(meer in de link)De invoering van rekeningrijden is onvermijdelijk. Dat zegt de RAI, de belangenvereniging van de autobranche. Alleen zo zou de regering ervoor kunnen zorgen dat we de klimaatdoelen van 2030 halen. Dit kabinet wil er niet aan. Maar een volgend kabinet heeft geen keus, denkt de RAI.
Er zijn een stuk meer topics over dit onderwerp in de afgelopen tien jaar op GoT gepost maar de RAI denkt er weer een slinger aan te moeten geven.
We hebben in Europa al één van de hoogste belastingdrukken op auto's. Denk aan de immer hoger wordende aanschafbelasting en een liter benzine bestaat al voor 75% aan accijnzen belasting (belasting over belasting ook nog eens, mooi principe voor de overheid nietwaar?).
Nu probeer ik optimistisch te blijven maar mocht zoiets ooit gaan gebeuren neem ik aan dat de BPM en MRB alsmede de accijnzen op brandstof omlaag gaan toch? Ik heb zo'n vaag vermoeden van niet.... of maar heel matig.
Uiteraard zijn er de bezwaren als het gaat om privacy en dat soort zaken.
Uit het artikel;
Maar dit is nu al zo toch? Wie meer rijdt draagt meer accijnzen af en hoe vervuilender je auto bij aanschaf gaat de CO2-tax omhoog. De vervuiler draagt in dat opzicht al meer dan z'n steentje bij.Door kilometers die worden gereden met schone auto's minder te belasten dan kilometers die worden gemaakt met vieze benzine- of dieselauto’s, zorgt de overheid ervoor dat de vervuiler betaalt. Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt en hoe viezer je rijdt, hoe duurder je uit bent.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC