Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 20 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.818 views

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
bram1984 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:04:
Gerucht, korrel zout en zo.

https://www.reddit.com/r/...o_be_announced_soon_as_a/

Prince of Persia reboot door Ubisoft Montréal, 1 jaar timed exclusive op PS5.

En nog eentje over een nieuwe PS VR dit jaar.

https://www.vrfocus.com/2...-playstation-vr-for-2020/
Op mario + rabbids na, heeft Ubisoft toch geen timed exclusives? Zoals je zelf ook zegt, ik zet de zout pot klaar voor komende weken. :P

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

kbloem schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:53:
[...]

Nope, een SSD lost al deze zaken op. Onderstaande video had ik al een keer gepost.

[YouTube: Tweakers]

ik ben er 100% zeker van dat de HDD de bottleneck is in de ps4. Dus ik ga er ook vanuit dat soortgelijke issues met de PS5 verdwenen zijn.

Een party invite en connecten met gamesessiea gebeuren natuurlijk buiten je playstation en dan ben je afhankelijk van een shitload aan andere zaken.
Ik had het ook specifiek over de traagheid bij het laden van de friends list, parties, en accepteren van game invites, zoals @SayWhatAgain! ook aangaf. Deze specifieke use cases zie ik niet terug in je video. Daarnaast geeft @sten123 aan dat deze use cases bij hem ook traag zijn en hij WEL een SSD in zijn PS4 heeft.

Dus wat betreft deze use cases zie ik een SSD niet zo snel een verschil maken.

PSN: LinQ-NL

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
En als we dan toch bezig zijn. Naar verluidt is er ook een opvolger op The Order in de maak.

http://www.pushsquare.com..._comeback_with_ps5_sequel
Man walks into a dimly lit room, light bleeds across the room from a shoulder mounted communication device. It is the most light in the scene. There is a light mist and sparks spew from a torn electrical wire tossing light and particles around as the man cautiously makes his way across the room. His boots leave prints as he walks across the polished floors the dim light showing his reflection in the floor. The wire behind him cracks and slows as it comes to a stop along with all of the other lights in the room shutting off at the same time. The man covers the device on his shoulder but the light bleeds through his hand. The man pulls a firearm and continues making his way through this large sterile room. A noise behind him and he turns around removing his hand from the device at his shoulder and revealing himself to everyone. The light illuminates the room and a table he had walked past has been knocked over. The table cloth is still slowly settling on the floor along with all of the other things from the table that have been strewn about. Off in the distance a pair of yellow eyes open and fix on the man. (You will know who he is but I cannot say) he raises his fire arm and fires off several shots. The flash from the gun illuminating the darkness as the creature reels then attacks. Another set of eyes opens as it runs across the room at him. You can see the impact of the weapon punching holes in this thing as it makes its way across the room. The man backpedals and falls down (Monster is right on top of him at this point) over something as he is trying to get away. He fires off a few more shots while on his back and scampers to his feet. The monster still chasing he makes his way into the next room and slams the door behind him. You hear a series of clicks and other weird noises coming through the door. The man leans up against it and you hear a deep inhalation come from the other side of the door like the creature is sniffing around for his scent. The man is breathing heavily and removes one hand from the door and clutches his side, blood is running down his side and his pant leg and pooling under the door. Last shot is the creature kneeling on the other side of the door putting one hand to the blood (creature has four arms) then smelling it. "I have found you." He almost sings the words then the title screen shows and that's it.

Lets see if anyone else can get this detailed. It is the best looking anything that I have ever seen and the character models lighting and physics are on another level. The main character is impossible to confuse with anyone else and this game has not been revealed but I have hinted at it several times. This is not a cut scene or a render target it is actual game play and it is very impressive. Well the end is a cut scene but man ..... You literally cannot tell the difference and Yes
Ik heb wel interesse in een sequel op The Order. Game had natuurlijk z'n beperkingen, maar ik vind de settings, sfeer en het verhaal van 1886 heel tof. Als ze het geheel een beetje op niveau Uncharted kunnen krijgen, ben ik er meteen bij op dag 1.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:17
Maart1992 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:08:
[...]

Op mario + rabbids na, heeft Ubisoft toch geen timed exclusives? Zoals je zelf ook zegt, ik zet de zout pot klaar voor komende weken. :P
Als de zak met geld maar groot genoeg is komt zo'n deal er echt wel. Ik zie een reboot van Prince of Persia overigens wel zitten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:52
Odieus schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:13:
[...]

Ik had het ook specifiek over de traagheid bij het laden van de friends list, parties, en accepteren van game invites, zoals @SayWhatAgain! ook aangaf. Deze specifieke use cases zie ik niet terug in je video. Daarnaast geeft @sten123 aan dat deze use cases bij hem ook traag zijn en hij WEL een SSD in zijn PS4 heeft.

Dus wat betreft deze use cases zie ik een SSD niet zo snel een verschil maken.
Heb hier ook een SSD in mijn PS4 en kan met zekerheid zeggen dat het geen verschil maakt. 👍

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:14:
En als we dan toch bezig zijn. Naar verluidt is er ook een opvolger op The Order in de maak.

http://www.pushsquare.com..._comeback_with_ps5_sequel

[...]

Ik heb wel interesse in een sequel op The Order. Game had natuurlijk z'n beperkingen, maar ik vind de settings, sfeer en het verhaal van 1886 heel tof. Als ze het geheel een beetje op niveau Uncharted kunnen krijgen, ben ik er meteen bij op dag 1.
Dat zou cool zijn. De potentie is er zeker met de lore en wereld die ze al ontwikkeld hebben, Ready At Dawn zou er hele mooie dingen mee kunnen doen. Ik heb me ook best vermaakt met 1886, ook al was de gameplay vrij basic en het spel zelf erg kort.

