Ga maar eens spelen op een PS4 Pro zonder interne SSD en daarna mét.. Wereld van verschil en je wil daarna echt niet meer terug naar een gewone HDD.Anton.net schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:48:
@poor Leno Dat zal wel goed komen.![]()
Er komt iets gebaseerd op AMD Zen 2 met 8cores/16threads. Dus dat gaat richting een Ryzen 7 3700x.
De koeling zal dan bepalen welke clocksnelheid ze kunnen halen.
Maar inderdaad, ik begrijp die drang naar de snelste en beste NVMe SSD ook niet.
Is toch niet nodig in een budget systeem als een console. Bespaar daar een beetje en gooi dat geld op de GPU.
Verwijderd
Spellen die ik graag wil zien op de PS5 zijn:
PUBG II
ArmA 4
Uncharted
Voor de rest maakt het mij weinig uit en heb ik alles wel zo’n beetje gezien op de consoles.
PUBG II
ArmA 4
Uncharted
Voor de rest maakt het mij weinig uit en heb ik alles wel zo’n beetje gezien op de consoles.
Nee maar dat bedoelen we ook nietSegafreak83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:14:
[...]
Ga maar eens spelen op een PS4 Pro zonder interne SSD en daarna mét.. Wereld van verschil en je wil daarna echt niet meer terug naar een gewone HDD.
Het gaat om de verschillende SSD's, geen gewone HDD's.
Of je er nou een SSD van 5GB/s hebt, of een van 4GB/s dat zal echt niet uitmaken. De prijs daarentegen zal dubbel zijn.
Maar dat is wat anders natuurlijk, HDD vs SSD, i.p.v. Hele snelle SSD v.s. Nog veel snellere SSD.Segafreak83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:14:
[...]
Ga maar eens spelen op een PS4 Pro zonder interne SSD en daarna mét.. Wereld van verschil en je wil daarna echt niet meer terug naar een gewone HDD.
Verschil tussen 4000MB/s en 5000MB/s (als voorbeeld) ga je met de beperkte hardware in een console echt niet merken.
Edit: Wat @poor Leno zegt dus

Nou dan ga je geen fijne toekomst tegemoet verwacht ik.Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:18:
PUBG II
ArmA 4
Uncharted
[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 29-01-2020 12:22 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Snap ik, maar ik zeg altijd maar, hoe sneller of meer vermogen hoe beter.poor Leno schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:20:
[...]
Nee maar dat bedoelen we ook niet
Het gaat om de verschillende SSD's, geen gewone HDD's.
Of je er nou een SSD van 5GB/s hebt, of een van 4GB/s dat zal echt niet uitmaken. De prijs daarentegen zal dubbel zijn.
Je weet nooit of je binnen de 5 jaar alsnog die capaciteit nodig kan gaan hebben.
Zou vervelend zijn als na 2 jaar blijkt dat de HDD / SSD wèèr de bottleneck is.
Haha wat?Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:18:
Alles gezien? Hoe weet je nu wat er nog allemaal gaat komen?

Ja maar als het de CPU dan is of de GPU, die de bottleneck wordt, dan krijg je dus hetzelfde trucje als met de Pro.. halverwege een hardware revisie.Segafreak83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:23:
[...]
Vanuit hun standpunt was het een goeie zet. Maar ik heb liever een verwisselbare SSD, die je kunt vervangen als die de bottleneck wordt.
[ Voor 32% gewijzigd door poor Leno op 29-01-2020 12:30 ]
Liever de SSD de Bottleneck na 2 jaar dan de CPU/GPUSegafreak83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:23:
Die SSD kun je misschien wel vervangen, maar niemand gaat €2000 uitgeven voor een snellere versie, die bijna niet te verkrijgen is.poor Leno schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:24:
[...]
Haha wat?
[Afbeelding]
[...]
Ja maar als het de CPU dan is of de GPU, die de bottleneck wordt, dan krijg je dus hetzelfde trucje als met de Pro.. halverwege een hardware revisie.
Vanuit hun standpunt was het een goeie zet. Maar ik heb liever een verwisselbare SSD, die je kunt vervangen als die de bottleneck wordt.
De tijd zal het leren. Zal mij niet verbazen als er gewoon weer een hardware Pro versie komt, 3 a 4 jaar in de cyclus.
Die komt er ook wel, dat is een succes gebleken dus het zou onverstandig zijn dat niet te doen.Segafreak83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:35:
[...]
Die SSD kun je misschien wel vervangen, maar niemand gaat €2000 uitgeven voor een snellere versie, die bijna niet te verkrijgen is.
De tijd zal het leren. Zal mij niet verbazen als er gewoon weer een hardware Pro versie komt, 3 a 4 jaar in de cyclus.
Ik zou zeggen. Op launch 2 consoles:
1. Een PS5 voor ongeveer de prijs van een Ps4 tijdens introductie maar dan wel met het voordeel van een SSD en de nieuwe maar langzamere cpu/gpu.
2. Een PS5 <Flitsende marketing term> met alle toeters en bellen die nu uitlekken.
Aantal jaar later in de cyclus een nieuwe "pro" en de nu duurste variant als "slim"
Van mij mogen ze ieder jaar een nieuwe uitbrengen met betere specs. Playstation heeft het momentum dus upgrade het ding jaarlijks en zorg dat je 10 jaar backwards compatible bent met de huidige architectuur.
