Toon posts:

[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten

Pagina: 1 ... 19 ... 49 Laatste
Acties:
  • 213.821 views

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik denk dat we met de discussie over 8K wel kunnen stoppen. Is niet direct PS5 gerelateerd en er is nu wel genoeg over gezegt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:33
Volgens de Franse Playstation website werkt de Dualshock 5 ook op de PS4.

https://www.playstation.c...s4--new-model-comparison/

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7SwMNYK/ds.jpg

https://psnprofiles.com/RaemNL

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Raem schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:56:

[Afbeelding]
Andersom hopelijk ook. Lijkt me wel redelijk aannemelijk als dit klopt.

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Raem schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:56:

[Afbeelding]
Dit betekend dat er informatie over de PS5 verstuurd wordt naar de verschillende afdelingen van PlayStation en dat er intern over gecommuniceerd wordt!

De eerste fases van ontwikkeling speelt zich voornamelijk af achter gesloten deuren om leaks te voorkomen maar dit is goed nieuws! De aankondiging zal denk ik snel plaats vinden!

• bram1984
Maart1992 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:15:
[...]

Dit betekend dat er informatie over de PS5 verstuurd wordt naar de verschillende afdelingen van PlayStation en dat er intern over gecommuniceerd wordt!

De eerste fases van ontwikkeling speelt zich voornamelijk af achter gesloten deuren om leaks te voorkomen maar dit is goed nieuws! De aankondiging zal denk ik snel plaats vinden!
Sowieso ergens deze maand. In 2013 werd de PS Meeting aangekondigd op 31 januari. Dus het zou mogelijk nog 2 weken kunnen duren.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:05
Is die info nu weer weggehaald?
Nu staat bovenaan de pagina ook 17 januari 2020 als verschijningsdatum van het artikel.
Gisteren, toen DS5 er nog stond, was het een datum ergens in 2017 dacht ik

• Raem
Anton.net schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:49:
Is die info nu weer weggehaald?
Nu staat bovenaan de pagina ook 17 januari 2020 als verschijningsdatum van het artikel.
Gisteren, toen DS5 er nog stond, was het een datum ergens in 2017 dacht ik
Is inderdaad weer weggehaald. Als je de pagina van gister uit de cache van Google bekijkt zie je het nog wel staan.

http://webcache.googleuse...=nl&gl=nl&strip=1&vwsrc=0

• Twixie
  • Laatst online: 18-09 11:40
Info is inderdaad al aangepast, maar het mag duidelijk zijn dat dit toch wel een zeer significante en betrouwbare leak is.

• Maart1992
Misschien komt dit ook wel omdat PlayStation haar websites aan het updaten zijn ter voorbereiding van een aankondiging. De updaten de pagina en zetten hier vervolgens een tijd op wanneer de pagina live mag gaan en dat ze een foutje maakte.

• Twixie
  • Laatst online: 18-09 11:40
Als ik er zo over nadenk, ben ik (en de meesten met mij, denk ik) vooral meer geinteresseerd in forward compatibility van de DS4 controller op een PS5. En die kans is ook wel heel groot, denk ik, door dat back button accessoire.
Heb nu een PS4 met 3 controllers. Een PS5 wordt dan de nieuwe main console en dan is het wel handig dat je niet direct nog extra controllers moet kopen voor de occasionele coach multiplayers.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 13:50
Heb toch nieuwe controllers nodig. Fifa is niet goed voor controllers helaas :(

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Lijkt me inderdaad wel aannemelijk dat de hardware compatible is.

Ben wel benieuwd naar de nieuw DS controllers met haptische feedback, als dat goed uitgewerkt is lijkt het me wel een leuke toevoeging.

Verwijderd

Ik ben nog steeds aan het twijfelen over een te halen PS5 of een Series X. De enige reden dat ik voor een Series X zou gaan is Flight Simulator 2020, maar die kan ik ook op mijn laptop spelen en meestal heb ik het na een half jaartje wel gezien met vliegen. De Xbox One en Xbox One X zijn mij slecht bevallen qua snelheid van software, opstarten en downloaden. Mijn favoriet nu is de PS4 Pro met de spellen als Uncharted, maar Uncharted is nu afgelopen of ze moeten nog een spin-off zoals The Lost Legacy maken.

Ik hoop snel op meer nieuws over beide consoles, zodat mijn keuze makkelijker gaat worden.

Keuzes en nog eens keuzes, wie kan mij overtuigen welke te halen?

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:13:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over een te halen PS5 of een Series X. De enige reden dat ik voor een Series X zou gaan is Flight Simulator 2020, maar die kan ik ook op mijn laptop spelen en meestal heb ik het na een half jaartje wel gezien met vliegen. De Xbox One en Xbox One X zijn mij slecht bevallen qua snelheid van software, opstarten en downloaden. Mijn favoriet nu is de PS4 Pro met de spellen als Uncharted, maar Uncharted is nu afgelopen of ze moeten nog een spin-off zoals The Lost Legacy maken.

Ik hoop snel op meer nieuws over beide consoles, zodat mijn keuze makkelijker gaat worden.

Keuzes en nog eens keuzes, wie kan mij overtuigen welke te halen?
Voorlopig geduld hebben Dennis. Duurt nog een goede 9 maanden voordat je m kan kopen( los van pre order) tegen die tijd is er vast genoeg nieuws om een goede keuze te maken

PSN ID Binloading_nl

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Lijkt me duidelijk de X series x heeft geen toegevoegde waarde, die gaat de komende 2 jaar niet eens platform exclusives krijgen.

Ik verwacht dat de PS5 bij launch 2 platform exclusives heeft en dat er meer gaan volgen. Verder verwacht / hoop ik dat veel PS4 games een update krijgen waardoor ze op de 5 betere performance en graphics krijgen.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Chaoss schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:22:
Lijkt me duidelijk de X series x heeft geen toegevoegde waarde, die gaat de komende 2 jaar niet eens platform exclusives krijgen.
Oh wat raar.. Is dit al bekend gemaakt?

Dan snij je jezelf toch best in de vingers? :/

Aan de andere kant is er toch kans dat alles wat voor de pc uitkomt ook voor de XB uikomt? Dat zou best een goeie move zijn, want soms baal ik dat sommige pc spellen niet op de PS zijn :/

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

poor Leno schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:41:
[...]

