch flink wat journalisten uit verschillende landen uitnodigen. Kijk bijvoorbeeld naar Apple, hun theater is aanzienlijk groter dan deze zaal en ook Apple bied gewoon een livestream aan.

Klopt, ik zeg ook niet dat het in de Sony Hall gaat gebeuren, maar tijdens de E3 bv zijn er ook gamers aanwezig in de zaal zelf. Een reveal event is puur voor de pers namelijk.

• bram1984
[...]

De PS4 reveal was in de Hammerstein Ballroom en die is met 2500 niet heel veel groter. De tijden zijn ook ontzettend veranderd. Je bereikt veel meer publiek via streams en social media. Dat zie je ook aan de Nintendo Directs en State of Plays en het feit dat Sony niet eens meer moeite doet voor de E3. Kijk naar het PS5 logo, dat de meeste likes ooit op Instagram heeft ontvangen voor een game-gerelateerde post.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Recon24 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:33:
Waarom zouden ze kleinrr gaan dan met de PS4 presentatie? afaik was dat in het playstation theater en daar zijn 2100 plaatsen en voor zover ik me kan herinneren zat het daar gewoon vol. Waarom zouden ze voor de PS5 dan kiezen voor een venue met 500 plaatsen?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Anton.net
Even realistisch: wat denken jullie dat ze zouden tonen op een event in februari.
Kijk ter voorbeeld eens naar dat event van de ps4: Dat was zo'n saaie en technische bedoening, niet meer van deze tijd. :X
Specs worden nu niet meer on stage besproken denk ik, enkel wat verkoopstermen als 'ultra fast' of '4K60'. De harde specs gooien ze daarna online voor de nerds.
Prijs, release date en wellicht het design verwacht ik later pas, want die zijn waarschijnlijk nog niet finaal.
Een volledige line up van games volgt ook later.

Dus wat blijft dan over: wat leuteren over de visie van PS5, BC, misschien de controller, en een game als showcase. Eigenlijk zou het vrij logisch zijn om nu een kleiner online ding te doen. De echte info gaan we toch pas krijgen over een maand of 4-5.

@Chaoss Omdat het geen eene flikker uitmaakt of er nu 5000 of 50 man in die zaal zit, het gaat uiteindelijk om de mensen die via stream kijken :P

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ja Journalisten, Developers (die mogelijk games tonen), wat personeel en natuurlijk het ingehuurde klapvolk. Dan heb je al snel veel ruimte nodig.
Anton.net schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:58:
Even realistisch: wat denken jullie dat ze zouden tonen op een event in februari.
Kijk ter voorbeeld eens naar dat event van de ps4: Dat was zo'n saaie en technische bedoening, niet meer van deze tijd. :X
Specs worden nu niet meer on stage besproken denk ik, enkel wat verkoopstermen als 'ultra fast' of '4K60'. De harde specs gooien ze daarna online voor de nerds.
Prijs, release date en wellicht het design verwacht ik later pas, want die zijn waarschijnlijk nog niet finaal.
Een volledige line up van games volgt ook later.

Dus wat blijft dan over: wat leuteren over de visie van PS5, BC, misschien de controller, en een game als showcase. Eigenlijk zou het vrij logisch zijn om nu een kleiner online ding te doen. De echte info gaan we toch pas krijgen over een maand of 4-5.
Verwacht toch wel design, release (window), marketing zaken als BC enz en daarbij wat games.
Prijs verwacht ik niet, Sony en Microsoft willen niet alle twee de duurste zijn dus daar wordt mee gewacht tot ze niet anders meer kunnen.

[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 28-01-2020 14:20 ]

• bram1984
Chaoss schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:52:
[...]

Waarom zouden ze kleinrr gaan dan met de PS4 presentatie? afaik was dat in het playstation theater en daar zijn 2100 plaatsen en voor zover ik me kan herinneren zat het daar gewoon vol. Waarom zouden ze voor de PS5 dan kiezen voor een venue met 500 plaatsen?
Dat zeg ik, omdat de tijden veranderd zijn. Social media is ontploft in vergelijking met 7 jaar geleden. Mensen zitten de hele dag op hun mobieltje. Dat is waar het gebeurt. Nogmaals: het PS5 logo op Insta heeft bijna 5,5 miljoen likes en 150.000 reacties. Microsoft kondigt even tussendoor random Series X aan op een third party event met uiterlijk en al. Sony skipt voor 2e keer E3. 5000 man huisvesten kost klauwen met geld en levert echt helemaal niets extra's meer op en het voegt ook niet echt meer wat toe.