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:18:
PUBG II
ArmA 4
Uncharted

Van mij ook wel overigens, alleen dat lijkt mij voor het overgrote gedeelte van de doelgroep geen goeie strategie.kbloem schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:54:
Van mij mogen ze ieder jaar een nieuwe uitbrengen met betere specs. Playstation heeft het momentum dus upgrade het ding jaarlijks en zorg dat je 10 jaar backwards compatible bent met de huidige architectuur.
Verwijderd
Van wat ik tot nu toe heb gezien zijn het dezelfde soort spellen van current gen, maar dan iets mooier en sneller. Ik raak er niet echt meer opgewonden van, behalve van mijn opgenoemde spellen.poor Leno schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:24:
[...]
Haha wat?
Hetzelfde gebeurde met vorige generaties consoles en er waren geen schokkende veranderingen, behalve mooier en sneller.
Dus jij had bijvoorbeeld een Horizon Zero Dawn al van ver zien aankomen, en was totaal geen verrassing voor gamers?Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:14:
[...]
Van wat ik tot nu toe heb gezien zijn het dezelfde soort spellen van current gen, maar dan iets mooier en sneller. Ik raak er niet echt meer opgewonden van, behalve van mijn opgenoemde spellen.
Hetzelfde gebeurde met vorige generaties consoles en er waren geen schokkende veranderingen, behalve mooier en sneller.
(Of een TLOU, of Bloodborne etc.)
[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 29-01-2020 13:28 ]
Oh man, winter is coming.Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:18:
Echter hebben we nog helemaal niets gezien, op wat GodFall flarden na. Maar die game doet vooralsnog ook weinig bijzonders op het eerste gezicht.Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:14:
[...]
Van wat ik tot nu toe heb gezien zijn het dezelfde soort spellen van current gen, maar dan iets mooier en sneller. Ik raak er niet echt meer opgewonden van, behalve van mijn opgenoemde spellen.
Het is natuurlijk vooral afwachten wat de first party studio's van Sony en MS gaan doen met de extra CPU power en SSD zodra ze next gen only gaan ontwikkelen.
Misschien dan toch maar voor de SeX gaan?Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:14:
[...]
https://untappd.com/user/OzzBier
Nice, precies wat ik wil. Vooral mooierVerwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:14:
Vermaak mij prima met de huidige games en ideeën van de ontwikkelaars.
Maar ik zie op je profiel dat je van de 408 games er 1 uitgespeeld hebt. Er is dus nog genoeg te halen voor je als je niet naar de next-gen gaat als je drie games niet uitkomen
[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 29-01-2020 13:53 ]
Nieuwe Uncharted + HZD2 is voor mij al genoeg voor een PS5 aankoop.
Helemaal tof zou een re-remaster van alle uncharted spellen zijn + remaster HZD.
Moet wel zeggen dat als ze ook op de PC komen, ik ze daar wel haal (goedkoper en grafisch beter met de PC hardware die ik nu heb).
Helemaal tof zou een re-remaster van alle uncharted spellen zijn + remaster HZD.
Moet wel zeggen dat als ze ook op de PC komen, ik ze daar wel haal (goedkoper en grafisch beter met de PC hardware die ik nu heb).
[ Voor 34% gewijzigd door Basekid op 29-01-2020 13:55 ]
Nieuwe Uncharted wil ik ook wel alleen die gaan ze niet meer maken toch? Althans was dat niet eens bekend gemaakt.Basekid schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:54:
Nieuwe Uncharted + HZD2 is voor mij al genoeg voor een PS5 aankoop.
Remasters zijn er deze generatie ook al geweest, dan heb ik liever dat ze resources ergens anders in stoppen.
Ik geloof (helaas) dat je gelijk hebt. Was meer een indicatie welke zaken mij naar een PS5 trekken.Donstil schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:57:
[...]
Nieuwe Uncharted wil ik ook wel alleen die gaan ze niet meer maken toch? Althans was dat niet eens bekend gemaakt.
Remasters zijn er deze generatie ook al geweest, dan heb ik liever dat ze resources ergens anders in stoppen.
De PS4 pro heb ik puur gekocht voor exclusives (Uncharted, HZD en Until Dawn), maar nu Sony aangeeft dat er ook spellen naar de PC komen zie ik zelf minder het nut van een aankoop.
Maar mochten ze dus van die IPs weer exclusives maken, of de huidige versies nieuw genoeg maken, dan koop ik graag een PS5.
Verwijderd
Ik heb er best veel uitgespeeld en ervan genoten. Maar ik heb er maar eentje platinum. Ik speelde vroeger niet voor de trofeeën.Donstil schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:48:
[...]
Maar ik zie op je profiel dat je van de 408 games er 1 uitgespeeld hebt. Er is dus nog genoeg te halen voor je als je niet naar de next-gen gaat als je drie games niet uitkomen.
Nieuwe Uncharted met de dochter van Nathan Drake of anderen zou nog kunnen en kijk ik ook naar uit. Net zoiets als The Lost Legacy bijvoorbeeld, maar dan bij voorkeur langer.Donstil schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:57:
[...]
Nieuwe Uncharted wil ik ook wel alleen die gaan ze niet meer maken toch? Althans was dat niet eens bekend gemaakt.
Alleen de QD titels en Death Stranding zijn bevestigd. Horizon is nog steeds een gerucht en als er al meer naar PC komen, zal je waarschijnlijk 2 jaar of langer moeten wachten. Persoonlijk vind ik dat de moeite niet. Helemaal niet met titels die ik heel graag wil doen. Iedereen aan het spelen en ik nog jaren wachten. Hell no.Basekid schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:09:
[...]
Ik geloof (helaas) dat je gelijk hebt. Was meer een indicatie welke zaken mij naar een PS5 trekken.