Aan de andere kant is er toch kans dat alles wat voor de pc uitkomt ook voor de XB uikomt? Dat zou best een goeie move zijn, want soms baal ik dat sommige pc spellen niet op de PS zijn :/
Het ligt wat genuanceerder, maar om dat toe te lichten zitten we in het verkeerde topic. ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:46:
[...]

Het ligt wat genuanceerder, maar om dat toe te lichten zitten we in het verkeerde topic. ;)
Nouja het heeft toch indirect met elkaar te maken.. en zolang er nog zo weinig over de PS5 bekend is gemaakt, kunnen dat soort dingen toch best besproken worden? -O-

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

poor Leno schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:49:
[...]

Nouja het heeft toch indirect met elkaar te maken.. en zolang er nog zo weinig over de PS5 bekend is gemaakt, kunnen dat soort dingen toch best besroken worden? -O-
Oh ja hoor. Maar over hoe MS zaken wil aanpakken en verwijzingen naar artikelen met interviews van MS medewerkers kan dat het beste in het Series X topic denk ik? :)

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
dus even een opsomming voor ieder die het gemist heeft.

Vragen bij twijfel over een ps5 vs xbox x mogen hier niet meer toegelicht of beschreven worden.
Voor twijfel en de zin of onzin om bij aanschaf van een PS5 gelijk naar een 8k tv te kijken verwijzen we je ook naar andere topics.
DLSS en Ray Tracing heeft wel enigzins met de grafische chip te maken maar enige vorm van discussie is hier ook verboden.
Controllers wat volgens sommigen raakvlak heeft met een gameconsole horen ook in een ander topic thuis.

Mis ik nog iets?

• bram1984
[...]

Yep, een MS bobo heeft aangegeven dat Xbox exclusives eerst 1 of 2 jaar cross gen zijn. Dus ze draaien ook op de OG X1.

Op de PS5 heb je vooralsnog Godfall en de BluePoint game die console exclusief gaan zijn.

Edit: Weinig genuanceerds aan overigens. Het is wat het is en zoals het er staat.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 17-01-2020 20:31 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ik ben het met Uchiha Tijntje eens dat het nu niet in het topic thuis hoort, simpelweg omdat we nog te weinig weten over de games die ook echt uit gaan komen (voor beide platformen) en hoe de kaarten qua specs en prijs gaan vallen. Nu bepalen welke je gaat halen is dan ook nog zinloos imo. Verder zijn in het andere topic de voor en nadelen hiervan al ruimschoots besproken, dus hoeven we hier niet in herhaling te vallen.

En wat in het ene topic als voordeel wordt aangehaald, is in het andere topic natuurlijk weer een nadeel. Want we moeten allemaal maar een kant kiezen voordat we uberhaupt weten wat voor apparaten er beschikbaar zijn eind dit jaar :S
Laten we een beetje rustig aan doen en niet meteen de ultieme fanboys uit gaan hangen. Elke console gaat zijn voor en nadeel hebben en we weten eigenlijk nog helemaal niks.

Ik volg dit topic ook liever voor de nieuwtjes dan de discussies momenteel...

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
kbloem schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:26:
dus even een opsomming voor ieder die het gemist heeft.

Vragen bij twijfel over een ps5 vs xbox x mogen hier niet meer toegelicht of beschreven worden.
Voor twijfel en de zin of onzin om bij aanschaf van een PS5 gelijk naar een 8k tv te kijken verwijzen we je ook naar andere topics.
DLSS en Ray Tracing heeft wel enigzins met de grafische chip te maken maar enige vorm van discussie is hier ook verboden.
Controllers wat volgens sommigen raakvlak heeft met een gameconsole horen ook in een ander topic thuis.

Mis ik nog iets?
Ja dat jij geen mod bent misschien 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bram1984
Martinspire schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:48:
Ik ben het met Uchiha Tijntje eens dat het nu niet in het topic thuis hoort, simpelweg omdat we nog te weinig weten over de games die ook echt uit gaan komen (voor beide platformen) en hoe de kaarten qua specs en prijs gaan vallen. Nu bepalen welke je gaat halen is dan ook nog zinloos imo. Verder zijn in het andere topic de voor en nadelen hiervan al ruimschoots besproken, dus hoeven we hier niet in herhaling te vallen.

En wat in het ene topic als voordeel wordt aangehaald, is in het andere topic natuurlijk weer een nadeel. Want we moeten allemaal maar een kant kiezen voordat we uberhaupt weten wat voor apparaten er beschikbaar zijn eind dit jaar :S
Laten we een beetje rustig aan doen en niet meteen de ultieme fanboys uit gaan hangen. Elke console gaat zijn voor en nadeel hebben en we weten eigenlijk nog helemaal niks.

Ik volg dit topic ook liever voor de nieuwtjes dan de discussies momenteel...
Niks zinloos aan. Hier komt sowieso een PS5 vanwege BC en de Sony studio's. Daar heb ik blind vertrouwen in. Een Xbox later in de generatie is ook prima mogelijk als er exclusieve games op verschijnen die ik wil spelen. Of dat een Series X wordt of een Lockhart, dat gaat van verschillende factoren afhangen (prijs + grafische verschillen).

• Donstil
  • Niet online
[...]

Dat is een verwijzing naar de uitspraken van Meneer Booty waarschijnlijk:
"As our content comes out over the next year, two years, all of our games, sort of like PC, will play up and down that family of devices.”
Oftewel de komende twee jaar speel je de Xbox games op alle Xbox platformen (Windows en Console). Over een jaar komt daar dan een nieuwe console bij dus betekend dat automatisch dat die een jaar lang (geen twee) geen content krijgt wat alleen op de “series X” uit komt.

Wat Sony daarmee gaat doen is nog afwachten maar gezien de enorme hoeveelheid Playstation4’s lijkt mij de aanname dat ze iets soortgelijks gaan doen (zonder pc dan) geen vreemde.

• bram1984
Zoals ik al zei: in ieder geval Godfall en de BluePoint game. Dus nee, er hoeft niks afgewacht te worden.

Ik ga er verder ook niet vanuit dat de nieuwe Spider-Man, Horizon en God of War op de PS4 gaan draaien. Zowel Insomniac als Guerilla hebben al aangegeven dat ze beperkt werden en dingen anders hebben moeten doen op PS4, dus die gaan straks lekker los.

Jim Ryan heeft ook min of meer ook al aangegeven dat hij mensen snel over wil laten stappen.

• Donstil
  • Niet online
“De Bluepoint game” zegt me even niets maar Godfall komt ook naar de Pc dus die valt al af.

Voor de rest noem je games die niet aangekondigd zijn, dus die zitten nog in het hoekje wishful thinking.

Oftewel, afwachten dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 17-01-2020 21:20 ]

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Ik moet het nog maar zien met Playstation, ik ben wel ontzettend benieuwd wanneer ze eens iets gaan onthullen, dit jaar komen er nog een aantal top games aan voor de PS4 maar daarna?
Sony is angstvallig stil, weten ze zelf wel welke koers ze willen varen? bazen die worden geroyeerd daar, E3 voor de 2de keer op rij niet aanwezig.

Jim Ryan neem ik niet zo heel serieus die heeft wel vaker rare dingen in het verleden gezegd.

• Anton.net
Pixel Witcher schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:22:
Ik moet het nog maar zien met Playstation, ik ben wel ontzettend benieuwd wanneer ze eens iets gaan onthullen, dit jaar komen er nog een aantal top games aan voor de PS4 maar daarna?
Naja, de voorbije jaren was er redelijk wat kritiek omdat ze hun games veel te vroeg aankondigen. Nu doen ze dat eens niet en dan komt er natuurlijk wat wantrouwen.
Ik denk dat je je op het gebied van games weinig zorgen moet maken bij Sony.
Studio's als Santa Monica, Naughty Dog, Insomniac en Japan studio zijn heel talentvolle bedrijven. Dat het aan de top misschien wat rommelt, verandert daar weinig aan.
Er zijn bovendien redelijk wat geruchten dat Sony nieuwe studio's gaat aantrekken (zoals Bluepoint), of nieuwe studio's is aan het opzetten (zoals dat nieuwe team in San Diego).

• bram1984
Donstil schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:19:
“De Bluepoint game” zegt me even niets maar Godfall komt ook naar de Pc dus die valt al af.

Voor de rest noem je games die niet aangekondigd zijn, dus die zitten nog in het hoekje wishful thinking.

Oftewel, afwachten dus.
Dat het jou niks zegt is niet echt relevant. BluePoint is met een PS5 titel bezig.

Godfall die naar PC komt is niet cross gen maar cross platform.

• Donstil
  • Niet online
Potato potato 8)7

• bram1984
Sony is angstvallig stil, weten ze zelf wel welke koers ze willen varen? bazen die worden geroyeerd daar, E3 voor de 2de keer op rij niet aanwezig.

Jim Ryan neem ik niet zo heel serieus die heeft wel vaker rare dingen in het verleden gezegd.
Beetje stilte voor de storm denk (en hoop) ik. Je kan er vanuit gaan dat Guerilla al een tijdje met HZD2 bezig is en ook SSM is onderweg met een nieuwe God of War. Maar ik verwacht niet dat dit launch titels gaan zijn. De echte klappers zie je doorgaans pas na een aantal jaar. Zie PS3+4.

Het valt op zich wel mee hoe stil ze zijn hoor. Mensen snakken naar meer info, dus dan lijkt het al snel lang te duren. Vorig jaar hadden ze weinig nieuws om te laten zien op E3 en toen sloop het er ook al een beetje in dat eigen events ook prima werken. Hier en daar hebben ze wat info losgelaten + een logo en nu is het gewoon even geduld hebben tot het reveal evenement. In 2013 hoorden we daar pas op 31 januari iets over.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:19:

Oftewel, afwachten dus.
Godfall was de eerste game die aankondigde dat ze op de PS5 kwamen. Marketing technisch gewoon een slimmigheidje van ze. Werd er totaal niet warm van en als deze niet als PS5 titel aangekondigd werd was het ook niets bijzonders geweest imho.

Bluepoint is een ontwikkelstudio die een remake van Demon Souls naar de PS5 gaan brengen.

Mogen games hier trouwens wel besproken worden?

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:13:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over een te halen PS5 of een Series X. De enige reden dat ik voor een Series X zou gaan is Flight Simulator 2020, maar die kan ik ook op mijn laptop spelen en meestal heb ik het na een half jaartje wel gezien met vliegen.
Mja, alle Xbox exclusives kan je ook gelijk op dag 1 op je laptop spelen, alle PS exclusives niet.

Daarnaast met een PS5 die nu weer zoals het hoort backwards compatible is lijkt mij de keuze toch niet zo heel ingewikkeld!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

"Angstvallig" stil is naar mijn mening goed. Je ziet dat Xbox/Phil de ene tweet naar de andere tweet eruit poept om maar een beetje in de picture te blijven, maar ondertussen gaat juist alle aandacht naar PlayStation zonder dat ze ook maar iets los laten. Zo hier en daar hebben ze dat gedaan.

Dus verwacht binnen een paar weken een grote media blowout. Al verwacht ik zelfs dat ze daar niet eens alles gaan aankondigingen.

• Donstil
  • Niet online
Aenea schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:44:
Daarnaast met een PS5 die nu weer zoals het hoort backwards compatible is lijkt mij de keuze toch niet zo heel ingewikkeld!
Dat was het gerucht inderdaad maar is dat nu officieel bevestigd dan?

• Anton.net
Donstil schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:21:
[...]
Dat was het gerucht inderdaad maar is dat nu officieel bevestigd dan?
Backwards compatibility met de ps4 is al een hele tijd geleden bevestigd ja.

Die geruchten over een event op 5 februari heb ik nog weinig vertrouwen in. Dat is over minder dan 3 weken, we zouden nu wel al iets gehoord hebben. Mijn hoop zit nu op 12 februari :+

Verwijderd

Ik hoop eigenlijk ook dat PS3 spellen speelbaar zijn op de PS5 en dat je ze gewoon in de PS Store kan kopen voor een prikkie. Games als Resistance zou ik nog wel een keer willen spelen. Dat mijn digitale PS4 spellen ook speelbaar zijn op de PS5 zou ook een sterk punt zijn.

Waarschijnlijk ga ik gewoon voor de PS5, maar ik hou de concurrentie en het nieuws strak in de gaten.

• Donstil
  • Niet online
Anton.net schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Backwards compatibility met de ps4 is al een hele tijd geleden bevestigd ja.