Als ik op hun Wikipedia pagina kijk zie ik dat ze intussen 200+ man in dienst hebben verdeeld over 2 studios. Na 1886 in 2015 hebben ze voornamelijk gewerkt aan Lone Echo voor de Oculus Rift dus het zou me niets verbazen als ze al een aantal jaren bezig zijn met een sequel op The Order en al een heel eind op weg zijn.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zo daar zitten we op te wachten zeg, een vervolg op the Order 1886 :+
Wat een drol was dat.
SayWhatAgain! schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:23:
[...]

Ook een pro hier (laatste revisie), maar toch vind ik 'm tergend traag met menu dingen. Bijvoorbeeld vanuit een game een invite accepteren, checken of er al parties zijn. Misschien ben ik ook gewoon te ongeduldig :P
Hier ook, op de PlayStation knop drukken om iemand toe te voegen aan een party terwijl je in een potje COD zit is bijna niet te doen, daar is een hoop winst te halen.
Raem schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:09:
Sony heeft (zover ik heb gemerkt) ook twee keer tegels erdoor gedrukt. 1x voor PS Now en 1x voor de januari sale. Hoop niet dat dit een dingetje van ze gaat worden wat ze straks op de PS5 vaker gaan doen.
Ik heb anders een hele lijst met Media Apps als tegels aanwezig op mijn PlayStation, allemaal diensten die ik nooit gebruik of geïnstalleerd heb. Al sinds release of misschien iets erna.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 20-01-2020 15:36 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Raem
Donstil schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:33:
Ik heb anders een hele lijst met Media Apps als tegels aanwezig op mijn PlayStation, allemaal diensten die ik nooit gebruik of geïnstalleerd heb. Al sinds release of misschien iets erna.
Maar dat zijn subtegels die allemaal onder hun eigen tegel "Video / media" oid staan, dat stoort me niet zo. Die PSnow en sale tegels kwamen direct naast je meest recente game te staan.

• Maart1992
Raem schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:20:
[...]

Als de zak met geld maar groot genoeg is komt zo'n deal er echt wel. Ik zie een reboot van Prince of Persia overigens wel zitten.
Ja ik ook!

• Donstil
  • Niet online
Raem schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:44:
[...]

Maar dat zijn subtegels die allemaal onder hun eigen tegel "Video / media" oid staan, dat stoort me niet zo. Die PSnow en sale tegels kwamen direct naast je meest recente game te staan.
Aah ja die Ps Now tile is irritant ja maar ook die andere voor mij maar goed dat heeft elk “os” wel dus ik laat er een product niet voor liggen.

Wel ga ik zo in het menu even kijken of het uit kan (wat hierboven ergens aangehaald werd)

• bram1984
Dit design is echt afgrijselijk. Laat dit het ajb niet worden.

Afbeeldingslocatie: https://www.ccn.com/wp-content/uploads/2020/01/PlayStation-5-PS5-render-leak-768x432.jpg

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:32
Staand lijkt het gewoon op een X. Lijkt mij niet dat ze dit zouden gaan doen

• bram1984
Tim01 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:07:
Staand lijkt het gewoon op een X. Lijkt mij niet dat ze dit zouden gaan doen
Dat is dan wel weer heel ver gezocht, maar het ziet er meer uit als een Slim met uitstekende hoeken. Kan me ook niet voorstellen dat dit goed koelt.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

Maart1992 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:08:
[...]

Klopt. Wel doen ze aan exclusieve DLC, dus ik gok eerder dat iemand het niet goed gehoord heeft :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:05:

[Afbeelding]
Oude USB aansluitingen, dus geen USB C aansluiting.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

[Afbeelding]
Ligt het aan mij? Of zie ik in dat model toch duidelijk een soort X? Lijkt me niet dat Sony iets in de vorm van een X zou uitbrengen...

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:48
Er komen de laatste weken wel opvallend veel 'geruchten', die zeer weinig onderbouwing hebben.
Ik wacht wel even de ps5 reveal af.

The Order is trouwens een prima game. Graphics zijn zelfs voor 2020 indrukkwekkend. En de gameplay was goed. :)
Altijd dat geklaag omdat het kort was... ;w

• Kalder

Kalder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZNeRcKV.png

Zie je @bram1984 ? Het is gewoon een x-box

[ Voor 100% gewijzigd door Kalder op 20-01-2020 17:17 ]

• Donstil
  • Niet online
Stond dit design niet ook eens op een gelekte foto?
Kan mij iets herinneren dat we het al gezien hebben.
Ja zie een paar Posts hierboven. Alleen dan zonder filmpje van 17 minuten.

[ Voor 64% gewijzigd door Donstil op 20-01-2020 17:14 ]

• Kalder

Kalder

Betreft nieuwe PSVR dit jaar... hoop het niet, zou graag de PS5 en de PSVR2 op dag 1 halen maar dat gaat niet lukken als ze rond dezelfde tijd uitkomen.

[ Voor 84% gewijzigd door Kalder op 20-01-2020 17:21 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
DoubleDutch schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:22:
[...]

Heb hier ook een SSD in mijn PS4 en kan met zekerheid zeggen dat het geen verschil maakt. 👍
Vreemd, bij mij met een (interne) SSD is het wel veel sneller, ook in een PS4 Pro.

