Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 21 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.815 views

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:03
Linkje3 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:31:
Ik moet zeggen dat ik de swappalble HDD oplossing van de Xbox 360 juist handig vond. Als je naar een vriend ging, nam je je eigen HDD mee, plugde die in de Xbox van je vriend. En je kon spelen met je eigen gedownloade games en savedata. Hoewel het uitbreiden dan natuurlijk duurder wordt dan dat je er iedere SSD in kan pluggen, heeft het zogezegd ook voordelen.
Ja dat was toen. Nu is dat onnodig, want alles staat in de cloud. Dus er is vandaag de dag geen voordeel meer te bedenken denk ik.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik vind een SSD in die Toio speelgoed ietwat een overkill. Is dat niet fake of een smoesje? Het zou mijnsinziens namelijk alles oplossen.
  • Sony snoept mee van van SSD sales
  • Hardware is altijd compatible
  • Klanten kunnen naast de base package zelf voor extra hoeveelheid storage kiezen
  • Goede oplossing voor laadtijden
  • Als de schijf vol zitten kunnen klanten een nieuwe of extra kopen en zo meerdere game libraries opbouwen, niet iedereen heeft breedband internet zoals in nederland
dehardstyler schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:34:
[...]
Ja dat was toen. Nu is dat onnodig, want alles staat in de cloud. Dus er is vandaag de dag geen voordeel meer te bedenken denk ik.
Nee zo werkt dat niet. Je kunt niet een game van 100+GB in de cloud installeren.

[ Voor 29% gewijzigd door Kenny_026 op 23-01-2020 11:59 ]

• dehardstyler
kbloem schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:56:

Nee zo werkt dat niet. Je kunt niet een game van 100+GB in de cloud installeren.
Duhhhh. :P Het ging over safegames he? ;)

edit: Ook over geïnstalleerde games zie ik nu, ik had het over safegames in ieder geval. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door dehardstyler op 23-01-2020 12:26 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Caayn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 07:26:
[...]
Hoop het niet. Anders krijgen wij straks dezelfde praktijken die MS in het begin met de 360 aanhield. Je kon alleen storage via hun kopen wat nog eens duurder en niet persé beter was dan wat er op de markt beschikbaar was.

Swappable SSD storage wordt ook al langer toegepast in andere producten door fabrikanten. Maar ook daar is het over het algemeen een stuk duurder dan een vergelijkbaar product zonder de "speciale" behuizing, interface en logo.

Eerlijk gezegd snap ik de haat richting HDD niet zo. Ja het is trager, maar het is wel fantastisch voor wanneer je complete collecties offline beschikbaar wilt houden. Zou ik mijn externe storage, die ik gebruik voor consoles, nu moeten vervangen door SSDs dan ben ik een paar duizend euro verder. SSD storage is nog steeds de duur, imo, om daar volledig op over te gaan. En als Sony inderdaad de interne SSD als virtual memory wil inzetten kan je prima gebruik maken van een HDD. Alleen zal bijvoorbeeld de opstart tijd van een game dan wat langer worden maar het tussendoor laden van levels bijvoorbeeld kan dan vanaf het virtual memory (ie: de snelle interne SSD) gedaan worden.
Nou ja, haat, als je eenmaal SSD gewend bent in je PS4 (Pro), dan wil je echt niet meer terug naar die trage 5400rpm interne HDD.

HDD is gewoon obsolete aan het worden en dat is maar goed ook.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwisselbare SSD's gaan wel een erg duur accessoire worden lijkt mij, afzet markt is daar veel te klein voor om rendabel te zijn.

Dat gaat niet gebeuren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:15
Donstil schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:26:
Verwisselbare SSD's gaan wel een erg duur accessoire worden lijkt mij, afzet markt is daar veel te klein voor om rendabel te zijn.
Dat gaat niet gebeuren.
100 miljoen consoles. Pak 20 miljoen mensen kopen zo'n extra geheugenstick. Dat is toch niet weinig?

Verwijderd

Spelers met een collectie games die niet meer allemaal op de standaard SSD passen redden zich wel of hebben wat extra geld over voor de extra storage SSD mochten zij dat willen. Persoonlijk ga ik mij wel redden met die standaard SSD die erin zit, met een beetje internetsnelheid download je een gemiddelde game binnen een half uur, dus het is ook een beetje van een muis een olifant maken of terwijl het probleem groter maken dan het is.

• dehardstyler
Anton.net schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:33:
[...]

100 miljoen consoles. Pak 20 miljoen mensen kopen zo'n extra geheugenstick. Dat is toch niet weinig?
1 op de 5 PS5 gebruikers kan niet overweg met 1TB? Ik zie het niet gebeuren. Eerder 5 miljoen denk ik.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

Dat gaat niet gebeuren.
Ik zou dat niet te hard zeggen. Die 20GB hard drive die je toen bij de Xbox360 kocht kostte ook gewoon 100€. Daar heb je nu bijna 1TB SSD voor.

Verwijderd

kbloem schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:40:
[...]

Ik zou dat niet te hard zeggen. Die 20GB hard drive die je toen bij de Xbox360 kocht kostte ook gewoon 100€. Daar heb je nu bijna 1TB SSD voor.
Precies dit en de Series X gaat hetzelfde 'probleem' krijgen.

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:46:
Precies dit en de Series X gaat hetzelfde 'probleem' krijgen.
En die gaan dan ook Sony SSD Cardridges gebruiken, of wat bedoel je precies?
[...]

Ja dan wel maar dat lijkt mij op zijn zachts gezegd een veel te optimistisch getal.
kbloem schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:40:
[...]

Als dit over PCI Express 3.0 gaat (4.0 is de verwachting) dan is de goedkoopste uit de Pricewatch is € 120,-.
Maar dan heb je alleen de SSD en nog niet de behuizing, interface, sony premium, enz. Dat wordt dan dus zeker € 200,-

Pak je PCI Express 4.0 dan komt daar al snel € 100,- bij.

Dat gaat dus niet gebeuren :)

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 23-01-2020 12:55 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:03
Achja, Sony is niet vies van te dure opslag (PSP, Vita). Verschil daarmee was natuurlijk wel dat je het nodig had.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Segafreak83

Dat gaat niet gebeuren.
Echt wel, Sony koopt groot in, die krijgen flinke kortingen! Dat wij er vervolgens voor mogen betalen, dat is een tweede ;).

• Donstil
  • Niet online
Segafreak83 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:00:
Echt wel, Sony koopt groot in, die krijgen flinke kortingen! Dat wij er vervolgens voor mogen betalen, dat is een tweede ;).
Ja groot inkopen scheelt natuurlijk wel maar flash geheugen van deze snelheid is helaas relatief duur door de schaarste.

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:51:
[...]

En die gaan dan ook Sony SSD Cardridges gebruiken, of wat bedoel je precies?
Beide next-gen consoles krijgen het opslagprobleem en we zullen zien hoe ze dat probleem gaan aanpakken.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Segafreak83 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:26:
[...]

Nou ja, haat, als je eenmaal SSD gewend bent in je PS4 (Pro), dan wil je echt niet meer terug naar die trage 5400rpm interne HDD.

HDD is gewoon obsolete aan het worden en dat is maar goed ook.
Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben voorstander van SSDs, gebruik ze zelf nu zo'n zes jaar. Maar dat betekent niet dat ik het altijd wil, HDDs hebben gewoon nog steeds een gigantisch capaciteit voordeel. Dat Sony (en MS) intern een SSD gebruikt voor hun komende console hoor je mij ook helemaal niet over klagen.

Wel zal je mij horen klagen als wij alleen maar SSDs storage kunnen gebruiken. Want waarom? Waar ligt de grens? Een simpele sata SSD via USB is bijvoorbeeld ook een stuk trager dan een interne NVME/PCie SSD. De enige manier zal zijn via proprietary tech zoals de eerder geposte cassettes, maar dat is weer nadelig voor ons als consument omdat die dingen nooit goedkoper zullen zijn dan marktstandaard equivalenten.

Ik probeer games zo min mogelijk te verwijderen omdat ik nogal van game wissel en je altijd net dat spel wilt spelen wat je zojuist hebt verwijderd ( :+ ) En helemaal als je een console deelt met iemand die net iets andere games speelt kom je al snel met een storage tekort. 500Mbit glasvezel, mijn internet, is leuk maar ook dat is verre van snel genoeg om games snel weer beschikbaar te hebben als je maar een beperkte tijd hebt 's avonds.

Zero loading time/instant play/etc neem ik allemaal (ook voor de groene kant) nog met een korrel zout en zie ik voorlopig als de zoveelste "Secret Sauce™" wat in presentaties en demos fantastisch is maar in de praktijk verre van altijd het geval. Er zijn simpelweg teveel voorbeelden waarom ik hier wat pessimistisch over ben: Negative Latency (Stadia), Power of the cloud (XB1), Supercharged PC(PS4), etc anyone?

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:09:
Beide next-gen consoles krijgen het opslagprobleem en we zullen zien hoe ze dat probleem gaan aanpakken.
Ja dat sowieso daarom hebben we het erover maar wat melden dat de Xbox het ook gaat krijgen dan toevoegt is mij een beetje onduidelijk.
Caayn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:12:
Ik probeer games zo min mogelijk te verwijderen omdat ik nogal van game wissel en je altijd net dat spel wilt spelen wat je zojuist hebt verwijderd ( :+ ) En helemaal als je een console doelt met iemand die net iets andere games speelt kom je al snel met een storage tekort. 500Mbit glasvezel, mijn internet, is leuk maar ook dat is verre van snel genoeg om games snel weer beschikbaar te hebben als je maar een beperkte tijd hebt 's avonds.
Wel met de snelheid van Sony inderdaad 8)7 . Als ik een 4k UHD "Vakantie video" van Usnet download gaat dat met mijn maximale snelheid (60 MB/s), dat is met die video's c.a. 20 minuten voor 80 GB. Oftewel, als Sony even wat bij schaalt is het prima mogelijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 23-01-2020 13:19 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Caayn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:12:
[...]
Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben voorstander van SSDs, gebruik ze zelf nu zo'n zes jaar. Maar dat betekent niet dat ik het altijd wil, HDDs hebben gewoon nog steeds een gigantisch capaciteit voordeel.

Zero loading time/instant play/etc neem ik allemaal (ook voor de groene kant) nog met een korrel zout en zie ik voorlopig als de zoveelste "Secret Sauce™" wat in presentaties en demos fantastisch is maar in de praktijk verre van altijd het geval. Er zijn simpelweg teveel voorbeelden waarom ik hier wat pessimistisch over ben: Negative Latency (Stadia), Power of the cloud (XB1), Supercharged PC(PS4), etc anyone?
Heb je die demo gezien van Sony met Spiderman? Dat was slechts 1 voorbeeld van een potentieel groot voordeel die in open world games gebruikt kan worden.

Qua prijs per GB heeft een traditionele HDD inderdaad nog altijd een flinke voorsprong op een NVME SSD, hoewel ook die verschillen steeds verder terug lopen. De verschillen tussen die 2 in de rest van de specificaties is echter wel gigantisch.

Neem als voorbeeld deze 2 disks van 1 TB: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1320540;621561/

De HDD kost 40 EUR tegenover de 130 EUR van de SSD. Ja, de SSD is ruim 3x zo duur maar de totaalprijs van die SSD is de laatste jaren wel sterk gedaald. Juist deze generatie is het juiste moment om af te stappen van die trage 5400rpm schijven, anders zitten we daar de komende 7 jaar weer aan vast. Developers moeten hun games dan over de gehele looptijd van de generatie afstemmen op die 5400rpm schijf. Die schijf leest met 140MB/sec tegenover de 3500MB/sec van de SSD. Dat is een enorm verschil. Alle developers kunnen die hoge snelheid als norm nemen voor hun games.

Sterker nog, als het verhaal van Cerny over de snelheid van de PS5 SSD waar is, is het ook aannemelijk dat we het over NVME drives hebben die PCIe 4x4 gebruiken en snelheden van 5000MB/sec en sneller halen. Zet dat tegenover die 140MB/sec van de HDD en we hebben het echt over een gigantisch verschil. Star Citizen is ook een voorbeeld van een gigantische en complexe open wereld die SSD storage in de systeemvereisten heeft, een traditionele HDD is simpelweg te traag om die wereld fatsoenlijk te kunnen streamen. Als we 7 jaar met een console moeten doen zouden zulke (ambitieuze) technieken niet mogelijk zijn in games, dat zou de vooruitgang va het medium tegenwerken naar mijn mening. Voor die exponentieel snellere opslag betaal ik graag 50 of 100 EUR meer voor de PS5 ten opzichte van de PS4.