Die geruchten over een event op 5 januari heb ik nog weinig vertrouwen in. Dat is over minder dan 3 weken, we zouden nu wel al iets gehoord hebben. Mijn hoop zit nu op 12 februari :+
Ooh ik dacht dat hij “alles” bedoelde maar dat staat er inderdaad niet. De Xbox schijnt dat te gaan doen namelijk.

5 januari evenement kunnen we wel redelijk afstrepen ja :+

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik ben toch wel erg benieuwd naar de specs van beide consoles. En hoewel ik zeker voor een PS5 ga (en mss een series X later, afhankelijk van de games), hoop ik toch dat ze elkaar niet teveel ontlopen en dat de Series X niet echt significant krachtiger is ...

Playstation reveal 5 februari, Series X ... ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

-SaveMe- schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:57:
Ik ben toch wel erg benieuwd naar de specs van beide consoles. En hoewel ik zeker voor een PS5 ga (en mss een series X later, afhankelijk van de games), hoop ik toch dat ze elkaar niet teveel ontlopen en dat de Series X niet echt significant krachtiger is ...

Playstation reveal 5 februari, Series X ... ?
Je bedoelt een pro/slim variant?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:41:
Ik hoop eigenlijk ook dat PS3 spellen speelbaar zijn op de PS5 en dat je ze gewoon in de PS Store kan kopen voor een prikkie. Games als Resistance zou ik nog wel een keer willen spelen. Dat mijn digitale PS4 spellen ook speelbaar zijn op de PS5 zou ook een sterk punt zijn.

Waarschijnlijk ga ik gewoon voor de PS5, maar ik hou de concurrentie en het nieuws strak in de gaten.
Als ze dat doen draaien ze hun eigen PS Now de nek om. Is ook een architectuur dingetje want die van de PS3 scheelt enorm met die van de PS4. De stap van PS4 naar PS5 is er nagenoeg niet omdat dezelfde x64 architectuur gehanteerd wordt.

Ik hoop niet dat ze volgende generatie er eentje gaat worden van de remastered versies. Want nu gaat het haast een kwestie worden van high res textures erin knallen en klaar en weer de volle mep vragen.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
kbloem schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:38:
[...]

Als ze dat doen draaien ze hun eigen PS Now de nek om. Is ook een architectuur dingetje want die van de PS3 scheelt enorm met die van de PS4. De stap van PS4 naar PS5 is er nagenoeg niet omdat dezelfde x64 architectuur gehanteerd wordt.

Ik hoop niet dat ze volgende generatie er eentje gaat worden van de remastered versies. Want nu gaat het haast een kwestie worden van high res textures erin knallen en klaar en weer de volle mep vragen.
Zou mooi zijn als ik inderdaad mijn PS3 spellen op disc ter verificatie in de PS5 kan stoppen, wat aanvullende data downloaden en klaar (je mag dromen, toch? :)).

De PS4 was anders ook al een goede remaster machine, vooral het eerste jaar. En dat zal bij de PS5 echt niet anders zijn.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

[...]

PS Now kan nog steeds als game streaming gebruikt worden. PS3 games zo uit de store trekken en spelen lijkt me ook wel wat, dan heb je niet nog een abonnement/aankoop nodig.

Verder zal het met de remastered games ook wel even door gaan. Ik snap dat ook nooit zo, want een game heeft dan weinig verassingen meer voor je. Doe mij maar liever een nieuwe game. Kun je er meteen gameplayvernieuwingen aan toepassen. Maar met cross-gen is het wel minder nodig en verwacht ik dat we ook wat games gaan zien met een PS5 upgrade patch, zoals menig game nu een PS4 Pro upgrade hebben gehad. De verschillen zullen ook steeds kleiner worden, dus de meeste games die ze gaan remasteren, zal vooral als cashcow zijn, dan dat het echt meerwaarde biedt. Als de PS5 normaal PS4 backwards compatible is, zal het niet meer zo vanzelfsprekend zijn om een remaster van PS4 games uit te brengen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

[...]

Net gekeken en alleen Resistance 3 staat momenteel op PS Now en ik zou ze alle drie willen spelen. PS3 games kopen in de PS Store en op de PS5 spelen zou daarom ook beter zijn. Als alle drie de Resistance games op PS Now zouden staan en blijven staan zou ik zeker een abonnement afsluiten.

• Maart1992
Ik zat wat te denken hè, en ik wilde dat delen om te zien wat jullie hier van denken.

Ik denk dat PlayStation ook een nieuwe service in het leven gaat roepen naast Ps Plus en Ps now. Ik gok iets vergelijkbaars met Xbox game pass. Een dienst waarmee je toegang krijgt tot een x aantal games. Vooral nu de ps5 backwards compatable zal worden lijkt mij dit een logische set. Wat denken jullie?

• Raem
Maart1992 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:15:
Ik zat wat te denken hè, en ik wilde dat delen om te zien wat jullie hier van denken.

Ik denk dat PlayStation ook een nieuwe service in het leven gaat roepen naast Ps Plus en Ps now. Ik gok iets vergelijkbaars met Xbox game pass. Een dienst waarmee je toegang krijgt tot een x aantal games. Vooral nu de ps5 backwards compatable zal worden lijkt mij dit een logische set. Wat denken jullie?
Dat is PS Now.

• Donstil
  • Niet online
Maart1992 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:15:

Ik zie dat niet zo snel gebeuren eigenlijk. Sony doet met de PlayStation goeie zaken maar heeft niet het financiële vangnet wat Microsoft wel heeft. Een dergelijke dienst opzetten kost een vermogen en zal een zeer lange tijd verlieslijdend zijn, iets wat ze bij Sony niet kunnen opvangen.

• bram1984
Inderdaad. In hoeverre verschilt dit van PS Now?

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:54

-SaveMe-

-klik-

YakuzA schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:06:
[...]

Je bedoelt een pro/slim variant?
Nee, de PS5 en de Xbox Series X ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Recon24
PSNow kan juist extra profiteren als de PS5 BC verder gaat dan de PS4 namelijk (hoop stiekem dat dit een grote suprise is). Je gehele collectie aan PS4 games bv al beschikbaar via PSNow te streamen, en zelfde geldt met de eerste generaties. Ben alleen benieuwd als er disc verificatie komt oid, tot hoe ver ze terug gaan.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

-SaveMe- schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:39:
[...]
Nee, de PS5 en de Xbox Series X ...
Wat een inspiratieloze naam.
Wordt dat de nieuwe Xbox?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Segafreak83
Donstil schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:30:
[...]