De PS4 pro heb ik puur gekocht voor exclusives (Uncharted, HZD en Until Dawn), maar nu Sony aangeeft dat er ook spellen naar de PC komen zie ik zelf minder het nut van een aankoop.
Maar mochten ze dus van die IPs weer exclusives maken, of de huidige versies nieuw genoeg maken, dan koop ik graag een PS5.
Sony Exclusives naar de PC halen zou wel geweldig zijn overigens. Dan koop ik een goeie game bak onder de TV. Xbox Elite controller eraan en ik kan alles spelen.Basekid schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:09:
[...]
Ik geloof (helaas) dat je gelijk hebt. Was meer een indicatie welke zaken mij naar een PS5 trekken.
Of ze dat echt gaan doen (en niet na jaren zoals mogelijk met HZD) is nog maar de vraag toch? Of is daar nu wat officieels over gezegd?
Ja games uitspelen is meer dan het verhaal doorlopen.Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:12:
[...]
Ik heb er best veel uitgespeeld en ervan genoten. Maar ik heb er maar eentje platinum. Ik speelde vroeger niet voor de trofeeën.
[...]
Nieuwe Uncharted met de dochter van Nathan Drake of anderen zou nog kunnen en kijk ik ook naar uit. Net zoiets als The Lost Legacy bijvoorbeeld, maar dan bij voorkeur langer.
-
Nieuwe Uncharted met de dochter, nicht, vriendin, vriend of zwager van Nathan Drake zit ik persoonlijk niet zo op te wachten. Ik heb mij prima vermaakt met The Lost Legacy maar het voelde niet als de real deal. Drakie hoort er gewoon bij wat mij betreft
Er zijn geruchten dat er een nieuwe studio aan een Uncharted titel werkt.
Bron: https://happygamer.com/un...l-be-a-ps5-release-52428/
Maar dit zou prima kunnen afspelen voor deel 4, waardoor we alsnog met Nathan Drake kunnen gaan spelen.
Echter persoonlijk hoeft het van mij niet. Uncharted als serie was prima zo. Goeie games maar genoeg is genoeg.
Maar dit zou prima kunnen afspelen voor deel 4, waardoor we alsnog met Nathan Drake kunnen gaan spelen.
Echter persoonlijk hoeft het van mij niet. Uncharted als serie was prima zo. Goeie games maar genoeg is genoeg.
Uncharted is een van mijn favoriete series, maar ik vind het eigenlijk wel mooi geweest. Ik denk dat ze alles daarin wel een beetje hebben gedaan qua locaties e.d. Dan zie ik liever een nieuwe IP of een nieuw deel in het universum van TLoU.
Het zelfde geldt voor mij, ook groot fan. Maar stiekem eentje in Egypte met piramides zou ik wel zien zitten.bram1984 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:39:
Uncharted is een van mijn favoriete series, maar ik vind het eigenlijk wel mooi geweest. Ik denk dat ze alles daarin wel een beetje hebben gedaan qua locaties e.d. Dan zie ik liever een nieuwe IP of een nieuw deel in het universum van TLoU.
Die fix heb ik met AC Origins al ruimschoots gehad. De woestijn hebben we ook al bezocht in Uncharted.Maart1992 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:42:
[...]
Het zelfde geldt voor mij, ook groot fan. Maar stiekem eentje in Egypte met piramides zou ik wel zien zitten.
Ah, dat verklaart waarom de film zo vaak wordt uitgesteld. Die willen ze natuurlijk tegelijk uitbrengen zodat je een game krijgt gebaseerd op de film die is gebaseerd op de game...Maart1992 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:35:
Er zijn geruchten dat er een nieuwe studio aan een Uncharted titel werkt.
uncharted over jonge sullivan zie ik zeker wel zitten. lekker jaren '80 indiana jones style. veel maal interessanter dan chloe.
[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 29-01-2020 15:01 ]
Of een nieuwe Witcher in de rol van Lambert (Witcher 3 nog niet uitgespeeld dus weet niet of het kan). Maar ik vind Lambert echt een te gek personage.
Ooh dat had eigenlijk wel een heel goed idee geweest. Zonde dat ze dat nooit gedaan hebben nu ik er over nadenk.Maart1992 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:42:
[...]
Het zelfde geldt voor mij, ook groot fan. Maar stiekem eentje in Egypte met piramides zou ik wel zien zitten.
David Jaffe: Next gen consoles will be the last consolesBigF25 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:28:
Alles voorafgaand current gen, leuk artikel
https://www.psx-sense.nl/...e-ps4-onthulling-in-2013/
Nvidia: Next Console Generation Will Be The Last
Wel geinig om te zien dat het eigenlijk iedere generatie hetzelfde gaat.
Ze hebben destijds ongeveer drie weken voor de presentatie de uitnodigingen verstuurd, dus als er in februari iets gaat gebeuren dan zullen we het spoedig krijgen te horen.
[ Voor 114% gewijzigd door NotSoSteady op 29-01-2020 23:29 ]
Yup, je zou zeggen dat de uitnodigingen binnen een week verzonden worden, zoniet dan is denk ik de hele PS5 geannuleerd
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Er waren ook geruchten dat de ps5 eind 2020 niet zou halen toch?Chaoss schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 02:03:
Yup, je zou zeggen dat de uitnodigingen binnen een week verzonden worden, zoniet dan is denk ik de hele PS5 geannuleerd
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Volgens mij niet. Daarnaast staat op het PlayStation blog holidays 2020. Bron: https://www.google.nl/amp...aunches-holiday-2020/amp/I ColoSsuZz I schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 07:40:
[...]