Daarnaast zal elke ruimte die bespaard kan worden in een console ook meewegen. Zo'n SSD zou een M.2 reepje kunnen zijn of simpelweg direct op het moederbord gesoldeerd zijn. Dat neemt praktisch geen ruimte in beslag tegenover die 2.5" HDD die ook nog in een caddy moet als hij verwisselbaar moet zijn.

Wat ik wel een acceptabel compromis zou vinden is dat er een willekeurige externe USB schijf kan worden aangehangen waar enkel non-game content op kan worden geslagen (videos, foto's, apps, save games, etc.)

Dat gezegd hebbende: ik ben ook benieuwd wat de daadwerkelijke impact zal zijn bij met name 3rd party games. Sony's eigen WWS games zullen ongetwijfeld gebruik gaan maken van de voordelen die de snelle opslag biedt maar alle 3rd party games kunnen denk ik niet direct op die trein springen. Het eerste jaar in de console generatie zullen een groot deel van de games nog cross platform zijn verwacht ik. Daarnaast, PC's hebben niet altijd een SSD dus de PC versie van die games zullen daar toch rekening mee moeten houden. Ik denk daarom ook dat, buiten de 1st party games om, het een tijd zal duren voor we de echte voordelen van SSD's terug zullen zien in 3rd party games, los van de snellere laadtijden.

• Donstil
  • Niet online
Ik denk dat nu Sony en Microsoft SSD gaan gebruiken dat de PC markt ook wel een boost gaat geven.
Alleen dat zal pas gebeuren zodra multiplatform developers de huidige generatie laten vallen inderdaad.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:45:
[...]
Heb je die demo gezien van Sony met Spiderman? Dat was slechts 1 voorbeeld van een potentieel groot voordeel die in open world games gebruikt kan worden.
...
Developers moeten hun games dan over de gehele looptijd van de generatie afstemmen op die 5400rpm schijf. Die schijf leest met 140MB/sec tegenover de 3500MB/sec van de SSD. Dat is een enorm verschil. Alle developers kunnen die hoge snelheid als norm nemen voor hun games.
Dat heeft meer te maken met het medium waarvan de game actief gespeeld wordt dan waarop de game staat. Als je de game op HDD had staan en vervolgens eerst in virtual memory dat op een PCie 4.0 SSD laad of cachet heb je hetzelfde resultaat. Alleen zal het opstarten wat langer duren omdat je virtual memory minder snel gevuld is. (Bijvoorbeeld!)
Qua prijs per GB heeft een traditionele HDD inderdaad nog altijd een flinke voorsprong op een NVME SSD, hoewel ook die verschillen steeds verder terug lopen. De verschillen tussen die 2 in de rest van de specificaties is echter wel gigantisch.

Neem als voorbeeld deze 2 disks van 1 TB: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1320540;621561/

De HDD kost 40 EUR tegenover de 130 EUR van de SSD. Ja, de SSD is ruim 3x zo duur maar de totaalprijs van die SSD is de laatste jaren wel sterk gedaald. Juist deze generatie is het juiste moment om af te stappen van die trage 5400rpm schijven, anders zitten we daar de komende 7 jaar weer aan vast.
Ik ontken ook nergens dat de prijs verschillen tussen SSD en HDD storage steeds kleiner wordt of dat er geen prestatie verschillen zijn :?
Daarnaast zal elke ruimte die bespaard kan worden in een console ook meewegen. Zo'n SSD zou een M.2 reepje kunnen zijn of simpelweg direct op het moederbord gesoldeerd zijn. Dat neemt praktisch geen ruimte in beslag tegenover die 2.5" HDD die ook nog in een caddy moet als hij verwisselbaar moet zijn.
Ik heb het niet persé over interne storage maar vooral over extern ;) Daar is ruimte geen issue tenzij ze de USB poorten verwijderen. Intern ga ik er vanuit dat er een m.2 NVME SSD in zit, die hopelijk upgradeable is, maar dat is meer een nice-to-have feature :9 Extern zit je ook niet vast aan een gamel 2.5" 5400rpm schijfje.

------------

Volgens mij gaan wij aardig in rondjes dus zal ik het hierbij laten, dit is hoe ik het graag zie:
Intern: SSD, bijvoorkeur upgradeable M.2 drive.
Extern: Ondersteund via USB voor hot storage van games, eventueel met behulp van caching/virtual memory via de interne SSD.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 23-01-2020 16:39 ]

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:34

Winkiller

De Mopperpot

Deze al voorbij gekomen ?

het startscherm van de PlayStation 5.
https://www.apparata.nl/n...an-de-playstation-5-34086

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Je had ook zelf eens kunnen kijken he op de vorige pagina's...

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:19
[...]

Ik denk dat 20 miljoen ook wel heel erg optimistisch is. Maakte Sony onlangs niet bekend dat er 1 miljard games waren verkocht en volgens mij zijn er meer dan 100 miljoen PS4-consoles in omloop. Dat komt neer op ongeveer 10 games per console, die ook nog eens qua vereiste opslagruimte van elkaar zullen verschillen. Dat is slechts een paar games per jaar die er per console worden verkocht. Dat is best goed te managen.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Gewoon slimme marketing toepassen, een base model met 500gb SSD wat voor veel mensen net te weinig is, als dan een originele swappable SSD de enige optie is dan denk ik dat Sony er genoeg verkoopt. :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Donstil
  • Niet online
Ja “500 GB, And then €200 extra voor een SSD, For the players” :+

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Die gelekte screenshot suggereert 1TB

• Donstil
  • Niet online
kbloem schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:03:
Die gelekte screenshot suggereert 1TB
Ja die is van een dev kit. Daar moet marketing nog overheen joh.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Ik snap niet dat mensen niet inzien dat dit nog puur voor het gemak een Ps4 laag is. De ps5 gaat echt niet hetzelfde eruit zien.

• Donstil
  • Niet online
AMARONE schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 23:50:
[...]

Ik snap niet dat mensen niet inzien dat dit nog puur voor het gemak een Ps4 laag is. De ps5 gaat echt niet hetzelfde eruit zien.
Nou dat hoop (en verwacht) ik wel eigenlijk. PlayStation menu doet namelijk prima zijn ding dus veranderen om te veranderen lijkt mij niet nodig.

Deze interface is ingezet met de PS3, toen iets gemoderniseerd maar kan nu nog prima.

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Donstil schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:45:
[...]