Ik zie dat niet zo snel gebeuren eigenlijk. Sony doet met de PlayStation goeie zaken maar heeft niet het financiële vangnet wat Microsoft wel heeft. Een dergelijke dienst opzetten kost een vermogen en zal een zeer lange tijd verlieslijdend zijn, iets wat ze bij Sony niet kunnen opvangen.
Sony heeft geld zat! Kijk alleen al wat ze sinds de PS4 aan PSN naar binnen hebben geharkt! Tot en met de PS3 was online gratis.

Waar een wil (en prioriteiten liggen) is, daar is een weg.

• Donstil
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 23:01:
Sony heeft geld zat! Kijk alleen al wat ze sinds de PS4 aan PSN naar binnen hebben geharkt! Tot en met de PS3 was online gratis.

Nou dat valt allemaal wel mee. Sony schommelt heel erg en heeft zelfs meervoudig verlies geleden in de afgelopen 10 jaar.

De PlayStation tak doet het doorgaans erg goed maar de rest van het bedrijf kost geld. Daar nu even een dienst als GamePass bij ontwikkelen (waar bakken geld bij moet de eerste jaren) is dan geen goeie zet.
YakuzA schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:37:
[...]

Inspiratie loos als in gewoon een opvolgend nummertje pakken?

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 18-01-2020 23:33 ]

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Recon24 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:08:
[...]

"Angstvallig" stil is naar mijn mening goed. Je ziet dat Xbox/Phil de ene tweet naar de andere tweet eruit poept om maar een beetje in de picture te blijven, maar ondertussen gaat juist alle aandacht naar PlayStation zonder dat ze ook maar iets los laten. Zo hier en daar hebben ze dat gedaan.

Dus verwacht binnen een paar weken een grote media blowout. Al verwacht ik zelfs dat ze daar niet eens alles gaan aankondigingen.
Ik heb liever duidelijkheid en communicatie zoals Xbox en haar team doet, maar goed dat is het topic hier niet voor.
Playstation krijgt uiteraard alle aandacht, dat zijn de marktleider, maar zo veel stilte om bijna alles (wat ik eerder al heb aangegeven met vertrek van verschillende personen binnen Playstation afgelopen jaren)

Ik hoop voor Playstation dat ze binnen een paar weken een grote media blowout hebben, een E3 hebben ze al niet, toch een soort vervroegde kerstmis voor gamers. maar ik laat me graag verrassen.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Mag ik ook wat hoop hier neer zetten, een remake van Killzone 2 en dan de multiplayer gedeelte ervan. 😋

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Segafreak83 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 23:01:
[...]

Kijk ook eens naar de kosten, ze moeten wel een compleet serverpark in de lucht houden. Ik vraag me af of ze zelfs winst maken met het PSN abbo, als je dat afzet tegen de kosten van het hele online gebeuren.

Eigenlijk denk ik dat als ze geld eraan overhouden dat het direct gebruikt wordt als investering in nieuwe ontwikkelingen en dat er onderaan de streep geen cent winst wordt gemaakt.

Verder geen medelijden met Sony hoor. :) Maar ik denk niet dat het geld tegen de plinten aan klotst. Sowieso moet Sony PlayStation zijn eigen broek ophouden, de televisie tak gaat echt niet een miljoentje of wat overmaken om de PSN tak een handje te helpen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Maart1992
Flagg schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:54:
[...]

Kijk ook eens naar de kosten, ze moeten wel een compleet serverpark in de lucht houden. Ik vraag me af of ze zelfs winst maken met het PSN abbo, als je dat afzet tegen de kosten van het hele online gebeuren.

Eigenlijk denk ik dat als ze geld eraan overhouden dat het direct gebruikt wordt als investering in nieuwe ontwikkelingen en dat er onderaan de streep geen cent winst wordt gemaakt.

Verder geen medelijden met Sony hoor. :) Maar ik denk niet dat het geld tegen de plinten aan klotst. Sowieso moet Sony PlayStation zijn eigen broek ophouden, de televisie tak gaat echt niet een miljoentje of wat overmaken om de PSN tak een handje te helpen. :)
Sony heeft zelf geen server park voor het psn maar dat stond tot voorheen bij Amazon. Ik dacht dat ze opzoek waren naar een nieuwe partner. Maar natuurlijk betalen ze dik geld aan Amazon.

• Recon24
Donstil schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:30:
[...]

Zoals je hopelijk hebt gelezen boven je bericht is dat gewoon PSNOW. Zo bijzonder is Gamepass qua tech namelijk niet, want het is gewoon dezelfde Xbox store met een andere skin en een subscription service bovenop.

Het is niets meer dan een download winkel, dat is iets anders dan een Streaming service wat een stuk ingewikkelder in elkaar zit. Sony zou zelfs de huidige PSN Store kunnen gebruiken voor individuele afrekeningen en abbo vorm.

Nogmaals, niks indrukwekkends aan Gamepass qua tech.

[ Voor 8% gewijzigd door Recon24 op 19-01-2020 11:33 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
YakuzA schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:37:
[...]

In tegenstelling tot 'Playstation 5' dat is echt een originele naam...
Maart1992 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:16:
Sony heeft zelf geen server park voor het psn maar dat stond tot voorheen bij Amazon. Ik dacht dat ze opzoek waren naar een nieuwe partner. Maar natuurlijk betalen ze dik geld aan Amazon.
Ironisch genoeg zijn ze een samenwerking met Microsoft aan gegaan, Azure cloud.

• Segafreak83
[...]

Helaas werkt het dus wel zo! De gaming en/of tv tak hebben de mobiele telefoon van Sony vaak genoeg mogen "redden".

• Maart1992
Chaoss schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:33:
[...]

[...]

Ironisch genoeg zijn ze een samenwerking met Microsoft aan gegaan, Azure cloud.
Dat dacht ik al ja maar kon geen bron vinden. 😁

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Recon24 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:30:
[...]

Zoals je hopelijk hebt gelezen boven je bericht is dat gewoon PSNOW. Zo bijzonder is Gamepass qua tech namelijk niet, want het is gewoon dezelfde Xbox store met een andere skin en een subscription service bovenop.