• Twixie
  • Laatst online: 18-09 11:40
Zou wel zo handig zijn van de bron te vermelden. Kunnen we zelf nog wat verder op onderzoek uit.
Dit is inderdaad wel het design dat hier ook al eens op een wazige foto gepasseerd is. Maar het is even goed mogelijk dat iemand dan met een simpel tekenprogramma aan de slag gegaan is op basis van die foto.
Ik vind het in elk geval ook spuuglelijk. En het lijkt me ook totaal niet handig om daar al je hardware componenten in kwijt te geraken, tenzij je met een hoop dode ruimte werkt.
Maart1992 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:32:
Mogelijk leak van de UI en SSD opslag.
Is het niemand opgevallen dat die UI elementen en fonts wel heel belachelijk groot zijn ? Of zijn ze aan het testen op een SD scherm ?

• Segafreak83
Hamazaki schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:55:
[...]

mwah, wat je nu allemaal doet is meer internet-connection based dan ssd...
Nope, SSD is echt sneller! Speel nog regelmatig bij vrienden die geen SSD hebben, dan is het echt zo tergend traaaag..

• Anton.net
Kalder schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:17:
Betreft nieuwe PSVR dit jaar... hoop het niet, zou graag de PS5 en de PSVR2 op dag 1 halen maar dat gaat niet lukken als ze rond dezelfde tijd uitkomen.
Was het niet bevestigd dat er geen psvr2 gaat zijn rond de release van ps5?

• Farabi
  • Niet online
Segafreak83 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:57:
[...]

Nope, SSD is echt sneller! Speel nog regelmatig bij vrienden die geen SSD hebben, dan is het echt zo tergend traaaag..
Ik doelde op iets anders.

• Donstil
  • Niet online
Ik zou overigens best in zijn voor PSVR2 met hogere resolutie schermen en geen PlayStationEye.

De eerste generatie liet wat mij betreft zien hoe het nog niet moet maar het idee erachter is wel gaaf. Als ze de resolutie en de camera oplossen zou ik er weer een kopen denk ik.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
Donstil schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:17:
Ik zou overigens best in zijn voor PSVR2 met hogere resolutie schermen en geen PlayStationEye.

De eerste generatie liet wat mij betreft zien hoe het nog niet moet maar het idee erachter is wel gaaf. Als ze de resolutie en de camera oplossen zou ik er weer een kopen denk ik.
En draadloos dan koop ik hem meteen,denk meerdere met mij :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
Donstil schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:17:

Ik vind het persoonlijk nog wel meer dan dat hoor. Ja, mee eens dat het allemaal nog meer immersie oplevert en beter is met een hogere resolutie, maar games als Super Hot en Beat Saber hebben dat door het abstracte karakter niet echt nodig en daar heb ik talloze uren in gestopt. Ook firewall echt wel veel plezier mee gehad (en nog steeds!) ondanks de korrelige graphics. Na enkele minuten ben je dat vergeten en zit je helemaal in de game.

Maar inderdaad, ik zou een (sterk) verbeterde PSVR (2) absoluut toejuichen en meteen kopen! :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Donstil
  • Niet online
Denman schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:46:
[...]

Ik vind het persoonlijk nog wel meer dan dat hoor. Ja, mee eens dat het allemaal nog meer immersie oplevert en beter is met een hogere resolutie, maar games als Super Hot en Beat Saber hebben dat door het abstracte karakter niet echt nodig en daar heb ik talloze uren in gestopt. Ook firewall echt wel veel plezier mee gehad (en nog steeds!) ondanks de korrelige graphics. Na enkele minuten ben je dat vergeten en zit je helemaal in de game.
Aah ik had dat niet helaas, het haalde mij continu uit de ervaring.

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:13:
Stond dit design niet ook eens op een gelekte foto?
Kan mij iets herinneren dat we het al gezien hebben.

[...]

Ja zie een paar Posts hierboven. Alleen dan zonder filmpje van 17 minuten.
Klopt, dat was deze:
https://www.psx-sense.nl/...esign-lekt-uit-via-4chan/

Ik heb hier toen de bronfoto van opgezocht en door Photoshop gehaald. Ik denk dat iemand anders hetzelfde heeft gedaan en op basis daarvan de outline mockup heeft bedacht. Is niet zo moeilijk.

Overigens lijkt het niet helemaal te kloppen. Heb even een snelle bewerking gedaan waarbij met name de 'knoppen' anders lijken te zijn dan de outline versie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QU5ZxEw.jpg

Het maakt mij niet zo heel veel uit hoe de PS5 eruit ziet. Als ie maar goed koelt en niet opstijgt zoals mijn PS4 Pro |:( }:|

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2020 20:44 ]

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Denk sowieso niet dat dat het design is. We leven inmiddels in 2020 en foto lijkt met een aardappel uit 2005 te zijn gemaakt.

Verwijderd

crobo schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:47:
Denk sowieso niet dat dat het design is. We leven inmiddels in 2020 en foto lijkt met een aardappel uit 2005 te zijn gemaakt.
Zou wat mij betreft best nog wel eens echt kunnen zijn. Of misschien een (afgekeurde) mockup voor de behuizing.

Ik heb vaak te maken met (ook 3d geprinte) producten vanuit China. Eerst maken ze een foto met een aardappel, vervolgens plakken ze dit in de mail. Dit wordt daarna weer in Excel of Word geplakt en wordt zo de kwaliteit wat hier te zien is. Ook lijkt het me in lijn met de behuizing van de PS4, dus why not.

• Anton.net
Is gewoon een ongeschreven wet: als je leakt, dan doe je dat in aardappelkwaliteit :+

• Maart1992
Hey de ps5 staat hier, laat ik de slechte camera pakken die ik kan vinden.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
crobo schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:47:
Kan inderdaad sowieso niet, waar moeten die opslag cardridges dan komen?

• Raem
schumi2004 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:41:
[...]

Kan inderdaad sowieso niet, waar moeten die opslag cardridges dan komen?
Die cartridges zijn niet voor de PS5, maar voor de Sony Toio.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Raem schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:27:
[...]