Er waren ook geruchten dat de ps5 eind 2020 niet zou halen toch?
Die geruchten gingen er zeker wel nadat Sony de E3 had "afgezegd'. Maar dat was 1 week nadat ze op de CES nog hadden aangekondigd dat de PS5 inderdaad holidays 2020 zou komen, dus het lijkt me heel sterk dat er daarna nog besloten is tot uitstel.
Euh die geruchten waren er zeker wel? En wat op PS Blog staat, zegt natuurlijk niks over geruchtenMaart1992 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 07:52:
[...]
Volgens mij niet. Daarnaast staat op het PlayStation blog holidays 2020. Bron: https://www.google.nl/amp...aunches-holiday-2020/amp/

[ Voor 3% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 30-01-2020 08:21 ]
Er ging toch een laatste rumour dat sony de reveal heeft uitgesteld omdat ze dus toch wat veranderingen willen toepassen.
Las ik op resetera volgens mij. Was samen met wat info van een grote publisher.
Effe kijken of ik kan vinden.
https://www.google.com/am...m-game-revealed-soon/amp/
Deze was het. Zeggen dat sony wat tijd heeft genomen om de ps5 wat te tweaken/veranderen.
Deze was het. Zeggen dat sony wat tijd heeft genomen om de ps5 wat te tweaken/veranderen.
[ Voor 27% gewijzigd door v8power67 op 30-01-2020 09:45 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Was het sowieso niet eerst het plan om de PS5 in 2019 te releasen? Er waren toch veel geruchten hier omtrent in 2017-2018. Ik denk dat ze uiteindelijk gekozen hebben om dat risico niet te nemen, wetende dat Microsoft het jaar erna een nieuwe console zou uitbrengen. Best head-to-head samen releasen en de betere console voorschotelen zodat je de nieuwe generatie meteen goed start.v8power67 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:41:
Er ging toch een laatste rumour dat sony de reveal heeft uitgesteld omdat ze dus toch wat veranderingen willen toepassen.
Dit gaat om recente rumours dat sony op laatste moment toch weer terug naar tekentafel gegaan is omtrent ps5.X-Fighter schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:03:
[...]
Was het sowieso niet eerst het plan om de PS5 in 2019 te releasen? Er waren toch veel geruchten hier omtrent in 2017-2018. Ik denk dat ze uiteindelijk gekozen hebben om dat risico niet te nemen, wetende dat Microsoft het jaar erna een nieuwe console zou uitbrengen. Best head-to-head samen releasen en de betere console voorschotelen zodat je de nieuwe generatie meteen goed start.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
zou wel verklaren waarom er zo'n radiostilte is vanuit Sony over de PS5v8power67 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:52:
[...]
Dit gaat om recente rumours dat sony op laatste moment toch weer terug naar tekentafel gegaan is omtrent ps5.
Dat gaan er een aantal hier echt niet trekken hoorChaoss schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 02:03:

Dat was geen gerucht, maar onzin van een GameKings. Die waren niet eens op de hoogte dat Sony al bekend had gemaakt dat de PS5 eind 2020 verschijnt. Ik word persoonlijk echt best moe van alle nietszeggende personen die ineens worden aangehaald als 'insiders'. In 2013 werd er al veel onzin geschreven, maar tegenwoordig is het echt heel erg extreem. Wat me nog meer stoort is dat veel mensen het ook nog als waarheid aannemen en nagenoeg nooit kritisch zijn, hoewel dat misschien ook wel deels met de doelgroep van de PS5 heeft te maken.Chaoss schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:19:
Die geruchten gingen er zeker wel nadat Sony de E3 had "afgezegd'. Maar dat was 1 week nadat ze op de CES nog hadden aangekondigd dat de PS5 inderdaad holidays 2020 zou komen, dus het lijkt me heel sterk dat er daarna nog besloten is tot uitstel.
[ Voor 28% gewijzigd door NotSoSteady op 30-01-2020 13:08 ]
Er gaat een gerucht (nu tenminsteDonstil schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:00:
[...]
Dat gaan er een aantal hier echt niet trekken hoor
Als die gesprekken met Epic willen lukken op korte termijn komt er geen ps5. Maar een EpicStation 1.
[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 30-01-2020 13:07 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Haha oke. Wel een serieus goeie naamFlagg schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:06:
[...]
Er gaat een gerucht (nu tenminste) dat Sony zijn gaming tak gaat verkopen (zijn al gesprekken met Epic) en dat ze zich meer gaan focussen op huishoudelijke apparatuur.
Als die gesprekken met Epic willen lukken op korte termijn komt er geen ps5. Maar een EpicStation 1.
Sowieso vind ik GameKings een zeer onbetrouwbare bron, volgens mij hebben die gasten lang niet zoveel bronnen meer in de gamesindustrie als vroeger. Daarnaast kan iedereen een account aanmaken op Reddit en daar iets plaatsten over de ps5, het is maar hoe serieus zo een persoon genomen wordt.NotSoSteady schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:03:
[...]
Dat was geen gerucht, maar onzin van een GameKings. Die waren niet eens op de hoogte dat Sony al bekend had gemaakt dat de PS5 eind 2020 verschijnt. Ik word persoonlijk echt best moe van alle nietszeggende personen die ineens worden aangehaald als 'insiders'. In 2013 werd er al veel onzin geschreven, maar tegenwoordig is het echt heel erg extreem. Wat me nog meer stoort is dat veel mensen het ook nog als waarheid aannemen en nagenoeg nooit kritisch zijn, hoewel dat misschien ook wel deels met de doelgroep van de PS5 heeft te maken.