Het is niets meer dan een download winkel, dat is iets anders dan een Streaming service wat een stuk ingewikkelder in elkaar zit. Sony zou zelfs de huidige PSN Store kunnen gebruiken voor individuele afrekeningen en abbo vorm.

Volgens mij heeft @Donstil het ook niet over de tech van Gamepass.

• Recon24
uchiha tijntje schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:49:
[...]

Dan nog praat hij hier onzin.

Volgens hem kan Sony financieel gezien geen Gamepass achtige service oprichten, maar ondertussen heeft Sony PSNow (streaming en download)....ra ra...hoe kan dat?

Als ze daar geen geld voor zouden hebben, dan zouden ze ook geen geld kunnen hebben voor PlaySation Network.

[ Voor 37% gewijzigd door Recon24 op 19-01-2020 12:00 ]

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:49:
[...]

Precies
Zoals je hopelijk hebt gelezen boven je bericht is dat gewoon PSNOW.
Ik reageerde niet op je PS Now bericht maar op de claim dat Sony “geld zat” heeft.
Ik zeg ook nergens dat gamepass indrukwekkend is maar fijn dat jij het allemaal begrijpt.
Recon24 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:57:
[...]
Als ze daar geen geld voor zouden hebben, dan zouden ze ook geen geld kunnen hebben voor PlaySation Network.
Deze twee gaan niet zomaar hand in hand.

Het gaat erom dat games op “gamepass” zetten geld kost, heel veel geld. First party titels op een dergelijke dienst zetten is voor Sony totaal niet interessant want daar verkopen ze er te veel van en die inkomsten kunnen ze niet missen en al helemaal niet goed maken met een vast bedrag per maand.
Maart1992 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:43:
Dat dacht ik al ja maar kon geen bron vinden. 😁
Letterlijk de eerste hit als je googled op “Sony azure” 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Donstil op 19-01-2020 12:52 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:33
[...]

De Playstation divisie (of weet ik veel hoe Sony het intern noemt) is hoogst waarschijnlijk onderdeel van de (fiscale) eenheid van 'Sony'. Dus dat eigen broek ophouden is maar relatief. Uiteraard heb je het liefst dat alle onderdelen winst maken, maar bij zo'n enorm concern gebeurt dat bijna nooit. Niks aan de hand, dat is één van de voordelen van een grote organisatie. Maar van geld overmaken van de ene divisie naar de andere is natuurlijk nooit sprake. Alle winsten gaan naar de holding en die bepaalt welke divisie meer of minder budget krijgt (grof gezegd). Waarbij uiteraard ook rekening moet worden gehouden met de te verwachten rendementen van de aandeelhouders van Sony....

Overigens dacht ik juist begrepen de hebben dat (door het enorme succes van de PS4) het Playstation onderdeel de afgelopen jaren serieus veel geld in het laadje heeft gebracht voor Sony. Juist ook door het online gedeelte. Dat is een onderdeel dat bij uitstek profiteert van schaalgrootte, waarvan zeker sprake is doordat de PS4 zo gigantisch goed verkoopt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Chaoss schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Nouja het gaat meer om het consistent houden.

PS 1 2 3 4 5

Bij XBox schieten de namen alle kanten op..

XBox: Xbox,360, 360 S, 360 E, One, One S, One X.. en dan nu weer de XBox series X

Wat komt er dan? De series S? of de Series Xs?

Volgens mij probeerden ze bij de 'One' te beginnnen met een reeks, alleen hebben ze dat weer opgegeven ipv 'Two' te gebruiken..

• Recon24
Donstil schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:07:
[...]

Precies

[...]

Ik reageerde niet op je PS Now bericht maar op de claim dat Sony “geld zat” heeft.

[...]

Ik zeg ook nergens dat gamepass indrukwekkend is maar fijn dat jij het allemaal begrijpt.

[...]

Deze twee gaan niet zomaar hand in hand.

Het gaat erom dat games op “gamepass” zetten geld kost, heel veel geld. First party titels op een dergelijke dienst zetten is voor Sony totaal niet interessant want daar verkopen ze er te veel van en die inkomsten kunnen ze niet missen en al helemaal niet goed maken met een vast bedrag per maand.

[...]

Letterlijk de eerste hit als je googled op “Sony azure” 8)7
Dan moet je je bericht anders formuleren want hier praat je over de service zelf en niet over de content. Daarnaast kan jij dat ook niet weten of dat wel of niet mogelijk is voor Sony natuurlijk.

Op gamepass komt ook niet iedere game die uit komt. Microsoft moet ook betalen voor de games die ze erop willen hebben. Dat is precies hetzelfde wat Sony ook zou doen, sinds de third party hun games er niet lukraak op kunnen zetten.

• Donstil
  • Niet online
Recon24 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:50:
[...]

[...]

Dan moet je je bericht anders formuleren want hier praat je over de service zelf en niet over de content. Daarnaast kan jij dat ook niet weten of dat wel of niet mogelijk is voor Sony natuurlijk.
Nee hoor ik praatte over het geheel en daar hoort het plaatsen van content ook bij. Prima duidelijk alleen verkeerd begrepen door jou. Geeft niet.
Recon24 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:50:

Op gamepass komt ook niet iedere game die uit komt. Microsoft moet ook betalen voor de games die ze erop willen hebben. Dat is precies hetzelfde wat Sony ook zou doen, sinds de third party hun games er niet lukraak op kunnen zetten.
Zover het er nu uitziet komt elke first party game juist wel op GamePass, iets wat Sony zich niet of veel moeilijker kan permitteren en dat wat het punt :)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:56:
[...]
Volgens mij probeerden ze bij de 'One' te beginnnen met een reeks, alleen hebben ze dat weer opgegeven ipv 'Two' te gebruiken..
De gedachte achter One was One OS voor alle devices.