Die cartridges zijn niet voor de PS5, maar voor de Sony Toio.
Oeps, dan heb ik niets gezegd.

* schumi2004 houdt de geruchten molen ook niet goed bij dus kruipt weer onder z'n steen.

• bram1984
Vandaag vind ik een mooie dag voor een aankondiging van een aankondiging. :)

• Maart1992
bram1984 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:48:
Vandaag vind ik een mooie dag voor een aankondiging van een aankondiging. :)
ALS de leaks kloppen en er is een persconferentie op 5 feb, dan zouden de invites wel ergens deze week de deur uit moeten.

• Anton.net
Maart1992 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:54:
[...]
ALS de leaks kloppen en er is een persconferentie op 5 feb, dan zouden de invites wel ergens deze week de deur uit moeten.
Het zegt niet alles, maar met de ps4 waren die invites precies 3 weken voor de reveal verzonden. Ik ga er dus van uit dat die conferentie pas over 3 weken ten vroegste is.

• bram1984
Maart1992 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:54:
[...]

In 2013 gingen de invites er volgens mij 3 weken van tevoren uit. Dan lijkt me 5 februari wel heel krap. Welke leaks bedoel je dan?

• Maart1992
bram1984 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:11:
[...]

In 2013 gingen de invites er volgens mij 3 weken van tevoren uit. Dan lijkt me 5 februari wel heel krap. Welke leaks bedoel je dan?
Deze "leak"

"The insider claims the PS5 will be unveiled to the world on February 5 in Sony Hall, NYC. Currently, the 12,000 square-foot venue has no headline show booked for February 5, leaving it free for the world's media and Sony staff. "

Bron: klik

• bram1984
Maart1992 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:15:
[...]

Deze "leak"

"The insider claims the PS5 will be unveiled to the world on February 5 in Sony Hall, NYC. Currently, the 12,000 square-foot venue has no headline show booked for February 5, leaving it free for the world's media and Sony staff. "

Bron: klik
Komt van een random 4chan poster die ook dat afzichtelijke design hierboven heeft gepost en zegt dat de PS4 volledig BC is met PS1 t/m 3.

Ik spring even in een bak met zout. ;)

• Raem
Volgens diezelfde leak zou Sony weer op de E3 2020 verschijnen.

https://www.reddit.com/r/...t_information_4chan_leak/

"It's time to play" klopt dan weer wel. Dat staat nu ook op de PS Europe Twitter pagina:
https://twitter.com/playstationeu

• bram1984
Raem schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:20:
Volgens diezelfde leak zou Sony weer op de E3 2020 verschijnen.

https://www.reddit.com/r/...t_information_4chan_leak/

"It's time to play" klopt dan weer wel. Dat staat nu ook op de PS Europe Twitter pagina:
https://twitter.com/playstationeu
Met een PS4 promo video. Niets bijzonders dus.

• Anton.net
Die 'leak' over It's Time to Play slaat nergens op. Dat is een slogan die Sony al een tijdje gebruikt, hier bijvoorbeeld:[YouTube: It's Time to Play l PS4]

De kans op een event in februari is groot, en normaal is dat op een woensdag. Dus de opportunisten maken daar dan 5 februari van..

• Raem
Oh haha, nooit gezien dat die slogan in die video werd gebruikt. 8)7 Dan stelt dat inderdaad niet zoveel voor.

• Anton.net
Was deze al gepost?
Godfall teaser van een jaar geleden

[ Voor 8% gewijzigd door Anton.net op 21-01-2020 14:28 ]

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:44

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Heeft iemand een idee of de Fanatec Wheel base 2.5 + Fanatec Formula v2 steering wheel gewoon zou werken op de ps5? heb deze namelijk onlangs nog aangeschaft en het zou mooi lelijk zijn als dit niet meer zou werken.

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

• bram1984
Anton.net schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:19:
Was deze al gepost?
Godfall teaser van een jaar geleden
Gisteren een snippet, maar niet de hele teaser. Cool.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 21-01-2020 14:36 ]

• Maart1992
joeyl94 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:33:
Heeft iemand een idee of de Fanatec Wheel base 2.5 + Fanatec Formula v2 steering wheel gewoon zou werken op de ps5? heb deze namelijk onlangs nog aangeschaft en het zou mooi lelijk zijn als dit niet meer zou werken.
Ik snap je vraag, hier is alleen nog niks over bekend.

• bram1984
joeyl94 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:33:
Het enige dat zo ongeveer bekend is over de PS5 is het logo, de SSD en BC met PS4.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:54

-SaveMe-

-klik-

Met betrekking tot de SSD's in de nextgen vraag ik me wel af: De snelheden waarover wordt gesproken doet mij denken dat het (custom) nvme/m2 ssd's zijn. Als dat dan maar 1TB is en games zijn 100+ GB, dan kan dat snel wel eens krap worden. Maar een externe ssd biedt dan geen uitkomst, die zijn significant langzamer bij mijn weten ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:28
Volgens mij zouden games ook weer een stuk kleiner moeten worden doordat dat er op dit moment niet echt efficient gebruikt wordt gemaakt.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

dutchgio schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:29:
Volgens mij zouden games ook weer een stuk kleiner moeten worden doordat dat er op dit moment niet echt efficient gebruikt wordt gemaakt.
Games worden echt niet kleiner; 4K textures, hogere resolutie shaders, etc, objecten die uit veel meer polygonen bestaan. Nee, die 50GB van nu gemiddeld gaat voor de grote games echt minimaal verdubbeld worden ...

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

-SaveMe- schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:34:
[...]