Ik geloof overigens niks van het uitstellen van de ps5, tenzij het Corona virus gekke spongen gaat nemen, maar verder zal de ps5 gewoon eind dit jaar uitkomen. Vergeet niet dat het ding misschien al 3-4 jaar in ontwikkeling is binnen Sony.
Als jij nou een Reddit account maakt en zegt dat je uit een bron hebt vernomen dat Epic hun gaming tak overneemt...Maart1992 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:16:
[...]
Sowieso vind ik GameKings een zeer onbetrouwbare bron, volgens mij hebben die gasten lang niet zoveel bronnen meer in de gamesindustrie als vroeger. Daarnaast kan iedereen een account aanmaken op Reddit en daar iets plaatsten over de ps5, het is maar hoe serieus zo een persoon genomen wordt.
Ik geloof overigens niks van het uitstellen van de ps5, tenzij het Corona virus gekke spongen gaat nemen, maar verder zal de ps5 gewoon eind dit jaar uitkomen. Vergeet niet dat het ding misschien al 3-4 jaar in ontwikkeling is binnen Sony.
Kan iemand een leuke mockup maken van de EpicStation 1, zo'n standaard lage resolutie "kan van alles zijn" foto doet het meestal erg goed. (Ineens heeft niemand meer een 30mp camera in hun telefoon als het om "leaks" gaat
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Met gezond verstand kom je ook best ver toch? Als je kijkt naar alle “gelekte” specs dan zal het daar allemaal niet ver vanaf liggen.
Het zal me eerlijk gezegd ook een worst wezen allemaal als ik maar gewoon een nieuwe console heb einde van het jaar.
De discussie over wie nu de snelste is vind ik echt onzin. De discussie over exclusives ook want uiteindelijk zouden de exclusives voor de gemiddelde gamer maar één of twee games(reeksen) zijn.
Volgens mij gaat het er uiteindelijk om wat je vrienden voor een console hebben staan. En als je single player speelt of geen vrienden hebt kun je zelf de keuze maken of exclusives waarde voor je hebben.
Het zal me eerlijk gezegd ook een worst wezen allemaal als ik maar gewoon een nieuwe console heb einde van het jaar.
De discussie over wie nu de snelste is vind ik echt onzin. De discussie over exclusives ook want uiteindelijk zouden de exclusives voor de gemiddelde gamer maar één of twee games(reeksen) zijn.
Volgens mij gaat het er uiteindelijk om wat je vrienden voor een console hebben staan. En als je single player speelt of geen vrienden hebt kun je zelf de keuze maken of exclusives waarde voor je hebben.
Als je alleen singleplayer speelt is de keuze voor exclusives toch juist helemaal geen onzin. Het is voor mij de voornaamste reden om voor een console te kiezen. Wat mijn vrienden hebben, zal me werkelijk waar een worst wezen.kbloem schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:50:
Met gezond verstand kom je ook best ver toch? Als je kijkt naar alle “gelekte” specs dan zal het daar allemaal niet ver vanaf liggen.
Volgens mij gaat het er uiteindelijk om wat je vrienden voor een console hebben staan. En als je single player speelt of geen vrienden hebt kun je zelf de keuze maken.
Mijn zin was niet afbram1984 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:59:
[...]
Als je alleen singleplayer speelt is de keuze voor exclusives toch juist helemaal geen onzin. Het is voor mij de voornaamste reden om voor een console te kiezen. Wat mijn vrienden hebben, zal me werkelijk waar een worst wezen.
Nu wel.
Ja precies, dat is wat er uiteindelijk echt telt.kbloem schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:50:
Als het alleen maar om exclusives had gedraaid dan verkocht Sony er wel (nog) meer.
De 20 best verkopende games van de laatste 10 jaar zijn op twee Nintendo titels na bijvoorbeeld allemaal Multiplatform (en 10x Call Of Duty

Nou dat is niet helemaal correct, ze zaten gewoon te speculeren zoals wij dat hier ook doen en Holiday 2020 voor de US en later voor de rest is dan helemaal geen verkeerde gedachten. Er is niet bijgezegd dat het een wereldwijde launch wordt.NotSoSteady schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:03:
Dat was geen gerucht, maar onzin van een GameKings. Die waren niet eens op de hoogte dat Sony al bekend had gemaakt dat de PS5 eind 2020 verschijnt.
Zijn we het nu een keer met elkaar eens?Donstil schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:10:
[...]
Ja precies, dat is wat er uiteindelijk echt telt.
Als het alleen maar om exclusives had gedraaid dan verkocht Sony er wel (nog) meer.
De 20 best verkopende games van de laatste 10 jaar zijn op twee Nintendo titels na bijvoorbeeld allemaal Multiplatform (en 10x Call Of Duty)
[...]
Nou dat is niet helemaal correct, ze zaten gewoon te speculeren zoals wij dat hier ook doen en Holiday 2020 voor de US en later voor de rest is dan helemaal geen verkeerde gedachten. Er is niet bijgezegd dat het een wereldwijde launch wordt.
Leuk feitje, Mario Kart 8 en Zelda hebben samen bijna net zoveel verkocht als het totaal aantal xboxen.
Haha cool, en GTA5 net zoveel als alle PS4 exclusives bij elkaar waarschijnlijkkbloem schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:21:
Leuk feitje, Mario Kart 8 en Zelda hebben samen bijna net zoveel verkocht als het totaal aantal xboxen.

Staat gewoon op het Europese blog.Donstil schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:10:
[...]