En om aan te vullen, Microsoft heeft veel meer financiele stootkracht dan Sony. De machtspositie die Microsoft wereldwijd in de zakelijke wereld heeft is ongekend en maakt ze een van de hoogst gewaardeerde bedrijven in de wereld. De waarde van Microsoft gaat geloof ik over de 1 biljoen en Sony blijft steken op een magere 70 miljard :)

• Recon24
Nee hoor ik praatte over het geheel en daar hoort het plaatsen van content ook bij. Prima duidelijk alleen verkeerd begrepen door jou. Geeft niet.
Dan nog zijn het uitspraken die je niet kan maken als buitenstaander, tenzij je harde cijfers hebt en financiële rapporten die concluderen dat Sony daar niet toe in staat is.
Zover het er nu uitziet komt elke first party game juist wel op GamePass, iets wat Sony zich niet of veel moeilijker kan permitteren en dat wat het punt :)
Ik heb het over third party, want daar moet gamepass het van hebben en niet first party. Third party devs kunnen en zullen hun games niet gratis aanbieden, daarvoor moet Microsoft betalen. Vandaar dat daarom ook niet iedere game die uitkomt ook op gamepass aanwezig is, daarvoor moet Microsoft zijn portemonnee opnemen.

Wat ik wil zeggen is dat het voor Sony net zo goed mogelijk is. Als zij willen betalen voor de games die ze op PSNow willen hebben dan kan dat. Merendeel van de third party games op Gamepass zijn vaak ook niet de meest recente of "grote" games.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Segafreak83 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:38:
[...]

Helaas werkt het dus wel zo! De gaming en/of tv tak hebben de mobiele telefoon van Sony vaak genoeg mogen "redden".
Wanneer dan, ja aan het eind van het jaar komt alles op een "grote hoop" bij de jaarcijfers en dus "redt" de gaming tak misschien Sony van rode cijfers.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Donstil
  • Niet online
Dan nog zijn het uitspraken die je niet kan maken als buitenstaander, tenzij je harde cijfers hebt en financiële rapporten die concluderen dat Sony daar niet toe in staat is.
[...]
<knip>
Sony is een bedrijf wat gewoon cijfers publiceert, als je dan naar de laatste jaren kijkt en dat afzet tegen de verkopen van de first party titels kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat het voor Sony geen slimme zet is.

Maar goed ik vind het prima zo, Sony heeft (nog) de luxe positie om een dergelijke dienst niet nodig te hebben dus we zullen het niet snel weten wie er nou gelijk gaat krijgen.
Flagg schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:51:
[...]

Wanneer dan, ja aan het eind van het jaar komt alles op een "grote hoop" bij de jaarcijfers en dus "redt" de gaming tak misschien Sony van rode cijfers.
Het is al langer bekend dat Sony voor een groot gedeelte op de Gaming en Networking tak draait inderdaad.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 19-01-2020 16:32 ]

• Maart1992
Mogelijk leak van de UI en SSD opslag.
Zie: https://www.psu.com/news/new-ps5-leak-ssd-storage-size-ui/

1TB ssd dus, en het UI zal zeker niet final zijn, dit is duidelijk voor de devs bedoelt.

Update:
Het logo op de UI is overigens geen onaangekondigde game, dit is het logo van Decima Engine van Guerrilla, er gingen al geruchten dat meer studio's binnen SIE deze Engine gingen gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door Maart1992 op 20-01-2020 11:48 ]

• bram1984
Maart1992 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:32:

1TB ssd dus, en het UI zal zeker niet final zijn, dit is duidelijk voor de devs bedoelt.
De storage hoeft ook niet per definitie final te zijn. Ik hoop stiekem toch wel een beetje op 2TB, maar mogelijk achten ze 2TB voor een devkit niet direct noodzakelijk.

Ik ben benieuwd of dit de week wordt waarin we meer gaan horen. Zo niet, dan moet het wel volgende week zijn.

• Segafreak83
Maart1992 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:32:

Update:
Het logo op de UI is overigens geen onaangekondigde game, dit is het logo van Decima Engine van Guerrilla, er gingen al geruchten dat meer studio's binnen SIE deze Engine gingen gebruiken.
Gewoon hetzelfde (uiterlijk) als de PS4 dus, lekker makkelijk en goedkoop. Maar het werkt, dus hoor je mij niet klagen.

• DoubleDutch
Segafreak83 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:51:
[...]

Gewoon hetzelfde (uiterlijk) als de PS4 dus, lekker makkelijk en goedkoop. Maar het werkt, dus hoor je mij niet klagen.
Van mij mag die wel spug lelijk zijn staat bij mij toch in de meterkast, als die maar goed koelt. 😋

• Maart1992
DoubleDutch schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:53:
[...]

Van mij mag die wel spug lelijk zijn staat bij mij toch in de meterkast, als die maar goed koelt. 😋
Ha @Segafreak83 had het over de UI (User Interface), die staat niet in je meterkast 8)7

@Segafreak83 Dit is natuurlijk wel de dev versie, en zoals je ziet op de screenshot, ook een vroege dev versie. Maar we horen hopelijk snel meer!

• bram1984
DoubleDutch schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:53:
[...]

Ik heb mijn UI op zolder staan. Console gewoon beneden.

• DoubleDutch
Maart1992 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:57:
[...]

Ha @Segafreak83 had het over de UI (User Interface), die staat niet in je meterkast 8)7

@Segafreak83 Dit is natuurlijk wel de dev versie, en zoals je ziet op de screenshot, ook een vroege dev versie. Maar we horen hopelijk snel meer!
Je hebt gelijk, dacht dat hij het over het uiterlijk van de PS4 had. 🤭

• Segafreak83
Maart1992 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:57:
[...]

Haha, ik had het inderdaad over de UI ☺️.

Uiteraard is het een dev versie, maar het zal mij niets verbazen als het er straks gewoon zo uitziet.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:28
Het zal me niets verbazen als dit ook een devkit versie is, het lijkt wel heel erg op de PS4 variant.
Even snel gemaakt om het werkbaar te maken, de echte UI is nog in ontwikkeling en hoeft in dit stadium nog niet af te zijn.

• Recon24
Er waren devkits van ontwikkelaars die vlak na de release van de PS4, de laatste update UI ook nog niet binnen hadden. Overigens zijn de UI's van de devkits en consumenten modellen ook niet gelijk.

• bram1984
Zolang de UI (en het hele OS eigenlijk) maar lekker licht en snappy is en niet vol staat met allerlei adds, vind ik het prima.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

bram1984 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:48:
Zolang de UI (en het hele OS eigenlijk) maar lekker licht en snappy is en niet vol staat met allerlei adds, vind ik het prima.
Dit ja. Ik vind het hele PS4 menu nu tergend traag, het laden van de interface en dingen zoals friendslist duurt echt veel te lang.