Edit: Daarmee sluit ik een groot event overigens niet uit. Dat kan zomaar nog steeds gebeuren. Maar ik snap het volledig als het iets kleins is.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 28-01-2020 14:18 ]

• Anton.net
Donstil schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:14:
[...]
Verwacht toch wel design, release (window), marketing zaken als BC enz en daarbij wat games.
Prijs verwacht ik niet, Sony en Microsoft willen niet alle twee de duurste zijn dus daar wordt mee gewacht tot ze niet anders meer kunnen.
Tja, release window hebben we al. En het design van de ps4 werd ook pas in juni getoond, omdat dat nog niet klaar was

• NotSoSteady
[...]

edit:
[Afbeelding]
Iedere scheet wordt tegenwoordig uitgelicht. Nu worden mensen op Reddit die puur aan het gissen zijn al aangehaald als 'bron'. Als iemand 29 februari als serieuze datum noemt dan klik je als een enigszins fatsoenlijke site direct verder. Een dergelijk evenement zal nooit, maar dan ook nooit op een zaterdag plaatsvinden. Dat zaaltje lijkt me persoonlijk meer geschikt voor een bruiloftsfeestje en niet voor de onthulling van een van Sony's belangrijkste producten. Dit gaat Sony ongetwijfeld groots aanpakken en niet even afdoen in een klein zaaltje.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 28-01-2020 14:33 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:15:
[...]

Dat zeg ik, omdat de tijden veranderd zijn. Social media is ontploft in vergelijking met 7 jaar geleden. Mensen zitten de hele dag op hun mobieltje. Dat is waar het gebeurt. Nogmaals: het PS5 logo op Insta heeft bijna 5,5 miljoen likes en 150.000 reacties. Microsoft kondigt even tussendoor random Series X aan op een third party event met uiterlijk en al. Sony skipt voor 2e keer E3. 5000 man huisvesten kost klauwen met geld en levert echt helemaal niets extra's meer op en het voegt ook niet echt meer wat toe.

Edit: Daarmee sluit ik een groot event overigens niet uit. Dat kan zomaar nog steeds gebeuren. Maar ik snap het volledig als het iets kleins is.
Maar dat was met de PS4 reaveal niet anders, zo'n event is toch niet voor het gewone publiek bedoeld maar voor industrie mensen. Consumenten kijken zoiets via de stream maar dat was toen ook zo.

De PS5 reveal gaat vooral bedoeld zijn voor pers, retailers, ontwikkelaars etc.etc. zoiets gaat gepaard met wellicht een hands-on ervaring en veel handjes schudden. In dat opzicht lijkt de situatie me niet anders dan destijds met de PS4.

En zo'n private event in de Sony Hall agenda zegt niets, daar zie je er elke maand meerdere van staan. Je kunt ook als buitenstaander de Sony Hall huren voor een private event dus het hoeft helemaal niet voor Sony zelf te zijn. Dus het lijkt me helemaal niet het bewijs dat de reveal daar überhaupt plaats gaat vinden.

• Maart1992
Anton.net schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Tja, release window hebben we al. En het design van de ps4 werd ook pas in juni getoond, omdat dat nog niet klaar was
Bedoel je release window gewoon Q4 of bedoel je de geruchten van eind oktober?

• Anton.net
Maart1992 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:49:
[...]
Officieel is het Holiday 2020. Daar kan je van maken wat je zelf wil ;)

• bram1984
Chaoss schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:47:
[...]

Maar dat was met de PS4 reaveal niet anders, zo'n event is toch niet voor het gewone publiek bedoeld maar voor industrie mensen. Consumenten kijken zoiets via de stream maar dat was toen ook zo.