Ja precies, dat is wat er uiteindelijk echt telt.
De 20 best verkopende games van de laatste 10 jaar zijn op twee Nintendo titels na bijvoorbeeld allemaal Multiplatform (en 10x Call Of Duty)
[...]
Nou dat is niet helemaal correct, ze zaten gewoon te speculeren zoals wij dat hier ook doen en Holiday 2020 voor de US en later voor de rest is dan helemaal geen verkeerde gedachten. Er is niet bijgezegd dat het een wereldwijde launch wordt.
An update on next-gen: PlayStation 5 launches late 2020
https://blog.eu.playstati...-5-launches-holiday-2020/
An Update on Next-Gen: PlayStation 5 Launches Holiday 2020
https://blog.us.playstati...-5-launches-holiday-2020/
[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 30-01-2020 15:53 ]
Aah toch wel, nou ben benieuwd of ze het waarmaken, vaak zat heeft iets een harde datum maar tot de aankondiging kan er alles gebeuren zou je zeggen.NotSoSteady schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:45:
[...]
Staat gewoon op het Europese blog.
An update on next-gen: PlayStation 5 launches late 2020
https://blog.eu.playstati...-5-launches-holiday-2020/
An Update on Next-Gen: PlayStation 5 Launches Holiday 2020
https://blog.us.playstati...-5-launches-holiday-2020/
Remedy Entertainment overname aankondiging door SIE, zit er volgens mij gauw aan te komen.
Zou Remedy er niet de schijt van hebben dat ze met Quantum Break zo’n kleine afzetmarkt gehad hebben?Recon24 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:40:
Remedy Entertainment overname aankondiging door SIE, zit er volgens mij gauw aan te komen.
Hij was ook op Pc te spelen, dus ik denk het niet. Maar de game zelf was gewoon net niet. Ik vind sowieso de laatste paar Remedy games (eigenlijk alles na Max Payne) weinig aan.kbloem schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:05:
[...]
Zou Remedy er niet de schijt van hebben dat ze met Quantum Break zo’n kleine afzetmarkt gehad hebben?
Remedy word ik ook niet heel warm van, of ze moeten met een Max Payne reboot komen ofzo.
Remedy is Okayish, geen studio waar je een console voor zou halen.
Verwijderd
Grote massa krijg je daar niet mee in beweging misschien. Ik haal het apparaat waar ik Alan Wake 2 kan spelen direct in huis.Donstil schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:22:
Remedy is Okayish, geen studio waar je een console voor zou halen.
Dat zie ik eerder gebeuren op de nieuwe X als de Ps5.Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 00:53:
[...]
Grote massa krijg je daar niet mee in beweging misschien. Ik haal het apparaat waar ik Alan Wake 2 kan spelen direct in huis.
Want? Remedy is eigenaar van de IP. Ze hebben niet de rechten weer terug gekocht om de game exclusief op de Xbox uit te laten komen.I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:18:
[...]
Dat zie ik eerder gebeuren op de nieuwe X als de Ps5.
Is Rockstar niet eigenaar van die IP?bram1984 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:52:
Remedy word ik ook niet heel warm van, of ze moeten met een Max Payne reboot komen ofzo.
Precies het zelfde als Sun Set Overdrive. Na het kopen van Insomniac games, is Sony nu eigenaar van Sun Set Overdrive. Als Sony Remedy koopt zal het ook eigenaar worden van Alen Wake.bram1984 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:20:
[...]
Want? Remedy is eigenaar van de IP. Ze hebben niet de rechten weer terug gekocht om de game exclusief op de Xbox uit te laten komen.
Ik hoop echt dat Insomniac met een vervolg van Sunset Overdrive komt op de PS5. Wat een geweldige game is dat.Maart1992 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:26:
[...]
Precies het zelfde als Sun Set Overdrive. Na het kopen van Insomniac games, is Sony nu eigenaar van Sun Set Overdrive. Als Sony Remedy koopt zal het ook eigenaar worden van Alen Wake.
Ik ben eigenlijk voor het eerst met het uitkomen van een nieuwe playstation niet echt enthousiast, met de 3 en de 4 volgende ik elk nieuws of gerucht op de voet en was het een day one buy. Maar met de 5 heb ik dit totaal niet en ik denk dat het komt omdat ze zometeen met een prijs komen van rond de €499-€599 (prima te doen), maar daar komt natuurlijk een PSN abbo van €59 bij(is nu ook), maar al het pracht en praal laten ze natuurlijk zien op een 4K of 8K TV die hier nog niet in huis hangt en heb ik zoiets van ben ik verloopig niet gewoon beter af met m'n ps4 of een upgrade van mijn rx580 en een 4K schermpje? 🤔
Dan eerder Take-Two denk ik. Maar die kunnen de game prima uitgeven, eventueel. Tenzij Sony Remedy overneemt natuurlijk.
Een PS4 is ook beter af met een 4K scherm, al is het maar vanwege HDR.DoubleDutch schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:19:
Ik ben eigenlijk voor het eerst met het uitkomen van een nieuwe playstation niet echt enthousiast, met de 3 en de 4 volgende ik elk nieuws of gerucht op de voet en was het een day one buy. Maar met de 5 heb ik dit totaal niet en ik denk dat het komt omdat ze zometeen met een prijs komen van rond de €499-€599 (prima te doen), maar daar komt natuurlijk een PSN abbo van €59 bij(is nu ook), maar al het pracht en praal laten ze natuurlijk zien op een 4K of 8K TV die hier nog niet in huis hangt en heb ik zoiets van ben ik verloopig niet gewoon beter af met m'n ps4 of een upgrade van mijn rx580 en een 4K schermpje? 🤔
En nee, ik denk niet dat je beter af bent met een PS4. De PS5 speelt immers ook PS4 games af en maakt ook nog eens gebruik van een snelle SSD. En ook je PSN abo loopt gewoon door. Dus vooralsnog zit er geen enkel voordeel aan de PS4 ten opzichte van de PS5, buiten de aanschaf om.
