Wat mij betreft zit het probleem hem in het feit dat de overheid kennelijk niet goed kan omgaan met geld. Er worden miljarden over de balk gesmeten of simpelweg kwijt gemaakt. Men vangt MRB, accijns en BTW op brandstoffen en inkomsten uit boetes via het CJIB. Omdat men al dat geld aan andere dingen wenst uit te geven dan verkeer en vervoer, zoekt men nu een methode om de lasten voor mensen extra te verzwaren zonder daar een degelijk alternatief (OV dat gewoon overal in NL beschikbaar is voor weinig geld) tegenover te zetten.CynicRelief schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 00:01:
[...]
de kwestie is dat het niet genoeg is, grootste deel zit bij industrie en lanbouw, en op tweede plek: transport en vervoer
Dat noem ik niet eerlijk of begrijpelijk, maar dom inhalig gedrag van de overheid van een land waar de belastingdruk al enorm hoog is. Het mag toch niet de bedoeling zijn dat alleen de lucky few nog een auto kunnen rijden en de rest het niet meer kan betalen om naar het werk te gaan? Gaan die lucky few dan ook al die uitkeringen financieren, of? Nee, ik denk het ook niet. Dus laten we gewoon zorgen dat mensen op hun werk kunnen komen zodat zij ook gewoon IB blijven betalen.
[Voor 15% gewijzigd door Destruction op 24-03-2023 00:07]
Ford Transit 2.2 TDCi '08 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.