Games worden echt niet kleiner; 4K textures, hogere resolutie shaders, etc, objecten die uit veel meer polygonen bestaan. Nee, die 50GB van nu gemiddeld gaat voor de grote games echt minimaal verdubbeld worden ...
Mark Cerny zegt toch wat anders, de huidige manier heeft als gevolg dat bepaalde data wel 400 duplicates hebben op de HDD. Op de SSD is dat niet nodig, wat tot gevolg heeft dat game files en patch files flink kleiner kunnen.

https://www.playstationli...-and-install-much-faster/
source Wired Exclusive https://www.wired.com/story/exclusive-playstation-5/
So what does an SSD do that a regular hard drive doesn’t? Cerny detailed exactly why an SSD has significant advantages over a standard hard drive. For starters, it doesn’t spin, and that’s actually a big deal. A standard hard drive needs to spin to read data off of the disk inside it. Each time it spins it can pick up a chunk of data, but it can only grab so much each rotation, along with the needle needing to scrub around the disk to find the right data. While it’ll rotate hundreds of times each second, it can still only grab so much, which is what leads to longer load times.

Cerny points out that some games have to duplicate data to make sure the hard drive keeps picking it up—making for some massive files sizes we see in games today—specifically using Spider-Man‘s lampposts and random citizens as an example. He even points out with Spider-Man that some data is duplicated up to 400 times. Since an SSD doesn’t need to spin, it can load up more at once without the need for duplicate data. What does this mean for developers? Cerny believes it will lead to smaller game and patch sizes, and/or bigger and more detailed worlds; whichever developers prefer. It’ll certainly lead to shorter load times.

https://untappd.com/user/OzzBier

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@OzzieMann Interessant leesvoer. Ik ben benieuwd. Ik denk toch echt dat de gemiddelde game groter gaat worden, alleen al door het gebruik van 4K textures ...

We gaan het zien ...

Maar ongeacht of games groter worden, blijft de vraag of uitbreiding met een externe SSD haalbaar gaat zijn ...

[ Voor 24% gewijzigd door -SaveMe- op 21-01-2020 15:46 ]

• Anton.net
Het zou eigenlijk ideaal zijn als ze gewoon een extra M.2 slot toevoegen

• bram1984
Wellicht zit er ook gewoon een HDD in naast de SSD.

• OzzieMann

OzzieMann

@-SaveMe- Eensch.
Uitbreiding kan wellicht, maar dan kunnen daar alleen games op die niet alleen ontwikkeld worden voor de next gen.
Het blijft koffiedik kijken voorlopig.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

bram1984 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:54:
Dat durf ik wel te ontkennen. Traditionele HDs kunnen echt niet meer ...
OzzieMann schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:55:

Het blijft koffiedik kijken voorlopig.
Lekker he :)

[ Voor 26% gewijzigd door -SaveMe- op 21-01-2020 15:56 ]

• OzzieMann

OzzieMann

• bram1984
-SaveMe- schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:55:
[...]

Dat durf ik wel te ontkennen. Traditionele HDs kunnen echt niet meer ...

[...]

Lekker he :)
Zou volgens mij prima als mass storage kunnen fungeren, waarbij de SSD aangesproken wordt tijdens het spelen.

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:54:
Ik en vele anderen willen geen HDD of SSHD meer in de nieuwe console. SSD is 'The Way to Go'.

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:26:
[...]

Ik en vele anderen willen geen HDD of SSHD meer in de nieuwe console. SSD is 'The Way to Go'.
Als het 2TB extra oplevert terwijl games gewoon vol gebruik kunnen maken van de SSD, vind ik het prima.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Dat gaat het echt niet worden, HDs zijn gewoon echt te langzaam en achterhaald ....

• Odieus
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

bram1984 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:52:
[...]

Als het 2TB extra oplevert terwijl games gewoon vol gebruik kunnen maken van de SSD, vind ik het prima.
Hoe zie je dit voor je dan?

Een soort SSHDD setup waarbij veelgebruikte files op de SSD staan en de overige op de HDD? Als je de files op de HDD wilt lezen zit je vast aan de snelheid van de HDD en heb je niks/minder aan je SSD.
Of wil je dan telkens de game die je actief wilt spelen kopieren naar je SSD? In dat geval kan je net zo goed de game verwijderen van je SSD en opnieuw installeren als je hem weer wilt spelen.

1TB is voor mij trouwens voldoende, ik deinstalleer de games die ik heb uitgespeeld toch direct en heb op die manier ongeveer 3 games tegelijk geinstalleerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Odieus op 22-01-2020 10:21 ]

PSN: LinQ-NL

• bram1984
Odieus schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:18:
[...]

Hoe zie je dit voor je dan?

Een soort SSHDD setup waarbij veelgebruikte files op de SSD staan en de overige op de HDD? Als je de files op de HDD wilt lezen zit je vast aan de snelheid van de HDD en heb je niks/minder aan je SSD.
Of wil je dan telkens de game die je actief wilt spelen kopieren naar je SSD? In dat geval kan je net zo goed de game verwijderen van je SSD en opnieuw installeren als je hem weer wilt spelen.

1TB is voor mij trouwens voldoende, ik deinstalleer de games die ik heb uitgespeeld toch direct en heb op die manier ongeveer 3 games tegelijk geinstalleerd.
Ik ben geen expert op dat gebied, maar volgens mij bestaat deze optie toch ook op PC? Dat de SSD als een soort geheugen fungeert. Maar wellicht zit ik mis.

1TB is voor mij veel te weinig. Ik heb mijn 2TB nu al aardig gevuld met backlog, games voor de kids en VR titels + nog een aantal games die ik nooit zal verwijderen en zo nu en dan eens opstart (social games, Bloodborne, The Last of Us, Spider-Man etc.).