Dit geld natuurlijk voor en PS4 pro, ik heb nog het aller eerste model, die heeft geen 4K en HDR output.bram1984 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:22:
[...]
Dan eerder Take-Two denk ik. Maar die kunnen de game prima uitgeven, eventueel. Tenzij Sony Remedy overneemt natuurlijk.
[...]
Een PS4 is ook beter af met een 4K scherm, al is het maar vanwege HDR.
En nee, ik denk niet dat je beter af bent met een PS4. De PS5 speelt immers ook PS4 games af en maakt ook nog eens gebruik van een snelle SSD. En ook je PSN abo loopt gewoon door. Dus vooralsnog zit er geen enkel voordeel aan de PS4 ten opzichte van de PS5, buiten de aanschaf om.
En een PS5 kopen om vervolgens PS4 games te spelen is ook zonde geld.
Ik heb nu een SSD in mijn PS4 en vind de laadtijden prima zo, maar ind sneller is altijd welkom.
Misschien loop ik wel weer warm als ze de aankondiging gaan doen en wat games laten zien. ☺️
De standaard PS4 heeft ook HDR alleen geen 4K, maar dan heb je wel een scherm nodig met HDR.DoubleDutch schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:31:
[...]
Dit geld natuurlijk voor en PS4 pro, ik heb nog het aller eerste model, die heeft geen 4K en HDR output.
Ik heb nu een SSD in mijn PS4 en vind de laadtijden prima zo, maar ind sneller is altijd welkom.
Misschien loop ik wel weer warm als ze de aankondiging gaan doen en wat games laten zien. ☺️
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Onjuist. Alle PS4's ondersteunen HDR.DoubleDutch schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:31:
[...]
Dit geld natuurlijk voor en PS4 pro, ik heb nog het aller eerste model, die heeft geen 4K en HDR output.
Verder is een SSD in de PS4 natuurlijk totaal onvergelijkbaar met de SSD die in de next consoles gaat zitten. Die worden vele malen sneller en gaan ook daadwerkelijk gebruik maken van die snelheid. Daar ga je in in games zelf tijdens het spelen veel van merken (denk aan pop-in en draw distances). Laadtijden is waarschijnlijk het minst boeiende aspect.
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 31-01-2020 10:00 ]
Verwijderd
Wat is de reden dat sony nog steeds kiest voor hun eigen grafische api ipv aan sluiten bij een multi platform??
Rdr2 heeft aangetoond dat vulkan perfect geschikt is.
Alleen mijn 5 jaar oude tv niet. 😉bram1984 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:59:
[...]
Onjuist. Alle PS4's ondersteunen HDR.
Verder is een SSD in de PS4 natuurlijk totaal onvergelijkbaar met de SSD die in de next consoles gaat zitten. Die worden vele malen sneller en gaan ook daadwerkelijk gebruik maken van die snelheid. Daar ga je in in games zelf tijdens het spelen veel van merken (denk aan pop-in en draw distances). Laadtijden is waarschijnlijk het minst boeiende aspect.
Ik heb een keer op een developers post op reddit gelezen dat de GNM(X) heel eeg veel overeenkomsten biedt tov Vulkan. En als die toolset werkt voor developers dan maakt het voor ons als eindgebruiker ook niet uit toch?Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:05:
Wat is de reden dat sony nog steeds kiest voor hun eigen grafische api ipv aan sluiten bij een multi platform??
Het zal me niets verbazen als het een support kwestie is daar waar ze op GNM welke van hun zelf is beter support kunnen leveren en garanties af kunnen geven dan een 3rd party oplossing.
Daarnaast is de hardware laag achter de API ook van Sony dus kunnen ze bij wijzigingen in hardware ook makkelijker de API aanpassen.
[ Voor 24% gewijzigd door Kenny_026 op 31-01-2020 13:07 ]
Games zullen er op een 1080p-scherm natuurlijk ook gewoon beter uitzien. Een resolutie zegt alleen maar wat over de hoeveelheid pixels.DoubleDutch schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:19:
@DoubleDutch Je kan gewoon afwachten tot de launch van ps5 en dan kijken wat de beste optie is voor jou.
Over 10 maanden zijn er ook weer nieuwe videokaarten op de markt..
Als je echt twijfelt zou ik gewoon naar je huidige situatie kijken: als je tegenwoordig liever op pc speelt, dan zal dat ik de toekomst ook wel zo zijn. Dus dan gewoon investeren in je pc, zou ik zeggen.
De next gen consoles worden vooral 'more of the same' maar dan beter.
Die RX580 van jou is trouwens ook nog steeds een stuk krachtiger dan een ps4 pro.
Als je echt twijfelt zou ik gewoon naar je huidige situatie kijken: als je tegenwoordig liever op pc speelt, dan zal dat ik de toekomst ook wel zo zijn. Dus dan gewoon investeren in je pc, zou ik zeggen.
De next gen consoles worden vooral 'more of the same' maar dan beter.
Die RX580 van jou is trouwens ook nog steeds een stuk krachtiger dan een ps4 pro.