De PS5 reveal gaat vooral bedoeld zijn voor pers, retailers, ontwikkelaars etc.etc. zoiets gaat gepaard met wellicht een hands-on ervaring en veel handjes schudden. In dat opzicht lijkt de situatie me niet anders dan destijds met de PS4.

En zo'n private event in de Sony Hall agenda zegt niets, daar zie je er elke maand meerdere van staan. Je kunt ook als buitenstaander de Sony Hall huren voor een private event dus het hoeft helemaal niet voor Sony zelf te zijn. Dus het lijkt me helemaal niet het bewijs dat de reveal daar überhaupt plaats gaat vinden.
De manieren waarop je mensen nu bereikt, is wel degelijk anders. Social media is veel groter nu en veel impactvoller. Je kan nu bijna een random leak op Twitter gooien en binnen 2 uur nemen grote sites het over.

Ik zie het zomaar gebeuren dat ze wat journo's van bekende outlets als Kotaku, The Verge, Wired etc. uitnodigen die aanwezig mogen zijn en that's it.

Verder hecht ik ook geen waarde aan die "private events" reserveringen. Kan van alles zijn. Dat het toevallig in de Sony Hall is, is leuk voer voor speculatie, meer ook niet. Maar ik zou het begrijpen als er wat minder mensen in de zaal zitten, maar ook als ze heel groots uitpakken. Voor beide valt iets te zeggen.

• NotSoSteady
bram1984 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:06:
[...]

De manieren waarop je mensen nu bereikt, is wel degelijk anders. Social media is veel groter nu en veel impactvoller. Je kan nu bijna een random leak op Twitter gooien en binnen 2 uur nemen grote sites het over.

Ik zie het zomaar gebeuren dat ze wat journo's van bekende outlets als Kotaku, The Verge, Wired etc. uitnodigen die aanwezig mogen zijn en that's it.

Verder hecht ik ook geen waarde aan die "private events" reserveringen. Kan van alles zijn. Dat het toevallig in de Sony Hall is, is leuk voer voor speculatie, meer ook niet. Maar ik zou het begrijpen als er wat minder mensen in de zaal zitten, maar ook als ze heel groots uitpakken. Voor beide valt iets te zeggen.
Dit is de PS5, daar wil Sony iedereen voor bij elkaar brengen. Niet alleen de sites die over gaming schrijven, maar alle belangrijke (mainstream) media. Dat gaat gepaard met een groot evenement en niet iets kleins. Ik heb het gevoel dat je de onthulling van een dergelijk product nogal onderschat.

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 28-01-2020 15:14 ]

• Raem
NotSoSteady schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Dit is de PS5, daar wil Sony iedereen voor bij elkaar brengen. Niet alleen de sites die over gaming schrijven, maar alle belangrijke (mainstream) media. Dat gaat gepaard met een groot evenement en niet iets kleins. Ik heb het gevoel dat je de onthulling van een dergelijk product nogal onderschat.
The Wired had een exclusief artikel over de PS5. Dat ging ook als een lopend vuurtje het internet over, ook naar de mainstream media. Hoezo zou dat voor de PS5 reveal niet zo gaan?

• NotSoSteady
Raem schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:16:
[...]

The Wired had een exclusief artikel over de PS5. Dat ging ook als een lopend vuurtje het internet over, ook naar de mainstream media. Hoezo zou dat voor de PS5 reveal niet zo gaan?
Op de manier waarop jij redeneert kan Sony net zo goed een persbericht publiceren. Dat artikel van Wired is er voor om mensen lekker te maken en de onthulling is weer een heel ander beestje. Ik verbaas me persoonlijk nogal over hoe eenvoudig sommige van jullie over een dergelijk evenement denken.

• Donstil
  • Niet online
Maart1992 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:49:
[...]

Release window is "Holiday 2020", The Holidays is de periode die internationaal (of in ieder geval in de states) bekend staat voor eind November/December van dat jaar. Thanksgiving tot New Year zeg maar. Oktober valt daar niet in.
NotSoSteady schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:27:
[...]