Nou dat hoop (en verwacht) ik wel eigenlijk. PlayStation menu doet namelijk prima zijn ding dus veranderen om te veranderen lijkt mij niet nodig.

Deze interface is ingezet met de PS3, toen iets gemoderniseerd maar kan nu nog prima.
Behalve dat het tergend traag is, als ze dat al fixen ben ik al blij :)

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Donstil
  • Niet online
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:10:
[...]

Haha ja dat zeker. Wat een ellende.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:10:
[...]

Geen last van gelukkig. Even afkloppen.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ja ik snap m ook niet :?

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Geen last van gelukkig. Even afkloppen.
Aantal updates geleden kan ik me herinneren dat het wel traag was maar heb er nu ook weinig last van. Al is het niet echt flitsend snel het gaat redelijk soepel.

Maar heb dan ook geen enkel lollig thema oid.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

1tb is wel heel karig als je ziet hoe groot games tegenwoordig zijn.

Verwijderd

Dit is hoe fans hopen dat de PlayStation 5 eruit gaat zien:

https://gamer.nl/artikele...tion-5-eruit-gaat-zien-2/

Tien concepten die de toekomst proberen te voorspellen.

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:03:
1tb is wel heel karig als je ziet hoe groot games tegenwoordig zijn.
En dat heeft een reden, maar dat is hier al meerdere malen aan bod gekomen en ook uitgelegd door Mark Cerny.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:04:

Persoonlijk vind ik deze verreweg t coolst :D

Afbeeldingslocatie: https://cdn.reshift.nl/media/media/thumbnails/640/20200124115730325783152783713/ps5-mock-9.png

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:04:

Ik vind die devkit in het zwart en zo afgewerkt toch stiekem wel cool, eigenlijk.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Modbreak:Hele serie reacties over SSD prestaties in de PS4 en verbindings problemen met de PS4 verwijderd. Dit is het PS5 topic en deze topics zijn in het PS4 topic al tig keer voorbij gekomen

• Donstil
  • Niet online
Bijna allemaal verschrikkelijk maar als ik uit deze reeks moet kiezen vind ik Nr4 (net zoals de meeste stemmers zie ik) wel aardig.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EOHUbK4XUAAsjBS?format=jpg&name=large

• I ColoSsuZz I
Donstil schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:00:
Bijna allemaal verschrikkelijk maar als ik uit deze reeks moet kiezen vind ik Nr4 (net zoals de meeste stemmers zie ik) wel aardig.

[Afbeelding]
Zou eigenlijk best blij zijn als dit hem wordt.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
deze vind ik wel mooi.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.reshift.nl/media/media/thumbnails/640/20200124115029422439018163273/ps5-mock-8.png

Zou dr een SSD in zitten?

• Donstil
  • Niet online
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:10:
[...]

Zou eigenlijk best blij zijn als dit hem wordt.
Ja ik ook wel. Heb dat Aziatische design van de laatste generaties nooit mooi gevonden namelijk, niet heel erg in een kastje maar met de fan van mijn Pro kan dat eigenlijk niet. Liever mooi en in het zicht kunnen plaatsen dus.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik vind ze allemaal vrij klein, liever een wat grotere behuizing zodat het beter koelt.

• bram1984
Chaoss schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:06:
Ik vind ze allemaal vrij klein, liever een wat grotere behuizing zodat het beter koelt.
Dit.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Just need to remind you things that i said before for the last time\
GPU: PS5>SeX ~10%
RayTracing Accelerators: PS5>X1 (PS5's RT works by using acceleration structures and algorithms much like nVidia's RTX cores)
CPU: Sex>PS5 ~ 6%
Memory: PS5>Sex for the size and bandwidth
SSD: PS5>Sex ~ Over twice as fast (this is the biggest and most noticable difference)
Fan noise (Dev-Kit): Sex>PS5 (not as egregious 1x vs. Pro).

BTW it's up to you believe me or not, but things gonna be clear very soon and you will find out who knows and who knows shit.

Bonus?
Remedy and Housemarque have been in Sony's WWS family for a while now!

Techland belongs to MS now!
Bron: https://www.neogaf.com/th...8/page-733#post-256662747 - blijkbaar iemand uit de industrie aan de likes te zien. We zullen het gauw genoeg merken.

Edit: PS5 retail prototype console?

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/y5gobx4x4wc41.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Recon24 op 25-01-2020 11:01 ]

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

@Recon24 zijn ze nou echt PS5 met Sex aan het vergelijken? :+ :+

[ Voor 61% gewijzigd door OzzieMann op 25-01-2020 10:57 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Recon24 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:31:
[...]

Bron: https://www.neogaf.com/th...8/page-733#post-256662747 - blijkbaar iemand uit de industrie aan de likes te zien. We zullen het gauw genoeg merken.

Edit: PS5 retail prototype console?

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

[Afbeelding]
Snap m niet helemaal.. eerst vergelijkt ie de PS5 met de Series X (SeX) maar bij de RTX vergelijkt ie de PS5 met de X1 :?

• Recon24
poor Leno schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:03:
[...]

Snap m niet helemaal.. eerst vergelijkt ie de PS5 met de Series X (SeX) maar bij de RTX vergelijkt ie de PS5 met de X1 :?
Gok typ foutje. Is ook niemand echt opgevallen daar. Tja Microsoft maakt het zelf verwarrend met die vage Xbox namen en "Series" er nu bij te halen als naam.

• Donstil
  • Niet online
Op Reddit roepen ze fake, met “onderbouwing” zo lijkt het maar ik heb geen zin mij daar in te verdiepen verder. Mocht dit hem wel worden dan ziet het er, afgaande op de wat onduidelijke foto hierboven, best strak uit.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Als dat de PS5 wordt :D Ziet er niet verkeerd uit!!! Heb zo'n voorgevoel dat dit hem weleens zou kunnen zijn :X

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik vind m vrij klein, dus ben benieuwd hoe ze dat goed gaan koelen.. :/

Misschien dat ze deze keer wél de power supply extern, als blok, doen? Zou wel flink schelen..

• Kalder

Kalder

poor Leno schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:26:
Ik vind m vrij klein, dus ben benieuwd hoe ze dat goed gaan koelen.. :/

Misschien dat ze deze keer wél de power supply extern, als blok, doen? Zou wel flink schelen..
Hij is ongeveer even breed als dat toetsenbord ernaast, dus dat lijkt me een heel stuk groter dan de PS4 (pro).