Sidenote: weet iemand waarom je bij games (RL/BF5) na het opstarten nog een keer ergens X moet drukken om vervolgens het main menu te laden? Vind ik een irritante 'functie'. Hopelijk hoeft dat op de PS5 ook niet meer.

• Raem
Sony heeft (zover ik heb gemerkt) ook twee keer tegels erdoor gedrukt. 1x voor PS Now en 1x voor de januari sale. Hoop niet dat dit een dingetje van ze gaat worden wat ze straks op de PS5 vaker gaan doen.

• bram1984
Cyberpunk lijkt helemaal geen gebruik te gaan maken van PS5 en Series X, is dat al gepost?

https://www.gamesradar.co...project-scarlett-version/

Beetje jammer. Als ik nog andere dingen te doen heb tegen die tijd, dan wacht ik lekker op de versie die er wel gebruik van maakt.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:11
Raem schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:09:
Sony heeft (zover ik heb gemerkt) ook twee keer tegels erdoor gedrukt. 1x voor PS Now en 1x voor de januari sale. Hoop niet dat dit een dingetje van ze gaat worden wat ze straks op de PS5 vaker gaan doen.
Volgens mij kan je dat aanpassen in je instellingen. Iets met featured content oid? Weet niet hoe het in het Nederlands heet.

• Raem
Gusev schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:29:
[...]

Volgens mij kan je dat aanpassen in je instellingen. Iets met featured content oid? Weet niet hoe het in het Nederlands heet.
Ah, dat wist ik niet. Zal vanavond eens kijken.

• bram1984
SayWhatAgain! schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:02:
[...]

Dit ja. Ik vind het hele PS4 menu nu tergend traag, het laden van de interface en dingen zoals friendslist duurt echt veel te lang.

Sidenote: weet iemand waarom je bij games (RL/BF5) na het opstarten nog een keer ergens X moet drukken om vervolgens het main menu te laden? Vind ik een irritante 'functie'. Hopelijk hoeft dat op de PS5 ook niet meer.
Ik heb zelf dan weer geen enkele moeite met het PS4 menu, eerlijk gezegd. Ik heb een Pro, mocht dat uitmaken.

Oh en verwijder dan ook gelijk epilepsie waarschuwingen en waarschuwingen dat je het ding niet uit moet zetten tijdens het saven.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

bram1984 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:53:
[...]

Ik heb zelf dan weer geen enkele moeite met het PS4 menu, eerlijk gezegd. Ik heb een Pro, mocht dat uitmaken.

Oh en verwijder dan ook gelijk epilepsie waarschuwingen en waarschuwingen dat je het ding niet uit moet zetten tijdens het saven.
Ook een pro hier (laatste revisie), maar toch vind ik 'm tergend traag met menu dingen. Bijvoorbeeld vanuit een game een invite accepteren, checken of er al parties zijn. Misschien ben ik ook gewoon te ongeduldig :P

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
SayWhatAgain! schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:23:
[...]

Ook een pro hier (laatste revisie), maar toch vind ik 'm tergend traag met menu dingen. Bijvoorbeeld vanuit een game een invite accepteren, checken of er al parties zijn. Misschien ben ik ook gewoon te ongeduldig :P
Dit lost een SSD wel op. Maar dan moet je er dus wat aan uitgeven. Je zou als gratis oplossing wat maintenance kunnen uitvoeren.

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

kbloem schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:25:
[...]

Dit lost een SSD wel op. Maar dan moet je er dus wat aan uitgeven. Je zou als gratis oplossing wat maintenance kunnen uitvoeren.
Is de HDD hierin wel de bottleneck? Heb het idee dat in deze schermen het ophalen van de data juist lang duurt, dat gaat in dat geval een SSD niet oplossen.

Ik ervaar deze traagheid ook op mijn PS4 Pro.

[ Voor 5% gewijzigd door Odieus op 20-01-2020 14:36 ]

PSN: LinQ-NL

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Odieus schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:35:
[...]

Is de HDD hierin wel de bottleneck? Heb het idee dat in deze schermen het ophalen van de data juist lang duurt, dat gaat in dat geval een SSD niet oplossen.

Ik ook, vooral wanneer er een game in de achtergrond draait. Is gewoon een beperking van de hardware.

• bram1984
SayWhatAgain! schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:23:
[...]

Dat doe ik nooit, dus geen idee of dat bij mij ook traag is. :)

• sten123
  • Laatst online: 09:32
bram1984 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Dat doe ik nooit, dus geen idee of dat bij mij ook traag is. :)
Ik heb hetzelfde. Vooral als je een party wil maken of joinen duurt het heel lang.
Niet ongeduldig maar als je +/- 25 seconden moet wachten om een party te joinen terwijl je een game speelt is dat best lang.

trouwens wel een SSD in mijn PS4 Pro. :)

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Odieus schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:35:
[...]

Nope, een SSD lost al deze zaken op. Onderstaande video had ik al een keer gepost.

ik ben er 100% zeker van dat de HDD de bottleneck is in de ps4. Dus ik ga er ook vanuit dat soortgelijke issues met de PS5 verdwenen zijn.

Een party invite en connecten met gamesessiea gebeuren natuurlijk buiten je playstation en dan ben je afhankelijk van een shitload aan andere zaken.

[ Voor 11% gewijzigd door Kenny_026 op 20-01-2020 14:55 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kbloem schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:53:
[...]

Nope, een SSD lost al deze zaken op. Onderstaande video had ik al een keer gepost.

[YouTube: Tweakers]

ik ben er 100% zeker van dat de HDD de bottleneck is in de ps4. Dus ik ga er ook vanuit dat soortgelijke issues met de PS5 verdwenen zijn.

Een party invite en connecten met gamesessiea gebeuren natuurlijk buiten je playstation en dan ben je afhankelijk van een shitload aan andere zaken.
mwah, wat je nu allemaal doet is meer internet-connection based dan ssd...

• bram1984
Gerucht, korrel zout en zo.

https://www.reddit.com/r/...o_be_announced_soon_as_a/

Prince of Persia reboot door Ubisoft Montréal, 1 jaar timed exclusive op PS5.

En nog eentje over een nieuwe PS VR dit jaar.

https://www.vrfocus.com/2...-playstation-vr-for-2020/
Pagina: 1 ... 19 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]

-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-

Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:

- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic

Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.