Dus dan hoop ik in ieder geval op een optie waarbij we de SSD kunnen vervangen. Dan haal ik gelijkt 2 of 3TB bij de launch.

Edit: Lees op Era nu steeds meer geruchten dat het event pas over een paar maanden gaat zijn en dat een aankondiging nog enkele weken op zich laat wachten. Oh well.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 22-01-2020 10:38 ]

• Anton.net
bram1984 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:36:
[...]
Dus dan hoop ik in ieder geval op een optie waarbij we de SSD kunnen vervangen. Dan haal ik gelijkt 2 of 3TB bij de launch.
Ik vrees een beetje dat dit niet gaat gaan. De SSD in de ps5 is niet zo'n standaard SSD die je nu ook in je PS4 kan schuiven. Dit wordt waarschijnlijk een custom NVMe drive (gemaakt door Samsung). Volgens mij gaan ze dat rechtstreeks op het moederbord solderen gewoon.

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:36:
[...]
1TB is voor mij veel te weinig. Ik heb mijn 2TB nu al aardig gevuld met backlog, games voor de kids en VR titels + nog een aantal games die ik nooit zal verwijderen en zo nu en dan eens opstart (social games, Bloodborne, The Last of Us, Spider-Man etc.).
Maar had Cerny niet gezegd in een van zijn interviews dat 1TB wel genoeg zou zijn omdat games nu niet perse meer plaats gingen innemen?
Cerny points out that some games have to duplicate data to make sure the hard drive keeps picking it up—making for some massive files sizes we see in games today—specifically using Spider-Man‘s lampposts and random citizens as an example. He even points out with Spider-Man that some data is duplicated up to 400 times. Since an SSD doesn’t need to spin, it can load up more at once without the need for duplicate data. What does this mean for developers? Cerny believes it will lead to smaller game and patch sizes, and/or bigger and more detailed worlds; whichever developers prefer. It’ll certainly lead to shorter load times.

Link

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anton.net schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:31:
[...]

Ik vrees een beetje dat dit niet gaat gaan. De SSD in de ps5 is niet zo'n standaard SSD die je nu ook in je PS4 kan schuiven. Dit wordt waarschijnlijk een custom NVMe drive (gemaakt door Samsung). Volgens mij gaan ze dat rechtstreeks op het moederbord solderen gewoon.
Zou de PS5 dan de eerste PS console worden waarbij jij niet zelf de interne storage kan vervangen/uitbreiden? Dat zou wel jammer zijn.

• bram1984
X-Fighter schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Maar had Cerny niet gezegd in een van zijn interviews dat 1TB wel genoeg zou zijn omdat games nu niet perse meer plaats gingen innemen?

[...]
Klopt, dus daar hoop ik dan maar op.

Verwijderd

Op de PS4 Pro kan ik momenteel prima uit de voeten met een externe 500GB SSD. Dus met 1TB ga ik mij ook wel redden op de PS5.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:50:
Op de PS4 Pro kan ik momenteel prima uit de voeten met een externe 500GB SSD. Dus met 1TB ga ik mij ook wel redden op de PS5.
Dat veronderstel je nu ,maar wie weet zijn de textures en bestanden en het spel met de nieuwe mogelijkheden wel veel groter...

De toekomst zal het uit gaan wijzen...

Verwijderd

@Gandalf68

Zoals al aangegeven door mensen bij Sony kunnen de patches en het aantal GB's van een game naar beneden. Als het ongeveer zoals nu is is het voor mij ook prima en bij MW 2019 zag je al dat je de singleplayer en andere onderdelen die een game in beslag neemt ook kan verwijderen, want ze gaven aan dat dat ook bij PS5 games gaat kunnen.

• bram1984
Dat scheelt inderdaad ook straks. Dat je gewoon alleen de Engelse (of welke taal dan ook) audiomix + ondertiteling mee kan downloaden en de rest laat zitten. Single- of multiplayer kun je dan ook rustig schrappen, wat ook weer scheelt.

• OzzieMann

OzzieMann

Een uncompressed 4K texture kan oplopen tot 64 MB. Als er dus textures zijn die 400x duplicated zijn om de laadtijden zo kort mogelijk te houden, loopt dat voor 1 item op tot zo'n 25 GB.
Ik kan me wel voorstellen dat als je dan maar 4 duplicates nodig hebt op zo'n SSD dat dit behoorlijk in ruimte kan schelen.

Zie ook dit stuk uit 2017 waaruit blijkt dat er nog veel meer optimalisatie plaats kan vinden.

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Daarnaast zou ik persoonlijk sneller geneigd zijn om games van m'n PS5 af te halen als ik weet dat ze vrijwel direct na het downloaden (of het vanaf de schijf installeren) beschikbaar zijn. Zonder dat je eerst een kwartier of langer moet wachten op eventuele extra installaties of patches die geïnstalleerd moeten worden (looking at you, Destiny 2...).

PS5 PSN: UnrealKazu

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51
Nvm, was al geplaatst.

[ Voor 98% gewijzigd door NotSoSteady op 22-01-2020 13:47 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik zie het liefst M2 storage van 500GB op het moederbord met daarnaast de mogelijkheid zelf intern een SSD te kunnen plaatsen. Dat zou mensen snelheid en flexibiliteit geven.

Ik kan me niet voorstellen dat in deze tijd, de tijd waarin het meer dan ooit tevoren logisch is om storage uit te kunnen breiden, de PS5 de eerste playstation te maken die je niet uit kunt breiden.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:03
kbloem schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:40:
Ik zie het liefst M2 storage van 500GB op het moederbord met daarnaast de mogelijkheid zelf intern een SSD te kunnen plaatsen. Dat zou mensen snelheid en flexibiliteit geven.