Edit: Ohh video is verdwenen van youtube!!! Dan lijkt me het toch echt de real deal. Vreemd, nu doet de video het weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 25-01-2020 11:41 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kalder schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:29:
[...]

Hij is ongeveer even breed als dat toetsenbord ernaast, dus dat lijkt me een heel stuk groter dan de PS4 (pro).
mja.. weetniet hoor. Kan gezichtsbedrog zijn, maar als je t vergelijkt met de controllers ernaast, dan lijkt ie ongeveer net zo groot en iets platter..

Maar kan t verkeerd hebben :)

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Dus gpu is ps5 nu weer sterker... Cpu is xbox sterker.. en ssd is 2x sneller in ps5..
Ik hou het allemaal niet meer bij hoor.. dacht dat zo wel beetje geaccepteerd was dat xsx sterker maar hoogstwaarschijnlijk duurder en ps5 goedkoper maar iets zwakker zou zijn..
Ik begin me serieus beetje zorgen te maken over de prijs.. vrees dat we echt richting 599 gaan.. dat word hard sparen..
Naja ik denk dat ik de rumours maar even laat gaan voorlopig tot sony wat duidelijkheid brengt. Zal niet al te lang meer duren denk.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
v8power67 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:45:
Zal niet al te lang meer duren denk.
Afbeeldingslocatie: https://media.makeameme.org/created/waiting-for-reveal.jpg

• Recon24
v8power67 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:45:
Dus gpu is ps5 nu weer sterker... Cpu is xbox sterker.. en ssd is 2x sneller in ps5..
Ik hou het allemaal niet meer bij hoor.. dacht dat zo wel beetje geaccepteerd was dat xsx sterker maar hoogstwaarschijnlijk duurder en ps5 goedkoper maar iets zwakker zou zijn..
Ik begin me serieus beetje zorgen te maken over de prijs.. vrees dat we echt richting 599 gaan.. dat word hard sparen..
Naja ik denk dat ik de rumours maar even laat gaan voorlopig tot sony wat duidelijkheid brengt. Zal niet al te lang meer duren denk.
De TF count van de PS5 is nooit bevestigd, zelfde geldt voor de SeX. Hoe kan je iets "accepteren" wat niet is bevestigd? Dan gaan mensen zich uiteindelijk alleen maar teleurstellen met de SeX.

We zullen het wel zien. Vanuit insiders is het altijd al gebleken dat de PS5 devkits krachtiger waren. Dit eerste gerucht kwam tijdens E3 vorig jaar.

Het doet er verder niet heel veel toe, sinds beide consoles krachtig genoeg gaan worden.

@poor Leno Ja joh...nog meer verwarring in brengen :P . De industrie noemt het SeX, dus ook gewoon daarbij houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Recon24 op 25-01-2020 11:57 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Zullen we m trouwens gewoon SX of XSX noemen? Leest toch een beetje raar zo :>

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Als het dat ding rechts is dan ist gewoon een PS4 pro maar dan met de schuine kant de andere kant op 8)7

Ik hoop dat de PS5 er slick uit gaat zien net als dat ik dat hoopte bij de PS4. Maar ik weet eigenlijk zeker dat het vies tegen gaat vallen, consoles zijn nu eenmaal qua materiaal gebruik goedkope prut. Het is dan ook niet een of ander duur HP/Apple/Microsoft product. Wat dat betreft kuddo's aan Microsoft van de Series X ziet er voor mij uit als een design product en dat is voor het eerst bij een console. Of het echt zo is is nog afwachten renders zien er altijd beter uit dan het uiteindelijke product.

• I ColoSsuZz I
Donstil schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:46:
[...]

Ja ik ook wel. Heb dat Aziatische design van de laatste generaties nooit mooi gevonden namelijk, niet heel erg in een kastje maar met de fan van mijn Pro kan dat eigenlijk niet. Liever mooi en in het zicht kunnen plaatsen dus.
Het liefste, en ik weet dat dat sowieso niet gaat gebeuren. Wordt het dezelfde toren als de nieuwe xbox. Kunnen ze mooi symmetrisch naast elkaar staan, is m'n ocd ook weer blij :+

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
I ColoSsuZz I schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:03:
[...]
Kunnen ze mooi symmetrisch naast elkaar staan, is m'n ocd ook weer blij :+
Andes moet je er 2 van beiden kopen, dan kun je mooi spiegelen :>

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Heb je ook gelijk de koeling die overuren draait in stereo geluid :+

• I ColoSsuZz I
poor Leno schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:13:
[...]

Andes moet je er 2 van beiden kopen, dan kun je mooi spiegelen :>
Oeh goeie! Wel een duur maandje 😂

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Zou Sony niet gewoon een online evenement kunnen houden? Dikke live stream met daarbij de reveal en een aantal nieuwe games? Het lijkt er sowieso op dat Sony aan het experimenteren is met nieuwe manieren. Wat denken jullie?

• Donstil
  • Niet online
I ColoSsuZz I schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Het liefste, en ik weet dat dat sowieso niet gaat gebeuren. Wordt het dezelfde toren als de nieuwe xbox. Kunnen ze mooi symmetrisch naast elkaar staan, is m'n ocd ook weer blij :+
Ja ik vind dat ook wel een fraai design. De One X ook al, stuk beter dan die Aziatische scheve dubbeldekker die ik nu heb staan 8)7
I ColoSsuZz I schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:53:
[...]

Oeh goeie! Wel een duur maandje 😂
Niet als het toch die een middelmatige spec toren van €399 wordt :+

[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 25-01-2020 14:09 ]

• I ColoSsuZz I
Donstil schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:04:
[...]

[...]

Niet als het toch die een middelmatige spec toren van €399 wordt :+
Nou 2x een xbox en 2x een ps5 in 1 maand, noem ik toch wel een duur maandje. Zelfs bij 4x 399 😂

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

poor Leno schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:54:
Zullen we m trouwens gewoon SX of XSX noemen? Leest toch een beetje raar zo :>
Xbox 4 kan ook nog :+

Maar de geruchten worden wel allemaal snel overgenomen. Elke idioot met een account kan momenteel wat roepen in dat topic en tientallen nemen het weer over. Ook veel leaks zijn wat ongeloofwaardig, zeker nu je met 3d printeres en wat knutselwerk wel wat in elkaar kan draaien. Het valt me wel op dat alle foto's nog steeds van erg crappy kwaliteit zijn, nu we in 2019 toch aardig wat megapixels in onze binnenzak hebben.