Iedere scheet wordt tegenwoordig uitgelicht. Nu worden mensen op Reddit die puur aan het gissen zijn al aangehaald als 'bron'. Als iemand 29 februari als serieuze datum noemt dan klik je als een enigszins fatsoenlijke site direct verder. Een dergelijk evenement zal nooit, maar dan ook nooit op een zaterdag plaatsvinden. Dat zaaltje lijkt me persoonlijk meer geschikt voor een bruiloftsfeestje en niet voor de onthulling van een van Sony's belangrijkste producten. Dit gaat Sony ongetwijfeld groots aanpakken en niet even afdoen in een klein zaaltje.
Ja ik moet het ook nog maar zien hoor.
Anton.net schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Ooh kwam het design toen ook later, op de E3 dan zeker 8)7
Nou dan zou dat nu misschien nog niet komen, al is dat niet meer dan de aandacht spreiden verwacht ik. Design van zulke apparaten is vanwege koeling enz een belangrijk onderdeel van het proces, dat verrander je niet 4 maandjes van te voren nog even.

• Recon24
Chaoss schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:52:
[...]

Zei ik dat?

• bram1984
NotSoSteady schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Dit is de PS5, daar wil Sony iedereen voor bij elkaar brengen. Niet alleen de sites die over gaming schrijven, maar alle belangrijke media. Dat gaat gepaard met een groot evenement en niet iets kleins.
Ik zeg alleen maar dat een evenement tegenwoordig veel meer is dan wat mensen bij elkaar brengen in een zaaltje. Of er nu 2000 man in de zaal zit of 500. De tientallen+ miljoenen die je echt wilt bereiken, zitten niet in die zaal en die hebben niet door wat er wel en niet in de zaal zit.

Maar goed, ik weet niet wat ze gaan doen. Wellicht een enorm event, wellicht een kleintje. Ik snap het beide.

Neem inderdaad de Wired artikelen als voorbeeld. Dat deden ze in 2013 ook niet.

• Raem
NotSoSteady schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:23:
[...]

Op de manier waarop jij redeneert kan Sony net zo goed een persbericht publiceren. Dat artikel van Wired is er voor om mensen lekker te maken en de onthulling is weer een heel ander beestje. Ik verbaas me persoonlijk nogal over hoe eenvoudig sommige van jullie over een dergelijk evenement denken.
Ja, of een video zoals Nintendo met de Switch deed.

• Donstil
  • Niet online
Raem schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:29:
[...]
Ja, of een video zoals Nintendo met de Switch deed.
Haha van die lekker ongemakkelijke Aziatische video's. Nadeel maar ook het voordeel daarvan is dat Nintendo dit doet en al heel lang doet. Presentaties van Nintendo waren altijd ongemakkelijk en onhandig en de video's zijn dat nu ook.

Sony had dat nooit, kondigde het altijd groots aan. Doen ze het nu ook af met een videootje dan denkt de hele wereld "Ooh jee ze deden het altijd groots, wat is daar aan de hand"

• Maart1992
Ik berichte vandaag dat Sony een handelsnaam had aangevraagd voor de ps5.

Sony deed dit voor de ps4 op 18 februari 2013, de dag daarna kondigden ze de ps4 aan.
Hmm spanende dag morgen! 😛

• I ColoSsuZz I
Maart1992 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:10:
Ik berichte vandaag dat Sony een handelsnaam had aangevraagd voor de ps5.

Sony deed dit voor de ps4 op 18 februari 2013, de dag daarna kondigden ze de ps4 aan.
Hmm spanende dag morgen! 😛
2 dagen later :P En toen hadden ze ook een private event. Nu niet. Dus zal wel eind februari gaan worden.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Inderdaad zolang er niets bekend is over een event komt er ook geen reveal, mensen uit de industrie en pers krijgen vantevoren een uitnodiging en dan wordt dat echt wel op social media geplaatst.

En de aankondiging is eigenlijk al geweest.

• bram1984
We hebben weer een verse Reddit "leak". Ik geloof er geen zak van, maar daar komtie:
OK, I won’t reveal my identity at all nor the company I work in, but I’m someone working on a new IP for Sony’s PlayStation 5 and Microsoft’s Xbox Series X, I just created this new Reddit account just to dump all this info before inevitably all this gets posted by VG Leaks, maybe Kotaku and the likes in the next few days, maybe even tomorrow, understand that the specifications that I’m gonna post right now are NEAR FINAL specifications from both console manufacturers, so with all that out of the way, I’m gonna fill you guys and girls with all the info!