Ik wacht ind de launch af en dan even kijken, maar een playstation is natuurlijk ook leuk als ik met m'n zoontje samen kan spelen.Anton.net schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:11:
@DoubleDutch Je kan gewoon afwachten tot de launch van ps5 en dan kijken wat de beste optie is voor jou.
De next gen consoles worden vooral 'more of the same' maar dan beter.![]()
Twee keer dezelfde link? Of kijk ik dan verkeerd?
Verder zou het wel fijn nieuws zijn. Ik wil de krachtigste van de twee i.v.m multiplatforms maar ik wil ook de console waar mijn vrienden spelen en die zie ik niet zo heel snel overstappen. Playstation5 als krachtigste (als dat zo blijkt) zou dan de oplossing zijn.
Goh daar gaan we weer. Ik vermoed dat als ik besluit vanavond een reddit accountje aanmaak en wat "leaks" de wereld in gooi, ze morgen op PSX sense en XGN staan..

Leuk experimentje! Als we met zn allen echt iets super geloofwaardigs bedenken, en Tweakers meewerkt op de frontpage..I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:07:
[...]
Goh daar gaan we weer. Ik vermoed dat als ik besluit vanavond een reddit accountje aanmaak en wat "leaks" de wereld in gooi, ze morgen op PSX sense en XGN staan..
Haha lijkt mij best leuk experiment om eens te kijken hoever je komtpoor Leno schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:17:
[...]
Leuk experimentje! Als we met zn allen echt iets super geloofwaardigs bedenken, en Tweakers meewerkt op de frontpage..
Tidux, als iemand onbetrouwbaar is. Dat sommige sites zijn onzin nog overnemen zeg.
Maar is er nog ruimte op de annoucement poole voor 5 Feb?
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik denk dat ze de uitnodigingen op de dag zelf sturen.Denko schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:14:
Maar is er nog ruimte op de annoucement poole voor 5 Feb?
Wat een azijnzeikers zitten hier zeg.

Omdat we niet alles aannemen wat iedere Reddit- en Twitter-gebruiker schrijft?
Het is Tweakers, wat verwacht je dan
Het onderwerp hier is toch => Playstation 5 Speculaties & Geruchten.
[ Voor 8% gewijzigd door Winkiller op 31-01-2020 15:48 ]
De ene week is de PS5 sneller en beter, de volgende week weer de Xbox. Week erna weer PS5.. Dat zijn geen geruchten meer, maar gewoon kansloze meuk op internet gooien en iedereen neemt het klakkeloos overWinkiller schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:48:
Het onderwerp hier is toch => Playstation 5 Speculaties & Geruchten.
En dan heb je ook nog mensen die zich dan geroepen voelen om zo'n gerucht ook nog eens te gaan verdedigen
Met één ding is de PS5 in elk geval sneller....
Uitverkocht zijn....
Beste snelheidsfeitje wat je hier deze week aantreft.
Uitverkocht zijn....
Beste snelheidsfeitje wat je hier deze week aantreft.
[ Voor 28% gewijzigd door Kenny_026 op 31-01-2020 16:30 ]
Nounou wat een event aankondiging vandaag
Ik vind juist al die wilde geruchten en leaks en 'kansloze meuk' en fakes helemaal geweldigI ColoSsuZz I schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:27:
[...]
De ene week is de PS5 sneller en beter, de volgende week weer de Xbox. Week erna weer PS5.. Dat zijn geen geruchten meer, maar gewoon kansloze meuk op internet gooien en iedereen neemt het klakkeloos over![]()
En dan heb je ook nog mensen die zich dan geroepen voelen om zo'n gerucht ook nog eens te gaan verdedigen
Ik geloof er totaal niet in, maar vind t gewoon leuk om over na te denken en speculeren en evt discussieren 'wat als' en wat er evt wel en niet mogelijk is
De waarheid komt vanzelf wel, dus tot die tijd vind ik alles best
haha de dag is nog niet voorbij he.. Maar t lijkt erop dat @bram1984 mij een week lang mag gaan ophemelen
[ Voor 15% gewijzigd door poor Leno op 31-01-2020 18:24 ]
Kritisch zijn mag best, alsof de bron ook maar enigsinds betrouwbaar is. Er zijn atm elke dag PS5 leaks en over het algemeen slaan ze nergens op en kun je er wel vanuit gaan dat het verzonnen 'nieuws' is.
@poor Leno Het is nog midden op de dag in de VS. Het kan nog.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.
~[color=#ba0000]Dit is een Zero-Tolerance topic: er wordt strenger opgetreden: er wordt sneller ingegrepen, posts worden zonder waarschuwing verwijderd en bij herhaaldelijk overtreden krijg je sneller een korte tijdelijke ban. Volg de richtlijnen van dit topic en de modbreaks van de crew.~[/color]
-Wil je mee discussiëren over de specs dan is deze video van digital Foundry verplichte kost!-
-Meer uitleg over de PS5 hardware van NXgamer-
Dit topic gaat over het speculeren over hoe de PS5 eruit gaat zien; heb het lekker over het uiterlijk, de features, de specificaties, de prijs, reveal-events, en al jouw wensen. Om off-topic praat te voorkomen:
- geen trollerige Xbox vs PS opmerkingen. Vergelijken mag mits dat de discussie ten goede komt. Trolls, flames en fanboysime is ongewenst. moderators bepalen wat kan en niet kan. Dien een TR in als je vind dat een post een overtreding is.
- geen gerant over de presentatie.
- beperk de slow-chat.
- blijf ontopic
Houd de discussie netjes; reageer op argumenten, nooit op de persoon.