Als de PS5 sneller is, wat op zich nog steeds kan, dan vraag ik me af wat voor prijs Sony ervoor gaat vragen en of ze wellicht ook 2 modellen op de plank gaan leggen. 1 instap PS5 en 1 duurdere zoals ook Microsoft van plan lijkt. Zeker met die specs kan ik niet anders dan aannemen dat de PS5 ook een duur ding gaat worden. Niet dat ik het erg vind, maar split wel weer de community op.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 25-01-2020 15:12 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Martinspire schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:10:
[...]

Xbox 4 kan ook nog :+

Maar de geruchten worden wel allemaal snel overgenomen. Elke idioot met een account kan momenteel wat roepen in dat topic en tientallen nemen het weer over. Ook veel leaks zijn wat ongeloofwaardig, zeker nu je met 3d printeres en wat knutselwerk wel wat in elkaar kan draaien. Het valt me wel op dat alle foto's nog steeds van erg crappy kwaliteit zijn, nu we in 2019 toch aardig wat megapixels in onze binnenzak hebben.

Als de PS5 sneller is, wat op zich nog steeds kan, dan vraag ik me af wat voor prijs Sony ervoor gaat vragen en of ze wellicht ook 2 modellen op de plank gaan leggen. 1 instap PS5 en 1 duurdere zoals ook Microsoft van plan lijkt. Zeker met die specs kan ik niet anders dan aannemen dat de PS5 ook een duur ding gaat worden. Niet dat ik het erg vind, maar split wel weer de community op.
En op welk niveau moet het een instap model worden dan?
Je wilt niet een (grote) kloof tussen de beide consoles hebben en niet van dat het ene spel soepeller/beter draait op een nu Pro versie dan de Slim variant.

• bram1984
Chaoss schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:01:
[...]

Als het dat ding rechts is dan ist gewoon een PS4 pro maar dan met de schuine kant de andere kant op 8)7

Ik hoop dat de PS5 er slick uit gaat zien net als dat ik dat hoopte bij de PS4. Maar ik weet eigenlijk zeker dat het vies tegen gaat vallen, consoles zijn nu eenmaal qua materiaal gebruik goedkope prut. Het is dan ook niet een of ander duur HP/Apple/Microsoft product. Wat dat betreft kuddo's aan Microsoft van de Series X ziet er voor mij uit als een design product en dat is voor het eerst bij een console. Of het echt zo is is nog afwachten renders zien er altijd beter uit dan het uiteindelijke product.
Vind ik eigenlijk wel meevallen. Ik vind het meer lomp dan "design". Dan vind ik de 1X vele malen fraaier ogen. Dat blijft de meest strakke van de hele generatie, ook qua koeling.

@schumi2004 Gewoon net als Lockhart? Dedicated 1080p (dus mindere GPU) machine met dezelfde CPU en SSD.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 25-01-2020 15:29 ]

• Recon24
bram1984 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:27:
[...]

Vind ik eigenlijk wel meevallen. Ik vind het meer lomp dan "design". Dan vind ik de 1X vele malen fraaier ogen. Dat blijft de meest strakke van de hele generatie, ook qua koeling.

@schumi2004 Gewoon net als Lockhart? Dedicated 1080p (dus mindere GPU) machine met dezelfde CPU en SSD.
Ik zou als Sony gewoon focussen op 1 model tijdens launch en niet met een 2e model komen. Ik zie namelijk het nut niet zozeer om minder krachtige versie uit te brengen om de devs nog meer hoofdpijn te bezorgen.

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de SSD van de ps5, denk dat Sony op dat vlak de series x wel gaat kloppen. Natuurlijk nog wachten op officiële informatie, dat ze maar rap komen met hun persconferentie!

• Donstil
  • Niet online
B!g Boss schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:55:
Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de SSD van de ps5, denk dat Sony op dat vlak de series x wel gaat kloppen. Natuurlijk nog wachten op officiële informatie, dat ze maar rap komen met hun persconferentie!
Waarom denk je dat? Als de basis van de console cpu/gpu relatief gelijk zijn dan is de verwachting dat zaken als de chipset enz dat ook zijn. Knoop je daar een PciExpress SSD achter dan hebben ze vergelijkbare specificaties.

Lijkt mij een vreemde aanname om nu te denken dat Microsoft de krachtigste wil zijn maar dan wel ineens voor een mindere SSD zou gaan.

• I ColoSsuZz I
B!g Boss schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:55:
Ik blijf dit soort opmerkingen altijd bijzonder vinden. Er is nog amper wat bekend, en half 't internet weet al dat het ene beter gaat zijn dan 't andere.

Zowat altijd gebaseerd op gebakken lucht. Gewoon even wachten mensen, dan weten we het zeker :)

• Donstil
  • Niet online
Recon24 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:19:
[...]

Ik zou als Sony gewoon focussen op 1 model tijdens launch en niet met een 2e model komen. Ik zie namelijk het nut niet zozeer om minder krachtige versie uit te brengen om de devs nog meer hoofdpijn te bezorgen.
Simpel, dat “nut” is de prijs.
Wat we nu allemaal hebben zien lekken gaat simpelweg niet voor €399,- en zelfs €499,- lijkt mij optimistisch.

Dan is twee consoles geen vreemde gok. Dubbel ontwikkelen krijgen Devs geen hoofdpijn van, dat doen ze toch al met Xbox, PlayStation en Pc en Sony only devs doen dat nu ook al jaren met Ps4 en PS4Pro.
I ColoSsuZz I schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:12:
[...]

Ik blijf dit soort opmerkingen altijd bijzonder vinden. Er is nog amper wat bekend, en half 't internet weet al dat het ene beter gaat zijn dan 't andere.

Zowat altijd gebaseerd op gebakken lucht. Gewoon even wachten mensen, dan weten we het zeker :)
De wens is de vader van de gedachte

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 25-01-2020 21:15 ]

• I ColoSsuZz I
Donstil schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:14:

De wens is de vader van de gedachte
Dat zal het zijn. Als je ziet hoeveel fanboy gedrag er vertoond wordt op de interwebs. Het is bijna een zielig zooitje aan het worden. Ze gunnen elkaar amper 't licht in elkaars ogen :+

• Donstil
  • Niet online
I ColoSsuZz I schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:20:
[...]