Ik kan me niet voorstellen dat in deze tijd, de tijd waarin het meer dan ooit tevoren logisch is om storage uit te kunnen breiden, de PS5 de eerste playstation te maken die je niet uit kunt breiden.
Ja en dan geef je mensen de mogelijkheid om er een HDD van 1 a 2 TB bij in te zetten, en dan staan de socials van Sony vol met huil berichten dat hun PS5 in een keer zo traag is. Gaat hem niet worden.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
dehardstyler schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Ja en dan geef je mensen de mogelijkheid om er een HDD van 1 a 2 TB bij in te zetten, en dan staan de socials van Sony vol met huil berichten dat hun PS5 in een keer zo traag is. Gaat hem niet worden.
Waarom, slim cachen zoals een sshd ook doet kan prima met een m2 en ssd. Als een ezel er een hdd in zet lijkt het me dat ie bewust voor een goedkope oplossing gaat. Ik zie geen enkel argument voor Sony om rekening te houden met mensen die een hdd kopen.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
kbloem schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:48:
[...]

Waarom, slim cachen zoals een sshd ook doet kan prima met een m2 en ssd. Als een ezel er een hdd in zet lijkt het me dat ie bewust voor een goedkope oplossing gaat. Ik zie geen enkel argument voor Sony om rekening te houden met mensen die een hdd kopen.
Wel degelijk voor developers en je maakt het er voor de consument niet gebruiksvriendelijker op. Ik laat me verassen wat voor oplossingen we allemaal krijgen, maar persoonlijk is een HDD al verleden tijd. Ik heb al meer dan 2 jaar geen HDD meer in mijn pc zitten bv. 3 NVMe's zitten er nu in en 2 normale SSD's die nog vervangen gaan worden voor 1x 1TB SSD.

• Caayn
  • Niet online
dehardstyler schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Als de PS5 weer ondersteuning voor externe storage krijgt dan hebben mensen toch al de mogelijkheid om HDDs te gebruiken.

"make it idiot proof and the universe will create better idiots"

Persoonlijk: Ik zou graag de optie houden om zelf te kiezen wat voor extra storage ik gebruik gezien het grote prijsverschil tussen SSD en HDD storage.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 22-01-2020 15:04 ]

• OzzieMann

OzzieMann

Ik heb het al een paar keer vermeld, zou me niks verbazen als je elke storage die je maar wilt er aan kan hangen. Het zal (denk ik) echter van de snelheid van de gekozen storage afhangen wat er allemaal op geinstalleerd kan worden.
Een simpele HDD zal gerust nog prima voldoen om allerhande apps, muziek, oude PS4 games op te installeren. De ingebakken custom SSD zal dan voor de daarvoor ontwikkelde games gebruikt worden.

Ik hang gewoon mijn 1 TB Nvme SSD aan een USB aansluiting. Alhoewel ik denk dat zelfs die niet snel genoeg is voor de PS5 games die echt ontwikkeld zijn voor de custom SSD.

[ Voor 17% gewijzigd door OzzieMann op 22-01-2020 15:09 ]

• Anton.net
Denken jullie dat er überhaupt een aansluiting gaat zijn voor een interne 2,5" drive (SSD of HDD). Want die NVMe gaat ofwel vast zitten op het moederbord, ofwel in een standaard m.2 vorm worden gegoten.
Ze zouden dan al extra ruimte moeten voorzien, speciaal voor een optionele 2,5" drive.

Die snelle SSD is tot nu toe een beetje het paradepaadje van de ps5. Cerny heeft ook een paar keer het belang van customization benadrukt: het belang van de samenwerking tussen ram, APU, storage.. Zo werd er toch gezegd dat die SSD als een soort soort 'virtueel ram' kan dienen. (Whatever that means exactly..)
Ik verwacht echt dat die SSD iets custom made gaat zijn, vast op het moederbord, met hopelijk een extra M.2 slot.

• OzzieMann

OzzieMann

@Anton.net Ik denk dat er helemaal geen interne ruimte gaat komen voor een zelf toe te voegen drive. Het wordt extern aansluiten gok ik.

• Maart1992
@Anton.net Ik gok ook wel dat de SSD vast zal zitten aan het moederboard. maar zou het voor Sony niet handiger zijn om dan twee modellen te verkopen, bijvoorbeeld een 1tb en 2tb.

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:38
Is het niet de trend dat er eerst een model gelaunched word met een standaard storage en er later eentje uitkomt met meer storage of zelfs een optie tot customization?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51
Anton.net schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:19:
Denken jullie dat er überhaupt een aansluiting gaat zijn voor een interne 2,5" drive (SSD of HDD). Want die NVMe gaat ofwel vast zitten op het moederbord, ofwel in een standaard m.2 vorm worden gegoten.
Ze zouden dan al extra ruimte moeten voorzien, speciaal voor een optionele 2,5" drive.

Die snelle SSD is tot nu toe een beetje het paradepaadje van de ps5. Cerny heeft ook een paar keer het belang van customization benadrukt: het belang van de samenwerking tussen ram, APU, storage.. Zo werd er toch gezegd dat die SSD als een soort soort 'virtueel ram' kan dienen. (Whatever that means exactly..)
Ik verwacht echt dat die SSD iets custom made gaat zijn, vast op het moederbord, met hopelijk een extra M.2 slot.
Ik denk niet dat het verwisselbaar gaat zijn. De games zullen ook met de standaard SSD in het hoofd worden ontwikkeld, dus dan kun je niet hebben dat gebruikers ineens aan de slag gaan met tragere varianten.

• sten123
  • Laatst online: 09:32
Misschien dat er iets komt waarbij je de games zowel online (cloud) of lokaal kunt laten installeren.