Let’s start with the PlayStation 5:

GPU will be 56 Compute Units, 64 ROPs, clocked @ 1.76 GHz, 12.61 Navi-based RDNA TeraFlops with HW ray tracing. Supposedly Sony wants to boast “3 times the power of PS4 Pro” with the TF number alone while not taking the efficiency of AMD’s latest RDNA architecture into account, kinda like Microsoft’s messaging.
CPU will be 8 cores and 16 threads clocked @ 3.2 GHz.
RAM will be 16 GB GDDR6 this time with 3GB for the OS and 13 for the game to work with.
NVMe Solid State Drive is the fastest SSD we’ve ever seen, much faster than Xbox Series X’s SSD.
Backwards Compatible with all of the PS4 games, don’t know if it will support PS1/PS2/PS3 games.
Now for the Xbox Series X:

GPU will be 52 Compute Units, 64 ROPs, clocked @ 1.85 GHz, 12.31 Navi-based RDNA TeraFlops with HW ray tracing.
CPU will be 8 cores and 16 threads clocked @ 3.5 GHz.
RAM will be 16 GB GDDR6 with 3 GB for OS and 13 GB for the games.
Very fast NVMe SSD faster than almost every SSD out there, but still slower than some of the fastest and slower than PS5’s SSD.
Backwards Compatible with all Xbox One, Xbox 360 and some Original Xbox games.
Now as for the PlayStation 5 reveal, it won’t take place in February, look for a State of Play where they can show some new demos of games running on the PS5 and maybe some detailed specs.

Both consoles are extremely powerful and we are very delighted to be working with such machines that will truly deliver full next generation experiences.

That’s all from me, good bye!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had het gelezen, maar verder daar maar genegeerd.

Volgens mij gaat het sowieso de fout in met de 360 compatibiliteit bij de XSX, die is volgens mij net als bij de XbX, alleen als het omgezet wordt. Ik meen daar afgelopen week een berichtje over gezien te hebben van een echte bron ;)

Dus neem ik de rest ook niet echt serieus.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
@bram1984 Heb je een linkje toevallig naar deze post, kan het zo snel niet vinden op Reddit.

Geloof er zelf overigens ook echt helemaal niets van, maar ben wel benieuwd naar de reacties op Reddit.

hoi

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ReVision. schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:29:
@bram1984 Heb je een linkje toevallig naar deze post, kan het zo snel niet vinden op Reddit.

Geloof er zelf overigens ook echt helemaal niets van, maar ben wel benieuwd naar de reacties op Reddit.
Hij is gedelete : https://old.reddit.com/r/...specs_features_info_leak/

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Maart1992
bram1984 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:10:
We hebben weer een verse Reddit "leak". Ik geloof er geen zak van, maar daar komtie:

[...]
Denk je dat dit 499,- gaat kosten?

• bram1984
ReVision. schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:29:

Nee, kwam het op Era tegen.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik hoop iig niet dat de PS op de CPU (en waarsch GPU) gaat inleveren tegenover de allersnelste SSD.. :/

Heb liever de snelste CPU (uiteindelijk toch het belangrijkste) en een iets minder snelle SSD (die ook al meer dan snel genoeg zal zijn)

[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 29-01-2020 11:43 ]

• Anton.net
@poor Leno Dat zal wel goed komen. :9
Er komt iets gebaseerd op AMD Zen 2 met 8cores/16threads. Dus dat gaat richting een Ryzen 7 3700x.
De koeling zal dan bepalen welke clocksnelheid ze kunnen halen.

Maar inderdaad, ik begrijp die drang naar de snelste en beste NVMe SSD ook niet.
Is toch niet nodig in een budget systeem als een console. Bespaar daar een beetje en gooi dat geld op de GPU.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:40
Voor de gene die van wat leesvoer houden, aankondigingen en verwachte games voor de PS5.

https://www.google.com/am...len-voor-de-playstation-5
Pagina: 1 ... 22 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.