Dat zal het zijn. Als je ziet hoeveel fanboy gedrag er vertoond wordt op de interwebs. Het is bijna een zielig zooitje aan het worden. Ze gunnen elkaar amper 't licht in elkaars ogen :+
Huh op het internet? Nee joh!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:15
I ColoSsuZz I schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:12:
[...]

Echte fanboys zullen het altijd draaien zodat het voor hun systeem het beste klinkt, ook al zijn beide systemen straks voor 95% hetzelfde.

Met die SSD discussie en laadtijden ook, Sony fans horen Mark Cerny ff een stukje vertellen en PS5 zou dan opeens een ''SSD formule'' hebben die 50x beter is dan Xbox, maar joost mag het weten hoe en wat MS aan werkt op de series X en aangezien consoles tegenwoordig gewoon pc's in een doos zijn ga ik er zelfs op gokken dat de SSD tech en laadtijden in beide systemen identiek gaan zijn.

Idem met games, ik ken volwassen mensen ( ''volwassen'' :+ ) die bij elke release van een ps4 exclusive op een forum gaan en elke keer weer hun load blowen over de gfx '' omg die omgevingen zijn kwijl'' of '' omg die details in de sneeuw, de meesters bij Sony hebben het weer gedaan '' en dan denk ik altijd '' dude moet je daarvoor 30 jaar of meer geworden zijn '' :')

En die doen dat dan letterlijk bij elke Sony exclusive, nuja met zo een mensen heb ik al lang geleerd om geen normale discussie te voeren want dat is useless.

• Recon24
Donstil schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:11:
[...]

Waarom denk je dat? Als de basis van de console cpu/gpu relatief gelijk zijn dan is de verwachting dat zaken als de chipset enz dat ook zijn. Knoop je daar een PciExpress SSD achter dan hebben ze vergelijkbare specificaties.

Lijkt mij een vreemde aanname om nu te denken dat Microsoft de krachtigste wil zijn maar dan wel ineens voor een mindere SSD zou gaan.
Heeft Microsoft invloed op hun concurrent dan? Volgens mij hebben ze met de SeX niet geroepen dat ze de krachtigste console hebben, maar ze hebben geroepen dat ze de krachtigste "Xbox console ooit" hebben gemaakt.

Ze weten namelijk dat ze niks van wat de concurrent in petto heeft. Ze kunnen niet identiek zijn als ze beide niet bij dezelfde leveranciers hun controller chips inkopen.

Of dacht je dat NVMe drives op de pc allemaal identiek zijn aan elkaar qua specs? Zelfde geldt voor alle andere hardware componenten in de consoles.

[ Voor 14% gewijzigd door Recon24 op 25-01-2020 23:08 ]

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:25
Een ding is wel zeker , het grootste deel komt van Amd ..dus dat zal veel overeenkomsten hebben qua techniek.

Echter de geldbuidel bepaalt welke extras we krijgen ...

Kortom we gaan het zien

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Recon24 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:05:
[...]
Ze weten namelijk dat ze niks van wat de concurrent in petto heeft. Ze kunnen niet identiek zijn als ze beide niet bij dezelfde leveranciers hun controller chips inkopen.
Net zoals wij dus niets weten ;)
Het is allemaal koffiedik kijken.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• bram1984
Recon24 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:19:
[...]

Hoezo hoofdpijn? In dit geval is het puur resolutie terugschalen, aangezien alles verder hetzelfde is.

• Recon24
@Gandalf68 Alles op het moederboard kan ook het verschil uitmaken dan alleen de SoC.Als de heren hierboven roepen dat "het lijkt toch op een pc tegenwoordig, dus alles zal qua snelheid identiek zijn", terwijl ze zelf ook zeggen dat we het van beide niet weten, dan kan je dit ook niet roepen.

Wat betreft het SSD techniek is het hier al wel duidelijk dat er verschillen zullen zijn qua fabrikant waarmee ze samenwerken en snelheden.

@uchiha tijntje Nee precies....maar dat hoeft ook niet. Je kan hier gewoon discussies houden over wat betekend is en de geruchten.

@bram1984 Niet echt sinds ze ook nog rekening moeten houden met deze hele generatie aan consoles. Focus je op 1 console dan kan je de rest uitfaseren en op een later moment een goedkoper model introduceren. Je moet nog steeds optimaliseren voor een console die dezelfde specs heeft maar minder geheugen, minder TF, kleinere SSD, misschien zelfs andere en goedkopere chips gebruiken om de kosten te drukken.

Het is niet even een slider op 1080p zetten en je kan compilen.

• Donstil
  • Niet online
Recon24 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:05:
[...]

Heeft Microsoft invloed op hun concurrent dan? Volgens mij hebben ze met de SeX niet geroepen dat ze de krachtigste console hebben, maar ze hebben geroepen dat ze de krachtigste "Xbox console ooit" hebben gemaakt.

Of dacht je dat NVMe drives op de pc allemaal identiek zijn aan elkaar qua specs? Zelfde geldt voor alle andere hardware componenten in de consoles.
Dat eerste zeg ik nergens maar de geruchten zijn nu dat de Xbox krachtiger is. Dus daar moeten we het voorlopig even mee doen.

Verder zullen die verschillen naar verwachting marginaal zijn. Tientallen MB/s verschil in snelheid (voor wie dan ook) gaan niet het verschil maken. Zelfs honderden MB/s verschil merk je in de praktijk niet.

Als laatste vind ik je berichtje heel aanvallend geschreven. Dat kan wat mij betreft best wel wat minder.

• Recon24
Donstil schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:36:
[...]

Dat eerste zeg ik nergens maar de geruchten zijn nu dat de Xbox krachtiger is. Dus daar moeten we het voorlopig even mee doen.

Verder zullen die verschillen naar verwachting marginaal zijn. Tientallen MB/s verschil in snelheid (voor wie dan ook) gaan niet het verschil maken. Zelfs honderden MB/s verschil merk je in de praktijk niet.

Als laatste vind ik je berichtje heel aanvallend geschreven. Dat kan wat mij betreft best wel wat minder.
Omdat ik je vaker zie posten en makkelijk alles zie afwimpelen. In dit geval weer makkelijk praat alsof er "mwah geen verschillen, paar mb/s meer bla bla bla merk je niet". Als het allemaal zo identiek is, dan heb je blijkbaar alle console generaties hiervoor niet meegemaakt ofzo?

• Donstil
  • Niet online
Recon24 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:45:
[...]

Omdat ik je vaker zie posten en makkelijk alles zie afwimpelen. In dit geval weer makkelijk praat alsof er "mwah geen verschillen, paar mb/s meer bla bla bla merk je niet". Als het allemaal zo identiek is, dan heb je blijkbaar alle console generaties hiervoor niet meegemaakt ofzo?
Jawel hoor die heb ik meegemaakt, allemaal zelfs. Ik loop al even mee zeg maar ;)

Juist nu de consoles zo dicht bij elkaar in de buurt zitten sinds deze generatie zie je hoe vergelijkbare hardware zicht in de praktijk verhoud, namelijk nagenoeg hetzelfde. Zie voor referentie Xbox One en Ps4 en nu andersom PS4 Pro en One X.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 26-01-2020 11:09 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://i.chzbgr.com/full/4598182400/hAC2037C5/no-youre-a-poo-poo-head

:>

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Donstil schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:11:
[...]

De manier waarop Cerny over de SSD praatte, doet me vermoeden dat ze echt hard gaan voor geen laadtijden of toch zeer beperkt. Zelfs AMD zei dat de SSD de Secret sauce van de ps5 is. En recente geruchten op resetera zeggen dat de custom SSD van de ps5 duidelijk beter is dan in the series x. Zijn uiteraard geruchten. Nog even geduld en we zullen zien hoe het zit.
Wat ik wel bizar vind is dat men nog steeds zo hard hamert op TerrafLOps. Waarschijnlijk wil Xbox echt voor die TerrafLOps gaan om op papier te kunnen zeggen, wij zijn de sterkste... Maar ik ben benieuwd welke het meest efficiënt gaat zijn...

• Donstil
  • Niet online
B!g Boss schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:42:
[...]

De manier waarop Cerny over de SSD praatte, doet me vermoeden dat ze echt hard gaan voor geen laadtijden of toch zeer beperkt. Zelfs AMD zei dat de SSD de Secret sauce van de ps5 is. En recente geruchten op resetera zeggen dat de custom SSD van de ps5 duidelijk beter is dan in the series x. Zijn uiteraard geruchten. Nog even geduld en we zullen zien hoe het zit.
Wat ik wel bizar vind is dat men nog steeds zo hard hamert op TerrafLOps. Waarschijnlijk wil Xbox echt voor die TerrafLOps gaan om op papier te kunnen zeggen, wij zijn de sterkste... Maar ik ben benieuwd welke het meest efficiënt gaat zijn...
Ja dat laatste is de grote vraag natuurlijk. Zijn de onderlinge verschillen klein genoeg om TF belangrijk te laten zijn. Of heeft een van de twee nog een andere belangrijke kaart in handen.

SSD wordt het paradepaardje van de PlayStation maar het is nog maar te bezien hoe belangrijk dat in zijn geheel wordt. Geen laadtijden is heel fijn (Ik speel nu Jedi Fallen order op een PS4Pro dus kan me ineens heel goed vinden in het oplossen daarvan) maar uit eindelijk is grafische pracht voor mij persoonlijk belangrijker en dat bereik je simpelweg nou een maal makkelijker met een krachtigere GPU dan met een snelle SSD.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 26-01-2020 13:51 ]

• bram1984
Niet per definitie. Met een snelle SSD kun je bijvoorbeeld een hogere draw distance creëren en minder pop-in voor elkaar krijgen terwijl je sneller door een wereld voortbeweegt. Dat levert voor mij meer grafische pracht op dan een hogere resolutie.

Het moet vooral allemaal in balans zijn.

• Segafreak83
Donstil schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:48:
[...]

Ja dat laatste is de grote vraag natuurlijk. Zijn de onderlinge verschillen klein genoeg om TF belangrijk te laten zijn. Of heeft een van de twee nog een andere belangrijke kaart in handen.

SSD wordt het paradepaardje van de PlayStation maar het is nog maar te bezien hoe belangrijk dat in zijn geheel wordt. Geen laadtijden is heel fijn (Ik speel nu Jedi Fallen order op een PS4Pro dus kan me ineens heel goed vinden in het oplossen daarvan) maar uit eindelijk is grafische pracht voor mij persoonlijk belangrijker en dat bereik je simpelweg nou een maal makkelijker met een krachtigere GPU dan met een snelle SSD.
Grafische pracht boeit mij echt niet, en al helemaal niet als de performance eronder gaat lijden.. Liever vloeiend en iets minder mooi, dan prachtig en haperend (teveel slome zooi gezien en ervaren met de huidige generatie).

• Donstil
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:47:
[...]

Grafische pracht boeit mij echt niet, en al helemaal niet als de performance eronder gaat lijden.. Liever vloeiend en iets minder mooi, dan prachtig en haperend (teveel slome zooi gezien en ervaren met de huidige generatie).
Ja dat zal per persoon verschillen inderdaad maar ook wat jij prefereert bereik je met meer TF’s makkelijker dan met “minder”.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 26-01-2020 15:00 ]

• bram1984
Of niet. Als je balans niet goed is krijg je Modern Warfare/Outer Worlds praktijken. Zo zijn er meer voorbeelden op de 1X waarbij de focus teveel op TF PoWaH ligt en bijvoorbeeld de framerate eronder lijdt.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Weet nie of deze al gepost was maar die ps5 video was dus nep :P

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Achja, had sowieso gehoopt op een spannender design :)

• Kalder

Kalder

Pff, had niet gedacht dat mensen er zoveel moeite voor zouden doen om een fake te maken... Vond hem ook niet heel lelijk ofzo.

Maar goed, het is bijna februari dus we zullen de echte vermoedelijk snel genoeg zien. Vraag me nou wel af of het 5 of 12 februari word, maar we merken het vanzelf.

• Donstil
  • Niet online
5 wordt wel wat krap. Dan hadden de uitnodigen de deur al wel uit geweest zou je zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 26-01-2020 17:22 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Het kan ook gewoon maart april worden. De enige die hier haast mee hebben zijn de gamers.

• Donstil
  • Niet online
Ja en laat dat nou net de doelgroep zijn :P

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Zag ook 29 feb voorbijkomen als mogelijke datum, die dag is Sony Hall namelijk closed for private event.
Zegt natuurlijk helemaal niets maar toch weer leuk om de koffie nog dikker te maken.

https://untappd.com/user/OzzBier

Pagina: 1 ... 21 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.