Of alleen de licentie op de game lokaal komt te staan!

Of er zit een nvme in voor het OS/ Vram en een SSD die voor de games dient.

Tot nu toe is het alleen maar gissen.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
OS op NVME zal niet voldoende winst geven, juist als de game textures van de meest snelle storage worden gehaald boek je flinke winst bij de laadtijden. Maar ook in-game dat je de render afstand kunt vergroten omdat de textures sneller geladen rden. pop-in van textures en objecten wordt flink minder.

Way dat betreft wegen de voordelen op tegen de nadelen als er NVME storage nodig is om echt een next gen console neer te zetten maar je moet daarbij verwisselbare storige inleveren so be it.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Donstil
  • Niet online
Ik ga voor Interne "snelle" opslag en geen mogelijkheid tot zelf uitbreiden. Extern iets eraan hangen zou nog kunnen als ze dat als Cold storage gaan gebruiken alleen dat haalt het gebruiksgemak er weer af enz. Spelen vanaf extern usb ssd is i.v.m. ssd optimalisatie straks niet meer mogelijk.

Het wordt gewoon 1 TB en that's it, met als claim dat Psn sneller is geworden en het installeren efficiënter, oid.

Edit: M2 ssd als uitbreiding zie ik ook niet gebeuren overigens, dat maakt het allemaal te technisch voor de doelgroep. Ik ken ook niemand (behalve hier in de forum bubbel) die zelf de HDD van zijn playstation3/4 vervangen heeft, wel ken ik mensen die ervoor een nieuwe Ps4 kochten met meer opslag (al dan niet gelijk een pro), dat lijkt mij voor Sony dus een veel interessante optie.

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 22-01-2020 18:26 ]

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Gewone HDs gaat het echt niet meer worden, vergeet dat nou. En zoals er over de storage wordt geproken gaat het gewoon op het mainboard gesoldeerd worden, dan heb je die hoge snelheden. Dan kun je alleen uitbreiden als er een net zo snelle 'buiten' verbinding is... Geen idee of dat haalbaar is.

Ik zeg 1TB M.2 SSDs in de nextgen ...

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Sony heeft wel een patent aangevraagd voor swappable SSD.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-pocket--lint-com.cdn.ampproject.org/i/s/cdn.pocket-lint.com/r/s/600x/assets/images/150049-games-news-ps5-to-use-ssd-cartridges-suggests-150049-design-patent-image1-hsmc9etdon.jpg?v1

Bron

[ Voor 22% gewijzigd door Kenny_026 op 22-01-2020 22:01 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
kbloem schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:58:

[Afbeelding]

Bron
Zoals ik dus al zei, onboard M2 met een SSD combi. Alleen worden we wel genaaid als we voor 25% extra deze “cartridges” moeten kopen en niet een gewone SSD kunnen plaatsen.

Ze hebben natuurlijk als eerste gepresenteerd dat er near to zero loading times zouden zijn. Dus er moet echt wel naar een seriele oplossing gekeken worden.

Aangezien M2 een theoretische snelheid van 4GB/s kan halen op 4xpcie 3.0 is er zat bandbreedte om caching te doen met een SSD drive die ernaast draait.

• Kalder

Kalder

[Afbeelding]

Bron
Volgens mij is er al bevestigd dat die cartridges voor een speelgoed dingetje zijn van Sony, Toio ofzo?

edit: https://nl.letsgodigital....ny-cartridge-ps5-console/

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 22-01-2020 22:33 ]

• Segafreak83

[Afbeelding]

Bron
Een tijd terug riep ik dit ook al, maar toen riepen andere mensen / Tweakers dat het voor een ander Sony apparaat (ben de naam even kwijt) was.

Maar ik geloof er nog steeds in dat deze gewoon voor de PS5 zijn. Zo garanderen ze namelijk de snelheid, ongeacht of dit nu intern of extern aangesloten zit.

Geheid dat mensen gaan "klagen" als ze hun oude HDD aansluiten en het niet vooruit te branden is.

• Caayn
  • Niet online

[Afbeelding]

Bron
Hoop het niet. Anders krijgen wij straks dezelfde praktijken die MS in het begin met de 360 aanhield. Je kon alleen storage via hun kopen wat nog eens duurder en niet persé beter was dan wat er op de markt beschikbaar was.

Swappable SSD storage wordt ook al langer toegepast in andere producten door fabrikanten. Maar ook daar is het over het algemeen een stuk duurder dan een vergelijkbaar product zonder de "speciale" behuizing, interface en logo.

Eerlijk gezegd snap ik de haat richting HDD niet zo. Ja het is trager, maar het is wel fantastisch voor wanneer je complete collecties offline beschikbaar wilt houden. Zou ik mijn externe storage, die ik gebruik voor consoles, nu moeten vervangen door SSDs dan ben ik een paar duizend euro verder. SSD storage is nog steeds de duur, imo, om daar volledig op over te gaan. En als Sony inderdaad de interne SSD als virtual memory wil inzetten kan je prima gebruik maken van een HDD. Alleen zal bijvoorbeeld de opstart tijd van een game dan wat langer worden maar het tussendoor laden van levels bijvoorbeeld kan dan vanaf het virtual memory (ie: de snelle interne SSD) gedaan worden.

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 09:58
Ik moet zeggen dat ik de swappalble HDD oplossing van de Xbox 360 juist handig vond. Als je naar een vriend ging, nam je je eigen HDD mee, plugde die in de Xbox van je vriend. En je kon spelen met je eigen gedownloade games en savedata. Hoewel het uitbreiden dan natuurlijk duurder wordt dan dat je er iedere SSD in kan pluggen, heeft het zogezegd ook voordelen.
Pagina: 1 ... 20 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.